Tele2vision Digital TV Box
2306 svar till detta ämne
Postad 30 April 2012 - 19:36
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Finns ju inga alternativ om vill ha HD och inspelning med Tele2.
Sitter på Humax PVR och väntar på HD PVR boxen som tydligen ska vara ännu sämre, men de kanske fixar det med ny FW.
Priserna är samma om Humax PVR, finns nåra sidor tillbaka i tråden. Det är alltså inte så att boxen inte har kommit, utan den är restad. Finns folk här som har den.
Postad 30 April 2012 - 19:41
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Valfri DVB-C box och Conax CA modul om inte boxen redan har Conax stöd funkar.
Tekniskt sätt skulle Comhems HD boxar fungera utmärkt om det inte var så att deras mjukvara är låst till Comhem.
Deras SD boxar fungerar däremot men kan vara lite struligt att söka kanaler på en del boxar.
Själv använder jag iaf Dreambox 8000 och den missar aldrig inspelningar, funkar stabilt (åtminstone med LT image) och ger en massa fördelar i jämförelse med många andra boxar. DM7020HD räcker gott och väl om man klarar sig utan DVD brännare. Man kan koppla brännare genom USB till en DM7020HD om man vill alternativt föra över inspelningarna till dator och bränna ut där. Alla inspelningar är okrypterade så man behöver inte tjorva med koda upp i efterhand eller liknande.
Bestämmer man sig att man vill köra parabol eller kombinera både kabel/satellit t.ex så kan man lätt byta ut tuners i boxen så man behöver inte köpa en ny. I DM8000 som har inbyggda redan för satellit så kan man ha dubbla tuners för både satellit och kabel på samma gång.
Däremot kan det vara bra ha lite dator och nätverkskunskaper med en linuxbox men då allt väl är fixat så kan vem som helst använda den.
Redigerat av Leatherface, 30 April 2012 - 19:47.
Postad 30 April 2012 - 20:54
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Valfri DVB-C box och Conax CA modul om inte boxen redan har Conax stöd funkar. Tekniskt sätt skulle Comhems HD boxar fungera utmärkt om det inte var så att deras mjukvara är låst till Comhem. Deras SD boxar fungerar däremot men kan vara lite struligt att söka kanaler på en del boxar. Själv använder jag iaf Dreambox 8000 och den missar aldrig inspelningar, funkar stabilt (åtminstone med LT image) och ger en massa fördelar i jämförelse med många andra boxar. DM7020HD räcker gott och väl om man klarar sig utan DVD brännare. Man kan koppla brännare genom USB till en DM7020HD om man vill alternativt föra över inspelningarna till dator och bränna ut där. Alla inspelningar är okrypterade så man behöver inte tjorva med koda upp i efterhand eller liknande. Bestämmer man sig att man vill köra parabol eller kombinera både kabel/satellit t.ex så kan man lätt byta ut tuners i boxen så man behöver inte köpa en ny. I DM8000 som har inbyggda redan för satellit så kan man ha dubbla tuners för både satellit och kabel på samma gång. Däremot kan det vara bra ha lite dator och nätverkskunskaper med en linuxbox men då allt väl är fixat så kan vem som helst använda den.
Dreamboxarna är alldeles för dyra tycker jag, och vad jag kan utläsa har inte heller de inbyggd hårddisk. Men kanske plats för en (intern) hårddisk, som då kostare ytterligare pengar antar jag. Jag vill inte ha fler apparater än nödvändigt och således ingen extern hårddisk. Däremot är det kanske så att det finns boxar jag missat i mina efterforskningar pga att de inte har inbyggd hårddisk utan endast plats för sådan?
Postad 30 April 2012 - 21:13
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
DM7020HD och DM8000 har plats för valfri SATA disk upp till 2TB (Tror nyaste images klarar större diskar).
Den fungerar även som mediacenter även om det kanske inte är i klass med XBMC så fungerar det utmärkt.
Du kan få DM7020HD med 2 DVB-C tuners och 1TB HDD för kring 6000:- för DM8000 får du räkna med runt 10000:- med DVB-C tuners och HDD.
