Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 9.117646 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8.333332 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6.5 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 5 280:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8.999998 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8.999998 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8.333332 (2) 789:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo 4K SE (Digitalboxar) 4 (0) 4 890:-
7 relaterade trådar

Postad 12 December 2012 - 21:37

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0

Någon vänlig själ som vill hjälpa mig att få softcam och canal digital att fungera? Typ en liten guide hur man gör för att få det att fungera...

Jag har försökt en massa saker och laddat ner hur många olika saker som jag inte förstår mig på...då utan lyckat resultat:(

Har en VU+ duo med black hole

Är du ny på detta så skulle jag rekommendera en enklare image än black hole, som stödjer softcams, typ openpli eller liknande.

Postad 17 December 2012 - 21:48

Unregistered17390b48
  • Unregistered17390b48
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

krister67: Tack så mycket för ett informativt inlägg! :)

Jag har lokaliserat kondensatorn på kretskortet, ser dock inget synligt fel. Beställde tio stycken från Elfa, de kostar ju bara två kronor per styck. Ska bli intressant att se om det löser problemet.

Beställde faktiskt en ny box (Duo) i onsdags, den har dock fastnat på vägen så jag har inte fått testa den än. Ska ändå försöka laga den gamla, kan ha den i sovrummet kanske; annars är två kompisar redan spekulanter....

Ska bli intressant om du får fixat din mottagare Eric_N jag hoppas att du gör det :))

Postad 18 December 2012 - 14:18

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Ska bli intressant om du får fixat din mottagare Eric_N jag hoppas att du gör det :))

Min Duo gav upp på exakt samma sätt i förrgår...kondingar på väg från elfa.
Hoppas verkligen att detta löser problemet. Orkar verkligen inte med CD-boxen mera.

Postad 18 December 2012 - 15:23

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att detta löser problemet. Orkar verkligen inte med CD-boxen mera.

Ofta blir det ju vissa standardfel på prylar. Min Duo är 2 år nu, så jag håller tummarna ;)

Apropå driftsäkerheten så kan jag upplysa om att min Duo har hängt sig otroliga TRE gånger på TVÅ ÅR!! Tänk på det alla ni som ligger på knä framför era operatörsboxar och rycker strömsladdar flera gånger om dan. :rolleyes:

.... och inte nog med det. De TRE gångerna boxen har hängt sig är dessutom självförvållat, eftersom jag laddade ner plugins som orsakade nån slags mjukvarukonflikt ..... men det var ju bara att flasha om, så var det problemet löst. :)

Postad 18 December 2012 - 15:35

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Istället för att byta kondingarna kanske det är dags för en helt ny box? Nu finns nämligen nya generationens Solo, dvs Solo 2, för beställning, bla hos DustinHome http://www.dustinhom...er_AutoComplete

Det är inte helt galet att kalla detta för ett generationsskifte, nya boxen har signifikant bättre spec (1300 MHz CPU mm) än de tidigare boxarna i samma prisklass. Jag har beställt, ska bli kul att testa i mellandagarna!

Postad 18 December 2012 - 20:21

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Ofta blir det ju vissa standardfel på prylar. Min Duo är 2 år nu, så jag håller tummarna ;)

Apropå driftsäkerheten så kan jag upplysa om att min Duo har hängt sig otroliga TRE gånger på TVÅ ÅR!! Tänk på det alla ni som ligger på knä framför era operatörsboxar och rycker strömsladdar flera gånger om dan. :rolleyes:

.... och inte nog med det. De TRE gångerna boxen har hängt sig är dessutom självförvållat, eftersom jag laddade ner plugins som orsakade nån slags mjukvarukonflikt ..... men det var ju bara att flasha om, så var det problemet löst. :)

Ja det är helt otroligt hur stabila VU+ boxarna är (gäller säkert Dreamboxarna också). Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta åt den inspelningsbara HD-Canaldigitalboxen som jag har som backup just nu. vilket skämt den är.

