Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 09 February 2012 - 12:37
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Angående frågor kring Viasat Motor HD m.m. Förhandlingar om kanalen har skett under ganska lång tid. Vi utvärderar också hela tiden efterfrågan efter nya kanaler. Summan av detta är att vi just nu inte kommer att ta in Viasat Motor HD i vårt utbud. Det är självklart inget beslut som är slutgiltigt utan vi kommer hela tiden fortsätta utvärdera vad som efterfrågas och föra samtal med Viasat och andra kanalbolag. Det finns ingen anledning för oss att ta in kanaler som vi vet att ingen efterfrågar på samma sätt som det inte finns någon som helst anledning för oss att inte ta in kanaler som vi vet har en stor efterfrågan. Vi måste hela tiden givetvis rätta oss efter vad marknaden vill ha, vår uppgift gentemot våra ägare är att tjäna pengar och det gör vi genom att ha produkter och tjänster som våra kunder vill ha. Det är ett mycket litet antal av våra kunder som finns i det här forumet, samtidigt som ni är mycket viktiga för oss eftersom att det finns mycket kunskap här och många ligger i framkant vad gäller både tv-vanor och teknik. Men vi måste komma ihåg att forumet är långt ifrån representativt för våra 1,8 miljoner anslutna hushåll. Några undrar varför de inte blivit tillfrågade om vilka tv-kanaler de vill ha i utbudet. Med så många kunder som vi har är det inte så konstigt att alla inte blir tillfrågade i alla undersökningar vi gör. Vi presenterar inte heller alla undersökningar och studier vi gör helt öppet eftersom att de i många lägen innehåller information som många av våra konkurrenter gärna skulle ta del av. Vissa undersökningar presenterar vi dock helt, bland annat de vi gör genom Com-panelen. Mer om denna kan ni läsa på comhem.se, http://www.comhem.se...04/-/index.htmlDär finns också en länk för dig som vill bli medlem i panelen och därigenom dela med dig av dina åsikter i många olika frågor runt våra produkter och tjänster och beteenden runt bredband, tv och telefoni. Vi lyssnar också på all input som kommer till oss genom alla möjliga kanaler runt vilka tv-kanaler vi bör ta in i vårt utbud. Vi finns ju bland annat här på Minhembio, men alla idéer som kommer in genom vår kundservice på telefon vidarebefordras också till rätt avdelning internt. Gällande Tv Com Hem är det ett unikt samarbete vi har kunnat göra med TV4 och TV4 News. Genom kanalen har vi möjlighet att ge en bred nyhetskanal till nästan alla våra kunder. En liten del av innehållet är också program som vi själva producerar, bland annat ett program om tv och tv-innehåll med några av Sveriges bästa tv-tyckare. Vi gör också Companiet som är ett program där vi försöker förklara ny teknik och hur våra produkter och tjänster fungerar, fast ur ett bredare perspektiv. Jag har full respekt för att det kanske inte är ett program som tilltalar er på det här forumet som har ett stort teknikkunnande men det finns en stor majoritet av våra kunder som fortfarande tycker att teknik, boxar, kablar och abonnemang är svåra frågor. Här provar vi ett nytt sätt att nå ut till dessa. Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Postad 09 February 2012 - 13:05
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Intressant att så många verkar vilja ha kanaler som vi, som ni säger själva ligger i framkanten av teknik mm ALDRIG hört talas om eller vill ha... förra året wild tv hd o nu tnt7 hd.Eftersom ni bara tar in kanaler det finns intresse för menar jag.
Sedan vill ju dom flesta ha även speglade kanaler i HD eftersom vi sitter med HD boxar och hd tv's.. hör o häpna,därmed vill vi ha kanalen i bästa möjliga kvalite.Hur svårt ska det vara att förstå.
Postad 09 February 2012 - 13:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Förhandlingar om kanalen har skett under ganska lång tid. Vi utvärderar också hela tiden efterfrågan efter nya kanaler. Summan av detta är att vi just nu inte kommer att ta in Viasat Motor HD i vårt utbud. Det är självklart inget beslut som är slutgiltigt utan vi kommer hela tiden fortsätta utvärdera vad som efterfrågas och föra samtal med Viasat och andra kanalbolag. Det finns ingen anledning för oss att ta in kanaler som vi vet att ingen efterfrågar på samma sätt som det inte finns någon som helst anledning för oss att inte ta in kanaler som vi vet har en stor efterfrågan. Vi måste hela tiden givetvis rätta oss efter vad marknaden vill ha, vår uppgift gentemot våra ägare är att tjäna pengar och det gör vi genom att ha produkter och tjänster som våra kunder vill ha.
Jag har uppfattat att ComHem bedömer att "ingen efterfrågar" Viasat Motor HD bland ComHems 1,8 milj potentiella kunder. Som jag tidigare påpekat finner jag det märkligt att Telia ip-tv uppenbarligen lyckats locka till sig så många fler kunder med intresse för Viasat Motor HD. Dessutom tycker jag fortfarande att ComHem borde låta tre HD-kanaler ingå i Viasat Sport HD på samma vis som Telia eftersom ni tar samma månadsavgift 288 kr. Det är ett mycket litet antal av våra kunder som finns i det här forumet, samtidigt som ni är mycket viktiga för oss eftersom att det finns mycket kunskap här och många ligger i framkant vad gäller både tv-vanor och teknik. Men vi måste komma ihåg att forumet är långt ifrån representativt för våra 1,8 miljoner anslutna hushåll.