Du kan även köpa DM500HD för runt 3000:- och spela in på NAS eller dator med utdelning eller DM800HD SE och sätta in en 2.5" disk men dom boxarna har bara 1 tuner så dom faller bort men i övrigt kan du göra samma saker med dom boxarna.
Finns ju Miraclebox HD men den är inte lika öppen som Dreambox även fast det är en linuxbox.
Vu+ Ultimo går att få med DVB-C tuners men hamnar på ungefär samma kostnad som DM7020HD med tuners och HDD.
Azbox HD finns också men den har den kassaste mjukvara jag sett och är inte värd att titta på.
Redigerat av Leatherface, 30 April 2012 - 21:19.
Postad 30 April 2012 - 21:37
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Tack för snabbt svar. Vill inte betala mer än 3 eller max 4 tkr. NAS eller motsv är inget jag har idag. Om jag i avvaktan på bättre tider skulle släppa HD-kravet, finns det några andra vettiga alternativ då?
Postad 30 April 2012 - 21:42
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
DM600C + 2.5" disk kan du få för lite över 2000:- men har bara 1 tuner då.
Annars funkar vilken DVB-C box som helst (även SD boxar för Comhem) men kan som sagt vara lite krångligt söka upp kanalerna med vissa boxar. Samsung t.ex får man ställa in på Finland som land för att hitta kanalerna.
Fast skulle nog rekomendera att skaffa en HD box ändå då man får bättre bild även på SD kanalerna.
Visst dom kostar mycket men jag anser att dom är värd priset.
Som jag nämnt tidigare kan man se på TV i hela lägenheten på valfri dator eller andra sidan jordklotet om man så vill förutsatt att man har nog bra bandbredd emellan. Självklart kan du ställa in timers och liknande över webinterfacet var du än befinner dig. Sen har vi all utveckling till boxen med tack vare öppen mjukvara och det är mitt främsta skäl att jag rekomenderar den.
Sen finns det ju ett till alternativ också och det är ju en HTPC med ett par TV kort i + kortläsare men det kräver en hel del jox.
Redigerat av Leatherface, 30 April 2012 - 21:54.
Postad 01 May 2012 - 06:46
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Tack igen för utförliga svar. Jag vill gärna undvika "jox" då dator- och teknikkunskaperna är mkt begränsade. Får nog överväga alt med en tuner också. Det absolut viktigaste är möjlighet att spela in, pausa etc. Hoppas verkligen att tele2 skärper sig och får ut boxen snart.
Postad 02 May 2012 - 20:29
Unregistered29740
-
Unregistered29740
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Är de någon som vill köpa sig en ny tele2 kabeltv box? HD och inspelningsbar med 500gb disk. STC-Zi3219C http://www.tele2.se/...margins_eng.pdf
Postad 03 May 2012 - 08:53
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Fick svar från T2 idag. Vi får väl se hur fort det här går???
Vi har fått in ett antal boxar och kommer snart att få in fler boxar. Boxarna skickas ut i tur och ordning till alla kunder som står på väntelistan för dem.
Postad 04 May 2012 - 10:44
ndjr
-
ndjr
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Leatherface!!! Funkar Eurosport HD, Discovery HD, och den nya TV 4 Sport xtra HD på Dreamboxen? eller har dom låst dom kanalerna till sina egna boxar?
Postad 04 May 2012 - 12:44
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Funkar utmärkt. Det enda som behövs är en box/TV som klarar HD
Redigerat av Leatherface, 04 May 2012 - 13:04.
Postad 04 May 2012 - 17:02
abu
-
abu
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej Bullen. Skulle behöva lite hjälp här. Har köpt en CA modul: https://www.prisjakt...kt.php?p=319058Till min TV: https://www.prisjakt...kt.php?p=848213För att använda istället för min vanliga box. Kör basutbudet via Tele2, bor i lägenhet. Lyckas dock inte få någon bild, kör DVB-C men hittar inte några kanaler alls. TVn känner av att det sitter i en Conax modul så den är hittad.
Postad 04 May 2012 - 17:30
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Söker du kanaler på DVB-C då så du inte söker analogt eller på marksnät (DVB-T) ?
