Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 May 2011 - 12:26

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag undrar om detta även gäller för DTS-HD / TRUE-HD som är broken....tror de på audio sidan sitter och röker något de inte borde.

"There was a miscommunication between a few different teams about the
specifics of the new sound processing implemented in this version.

We have fixed the issue and it will be part of the version rolling out
to users this week. We are also including a new Setting that will
enable users to decide whether they want to control volume using Boxee
or not."

Postad 16 May 2011 - 21:46

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jag scannar mina filer, kan se filmer o serier.

Men efter en stund så får den ingen connection med nätverket.
Jag får Internetaccess men kan ej nå mina utdelade filer. Får connection timed out eller files are not accessible.
Vad är felet?

Startar jag om min mac så funkar det en stund till.
Kan det var msn som spökar? Min router/gateway?

Sen klarar boxeen att identifiera olika många filer i varje katalog varje gång. Också skumt.

Får felet:
The error message says: Playback Error The media source of file is not accessible.

Redigerat av Mickys, 17 May 2011 - 13:21.

Postad 16 May 2011 - 22:02

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag har testat med att försöka få rätt omslag på The Killing samt att få ett omslag på Heroes. Går inte alls som jag vill.
Har gjort *.nfo filer, har lagt en folder.jpg men icke.

En rolig detalj är att om jag har enbart har folder.jpg i heroes och the killing och jag väljer att identify:a t.ex heroes så får jag fram The KIlling som titel, omslag till The KIlling men avsnittsinformation för Heroes..

Ska nog gå och sova men jag trodde det "bara" var att lägga till folder.jpg i de mappar som saknar omslag eller har felaktigt omslag så skulle det bli rätt.

Postad 17 May 2011 - 11:21

Lhoix
  • Lhoix
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man får å ä ö att fungera i nfo filer. Dessa tecken visas inte i boxee när man kör med egna nfo.

Postad 17 May 2011 - 12:54

garremannen
  • garremannen
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man får å ä ö att fungera i nfo filer. Dessa tecken visas inte i boxee när man kör med egna nfo.

Hej!

Du måste spara filen med Wordpad. Sen väljer du Sparas som Filformat: Textdokument - MS-Dos-format.
Så kommer det fungera för dig.

Mvh

G

Postad 17 May 2011 - 18:55

Lhoix
  • Lhoix
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej!

Du måste spara filen med Wordpad. Sen väljer du Sparas som Filformat: Textdokument - MS-Dos-format.
Så kommer det fungera för dig.

Mvh

G

Ok testade det men det funkar tyvärr inte...

Nån annan idé ?

Postad 17 May 2011 - 20:51

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp, får verkligen inte till *.nfo.

Jag har serien The Killing, som är boven i dramat.
Sökväg:
Tv-Shows/The Killing/The KIlling s01e01, osv osv osv

Som jag förstår det ska nfo-filen ligga i mappen The Killing?
Den ska heta tvshow.nfo?

Så här ser min nfo-fil ut:

[codebox]<tvshow>
<title>The Killing</title>
<plot>HÄR STÅR HANDLINGEN</plot>
<thumb>http://thetvdb.com/b...1-2.jpg</thumb>
<id>210171</id>
<genre>Action and Adventure</genre>
</tvshow>[/codebox]

Om jag gör detta, ska info funka direkt? Om jag skulle byta ut innehållet i thumb-taggen till en sökväg på min NAS med rätt omslag, så ska den dyka upp direkt? Måste man uppdatera allt manuellt? Ta bort allt i nån superkonstig ordning för att det ska funka?

Tack på förhand

Redigerat av Unregistered0e5c46c2, 17 May 2011 - 20:51.

Postad 18 May 2011 - 13:10

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Kan kan man byta animationen som visas när man spelar musik?

