Postad 11 November 2016 - 10:07
Sleepy hollow s3 har kommit nu. Den är från 2018!
Lustigt. Det står 2013 på min. Netflix brukar bara ange årtalet för säsong 1.
Hur som. Säsong 1, spännande. Säsong 2 orkade jag bara 2 avsnitt av. Kan då säsong 3 ens vara något om man först måste orka ta sig igenom s2?
Jag håller med! Jag har inte Dolby ATMOS® men det lät runtomkring hela rummet i alla fall. Kusligt ljud var det...
Ljudet är för övrigt det bästa i The Expanse (och den skrattretande översättningen - stundtals riktigt underhållande
)
Stranger Things var mycket bättre, även om mina högt ställda förväntningar inte infriades.
The Expanse höll till nästa sista avsnittet. Finalen tycker jag var rörigt, svår att följa och lämnade en massa lösa trådar som mest skapade irritation. Eller så var jag bara extremt trött när jag såg det sista avsnittet...
Postad 11 November 2016 - 10:43
Jag skrev lite fel där... det ska stå: Ljudet är det bästa med The Expanse. Serien är en salig röra och hopkok av andra sci-fiserier och filmer. Sista avsnittet i första säsongen är väl medvetet fylld med lösa trådar för att locka oss att se den andra säsongen. Det blev kanske lite väl mycket dock.
Postad 14 November 2016 - 09:17
Gillar att dom inte förklarar allt på barnnivå som många serier gör, tänker på CSI och liknande, där rollfiguerna verkar vara ganska korkade för att ha så smarta jobb
Postad 14 November 2016 - 12:15
Börjat se The good wife. Bra advokatserie, bra skådespelare (speciellt huvudrollen).
Gillar att dom inte förklarar allt på barnnivå som många serier gör, tänker på CSI och liknande, där rollfiguerna verkar vara ganska korkade för att ha så smarta jobb
Tack för tipset. Har letat efter advokatserier. Men denna är inte som suits eller? Den är kass tycker jag. Vill ha mer alvarligt.
Postad 14 November 2016 - 12:37
Redigerat av agpath, 14 November 2016 - 12:37.
Postad 14 November 2016 - 12:41
Tack för tipset. Har letat efter advokatserier. Men denna är inte som suits eller? Den är kass tycker jag. Vill ha mer alvarligt.
Alla serier är som suits nu för tiden. Fokuserar på drama mellan karaktärerna istället för fallen.
The Practice tidiga säsonger är i princip det du letar efter, innan det övergick i det hemska Boston Legal.
Postad 14 November 2016 - 12:45
The Night Of på HBO. Bästa advokat/rättsfalls-serien på åratal. Efter en brittisk förlaga så det kanske inte är så konstigt.Alla serier är som suits nu för tiden. Fokuserar på drama mellan karaktärerna istället för fallen.
The Practice tidiga säsonger är i princip det du letar efter, innan det övergick i det hemska Boston Legal.
Postad 14 November 2016 - 14:30
Alla serier är som suits nu för tiden. Fokuserar på drama mellan karaktärerna istället för fallen.
tråkig utveckling. ska kika upp The practice och se vad det är för något.
The Night Of på HBO. Bästa advokat/rättsfalls-serien på åratal. Efter en brittisk förlaga så det kanske inte är så konstigt.
dumt att jag inte har HBO längre då, men kan ju vara värt att skaffa ett par månader igen kanske om det finns bra serier. Men först måste dom fixa appen till ps4. tills dess blir det netflix
Postad 14 November 2016 - 16:27
Finns inte The Americans på netflix längre?? Tänkte börja streckkolla på den inom kort... ![]()
Edit: Nu hittade jag den... märkligt... ![]()
Redigerat av Garrett, 14 November 2016 - 18:42.
Postad 14 November 2016 - 20:45
sett klart på Black mirror nu. ångestframkallande serie alltså. mörk och dyster och tänkvärd. Gillade den mycket.
