Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)
3140 svar till detta ämne
Postad 08 January 2007 - 16:31
Unregistereda2499477
-
Unregistereda2499477
-
Beroende
-
-
1053 inlägg
När dom sedan låser era kort, så låser dom kortet till mottagaren man använder. Av Canaldigitals godkända mottagare kommer det att finnas någon form av serienummer (förmodligen programerat i nån E-PROM), som kan knytas ihop med serienummer på det programkort som man fått.
<{POST_SNAPBACK}>
Mmmm, jag vet inte om det är så det funkar eller om det bara är en del av "sanningen". Kortet fungerar i alla hd-boxar av samma modell, så det verkar snarare vara knytet till en viss box-modell. Kanske en del av serienumret? Jag (och många andra) har bytt ut hd-boxen men behållt det kortet som alltså fortfarande fungerar...vilket det inte borde ha gjort om det var knytet till ett serienummer. Kortet fungerar däremot inte särskilt bra i andra boxar än hd-boxen.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad jag har hört, så låste inte Canal Digital kort mot boxar förrens vid årsskiftet vid nytecknande av nytt abbonemang. Helt klart' är att de kort som numer skickas ut, ÄR låsta till den box man köper. Hur det sedan fungerar i praktiken att "låsa en box, gentemot kortet", var mer en teoretisk tanke jag hade, då jag inte med 100% säkerhet vet hur dom knyter ett visst kort till en specifik box.
Postad 08 January 2007 - 17:06
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Ni som har Canal-Digital HD-box, går det att titta på SVT-HD utan kort? Det verkar enligt Canal Digtal att SVT-HD är fri och ligger utanför paketen
Postad 08 January 2007 - 17:20
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
Ni som har Canal-Digital HD-box, går det att titta på SVT-HD utan kort? Det verkar enligt Canal Digtal att SVT-HD är fri och ligger utanför paketen
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har läst att alla "gratiskanaler" kräver kort från CD. Jag har också läst att man kan hyra ett "tomt" kort från CD för att kunna se alla "must-carry-kanaler" så som SVT, TV4 mm. Detta är dock inget CD skylltar med då de vill sälja hela sitt packet. /Ansy
Postad 08 January 2007 - 18:42
Unregistereda7aa74d3
-
Unregistereda7aa74d3
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Någon som vet mer än kundtjänt på CanalDigital?
I erbjudandet just nu (tex i Elgiganten) så har CanalDigital stoppat in CANAL+HD i HDTV paketet (gratis i ett år därefter 99:-). Detta CANAL+HD är gratis i 3 månader. Men kundtjänst kunde inte säga vad som sker efter 3 månader. Troligen var man då tvingad att köpa Total för 379:- istället för 189:- för familj!!! Det står dock att CANAL+HD kommer att ingå i fler paket efter hand. 10:- verkar frestande och 189:-/mån är OK, men jag vill inte betala 379:-/mån för HD.
Någon som vet? annars får jag väl testa och se om jag får tag i någon bättre vetare på kundtjänst
<{POST_SNAPBACK}>
Såg också Elgigantens annons där man Canal+HD ingår gratis i 3 månader. Eftersom det inte finns några andra uppgifter, så kan man nog utgå från att man därefter måste ha Canal+Total för att få Canal+HD.