Postad 18 May 2011 - 17:12

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

New firmware available 1.1.1.19092
--------------------------------------------------------------------------------

New firmware is now out includes:

Improvements and Additions

- Revert PCM 2.0 to DD conversion from 1.1.0 release
- Added setting for enabling volume control under Settings > System > Audio > Control Volume During Playback

You can manually update from here

Enjoy

Team Boxee

Kan tillägga att Dolby licensen för TrueHD->PCM fortfarande inte existerar tack vare D-Link.
Det kodas om till 2ch i PCM-output fr.o.m v1.1.
Detta gäller även DD5.1->PCM...
Bitstream funkar som vanligt, fast med de gamla drop outs dock

Release notes for Fiona 1.1.1 (1.1.1.19092)

Bug
[BOXEE-8282] - mkv DTS Core audio dropouts
[BOXEE-8966] - Volume Controls Missing
[BOXEE-9116] - Boxee switching sound takes a few seconds on optical
[BOXEE-9207] - Skip forward/back not working as anticipated
[BOXEE-9367] - no audio when using All Outputs and DD + DTS are enabled
[BOXEE-9572] - Sound level issue
[BOXEE-9693] - Boxee Box takes 3 minutes 35 seconds to boot when HFS disk attached
[BOXEE-9762] - regression: UPnP audio completely broken in new release
[BOXEE-9776] - "failed to initialized audio device" after update to version 1.1.0.19036
Improvement
[BOXEE-8969] - 'up'/'down' buttons no longer controlling volume
[BOXEE-9022] - volume control is broken
[BOXEE-9041] - Volume up/down doesn't work
[BOXEE-9072] - VOLUME CONTROLS SHOULD NOT BE REMOVED IN 1.1
[BOXEE-9408] - no volume controls
[BOXEE-9568] - No more volume control on boxee remote
Task
[BOXEE-9858] - When a file playback is ended due-to an error reading a packet (e.g. network failure) - the file state is not saved

Redigerat av Unregistered577c6879, 18 May 2011 - 18:05.

Postad 18 May 2011 - 18:36

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Kan tillägga att Dolby licensen för TrueHD->PCM fortfarande inte existerar tack vare D-Link.
Det kodas om till 2ch i PCM-output fr.o.m v1.1.
Detta gäller även DD5.1->PCM...
Bitstream funkar som vanligt, fast med de gamla drop outs dock

Då måste jag fråga... Eftersom de flesta filmer jag har som är kodade i någon form av DTS, helt plötsligt har blivit av med ljudet helt (kör via HDMI och allt har gått klockrent sedan senaste uppdateringen), bör jag:

1. Hålla ut och vänta på bättre tider (nästa firmware) och se om den löser ljudfrågan?
2. Dänga in förra firmwaren som faktiskt fungerade för DTS-ljud och där "allt" fungerade bra, eller har den senaste firmwaren gjort att min box nu är död?
- Om jag nu bör välja alterantiv 2 så länge, vart hittar jag den firmwarefilen och är det någon vänlig själ som vet exakt vilken version som var bra, innan det här inträffade?

Jag tycker det är fullständigt ruttet om det är så att man nu tappar DTS-ljud (bl.a.) och de inte lägger någon mer tid eller energi på att betala licensen. Då tappar i alla fall min box fullständigt syftet. Då kan jag lika gå tillbaka till TViX, som jag alltid har älskat.

Hur göra? ;)

Postad 18 May 2011 - 20:55

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Blev du av med DTS i 1.1.1.19092 också?
Gör factory reset först och installera om senaste uppdateringen
Fungerar inte det så nedgradera isf till gamla fw så kommer det funka igen
https://www.minhembi...s...t&p=3286883

DTS-problemen har inget med licensen att göra. Licenserna har med Dolbys ljudformat och när de ska kodas av internt av Boxee istället för packas upp av förstärkaren.

Postad 18 May 2011 - 21:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Uppdaterade till senaste versionen och jag har inga problem.
Måste säga att jag ogillar nya time-slidern. Gamla knapparna var mycket bättre imo.

Postad 18 May 2011 - 21:21

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag börjar undra om de öht kan lösa problemen med drop-outs...kan också vara något hårdvarurelaterat. Känns som det borde vara löst långt innan annars. Eller ?

Postad 18 May 2011 - 21:27

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag börjar undra om de öht kan lösa problemen med drop-outs...kan också vara något hårdvarurelaterat. Känns som det borde vara löst långt innan annars. Eller ?

Det är inte hårdvarurelaterat. Det funkar bra med v0.9 och på Sonys burk.
Men inte säker på att de klarar att debugga problemet själva.

Postad 18 May 2011 - 21:51

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Blev du av med DTS i 1.1.1.19092 också?
Gör factory reset först och installera om senaste uppdateringen
Fungerar inte det så nedgradera isf till gamla fw så kommer det funka igen
https://www.minhembi...s...t&p=3286883

DTS-problemen har inget med licensen att göra. Licenserna har med Dolbys ljudformat och när de ska kodas av internt av Boxee istället för packas upp av förstärkaren.

Problemet är löst. Tror förra uppdateringen gjorde något knas med DTS-ljudet, ja. Ville heller inte göra en factory reset och till min stora glädje, så hämtade Boxee hem en ny uppdatering igen. "Allt" fungerar som det ska igen. Me is happy, again. ;)

Postad 18 May 2011 - 21:55

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
finns uppdateringen tillgänglig via vanlig uppdatering eller är det manuell uppdatering just nu?

Postad 18 May 2011 - 22:08

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

finns uppdateringen tillgänglig via vanlig uppdatering eller är det manuell uppdatering just nu?

Min visade sig automatiskt uppe i högra hörnet när jag startade min under kvällen.

Postad 18 May 2011 - 23:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Jaha om nu HD ljud till PCM är borta så är i alla fall inte jag nöjd då stärkaren inte själv kan koda av men kan ta PCM över HDMI.

Skit.......

Annars var webläsaren en riktigt frisk fläkt.

Postad 18 May 2011 - 23:24

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Min visade sig automatiskt uppe i högra hörnet när jag startade min under kvällen.

tyvärr. inget här. fortfarande version 1.0.4.17443 och meddelandet "you already have the latest version of boxee". :)

Postad 18 May 2011 - 23:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jaha om nu HD ljud till PCM är borta så är i alla fall inte jag nöjd då stärkaren inte själv kan koda av men kan ta PCM över HDMI.

Skriv och klaga till D-Link. De vill inte betala för licensen.
Detta är genomruttet enligt mig.
Och att det nu har gått 6 månader utan fix för drop outs är också skit.

Postad 20 May 2011 - 07:46

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Jag fick också senaste uppdateringen. Trevligt att man äntligen ser vad den scannar vid scraping.

Dock, tycker ljud o bild fått sämre synk med senaste uppdateringen. Kollar mycket på How I met your mother, dock ser jag ju nya avsnitt hela tiden så det kan ju skilja dom åt. Men jag får lite känslan av att det är något med decodern. Nån med samma problem?

Postad 20 May 2011 - 09:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag fick också senaste uppdateringen. Trevligt att man äntligen ser vad den scannar vid scraping.

Dock, tycker ljud o bild fått sämre synk med senaste uppdateringen. Kollar mycket på How I met your mother, dock ser jag ju nya avsnitt hela tiden så det kan ju skilja dom åt. Men jag får lite känslan av att det är något med decodern. Nån med samma problem?

Inte märkt av, speciellt inte med DD. Tv-sändningar kan ju dock i princip vara osynkade pga de klipper i reklamen.
Testa att stänga av/på match source to refresh rate.

Postad 20 May 2011 - 19:32

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Nån snubbe som gjort en guide för att lägga till nfo med Ember
http://leetstreet.ne...g/2011/05/embe/

Postad 20 May 2011 - 21:37

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hur står det egentligen till med sensate firmware/uppdateringen och ljudet? Själv upplever jag det som att framför allt 2.0-ljud/steroe från div. mediafiler känns väldigt tamt jämfört med tidigare.

Postad 20 May 2011 - 22:26

Unregistereddea86124
  • Unregistereddea86124
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
En sak är säkert, man kan scrolla snabbare i den nya uppdateringen. Underbart för mig som har många säsonger av serier!

Postad 21 May 2011 - 06:23

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Hur står det egentligen till med sensate firmware/uppdateringen och ljudet? Själv upplever jag det som att framför allt 2.0-ljud/steroe från div. mediafiler känns väldigt tamt jämfört med tidigare.

Beror på när du uppgraderade. Har du 1.1.1.19092 är det ingen skillnad.
Har du de tidigare så måste du uppgradera igen.

Postad 21 May 2011 - 12:17

Unregistered80939328
  • Unregistered80939328
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

Jag har läst följt tråden ett par månader nu i hopp om att hitta en vettig anledning till att köpa denna boxen.
Den verkar ju helt klart ha potencial, men den känns väldigt ofärdig. Speciellt nu de senaste firmwaren som verkar ha fått den att gå bakåt.

Jag har idag en Xtreamer (första modellen) och har tröttnat lite på den. Förmodligen prylbögen i en som säger att den vill ha nått nytt. Tyvärr har jag mognat lite och måste hitta en bra anledning till att byta :lol: Xtreamern sköter sig egentiligen bra till de jag använder. Jag har precis börjat glo på fullhd, men oftast blir det 720p. Det som hade varit skönt är att få ett snyggare/smidigare/lättare gränssnitt, så att sambon lätt kan sätta igång filmer om hon vill. Spotify är en stor grej jag vill ha, men den verkar ju aldrig dyka upp. Att det går att surfa på boxeen är helt klart ett plus, men egentligen inget krav.

Boxeens fördelar genteemot xtreamern är i min situation att den kan läsa .rar filer, hitta subs, snyggare, snyggare gränssnitt, verkar lättare och att den går att surfa på. Jag har inget behov av att ha HD ljud, men vanlig DTS och DD ska naturligtvis fungera. Har jag glömt någon annan stor skillnad mellan xtreamern och boxeen som kan hjälpa mig att få tummen loss att köpa den? Eller ska jag vänta tills den blir mer färdig, eller tills Xtreamer Prodigy kommer där man kan installera XBMC?

Min utrustning ser ut såhär...

LG LD450n 47"
Harman/Kardon AVR138
PS3
Telia Digital TVbox via bredbandet
Dlink DIR-655
JBL 5.1
1TB Lacie NAS
1st stationär med mkt lagringsutrymme (Kopplat med kabel)
2st surfbärbara (enbart trådlöst)

Snälla övertyga mig att köpa en boxee, jag är sugen på nått nytt men kan inte riktigt få mig själv till att köpa den då den inte känns helt färdig. Jämnfört med er andra som är aktiva i denna tråden och andra trådar i samma ämne så får jag nog se mig själv som en lekman, trots att jag har bra koll på datorer och stort intresse för nya tekniska prylar. Därför frågar jag om tips som jag kan ha missat.

Mvh
A

Postad 21 May 2011 - 18:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Enda buggen som påverkar tittandet är drop outs med hd-ljud. Händer ibland med vanlig DTS nån gång.
Resten av buggarna går att leva med så att säga.
Vill du ha något lättskött som spelar det mesta så är det bara att köpa.
Ingen vet hur xbmc kommer funka på andra plattformar så det kan ju dröja innan det flyter på.
Jag gick tillbaka till XBMC i helgen för att testa och det var fan en plåga att sköta jämfört med Boxee Box som är enkelheten själv.

Postad 21 May 2011 - 19:00

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Eli hälsar att de jobbar med Intel på ljudbuggen...

Postad 21 May 2011 - 20:17

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
HACKA! Är det nån mer som upplever ett litet men irriterande hackande när man kollar rarat? inte att den buffrar eller så, det flyter på bra. (kör trådlöst och spellar dvdr) ljudet är perfekt.. Men bilden "små"hackar hela tiden.
Jag stör mig som fan på det, men resten av familjer ser det knappt. What to do??

Postad 21 May 2011 - 21:01

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

HACKA! Är det nån mer som upplever ett litet men irriterande hackande när man kollar rarat? inte att den buffrar eller så, det flyter på bra. (kör trådlöst och spellar dvdr) ljudet är perfekt.. Men bilden "små"hackar hela tiden.
Jag stör mig som fan på det, men resten av familjer ser det knappt. What to do??

Bilduppdateringen stämmer inte. Testa sätt på/av match refresh rate to source i settings.