-men nu får det bli något gladare kanske ![]()
Postad 14 November 2016 - 21:07
sett klart på Black mirror nu. ångestframkallande serie alltså. mörk och dyster och tänkvärd. Gillade den mycket.
-men nu får det bli något gladare kanske
Sett White collar? Den är väldigt lättsam, men ändå lite finurlig, med en del humor...
Postad 15 November 2016 - 16:17
Lie to me är nåt liknande
Har sett alla avsnitt med bägge (alltså även White Collar).
Lie to me höll dock inte kvaliteten från första säsongen, utan jag tycker att det fort blev riktigt dåligt.
Postad 15 November 2016 - 21:16
Sett White collar? Den är väldigt lättsam, men ändå lite finurlig, med en del humor...
började kolla på den för längesen. har sett tre avsnitt verkar det som. Inget jag kommer ihåg så troligtvis inget som föll mig i smaken ![]()
Har börjat kolla på The Affair nu. tyckte att första avsnittet var grymt bra och jag fastnade med en gång. ser verkligen fram emot att fortsätta titta på den ![]()
alskar serier och filmer som utspelar sig i småstäder där alla känner alla. det blir något speciellt och många av dom verkar hålla riktigt bra kvalitet.
Redigerat av andreassofus, 15 November 2016 - 21:17.
Postad 16 November 2016 - 01:56
Redigerat av moparman, 17 November 2016 - 21:12.
Postad 16 November 2016 - 12:24
Postad 17 November 2016 - 19:03
finns det någon serie som är typ som tv:spelet Fallout? en framtida post apokalyptisk grej typ. det vore coolt ![]()
Postad 17 November 2016 - 19:27
-men nu får det bli något gladare kanske
finns det någon serie som är typ som tv:spelet Fallout? en framtida post apokalyptisk grej typ. det vore coolt
Trodde du ville ha nåt gladare..? ![]()
Annars har du the Shannara chronicles och Badlands på HBO... är väl den genren...
Just det, du hade inte kvar det... tur man har bägge ibland...
Redigerat av Garrett, 17 November 2016 - 19:31.
Postad 17 November 2016 - 20:34
finns det någon serie som är typ som tv:spelet Fallout? en framtida post apokalyptisk grej typ. det vore coolt
Vi får nog räkna The 100 till postapokalyptisk serie.Framstår som ganska fånig i början, men jag ville hela tiden se nästa avsnitt för att se vad som skulle hända.
Postad 17 November 2016 - 20:52
Trodde du ville ha nåt gladare..?
Annars har du the Shannara chronicles och Badlands på HBO... är väl den genren...
Just det, du hade inte kvar det... tur man har bägge ibland...
![]()
![]()
haha just det, glömde det ![]()
kollar dock på The Affair nu. inte direkt glad den heller men j-vligt bra. Håller nästan samma klass som bloodline tycker jag. Inte riktigt kanske men riktigt bra är den.
Nej inge HBO här men får se. kanske tar ett par månader längre fram. vill fortsätta att se Billions där också ![]()
är det Into the badlands som du menar ? hittade inget annat .
Vi får nog räkna The 100 till postapokalyptisk serie.Framstår som ganska fånig i början, men jag ville hela tiden se nästa avsnitt för att se vad som skulle hända.
den har jag ju sneglat på faktiskt. låter som ett bra tecken när man vill se nästa för att se vad som händer , gillar cliffhanger-serier ![]()
Postad 17 November 2016 - 20:58
haha just det, glömde det
kollar dock på The Affair nu. inte direkt glad den heller men j-vligt bra. Håller nästan samma klass som bloodline tycker jag. Inte riktigt kanske men riktigt bra är den.
Nej inge HBO här men får se. kanske tar ett par månader längre fram. vill fortsätta att se Billions där också
är det Into the badlands som du menar ? hittade inget annat .
den har jag ju sneglat på faktiskt. låter som ett bra tecken när man vill se nästa för att se vad som händer , gillar cliffhanger-serier
Sett Vikings ?
Kommer tillbaka till HBO om 2 veckor
Postad 17 November 2016 - 21:06
Sett Vikings ?
