Postad 14 september 2013 - 10:20
Någon som har koll på om det kommer några fler netflix produktioner detta år? Eller några som är planerade till nästa år? House of cards, hemlock ska det ju komma en säsong till på. Orange is the new black vet jag inte, men är det några fler serier/filmer inplanerade?
De ska köra en Netflix orginal, en spin- off på Breaking Bad med advokaten Saul.
Postad 14 september 2013 - 13:01
De ska köra en Netflix orginal, en spin- off på Breaking Bad med advokaten Saul.

Postad 21 september 2013 - 19:05
Postad 21 september 2013 - 20:19
Någon mer som fått gula undertexter efter senaste uppdatering av mjukvaran på Apple TV?
Hoppas verkligen inte att dom ändrat färg till gul, har själv inte uppdaterat ännu men i så fall kommer jag låta bli.
Nån mer som uppdaterat och kan bekräfta?
Postad 21 september 2013 - 20:48
Postad 21 september 2013 - 21:06
Märkligt jag har haft det sedan de introducerade profiler.Undra när man ska få profiler till netflix ps3? jag har då inte fått det än.
Postad 21 september 2013 - 22:46
Ja så är det numera men det är inget problem, Gå till Inställningar/Allmänt/Hjälpmedel/Stil så kan du skräddarsy dina undertexter som du vill ha dom. MVH PeterNågon mer som fått gula undertexter efter senaste uppdatering av mjukvaran på Apple TV?
Postad 22 september 2013 - 10:49
Någon mer som fått gula undertexter efter senaste uppdatering av mjukvaran på Apple TV?
Hoppas verkligen inte att dom ändrat färg till gul, har själv inte uppdaterat ännu men i så fall kommer jag låta bli.
Nån mer som uppdaterat och kan bekräfta?
Ja så är det numera men det är inget problem, Gå till Inställningar/Allmänt/Hjälpmedel/Stil så kan du skräddarsy dina undertexter som du vill ha dom. MVH Peter
Det verkar som att det blir gul text på Netflix SE, men inte om man har engelsk text på exempelvis Netflix US. Om man hyr film via ATV är textningen fortfarande vit.
Tack för tipset om fininställningarna! Jag störde mig på den svartgrå bakgrunden som de infört, men den går att ta bort.
EDIT: Efter att ha gjort fininställningarna är texten vit även på Netflix SE, så det är alltså bara att gå in och ändra.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 22 september 2013 - 14:30.
Postad 23 september 2013 - 11:35
Star Trek: TNG
Ibland är det ingen text på avsnitt, och det varierar med fonten, ibland är det enbart stora bokstäver och ibland vanliga små.
X-Files:
Varannat avsnitt har vanlig vit text med transparent bakgrund och varannan har mindre vit text med svarta block som bakgrund, Upplever också kvaliteten över lag på dessa avsnitt sämre, ryckigare bild, suddigare. Jättemärkligt.
Ett tag varierade texten mellan gul och vit, för att nu ha återgått till vit.
Kör i Windows 7 Media Center, som är en inbäddad variant av webbläsaren.
/S
Postad 23 september 2013 - 14:38
6.0 drogs tillbaka då den var för buggig så officiellt är det fortfarande 5.3 som gäller och 6.0 går inte längre att uppgradera till.Någon mer som fått gula undertexter efter senaste uppdatering av mjukvaran på Apple TV?
Postad 23 september 2013 - 14:50
Postad 25 september 2013 - 19:35
Postad 26 september 2013 - 09:02
OITNB, Arrested Development & House Of Cards i 4K/UltraHD under 2014 http://translate.goo...w8LLz6eD8zsgPVQ
Jaha då måste jag börja spara till en ny TV alltså