1,8 milj potentiella kunder men endast var tredje har ett eget digital-tv-abonnemang och många av dessa endast ett halvt dussin digitala kanaler i SD. Det är inte stor mening att fråga den som bara har ett analogt grundutbud om man vill ha Viasat Motor HD! Ska vi mer "avancerade" kunder behöva vänta på eftersläntrare hinner vi dö både en och två gånger innan de sista hunnit ikapp. Jag är inte så ung längre. Gällande Tv Com Hem är det ett unikt samarbete vi har kunnat göra med TV4 och TV4 News. Genom kanalen har vi möjlighet att ge en bred nyhetskanal till nästan alla våra kunder. En liten del av innehållet är också program som vi själva producerar, bland annat ett program om tv och tv-innehåll med några av Sveriges bästa tv-tyckare. Vi gör också Companiet som är ett program där vi försöker förklara ny teknik och hur våra produkter och tjänster fungerar, fast ur ett bredare perspektiv. Jag har full respekt för att det kanske inte är ett program som tilltalar er på det här forumet som har ett stort teknikkunnande men det finns en stor majoritet av våra kunder som fortfarande tycker att teknik, boxar, kablar och abonnemang är svåra frågor. Här provar vi ett nytt sätt att nå ut till dessa.
Det är helt ok att ni startat Tv Com Hem och jag förstår att ni både känner ansvar för de kunder som inte ännu tagit till sig tv-mediets totala möjligheter och för att ni naturligtvis letar nya intäkter i den stora potentialen av 1,8 milj anslutna hushåll. Men för mig som kund sedan nästan 20 år tillbaka och med tillgång till många kanaler kan jag inte se att Tv Com Hem tillför något till mitt tv-tittande.
Postad 09 February 2012 - 13:51
xrs99
-
xrs99
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag har uppfattat att ComHem bedömer att "ingen efterfrågar" Viasat Motor HD bland ComHems 1,8 milj potentiella kunder. Som jag tidigare påpekat finner jag det märkligt att Telia ip-tv uppenbarligen lyckats locka till sig så många fler kunder med intresse för Viasat Motor HD. Dessutom tycker jag fortfarande att ComHem borde låta tre HD-kanaler ingå i Viasat Sport HD på samma vis som Telia eftersom ni tar samma månadsavgift 288 kr.
Egentligen så borde jag inte kommentera nåt om Viasat Motor HD debatten då jag är hjärtligt trött att läsa om den. Men mina 2 cents i alla fall. Jag tror att den springande punkten är den ovan. Det är nog helt enkelt så att Viasat vill ha mer betalt för den vilket i sin tur för Comhem innebär att de antingen måste höja priset eller knapra lite av sin 27-procentiga vinstmarginal. Eftersom de redan har bestämt sig för en prishöjning som redan är avsatt till att höja vinstmarginalen ytterligare så är den vägen stängd, och om Viasat framhärdar i att inte ge dem kanalen gratis då hamnar vi i den låsta situation som är nu. Då Comhems representanter är förbjudna att kommentera pågående förhandlingar här, och det samtidigt finns ett väldigt tryck här att få fram en förklaring, då kommer det såna här krystade förklaringar om att det inte finns någon efterfrågan av HD varianten i de breda kundlagren.
Postad 09 February 2012 - 13:54
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jag antar att boxer,canal digital,viasats kunder har en annan smak eftersom deras kunder får Mtv live hd och kanal 5 hd .Comhems kunder däremot efterfrågar mer analoga kanaler för där minsann satsas det o utökas heeela tiden.Undrar varför ni ens har digitala kanaler ni skulle ju kunna köra allt analogt... eftersom våra fastighetsägare och era kunder(vi) inte vill ha bättre kvalite 2012.
Postad 09 February 2012 - 14:05
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Jag antar att boxer,canal digital,viasats kunder har en annan smak eftersom deras kunder får Mtv live hd och kanal 5 hd .Comhems kunder däremot efterfrågar mer analoga kanaler för där minsann satsas det o utökas heeela tiden.Undrar varför ni ens har digitala kanaler ni skulle ju kunna köra allt analogt... eftersom våra fastighetsägare och era kunder(vi) inte vill ha bättre kvalite 2012.
Fastighetsägarna har bara skyldighet att se till att det finns en (analog) antennsignal in i lägenheterna så att de boende kan ta in SVT1, SVT2, Barn/Kunskap och SVT24. Om fastighetsägaren inte själv bor i huset så skulle han eller hon säkert vara nöjd med detta tv-utbud. Gärna kombinerat med parabolförbud, naturligtvis.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 09 February 2012 - 14:06.
Postad 09 February 2012 - 14:24
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Varför gör inte Comhem som t ex banker gör/gjort, "prisa ut" gammal teknik (t ex checkar på den tiden) och sätter ut högre pris med motivering att den gamla tekniken är dyrare att administrera/supportera och sätt lägre pris på den nya tekniken så att man får "nya" kunder........
I stället gör man precis tvärtemot höjer priset på nya tekniken och får då ett "längre glapp" till dom som ännu inte gått över till digitalt/HD och som kanske precis tänkt uppgradera sig......
Redigerat av Unregistered60ec3204, 09 February 2012 - 14:31.
Postad 09 February 2012 - 14:27
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlägg
Angående frågor kring Viasat Motor HD m.m.
...är att vi just nu inte kommer att ta in Viasat Motor HD i vårt utbud.
...det finns ingen anledning för oss att ta in kanaler som vi vet att ingen efterfrågar...
... på samma sätt som det inte finns någon som helst anledning för oss att inte ta in kanaler som vi vet har en stor efterfrågan.
...vi måste hela tiden givetvis rätta oss efter vad marknaden vill ha... Men vi måste komma ihåg att forumet är långt ifrån representativt för våra 1,8 miljoner anslutna hushåll.
