Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 7.307692 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7.394736 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 3.416666 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 7.299998 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 22 November 2012 - 21:07

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
osvanberg:

Ibland när jag inte får fram kanalen korrekt så räcker det med att "trycka fram" en kanal o sedan trycka tillbaks igen... så vips kommer den fram. Idiotiskt men har löst lite huvudbry!

Postad 22 November 2012 - 21:19

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

fick nu igen bara svart bild och en ruta "denna kanal kräver ett boxer-abbo, om du har ett abbo sätt i kortet i boxen".
Ringde Boxer, satt i kö knappt en timme. Resultat = INGET. De skyller på Humax boxen, HW fel i kortläsaren i BXR HD+ boxen eller bugg i nya mjukvaran.

Försökte få asen att skicka ut ett nytt programkort (vilket jag vet temporärt verkar kunna fixa problemet), men det var totalvägran!! Fy fan vad jag är förbannad på dessa inkompetenta skitföretag och deras dagisnivå-kundtjänster.

Suck, så dom har inte ens löst det problemet som uppdateringen skulle rätta till? Jag har för tillfället inga problem med svarta rutor, men hade det i december förra året, löste sig med ett nytt kort som man fick tjata sig till.
Enbart försämringar med denna mjukvara. Pause slutar funka och när det funkar hänger sig ofta boxen. Inspelningar går inte att spela upp utan att bryta strömmen till boxen. Dessa problem fanns inte med 1.00.04.
1.00.07 är en katastrof som aldrig borde släppts. Snälla, ta bort denna ur luften omedelbart så man kan nedgradera till 1.00.04 tills det finns en mjukvara som testats ordentligt och fungerar.

Postad 22 November 2012 - 21:23

nissehedin
  • nissehedin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ja de svarta rutorna är plågsamt kvar :(
Såg detta elände alldeles nyss.
Om man tittar så går det ju att hoppa upp och ner mellan kanalerna.
Men när det händer en inspelning så är ju allt förlorat :angry:

Postad 22 November 2012 - 22:06

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

osvanberg:

Ibland när jag inte får fram kanalen korrekt så räcker det med att "trycka fram" en kanal o sedan trycka tillbaks igen... så vips kommer den fram. Idiotiskt men har löst lite huvudbry!

hmmm....nej det funkar inte för mitt fel faktiskt. Jag måste bryta strömmen och boota om. Dock, mitt problem har hittils bara kommit vid uppstart av boxen, inte medans den är på och jag växlar mellan kanalerna. Märkte oxå att den inspelning som jag hade på Kanal 5HD, som alltså vid uppstart inte gick att se; sedan gick att titta på efter omstart och ström-brytning av boxen. Den spelade alltså in programmet korrekt MED bild och allt.

Detta fel har för mig, när det händer vid uppstart, alltid slagit ut alla HD-kanaler, inget annat.
Fattar 0.

Redigerat av osvanberg, 22 November 2012 - 22:08.

Postad 23 November 2012 - 10:30

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Mina "svarta rutor" började också dyka upp efter 1.00.07-uppdateringen. Tror bara jag sett det en gång före uppdateringen, men efter uppdateringen händer det ganska ofta. Till exempel efter Sverige-England-matchen när sändningen skulle fortsätta i TV4Sport. Det blev svarta rutan istället för intervju med Zlatan. Det hade gått illa för Robert om han suttit i TV-soffan hemma hos oss den kvällen.

Den gången hjälpte det inte att boota om boxen. Efter att i ren desperation ryckt ut kortet och satt in det igen fick vi en bild.

Postad 23 November 2012 - 11:56

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Har nu brännt minst 2000 kcal i frustrerande energi med humax + boxers kundtjänst. Tog över 2,5 tim i telefon. Fy fan vad svårt det ska vara att få bra hjälp. Humax tog bara emot felanmälan - skulle vidarebefodra alla fel jag beskrev till teknikerna så skulle de kika på det. Hmmm.....let´s hope so.

Boxer vägrade kategosriskt skicka ut nytt programkort till mig trots att jag beskrev att jag testat med en väns kort i min box = funkade bra + mitt kort i vännens box = funkade sämre. Fick "nej" på "nej" på "nej"......hamnade på vänt 4 ggr medans killen i kundtjänst ringde HK, som enligt honom är de som måste godkänna varje kortutbyte. HK sa dock 3ggr "nej - kunden har fel, felet kan inte yppa sig som han beskriver".

Herre gud! Jag blir mörkrädd.
Som tur är ger jag mig inte så lätt. Efter jag förklarat att jag INTE kommer lägga på förrän detta är löst och sagt att de då istället får eskalera det till chefsnivå medans jag väntar kvar i luren.....så ändrade sig HK och ett nytt kort ska nu vara på väg.

