Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 31 May 2013 - 10:25
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
@PalmiNio
Ska man sälja en konsol som kommer kosta mycket pengar så kan du glömma att den stora massan kommer betala vad de begär. Om man riktar sig till denna köpgrupp kommer priset vara avgörande.
Jag har inte sett ett enda Kinect spel där Kinect fungerar bättre än en simpel kontroll och jag tvivlar på att denna Kinect kommer ändra det. Som komplement däremot kan det nog fungera bättre men inte ens då tror jag att merparten av de s.k "early adopters" är speciellt sugna på att betala extra för den. För det är dessa som säljer en konsol och XO lär knappast bli speciellt framgångsrik om dessa inte köper den.
Gamers har lika stor betydelse för en konsol som de har för hårdvara, vilka tror du köper en CPU för 10.000 kr tror du det är en som endast spelar lite då och då?
Jag tillhör core/hardcore och inte ens jag är beredd att betala över en viss prislapp. Jag väntade tills priset gick ner på samtliga konsoler förra generationen och jag lär nog göra det igen, dels för att det finns för få spel men även för att de snabbt tappar i pris.
Den stora massan kommer garanterat vänta tills den blir prisvärd, när en konsol lanseras är den helt enkelt för dyr för att folk ska ha råd med den.
Angående Sony så har de mig veterligen inte sagt att de kommer kräva att denna kamera används till skillnad mot Microsoft (iaf om man ska gå efter vad de själva säger).
Men oavsett så skiljer de sig på en avgörande punkt (för mig iaf) de kräver inte att man kopplar upp sig med jämna mellanrum.
Redigerat av Jack of all trades, 31 May 2013 - 10:37.
Postad 31 May 2013 - 10:26
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Wii var en gamingmaskin och early adopters var gamers. Familjerna köpte den när den blev billig. Jag köpte Wii på releasen för spelen. Ingen annan jag känner utom gamers köpte Wii första månaderna. i princip alla andra som har Wii köpte den när den gick ner i pris och efter att de lekt med den hemma hos nån gamer de känner.
Det är bara gamers som slantar 4-5k för en XboxOne. Resten kommer köpa den när den går under 2k.
Gött bra fakta baserad analys. Du köpte först = gamer först. Alla andra köpte sen när den blev billig = stora massan. Konstigt nog sänkte de aldrig priset de första 2 åren så det måste vara märkligt............ Fortfarande funkar inte mattematiken, var då Wii en bättre gamer maskin då än PS3 och 360? För den sålde grymt mycket snabbare i början än 360 och PS3? Nej min syn på saken var att den sålde dels till trogna Nintendo fans och en bred massa direkt från början. Hade det bara varit gamers i början hade de aldrig haft den bristen de hade under 1 års tid. Fan jag hade en mamma som köpte min 4 veckor efter release för 5000kr till sina 2 döttrar. Inga hardcore knattar direkt.......
Redigerat av PalmiNio, 31 May 2013 - 10:33.
Postad 31 May 2013 - 10:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
@PalmiNio Ska man sälja en konsol som kommer kosta mycket pengar så kan du glömma att den stora massan kommer betala vad de begär. Om man riktar sig till denna köpgrupp kommer priset vara avgörande.
Jag har inte sett ett enda Kinect spel där Kinect fungerar bättre än en simpel kontroll och jag tvivlar på att denna Kinect kommer ändra det. Som komplement däremot kan det nog fungera bättre men inte ens då tror jag att merparten av de s.k "early adopters" är speciellt sugna på att betala extra för den. För det är dessa som säljer en konsol och XO lär knappast bli speciellt framgångsrik om dessa inte köper den.
Gamers har lika stor betydelse för en konsol som de har för hårdvara, vilka tror du köper en CPU för 10.000 kr tror du det är en som endast spelar lite då och då?
1. Vem har sagt att andra köpgrupper är fattigare än Gamers? 499 USD är knappast direkt dyrt. Vad har du för belägg att 499 dollar inte skulle fungera till annat än gamers? Är ju som en halvbillig laptop eller en sunkig PC - vilka köper dessa? 2. Så du menar att spel som Dance Central och Wii Sport är roligare med en vanlig kontroll? Så bara för att du inte kan lira FPS med Kinect så är alltså allas satsning på Röst/Rörelse helt meningslös enligt dig? Tanken med de nya interaktionsmetoderna är att möjliggöra upplevelser framför TVn som inte var möjligt innan. T ex Fitness spel. Bara för att man inte kan ersätta gamla helt så betyder inte det att man inte kan utvecklas. 3. Fortfarande har ingen lyckats förklara varför Wii som hade mindre spel och mer fokus på rörelse sålde så bra 3 första åren, UTAN prissänkning dessutom. Vart hassesolo hittar förklaring till att alla köpte efter de sänkte priset vet jag inte för det tog extremt lång tid innan de sänkte priset. 4. CPU säljs uteslutande till folk som kan bygga datorer vilket där en stor del är gamers - så HELT fel produkt att jämföra med. Men jag kan vända på det - Ultrabooks var en av de få anledningar varför snittpriset inom datorer gick upp igen och där finns inte en enda Gamer bakom det då Ultrabooks knappast var för gamers. Så skippa snacket att det är bara gamers som är early adopters och det är bara gamers som kan lägga pengar - det stämmer inte med verklighet. Sen så har du missat en sak - konsol är INTE vad det var förr och det är inte bara där som Microsoft vill vara. Du har läst det själv, majoriteten använder sin Xbox 360 till annat än spel.