Kan ni presentera en enda undersökning där det finns en större efterfrågan på kanaler som "TNT7 hd","Wild tv hd" jämfört med Viasat Motor HD? Ni kan även googla på: "viasat motor hd comhem" och se att det är många som efterfrågar den kanalen. Viasat Motor HD,Erosport 2 HD,Kanal 5 HD,MTV HD, kanaler många vill gärna ha,men vi får istället skräpkanaler. Ni satsar på kvantitet framför kvalitet,bara för att kunna stoltsera med att ni har flest antal hd-kanaler, det enda ni tänker på.
Postad 09 February 2012 - 18:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Kan ni presentera en enda undersökning där det finns en större efterfrågan på kanaler som "TNT7 hd","Wild tv hd" jämfört med Viasat Motor HD?
Ni kan även googla på: "viasat motor hd comhem" och se att det är många som efterfrågar den kanalen.
Viasat Motor HD,Erosport 2 HD,Kanal 5 HD,MTV HD, kanaler många vill gärna ha,men vi får istället skräpkanaler. Ni satsar på kvantitet framför kvalitet,bara för att kunna stoltsera med att ni har flest antal hd-kanaler, det enda ni tänker på.
Av ComHems svar tidigare idag framgår mellan raderna att vissa kunder redan verkar ha fått tillgång till för många kanaler och dessutom i sin enfald fortsätter att ställa krav på ytterligare kanaler. En stor del av ComHems 1,8 milj anslutna hushåll lever fortfarande i tv-mörker och vi som vill att utbudet framför allt av intressanta HD-kanaler ska utökas måste tydligen vänta på att fler kunder ska skaffa digital-tv innan vi får våra önskemål tillgodosedda. Dessutom ska denna stora tysta majoritet tydligen bestämma vilka kanaler som ska ingå i utbudet vare sig de har intresse för eller kunskap om vad som finns att tillgå på marknaden. Mycket märklig politik må jag säga. Vi som har varit Comhem-kunder och haft digital-tv länge ska väl inte behöva göra halt i avvaktan på att kunder med mindre intresse för tv och kanske med lägre vilja att betala för sitt tv-tittande ska ändra inställning? Eftersom de flesta av ComHems kunder är "kollektivanslutna" till detta nät genom fastighetsägarens avtal och ofta saknar möjlighet att montera egen parabol, har ComHem ett särskilt ansvar att tillgodose alla tittares önskemål dvs även de tittare som redan har "många" kanaler men vill fortsätta att utveckla sitt tv-tittande.
Postad 09 February 2012 - 18:44
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Nu är väl sanningen den att ComHems enda ansvar är att maximera sina aktieägares vinster och för att göra det så försöker dom minimera sina utgifter och maximera sina inkomster genom att beräkna vad som är lönsammast. Svårare än så är det inte. Därför tar dom in TNT7HD, en kanal som sannolikt inte efterfrågas av någon men som sannolikt inte heller kostar ett öre. Att ta in Viasat Motor HD anses förmodligen kosta för mycket utan att ge tillräckligt tillbaks. Det enda vi som konsumenter kan göra är att byta bolag där det är möjligt, annars så ropar vi för döva öron.
Postad 09 February 2012 - 19:57
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Nu är väl sanningen den att ComHems enda ansvar är att maximera sina aktieägares vinster och för att göra det så försöker dom minimera sina utgifter och maximera sina inkomster genom att beräkna vad som är lönsammast. Svårare än så är det inte. Därför tar dom in TNT7HD, en kanal som sannolikt inte efterfrågas av någon men som sannolikt inte heller kostar ett öre. Att ta in Viasat Motor HD anses förmodligen kosta för mycket utan att ge tillräckligt tillbaks. Det enda vi som konsumenter kan göra är att byta bolag där det är möjligt, annars så ropar vi för döva öron.
Visst är det så. ComHem skrev i sitt svar ovan: "Vi måste hela tiden givetvis rätta oss efter vad marknaden vill ha, vår uppgift gentemot våra ägare är att tjäna pengar och det gör vi genom att ha produkter och tjänster som våra kunder vill ha." Men nog är det svårt att förstå hur ComHem menar att de tjänar pengar på kanaler som TNT7, WildTV och OUTTV. Och ännu svårare är väl att förstå att kunderna skulle ha efterfrågat dessa kanaler i sådan omfattning att ComHem inte kunde avstå från att ta in dem. Och om nu ComHem anser att man inte kan höja priset på Viasat Sport HD och Viasat Premium HD i samband med en lansering av Viasat Motor HD skulle man ju kunna erbjuda Viasat Motor HD som tillvalskanal till självkostnadspris för att tillgodose önskemålen från de kunder som de facto efterfrågar den kanalen. Detta trots att det rör sig om en speglad kanal som egentligen redan borde ingå i Viasat-paketen hos ComHem på samma sätt som i Viasat HD-paketen hos Telia.
Postad 09 February 2012 - 22:28
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Jag håller med dig Andylin, men om vi ponerar att Viasat Motor HD kostar X antal kronor och ComHem räknar med att väldigt få kommer att vilja betala extra för den, dvs. det kommer att generera en förlust i slutänden så kanske dom väljer att inte ta in den utan istället "bredda" HD-kanalutbudet med kanaler som förmodligen inte kostar dom ett rävöre. Jag tycker att det är en märklig och kortsiktig lösning. Likväl som det är att ta bort Small-alternativet, det borde dom ju istället kanske ha erbjudit gratis tillsammans med en subventionerad digitalbox för att locka in fler att skaffa digital-tv och kanske gå på ett dyrare paket när dom provat på, samma är det ju när man provat på HD, då vill man ju inte tillbaks till SD. Å andra sidan så finns det dom som sitter med 50tums HD-apparater och kollar på analogt fortfarande och är nöjda med det.
Postad 09 February 2012 - 22:30
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Yttligare en barnkanal i utbudet från den 8 februari. Bomerang har tydligen trillat in märkte jag nu.