Tilläggas ska att Boxers kundtjänstmedarbetare var trevlig och gav intrycket av att vilja hjälpa mig, men kunde pga deras strika befogenheter på vad de får och inte får göra. Deras händer verkar helt bakbundna av Boxers horribla organisationsstruktur.Trist.

Så.....den som lever får se. Nytt kort ska komma, förhoppningsvis försvinner problemt då, alla fall ett tag.

Redigerat av osvanberg, 23 November 2012 - 12:01.

Postad 23 November 2012 - 16:41

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

hmmm....nej det funkar inte för mitt fel faktiskt. Jag måste bryta strömmen och boota om. Dock, mitt problem har hittils bara kommit vid uppstart av boxen, inte medans den är på och jag växlar mellan kanalerna. Märkte oxå att den inspelning som jag hade på Kanal 5HD, som alltså vid uppstart inte gick att se; sedan gick att titta på efter omstart och ström-brytning av boxen. Den spelade alltså in programmet korrekt MED bild och allt.

Detta fel har för mig, när det händer vid uppstart, alltid slagit ut alla HD-kanaler, inget annat.
Fattar 0.

Det finns 2 olika "svarta rutan"-fel på denna box. Det ena är problemet med avläsning av programkort (som 1.00.07 skulle rätta till, men inte verkar ha gjort), enda sättet att lösa detta är att bryta strömmen till boxen eller dra ur och sätta i kortet igen. Detta kan man få upprepa 5-10 gånger under en film om man har otur, men det kan också fungera i timmar innan problemet uppstår. Ett nytt kort från Boxer löser också detta under en tid om man lyckas få det (jag fick ett nytt kort i december förra året pga detta fel, funkar fortfarande bra).

Det andra problemet är att man får felet "kanalen är kodad eller inte tillgänglig" när man byter kanal, detta kan avhjälpas genom att växla till en annan kanal och sen tillbaka (händer det vid en timer-inspelning blir inget inspelat). Denna bugg fanns i 1.00.04 och har inte fixats i 1.00.07.

Postad 23 November 2012 - 17:10

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Jag har tidigare framfört att det andra feltypen, skulle vara kopplat till att kanalen innan man växlade, har haft sändningsuppehåll.
Någon som har någon synpunkt om denna teori? Vanligast är att felet blir på kanalplats 30 - 33.
Att man nu får fel på HD-kanaler tror jag är ett nytillkommet fel. /Tor

Postad 23 November 2012 - 17:44

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Det finns 2 olika "svarta rutan"-fel på denna box. Det ena är problemet med avläsning av programkort (som 1.00.07 skulle rätta till, men inte verkar ha gjort), enda sättet att lösa detta är att bryta strömmen till boxen eller dra ur och sätta i kortet igen. Detta kan man få upprepa 5-10 gånger under en film om man har otur, men det kan också fungera i timmar innan problemet uppstår. Ett nytt kort från Boxer löser också detta under en tid om man lyckas få det (jag fick ett nytt kort i december förra året pga detta fel, funkar fortfarande bra).

Det andra problemet är att man får felet "kanalen är kodad eller inte tillgänglig" när man byter kanal, detta kan avhjälpas genom att växla till en annan kanal och sen tillbaka (händer det vid en timer-inspelning blir inget inspelat). Denna bugg fanns i 1.00.04 och har inte fixats i 1.00.07.

bra klargörande!

Postad 23 November 2012 - 21:34

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Nu håller min box på att riktigt flippa ut efter uppdateringen.
Haft 2 hängningar under uppspelning av inspelad film ,och det krävdes omstart på baksidan. Har säkert ngt att göra med att filmen var underinspelning samtidigt ,men det har alltid fungerat förut.
Har ju haft hängningar efter uppdateringen tidigare, men då har jag pausat i livespelning eller backat .

Postad 24 November 2012 - 19:25

nissehedin
  • nissehedin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ansluter mig till de som anser att allt bara blir värre :angry:
Drabbades nyss av något som aldrig hänt under alla år med + boxen.
För att göra det mera effektfullt så inträffade detta självklart med en Svensk åkare i pisten :angry:
Den hängde sig totalt bara ljudet fortsatte att fungera bilden frös.
Inga knappar vare sig på fjärrkontrollen eller direktknapparna på boxen fungerade.
Enda lösningen var att bota om med huvudströmbrytaren.

Boxer och Humax vad i H*****E gör ni när det gäller att få fram en fungerande ny programvara som löser både alla gamla buggar.
Men framförallt det katastrof som den nya programvaran har ställt till med!