Redigerat av PalmiNio, 31 May 2013 - 10:38.
Postad 31 May 2013 - 10:40
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Känns som Gamers är nya gruppen "unga arga män". Vill någon utveckla en konsol till mer än bara spel så springer alla runt och blir arga och förutspår domedagen.
Redigerat av PalmiNio, 31 May 2013 - 10:41.
Postad 31 May 2013 - 10:48
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Vad är en gamer? Jag spelar mest cod och bf, kanske 100 till 500 h per spel. Är jag en gamer då trots att jag inte köpte Wii och ps3? Känns som ett ganska diffust begrepp som slängs runt med. Är man en gamer om man köper alla konsoler och spelar ett fåtal timmar på alla?
Postad 31 May 2013 - 10:57
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vad är en gamer? Jag spelar mest cod och bf, kanske 100 till 500 h per spel. Är jag en gamer då trots att jag inte köpte Wii och ps3? Känns som ett ganska diffust begrepp som slängs runt med. Är man en gamer om man köper alla konsoler och spelar ett fåtal timmar på alla?
Du är en Gamer - grattis  Nä men du har rätt i att begreppet är vagt. Har många vänner som köpte PS3 bara för att de ägde PS2 innan och mer eller mindre bara äger varje års utgåva av FIFA. Visst den finns på 360 men de valde PS3 för de kan kontrollen sen innan. Inga direkta gamers där och kanske inte heller early adopters.
Postad 31 May 2013 - 10:58
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
@PalmiNio
Varför ska de köpa något som de kan få tag på billigare? Jag har svårt att se hur folk som inte bryr sig om spel kommer vara villiga att lägga 4000 kr eller ännu mer på en konsol som ändå inte är bättre än billigare produkter. När PS2 kom sålde den säkerligen mycket tack vare dess DVD och samma sak med PS3 och BD men vad har Microsoft som gör att folk är intresserade av den om de inte är gamers? Att man kan prata till sin tv eller att man kan sitta framför tvn och skypa?
Gamers var förr ett begrepp för personer som hade spel som ett av sina främsta intressen. Som allt annat så har det begreppet ändrats med tiden.
Jag bryr mig inte ett dugg om dessa begrepp för något annat än att få reda på om ett visst spel kommer tilltala mig. Om ett spel påstår att det är hardcore så förväntar jag mig också ett spel som kommer kräva mycket tid i anspråk och har en hög inlärningströskel.
Det är dock ett bra sätt att prata i termer där ett visst spel tilltalar en viss målgrupp. Givetvis är detta generellt och det finns inget som säger att man måste spela endast hardcore spel för att vara en hardcore spelare.
När jag pratar om den stora massan så menar jag de som spelar spel som tidsfördriv, de som oftast inte tilltalas av de spel som en core spelare gör. De är oftast inte heller beredda att betala lika mycket pengar för spel. Återigen i generella termer.
Problemet är att Microsoft riktar sig till den stora massan med ett pris som jag är säker på att den stora massan inte kommer vara så direkt sugna på att betala. Jag misstänker dock att Microsoft kommer erbjuda en konsol som är billigare om man inte har något emot att binda upp sig och detta har jag misstänkt en längre tid sedan alla satsningar på Kinect. Om de gör detta och priset är det rätta så kan det vara något som gör att många vill köpa den och den säljer väldigt bra.
Men jag kan spekulera hur mycket som helst kring det här, förhoppningsvis kommer E3 ändra allting och Microsoft kommer visa upp spel som kommer innebära att konsolen säljer som tusan när den släpps. Om den inte tilltalar "gamers" så får vi väl återkomma till den här diskussionen och så kommer vi ju även se vem av oss som har rätt när den väl släpps.
Redigerat av Jack of all trades, 31 May 2013 - 11:25.