Postad 09 February 2012 - 23:39
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Måste va nåt fel här väl. Vilket annat företag bromsar utvecklingen för att höja sina intäkter?
Öppna upp fönstret, visa vad som finns, det skrivs anno 2012 idag.
Varför tror ComHem att deras kunder inte har digitala platt-tv-ar. Skulle tro att i vår förening finns det max 10 av 150 hushåll som ännu inte bytt till modern teknik, bara en tidsfråga tills dom analoga kanalerna är överflödiga.
ComHem kan bara bli bättre om man erbjuder ny teknik blandat med fler och mer högupplöst kanalutbud. Det går inte att snåla nu, det är stor satsning som gäller. Skitsnacket att vissa kanaler inte håller tillräcklig bra standard i HD-kvalitet är bromskloss nr 1. Leverantören är naturligt försiktig om ingen köper, men skulle deras budget öka kommer kvalitén. Företag som ligger i framkant brukar ta stora andelar av intäkterna om det satsas rätt.
På tal om teknik, snart dags för lite mer 3D kanske, snart ett år sedan sist va?
Postad 10 February 2012 - 08:28
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Fastighetsägarna har bara skyldighet att se till att det finns en (analog) antennsignal in i lägenheterna så att de boende kan ta in SVT1, SVT2, Barn/Kunskap och SVT24.
(Ännu) En gång för Alla ( ?  ); ENBART Svt1 och Svt2 behöver finnas analogt, de andra två kan finnas ANTINGEN analogt eller digitalt, det är upp till Fastighetsägaren att bestämma.
Postad 10 February 2012 - 09:31
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
(Ännu) En gång för Alla ( ? ); ENBART Svt1 och Svt2 behöver finnas analogt, de andra två kan finnas ANTINGEN analogt eller digitalt, det är upp till Fastighetsägaren att bestämma.
Visst är det så och fastighetsägaren kan alltså tillhandahålla SVT1, SVT2, Barnkanalen/Kunskapskanalen och SVT24 analogt som jag skrev. Men om man tycker det är jobbigt att "analogisera" även Barn/Kunskap och SVT24 kan man behålla digital signal om den kommer från digitala marknätet t ex. Beror ju på om man vill kräva att de boende skaffar egen digitalbox eller inte.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 10 February 2012 - 10:02.
Postad 10 February 2012 - 09:36
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Undrar var det tekniska föregångslandet Sverige tog vägen? Måste det vara färg-TV?
Postad 10 February 2012 - 09:54
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Vi lyssnar också på all input som kommer till oss genom alla möjliga kanaler runt vilka tv-kanaler vi bör ta in i vårt utbud. Vi finns ju bland annat här på Minhembio, men alla idéer som kommer in genom vår kundservice på telefon vidarebefordras också till rätt avdelning internt.
KANAL5 HDOm det verkligen är så lite folk i Sverige som vill ha denna kanalen kan vi lika gärna lägga ner hela HD-projektet. Dessutom, släpp på den jäkla pairingen så folk som inte har CI+ faktiskt kan se dom också, eller varför inte skaffa ordentliga boxar? Hela HDTV-projektet från utbud till utrustning och inlåsning är ett stort skämt idag!
Postad 10 February 2012 - 10:08
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
lassehin 10 February 2012 - 08:28 skrev: (Ännu) En gång för Alla ( ?  ); ENBART Svt1 och Svt2 behöver finnas analogt, de andra två kan finnas ANTINGEN analogt eller digitalt, det är upp till alltsåF astighetsägaren att bestämma. Visst är det så och fastighetsägaren kan alltså tillhandahålla SVT1, SVT2, Barnkanalen/Kunskapskanalen och SVT24 analogt som jag skrev. Men om man tycker det är jobbigt att "analogisera" även Barn/Kunskap och SVT24 kan man behålla digital signal om den kommer från digitala marknätet t ex. Beror ju på om man vill kräva att de boende skaffar egen digitalbox eller inte.
Du eller fastighetsägaren kan ju bygga ett nätverk med egna kanaler -- analoga el digitala. Ta in signalerna med valfri metod och skicka vidare i egna-nätet. Busenkelt. http://www.a2b.se/index.php?id=328
Postad 10 February 2012 - 16:18
Mr_Cable
-
Mr_Cable
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Per Geijer: Hur många procent av era kunder har idag en ondemand burk? Bara nyfiken eftstersom ni verkar "satsa" mycket på det eller ialf skryter om när ni lägger till nån kanal då o då.Vi som idag sitter med en inspelningsbar HD box och är i stort sett nöjda förutom den berömda favorit buggen ,kan du förstå att vi saknar en sådan box med ondemand funktioner också? Senaste korthöjningen ett år tillbaka motiverades bla med att ondemand nu ingick,men som sagt utan en box som tillfredställer våra krav är det ju fortfarande värdelöst för oss.