Postad 08 January 2007 - 23:01
hulle_245
-
hulle_245
-
Användare
-
-
196 inlägg
Man måste har kortet i för, bara får den till att fungera, tog ut mitt o jag kunde inte ens bytakanal eller gå in i menyn
Postad 08 January 2007 - 23:01
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Enl mail från CD kundtjänst: "Hej och tack för ditt mail Canal+ valde att göra om sina kanalpaket den 1/12 och efter detta ingår canal+HD i Canal+Totalpaketet. För mer inforamtion om innehållet på kanalerna måste du vända digg till Canal+. Dem når du på 020 240024 eller [email protected]Med vänlig hälsning Linda Berglund Canal Digital Kundservice Tel: 0770-33 22 11 Fax: 08-772 27 77 [url="http://www.canaldigital.se""] http://www.canaldigital.se"[/url]Med risk för att det frågats förut så undrar jag om det går att få bild på flera utgångar samtidigt och isf från vilka. tex går det att köra HDMI och scart samtidigt? Sugen på HDboxen med full abb men funderar fortfarande på om det är värt det. 10.700kr tot för 2 år...rätt mkt pengar speciellt när jag har kabeltv. Kör dock analog tv genom en video för att kunna se på tv på projjen så nått måste göras. Visst man kan ju köra på famliljepaketet men då kommer man ju säkert uppgradera till total omgående direkt då det är så pass mkt mera kanaler man får. Hade inte bindningstiden varit på 24 månader hade det varit lättare. Ful är boxen oxå. Jobbigt om det kommer en som ser normal ut och inte tillverkad i ryssland och dessutom med hårddisk å annat mumsigt om nått halvår och man sitter med 18 månader kvar. Sen undrar man ju när det kommer flera HD kanaler, vad det blir för några och om man kommer få betala extra för dom el om dom kommer ingå i fam paketet med canal+tot abbet. Kanske får fundera på att kanske skaffa abb med comboboxen istället. EDIT ser nu att det är 24 mån bindning där oxå =( kan dock nog ta över min brors combo box med abb som snart går ut och kanske förlänga det ett år. Vill ju ha HDTV Grrr Får läsa igenom denna tråd i morrn och fundera vidare. EDIT: Såg nu att det finns 12mån abb. 24 månader var det om man ville ha dubbla boxar
Redigerat av PiZZaMaN, 08 January 2007 - 23:03.
Postad 08 January 2007 - 23:10
hulle_245
-
hulle_245
-
Användare
-
-
196 inlägg
Ja det går att köra scart o hdmi o komponet också samtidigt med HDTV boxen.
Men jag tycker att du ska vänta med att skaffa HDTV boxen för att det förmodligen kommer
komma en ny HDTV box, som inte blir så varm o bättre mjuckvara i sej.
Nya HDTV kanaler kommer det komma med 100% säkerhet men frågan är bara när.
Har hört ryckten att det skulle komma till feb eller till sommaren.
Postad 09 January 2007 - 00:47
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
för att det förmodligen kommer komma en ny HDTV box, som inte blir så varm o bättre mjuckvara i sej. <{POST_SNAPBACK}>
Vart kommer den informationen från? Fredrik
Redigerat av bananplanta, 09 January 2007 - 00:47.
Postad 09 January 2007 - 10:04
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
Om jag redan har en box och en parabolantenn som jag köpt på annat håll. Kan jag då ringa CD och bara köpa ett abonemang? Det borde ju gå med tanke på att det finns entusiaster som har stora anläggningar som tar emot hundratals kanaler från olika satteliter. Ska dom behöva byta utrustning bara för att CD har kort-parning!? Det finns ju väldigt många HD kanaler att ta emot bara man har rätt grejjer: http://se.kingofsat.net/hdtv.phpEtt annat sexigare alternativ till CD är SKY HD. Dom har dessutom en HD-box med INSPELNING!!! HD abonemanget kostar £10 i månaden. Haken är att dom inte säljer abonemangen i Sverige... http://sky.com/hd/index.htm/Ansy
Postad 09 January 2007 - 12:27
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Knappast 10£ utan 10£ extra för att få motsvarande kanaler i HD. Det går att få Sky om man vill....sök på forumet lite om du tycker det är ett bättre alternativ än CD.
Postad 09 January 2007 - 16:46
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
När dom sedan låser era kort, så låser dom kortet till mottagaren man använder. Av Canaldigitals godkända mottagare kommer det att finnas någon form av serienummer (förmodligen programerat i nån E-PROM), som kan knytas ihop med serienummer på det programkort som man fått.