Vissa TV apparater brukar man få ställa in annat land på t.ex Finland men vad jag vet är det bara på Samsung apparater.
Om den hittar kanalerna men inte kommer nån bild så kan det vara att modulen inte är intryckt ordentligt eller att kortet är vänt fel väg.
Redigerat av Leatherface, 04 May 2012 - 17:31.
Postad 04 May 2012 - 18:03
abu
-
abu
-
Rookie
-
2 inlägg
Söker du kanaler på DVB-C då så du inte söker analogt eller på marksnät (DVB-T) ? Vissa TV apparater brukar man få ställa in annat land på t.ex Finland men vad jag vet är det bara på Samsung apparater. Om den hittar kanalerna men inte kommer nån bild så kan det vara att modulen inte är intryckt ordentligt eller att kortet är vänt fel väg.
Tack för det Sergei Bautin rappa slaget, nej svaret menar jag. Det verkar som att det enda som det var fel på var mitt tålamod. Efter att modulen och kortet suttit i TVn i cirka 30-45 minuter, medan jag googlat och letar svart på en massa sidor, så började det fungera av sig själv. Så slutet gott allting gott. Utom för Humaxen som åker upp på vinden.
Postad 04 May 2012 - 19:43
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ok bra att det löste sig
Postad 05 May 2012 - 12:53
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Nu med senaste exprimentella imagen blir Dreamboxarna ännu bättre.
Nyare kernel som innebär hårddiskar på 3-4TB fungerar, Stöd för bränna och spela upp bluray skivor men endast utan kopieringsskydd då det inte finns nån library likt libdvdcss till linux än.
Andra nya saker är bla webbrowser, stöd för HBBTV ( http://www.hbbtv.com för den som inte vet vad det är).
http://www.dreamboxu...00-20120430.nfo
Postad 05 May 2012 - 20:02
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Funkar utmärkt. Det enda som behövs är en box/TV som klarar HD
Aha det här har jag missat, jag trodde boxarna var parade (åtminstone vill kundtjänst ha boxid och kortid när mitt abonnemang tydligen stängde av sig själv för någon månad sedan). Så finns det någon sammanställning på vilka boxar som fungerar eller inte? Finns det Dreambox med HD, dubbla tuners och inspelning som inte kostar 5000:-?= Edit: Såg inlägget ovan. Frågan är redan besvarad. 6000:- är det alltså som gäller....det är ju mer än en halv TV...hmm. Jag väntar nog en stund till på gratisboxen från Tele2
Redigerat av e3henri, 05 May 2012 - 20:05.
Postad 05 May 2012 - 20:39
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Men jag kan alltså köpa en Miraclebox 9 twin HD PCR -C för 3290:- + hårddisk för att få samma funktioner som en Dreambox för 6000:-. Det där med öppenheten ger mig inget om det inte tillför något konkret i mitt TV-tittande http://www.webhallen...9_c_twin_hd_pvr
Redigerat av e3henri, 05 May 2012 - 20:39.
Postad 05 May 2012 - 20:39
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Nej tyvärr bara singeltuner boxar.
Fast samtidigt så är det mer än en bara en box då det egentligen är en kompakt linuxdator med tuners.
Micraclebox är ett alternativ med men inte lika mycket utveckling till den men om valet är mellan Tele2's skitboxar och den så är nog Miracleboxen bättre ändå.
Vet inte så mycket om mjukvaran i den men då den blivit godkänd för CI+ så lär den vara rejält strypt för att ge användaren speciellt mycket friheter att göra vad man vill med sina egna inspelningar osv.
Redigerat av Leatherface, 05 May 2012 - 20:45.
Postad 05 May 2012 - 20:43
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Nej tyvärr bara singeltuner boxar. Fast samtidigt så är det mer än en bara en box då det egentligen är en kompakt linuxdator med tuners. Micraclebox är ett alternativ med men inte lika mycket utveckling till den men om valet är mellan Tele2's skitboxar och den så är nog Miracleboxen bättre ändå.