Kommer tillbaka till HBO om 2 veckor
nej men har hört att den ska vara bra. fan det finns för mycket serier alltså. när ska man hinna se allt ![]()
Postad 17 November 2016 - 21:11
nej men har hört att den ska vara bra. fan det finns för mycket serier alltså. när ska man hinna se allt
Ja det är ju ett problem 😆
Har kvar år 2 av Bloodline att se.
Är den värd att se ?
Tyckte år 1 var bra men tung
Postad 18 November 2016 - 05:55
Ja det är ju ett problem 😆
Har kvar år 2 av Bloodline att se.
Är den värd att se ?
Tyckte år 1 var bra men tung
Säsong två är sjukt bra. Den är tung men en av mina favoritserier. 😊
Postad 18 November 2016 - 09:06
Kollat några avsnitt av Black Mirror... intressant som f*n, men man får också nästan ångest när man ser avsnitten samtidigt som det är bra... får en hatkärlek till serien, gillar ideerna för varje avsnitt hitintills! ![]()
Redigerat av Garrett, 18 November 2016 - 09:22.
Postad 23 November 2016 - 14:34
första avsnittet av The expanse avklarad. kan inte säga att jag fastnade faktiskt. kom aldrig in i serien riktigt, fanns inget som höll mig kvar tyvärr. Skådespelarna är för "vanliga" ingen som sticker ut liksom. storyn vet jag inte än, vad handlar serien om liksom?
är dock lite trött och slö så det kanske är därför. Får fortsätta titta i alla fall, kanske det blir bättre
Jag håller inte med. Jag såg 5 avsnitt på raken på en flygtur nu i torsdags, fastnade rejält. Tänkte fortsätta med den ikväll för de sista 5 avsnitten.
Postad 23 November 2016 - 15:21
Såg The Salvation, bra mycket sämre än jag förväntade mig. Uruselt skådespeleri förutom Jeffrey Dean Morgan som passar bra i rollen som badguy.
Postad 23 November 2016 - 16:44
Jag håller inte med. Jag såg 5 avsnitt på raken på en flygtur nu i torsdags, fastnade rejält. Tänkte fortsätta med den ikväll för de sista 5 avsnitten.
Den är lite annorlunda och förklarar kanske inte så bra ..Men den blir bara bättre och bättre.
Tycker den kändes riktigt fräsch
Postad 23 November 2016 - 18:25
För er som har tillgång till USA rekommenderar jag American Crime. Blir man fas från första avsnittet.
Postad 29 November 2016 - 14:44
Nån som kikat på detta? Verkar lovande.
http://www.youtube.com/watch?v=8yyzNQfaQR8
Postad 29 November 2016 - 14:53
Nån som kikat på detta? Verkar lovande.
http://www.youtube.com/watch?v=8yyzNQfaQR8
Har kollat 3-4 avsnitt och hoppas fortfarande att den ska bli bättre men jag är tveksam om det kommer att ske.
Postad 29 November 2016 - 14:55
såg 4 avsnitt igår, och det är inte helt värdelös men man väntar på nått mer.....Men samtidigt vill man inte sluta kolla heller...Blir att se klart säsongen för att se vilket håll dom kommer dra serien och sedan avgöra.
Postad 29 November 2016 - 15:01
såg 4 avsnitt igår, och det är inte helt värdelös men man väntar på nått mer.....Men samtidigt vill man inte sluta kolla heller...Blir att se klart säsongen för att se vilket håll dom kommer dra serien och sedan avgöra.
Lite så jag känner också men nu får den gå lite i bakgrunden tills det händer ngt, och ang karaktärerna så kunde jag inte bry mig mindre om ngn av dom eller alla dog tyvärr.
Tycker dom borde kunnat skaka fram lite ögongodis också (finns nada) då serien är brasiliansk som bla är känt för sina gudomliga damer :-)
Postad 29 November 2016 - 18:00
Lite ontopic nu här iaf... ![]()
Vi kollar genom The Americans, och första säsongen va riktigt bra... men tycker 2a säsongen går lite på tomme, kommer inte riktigt upp i den kalibern som i 1a tycker vi, hur är det med 3e, ni som sett den?