<{POST_SNAPBACK}>
Mmmm, jag vet inte om det är så det funkar eller om det bara är en del av "sanningen". Kortet fungerar i alla hd-boxar av samma modell, så det verkar snarare vara knytet till en viss box-modell. Kanske en del av serienumret? Jag (och många andra) har bytt ut hd-boxen men behållt det kortet som alltså fortfarande fungerar...vilket det inte borde ha gjort om det var knytet till ett serienummer. Kortet fungerar däremot inte särskilt bra i andra boxar än hd-boxen.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad jag har hört, så låste inte Canal Digital kort mot boxar förrens vid årsskiftet vid nytecknande av nytt abbonemang. Helt klart' är att de kort som numer skickas ut, ÄR låsta till den box man köper. Hur det sedan fungerar i praktiken att "låsa en box, gentemot kortet", var mer en teoretisk tanke jag hade, då jag inte med 100% säkerhet vet hur dom knyter ett visst kort till en specifik box.
<{POST_SNAPBACK}> Mitt kort är inte låst! Jag fick min Topfield TF6000PVR i dag från hm-sat-shop.de och kopplade in den på prov (väntar fortfarande på quad-LNB och extrakort från CD). Jag stoppade in min Conax-CAM och det kort jag fick från CD i november med HD-boxen och det fungerade utmärkt att ta emot alla de krypterade kanalerna i Familjepaketet. Det kanske stämmer det du säger att de började låsa korten efter årsskiftet. Helt klart i så fall att låsningen sker hos Canal Digital innan kortet skickas ut, eftersom mitt kort suttit i HD-boxen (som alltid är påslagen eftersom det tar 5 min att starta upp den) och definitivt inte blivit låst "over the air". Nu skulle det vara intressant att höra från någon som har ett kort från 2007 och som provat det i en annan box. /P-O
Postad 11 January 2007 - 18:46
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Såg att text har tillkommit till Voom HD
Postad 11 January 2007 - 19:30
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Ni kanske redan visste detta men om inte så är det rätt intressant att läsa. Jag kommer inte skaffa någon HDbox nu utan det får blir en combobox med familjepaketet för att få bättre bild till projjen. HDtv får vänta tills det kommer flera kanaler mm. Tycker inte det är värt 10.700 på 2år med tanke på dagens utbud. canal+hd sänder ju inte äns dygnet runt =/
"Hej Magnus,
Vi har mottagit din e-post.
För närvarande har CANAL+ en HD-kanal och vi har inga planer på att utöka utbudet under 2007.
Med vänliga hälsningar
Daniel Ek
CANAL+ Kundtjänst
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Magnus Liljeqvist [mailto: [email protected]]
Skickat: den 4 januari 2007 11:10
Till: [email protected]
Ämne: ang hd-kanaler
Hej
Undrar när det kommer flera hd-kanaler, vilka det kommer att bli (om du inte vet kanske du vet om det är filmkanaler eller nyheter eller nått iaf?) om dom kommer kosta extra el ingå i något paket.
Mvh Magnus"
Postad 11 January 2007 - 20:04
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
& så va man lurad igen..........
I höstas sa dom på mässan att det skulle bli minst 7 kanske 10 kanaler
under detta år dvs 2007
Ska skicka ett mail omg till CD & fråga vad i helv..e det är frågan om
Vi hörs
Postad 11 January 2007 - 20:19
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Postad 11 January 2007 - 20:31
hakwib
-
hakwib
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Att Canal + inte tar in nya HD kanaler betyder inte att Canal Digital inte tar in fler HD-kanaler i sitt HD-paket. Canal Digital kan ta HD-kanaler från fler ställen än Canal +.
Postad 11 January 2007 - 20:57
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Att Canal + inte tar in nya HD kanaler betyder inte att Canal Digital inte tar in fler HD-kanaler i sitt HD-paket. Canal Digital kan ta HD-kanaler från fler ställen än Canal +.
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket riktigt. Många verkar tro att Canal Digital och Canal+ är samma sak, men så är det inte. Dessutom så kostar det ju lika mycket oavsett om man tar HD boxen eller en Combobox. Fredrik
Postad 11 January 2007 - 21:38
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket riktigt. Många verkar tro att Canal Digital och Canal+ är samma sak, men så är det inte. Dessutom så kostar det ju lika mycket oavsett om man tar HD boxen eller en Combobox.
