Då är ICE steget boven. De är ganska många som har de bekymmret.Just ja, kollade min och den är knäpptyst. Den är inte heller jordad.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 11 January 2013 - 05:40
Postad 11 January 2013 - 17:13
Jo jo då viskar mitt öra till mig att jag har fått ett tryck i det seru...
Men det är bra att veta var du tydligt står, alltså.
Hörseln skadas inte av lågfrekventa ljud under 20 hz
Det går med andra ord att skada örat med starka lågfrekventa ljud.
Gillar klara och tydliga dialoger
Skadas hörseln av högfrekventa ljud under 20Hz?
Postad 11 January 2013 - 17:31
Försökte du just jävlas med mig va... VA?!
Postad 11 January 2013 - 17:48
Postad 11 January 2013 - 17:57
Postad 11 January 2013 - 18:02
Trodde faktiskt att ni var tillräckligt smarta för att läsa mellan raderna...
Ja, men hur roligt är det att tolka allting rätt hela tiden?
Postad 11 January 2013 - 18:05
Det är säkert jobbigtJa, men hur roligt är det att tolka allting rätt hela tiden?
Postad 11 January 2013 - 18:10
Det är säkert jobbigt
men jag ber om ursäkt om mina dåliga formuleringar
Och jag ber om ursäkt om du tog illa upp av att jag bråkade lite på din skojiga mening.
Läsa mellan raderna.
Så vad var det nu jag ville ha sagt.
Mr Funny
Jag tog bort några av de tomma raderna. Du verkade inte ha något vettigt att stuva in i inläggen som vanligt
Postad 11 January 2013 - 18:20
Btw vad var det för wirre du drack, skall iväg till Danmark snart igen så letar kandidater.
Just nu är det.
Oban
Ardbeg Uigeadail
Som lockar mest, men du snackade dig så varm om din favorit så är ju lite nyfiken.
Postad 11 January 2013 - 18:20
Postad 11 January 2013 - 18:25
Annars är 15-åriga Glen Livet på Franskt Limousinfat en höjdare. Kostar inte heller så mycket.
Ja, jag gillar speyside.
Nattis, testa igen nu när du har riktiga bajsers.
Jag hör inte djupare bara för att jag känner vibrationerna.
Uno fråga. Vad rekomenderas för dämpning mellan steget och lådan. Ska testa om man kan få ner miss ljudet
Stenull kanske?
Postad 11 January 2013 - 18:30
Jag rekommenderar Longmorn. Kostar inte så mycket och smakar bra. Men de riktigt goda Longmorn är från ca 1970.
Står en tungt sherrylagrad Longmorn på fatstryka från 1970 öppnad i skåpet. "Scott's Selection". Godis, men kräver REJÄL luftning innan den släpper till...
Postad 11 January 2013 - 18:37
Jag rekommenderar Longmorn. Kostar inte så mycket och smakar bra. Men de riktigt goda Longmorn är från ca 1970.
Annars är 15-åriga Glen Livet på Franskt Limousinfat en höjdare. Kostar inte heller så mycket.
Ja, jag gillar speyside.
Va i ****s, 1250kr för en 700:a skall man få ångest varje gång man tar sig en jäkel eller?!
Du har väl bejzers som kan spela något där nere nu, NHT burkarna har väl inget att säga till om där heller.Jag hör inte djupare bara för att jag känner vibrationerna.
Postad 11 January 2013 - 19:47
Va i ****s, 1250kr för en 700:a skall man få ångest varje gång man tar sig en jäkel eller?!
Det är bara löjligt att löpa så dyra sorter om man inte är mångmiljonär.
Finns hur mycket bra whisky som helst för runt femhundringen.
Sen finns det ju alltid folk som ska verka lite märkvärdiga..
Men Longmorn är ett bra tips. Jag har en 16 yo ligger oöppnad som jag har sparat.
Tror att den har gått ur bolagets ordinarie sortiment.
Kolla ifall du kan hitta en sån. Tror den kostade typ 600 på bolaget.
Den och HP 18 yo är det mest prisvärda som finns i whiskyväg tycker jag.
Men alla tycker ju olika, så jag tar inte på mej nåt ansvar.
Postad 11 January 2013 - 21:34
Du har väl bejzers som kan spela något där nere nu, NHT burkarna har väl inget att säga till om där heller.
Du kan nu kika på lite konrörelser hos nht vid krumelurspelande i mitt galleri när. De går rejält djupt de också, de har ju infratillsats i delningsfiltret de också och de flyttar sina liter de också, det är rummet om sätter gränserna (på mer än ett sätt).