Hade ju varit intressant vad som avses med "utveckling"? Jag kräver Bild+inspelningsmöjlighet och fungerande Guide. Hur mycket utveckling kan det rimligtvis vara på en Digitalbox? Jag hade nöjt med med Humax PVR boxen om den varit stabilt och klarat HD - högre krav har inte jag.
Postad 05 May 2012 - 20:52
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Med utveckling pratar jag om plugins,skins osv som utvecklas av vem som helst som vill utveckla till boxen.
Utveckling av huvudmjukvaran (Enigma2) sker hela tiden och kommer uppdateringar hela tiden och inte typ 1-2 ggr per år bara.
Alla möjligheter till inställningar som man kan göra för det mesta. Vill jag ha mindre texttv textning eller med/utan svart bakgrund t.ex så kan jag välja det själv. Tycker jag fonten är ful så kan jag ändra det själv.
Vill jag se på kanalerna när jag inte är hemma eller på valfri dator i hemmet eller på telefon om man vill så kan jag göra det.
EPG har jag 2 veckor framåt på alla kanaler genom att grabba det från internet.
Inspelningar är okrypterad med all information och kan göra vad jag vill med det överföra till dator eller bränna ut på DVD.
Numera med nyaste exprimentella även på Bluray skivor om man har en DM8000.
Sen vill jag se den digitalbox från operatörer som klarar av att ha 4TB diskar.
Spelar man in mycket från HD kanaler så fyller man dom små diskarna dom erbjuder ganska så snabbt.
Men som jag sagt tidigare så är boxarna för dom som kan lite mer om datorer och nätverk om man inte har nån man känner som kan hjälpa en med konfiguration förstås. Användarmässigt klarar dom flesta av den.
Redigerat av Leatherface, 05 May 2012 - 20:58.
Postad 15 May 2012 - 20:07
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Då var den nya HD PVR boxen på plats. Första intrycket är ändå ganska positivt.
Ska försöka få den att fungera med en Harmony-remote nu...tips mottages tacksamt.
Edit:
Blev till att mer eller mindre lägga in varje knapp manuellt, men det är inga problem med Harmony.
Fortfarande nöjd med boxen och om inget oväntat inträffar så kommer den definitivt slänga ut Humaxen inom kort.
Redigerat av e3henri, 15 May 2012 - 22:27.
Postad 23 May 2012 - 13:55
pj87
-
pj87
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nu har även jag fått min HD-box och är väl som ni inte helt 100 nöjd så tänkte vänta in lite uppdateringar innan jag installerar den helt.
Men stod i papperet att jag måste skicka tillbaka Humaxen annars får jag betala för den?
Har ni gjort d ni som fått den?
Vad har ni sagt annars ni som inte har skickat tillbaka den för att få behålla båda?
Kör ju med Humaxen förutom när jag ser SVT1HD å SVT2HD så än används den ju nästan inte.
Postad 23 May 2012 - 20:22
Gripper
-
Gripper
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Dom sa till mig att skicka tillbaka den men då förklarade jag vänligt att den har jag köpt för 1999:- för typ 5 år sen....så den får ni inte! Okay så hon då!
Postad 24 May 2012 - 01:02
pj87
-
pj87
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Dom sa till mig att skicka tillbaka den men då förklarade jag vänligt att den har jag köpt för 1999:- för typ 5 år sen....så den får ni inte! Okay så hon då!
Okey de va ju snällt, problemet är ju att jag har fått det skriftligt. Kan ju inte bara ringa in å säga att ni inte får tillbaka den för då lär dom väll bara säga "återkommer" och sen ett nej. Måste ha ett argument som håller. Kan dom kräva tillbaka den efter så många år? har haft min i typ 4år tror ja d e nu.
Postad 25 May 2012 - 15:46
pj87
-
pj87
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ringde tele2 nu och sa snällt att jag tänkte inte skicka tillbaka Humaxen och då tog hon person nr och kollade upp det och sa att den var min för den har jag betalat för.
Så det skulle inte vara några problem.
Dom skickade med följesedel bara ifall man inte ville fara med boxen på skroten typ.