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Nja tar jag en combobox kan jag ta familjepaketet på 12 månader. Tar jag istället hdboxen blir det 24 månader om jag vill ha den för 10kr oavsett kanalpaket. Kan ju vara så att det kommit en ny snygg box med en inspelning till hårddisk mm om ett år och då är det ju inte roligt att inte kunna byta på yttligare ett år. Kort sagt så tycker jag att långa bindningstider suger men förstår samtidigt att dom måste ju få in pengar för boxen på nått sätt. sen om den boxen är så mkt dyrare än comboboxen är ju nått man kan fråga sig. misstänker att man försäker mjökla pengar nu när hdtv är nytt. ang att CD kan välja att plocka kanaler från annat ställe än Canal+ så stämmer det givetvis. Jag hade mailat CD ett flertal gånger om frågor ang både HDboxen och kanalpaket men bara Canal+ en gång därför blandade jag ihop dom lite. Borde givetvis mailat CD om vilka kanaler som kommer och även Canal+ om dom snart har planer på att utöka sändningarna i Canal+HD.
Postad 12 January 2007 - 09:35
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hej
Jag var hoss min lokala radio/TV handlare igår och fick en del intressant information/rykten om Canal Digital.
Canal Digital har INTE låst några kort till sina boxar. Med de kort som de levererar idag går det inte tekniskt att låsa kortet till boxen. MEN det KAN hända att dom när som helst skickar ut nya kort till alla sina kunder som då kan låsas till boxen. Viasat har tydligen gjort på det sättet.
Ny HD-Box för Canal Digital kommer kvartal två!! Det ska vara en HD-box med DUBBLA tuners och HÅRDDISK!!!
Den tillverkas av Force.
CD kommer även att lägga in fler HD kanaler i HD abonemanget under året, ev. Canal HD. Radiohandlaren spekulerade i om det skulle påverka priset på abonemanget och trodde att de nya kanalerna kanske bara skulle levereras till nya HD-kunder till ett högre pris än 99kr/mån.
(Dessa uppgifter ska kanske tas med en nypa salt, då det kanske bara är rykten).
Jag kommer i alla fall att vänta med att skaffa HD-abonemang tills nya boxen finns.
/ANSY
Postad 12 January 2007 - 22:13
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Vet ni om det går att spela in från HD boxen mot en Force 530 80GB HDD via scart eller på något annat sätt?
Postad 13 January 2007 - 15:58
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Har skickat mail till CD idag om ändringen ifall man inte kan ta emot andra satelliter från uppdateringen 1 Februari 2007. Är detta ändrat så har CD brutit avtalet och jag skickar tillbaka min HD-box.
Blev lovad detta att jag skulle kunna ta emot andra satelliter med den nya uppdateringen.
// Hifighost
Postad 13 January 2007 - 22:34
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Boxen fungerar visst inte heller utan att man stoppar i ett kort från Canal Digital. Den här branchen blir allt mer oseriös. Aldrig att jag skulle betala tusenlappar för denna skitbox.
Postad 13 January 2007 - 22:53
SnyggoRik
-
SnyggoRik
-
Användare
-
-
212 inlägg
Boxen fungerar visst inte heller utan att man stoppar i ett kort från Canal Digital. Den här branchen blir allt mer oseriös. Aldrig att jag skulle betala tusenlappar för denna skitbox.
<{POST_SNAPBACK}>
10 spänn kanske? MVH Snyggorik Tills det finns något bättre!