Postad 31 May 2013 - 11:23
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
@ PalmiNioJag tror dina xboxpreferenser grumlar ditt omdöme lite. Jag har själv en viss dragning åt Playstation och det påverkar säkert mig också.  Jag tror fortfarande att de flesta som köpte Wii första månaderna var gamers. Sen när hypen spred sig hakade andra på. Wii erbjöd något helt nytt och fräscht och därför blev den en sådan succé i breda lager. Anledningen att de inte sänkte priset var ju dålig tillgång på konsoler och därför kunde de hålla suget vid liv. Rätt smart om det var avsiktligt. Jag kan inte se att X0 eller PS4 erbjuder något revulotionerande som skall få de stora massorna att köpa till högt pris. De flesta intresserade har redan ett mediacenter och spelmöjligheter och klarar sig bra med det de har. De som i första hand absolut vill slanta dyra pengar förr en next gen konsol på releasen är enligt min åsikt gamers. Din egen analys är inte mer faktabaserad än min utan åsikter som är lika mycket/lite värda. Jämförelsen Wii:s succé och framtiden för X0 haltar väldigt mycket. De är inte jämförbara. Nyhetens behag har lagt sig och viftande i vardagsrummet får inte småbarnsföräldrarna att ropa WOW! längre. Sen att du pratar om arga män i detta sammanhang anser jag vara lite felplacerat. De flesta är inte arga utan bara besvikna på vad de fått reda på om X0 än så länge. Många har längtat efter en ny xbox länge... Sen finns det en del gaphalsar och troll men de flesta är försiktigt negativa i väntan på E3. Själv hoppas jag på att både X0 och PS4 blir så bra som möjligt. Stark konkurrens och valmöjligheter är konsumentens bästa vänner.
Postad 31 May 2013 - 11:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
@PalmiNio Jag tror dina xboxpreferenser grumlar ditt omdöme lite. Jag har själv en viss dragning åt Playstation och det påverkar säkert mig också. 
Jag tror fortfarande att de flesta som köpte Wii första månaderna var gamers. Sen när hypen spred sig hakade andra på. Wii erbjöd något helt nytt och fräscht och därför blev den en sådan succé i breda lager. Anledningen att de inte sänkte priset var ju dålig tillgång på konsoler och därför kunde de hålla suget vid liv. Rätt smart om det var avsiktligt. Jag kan inte se att X0 eller PS4 erbjuder något revulotionerande som skall få de stora massorna att köpa till högt pris. De flesta intresserade har redan ett mediacenter och spelmöjligheter och klarar sig bra med det de har. De som i första hand absolut vill slanta dyra pengar förr en next gen konsol på releasen är enligt min åsikt gamers.
Din egen analys är inte mer faktabaserad än min utan åsikter som är lika mycket/lite värda. Jämförelsen Wii:s succé och framtiden för X0 haltar väldigt mycket. De är inte jämförbara. Nyhetens behag har lagt sig och viftande i vardagsrummet får inte småbarnsföräldrarna att ropa WOW! längre.
Sen att du pratar om arga män i detta sammanhang anser jag vara lite felplacerat. De flesta är inte arga utan bara besvikna på vad de fått reda på om X0 än så länge. Många har längtat efter en ny xbox länge... Sen finns det en del gaphalsar och troll men de flesta är försiktigt negativa i väntan på E3.
Själv hoppas jag på att både X0 och PS4 blir så bra som möjligt. Stark konkurrens och valmöjligheter är konsumentens bästa vänner.
Som gamer har jag inga problem och säga att jag köper hellre PS4 än Xbox One baserat på vad jag har sett. Är själv inte ett dugg intresserad av varken Kinect eller de spel som kommer till dem. Så min syn är inte att jag vill köpa Xbox One och därmed försöka ge saker en mening utan mer att marknaden förra generationen var inte speciellt bra och nu försöker man effektivisera affärsmodellerna genom att hitta nya målgrupper och ny intjäningsområden. Fortfarande, dyra pengar? Sen när blev 499 dyrt? Det är samma pris som en sunkig laptop som var och varannan Svensson har köpt runt om i världen.Ja kanske dyrt för en spelkonsol med några extra funktioner. Men resonemanget faller på sig själv - alla gnäller på att de inte riktar sig till gamers och inte är en renodlad spelkonsol MEN samtidigt så vill man hela tiden analyserar Xbox One ur gamerns ögon som en renodlad spelkonsol. Lika så faller du på dig själv när du säger att nyhetens behag har lagt sig. Så när allt fler TV producenter lägger till rörelser så är de fel ute? När både Android och iOS lägger till röststyrning så är de fel ute? Så när ASUS ingår partnerskap med Leap motion så är de också fel ute? Ja en handkontroll är överlägset i FPS/FIFA/RPG med mera - men varför stå kvar och stampa på samma idé som innan. Wii visade att man kunde expandera. Du säger det själv - Wii sålde för att det var nytt och fräscht (Nästan 100 miljoner är dock svårt att skylla på Hype). Om nu Wii var nyhetens behag så är det märkligt att man