Edit:
Så fort driftsättningen av stadsnätsfibern sker så är det tveklöst aldrig mera Boxer som gäller!!!!
De saknar kompetens att kunna leverera fungerande tjänster till sina kunder!!

Redigerat av nissehedin, 24 November 2012 - 19:37.

Postad 25 November 2012 - 00:22

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Ansluter mig till de som anser att allt bara blir värre :angry:
Drabbades nyss av något som aldrig hänt under alla år med + boxen.
För att göra det mera effektfullt så inträffade detta självklart med en Svensk åkare i pisten :angry:
Den hängde sig totalt bara ljudet fortsatte att fungera bilden frös.
Inga knappar vare sig på fjärrkontrollen eller direktknapparna på boxen fungerade.
Enda lösningen var att bota om med huvudströmbrytaren.

Boxer och Humax vad i H*****E gör ni när det gäller att få fram en fungerande ny programvara som löser både alla gamla buggar.
Men framförallt det katastrof som den nya programvaran har ställt till med!

Edit:
Så fort driftsättningen av stadsnätsfibern sker så är det tveklöst aldrig mera Boxer som gäller!!!!
De saknar kompetens att kunna leverera fungerande tjänster till sina kunder!!

glöm inte att RING boxer OCH humax och felanmäl!!! De ser aldrig det vi skriver här, tyvärr.

Postad 25 November 2012 - 10:31

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
De här "svarta rutan"-problemen som verkar vara kopplade till specifika kort snarare än specifika boxar och på boxar som har fungerat under lång tid dyker problemen upp helt plötsligt. Kan det vara så att det helt enkelt är dålig kontakt mellan boxens kortläsare och programkortet? Efter ett tag bildas det lite oxid på kontaktytorna och då blir det problem med avläsningen av kortet.

Efter incidenten vid Sverige-England-matchen då jag ryckte ut kortet har jag, peppar peppar, varit förskonad från de svarta rutorna. Det skulle kunna bero på att ruggade upp kontaktytorna när jag drog ur kortet. Ni som har problem kanske kan testa att "putsa" programkortet lite (lite kontaktspray om ni råkar ha det hemma) och se om det hjälper. (Använd inte tummen, fett är inte bra för kontakten.)

Redigerat av dalle, 25 November 2012 - 10:32.

Postad 25 November 2012 - 21:26

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag menade per telefon alltså. Mail svarar de inte på någonsin.

Jag fick svar från Boxer på mail, de bryr sig inte och skyller allt på Humax.

----
Hej och tack för att du kontaktat oss på Boxer!

Dessvärre har vi inte möjlighet att påverka dessa uppdateringar på Humax boxarna då det är de själva som gör det. Vi bekalgar detta omständigheterna men vänligen kontatka humax på telefon 0550-855 27 (vardagar 09.00 - 16.00) och se vad de kan göra åt detta uppdateringen.

Vänliga Hälsningar

Boxer Kundservice
---

Att ringa Boxers kundtjänst känns också meningslöst. Har försökt få dem att förstå, men det slutar alltid med att man ska kontakta Humax, vilket jag gärna hade gjort men har inte tid att ringa under deras usla öppettider. Mail svarar Humax iaf inte på.

Postad 27 November 2012 - 08:28

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hej,

Vi beklagar de problem som uppstått i samband med den nya mjukvaran, vars syfte främst var att lösa relativt omfattande problem med auktorisationer av betal-TV-kanalerna hos vissa användare. Vi genomförde egna omfattande tester på ett flertal boxar parallellt innan vi accepterade mjukvaruleveransen men missade ändå de nya problem som uppstått. Vissa fel borde vi absolut kunnat återskapa och utvecklar ständigt våra testfall en box skall klara, medan vissa andra fel är extremt svåra för oss att återskapa.

När det gäller de ”svarta rutorna” så är vi väldigt angelägna om att lösa problemen men har aldrig själva kunnat återskapa detta. Vi har bytt ut ett flertal boxar OCH kort och bett kunderna returnera sin felaktiga box i oförändrat skick utan att röra kortet. Vi har därefter kunnat koppla upp boxarna och återskapa problematiken men efter uppgradering till 1.00.07 och 1.00.05 inte kunnat återskapa detta igen. Vi har testat på olika versioner av kort, även här utan framgång.

Vi vill vara tydliga och säga att vi följer denna forumtråd dagligen och rapporterar tillbaka de problem vi identifierar till Humax för att de skakunna göra en felanalys och buggrättning. Alla konkret feedback med bra felbeskrivningar för hur man återskapar enligt steg-för-steg principen är mycket uppskattade och detta är något vi kan jobba med.