Postad 14 January 2007 - 01:05
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Har skickat mail till CD idag om ändringen ifall man inte kan ta emot andra satelliter från uppdateringen 1 Februari 2007. Är detta ändrat så har CD brutit avtalet och jag skickar tillbaka min HD-box. Blev lovad detta att jag skulle kunna ta emot andra satelliter med den nya uppdateringen. // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
umm, har du fått nån info att detta inte ska gälla? I de papper jag fick skickat till mig för någon vecka där de aviserade uppdateringen den 1 feb så stod det väl även om att detta ingick. Fast nu när du säger det. Medan jag skrev detta gick jag in hos canal digital och läste detta: "Den 1:a uppdateringen den 26 oktober innefattade följande funktioner; - Stabil mottagning av digitalt ljud - Access till fullständig kanallista och favoritlista - DVB-textning (textningsformat som bl.a. CMORE HD använder) - Växling mellan formaten 4:3 och 16:9 via HDMI-utgången Den 2:a uppdateringen sker senast 1 februari 2007 och beräknas att innefatta följande funktioner; - Text-TV - Förbättrad bildkvalitet - Förbättrad funktion för inspelning med DVD-recorder. - Förbättrad programinfo En 3:e uppdatering lanserar under februari månad och då laddas funktionen för EPG (Elektronisk programguide) ner i HDTV-boxen." Inget om att man ska kunna ta in andra satelliter. Men det har det ju stått tidigare. Och på andra sidor så står det att det ska ingå i den andra uppdateringen. Ska nog slänga iväg ett mail och fråga. Jag vill ta in Astra och slippa en extra mottagare för det ... /B
Postad 14 January 2007 - 13:44
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Har skickat mail till CD idag om ändringen ifall man inte kan ta emot andra satelliter från uppdateringen 1 Februari 2007. Är detta ändrat så har CD brutit avtalet och jag skickar tillbaka min HD-box. Blev lovad detta att jag skulle kunna ta emot andra satelliter med den nya uppdateringen. // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
umm, har du fått nån info att detta inte ska gälla? I de papper jag fick skickat till mig för någon vecka där de aviserade uppdateringen den 1 feb så stod det väl även om att detta ingick.
Fast nu när du säger det. Medan jag skrev detta gick jag in hos canal digital och läste detta:
"Den 1:a uppdateringen den 26 oktober innefattade följande funktioner; - Stabil mottagning av digitalt ljud - Access till fullständig kanallista och favoritlista - DVB-textning (textningsformat som bl.a. CMORE HD använder) - Växling mellan formaten 4:3 och 16:9 via HDMI-utgången Den 2:a uppdateringen sker senast 1 februari 2007 och beräknas att innefatta följande funktioner; - Text-TV - Förbättrad bildkvalitet - Förbättrad funktion för inspelning med DVD-recorder. - Förbättrad programinfo En 3:e uppdatering lanserar under februari månad och då laddas funktionen för EPG (Elektronisk programguide) ner i HDTV-boxen."
Inget om att man ska kunna ta in andra satelliter. Men det har det ju stått tidigare. Och på andra sidor så står det att det ska ingå i den andra uppdateringen. Ska nog slänga iväg ett mail och fråga. Jag vill ta in Astra och slippa en extra mottagare för det ...
/B
<{POST_SNAPBACK}>
Precis dett jag menar är det ingen annan som sett detta att CD har ändrat villkoren för nästa uppdatering. Jag själv har 2 st paraboler ( Thor+Sirius, Astra+Hotbird ) och vill ta in fler HD kanaler. Det är dax att vakna nu folk för CD gör vad F*n de vill ser det ut som. // Hifighost
Postad 14 January 2007 - 13:52
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Precis dett jag menar är det ingen annan som sett detta att CD har ändrat villkoren för nästa uppdatering. Jag själv har 2 st paraboler ( Thor+Sirius, Astra+Hotbird ) och vill ta in fler HD kanaler. Det är dax att vakna nu folk för CD gör vad F*n de vill ser det ut som. // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Vad finns det för fria HD-kanaler? Fredrik
Postad 14 January 2007 - 13:52
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Det är från detta inlägg jag såg det. Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV): problemlösning!// Hifighost
Postad 14 January 2007 - 13:54
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad finns det för fria HD-kanaler?