lyckas sälja 25 miljoner Kinect sådär 4 år efter att Wii kom ut. Så trots att folk redan viftat framför TVn i 4 år så lyckas man ändå sälja 25 miljoner exemplar av ett tillbehör......märkligt. Nej de flesta är arga för ingen kommer tvinga dem att spela Call of Duty med Kinect eller tvinga dem spela Kinect med FIFA. Ingen kommer heller tvinga någon att se Live TV via Xbox One. Ändå blir folk så besvikna och upprörda över vad som kan ses som tillval till andra målgrupper. Hade det varit tvång att ALLA Xbox One spel krävde Kinect - ja då förstår jag att folk är upprörda över Kinect. Hade det varit så att det var tvång att du måste koppla in en extern TV-box för att Xbox One ska fungera - Ja då hade jag förstått varför folk är så upprörda över TV funktionen. Vill du inte spela med Kinect på din Xbox One - gör det då inte. Vill du inte ladda ner appar till din Xbox One - gör det då inte. Vill du inte se Live TV via din Xbox One - gör det då inte. Men ur Microsofts ögon så kommer X antal fler tjejer köpa en Xbox One eftersom den erbjuder något annat än FPS med handkontroll. Lika så kommer X antal fler barn tjata till sig en Xbox One eftersom den erbjuder något annat än FPS med handkontroll. Lika så kommer X antal fler vuxna föräldrar välja en Xbox One för den klarar lite mer än bara spel FPS med handkontroll. Hade det varit så att tidigare generation ur pengasyn varit en Succé så hade jag förstått att man inte försöker expandera sin syn på konsoler. Men sanningen är att t ex Sony inte ens gick break-even på PS3. Nu letar Microsoft efter nya vägar och nya målgrupper att tjäna pengar på, hårdvaran är redan där och mjukvaran kan de sen innan. Jag skulle nog våga påstå att t ex en spel-serie som Just Dance till Wii har gett mer vinst än någon annan spelserie på 360/PS3.
Redigerat av PalmiNio, 31 May 2013 - 11:53.
Postad 31 May 2013 - 12:08
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Sony misslyckades när de försökte med nästan samma sak, varför skulle nu Microsoft lyckas? Det här är inget nytt, Commodore försökte redan för många år sedan att släppa en konsol mer anpassad för en bredare massa när de släppte CDTV, den sålde nog inte i närheten av vad de hade hoppats på. Eller varför inte 3DO som även den floppade. 3DO var ytterligare ett försök att sälja en konsol som en " family entertainment device" och även den sålde dåligt. Sedan så har vi ju även CD-i som inte heller lyckades. Märker du en röd tråd mellan dessa "konsoler"? Jag baserar hur bra konsolen kommer sälja på vad jag vet och det har inget att göra med vad jag själv anser om konsolen. Hade det varit för ett par år sedan så hade den säkerligen sålt väldigt bra men nu finns det för mycket konkurrens från andra som erbjuda samma sak till ett mindre pris. Varför skulle de betala mer för något som går att få billigare? Spelen tror jag kommer vara avgörande för Microsoft såvida de inte som sagt var tänkt sig en annan modell för att köpa den.
Redigerat av Jack of all trades, 31 May 2013 - 12:22.
Postad 31 May 2013 - 12:18
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
varför skulle nu Microsoft lyckas?
Reklam, reklam, reklam är svaret.
Postad 31 May 2013 - 12:19
rinten
-
rinten
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Vilka produkter är dom andra som kan erbjuda samma sak till ett mindre pris?
Vilken/vilka produkter idag kan tex ge möjlighet att spela de senaste spelen och styra tv:n med röst och rörelse?
Gör en lista så kollar vi priset
Postad 31 May 2013 - 12:20
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
$499 eller 5000 spänn är väldigt mycket pengar för många. Mobiler och laptops anses som livsnödvändigheter. Det gör inte spelkonsoler för den stora massan...
Postad 31 May 2013 - 12:37
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
$499 eller 5000 spänn är väldigt mycket pengar för många. Mobiler och laptops anses som livsnödvändigheter. Det gör inte spelkonsoler för den stora massan...
De flesta köper telefoner på 24 månaders abb också. Nu ryktas det om att MS kommer ha en 24 månaders modell också. Det är en klar fördel för dem. Folk betalar hellre några hundra i månaden i 2 år än 5000 på en gång.
Postad 31 May 2013 - 12:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Sony misslyckades när de försökte med nästan samma sak, varför skulle nu Microsoft lyckas? Det här är inget nytt, Commodore försökte redan för många år sedan att släppa en konsol mer anpassad för en bredare massa när de släppte CDTV, den sålde nog inte i närheten av vad de hade hoppats på. Eller varför inte 3DO som även den floppade. 3DO var ytterligare ett försök att sälja en konsol som en "family entertainment device" och även den sålde dåligt. Sedan så har vi ju även CD-i som inte heller lyckades. Märker du en röd tråd mellan dessa "konsoler"?