Postad 29 November 2016 - 19:16
Det trampar på i samma spår,inget nytt precis.Lite ontopic nu här iaf...
Vi kollar genom The Americans, och första säsongen va riktigt bra... men tycker 2a säsongen går lite på tomme, kommer inte riktigt upp i den kalibern som i 1a tycker vi, hur är det med 3e, ni som sett den?
Postad 29 November 2016 - 21:57
Ska vist va en sjukt bra maffiaserie.
Har dock extremt svårt för den när de snackar italienska...Men ja kämpar på å hoppas de vänder .(finns på hbo)
Postad 30 November 2016 - 08:30
Narcos vore inte hälften så bra på endast engelska...
Gangsta gör sig bäst på spanska :-)
Postad 30 November 2016 - 08:33
Ok... blir en slökollaserie med andra ord... det är absolut inte dåligt... men mindre spännande och inte lika intressant som 1a sDet trampar på i samma spår,inget nytt precis.
Ni andra som tjafsar om språk, kan väl starta en tråd om det istället...
Redigerat av Garrett, 30 November 2016 - 08:33.
Postad 30 November 2016 - 11:53
Ok... blir en slökollaserie med andra ord... det är absolut inte dåligt... men mindre spännande och inte lika intressant som 1a s
Ni andra som tjafsar om språk, kan väl starta en tråd om det istället...
Jag håller inte med föregående talare. Tycker The Americans är en av de bästa serierna som går. Säsong 1 var bäst, men den håller fortfarande.
Postad 30 November 2016 - 14:19
Tagit bort en del inlägg som inte har något med tråden att göra samt var på gränsen till personangrepp. Håll er till on topic och håll god ton.
Tack för visad hänsyn.
Postad 30 November 2016 - 14:55
Jag håller inte med föregående talare. Tycker The Americans är en av de bästa serierna som går. Säsong 1 var bäst, men den håller fortfarande.
Kommer givetvis se färdigt 2a och sen 3e... men tycker den blev lite plattare än1a säsongen.
Postad 30 November 2016 - 15:11
Kommer givetvis se färdigt 2a och sen 3e... men tycker den blev lite plattare än1a säsongen.
Ja, det är inte riktigt lika "tät" atmosfär i 2:a säsongen, det kan jag hålla med om.
Postad 30 November 2016 - 16:57
Star Trek: Deep Space Nine, är den ny i Netflix? Jag upptäckte det precis i appen.
Undras om de kör den i HD? Det vore suveränt ![]()
Redigerat av FEA, 30 November 2016 - 16:58.
Postad 30 November 2016 - 17:03
Star Trek: Deep Space Nine, är den ny i Netflix? Jag upptäckte det precis i appen.
Undras om de kör den i HD? Det vore suveränt
Nej den är inte i HD tråkigt nog. Tror inte att den ens finns i BD
Postad 30 November 2016 - 17:10
Nej den är inte i HD tråkigt nog. Tror inte att den ens finns i BD
Det var därför jag undrade. Synd. Tack för svaret
(Jag ville inte starta projjen bara för att kolla...)
Jag väntar på den och ST: VOY på BD... den som väntar på något gott...
Redigerat av FEA, 30 November 2016 - 17:11.
Postad 30 November 2016 - 17:44
Har kollat 3-4 avsnitt och hoppas fortfarande att den ska bli bättre men jag är tveksam om det kommer att ske.
Har nu kollat klart säsong 1 och kommer inte titta på en eventuell säsong 2 om det nu blir ngn,
Skräp kort och gott (även om dom inte pratat portugisiska hade det vart skräp)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 30 November 2016 - 17:45.
Postad 02 December 2016 - 12:44
Såg att det finns en nedladdningsfunktion på Netflix numera, försökte ladda ner lite avsnitt på Kids så dottern kan kika på film när vi reser längre sträckor men jag får något felsvar.
Hoppas dom löser det snart, har varit avis på Viaplay som haft den funktionen.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?