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Titta här så kan du titta på vilken satellit som intresserar dig. Lyngsat HD kanaler// Hifighost
Postad 14 January 2007 - 14:05
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Titta här så kan du titta på vilken satellit som intresserar dig. Lyngsat HD kanaler // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Tack. Nåt som vore intressant vore ju om CD kunde få in typ HBO HD, NBC HD, ESPN HD o lite andra schyssta amerikanska kanaler, men det kommer väl aldrig hända. En fråga bara, ni som vill ha in en massa kanaler från andra satelliter, vad är det för kanaler ni vill se egentligen. Själv kan jag inte hitta nåt som vore värt att få in tycker jag. Fredrik
Postad 14 January 2007 - 14:07
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Titta här så kan du titta på vilken satellit som intresserar dig. Lyngsat HD kanaler // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Tack.
Nåt som vore intressant vore ju om CD kunde få in typ HBO HD, NBC HD, ESPN HD o lite andra schyssta amerikanska kanaler, men det kommer väl aldrig hända.
En fråga bara, ni som vill ha in en massa kanaler från andra satelliter, vad är det för kanaler ni vill se egentligen. Själv kan jag inte hitta nåt som vore värt att få in tycker jag.
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
För min del de tyska kanalerna som är fria de visar fotboll ( VM,EM+Champions league ) De visar ju även en hel del live musik tex Madonna-Confession tour den 31 jan. // Hifighost
Postad 15 January 2007 - 11:46
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Nåt som vore intressant vore ju om CD kunde få in typ HBO HD, NBC HD, ESPN HD o lite andra schyssta amerikanska kanaler, men det kommer väl aldrig hända.
Nej, det kommer inte att hända. Om man är bekant med hur sändningsrättigheter fungerar så inser man att CD inte kan sända program som ANDRA svenska kanaler har köpt rättigheterna till. Så om någon Svensk kanal äger rättigheterna till CSI, Lost, 24 etc för Sverige så kan inte CD sända den amerikanska kanal som har de programmen. Ska vi få se riktigt bra program i HD så måste de som köper rättigheter för Sverige även kunna/vilja sända programmen i HD. De enda som gör det idag är CD och i viss mån SVT.
Postad 15 January 2007 - 11:54
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag mailade CD och detta är svaret jag fick: "Hej och tack för ditt mail På den uppdatering som kommer nu senast första februari innehåller funktionen att ta in flera satelliter än Thor." Så det ska fortfarande gälla enligt kundtjänst. /B
Postad 15 January 2007 - 15:03
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Jag vet inte hur man tolkar detta isåfall, fick mailet idag. Hej och tack för ditt mail Detta kunde tyvärr inte inkluderas i denna mjukvaruversion eftersom det fanns andra problem som var viktigare att åtgärda. Detta kommer dock att åtgärdas längre fram. Med vänlig hälsning ************ Canal Digital Kundservice För tillfället får man hoppas funktionen kommer. Vad gör jag när CD hela tiden skjuter på denna funktion att söka fler satelliter eftersom jag har haft HD-boxen 3 mån i februari och CD kanske INTE lägger till denna funktion senare heller? Kan jag då bryta abonnemanget för att CD inte hålt sin del? Det kvittar hur många man pratar med på CD det blir hela tiden olika svar kanske för att förvilla kunderna och denna HD-box kommer inte vara klar när de nya kommer. // Hifighost
Postad 15 January 2007 - 15:06
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Om man är bekant med hur sändningsrättigheter fungerar så inser man att CD inte kan sända program som ANDRA svenska kanaler har köpt rättigheterna till.
<{POST_SNAPBACK}>
Precis därför jag skrev att det aldrig kommer hända. Fredrik
Postad 15 January 2007 - 15:19
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Jag som ville ha ABC7-HD och CBS HD från amerika istället för många av de andra kanalerna ( svenska+utländska ) som CD tillhandarhåller, då hade man haft alla serierna samt sporten i HD  . Svensk text bryr jag mig inte om använder inte ens det på dvd filmer.
// Hifighost
Postad 15 January 2007 - 16:38
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Jag vet inte hur man tolkar detta isåfall, fick mailet idag.