Jag baserar hur bra konsolen kommer sälja på vad jag vet och det har inget att göra med vad jag själv anser om konsolen. Hade det varit för ett par år sedan så hade den säkerligen sålt väldigt bra men nu finns det för mycket konkurrens från andra som erbjuda samma sak till ett mindre pris. Varför skulle de betala mer för något som går att få billigare?
Spelen tror jag kommer vara avgörande för Microsoft såvida de inte som sagt var tänkt sig en annan modell för att köpa den.
Fast jag tror mer på Kinect grejjen, alltså massan som Wii gick mot. Kanske inte nödvändigtvis just appar osv. Varför jag tror Microsoft kan lyckas är för att de redan har en stark tradition av mjukvara vilket Sony inte hade eller haft när PS3 kom. Den enda funktionen som PS3 hade framför 360 var t ex BluRay - annars var de rätt likvärdigt dåliga eller likvärdigt bra på multimedia. Den tråd du pratar om håller jag med om men ju längre bak vi går ju mindre mjukvarufokus hittar vi och mer hårdvarufokus. Trenden jag ser idag och ca 2-3 generationen bakåt går mer mot mjukvara än mot hårdvara. Vi kan väl vara överens att vi generation efter generation använder våra konsoler mer utanför spelen jämfört med tidigare. Så själva mjukvaran utanför spelen blir allt viktigare och jag tror Microsoft försöker dra ett extra hårt ryck här och knyter ihop den med Kinect som mittpunkt. Det du säger om pris håller jag helt med om! Jag skulle aldrig kunna köpa en Xbox One för just Medialösningen. Än en gång så tror jag deras fördel ligger i att de bundlar alla med Kinect och bygger upp en upplevelse kring den. Utan Kinect hade jag helt klart varit med dig. För mig är avgörande: 1. Hur lyckas de bygga spel och multimedia kring Kinect för att nå icke-hardcore gamers 2. Hur kommer deras app nätverk se ut. Jag vill se en enkelhet och en öppenhet här så att där flödar in Content. Jag tycker t ex att Konsolerna från Sony och Microsoft har fatal misslyckas med barn under en viss ålder. Var är roliga kunskapsspel? Var är interaktiva barnböcker? Själv tror jag stenhårt att Microsoft, även Sony, hade sålt en hel del om man hade öppnat upp en appmarknads med enkla barninriktade spel för 5-10 USD styck - typ Kalle Kunskap. Enkla att utveckla och nu med Live/PSN - enkelt att distribuerar.
Redigerat av PalmiNio, 31 May 2013 - 12:58.
Postad 31 May 2013 - 13:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Men fortfarande, vem har sagt det är en spelkonsol? Förstår inte hur man kan först kritisera en maskin för att den inte är en renoldad spelkonsol för att sen kritisera den för att vara en dyr spelkonsol. 499 USD är absolut mycket pengar, det säger jag inget om. Men inom hemelektronik har det inte varit en omänsklig punkt heller. Ligger som en lite högre prissatt Surfplatta och det kan väl knappast anses vara en livsnödvändighet. Sony misslyckades när de försökte med nästan samma sak, varför skulle nu Microsoft lyckas? Det här är inget nytt, Commodore försökte redan för många år sedan att släppa en konsol mer anpassad för en bredare massa när de släppte CDTV, den sålde nog inte i närheten av vad de hade hoppats på. Eller varför inte 3DO som även den floppade. 3DO var ytterligare ett försök att sälja en konsol som en "family entertainment device" och även den sålde dåligt. Sedan så har vi ju även CD-i som inte heller lyckades. Märker du en röd tråd mellan dessa "konsoler"?
Man ska även tänka på att dessa försök kan ha misslyckats för att hårdvara och mjukvara inte var mogen just då. Föregångarna till surfplattan var också totala floppar för att mjukvaran var dålig och hårdvaran var underlägsen.
Postad 31 May 2013 - 13:01
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Håller med solo. 5000 är mycket pengar för många. Min far tjänade runt miljonen före skatt när jag var liten, ändå var 5000 kr mycket pengar, och jag fick lära mig att det var mycket pengar. För många som sitter här är 5000 kanske ingen big deal, men då är det här ett forum som jag tror drar till sig en mer förmögen publik än ex flashbacks forum
Postad 31 May 2013 - 13:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Aja
Oavsett hur vi drar det fram och tillbaka så tror jag nog det är för tidigt att analysera maskinen mycket mer. Vi vet bara om TV och TV och TV samt ytterst lite spel.