Vi har fått en ny mjukvara levererad av Humax som vi håller på att genomföra acceptanstester på. Vi är medvetna om de problem ni upplever och är angelägna om att komma ut med en ny mjukvara snabbt, samtidigt som vi vill göra vårt bästa att säkerställa att befintliga problem är lösta och inga nya uppkommit.

Med vänlig hälsning
Boxer Teknik

Postad 27 November 2012 - 09:52

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Vilket problem av ser ni med "De svarta rutorna"? Om det är det av mig beskrivna felet som går att fixa med en upp och ned växling av kanal så vet jag hur man kan återskapa felet repeterbart och varje gång. /Tor

Edit. Ringde Boxers kundtjänst, man förnekade att Boxer Teknik har nått med Boxer att göra. Mystiken tätnar.

Redigerat av Åskviggen, 27 November 2012 - 10:35.

Postad 27 November 2012 - 11:49

Unregistered479eaf9c
  • Unregistered479eaf9c
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Fick problem med svarta rutor igår igen, prövade att backa fram och tilbaka mellan kanalerna men inget hjälpte. Stängde av boxern och startade upp den på nytt, har sen fungerat. Däremot är texten på kanal + och discoverykanalerna ofta borta.

Lite skrattretande att man enligt Boxer Teknik säger sig ha gjort omfattande tester på den nya mjukvaran utan att upptäcka att text TV inte fungerar???
Eller har man godkänt mjukvaran ändå?

Postad 27 November 2012 - 12:11

_gardis_
  • _gardis_
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 2
Kära Boxer-kunder!
Jag har precis som ni spenderat dagar med att försöka få vår box att fungera felfritt sedan vi köpte den - men nu ger jag upp. Vi betalar stora pengar till Boxer - dessutom för betalkanaler som vi inte ens kan titta på. Att sedan ringa till deras kundtjänst och bli helt förnedrad av någon inkompetent person som inte vet något och vars vilja att hjälpa till är noll. Hur kan vi vara så dumma att vi stannar kvar som kunder? Det finns bara en sak att göra: RING OCH SÄG UPP SKITEN. Det tycks vara den enda lösningen som kan få Boxer att reagera. Vi betalar just nu för en tjänst som inte levereras korrekt och som om detta inte är nog så är Boxers kundtjänst helt ovilliga att hjälpa till och nästan hånskrattar oss rakt upp i ansiktet. Hur fasiken kan ett sådant företag behålla sina kunder? Jag har fått nog nu!

Redigerat av _gardis_, 27 November 2012 - 12:14.

Postad 27 November 2012 - 12:48

mathias_w
  • mathias_w
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Att Boxers kundtjänst inte känner till Boxer Teknik ser jag inte alls som konstigt. Intern kommunikation verkar inte vara deras starka sida.

Postad 27 November 2012 - 12:57

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Vi har haft i ett par veckor nu, problem med att bilden rycker till lite då och då. Viss mosaikmönster kan förekomma, även streck tvärs över bilden samt att ljudet hackar lite. Det händer på alla kanaler (hd som sd) och lite till och från på dygnet.
Vi bor i villa (mantorp/östergötland) och har efter boxers inrådan haft ute en antennfirma för att kontrollera våran antenn och sladdar. Inga fel eller dålig signalstyrka upptäcktes.
Vi har humax hd+ boxen i vardagsrummet samt en vanlig led-tv i källaren med kortet direkt i tv'n. Störningarna dyker upp på bägge tv'na.
Frågan är vad man ska göra, ringa till boxer igen och de slår bara ifrån sig att det är fel på våra grejer som vanligt eller vad ska man göra?

Redigerat av Chrester, 27 November 2012 - 12:58.

Postad 27 November 2012 - 13:06

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Vi har haft i ett par veckor nu, problem med att bilden rycker till lite då och då. Viss mosaikmönster kan förekomma, även streck tvärs över bilden samt att ljudet hackar lite. Det händer på alla kanaler (hd som sd) och lite till och från på dygnet.
Vi bor i villa (mantorp/östergötland) och har efter boxers inrådan haft ute en antennfirma för att kontrollera våran antenn och sladdar. Inga fel eller dålig signalstyrka upptäcktes.
Vi har humax hd+ boxen i vardagsrummet samt en vanlig led-tv i källaren med kortet direkt i tv'n. Störningarna dyker upp på bägge tv'na.
Frågan är vad man ska göra, ringa till boxer igen och de slår bara ifrån sig att det är fel på våra grejer som vanligt eller vad ska man göra?

Läs till att börja med mina inlägg i tråden: Försvunna kanaler Boxer /Tor

Postad 27 November 2012 - 13:13

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Läs till att börja med mina inlägg i tråden: Försvunna kanaler Boxer /Tor

Sist vi pratade med boxer (är väl lite över en vecka sedan) efter att antennfirman varit ute hos oss så blev väl kundtjänst pressad att erkänna att det var problem med sändaren <_< i motala. Kunde de inte ha hasplat ur sig det ända från början liksom :huh: De sa att det skulle fixas runt den 22:e nov.
I dag är det den 27.e och problemen är kvar.
Vi har även kvar alla de kanaler som ska finnas, ingen är försvunnen så vitt jag vet.

Postad 27 November 2012 - 18:38

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Kära Boxer-kunder!
Jag har precis som ni spenderat dagar med att försöka få vår box att fungera felfritt sedan vi köpte den - men nu ger jag upp. Vi betalar stora pengar till Boxer - dessutom för betalkanaler som vi inte ens kan titta på. Att sedan ringa till deras kundtjänst och bli helt förnedrad av någon inkompetent person som inte vet något och vars vilja att hjälpa till är noll. Hur kan vi vara så dumma att vi stannar kvar som kunder? Det finns bara en sak att göra: RING OCH SÄG UPP SKITEN. Det tycks vara den enda lösningen som kan få Boxer att reagera. Vi betalar just nu för en tjänst som inte levereras korrekt och som om detta inte är nog så är Boxers kundtjänst helt ovilliga att hjälpa till och nästan hånskrattar oss rakt upp i ansiktet. Hur fasiken kan ett sådant företag behålla sina kunder? Jag har fått nog nu!

Jag försökte säga upp mitt abonnemang, men har 7 månader kvar av bindningstiden. Boxer vägrar bryta den.

Fick precis ett nytt svar på mail från Boxer kundtjänst:

---
Hej och tack för att du kontaktat oss på Boxer!

Du har helt rätt i att det är Boxer som testat och godkänt mjukvaran. Vi kan i dagens läge inte ge dig ett direkt svar på när det kommer en ny uppdatering. Vi håller just nu på att samla in uppgifter från kunder om deras problem och är tacksamma för den information du gett oss. Angående att ta bort nuvarande uppdatering, så ska jag föra detta vidare och hoppas att den tas bort.

Vänliga Hälsningar

Boxer Kundservice
---

Redigerat av Unregisterede8729a39, 27 November 2012 - 18:42.

Postad 27 November 2012 - 19:28

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
I morse när jag vaknade hade boxen hängt sig alldeles av sig själv.....problemet accelererar :angry:

Postad 27 November 2012 - 20:04

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

I morse när jag vaknade hade boxen hängt sig alldeles av sig själv.....problemet accelererar :angry:

Min box hängde sig också idag när jag skulle starta en uppspelning, hände aldrig med tidigare mjukvara.

Postad 27 November 2012 - 20:18

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Sist vi pratade med boxer (är väl lite över en vecka sedan) efter att antennfirman varit u

Vi fortsätter på "Försvunna kanaler Boxer" om du vill. /Tor

Redigerat av Åskviggen, 27 November 2012 - 20:21.

Postad 28 November 2012 - 08:49

stecla
  • stecla
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej!
Jag håller på att leta efter en bra Boxer box och tittar just nu på denna.
Men jag blir lite förvirrad. Den tycks finnas i flera varianter om man tittar på Elgigantens hemsida.

* Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 500GB (Boxer)
* Humax Digitalbox BXR-HD+ PVR 500GB (Boxer)

http://www.elgigante...re-elgigantenSE

+2'an verkar ha dubbelt så mycket RAM

Men tittar man på Humax hemsida finns det bara en.

Blir något förvirrad för Prisjakt.nu lägger bägge som samma box men t.ex. Elgiganten har två olika priser.
Någon som kan bringa lite klarhet i detta?

Postad 28 November 2012 - 09:59

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

+2'an verkar ha dubbelt så mycket RAM

Men tittar man på Humax hemsida finns det bara en.

Finns en tråd om BXR-HD+2 boxen.

Boxen har 512 MB RAM till skillnad mot BXR-HD+

Humax svenska hemsida har märkligt nog bara info om BXR-HD2, alltså den som inte är inspelningsbar.

Postad 28 November 2012 - 11:42

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Humax svenska hemsida har märkligt nog bara info om BXR-HD2, alltså den som inte är inspelningsbar.

Konstigt - i vänstra spalten står det ju tydligt o klart "BXR-HD + PVR".

Klicka här:

http://www.humaxdigi...xr-hd__pvr.html

Postad 28 November 2012 - 11:51

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Konstigt - i vänstra spalten står det ju tydligt o klart "BXR-HD + PVR".

Det är den gamla modellen.

Stecla och jag efterlyste den nya BXR-HD+2, som inte finns på Humax svenska hemsida.

Postad 30 November 2012 - 14:17

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
nytt kort från Boxer kommit. Testkör nu sedan 2 dar. Hittils inga svara rutor och problem att läsa kortet...peppar peppar.....!

Postad 01 December 2012 - 17:36

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Fanken vad trött jag blir :( Nu kommer det upp på TV3 HD
"Du har inte rättighet att se på denna kanal. Stå kvar på denna kanal för att uppdatera bla bla bla".
Och detta endast på TV3 HD.
Vad är det här för mög egentligen???

Edit: Försöker ringa boxer's kundtjänst nu på söndagsmorogn . . . "bara" 30st före i kön . . . . ajjemen livet leker. :angry: :huh:

Edit2: TV3HD ingår tydligen inte längre i BoxerMix. Bra att man får information om det <_<

Redigerat av Chrester, 02 December 2012 - 10:50.

Postad 02 December 2012 - 11:18

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Edit2: TV3HD ingår tydligen inte längre i BoxerMix. Bra att man får information om det <_<

TV3 HD har mig veterligen aldrig ingått i Boxer Mix. Först låg den tillsammans med alla andra HD-kanaler i Boxers HD-paket, sedan (från 1 april i år om jag inte minns fel) så lades Kanal5 HD i Boxer Mix och MTV Live HD samt National Geographic HD hamnade i Boxer Max. Då var endast TV3 HD och TV4 HD kvar i HD-paketet. Strax därefter gjordes TV4 HD fri för alla kunder med ett boxerkort. Därmed var endast TV3 HD kvar i Boxer HD-paketet och så har det varit sedan dess. (Sen är det förstås helt uppåt väggarna att man förväntas betala 49 kr extra i månaden för detta "paket" som endast innehåller en kanal, men det är väl kanske också därför som Boxer inte direkt marknadsför det längre..)

Postad 02 December 2012 - 11:25

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
De kunde erbjuda TV3HD för 19:- extra i månaden. Men så viktigt är det inte med HD på den kanalen. Så nu har man TV1HD TV2HD TV4HD och TV5 HD.
Det kan la räcka :)

Postad 02 December 2012 - 13:08

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Strax därefter gjordes TV4 HD fri för alla kunder med ett boxerkort.

Ja, det är ju rätt kul det där - för man behöver inte ens ha ett aktivt Boxerkort, utan det funkar med vilket gammalt och utgånget som helst, och man kan ändå se Tv4 HD gratis!

Samma sak är det förresten med Comhems sändning av Tv4 HD och dessutom Axess - de ser man också gratis i deras 'bas'-utbud ( = det utbud alla har [utan att betala] som överhuvudtaget har Comhem i fastigheten), bara man har ett gammalt utgånget Comhemkort i mottagaren.

Mycket praktiskt!

Postad 02 December 2012 - 15:43

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Glöm det.

Redigerat av JohanJ, 03 December 2012 - 12:23.

Postad 03 December 2012 - 10:02

mathias_w
  • mathias_w
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Mindre uppföljning: Vi har kört i några vecka nu helt utan svarta rutor med det nya programkortet. Jag har inte råkat ut för någon hängning vid timeshift/chaseplay sen sist. Dvs 1 gång har det hänt.

Postad 03 December 2012 - 12:24

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Vad innebär "boxerkort", vad är det för typ av kort? Alltså behöver man bara ett kort, och inget abonnemang?

Du måste ha ett Programkort för Boxers utbud, läs mer här: http://www.boxer.se/...-fungerar-det1/

Däremot behöver det inte vara aktivt.

Postad 03 December 2012 - 18:39

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Du måste ha ett Programkort för Boxers utbud, läs mer här: http://www.boxer.se/...-fungerar-det1/

Däremot behöver det inte vara aktivt.

Redigerat av JohanJ, 03 December 2012 - 19:19.

Postad 03 December 2012 - 18:43

Mrhoyt
  • Mrhoyt
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

MTV Live HD samt National Geographic HD

Dessa 2 fungerar hos mig och har gjort så sedan jag tecknade Boxer Mix för bra längesedan. Kan dock inte påstå att jag tittar alltför ofta på dom...

Sedan borde Tv3HD läggas in i deras vanliga paket.