Hej edsvallakung och ni andra, Ledsen att ni fått vänta på svar! Hur många procent On Demand-kunder vi har är en uppgift som våra konkurrenter skulle älska att få, se det pratar vi inte om! Inte heller pratar vi om när vi kommer med en inspelningsbar HD-box. Vi finns på en starkt kokurrensutsatt marknad och kan därför bara prata om vad som finns. Inte vad som kommer. MVH Com Hem AB Per Geijer
Postad 10 February 2012 - 16:51
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ledsen att ni fått vänta på svar! Hur många procent On Demand-kunder vi har är en uppgift som våra konkurrenter skulle älska att få, se det pratar vi inte om! MVH Com Hem AB Per Geijer
Men hörru..sk er på mig av nyfikenhet jö..snälla cable låt oss få veta
Postad 10 February 2012 - 17:31
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hej ComHem Kunde inte låtsas som om det regnar.... Läser man på Comhem-bloggen så skriver en annan kille så här; och då var det stort intresse för ett år sen (se nedan). Men nu när vinstintressen styr så är ViasatMotor HD inte intressant igen?! Det är skamligt att läsa det här. http://www.comhemblo...er-hos-com-hem///Quote Nicklas igen, 2011-02-24, 14.00 När kommer viasat motor HD och i vilket paket kommer den att ingå? Jag slutar att tjata när ni ger mig lite konkreta svar. Mvh Nicklas " Ola Eriksson, redaktör sociala medier, 2011-02-25, 7.48 Då är mitt svar tyvärr att du får tjata lite till för i dagsläget har jag inget svar på när kanalen finns hos oss och vilka paketeringar kanalen då kan tänkas finnas i. Förhandlingar pågår. Vi vet att det finns ett stort intresse för kanalen och så fort något mer finns att berätta kommer vi göra det här på bloggen. "
Postad 10 February 2012 - 17:39
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Com Hem min fråga är seriös: Finns det några planer att släppa SVT-HD fria i era kabelnät?
Postad 10 February 2012 - 18:46
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Hej edsvallakung och ni andra, Ledsen att ni fått vänta på svar! Hur många procent On Demand-kunder vi har är en uppgift som våra konkurrenter skulle älska att få, se det pratar vi inte om! Inte heller pratar vi om när vi kommer med en inspelningsbar HD-box. Vi finns på en starkt kokurrensutsatt marknad och kan därför bara prata om vad som finns. Inte vad som kommer. MVH Com Hem AB Per Geijer
Jag får inte riktigt ihop det där med "en starkt konkurrensutsatt marknad" när ComHem ofta anses ha ett de facto-monopol genom sina långa avtal med fastighetsägarna. Vi talar då om flerbostadsfastigheter. När det gäller marknaden för tv-lösningar för hushåll i småhus - nästan 2 milj hushåll - är ComHem dock en mycket marginell aktör. Där är det digitala marknätet samt egen satellit-tv och i mindre utsträckning ip-tv den dominerande lösningen även om ComHem erbjuder triple-play med fiber även för småhus i vissa områden. Om man läser denna sammanställning: http://www.radioocht...iebranschen/Tv/kan man få en bra uppfattning om hur styrkefördelningen ser ut på marknaden. Det finns i Sverige 2,3 milj bostäder i flerbostadshus och av dessa är 1,8 milj hushåll i "ComHem-hus". Resterande 0,5 milj hushåll i flerbostadshus har andra former av kabel-tv (Tele2, Canal Digital och ett antal mindre lokala operatörer), satellit-tv (Viasat, Canal Digital) eller ip-tv genom de boendes eller fastighetens avtal med t ex Telia eller Bredbandsbolaget alt. öppna nät som Stadsnät. Min slutsats är därför att när det gäller kabel-tv för bostäder i flerbostadshus har ComHem en dominerande ställning (vilket även Konkurrensverket fastställde när det gällde en eventuell sammanslagning av ComHems och Canal Digitals kabel-tv verksamhet). Att marknaden för flerbostadshus ändå betraktas som "konkurrensutsatt" av ComHem har nog att göra med det ökade intresset för öppna nät dvs fiberbaserade operatörsneutrala nät (t ex Stadsnät) där infrastrukturen tillåter hushållen att välja bland flera olika operatörer för tv, telefoni och bredband. En övergång till denna typ av nät innebär naturligtvis en risk för ComHem då man inte längre kan "kollektivansluta" hushållen till ComHems abonnemang och teknik. Situationen är inte helt olik Telias när det uppstår alternativ som ip-telefoni och mobiltelefoni som visar sig billigare och mer flexibla i förhållande till det fasta kopparnätet.
Postad 10 February 2012 - 18:56
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlägg
Läser man på Comhem-bloggen så skriver en annan kille så här; och då var det stort intresse för ett år sen (se nedan). Men nu när vinstintressen styr så är ViasatMotor HD inte intressant igen?! Det är skamligt att läsa det här.
Det var jätte intressant att läsa. Det handlade om "ESPN America HD och fem andra nya kanaler hos Com Hem”,och typ 100 comments av sammanlagt 108 handlade om "Viasat Motor HD".(märk också hur Comhem undviker att svara på frågor om Viasat Motor HD) Och Comhem skriver så här igår:" det finns ingen anledning för oss att ta in kanaler som vi vet att ingen efterfrågar".Pinsamt är bara förnamnet.
Redigerat av Noah06, 10 February 2012 - 18:58.
Postad 10 February 2012 - 19:08
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Det var jätte intressant att läsa. Det handlade om "ESPN America HD och fem andra nya kanaler hos Com Hem”,och typ 100 comments av sammanlagt 108 handlade om "Viasat Motor HD".(märk också hur Comhem undviker att svara på frågor om Viasat Motor HD)
Och Comhem skriver så här igår:"det finns ingen anledning för oss att ta in kanaler som vi vet att ingen efterfrågar". Pinsamt är bara förnamnet.
Antagligen vill ägarna ha ännu mer i vinst nästa år,därför tar comhem inte in några kanaler vi vill ha(såna kostar pengar)utan tar in skit som är billigt men dom kan ändå säga vi har fått ditten o datten. Och kortavgiftshöjningar på 30 kr dom 2 senaste åren stärker ju deras kassa otroligt då nästan alla måste betala för korten. Och svaret jag fick ovan är ju bara patetiskt det orkar man bara inte ens kommentera.
Postad 10 February 2012 - 19:15
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Det var jätte intressant att läsa. Det handlade om "ESPN America HD och fem andra nya kanaler hos Com Hem”,och typ 100 comments av sammanlagt 108 handlade om "Viasat Motor HD".(märk också hur Comhem undviker att svara på frågor om Viasat Motor HD)
Och Comhem skriver så här igår:"det finns ingen anledning för oss att ta in kanaler som vi vet att ingen efterfrågar". Pinsamt är bara förnamnet.