Microsoft måste fortfarande ge klarhet i hur Appar kommer fungera och ges ut. De måste förklarar hur mycket de kommer stödja spel med alla hundratals miljoner som de sägs lägga på det. De måste också förklara mer om hur de har tänkt göra Kinect bättre i spel och varför man ska göra massa spel för det.
Fortfarande rätt mycket öppna puckar.
Postad 31 May 2013 - 13:09
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
$500 är mycket för ett mediacenter också.
Jag tror att X0 kan bli en jättesucce på några års sikt men att de får det tufft första åren (beroende på prissättning). Kombinationen spelkonsol och mediacenter kan locka de verkligt stora massorna om priset är rätt.
Redigerat av hassesolo, 31 May 2013 - 13:10.
Postad 31 May 2013 - 13:13
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Apparna? Skit i apparna, ro hit spelen! Vill du ha appar, in på mobilforumet
Postad 31 May 2013 - 13:20
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Apparna? Skit i apparna, ro hit spelen! Vill du ha appar, in på mobilforumet 
Nej jag vill kunna se Netflix, HBO, SVT Play och ViaPlay och annat. Jag skulle samtidigt vilja streama allt jag har på min NAS. Skulle även vilja har Spotifty. Just nu finns där ingen som klarar allt ovanstående, utan en del klarar det ena och en del klarar det andra. Sen lägg spel ovanpå det, tack! Då snackar vi. Märk väl att det som står ovan kan dock Sony lika väl lyckas med.
Postad 31 May 2013 - 13:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Känns som det är en evig cirkel av samma snack hela tiden här som hållt på ända sedan MS konferens. Undrar om man kanske skulle vänta tills MS gått ut med svar och visat spel. Nja, det är ju 10 dagar till dess, lite långt
Postad 31 May 2013 - 13:42
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Nej jag vill kunna se Netflix, HBO, SVT Play och ViaPlay och annat. Jag skulle samtidigt vilja streama allt jag har på min NAS. Skulle även vilja har Spotifty.
Just nu finns där ingen som klarar allt ovanstående, utan en del klarar det ena och en del klarar det andra.
Sen lägg spel ovanpå det, tack! Då snackar vi.
Varför använder du då inte PC? Du får allt du strävar efter och mer därtill.
Postad 31 May 2013 - 13:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Varför använder du då inte PC? Du får allt du strävar efter och mer därtill.
För att jag tycker mus och tangentbord är tråkigt att sitta med i soffan. Dessutom är inte Windows anpassat för TV, ser horribelt ut. Var styrningen eller presentationen är anpassat speciellt bra för en TV. Gillar Metro på Windows 8 men tyvärr finns t ex inte Spotify som Metro app. Så bara för att en PC tekniskt sett har alla appar så är den inte bra på TV, högst osmidig navigering.
Redigerat av PalmiNio, 31 May 2013 - 13:57.
Postad 31 May 2013 - 13:57
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
10 dagar är förbaskat länge med tanke på hur länge vi väntat redan
Postad 31 May 2013 - 14:06
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
10 dagar är förbaskat länge med tanke på hur länge vi väntat redan 
Och efter E3 får vi vänta flera månader på släpp...som blir försenade...
Postad 31 May 2013 - 14:07
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Så bara för att en PC tekniskt sett har alla appar så är den inte bra på TV, högst osmidig navigering.
Mediacenter layout + din kära kinect sedan har du allt du eftersträvar? Moddningsmöjligheterna finns och flertalet personer som kontinuerligt uppdaterar det göra att PC snarare är plattformen för dig.
Postad 31 May 2013 - 14:21
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Mediacenter layout + din kära kinect sedan har du allt du eftersträvar?
Moddningsmöjligheterna finns och flertalet personer som kontinuerligt uppdaterar det göra att PC snarare är plattformen för dig.
Vilken Mediacenter layout har stöd för Viplay, Netflix, Spotify med mera utan att hoppa ut till vanlig Windows miljö? Du nog missat en sak, jag vill inte modda. Jag vill ha det lika enkelt som saker presenteras på min AppleTV - Stora och lättnavigerade ikoner som tar mig in i tjänster vars layout är anpassade för en 60" TV på 3 meters avstånd. Därför skulle jag gilla en Store variant i Xbox One fast men mer content än vad Windows Store har idag.....
Redigerat av PalmiNio, 31 May 2013 - 14:21.
Postad 31 May 2013 - 18:54
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Jag tror att X1 och Kinect kan bli populärt bland den stora massan och kan nog sälja mycket bra med rätt mjukvara och pris. Har funderat på ett möjligt scenario med en barnfamilj som just fått hem konsolen.
Pappan slår igång konsolen och efter ett tag med lite pipande och grafisk presentation går systemet igång.
Xbox: Hej och välkommen till Microsoft Xbox One underhållningssystem. Detta är en ny miljö så nu kommer jag att ställa några frågor för att bekanta mig med er. Jag ser sex personer i rummet, vill ni vara vänliga att presentera er?