Istället för att byta kondingarna kanske det är dags för en helt ny box? Nu finns nämligen nya generationens Solo, dvs Solo 2, för beställning, bla hos DustinHome http://www.dustinhom...er_AutoComplete

Det är inte helt galet att kalla detta för ett generationsskifte, nya boxen har signifikant bättre spec (1300 MHz CPU mm) än de tidigare boxarna i samma prisklass. Jag har beställt, ska bli kul att testa i mellandagarna!

Jag kommer givetvis att försöka laga min Duo i första hand, men blir jag tvungen att köpa en ny så verkar detta vara ett intressant alternativ.
Duon har ju några år på nacken nu. Dubbla tuners och kortläsare är ett krav och det verkar ju Solo² uppfylla. Blir ju dock till att köpa en ny disk då jag har en 3,5" i duon och den nya Solon tar bara 2,5".
Frågan är hur det är med images för tillfället? Hittar bara BH till denna och jag vill helst köra OpenPLi.

Redigerat av skaris, 18 December 2012 - 20:25.

Postad 18 December 2012 - 20:50

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Mina nya kondingar ligger i en påse och väntar på att bli monterade, får se om det blir av i helgen... :rolleyes:

För övrigt kan jag bara instämma i lovsången till VU+. Min Duo har fungerat perfekt fram till att det här hände, så jag är rätt nöjd ändå. Det var därför jag köpte en ny likadan.

Postad 19 December 2012 - 19:16

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Ja det är helt otroligt hur stabila VU+ boxarna är (gäller säkert Dreamboxarna också). Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta åt den inspelningsbara HD-Canaldigitalboxen som jag har som backup just nu. vilket skämt den är.

Jag kommer givetvis att försöka laga min Duo i första hand, men blir jag tvungen att köpa en ny så verkar detta vara ett intressant alternativ.
Duon har ju några år på nacken nu. Dubbla tuners och kortläsare är ett krav och det verkar ju Solo² uppfylla. Blir ju dock till att köpa en ny disk då jag har en 3,5" i duon och den nya Solon tar bara 2,5".
Frågan är hur det är med images för tillfället? Hittar bara BH till denna och jag vill helst köra OpenPLi.

Jag har letat lite och hittat en VTi Image till Solo2 (http://www.linux-sat...t-v-5-0-0-Solo²) Någon här som har erfarenhet av den?

Postad 19 December 2012 - 21:54

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Då har jag bytt kondingen i min box. Var lite pill då det mesta inuti boxen behövde demonteras, men inga större problem egentligen.
Efter denna lilla operation startar boxen igen som om ingenting hade hänt:-)
CD-boxen ligger återigen längst in i garderoben och tv-julen är räddad!
Vad hade man gjort utan internet? :-)

Redigerat av skaris, 20 December 2012 - 13:13.

Postad 20 December 2012 - 09:10

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Tänkte beställa en Vu+ Duo idag, behöver jag en ca-modul till den?

Ska köra CD kort i den.

//Jonas

Postad 20 December 2012 - 09:53

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Tänkte beställa en Vu+ Duo idag, behöver jag en ca-modul till den?

Ska köra CD kort i den.

//Jonas

Nej, det behöver du inte!

Postad 20 December 2012 - 11:08

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Nej, det behöver du inte!

Tackar!

Postad 20 December 2012 - 20:31

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Och min gav upp helt igår. Inhandlades 22 dec 2010, så ganska exakt ett år sedan den startades upp första gången....
Började med att under några dagar stod det "Starting..." i fönstret när vi skulle kolla tv på kvällen.
Efter omstart av mottagaren fungerade den oftast under hela kvällen, med undantag av att den helt plötsligt stängdes av mitt under tv-tittandet.
Ny omstart så fungerade den igen.
Igår spelade det ingen roll vad jag gjorde, det stod starting..., sen vom det VU+ Duo sen stod det starting igen o.s.v.
Lyckades att flasha om till OpenPLi-3.0-beta-vuduo-20121219 så att jag såg startskärmen.
Stängde den helt under natten för att den skulle få vila ordentligt och när jag testade i eftermiddags så lös endast röd lampa.
Skumt att så många har rasat på exakt samma sätt under endast nån vecka. Skulle kunna tro att det finns en klocka som drar igång en självförstörelsecykel ala mission impossible 2 år efter uppstart...