Konstigt att dom skrev "Om du inte skickar tillbaka boxen så måste vi ta betalt för den" om man ändå fick göra som man ville med den??
Postad 25 May 2012 - 16:16
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Jag tror att de skickar samma meddelande till alla...oberoende av vilken deal man har. Det är enklare för dem att skicka ut standardpaketet än att försöka hålla reda på olika kunders avtal och göra specialpaket för varje enskild kund.
Jag är dessutom övertygad om att de inte följer upp vad som händernär kunderna fått sitt nya paket, de Humax-boxar som kommer tillbaka hamnar troligen direkt i elektronikskroten utan någon registering. De går ju inte att återanvända och att Tele2 skulle lägga energi och pengar på det misstag som Humax-boxen varit vore ju bara dumt. Om kunder som egentligen skulle skicka tillbaka boxen inte gör det så lägger de antagligen heller ingen energi på att jaga dem för det.
Postad 18 June 2012 - 23:50
MrPerC
-
MrPerC
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hejsan,
I slutet av förra veckan slutade plötsligt TV4 Sport Extra HD att fungera för mig. Fram till detta hade kanalen fungerat felfritt, men nu står det bara på skärmen att den är krypterad. Alla andra kanaler, såväl SD-kanaler som 4st HD-kanaler, fungerar utmärkt. Eftersom jag använder en box (Anysee (E7 tror jag den heter, inte säker dock) med DVB-C; kör WMC i W7) som inte levererats av Tele2 så är de inte särskilt hjälpsamma.
Tänkte jag skulle höra med er på detta forum om ni använder en box som inte levererats av Tele2 (kanske t.o.m en Anysee) och isf om TV4 Sport Xtra HD fortfarande fungerar för er!?
/MrPerC
Redigerat av MrPerC, 19 June 2012 - 05:51.
Postad 19 June 2012 - 06:33
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Kolla ifall du fått månadsuppdateringen för den kanalen. Vet att det för vissa varit så att dom fått för alla paket men inte för a la carte som kanalen ingår i.
Med andra ord eftersom du då enligt kortet inte abbonererar längre på kanalen så fungerar den inte heller förrän kortet fått en uppdatering för den kanalen igen. Anledningen att du kunnat se en bit in på månaden är att man kan se ett tag på dom gamla nycklarna innan dom släcks.
Iaf du får ringa dit igen och be dom skicka ny signal för den kanalen och att du har boxen igång då på den kanalen så borde den dyka upp efter ett tag. Vill dom inte fixa det så kan dom inte heller ta betalt av dig för den kanalen.
Redigerat av Leatherface, 19 June 2012 - 07:00.
Postad 19 June 2012 - 07:14
MrPerC
-
MrPerC
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Kolla ifall du fått månadsuppdateringen för den kanalen. Vet att det för vissa varit så att dom fått för alla paket men inte för a la carte som kanalen ingår i.
Är detta ngt man kan kolla själv (genom att läsa av informationen på kortet) eller måste man kontakta Tele2? Vore trevligt att ha så mycket info som möjligt innan man kontaktar dem, ifall man stöter på ngn av de som bara tjatar om att jag inte har deras box.
Postad 19 June 2012 - 07:17
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Vet inte hur det står på det du kör men det brukar stå Entitlements eller liknande.
Borde finnas nåt för att kolla information på kortet i menyerna.
Ang att man inte har deras box så spelar det lite roll vem man pratar med.
Vissa är mer hjälpsamma än andra och det är därför du lyckats beställa kanalen överhuvudtaget för dom vill man ska ha deras box för att ens kunna beställa den.
Men säger man bara som det är man har en egen HD box eller CA modul eller vad man nu har och man kan se alla övriga HD kanaler och få in kanalen i listan osv så brukar det gå bra.
Jag är iaf ganska säker på att det är kortet som inte blivit uppdaterat som det ska iaf.
Paket 9 (A La Carte) ska iaf stå 2012-06-01 - 2012-06-30 om det ska fungera som det ska men mest troligt står det 2012-05-01 - 2012-05-31 där nu.
Redigerat av Leatherface, 19 June 2012 - 07:22.