Jag tror ComHem har målat in sig i ett hörn genom att ta samma pris som Telia för Viasat Sport HD dvs 288 kr/mån med den skillnaden att Telia har tre HD-kanaler och ComHem bara två. Om ComHem skulle lägga till Viasat Motor HD nu skulle de hamna i ett dilemma: Antingen betala själva merkostnaden eller också behöva höja priset ytterligare på Viasat Sport HD och Viasat Premium HD paketen för att kompensera sig vilket skulle väcka motstånd hos kunderna som tycker att priset redan ligger där det ska. Så blir det när man gör fel från början.
Postad 10 February 2012 - 20:10
bollman1
-
bollman1
-
Rookie
-
7 inlägg
Vi är många som vill ha Viasat Motor HD. Är den kanal som står högst på HD-listan.
Postad 10 February 2012 - 21:39
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Angående frågor kring Viasat Motor HD m.m.
Förhandlingar om kanalen har skett under ganska lång tid. Vi utvärderar också hela tiden efterfrågan efter nya kanaler. Summan av detta är att vi just nu inte kommer att ta in Viasat Motor HD i vårt utbud. Det är självklart inget beslut som är slutgiltigt utan vi kommer hela tiden fortsätta utvärdera vad som efterfrågas och föra samtal med Viasat och andra kanalbolag. Det finns ingen anledning för oss att ta in kanaler som vi vet att ingen efterfrågar på samma sätt som det inte finns någon som helst anledning för oss att inte ta in kanaler som vi vet har en stor efterfrågan. Vi måste hela tiden givetvis rätta oss efter vad marknaden vill ha, vår uppgift gentemot våra ägare är att tjäna pengar och det gör vi genom att ha produkter och tjänster som våra kunder vill ha.
Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
...som sagt var...
Postad 10 February 2012 - 22:35
squiz
-
squiz
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Som sagt i separat tråd: Jag har inget ljud på TV4 DH från ComHem. Någon annan som har detta problem? Vad står på?
Postad 10 February 2012 - 22:53
xrs99
-
xrs99
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Som sagt i separat tråd: Jag har inget ljud på TV4 DH från ComHem. Någon annan som har detta problem? Vad står på?
Inga problem med ljudet hos mig på TV4 HD.
Postad 10 February 2012 - 22:57
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
naaa, du ser väl på Qx gaygalan, du vet vad dom sjöng på allsång på Skansen väl.....?
Postad 10 February 2012 - 23:01
squiz
-
squiz
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Inga problem med ljudet hos mig på TV4 HD.
Har inget ljud på TV4 HD sedan igår kväll...sjukt skumt. Startat om TV, dragit ut CI-modulen men ingenting hjälper. Står "No Audio" när jag kollar status på kanalen...
Postad 12 February 2012 - 11:38
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Har läst tråden tyst under lång tid men måste nu även jag trycka på mitt intresse av att Com Hem ska ta in Viasat Motor HD i utbudet.
Kom igen nu Com Hem och blunda inte längre utan ge oss vad vi faktiskt vill ha, istället för massa tramskanaler ingen tittar på.
Postad 12 February 2012 - 12:05
sportswede
-
sportswede
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Postad 12 February 2012 - 14:29
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
ang. Viasat Motor HD
Starta ny tråd
Intresse/namninsamling
Skapa länkar, promota
hur många namn kan behövas
Postad 12 February 2012 - 14:43
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
ang. Viasat Motor HD
Starta ny tråd Intresse/namninsamling Skapa länkar, promota
hur många namn kan behövas
Finns denna: http://www.petitions...tmotorhdcomhem/Vet inte "hur många" namn som behövs eftersom ComHem redan bestämt sig för att det är för få som vill ha Viasat Motor HD. ComHem har sina skäl att inte ta in Viasat Motor HD men kan inte redovisa dem öppet och därför påstår man att intresset för den kanalen är för litet när det uppenbarligen inte har hindrat ComHem att ta in andra kanaler som rimligtvis inte kan ha mer än en handfull tittare. Obs att Telia gör en helt annan bedömning och dessutom tar 288 kr/mån för Viasat Sport HD-paketet precis som ComHem med den skillnaden att hos Telia får man Viasat Motor HD plus de två andra HD-kanalerna.
Postad 12 February 2012 - 17:58
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Postad 13 February 2012 - 09:40
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Hej ComHem, eller någon som vet!
Jag har haft stora problem med den trådlösa modem/router-enheten (CG3100) som man får tilldelat sig, och därför använder jag den enbart som modem. Men då fungerar inte OnDemand-tjänsten som den Motorola-box jag också fått från er, erbjuder. Det jag undrar är om det går att lösa så att OnDemand-tjänsterna fungerar även om man inte använder CG3100:ans routerdel? Enligt vissa trådar här och på Sweclockers går det för vissa, men jag har inte lyckats. Jag hade gärna använt routern i CG3100 för enkelhetens skull, men den är så fruktansvärt dålig att det tyvärr inte kommer på tal. Idag kör jag med en beprövad DIR-655.
När jag kontaktade kundtjänst angående problemet fick jag en ny dosa för CG3100:ans strömtillförsel skickad till mig, med motiveringen att en felaktig sådan kunde ge EXAKT mina problem... men det fungerade givetvis inte, utan CG3100:an krånglade precis lika mycket med ny strömtillförsel. Såklart. Har inte orkat kontakta kundtjänst igen på grund av att man alltid får förklara problemet och bli ombedd att koppla sin dator direkt mot CG3100:an ett par hundra gånger innan man får någon riktig hjälp.