Var hos en radiohandlare och skulle köpa en 330uf 16v-25v, men han gav mig en 470uf 35v och sa att det inte spelade nån roll så länge värdena var högre än original.
Får kolla först så inte NetOnNet har 2 års garanti på mottagaren innan jag löder i den, annars byts kondensatorn under helgen.

Postad 20 December 2012 - 21:16

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Får kolla först så inte NetOnNet har 2 års garanti på mottagaren innan jag löder i den, annars byts kondensatorn under helgen.

Garantin är nog 1 år men reklamationsrätten 3 år, värt att försöka. http://www.konsument...onFel-pa-varan/

Postad 21 December 2012 - 00:51

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Garantin är nog 1 år men reklamationsrätten 3 år, värt att försöka. http://www.konsument...onFel-pa-varan/

Det står så här i deras garanti-info:
Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. På Andersson LED-TV ger vi dig hela 3 års garanti samt 3 års 100% pixelgaranti. För datorprodukter, telefoni samt bärbart ljud gäller 1 års garanti.
Kan inte se att det här är datorprodukt, telefon eller bärbart ljud så det borde vara så.

Postad 21 December 2012 - 01:04

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Jag vet inte om du skrivit fel eller räknar dåligt, men 22 december 2010 är 2 år sen i morgon. ;)

Postad 21 December 2012 - 15:36

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jag vet inte om du skrivit fel eller räknar dåligt, men 22 december 2010 är 2 år sen i morgon. ;)

De ger två års garanti på de flesta produkter, dock inte datorprodukter, telefoni eller bärbart ljud så det borde rimligtvis vara två år på den satellitmottagare då den inte tillhör de produkter som bara har ett år...

Ahh, såg nu att jag skrivit ett år sedan den startats upp, trodde att du läst #2165, sorry.

Redigerat av Unregistered1e2f12b7, 21 December 2012 - 17:12.

Postad 21 December 2012 - 16:39

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Det är väl alltid 3 års reklamationsrätt. Dvs. att man ska kunna hävda att det är ett ursprungligt eller fabrikationsfel. Om det nu är "samma" fel i ¨flera DUO, borde man kunna hävda att det är ett konstruktionsfel.

http://www.konsument...onFel-pa-varan/

Redigerat av AC3, 21 December 2012 - 16:41.

Postad 21 December 2012 - 16:53

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Det är väl alltid 3 års reklamationsrätt. Dvs. att man ska kunna hävda att det är ett ursprungligt eller fabrikationsfel. Om det nu är "samma" fel i ¨flera DUO, borde man kunna hävda att det är ett konstruktionsfel.

http://www.konsument...onFel-pa-varan/

Jo precis, men det är alltid lättare om det är garanti på varan.
Har du garanti så är det oavsett om det är ett ursprungligt fel eller ej, skall du utnyttja reklamationsrätten så är det upp till dig att bevisa att felet är ursprungligt.
För att reklamationsrätten skall gälla skall man kunna förutsätta att varan skall hålla längre än den gjort.
Frågan är då i detta fallet, hur länge skall en satellitmottagare fungera.

Hur som helst så har de 2 års garanti på satellitboxar, så jag får väl ge mig iväg ikväll och lämna in den.