Postad 21 May 2011 - 21:19

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Bilduppdateringen stämmer inte. Testa sätt på/av match refresh rate to source i settings.

;-) Fan ghostlink.. va skulle jag göra utan dig?

thnx!

Postad 21 May 2011 - 23:06

Unregistered80939328
  • Unregistered80939328
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tack för svaret Ghost.. känns som jag är ett litet steg närmare ;)

För ett tag sedan skrev du om Airplay på boxeen, men att det inte var någon officiell version. Fungerar Airplay bra? Kan jag spela spotify på Iphonen och få ljudet i Boxeen? Kan jag visa bilder/film från Iphonen via Airplay?

Klarar den läsa subs när man spelar från .rar? Klarar den hämta subs när man spelar från .rar?

Mvh
A

Postad 21 May 2011 - 23:55

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Tack för svaret Ghost.. känns som jag är ett litet steg närmare ;)

För ett tag sedan skrev du om Airplay på boxeen, men att det inte var någon officiell version. Fungerar Airplay bra? Kan jag spela spotify på Iphonen och få ljudet i Boxeen? Kan jag visa bilder/film från Iphonen via Airplay?

Klarar den läsa subs när man spelar från .rar? Klarar den hämta subs när man spelar från .rar?

Airplay finns inte överhuvudtaget i dagsläget. Kommer förhoppningsvis senare...
Subs i rar fungerar, du kan även manuellt lägga till från sökväg på disk.
Den klarar inte av att hämta subs från internet däremot när man spelar rar (det är en bugg) utan det funkar bara med upppackade filer.

Postad 22 May 2011 - 03:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Airplay finns inte överhuvudtaget i dagsläget. Kommer förhoppningsvis senare...
Subs i rar fungerar, du kan även manuellt lägga till från sökväg på disk.
Den klarar inte av att hämta subs från internet däremot när man spelar rar (det är en bugg) utan det funkar bara med upppackade filer.

Fungerar visst i rar, sålänge filmen är identifierad.

Postad 22 May 2011 - 03:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kommer nog inte komma riktig Airplay då licensen är rätt dyr. Dock så är tanken att det blir en mer utvecklad App lösning än vad de har idag, alltså mer än en enkel fjärrkontroll.

AirPlay skulle kunna komma till utan licens men Boxee Box är från ett seriöst företag och de skulle få det hett om öronen om de skulle hoppa licensen. Priserna jag har sett på licensen får mig att tveka på ett renodlat Airplay, tyvärr.

Postad 22 May 2011 - 07:58

Unregistered80939328
  • Unregistered80939328
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Alright, ingen "riktig" airplay alltså. Men pratas de om att göra någon egen variant, så man kan skicka bilder/film/musik trådlöst från Iphone?

Postad 22 May 2011 - 08:06

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Fungerar visst i rar, sålänge filmen är identifierad.

Nej det gör det inte alls. Det är en bugg sedan 0.9
CC opensubs fungerar inte med rar.

Eller jo jag lyckades få igång det nu. Detta måste ha ändrats...

Redigerat av Unregistered577c6879, 22 May 2011 - 08:15.

Postad 22 May 2011 - 10:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Alright, ingen "riktig" airplay alltså. Men pratas de om att göra någon egen variant, så man kan skicka bilder/film/musik trådlöst från Iphone?

Tror lösningen blir mer att du kan se allt innehåll i din iPhone och kan starta allt via mobilen. Detta är ungefär den lösningen som Samsung och LG har till sina TVs.

Tyvärr tror jag dock inte det kommer li som Airplay, att du t ex kan streama Spotify.

Postad 22 May 2011 - 12:09

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Får ni upp svenska alt. När ni kör cc subs? Jag får bara massa turkiska, rumänska osv.osv. aldrig några swe subs. Är det nån instälmning jag missat?

Postad 22 May 2011 - 14:26

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Håller båda tummarna på att de en gång för alla lyckas lösa detta...

Eli hälsar att de jobbar med Intel på ljudbuggen...