Postad 13 February 2012 - 10:15
Mr_Cable
-
Mr_Cable
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Tack för komplimangen. Jag försöker vara saklig även om också jag ibland kan ge luft åt min frustration. När det gäller SVTr stödde jag mig på följande uppgifter. De gäller alltså Telia eftersom det var den info som fanns tillgänglig. Trodde att SVTr baseras på samma lösning i ip-tv och kabelnät: "Skillnaden mellan svtplay.se och SVT R i operatörernas slutna nät är att det är operatörerna som står för inspelning och distribution av programmen" Källa: http://kontakt.svtpl...-i-telia-boxen/
Dock antar jag att det är riktigt att det finns en hel del begränsningar pg av upphovsrätt i vilka program som finns tillgängliga i SVTr jämfört med SVT Play via nätet. Men jag vet inte om det var samma problematik med SVT Play i On demand innan konflikten med Copyswede gjorde att SVT Play togs bort hos operatörerna. Jag hade inte On demand när SVT Play fanns där så jag vet inte om det även då fanns begränsningar i utbudet.
Hej andylin och ni andra, Jag har fått några PM med frågor om SVTr. Jag svarar här så det når flera. SVT bestämmer vilka program som ska få finnas i SVTr. Hämtat från länken i ditt inlägg: <snip> eftersom vi av rättighetsskäl inte får ut hela det programutbud till operatörernas boxar som vi får när vi själva står för publiceringen via svtplay.se. <snip> Det är upp till varje operatör att välja teknisk lösning för inspelning. Den signal som Com Hem spelar in får vi på fiber från SVT och som går ut som SVTs ordinarie sändningar. Inspelningarnas start/stopp får vi från de tablåer som SVT publicerar. Som alla vet så börjar och slutar programmen inte alltid exakt enligt tablåerna och inspelningarna kan då börja och sluta med hallåa, trailers, mm. Det som INTE får hända är att programmen börjar före eller slutar efter de av SVT publicerade tablå-tiderna eftersom tittarna då går miste om början eller slutet. SVT och andra programbolag är medvetna om detta och det förekommer väldigt sällan. Vi har en buffert i vårt inspelningssystem så att vi spelar in lite längre än den publicerade sluttiden.MVH Com Hem AB Per Geijer
Postad 13 February 2012 - 10:40
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Ang SVTr
Tack för svar och förklaringarna.
En fråga återstår för mig:
Fanns begränsningarna i programutbudet även i SVT Play som försvann i början av 2011?
Jag hade ingen On demand-box då så jag vet inte vad som fanns i ComHems On demand-utbud på den tiden.
Nu är det ganska många program som av upphovsrättsliga orsaker inte finns i SVTr bl a filmer, serier, underhållningsprogram, nyhetsprogram med köpta inslag osv. Det gör att SVT Play på nätet är en mer intressant lösning även om kvaliteten på ljud och bild är sämre alt. en egen HDPVR med samma problematik som ComHem upplever när det gäller tidsangivelserna i EPG.
Postad 13 February 2012 - 10:44
Mr_Cable
-
Mr_Cable
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Ang SVTr Tack för svar och förklaringarna. En fråga återstår för mig: Fanns begränsningarna i programutbudet även i SVT Play som försvann i början av 2011? <snip>
Det fanns begränsningar redan då. MVH Com Hem AB Per Geijer
Postad 13 February 2012 - 11:16
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Intressant att så många verkar vilja ha kanaler som vi, som ni säger själva ligger i framkanten av teknik mm ALDRIG hört talas om eller vill ha... förra året wild tv hd o nu tnt7 hd.Eftersom ni bara tar in kanaler det finns intresse för menar jag. Sedan vill ju dom flesta ha även speglade kanaler i HD eftersom vi sitter med HD boxar och hd tv's.. hör o häpna,därmed vill vi ha kanalen i bästa möjliga kvalite.Hur svårt ska det vara att förstå.
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Det kan inte ha varit många som efterfrågat dessa kanaler. Tyvärr är det väl så att dessa kanaler du refererar till har Comhem fått väldigt billigt och sedan kan dom skryta om att dom har flest HD kanaler av alla leverantörer. Sen om det är någon som är intresserad av just dessa kanaler speler nog ingen roll i detta fallet, tyvärr.
Postad 18 February 2012 - 09:14
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Till Comhem:
Varför ska HD-paketet kosta 129 kr/mån även för oss med Large eller XL? Av 14 kanaler i HD-paketet ingår redan 9 i XL. Varför ska man behöva betala en gång till för dem? Styckpriset på de 5 övriga blir totalt 145 kr/mån så det är ingen bra rabatt man får med XL. Med tanke på att XL-paketet numera kostar 349 + 59 kr så borde dessa 5 ingå också.
Postad 18 February 2012 - 09:48
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Jag tycker det är fantastiskt att ingen reagerat på dessa två "buggar" i Mina Sidor. De uppträdde redan när Mina Sidor gjordes om för flera månader sedan.
1) Byte av telefonnummer fungerar inte under "ändra personliga inställningar". Mailadress och mobilnummer går dock att ändra.
2) Om man har flera TV-abonnemang så ser man ändå bara ett av dem, vilket också gör att det bara är ett som går att hantera med tillvalsbeställningar etc. Detta har jag felanmält två gånger med bara något nonsensstandardsvar från er kundtjänst om att "vi har försökt nå dig men inte lyckats" (jag har inte sett något mail eller fått något telefonsamtal från er, så "inte lyckats" är ren lögn).
Redigerat av hakanh65, 18 February 2012 - 09:49.
Postad 18 February 2012 - 10:12
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Ang "Mina sidor":
Det finns också en bugg som gör att en del abonnenter (t ex jag) inte kan lägga in ett lösenord som blir kvar till nästa gång man ska logga in. Jag har påpekat detta flera gånger här i forumet men ComHem har bara svarat att man "jobbar på" att rätta till problemet. Och problemet har alltså funnits sedan hösten 2011.