Familj: Pappa, Mamma, lillen, Gustav, Peter, Shara.
Xbox: Tack, ansikts och röstprofil sparad. Vem av er ska ha högst belutsrang avseende min kontroll?
Familj: Pappa - Mamma.
Xbox: Tyvärr kan bara en ha den högsta. Det finns tre nivåer högst, mellan och lägst. Var vänlig och fatta ett beslut om den högsta.
Familj: Pappa.
Xbox: Tack, vilka ska ha lägst.
Familj: lillen.
Xbox: Inga fler?
Familj: Nej.
Xbox: Tack, övriga är nu lagrad som kontroller med nivå "mellan". Jag ropar nu upp era namn med ett medföljande ord så var vänlig och säg ert namn och ordet efter mig och sen vad ni vill kalla mig.
Familj: .....
Xbox: Tack, vi har nu presenterat oss för varandra. Nu följer en introduktion till systemet som ni kan hoppa över om ni vill men jag rekomenderar att ni tar del av den om ni är nya användare.
.....
Några dagar senare:
lillen: Bock, jag pela hugo
Xbox: Vill du spela hugo?
lillen: Ja, ja
Xbox One startar spelet och lillen spelar med hopp, hukande och genom att lära sig säga höger, vänster, upp, ner och andra ord. Den perfekta lekledaren.
Xbox: lillen, du har nu spelat i en timme, det är dags för en pause. Pappa har bestämt det och för att kunna forsätta så måste din Mamma eller Pappa ge dig kvällsfika och borsta tänderna. Efter det kan vi forsätta till läggdags.
lillen: Oh, nej, NEJ. Mamma, mamma kvällsfika, borsta tänder fort...
Kanske för avancerat för MS, vad vet man, språk och sånt, men det vore lite kul (framförallt om man kan slippa alltid internet). Detta skulle ju också fungera för PS4 så man får se vad det kan bli nu på E3 och senare, spännande (men jag blir väl besviken).
Postad 31 May 2013 - 19:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Postad 31 May 2013 - 19:14
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Postad 31 May 2013 - 19:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Står ut lite bara  . Föräldrarna blev kreativa efter Gustav och Peter får man väl säga.
I övrigt känns det som du kanske funderar lite för mycket på det här, just saying =P
Postad 31 May 2013 - 19:23
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Ja, det var nog så i min fiktiva familj.
Fundera är kul, och jag gör det mycket om mycket, tur att man inte skriver ner allt på olika forum. Men ja, det kanske blir lite för mycket ibland  .
Ska väl tillägga för skojs skull att jag från början skrev "Jag ser sex i rummet" men upptäckte det som tur var och ändrade till "Jag ser sex personer i rummet"
Postad 31 May 2013 - 19:34
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
... Fan vad skrämmande om den hade råkat säga för många en mörk kväll. Muahahaha
Postad 31 May 2013 - 23:02
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
För att jag tycker mus och tangentbord är tråkigt att sitta med i soffan. Dessutom är inte Windows anpassat för TV, ser horribelt ut.
Det ser möjligtvis horribelt ut på en dålig eller felinställd TV, annars är ju bilden oftast bäst i PC-läge, där all "skit" i TVns mjukvara stängs av. Man får dessutom full färgupplösning, till skillnad från de flesta källor. Se bara till att ha en uppdateringsfrekvens som matchar källmaterialet. Om det inte går, byt TV
Redigerat av Ageve, 31 May 2013 - 23:04.
Postad 01 June 2013 - 05:44
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det ser möjligtvis horribelt ut på en dålig eller felinställd TV, annars är ju bilden oftast bäst i PC-läge, där all "skit" i TVns mjukvara stängs av. Man får dessutom full färgupplösning, till skillnad från de flesta källor.
Se bara till att ha en uppdateringsfrekvens som matchar källmaterialet. Om det inte går, byt TV 
Menar interfacet, inte tekniska inställningar. Jag vill det ska se snyggt och enkelt ut på skärmen vilket Windows 8 ger en via Metro men det är fortfarande väldigt få program som är riktiga Metro appar. Spotify startas i vanligt Windows läge vilket inte är speciellt snyggt eller styrbart med en fjärrkontroll i soffan. Därför gillar jag AppleTV, stora ikoner, clean presentation och navigering anpassad för en fjärrkontroll.
Postad 01 June 2013 - 12:34
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
https://www.youtube....d&v=TEGw9Cndebo
main argument: till alla oss som inte gillar att ms konstant ska spionera och kontrollera oss i våra hem, vi har ett val. vi behöver inte köpa skiten. jag kommer exempelvis inte köpa skiten förrän jag själv får välja om kinect ska spionera på mig eller inte.
om jag tror att det är möjligt att stänga av spionfunktionen?