Postad 22 May 2011 - 16:24

stefanli
  • stefanli
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fan va nice med svenska playkanalerna i nya firmwaren.
;)

Postad 22 May 2011 - 19:45

Unregistered407e9ef4
  • Unregistered407e9ef4
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej,
3 nybörjarfrågor:

1) Uppdaterade min boxee box idag men hittar inte svenska kanalerna..
Borde inte svt-play finnas i "app-listan", som jag trodde under S när man letar?

2) om man kollar en film som inte har undertexter, kan boxee box leta efter texter på tex undertexter.se?

3) Om jag laddar hem undertexter - i vilken mapp skall jag lägga dom på hårddisken?

Jag har sökt svar och frågar inte bara av lathet -

Postad 22 May 2011 - 19:55

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Hej,
3 nybörjarfrågor:

1) Uppdaterade min boxee box idag men hittar inte svenska kanalerna..
Borde inte svt-play finnas i "app-listan", som jag trodde under S när man letar?

2) om man kollar en film som inte har undertexter, kan boxee box leta efter texter på tex undertexter.se?

3) Om jag laddar hem undertexter - i vilken mapp skall jag lägga dom på hårddisken?

Jag har sökt svar och frågar inte bara av lathet -

1. play kanalerna finns numera under "tv-serier" på kanaler

2. Nej, boxee letar efter undertexterna från http://www.subtitlesource.org/ ibland finns svenska undertexter och ibland inte...

3. Du lägger den i samma mapp där filmen finns och döper om filen som filmens...

Postad 22 May 2011 - 20:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Fan va nice med svenska playkanalerna i nya firmwaren.
;)

Åfan detta har totalt gått förbi min radar.
Under shows->channels
Nu fattas bara officiella appar eller något sökverktyg!

Postad 22 May 2011 - 21:14

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Hej.
Nu är jag lite förvirrad.
Finns det en bugg som gör att man inte längre kan få dolby digital eller dts ljud från boxen?
Jag har läst de sista sidorna och vissa säger att det är fixat samtidigt som någon har en kontakt på boxee som säger att de jobbar på det.
/Eric

Postad 22 May 2011 - 21:25

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Hej.
Nu är jag lite förvirrad.
Finns det en bugg som gör att man inte längre kan få dolby digital eller dts ljud från boxen?
Jag har läst de sista sidorna och vissa säger att det är fixat samtidigt som någon har en kontakt på boxee som säger att de jobbar på det.
/Eric

Bitstreamar du så får du ut allt som vanligt med senaste uppdateringen.
Kör du PCM så får du ut 2ch ljud vid TrueHD/DD pga licensen.
Det finns en bugg som gör att ljudet försvinner nån halvsek ibland, händer främst med HD-ljud.

Postad 22 May 2011 - 22:24

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Hej
Tack för ditt svar.
Vad menar du om jag bitstreamar? Innebär det att recievern kodar då?
Är det en inställning i boxee box där jag kan ställa in det på det viset?
Skälet till att jag frågar är att jag funderat på att köpa en boxee box eller inte.
/Eric

Postad 23 May 2011 - 16:27

Unregistered407e9ef4
  • Unregistered407e9ef4
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
OK

Skulle man kunna tänka sig att göra ett script (eller manuellt) som flyttar
undertexter från "undertexter.se" till "http://www.subtitlesource.org/ "?

Någon sa att det fanns en app som letade undertexter, men det kanske bara var för PLEX..?

Postad 23 May 2011 - 20:55

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Vad menar du om jag bitstreamar? Innebär det att recievern kodar då?

Svar ja. Om din förstärkare är modern och stödjer bitstreaming så står det tex Dolby Digital eller DTS HD MA i displayen och allt sköts av förstärkaren. Annars kommer allt ut som PCM ljud.

Skulle man kunna tänka sig att göra ett script (eller manuellt) som flyttar
undertexter från "undertexter.se" till "http://www.subtitlesource.org/ "?

Nej det är inte möjligt.
Du kan rösta här men skulle nog kontakta undertexter.se och fråga om de kan tänka sig att ställa upp så kanske det underlättar.

Redigerat av Unregistered577c6879, 23 May 2011 - 20:55.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.