Tills vidare måste jag begära ett nytt lösenord varje gång jag ska logga in. Tur att det kommer direkt på mailen för det mesta.
(Tror att buggen gäller abonnenter i ComHem Stockholm fd UPC som fortf efter fem år hos ComHem tydligen behandlas som utsocknes).
Om ComHem tog en liten del av vad man betalar till reklambyrån King för Judit & Judit och satsade på att fixa "Mina sidor" med hjälp av en datakonsult om de egna resurserna inte räcker till så vore det faktiskt väl använda pengar!
Postad 18 February 2012 - 10:39
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Till Comhem: Varför ska HD-paketet kosta 129 kr/mån även för oss med Large eller XL? Av 14 kanaler i HD-paketet ingår redan 9 i XL. Varför ska man behöva betala en gång till för dem? Styckpriset på de 5 övriga blir totalt 145 kr/mån så det är ingen bra rabatt man får med XL. Med tanke på att XL-paketet numera kostar 349 + 59 kr så borde dessa 5 ingå också.
Jag har sagt upp mitt HD-paket i samband med att XL-abonnemanget fick 9 HD-kanaler. Jag håller med dig om att HD-paketet ger väldigt lite för pengarna om man har XL (det är alltså enbart Discovery HD Showcase, Animal Planet HD, Silver HD, Wild TV HD och Nat Geo Wild HD som tillkommer). Är man intresserad av en eller två av dessa HD-kanaler kan man ju köpa till dem för 29 kr/mån istället för att betala 129 kr för alla fem. HD-paketet borde för övrigt replikeras i syskonabonnemanget - det vore en enkel ändring för ComHem som kanske skulle få en och annan att behålla sitt HD-paket. Jag tror för övrigt att HD-paketet mest kom till för att de abonnenter som hade Small-abonnemang skulle få en bonus. För 49 + 129 = 178 kr/mån blir det ju en prisvärd kombination. Det var säkert en hel del som blev digital-tv-kunder på så sätt. Nu har nyteckningen av Small dock upphört eftersom ComHem säger att intresset är litet numera. Varför kan man ju undra eftersom Small + HD-paket gav drygt 20 digitala kanaler varav 14 i HD däribland TV3 HD och TV4 HD.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 February 2012 - 12:57.
Postad 18 February 2012 - 18:02
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Jag var en som hade Small + HD-Paketet, mycket prisvärt. Förstår inte heller att intresset är så litet. Dessutom kostar det väl inget att ha kvar det alternativet så anledningen torde vara att det var FÖR prisvärt. ComHem fick ju bara betalt för HD-Paketet och ingen kortavgift eftersom Small inte hade någon kortavgift och ComHem hävdar ju att Kortavgift är något separat.
Postad 18 February 2012 - 18:14
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Jag var en som hade Small + HD-Paketet, mycket prisvärt. Förstår inte heller att intresset är så litet. Dessutom kostar det väl inget att ha kvar det alternativet så anledningen torde vara att det var FÖR prisvärt. ComHem fick ju bara betalt för HD-Paketet och ingen kortavgift eftersom Small inte hade någon kortavgift och ComHem hävdar ju att Kortavgift är något separat.
Vill man teckna nytt minsta abonnemang idag och få med TV3 HD blir det en dyr historia: Medium 8 Favoriter + kortavgift + HD-paket = 377 kr/mån. Kanske intressant att kika på om XL-abonnemanget är mer intressant? Det blir inte så mycket dyrare om man kan klara sig utan HD-paket. Dessutom 99 kr/mån under de tre första månaderna. Inte undra på att det går trögt att få fler i ComHem-hus att skaffa digital-tv-abonnemang när man höjer ribban på detta vis. Den som aldrig haft ett eget digital-tv-abonnemang måste nog få chansen att prova på för en lägre kostnad per månad.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 February 2012 - 18:15.
Postad 20 February 2012 - 18:36
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Till Comhem: Varför ska HD-paketet kosta 129 kr/mån även för oss med Large eller XL? Av 14 kanaler i HD-paketet ingår redan 9 i XL. Varför ska man behöva betala en gång till för dem? Styckpriset på de 5 övriga blir totalt 145 kr/mån så det är ingen bra rabatt man får med XL. Med tanke på att XL-paketet numera kostar 349 + 59 kr så borde dessa 5 ingå också.
Det stämmer att flera kanaler som ingår i Digital-tv Extra Large också ingår i HD-paketet. Vi har ett begränsat antal paketeringar och vissa kombinationer blir därför mer gynnsamma än andra, jag förstår dock din synpunkt och kommer att ta den vidare. Jag tycker det är fantastiskt att ingen reagerat på dessa två "buggar" i Mina Sidor. De uppträdde redan när Mina Sidor gjordes om för flera månader sedan.
1) Byte av telefonnummer fungerar inte under "ändra personliga inställningar". Mailadress och mobilnummer går dock att ändra.
2) Om man har flera TV-abonnemang så ser man ändå bara ett av dem, vilket också gör att det bara är ett som går att hantera med tillvalsbeställningar etc. Detta har jag felanmält två gånger med bara något nonsensstandardsvar från er kundtjänst om att "vi har försökt nå dig men inte lyckats" (jag har inte sett något mail eller fått något telefonsamtal från er, så "inte lyckats" är ren lögn).
Det är verkligen tråkigt om du upplever att du inte har fått ett bra bemötande när du har kontaktat oss angående detta. Helt riktigt finns en del brister sedan lanseringen av nya Mina sidor. Vi arbetar på att lösa problemen men har idag ingen beräknad klartid för detta. Med vänlig hälsning Johan Wester Kundservice
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|