Postad 21 December 2012 - 17:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Fast Gigablue 800 Quad boxen med upp till 4 tuners med samma chip som Vu+ Solo 2 hade du fått för runt 3500:- från Tyskland.

http://linux-tv.com/...00-quad-review/
https://www.youtube....d&v=OcyE8RBkv-I

Postad 21 December 2012 - 19:43

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Fast Gigablue 800 Quad boxen med upp till 4 tuners med samma chip som Vu+ Solo 2 hade du fått för runt 3500:- från Tyskland.

http://linux-tv.com/...00-quad-review/

Verkar vara en intressant box. Tyvärr för min del har den bara en inbyggd kortläsare, vet inte heller hur det blir med olika images till den.

Postad 21 December 2012 - 20:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Finns bla openaaf och openvix bla och alla bygger på openpli koden så inga problem med images.
Extern kortläsare kan du koppla till en USB port eller i en server,router,nas,whatever.

Redigerat av Leatherface, 21 December 2012 - 20:07.

Postad 27 December 2012 - 10:53

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Någon som fått sin Solo² och provat med Vix el. BH?

Redigerat av Vilo, 27 December 2012 - 10:53.

Postad 28 December 2012 - 13:13

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Någon som fått sin Solo² och provat med Vix el. BH?

Samma här, är lite intresserad av hur maskinerna går.

Postad 28 December 2012 - 19:29

JanHJ
  • JanHJ
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har en Solo2 och jag är väldigt imponerad av boxen.
Jag hade en DM500HD innan och hade problem med att minnet blev fullt ( har mycket EPG-data).

Postad 28 December 2012 - 19:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Är ju bara kolla på klippet här så ser ni hur den går. Det sitter samma brodcom chip i den med skillnaden att den stöder upp till 4 tuners där 2 av dom är plug n play.

Postad 29 December 2012 - 14:13

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
ok tror jag väntar på vu+ duo2 den verkar grymm.

Postad 29 December 2012 - 18:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Beror på vad man prioriterar. Den har enbart stöd för 2 Plug N Play tuners vad jag kan se.
Gigablue har stöd för upp till 4 tuners för 3500:- från Tyskland. Mata den med 4 tuners och sen ett par små klienter till dom andra apparaterna och se på kanalerna över nätverket så slipper ni dra kablar över hela huset.
Finns små Android USB stickor för 5-600:- man kan använda med XBMC installerat på som funkar utmärkt även om PVR delen behöver mogna en del fortfarande men det duger till sovrum och liknande.

Redigerat av Leatherface, 29 December 2012 - 18:17.

Postad 31 December 2012 - 16:17

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Samma här, är lite intresserad av hur maskinerna går.

Jag kör Solo2 och ViX och det fungerar hur bra som helst. Grymt snygga skins och väldigt smidig och enkel image att använda.

Postad 06 January 2013 - 18:55

naaliz
  • naaliz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har problem med min vu+ duo, den ställer sig i standby-läge och vägrar starta upp.
Finns det någon som vet hur man fixar det? Något som är trasigt?

Redigerat av naaliz, 06 January 2013 - 19:12.

Postad 06 January 2013 - 21:48

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Är det dumt att snåla och köpa solo istället för solo2 om man har tröttnat på CD orginalbox? Har inget behov att två tuners..

Postad 06 January 2013 - 22:31

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Är det dumt att snåla och köpa solo istället för solo2 om man har tröttnat på CD orginalbox? Har inget behov att två tuners..

Det är aldrig dumt att köpa en VU+. :)

Postad 07 January 2013 - 17:59

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Har problem med min vu+ duo, den ställer sig i standby-läge och vägrar starta upp.
Finns det någon som vet hur man fixar det? Något som är trasigt?

Jag tror att du kan ha råkat ut för det problem som beskrivs (med lösning) i inlägg #2144.

Jag beskrev mitt problem i inlägg #2124, mitt första försök till reparation (att byta nätdel) visade sig vara fel. Att byta kondensator har hjälpt för andra i tråden, jag ska också göra det så snart jag har tid. Eftersom jag köpte en box till har det dock inte varit prioriterat på sistone.