Postad 26 september 2013 - 09:30
Varför länkar du till Google translate?OITNB, Arrested Development & House Of Cards i 4K/UltraHD under 2014 http://translate.goo...w8LLz6eD8zsgPVQ
Postad 26 september 2013 - 09:36
Undras vad Netflix kräver för bitrate för det? 3D finns bara på US och kräver 12 Mbit/s. UHD kommer då förmodligen också endast att finnas på US.Jaha då måste jag börja spara till en ny TV alltså
Det var inte så "bara". Man kan visserligen få valfri färg, teckensnitt, bakgrund och storlek, men man kan inte få det att se ut som förut! Det man inte kan ändra är placeringen av texten och den ligger tyvärr högre upp nu än tidigare vilket jag tycker är lite störigt.EDIT: Efter att ha gjort fininställningarna är texten vit även på Netflix SE, så det är alltså bara att gå in och ändra.
Postad 26 september 2013 - 09:41
Undras vad Netflix kräver för bitrate för det? 3D finns bara på US och kräver 12 Mbit/s. UHD kommer då förmodligen också endast att finnas på US.
Ni som har sådan tjänster så man kommer åt material på andra marknader t.ex. US, kommer man åt 3D material också då eller det är bara det större/annorlunda utbudet man kommer åt?
/Fredrik
Postad 26 september 2013 - 10:16
Då jag bara har fått ett osäkert svar i tråden "Netflix Windows 8 (Metro)-app" postar jag min fråga även här och hoppas på fler svar.
Kör Netflix-appen på en stationär dator med Windows 8, men får inte 5.1-ljudet att funka. Har kopplat en optisk ljudkabel från s/pdif-utgången på ljudkortet till min hemmabioförstärkare. Har satt s/pdif som standard ljudutgång i Windows. Får bara ut 2-kanals stereo till förstärkaren.
Har appen stöd för att skicka ut DD 5.1 till s/pdif?
När jag spelar upp film i t ex Media Player Classic funkar 5.1 till s/pdif.
Är det någon inställning som saknas?
Netflix 5.1 är oftast DD+ och det får du inte genom s/pdif. Kräver HDMI.
Postad 26 september 2013 - 10:44
Det var inte så "bara". Man kan visserligen få valfri färg, teckensnitt, bakgrund och storlek, men man kan inte få det att se ut som förut! Det man inte kan ändra är placeringen av texten och den ligger tyvärr högre upp nu än tidigare vilket jag tycker är lite störigt.
Jag syftade enbart på färgändringen. Men visst, det vore bra om det gick att flytta på texten också. Själv störs jag inte så mycket av placeringen så länge det inte dessutom är grå boxar bakom texten, och det går ju som väl är att ta bort.
Postad 26 september 2013 - 18:01
Varför länkar du till Google translate?
Ja du, kanske för att källan jag länkade till är på tyska.
Undras vad Netflix kräver för bitrate för det? 3D finns bara på US och kräver 12 Mbit/s. UHD kommer då förmodligen också endast att finnas på US.
Står i länken i mitt tidigare inlägg, minst 15Mbit/s
Postad 27 september 2013 - 06:11
En teori som jag sett är att netflix får lägga till material först 28 dagar efter att dvd-releasen varit. I Sverige kom denna på dvd 2013-09-11. Vilket skulle göra att säsong 2 finns 9 oktober. Några andra bud?
Postad 27 september 2013 - 09:00
Homeland säsong ett kom väl i våras? Den fanns inte på svenska Netflix förra året. Jag skulle förvänta mig runt 6-8 månader efter dvd-release.Ingen som råkat få nys om när Homeland säsong 2 rullar ut på svenska netflix?
En teori som jag sett är att netflix får lägga till material först 28 dagar efter att dvd-releasen varit. I Sverige kom denna på dvd 2013-09-11. Vilket skulle göra att säsong 2 finns 9 oktober. Några andra bud?
Postad 27 september 2013 - 09:37
Homeland säsong ett kom väl i våras? Den fanns inte på svenska Netflix förra året. Jag skulle förvänta mig runt 6-8 månader efter dvd-release.
Så hoppas jag inte är fallet. Då blir man ju närmast tvingad att ta till mindre legitima åtgärder för att få se den

Postad 27 september 2013 - 11:44
Alla får Super HD, oavsett ISP.
http://nordicsblog.netflix.com/
Så trevligt, passar bra när jag snart ska öppna mitt konto igen, ska bara vänta på att gratis månaderna på viaplay ska ta slut.
/Fredrik
Postad 27 september 2013 - 16:26
Letade på deras facebook och hittade. 4/6 la de upp en nyhet:Så hoppas jag inte är fallet. Då blir man ju närmast tvingad att ta till mindre legitima åtgärder för att få se den
Nytt på Netflix!
Omöjlig att motstå, enligt The NY Times.
Nu finns Homeland på Netflix. Se första säsongen här: http://nflx.it/134i8ID
Så räkna med samma tidsfönster på säsong 2.
Postad 29 september 2013 - 10:58
Mer konkurrens med tjänster i samma kvalitet som Netflix och TV-piraterna kommer vara lika aktuella som 3D-glasögon
Postad 29 september 2013 - 14:30
Jag kör med hulu också och datorn uppkopplad till tv:en. "Behovet" av att ladda ner blir plötsligt obefintligt.mina "lokala filer" samlar damm
Mer konkurrens med tjänster i samma kvalitet som Netflix och TV-piraterna kommer vara lika aktuella som 3D-glasögon
Postad 03 oktober 2013 - 07:37
Postad 03 oktober 2013 - 07:40
Ha! Skulle kollat appstore innan jag frågade! Netflix ver 5.0 uppdaterad för iOS7 kom idag.Funkar Netflix-appen på iOS7? Någon skrev på deras FB att den inte gör det.