Postad 03 December 2012 - 23:20

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Idag hände nedan mig: Fy fan, nu när jag precis fått ett nytt programkort från Boxer och allt funkar som det ska.
:) Nån som har svar på hur det funkar rent tekniskt med denna Humaxbox och Boxer -> Comhem samt hur det brukar funka med abbonemangen (frågorna längst ner i texten) i en situation som nedan?

Bor i hyreslägenhet sedan många herrans år och har haft Boxer i ca 10år nu. Köpte för ca 10 månader sedan en Humax BXR HD+ box av Boxer och täcknade då oxå mig hos Boxer för 24mån mix + HD-kanalerna.

Nu fick vi ett brev i brevlådan för nån vecka sedan (från hyrenvärden) att "fr.o.m med 3 dec kommer huset du bor i bli ett Comhem-hus". Jag tänkte inte mer på det, då jag hade tänkt fortsätta med digitalTV via vanliga antenn som vanligt.

Trodde jag............Idag är det dock helt jävla svart i rutan. Går inte att få in en enda kanal längre. 0st. Helt svart via Humaxboxen och Boxers programkort. Ringde i smärre panik till firman som gör bytet: "ja visst, nu tappar ni ju Boxer helt" fick jag till bara till svar.

Fy fan.....vad gör jag nu? Är Humaxboxen oanvändbar nu om hyresvärden "gått över till Comhem"?
Samt; vad fanken brukar ske med Boxer-abbonemanget i en sådan sits? Är man rökt? eller nån som vet hur det brukar funka? Är som ni kanske förstår inte jättesugen på att betala ca 14-15månader till utan att kunna se så mycket som en enda kanal.

Postad 03 December 2012 - 23:35

Mrhoyt
  • Mrhoyt
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Skaffa en bordsantenn ?

Postad 04 December 2012 - 06:46

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Hellberg 02 december 2012 - 11:18 skrev:

Glöm det.

Det här inlägget har ändrats av JohanJ Igår, 12:23

Varför ska han glömma det?

Fy fan.....vad gör jag nu? Är Humaxboxen oanvändbar nu om hyresvärden "gått över till Comhem"?
Samt; vad fanken brukar ske med Boxer-abbonemanget i en sådan sits? Är man rökt? eller nån som vet hur det brukar funka? Är som ni kanske förstår inte jättesugen på att betala ca 14-15månader till utan att kunna se så mycket som en enda kanal.

Din Humaxbox är oanvändbar till Comhem, ja, men du kan ju fortfarande skaffa en bordsantenn och ta emot det marksända utbudet med.

Köp antenn på ett ställe där du kan returnera den och prova en annan modell om det inte funkar som det ska, dvs på t ex Clas eller Kjell eller kanske Webhallen.

Bor du på ett ställe där du har alla kanaler på UHF, så brukar Mira antennen rekommenderas.

Förstår faktiskt inte varför inte fler upptäckt Samsungs BD-E8xxx serie och LGs HR92x serie som samtliga har både
DVB-T/2 (Mark) och DVB-C (Kabel) mottagare, samt hårddisk för inspelning, och CI+ för kodade HD-kanaler ?!

Då är man ju helt täckt, och behöver inte oroa sig för vilket sätt man ska ta emot Tv på.

Redigerat av Kung Nu, 05 December 2012 - 06:13.

Postad 04 December 2012 - 07:11

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Det var riktat till mig själv. Jag redigerade bort min egen kommentar.

Postad 04 December 2012 - 09:48

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Din Humaxbox är oanvändbar till Comhem, ja, men du kan ju fortfarande skaffa en bordsantenn och ta emot det marksända utbudet med.

Köp antenn på ett ställe där du kan returnera den och prova en annan modell om det inte funkar som det ska, dvs på t ex Clas eller Kjell eller kanske Webhallen.

Bor du på ett ställe där du har alla kanaler på UHF, så brukar Mira antennen rekommenderas.

Hej,

tack för svar. ehhh jasså ok. har aldrig någonsin labbat med egen antenn. Så hur vet man vilken antenn man ska ha då? alltså UHF eller inte?
Får man även in HD-kanalerna med på detta vis? Blir det bra kvalitet alltså?

/O

Skaffa en bordsantenn ?

hur vet man VAD man ska ha? har idag boxer mix med HD-paket-kanaler. Västeråssändaren är den som nyttjas där vi bor (eskilstuna)....om det nu har nån roll.

Postad 04 December 2012 - 09:55

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har problem med serieinspelningen?

Efter varje mjukvaruuppdatering har jag testat att köra någon inspelning som serieinspelning men det funkar inte mer än en eller ett par veckor. Boxen spelar in det markerade programmet, men lyckas sedan inte flytta inspelningen till efterföljande vecka så tittar man i listan av kommande inspelningar så skall boxen spela in ett program som redan sänts.