... ja, om nog många är emot det och vägrar xbone så tror jag faktiskt att det kan ske. men fler behöver våga vägra xbone innan. det är oacceptabelt att konstant bli kontrollerad hemma imo, men tillsammans så kan vi ändra på det. vi behöver inte köpa en sak för 5000 som kontrollerar vad vi gör hemma. vi kan vägra köpa den tills kontrollen tas bort, därefter så kan vi köpa den för 5000 kr =)
Postad 01 June 2013 - 12:46
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10553 inlägg
Angry joe orka...
Har en poäng men spionkameran går ju faktiskt att stänga av. Även om det är riktigt uselt om man måste koppla in fanskapet och inte kan förvara den på vindan när den inte används.
Postad 01 June 2013 - 13:57
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Precis. Det är bara internet som fått för sig att det inte ska finnas någon privacy funktion på Kinecten.
Och sen den väl släpps och det finns där så slår sig alla 'gamers' för bröstet och anser att det var tack vare deras forumgnäll som gjorde att MS ändrade sig.
Postad 01 June 2013 - 15:45
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Den går att stänga av. Ja, drar man ut strömsladden så går allt att stänga av. Den måste vara på när boxen används. Jag kan ärligt talat inte förstå hur människor kan försvara det konstant. Vill ni att en kamera filmar er hemma när ni kollar tv och spelar spel? Srsly? Det är ju som i big brother ffs. Patentet ligger i insamlande av information runt individer. Hur får informationen användas? Nej, det känner vi väl inte till idag.
Jag kan ärligt säga att dom som försvarar det här övervakningssystemet måste verkligen ha köpt ms som märke totalt. Ska man verkligen behöva gå fram och hänga en duk framför kameran om man inte vill bli övervakad? Känner någon till om kameran måste vara riktad mot kontrollen för att allt ska fungera?
Ärligt talat, det är löjligt. Eyetoy och kinect (original) hade väl ett MYCKET bättre system, tycker ni inte?
Postad 01 June 2013 - 15:50
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10553 inlägg
En officiell person på MS har ju sagt att det finns en av och på knapp på Kinect. Behöver inte rycka någon nätsladd. Däremot har jag ännu inte hört någon därifrån säga att man kan starta konsolen utan Kinect inkopplad. Det här med att Kinect är mandatory verkar ju tyda på någon idioti där den måste va inkopplad inte bara att alla skyfflas på Kinect vid launch
Postad 01 June 2013 - 15:51
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag kan ärligt säga att dom som försvarar det här övervakningssystemet måste verkligen ha köpt ms som märke totalt.
That's like, your opinion man.
Postad 01 June 2013 - 16:06
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Har inte orkat läsa alla rykten så speciellt noga men vart står det att kinecten ständigt måste vara på och övervakar dig? Troligt? Not so much...
Postad 01 June 2013 - 16:17
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Måla faan på vägg, all fun 'n games.
Postad 01 June 2013 - 18:16
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Starta Xonen, gå in till System Settings, Leta upp Kinect, Slå på de Privacy Settings som är där.
Klart. Inget som spionerar på dig.
Postad 01 June 2013 - 18:54
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Återigen visar detta på hur Microsoft inte är tydliga med sina svar, det är fortfarande en tolkningsfråga. Vad menar de när de säger att man kan stänga av Kinect? Det går att tolka på två sätt, antingen att XO kommer fungera även när Kinect är avstängd eller så kan man tolka det som att det kommer gå att stänga av Kinect utan att behöva dra ur kontakten för de som är oroliga att den "spionerar" då XO är avstängd. EBC pratar om detta och annat som rör "ryktena" kring XO (ca 20 min in om man inte är intresserad av det som är innan). http://epicbattleaxe...5-robbed-jacked
Redigerat av Jack of all trades, 01 June 2013 - 18:56.
Postad 01 June 2013 - 19:06
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Är det bara jag som inte är så orolig över att man inte vet allt nu, det är cirka ett halvår kvar tills släpp och jag kan lova att då är alla frågetecken borta.
Postad 01 June 2013 - 19:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Starta Xonen, gå in till System Settings, Leta upp Kinect, Slå på de Privacy Settings som är där.
Klart. Inget som spionerar på dig.
Har du köpt MS som märke totalt eller  ? Det är fortfarande en tolkningsfråga med bara "sex månader" till launch. Med PS4 är allt kristallklart. det är cirka ett halvår kvar tills släpp
Tolkningsfråga. De har sagt att den ska släppas senare i år, kan vara imorgon. Väldigt otydligt av MS, verkar inte ens själva vara säkra på när de tänker släppa.
Postad 01 June 2013 - 19:44
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Lol
Postad 01 June 2013 - 19:53
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Dagens
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|