Postad 07 January 2013 - 18:50

naaliz
  • naaliz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tusen tack! Ska beställa en sån så får vi se om det löser problemet. =)

Postad 09 January 2013 - 23:49

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Ja, skulle jag säga men det beror väl på hur hårt det svider i plånboken, det skiljer ju 1300 spänn. Solo2 är en bättre, snabbare och mer framtidssäker box på alla sätt. Skulle du en dag vilja sälja den gissar jag att du nog får igen stor del av diffen på 1300 kr. Dessutom kan du köra loop through på Solo2 vilket gör att du kan använda båda tuners (för inspelning, strömning etc) under vissa förutsättning med bara en signal in

Postad 10 January 2013 - 21:43

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
och Solo2 vs Ultimo ? Om man bara behöver 2 st dvb-s2 tuners finns det någon annan anledning att välja Ultimon före Solo2 då?

Postad 10 January 2013 - 22:51

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

och Solo2 vs Ultimo ? Om man bara behöver 2 st dvb-s2 tuners finns det någon annan anledning att välja Ultimon före Solo2 då?

Har ingen egen erfarenhet av Ultimon men det är ju en "gammal" maskin med mer begränsade möjligheter eftersom den bla har en betydligt slöare CPU. Ultimons fördel är väl möjlighet till en tredje tuner i övrigt är Solo2 nog minst lika bra och bättre på en del, dessutom billigare.

Postad 11 January 2013 - 10:29

boborg
  • boborg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Solo2 är mycket bra och snabb. Solo2 kan också transcode live tv för tablet eller smartphone http://linux-tv.com/...u-solo2-review/
Men väntar nog på Duo2.

Postad 11 January 2013 - 21:18

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Men Solo2 verkar ju intressant.

Redigerat av ruva, 11 January 2013 - 21:21.

Postad 14 January 2013 - 23:38

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Ja, skulle jag säga men det beror väl på hur hårt det svider i plånboken, det skiljer ju 1300 spänn. Solo2 är en bättre, snabbare och mer framtidssäker box på alla sätt. Skulle du en dag vilja sälja den gissar jag att du nog får igen stor del av diffen på 1300 kr. Dessutom kan du köra loop through på Solo2 vilket gör att du kan använda båda tuners (för inspelning, strömning etc) under vissa förutsättning med bara en signal in

Vilka förutsättningar är det du menar? Slipper gärna dra en till kabel från parabolen om man säger så...

Postad 15 January 2013 - 00:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ta en titt i den här tråden också https://www.minhembi...howtopic=303411
En sån matad med 4 tuners så har ni tuners så det räcker och den har samma chip som Vu+ Solo 2.
Kostar inte mycket mer än Vu+ Ultimo heller från Tyskland utan extra tuners då.
Finns aaf och vix images bla baserade på openpli så det är inget problem heller.

Redigerat av Leatherface, 15 January 2013 - 00:28.

Postad 18 January 2013 - 17:50

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min box idag från NetOnNet med reparerat moderkort. De hade bytt ut kondensatorerna mot ymonterade istället, vet inte värdet på dem men hoppas att det håller nu.
Postad bild

Redigerat av Unregistered1e2f12b7, 18 January 2013 - 17:50.

Postad 19 January 2013 - 13:44

Unregistered3c098d1a
  • Unregistered3c098d1a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har ett nätverksrelaterat problem med min VU+DUO.
Helt plötsligt kan jag inte se VU+ i Win7 utforskaren under medieenheter eller datorenheter.
Förut kunde jag se den och komma åt hårddisken på VU+ den vägen men nu funkar det inte.
Jag har "pingat" VU+ och det funkar på både IP och Gateway numret utan felmeddelande.
Jag får inga felmeddelande i nätverkstesten i VU+ heller.....
Vet ngn vad det kan vara? :unsure:

Postad 19 January 2013 - 18:11

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Du har inte ändrat arbetsgrupp, eller angett en tidigare och nu uppdaterat boxen eller så?

Annars kan det var lite så där i Win7 ibland, jag har lagt en genväg till boxen på skrivbordet för de fall när det krånglar.

Postad 20 January 2013 - 21:52

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
En liten idiotfråga här men jag hittar inte inställningen som gör att när jag startar boxen så hoppar recivern ett steg. Alltså jag har på boxen, låt oss säga att den skulle hänga sig så jag startar om den och när jag gör det så byter min förstärkare källa. Kör bh.

Tacksam för svar

Postad 21 January 2013 - 22:34

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Jag tror att du kan ha råkat ut för det problem som beskrivs (med lösning) i inlägg #2144.

Jag beskrev mitt problem i inlägg #2124, mitt första försök till reparation (att byta nätdel) visade sig vara fel. Att byta kondensator har hjälpt för andra i tråden, jag ska också göra det så snart jag har tid. Eftersom jag köpte en box till har det dock inte varit prioriterat på sistone.

I kväll så fick jag äntligen tummen ur och bytte kondensatorn. Var ju en hel skruv som fick lossas innan man fick loss kortet. Krävdes en del värme för att få bort den gamla kondensatorn. Försökte först med en liten penna på kompisens fina lödstation, men det gick inte. Fick ta en stor lödkolv och dra i kondensatorn, sen rensade jag hålen med en tennsug. Monteringen gick bra med den lilla lödpennan.

Satte i original nätdel igen också, det var ju inte den det var fel på. Boxen startade direkt när jag slog på strömmen, fast jag har inte testat med bild än.....

Stort tack till krister67 för tipset om hur man fixade detta! :)

Sen när man ser Brusquinis bild så funderar man ju på om man inte skulle ha skaffat sådana, och bytt alla tre när man ändå var igång.... :rolleyes:

Postad 22 January 2013 - 21:44

Unregistered3c098d1a
  • Unregistered3c098d1a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Du har inte ändrat arbetsgrupp, eller angett en tidigare och nu uppdaterat boxen eller så?

Annars kan det var lite så där i Win7 ibland, jag har lagt en genväg till boxen på skrivbordet för de fall när det krånglar.

Nää det enda jag gjort är att installerat en ny dator som jag använder som HTPC och anslutit den till en Devolo homeplug. Jag har sedan tidigare 2st Devolo enheter och det har funkat förut. Jag kan Pinga VU+ Duon utan fel så den syns ju i nätverket och den sysn även på min Router där jag även kan gå in i VU+ webgränssnitt.

Postad 23 January 2013 - 10:10

rogerax
  • rogerax
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej!

Fick min VU+Solo2 igår. Flashade med Openpli, konfigurerade tuners (ena som Loop through), la in ny Sattelites.xml mha filezilla. Men får inte in en enda kanal vid automatisk kanalsökning på canal digital 0,8W. När jag startar pluginet satfinder, står det 0 på alla värden. Känns som inte tuners är aktiverade på nåt sätt?

Är det nåt uppenbart jag missat, annars blir det till att kämpa vidare ikväll.

Postad 23 January 2013 - 21:05

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hej!

Fick min VU+Solo2 igår. Flashade med Openpli, konfigurerade tuners (ena som Loop through), la in ny Sattelites.xml mha filezilla. Men får inte in en enda kanal vid automatisk kanalsökning på canal digital 0,8W. När jag startar pluginet satfinder, står det 0 på alla värden. Känns som inte tuners är aktiverade på nåt sätt?

Har du konfigurerat rätt, dvs. programmerat switchkonfigurationen?

Postad 24 January 2013 - 08:59

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Hej!

När jag fick tillbaka min VU+ så råkade jag välja fel Thor vid installation och hittade inga canal digital-kanaler.
I Open Pli finns det två st thor 0.8w, en C-band och en KU-band, det är KU-band du skall välja.
kontrollera så det är den som är vald.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.