Hej och tack för ditt mail Detta kunde tyvärr inte inkluderas i denna mjukvaruversion eftersom det fanns andra problem som var viktigare att åtgärda. Detta kommer dock att åtgärdas längre fram. Med vänlig hälsning ************ Canal Digital Kundservice
För tillfället får man hoppas funktionen kommer. Vad gör jag när CD hela tiden skjuter på denna funktion att söka fler satelliter eftersom jag har haft HD-boxen 3 mån i februari och CD kanske INTE lägger till denna funktion senare heller? Kan jag då bryta abonnemanget för att CD inte hålt sin del? Det kvittar hur många man pratar med på CD det blir hela tiden olika svar kanske för att förvilla kunderna och denna HD-box kommer inte vara klar när de nya kommer. // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Underbart. Vi båda mailade kundtjänst och fick båda samma dag olika svar  . Kommer också bli jäkligt irriterad om den saknas då jag nu har väntat ett bra tag på den. Blir väl till att köpa en billig box i Tyskland för Astra isåfall men det känns så jäkla onödigt när funktionaliteten hela tiden lvoas komma. Fast EPG är ju också förskjutet och det är också en sak jag saknar. /B
Postad 16 January 2007 - 15:12
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Kan väll bara hoppas på ett mirakel och med en "Carola Sörgaard" tro hoppas att lyngboxen blir godkänd. Det är soligt ute men det känns nattsvart på satellitfronten, hmmm börjar låta som en "Lundell" poetisk hymn. // Hifighost
Postad 16 January 2007 - 19:49
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Asså, är det fler än jag som har totalt osynkad ljud på Canal+HD när dom sänder Elitserien dom senaste matcherna.. Ibland så brusar det till något fruktansvärt så man håller på skita på sig.
Ljudet är typ 3-4 sek efter än bilden.. Väldigt irriterande..!!! 
Detta gäller alltså bara när dom sänder Elitserien, och inte när dom sänder filmer.
Redigerat av Electrified, 16 January 2007 - 19:51.
Postad 16 January 2007 - 20:02
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Ringde CD, och dom var medvetna om problemet. Dom "hoppas" att det kommer lösa sig vid nästa uppdatering.
Jag stängde då av AC3 SPDIF ut, så att jag i allfall kunde se på matchen. Dock i stereo, men bilden e ju i allafall bra. Men lite irriterande är det ju..
Postad 16 January 2007 - 20:03
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Asså, är det fler än jag som har totalt osynkad ljud på Canal+HD när dom sänder Elitserien dom senaste matcherna.. Ibland så brusar det till något fruktansvärt så man håller på skita på sig. Ljudet är typ 3-4 sek efter än bilden.. Väldigt irriterande..!!!  Detta gäller alltså bara när dom sänder Elitserien, och inte när dom sänder filmer.
<{POST_SNAPBACK}>
Samma här, helt kasst
Postad 17 January 2007 - 21:08
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Kollade lite snabbt på Världarnas Krig på C+HD förut. Var det nån mer som upplevde bilden som väldigt brusig/grynig? Beror inte på tvn(42PC1R) då jag får perfekt bild på Discoervy, Voom och SVT HD.
Fredrik
Postad 17 January 2007 - 21:18
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Kollade lite snabbt på Världarnas Krig på C+HD förut. Var det nån mer som upplevde bilden som väldigt brusig/grynig? Beror inte på tvn(42PC1R) då jag får perfekt bild på Discoervy, Voom och SVT HD.
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Ja den filmen är grynig, men tyckte ändå att det var rätt myspysig bild. Har sett mycket värre, tex "Släkten är värre".
Postad 17 January 2007 - 21:26
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Ja den filmen är grynig, men tyckte ändå att det var rätt myspysig bild. Har sett mycket värre, tex "Släkten är värre".
<{POST_SNAPBACK}>
Tycker faktiskt jag har bättre/mindre brusig bild på SD kanalerna än vad det var på den, inget vidare. Fredrik
Postad 18 January 2007 - 07:16
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tycker faktiskt jag har bättre/mindre brusig bild på SD kanalerna än vad det var på den, inget vidare.
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
I HD ser man ju detaljer bättre mao även bruset...
Postad 19 January 2007 - 16:04
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Någon mer som har "burkigt" ljud på Voom HD?