Postad 19 June 2012 - 11:04
MrPerC
-
MrPerC
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Paket 9 (A La Carte) ska iaf stå 2012-06-01 - 2012-06-30 om det ska fungera som det ska men mest troligt står det 2012-05-01 - 2012-05-31 där nu.
Har en post där det står "Tele2TV 9" 1 may 2012 - 31 may 2012, antar det är den. Tack så jättemycket för hjälpen!
Postad 19 June 2012 - 11:40
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Japp det är den som är problemet och det betyder att du inte har rättigjheter längre att se kanalen.
Ringer du bara dit och säger att kanalen inte fungerar och att du kollat upp det där så skickar dom en ny signal så löser det sig nog.
Postad 08 August 2012 - 08:57
Unregisteredd1c32fdb
-
Unregisteredd1c32fdb
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej Jag har nu fått den nya PVR/HD boxen och är extremt besviken. Jag kommer att behålla gamla Humax. Har lyssnat med Tele2:s teknikersupport och problem som jag har stött på under några timmars användning är: att boxen inte kompenserar upp till formatet 16:9 automatiskt som t.ex Humax gjorde. Detta trots alla TV-inställningar. Så när filmer, program visas på TV3/TV6/TCM/MTV/VH1/Barnkanalen mfl där inspelningen är 4:3 så får man bara ut detta format med stora svarta fält. Man kan gå in manuellt varje gång och ändra till 4:3 på boxen för att få fullskärm. Men då blir 16:9 formaten lidande. Skitbox om det inte finns något trix på detta. Tele2 visste inget. Spola bakåt för att se något. Går ej att komma i "liveläge" utan att först spola framåt helt. Inget program finns för överföring av inspelade program till t.ex datorn om du vill spara programmen, bränna dem till DVD. Det skall inte gå enligt supporten. PiP finns ej Ingen display med kanalnamn (endast "57" typ) eller tid då burken är igång. Adapter som drar ytterligare ström (Humax hade standard elsladd) Har du annan uppfattning eller lösning så hör av dig. Jag skickar tillbaka den här burken snart. http://www.tele2.se/...v/manualer.aspxMvh Christer
Redigerat av Unregisteredd1c32fdb, 08 August 2012 - 08:57.
Postad 08 August 2012 - 09:03
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Hej
Jag har nu fått den nya PVR/HD boxen och är extremt besviken. Jag kommer att behålla gamla Humax. Har lyssnat med Tele2:s teknikersupport och problem som jag har stött på under några timmars användning är:
att boxen inte kompenserar upp till formatet 16:9 automatiskt som t.ex Humax gjorde. Detta trots alla TV-inställningar. Så när filmer, program visas på TV3/TV6/TCM/MTV/VH1/Barnkanalen mfl där inspelningen är 4:3 så får man bara ut detta format med stora svarta fält. Man kan gå in manuellt varje gång och ändra till 4:3 på boxen för att få fullskärm. Men då blir 16:9 formaten lidande.
Tycker helt tvärtom, att boxen gör rätt som visar programmen i rätt format istället för att "dra ut" till en förvrängd bild. När du ser dessa program kan du väl zooma på din tv istället? /Fredrik
Postad 08 August 2012 - 11:06
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Vi har en utvecklingstråd här där vi tar upp brister i den nya boxen. Jag är inte så säker på att det kommer hjälpa något men det är lite skönt att skriva av sig om det som frustrerar...
Postad 08 August 2012 - 16:19
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Håller med. 4:3 program ska ses med svarta kanter på sidorna precis som 2.35.1 filmer (21:9) ska ses med svarta kanter uppe och nere.
Det är alltså inte fel på boxen utan användaren i det här fallet.
Redigerat av Leatherface, 08 August 2012 - 16:20.
Postad 23 August 2012 - 10:01
groggvirke
-
groggvirke
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur ser det ut med en HD-boxarna hos Tele2 nu då? Är det värt att beställa HD-boxen eller den inspelningsbara HD-boxen? Får man valuta för pengarna?
Postad 07 September 2012 - 23:12
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Nån som hört nåt nytt ang. fler HD-kanaler?