Postad 11 January 2013 - 21:48
Ardbeg Uigeadail
Applåder!!
Köp.
649:- för en sjuttis här på bolaget. Värd varenda krona.
Postad 11 January 2013 - 21:52
Applåder!!
Köp.
649:- för en sjuttis här på bolaget. Värd varenda krona.
Fast vatten-boost-hostningen har jag inte märkt av efter förstautgåvan...
Postad 11 January 2013 - 21:58
Det ska oxå provas, men jag menade när man skruvar fast själva plåten som steget sitter påin i lådan. Har man någon typ av gummi list eller liknande för eventuell dämpning/tätning som sitter mellan låda och plåten?Stenull kanske?
Postad 12 January 2013 - 00:04
Vad menar du nu egentligen?Fast vatten-boost-hostningen har jag inte märkt av efter förstautgåvan...
Postad 12 January 2013 - 10:11
999kr i land och 549kr på båten
Redigerat av Evil Homer, 12 January 2013 - 10:20.
Postad 12 January 2013 - 10:42
Klick. Nu gick hissen hela vägen haha. Vet att jag läst det någonstans tidigare. Tackar.Hifikit:s tätningslist.
Postad 12 January 2013 - 12:00
Vad menar du nu egentligen?
När man höll provningar på oroginalutgåvan av Uigeadail och folk hade provat den ren och man sedan hade dem att tillsätta vatten, så blev där en sjujäklars kick i den så att när folk sedan provade om så slog det nästan aldrig fel att en stor del av de som provade hostade till.
Postad 12 January 2013 - 12:08
Någon som vet ungefär hur djup bas det är i "Warm Swarm"?
Vet inte om det stämmer, men det har nämnts 4-5Hz i sammanhanget.
Postad 12 January 2013 - 12:19
Postad 12 January 2013 - 12:33
I sa fall blir det faktisktmiddag.
Postad 12 January 2013 - 12:43
Redigerat av Evil Homer, 12 January 2013 - 12:43.
Postad 12 January 2013 - 12:46
Det tycker jag låter som en bra plan Palle. Brorsan kommer ner också. Ska bli jäkligt skoj att få gå runt och lyssna på lite nya prylar samt träffa allt trevligt folk igen!
Mjo, tyckte att vi höll ett bra tempo i början av förra mässan. Men i slutet vart det lite jäktigt. Då hade vi iofs bokat in annat på kvällen också, så det känns som att denna mässa kommer att bli lite lugnare på det viset.Man brukar ju missa X antal rum när mässan bara är på en och samma plats, så det gäller nog att planera upp dagen och rummen så ni inte missar skojigheter.
Postad 12 January 2013 - 13:32
Haha jahaNär man höll provningar på oroginalutgåvan av Uigeadail och folk hade provat den ren och man sedan hade dem att tillsätta vatten, så blev där en sjujäklars kick i den så att när folk sedan provade om så slog det nästan aldrig fel att en stor del av de som provade hostade till.
Jag har bara druckit den ren än så länge. Får ha i nån droppe h2o vid nästa tillfälle.
Min absoluta favorit än så länge iaf.
Skulle vilja prova Alligator ed också..
Postad 12 January 2013 - 13:50
Har läst mig till detta jag med..Ardbeg Alligator är grym! Skall inhandlad!!
Får bli nästa köp.
Postad 12 January 2013 - 17:02
http://www.youtube.c...h?v=SuDTRfCxfbg
Postad 12 January 2013 - 17:07
Postad 12 January 2013 - 17:08
Du kommer inte upp nånting till mässan Niklas?
Lite kort varsel, samt skall till Danmark med la familia så det får bli den i Jönköping istället.
Kommer ni dit?
Postad 12 January 2013 - 17:29
Info tack, lite nyfiken
Postad 12 January 2013 - 17:47
Kort varsel? Jag antar att du menar infon till Sweet Spot? Det "råkar" ju vara så att High End mässan är samma datum. Det har inte precis varit någon hemlighet att den skulle vara då.Lite kort varsel, samt skall till Danmark med la familia så det får bli den i Jönköping istället.
Kommer ni dit?
Vi får se vad det blir för utställare på mässan i Jönköping. Man kanske skulle kunna styra en träff i samband med den mässan? Då hade åtminstone jag varit mer lockad att ta mig neråt i landet.
High End mässan och Sweet Spot mässan i Sthlm är samtidigt den 16-17:e Februari.Vilken mässa? Och var? Dom som jag siktar på är Sweetspot i augusti i Jönköping och Arken mässan i Göteborg.
Info tack, lite nyfiken
Postad 12 January 2013 - 18:01
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
424 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?