Postad 03 oktober 2013 - 17:47
Samma här, kör AirParrot på datorn och Hulu och strömmar till mina Apple TV:s, fungerar klockrent.Jag kör med hulu också och datorn uppkopplad till tv:en. "Behovet" av att ladda ner blir plötsligt obefintligt.
Postad 03 oktober 2013 - 18:29
Nu har dom ändrat textningstypsnittet till "Typewriter". Någon som har sett om man kan fixa till det som i Apple TV?Ha! Skulle kollat appstore innan jag frågade! Netflix ver 5.0 uppdaterad för iOS7 kom idag.
Med vänlig hälsning, Peter
P.S. Någon annan som har problem med att det "rycker och hoppar" när man skrollar bland omslagen, tror det började m iOS7. D.S.
Redigerat av Unregistered522aea83, 03 oktober 2013 - 18:45.
Postad 04 oktober 2013 - 09:02

Postad 04 oktober 2013 - 09:40
Lista på vad som är i HD på dator:Ni som kör w8 och använder netflixappen, får ni upp HD/superHD ofta? På w7 i webläsaren är ju knappt nånting i HD, medans på ps3an är samma filmer/serier superHD! Testat jättemånga filmer och serier, samma sak på stort sätt alla
http://movies.netflix.com/WiHD?dev=PC
(Dvs Silverlight så Win8-appen ska klara allt i HD.)
Redigerat av agpath, 04 oktober 2013 - 09:42.
Postad 04 oktober 2013 - 09:43
Jepp,rycker å hoppar för mej med, började med ios7.Nu har dom ändrat textningstypsnittet till "Typewriter". Någon som har sett om man kan fixa till det som i Apple TV?
Med vänlig hälsning, Peter
P.S. Någon annan som har problem med att det "rycker och hoppar" när man skrollar bland omslagen, tror det började m iOS7. D.S.
Postad 04 oktober 2013 - 10:46
Lista på vad som är i HD på dator:
http://movies.netflix.com/WiHD?dev=PC
(Dvs Silverlight så Win8-appen ska klara allt i HD.)
Så tex Breaking bad, som inte är HD på w7, Explorer eller google chrome, är HD då på w8 appen?
Postad 04 oktober 2013 - 10:55
Win 8 stöder 1080p, men webläsare bara 720p. Men du måste använda appen i win 8.Så tex Breaking bad, som inte är HD på w7, Explorer eller google chrome, är HD då på w8 appen?
Postad 05 oktober 2013 - 19:05
Postad 05 oktober 2013 - 19:12
Kör netflix via Playstation vi har Telia 2mb internet ibland blir bilden dålig för att efter en stund bli bra igen ? Blir detta bättre tror ni om man köper snabbare internet ?
Så klart det blir. 2Mbit/s är inget vidare för streaming.
/ Fredrik
Postad 06 oktober 2013 - 17:20
Googlade lite och fann en lösning som verkar fungera på alla maskiner http://www.askmefast...5.html#q2925393
This worked on my LG smart tv...if you are already in Netflix, get out of netflix and get back in. Once back in, use the arrow keys on your remote and press up arrow, up arrow, down arrow, down arrow, left arrow, right arrow, left arrow, right arrow, up arrow, up arrow, up arrow, up arrow...you should then be presented an option to deactivate your device from netflix. use arrow keys to highlight deactivate and press enter on remote. get back into netflix and sign on again...it worked great for me!
Redigerat av Benkke, 06 oktober 2013 - 17:53.
Postad 17 oktober 2013 - 20:33
Så klart det blir. 2Mbit/s är inget vidare för streaming.
/ Fredrik
För mig funkat det det jätte bra med att streama på 2 Mb, dock inte HD självklart eller inte ens provat.
Redigerat av hellfog, 17 oktober 2013 - 20:34.
Postad 29 oktober 2013 - 10:38

Postad 29 oktober 2013 - 11:00
Vi kör dator och ipad eller TV och ipad samtidigt utan problem. Fler än 2 går ändå inte med standardabb. Funderar dock på att uppgradera till att kunna titta 4 samtidigt. Alla tittar inte hemma samtidigt.7 räcker säkert till, kan tom räcka till 2 tvn samtidigt
Postad 29 oktober 2013 - 20:59
"What we’re trying to do for TV, the model should extend pretty nicely to movies. Meaning, why not premiere movies on Netflix, the same day they’re opening in theaters? And not little movies — there’s a lot of ways, and lot of people to do that [already]. Why not big movies? Why not follow the consumers’ desire to watch things when they want?"
Postad 30 oktober 2013 - 08:44
Notera att det som Sarandos syftar på är filmer som Netflix producerar själva.Det här låter ju rätt lovande för framtiden, återstår att se om det kan bli verklighet också http://allthingsd.co...re-in-theaters/
"What we’re trying to do for TV, the model should extend pretty nicely to movies. Meaning, why not premiere movies on Netflix, the same day they’re opening in theaters? And not little movies — there’s a lot of ways, and lot of people to do that [already]. Why not big movies? Why not follow the consumers’ desire to watch things when they want?"
Postad 30 oktober 2013 - 09:37
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar