+1Fucknodamnit!
Enda anledningen till att jag kikar av detta firumet varje dag är denna tråden..
Och! Jag är inte ens speciellt aktiv i den.
Skål för F*N era dr*gg!
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 26 January 2013 - 11:40
Postad 26 January 2013 - 11:48
Postad 26 January 2013 - 11:56
Postad 26 January 2013 - 12:40
Vår 6kw bergvärmepanna med borrhål från -01 klarar sig ned till runt -20 +- någon grad. Detta i en dåligt isolerad kåk från 1961. Total förbrukning på 1 1/2 plan och källare är 13000kwh.
Det är ju nästan (är det tycker jag....) tjänstefel av den som föreslagit det borrdjupet där du bor!
Postad 26 January 2013 - 12:46
Luftvärme är bra men bara som komplement. Vill ha en helhets lösning som fungerar för hela huset både uppe och nere. Min nuvarande installationen är 13år gammal och inte anpassad för en familj på 5pers som vill ha 22-23 grader. 200m2 med våra värme behov rekommenderas 10kw panna och 180m hål. Mitt hål är 90m och 5kw panna... Fördelarna är att allt blir nytt och förhoppningsvis så blir uppvärmnings kostnaden billigare.Kan du inte ha en luftvärmepump eller en solvärmepanel som funkar ner på några minus att stötta upp med?
Postad 26 January 2013 - 12:51
Då vet du hur jag känner mig. Alla ja känner skrattar åt installationen. Tror att förra ägaren snålat liteSkandal om elpatronen går in redan vid noll med bergvärme!
Vår 6kw bergvärmepanna med borrhål från -01 klarar sig ned till runt -20 +- någon grad. Detta i en dåligt isolerad kåk från 1961. Total förbrukning på 1 1/2 plan och källare är 13000kwh.
Det är ju nästan (är det tycker jag....) tjänstefel av den som föreslagit det borrdjupet där du bor!
Postad 26 January 2013 - 15:46
Postad 26 January 2013 - 15:51
Postad 26 January 2013 - 16:09
NASA ville inte ge mig ett bra pris på deras raketOk, jag tänkte en tvåstegsraket.... hålet vid ett tillfälle och pannan senare.
Postad 26 January 2013 - 20:03
NASA ville inte ge mig ett bra pris på deras raket
Bra tänkt faktiskt men priset blev helt ok. Kompisen ska bara byta panna för 75K (han har 160m hål) medan jag får allt för 110. Helt ok. Trodde att det skulle hamna på 140+ *pust* Så olika med priser, andra tar 7 till 20K mer för samma jobb. Lönar sig att ringa runt. Men en sak är säker, jord värme är billigare att installera. En annan jag känner drog jordvärme och hela kalasen gick på 92K
Jag hade inte behövt pumpa för att få upp något, hade det borrats här så hade det kommit varmvatten per självtryck, det finns det en borra på gården sidanom som gör.
Postad 26 January 2013 - 20:11
Vad är det för nått?
Mjölk och vatten, knasigt va
Jag hade inte behövt pumpa för att få upp något, hade det borrats här så hade det kommit varmvatten per självtryck, det finns det en borra på gården sidanom som gör.
Du vet att bergvärme är ett slutet system va?
Man tar inte upp vattnet i hålet och kör in det i pumpen.
Postad 26 January 2013 - 21:18
Du vet att bergvärme är ett slutet system va?
Man tar inte upp vattnet i hålet och kör in det i pumpen.
Om vattnet kommer upp frivilligt så är det väl ingen som spenderar energi att stoppa ned det igen? Det finns inget berg här, däremot en varmvattenkälla/ström. Lunds energi har djupborrat för att få ännu högre temperaturer så det är lönsamt för kraftverk.
Postad 26 January 2013 - 22:11
Perfekta bakfyllefilmen, vi klämde den i förmiddags. ****s vilka galningar det är i denna rullen.
http://www.youtube.c...h?v=QnjWfBAI-PE
Postad 26 January 2013 - 22:36
Cool, den måste jag se!Trodde ju såklart du snackade om bergvärme inte något lokalt fenomen.
Perfekta bakfyllefilmen, vi klämde den i förmiddags. ****s vilka galningar det är i denna rullen.
Postad 27 January 2013 - 04:24
Att gå från 30dB skillnad till 15dB är ju simpelt. Det är ju bara att sänka på volymkontrollen. Det beror ju bara på vad skillnaden betyder.Fy fan, jag och Hydde kör race ikväll. Över 30db skillnad har vi fått ner till ca 15db just nu
Jävligt skoj att fixa och det var länge sen nu.
Men jag antar att du syftar på att ni har fått ner lite peakar i Hyddes rum? Med all den brôten han hade från Svanå så kan man väl tycka att det skall hända nånting.
Är det förresten 30dB skillnad från topp till dal eller topp till medel vi snackar om?
Postad 27 January 2013 - 08:29
Tror nog att du fattade precis vad jag menade
Det var faktiskt riktigt skoj igen och det var länge sedan det var det.
Vi hade en galet elak peak vid 100 och galna dalar innan och efter men detta fick vi ner efter lite tweakande.
Postad 27 January 2013 - 09:45
Men jag antar att du syftar på att ni har fått ner lite peakar i Hyddes rum? Med all den brôten han hade från Svanå så kan man väl tycka att det skall hända nånting.
![]()
Ja vars... Snacka om pengar i sjön annars.
Postad 27 January 2013 - 10:07
Postad 27 January 2013 - 10:11
Postad 27 January 2013 - 10:22
Postad 27 January 2013 - 11:16
Postad 27 January 2013 - 12:24
Ja, det var nog första gången någon skrev nåt på fyllan i den här tråden. Skall icke upprepas...Passa dig du, via mobilen i ett inte helt nyktert tillstånd.
Postad 27 January 2013 - 13:06
Måste vara jobbigt för dej att åka iväg och justera ett system där det finns ljud över 8000 Hz.
Konstigt, jag ser bara massa punkter när du skriver.
Haha, ja jo skulle fylleinläggen försvinna härifrån vid en städning så tappar vi nog 200 sidor.Ja, det var nog första gången någon skrev nåt på fyllan i den här tråden. Skall icke upprepas...
Filmen "Looper" inte den bästa rullen men ganska skön bas i den. Blev påtvingad ta på mig luRarna
Kattwn blir rädd och allt skakar här uppe skrek hon haha
Nemen vad trist, hörde om att er katt inte kommit hem sedan du skrev detta inlägg.
Postad 27 January 2013 - 16:09
Jag vet att den är hemma hos digNemen vad trist, hörde om att er katt inte kommit hem sedan du skrev detta inlägg.
Hörde att det inte spelas så högt där
Postad 27 January 2013 - 20:52
Jag vet att den är hemma hos dig
Hörde att det inte spelas så högt där
Den här gången förstår vi att du verkligen inte menade starkt.
Postad 29 January 2013 - 20:50
Postad 29 January 2013 - 21:25
Det är det helt klart, blev ett riktigt lyft när jag fick hem min. Hade .18 funnits i matt hade det dock blivit den istället.Får min XTZ w12.16 imorrn, tror det blir ett bra insteg i denna djupa värld
Postad 29 January 2013 - 23:14
Det är det helt klart, blev ett riktigt lyft när jag fick hem min. Hade .18 funnits i matt hade det dock blivit den istället.
Hänger du inte på Faktiskt och sett vad jag postade för tråd nyssens.
http://www.youtube.com/watch?v=yR14nrlJxZc
Tröttnar du på det så är det bara att...
http://www.youtube.com/watch?v=SxxfHI4V7jo
Postad 30 January 2013 - 07:35
Postad 30 January 2013 - 07:38
Faktiskt inteHänger du inte på Faktiskt och sett vad jag postade för tråd nyssens.
Postad 30 January 2013 - 10:48
Faktiskt inte
Får kika in den sidan också. Men om nu det där Plastidip fungerar kan det ju vara en cool produkt. Men jag vill helst köra utan gummi
Postad 30 January 2013 - 12:12
SVS 13 Ultra kan knappast vara något man köper om man inte bor på en enplansvilla.
Postad 30 January 2013 - 12:44
Har sätt bilder på FEEEETA anläggningar som finns i lägenheter. Helt otroligt. Inte alla som har grannar som KomorokBeroende på vad man jämför med så var XTZ w12.16 jävligt tung att lyfta 5 trappor upp på egen hand...
SVS 13 Ultra kan knappast vara något man köper om man inte bor på en enplansvilla.
Postad 30 January 2013 - 13:13
Sen har han 24 st 12" i basen.
Han har dock hiss..
Postad 30 January 2013 - 13:43
Bara mellan tumme och pekfinger
Postad 30 January 2013 - 13:49
Alltså det är ju helt sjukt. Skulle vara rädd att frontarna for igenom golvet vilken sekund som helst...Komorok bor på fjärde våningen. Hans frontar väger 250 kilo styck om jag inte missminner mej.
Sen har han 24 st 12" i basen.
Han har dock hiss..
Postad 30 January 2013 - 13:51
Hur mycket pengar behöver jag lägga på två basar med allt + slutsteg för att spela skiten ur min svs pc12.
Bara så inte missförstånd uppstår, du ska bygga själv? Hur stora kan lådorna vara och ska skiten spela starkare eller djupare?
Postad 30 January 2013 - 14:55
Alltså det är ju helt sjukt. Skulle vara rädd att frontarna for igenom golvet vilken sekund som helst...
Varför då ? Ska man vara orolig när det är fest också ? Ska tre fullvuxna karlar som står bredvid varandra vara rädda för att rasa genom golvet...?
Postad 30 January 2013 - 15:03
Har bara en sak att säga om rullen... INTENSEPerfekta bakfyllefilmen, vi klämde den i förmiddags. ****s vilka galningar det är i denna rullen.
http://www.youtube.com/watch?v=QnjWfBAI-PE
Vilket dårar!
Postad 30 January 2013 - 16:06
Bara så inte missförstånd uppstår, du ska bygga själv? Hur stora kan lådorna vara och ska skiten spela starkare eller djupare?
Bara funderar på att bygga. Undrar hur mycket det eventuellt skulle gå på. Storlek spelar absolut ingen roll. Rummet står tomt
Postad 30 January 2013 - 17:13
Hur mycket pengar behöver jag lägga på två basar med allt + slutsteg för att spela skiten ur min svs pc12.
Tio lök. Kanske femton.
Redigerat av Bakerman, 30 January 2013 - 17:15.
Postad 30 January 2013 - 17:18
Har bara en sak att säga om rullen... INTENSE
Vilket dårar!
Jo jag sa ju det, helt underbar rulle
Har föreslagit den för en polare men han tror att han behöver engelsk text, försökt förklara för han att det inte behövs till denna men verkar som om han inte tror mig, kan inte du med skriva att det inte behövs.
Tror att han är här inne och läser ibland seru
Postad 30 January 2013 - 17:28
Text? Helt onödigt till filmer som dennaJo jag sa ju det, helt underbar rulle
Har föreslagit den för en polare men han tror att han behöver engelsk text, försökt förklara för han att det inte behövs till denna men verkar som om han inte tror mig, kan inte du med skriva att det inte behövs.
Tror att han är här inne och läser ibland seru
MISSA FÖR GUDS SKULL INTE DENNA FILM.
Jag är inget fan av Jackass, men det är inte samma genre. Här gör de helt crazy stunts med målet att tänja gränser men ändå klara av dem.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
424 bilder
209 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?