Fredrik
Postad 19 January 2007 - 16:23
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tycker faktiskt jag har bättre/mindre brusig bild på SD kanalerna än vad det var på den, inget vidare.
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Yes, SD kanalerna är inte så skarpa att man ser brus oftast, dessutom verkar HDboxen ha nån slagt bildskalning som gör att SD kanalerna inte blir så skarpa. Men man slipper se Mpegkomprimerings artefakter iaf. Någon mer som har "burkigt" ljud på Voom HD?
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Inte med AC3 igång. Annars, ja.
Postad 19 January 2007 - 17:15
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Yes, SD kanalerna är inte så skarpa att man ser brus oftast, dessutom verkar HDboxen ha nån slagt bildskalning som gör att SD kanalerna inte blir så skarpa. Men man slipper se Mpegkomprimerings artefakter iaf.
Man tycker ju ändå att en så pass ny och så pass stor film borde vara av lite bättre kvalitet. Inte med AC3 igång. Annars, ja.
<{POST_SNAPBACK}>
Verkar som det bara är en del program som låter burkigt. Kanske kan vara surroundljud som inte mixas ner till stereo? Ändrade jag till AC3 'PÅ' så försvann ljudet helt. Kör bara med tvhögtalarna. EDIT Nu har de ändrat sista infon om uppdateringar med på CD's hemsida. ' Ytterligare funktioner kommer att uppdateras vid senare tillfällen, däribland EPG:n (Elektronisk programguide) samt funktionen för mottagning av fria satelliter. Vi uppdaterar här på hemsidan när vi vet tidpunkt för dessa nedladdningar av mjukvara. ' Fredrik
Redigerat av bananplanta, 19 January 2007 - 17:18.
Postad 19 January 2007 - 20:23
Lunnis
-
Lunnis
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ja nu skall boxen skickas tillbaka!!
Lite info
22 Dec
Innan jag beställde så ringde jag cd kundtjänst och frågade om man kunde ta in FRIA kanaler på tex Hotbird, hon gick och frågade en kolega och kom tilbaka och sade att det går det att göra.
Beställde en box på internet.
27 Dec
Har fortfarande inte fått boxen.
Men åker och köper en Wave Frontier 55 cm med 4 huvuden.
28 Dec
Har fortfarande inte fått boxen.
Hittar detta forum och läser att boxen är låst till Thor.
Ringer cd och frågar vad som gäller då säger hon jag pratar med att Senast den 1 Feb 2007 skall det komma en uppgradering och då skall det gå att ta in dom också.
29 Dec
Boxen kommer och den kopplas in vilken bild på HD kanalerna.
18 Jan
Läser igen här att cd tagit bort texten om fria kanaler.
Ringer kundtjänst igen och han jag pratar med säger att det vist skall gå att se fria kanaler senast den 1 Feb, okej bara 2 veckor kvar kan vänta tycker jag.
19 Jan
Läser igen på cd hemsida att det inte skall kunna gå att titta på fria kanalde den 1 Feb, ber att få säga upp mit avtal då med dom.
då skall jag stå för fraktkostnaden på 200-300 kr.
och hon sägeratt jag måste betala in hela fakturan till dom för att sedan få tillbaka pengarna, NÄR?
Det är ju fel på varan!
När kommer uppgraderingen för fria kanaler?
När skall jag få tillbaka pengarna?
Och hur mycket?
Läste något om nöjdkund garanti, vet någon vad dom menar med det eller?
Vill med detta varna andra för CANAL DIGITAL
//Tomas
Postad 19 January 2007 - 20:55
Unregistered97f17518
-
Unregistered97f17518
-
Användare
-
-
223 inlägg
Stackars Norrbaggar, på CD Norges hemsida kan man idag läsa att det är samma HD mottagare som vi fått som lanseras i Norge, Sagem, vidare så framgår det att National Geographic HD startar i april, i Norge alltså...
Postad 19 January 2007 - 22:04
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Verkar som om jag är den enda som är nöjd med boxen
Fredrik
Redigerat av bananplanta, 19 January 2007 - 22:05.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|