Postad 07 September 2012 - 23:26
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Inte ett ljud.
Tycker man åtminstone borde få C More's HD kanaler bla och andra paket som man betalar fullt pris för.
TV3 HD, Kanal 5 HD osv självklart med men dom bryr jag mig inte personligt så mycket om då Playkanalerna duger för dom kanalerna så slipper man reklamen.
Postad 25 September 2012 - 01:23
olle_mann
-
olle_mann
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vissa TV apparater brukar man få ställa in annat land på t.ex Finland men vad jag vet är det bara på Samsung apparater.
Har bråkat med kanalsökningen med tele2 på min nya Samsung Bd e8500n Blu Ray hela kvällen. Fick in en del av kanalerna men inte 3an, 5an, 6an, mtv osv. Testade att ställa in på finland och då fick jag in alla kanalerna direkt. Tack för tipset, hade aldrig lyckats komma på att testa finland själv =)
Postad 27 September 2012 - 19:33
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Gratisvisning av viasat filmpaketet hela Oktober. OBS, man måste anmäla sig och det är sista dagen idag http://www.viasat.se/filmkampanj
Redigerat av e3henri, 27 September 2012 - 19:36.
Postad 27 September 2012 - 19:36
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Gratisvisning av viasat filmpaketet hela Oktober. OBS, man måste anmäla sig och det är sista dagen idag
http://www.viasat.se/filmkampanj
En liten fråga på mitt eget inlägg. Om jag nu spelar in filmer under oktober, kan jag fortfarande se dem när provtiden har gått ut? Jag sitter med HD PVR boxen. Vet att HUmaxen PVR sparar sina inspelningar krypterat (programkort krävs för att se inspelningen), men vet inte hur det är med HD-boxen.
Redigerat av e3henri, 27 September 2012 - 19:37.
Postad 27 September 2012 - 19:57
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Sparas det på hårddisken, så är det väl intern uppspelning på den. Borde vara obegränsat tycker man.
Postad 27 September 2012 - 20:26
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Vet inte hur Tele2's boxar gör men dom spelas ofta in antingen i nåt eget format för boxen eller krypterat så det krävs att man abbonerar på kanalen för att man ska kunna se på inspelningarna.
Postad 29 September 2012 - 20:21
Unregistered32152
-
Unregistered32152
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Vet inte hur Tele2's boxar gör men dom spelas ofta in antingen i nåt eget format för boxen eller krypterat så det krävs att man abbonerar på kanalen för att man ska kunna se på inspelningarna.
Har man en zenteriobox så är det fritt att spela in och se på det. har några filmer inspelade sen de senast hade frivisning och det är inga bekymmer att se dem. PS. Har en tele2 hd pvrbox till salu. skicka pm.
Postad 29 September 2012 - 21:13
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Iofs så tänkte jag lite fel är det frivisning så är ju kanalerna okodade och därför är inte inspelningarna krypterade heller då.
Spelar du däremot in en kodad kanal och ska se efter man har slutat abbonerat så är det inte lika säkert det funkar.
Redigerat av Leatherface, 29 September 2012 - 21:13.
Postad 29 September 2012 - 22:35
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Fast nu är det väl inte frivisning iofs. Man var ju tvungen att anmäla sig hos viasat och jag fick uppfattningen att de då skulle aktivera kanalerna per kund.
Men det kanske är en generell frivisning och anmälningssidan bara ett knep för att komma åt mina kontaktuppgifter. Nu kan de säkert säga att man varit kund och frigå nixregistret i 6 mån
Redigerat av e3henri, 29 September 2012 - 22:36.
Postad 07 October 2012 - 13:30
optimizer
-
optimizer
-
Rookie
-
6 inlägg
Vilken ca-modul ska jag ha i min samsung-tv för att kunna titta på tele2's utbud, även så hd-kanaler fungerar?
Postad 07 October 2012 - 14:34
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
En vanlig Conax CA modul för CI och INTE den för CI+ för HD kanaler som finns för Comhem för den kommer inte fungera.
Redigerat av Leatherface, 07 October 2012 - 14:35.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|