Postad 04 December 2012 - 10:39

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Hej,

tack för svar. ehhh jasså ok. har aldrig någonsin labbat med egen antenn. Så hur vet man vilken antenn man ska ha då? alltså UHF eller inte?
Får man även in HD-kanalerna med på detta vis? Blir det bra kvalitet alltså?

hur vet man VAD man ska ha? har idag boxer mix med HD-paket-kanaler. Västeråssändaren är den som nyttjas där vi bor (eskilstuna)....om det nu har nån roll.

Vad man skall ha beror på hur bra täckning man har där man bor, bordsantenn/inomhusantenn kräver bra signal. Kollar man hos Teracom så ser man att du bara behöver en UHF-antenn, men att du har en bit till masten. Bland inomhusantenner brukar Televes Mira rekommenderas.
BIldkvalitet på digitalsändningar blir densamma så länge antennsignalen når över "skamgränsen", ingen skillnad mellan "tillräckligt bra" och "perfekt" signalstyrka. Under gränsen blir det hack, pixlingar och till sist komplett bortfall snarare än brus och suddig bild som på analoga signaler. Knepet blir att uppnå "tillräcklig" signalstyrka, och med inomhusantenner blir det svårare, därför är det bra om det går att lämna tillbaks antennen om den inte funkar. Dessutom skall man kolla att man får in samtliga kanaler, du skall kunna ta emot sju olika frekvenser och ofta är antennerna och mottagningsförhållandena sådana att vissa frekvenser är svårare att få in än andra, en fördel här är att sändaren i Västerås inte använder någon av de högsta frekvenserna som oftast är lite bevärligare.
En annan utväg är att kolla med Boxer om abonnemanget går att bryta med hänvisning till ändringen i fastigheten, har för mig att praxis är att man kan bryta avtal i samband med flytt om man inte kan få med sig tjänsten till det nya boendet, ditt fall är ju inte helt jämförbart men det skadar ju inte att fråga.

Postad 04 December 2012 - 11:53

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Vad man skall ha beror på hur bra täckning man har där man bor, bordsantenn/inomhusantenn kräver bra signal. Kollar man hos Teracom så ser man att du bara behöver en UHF-antenn, men att du har en bit till masten. Bland inomhusantenner brukar Televes Mira rekommenderas.
BIldkvalitet på digitalsändningar blir densamma så länge antennsignalen når över "skamgränsen", ingen skillnad mellan "tillräckligt bra" och "perfekt" signalstyrka. Under gränsen blir det hack, pixlingar och till sist komplett bortfall snarare än brus och suddig bild som på analoga signaler. Knepet blir att uppnå "tillräcklig" signalstyrka, och med inomhusantenner blir det svårare, därför är det bra om det går att lämna tillbaks antennen om den inte funkar. Dessutom skall man kolla att man får in samtliga kanaler, du skall kunna ta emot sju olika frekvenser och ofta är antennerna och mottagningsförhållandena sådana att vissa frekvenser är svårare att få in än andra, en fördel här är att sändaren i Västerås inte använder någon av de högsta frekvenserna som oftast är lite bevärligare.
En annan utväg är att kolla med Boxer om abonnemanget går att bryta med hänvisning till ändringen i fastigheten, har för mig att praxis är att man kan bryta avtal i samband med flytt om man inte kan få med sig tjänsten till det nya boendet, ditt fall är ju inte helt jämförbart men det skadar ju inte att fråga.

Tack för ditt svar och bra info! Ska kolla med Boxer och fundera ang Mira-antennen :)!

Postad 05 December 2012 - 06:18

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar och bra info! Ska kolla med Boxer och fundera ang Mira-antennen :)!

Jag tycker du ska kolla med Hyresvärden också, för han har ju faktiskt sabbat ditt deal med Boxer, och kan bli ersättningsskyldig!

Snacka med din kommuns Konsumentvägledare, och/eller maila Konsumentverket/Konsumentombudsmannen, för detta är ju omständigheter utanför din kontroll, och då borde någon annan bli ersättningsskyldig!

Postad 05 December 2012 - 10:40

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Jag tycker du ska kolla med Hyresvärden också, för han har ju faktiskt sabbat ditt deal med Boxer, och kan bli ersättningsskyldig!

Snacka med din kommuns Konsumentvägledare, och/eller maila Konsumentverket/Konsumentombudsmannen, för detta är ju omständigheter utanför din kontroll, och då borde någon annan bli ersättningsskyldig!

Håller med, tack! Ska göra det oxå!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.