* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 19 augusti 2008 - 07:43
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Det fungerar kanonbra!!! Körde det igår och har därefter laddat ner HTC-uppdateringen och det gör stor skillnad!!! Lite klurigt var det med sista steget...programmet stänger ner sig väldigt fort i mobilen men efter några försök lyckades det. Lycka till alla som har en trelåst Diamond!
Är det någon som har den här filen kvar och kan ladda upp igen? "Ni måste ha HardSPL 1.40 Unsigned minst...!!!" Vad betyder det? Måste jag flasha om någon del innan jag kör upplåsningen? Funkar det inte lika bra att bara flasha någon rom från xda? Börjar tröttna på att vänta på Tre's egna...
Postad 19 augusti 2008 - 08:09
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Är det någon som har den här filen kvar och kan ladda upp igen? "Ni måste ha HardSPL 1.40 Unsigned minst...!!!" Vad betyder det? Måste jag flasha om någon del innan jag kör upplåsningen? Funkar det inte lika bra att bara flasha någon rom från xda? Börjar tröttna på att vänta på Tre's egna...
Min torrent med allt du behöver och info. http://thepiratebay....torrent/4329640Lycka till
Postad 19 augusti 2008 - 09:00
Peter B
-
Peter B
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Jag kommer att få en imorgon som inte är operatörslåst. Vad kan vara bra att göra med den med en gång? Ladda hem program, vilka? Uppgradera? Ta bort onödiga program etc
Postad 19 augusti 2008 - 09:30
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag minns inte exakta vägen jag gick, men gå in i program - alla program - windows live. Sen klickar du dig vidare i inställningarna för windows live tills du hittar ett alternativ för att växla konto...den kommer då fråga om du verkligen vill göra det, eftersom du då blir av med inställningarna för det konto som ligger aktiverat nu...svara ja på den frågan och skriv helt enkelt in samma kontoinformation igen...se då till att du bockar av rutan för att visa kontakterna. Tadaaa... 
tack så hemskt mycket! det löste problemet, tack och bock! och så till the issue of battery. är det någon som beställt det större batteriet och fått det? skulle vara intressant att se lite bilder för att jämföra hur pass mkt fetare telefonen blir samt om ni är nöjda och kan ge en uppskattning efter 1-2 veckors användande hur stor skillnaden blir.
Redigerat av trickysaer, 19 augusti 2008 - 10:53.
Postad 19 augusti 2008 - 11:22
Onge
-
Onge
-
Användare
-
-
103 inlägg
Vilken version är det på den nya ROMen?
Jag har sålt min telefon som är 3-låst. När jag idag formaterade om den till ursprungsläge så hade den ändrat sig lite än hur den var alldeles innan. Ex. när man slajdar med ikonerna i nederkant så slajdar inte själv "programmen" mellan kontakter-foto-väder etc utan gick direkt liksom. Precis så jag har läst att det är med nya ROMen.
Och i alla kontakter var det bokstäver uppifrån å neråt i högerkanten. Så var det inte innan för mig och har läst att det är så i nya ROMen.
Hur gick detta till? Man kan väl inte få nya ROMen till en 3-låst telefon simpelt genom att formatera om den eller?
Kollade ROM-versionen innan jag packade å postade telefonen vidare till dess nya ägare.
Rom-version 1.37.774.3 SVE
Radio 1.00.25.03
Postad 19 augusti 2008 - 11:55
Unregistered9ea0ded7
-
Unregistered9ea0ded7
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har sålt min telefon som är 3-låst. När jag idag formaterade om den till ursprungsläge så hade den ändrat sig lite än hur den var alldeles innan. Ex. när man slajdar med ikonerna i nederkant så slajdar inte själv "programmen" mellan kontakter-foto-väder etc utan gick direkt liksom. Precis så jag har läst att det är med nya ROMen.
jag har orig v1.37, och min har alltid gjort så. Och i alla kontakter var det bokstäver uppifrån å neråt i högerkanten. Så var det inte innan för mig och har läst att det är så i nya ROMen.
Återigen, det har jag också. Du kanske blandar ihop det med val av länder i väderlistan? v1.39 har bokstavlista, vilket inte v1.37 har. /M
Postad 19 augusti 2008 - 12:43
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jag kommer att få en imorgon som inte är operatörslåst. Vad kan vara bra att göra med den med en gång? Ladda hem program, vilka? Uppgradera? Ta bort onödiga program etc
Behöver också svar på denna fråga, ska hämta ut min telefon på posten om ca 3-4 timmar , och jag undrar vad är det första jag ska göra osv?
Postad 19 augusti 2008 - 12:48
pppat
-
pppat
-
Rookie
-
3 inlägg
Behöver också svar på denna fråga, ska hämta ut min telefon på posten om ca 3-4 timmar , och jag undrar vad är det första jag ska göra osv?
Ett tips är att börja med att lägga in den nya romen från htc. Den finns på htc.com klicka sen på htc e-club.
Postad 19 augusti 2008 - 13:27
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Pratade med tre idag, inom den närmsta månaden sa dom till mig att firmwaren skulle komma  varför ska det ta sådan tid.
Edit: vart hittar man roliga program att köpa eller freeware till diamanten??
Redigerat av jimel, 19 augusti 2008 - 13:28.
Postad 19 augusti 2008 - 13:29
Jackpot86
-
Jackpot86
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
stå på dig och se till att byt, jag fick en till slut som inte lyste gult, den hade desstom senaste rom versionen inlagd (1.93xxxx)
Har precis köpt en Diamond, där lyser gult på min med. Mest på underkanten när man ska justera skärmen vid första uppstarten.
Postad 19 augusti 2008 - 14:20
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Ställer frågan igen då jag ämnar köpa en telefon idag eller imorgon: Är det värt att köpa Diamond även om man inte kommer exprimentera med en massa tweaks o dyl som kan förverka garantin? Givetvis vill jag pilla med roliga program o apps men är inte så haj på WM så jag brukar vara försiktig med sånt jag inte kan
Hur är det med sms, kan man använda förgjorda smileys el animerade smileys a´la SE?
Tacksam för snabba råd!
Postad 19 augusti 2008 - 14:26
nuco
-
nuco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ställer frågan igen då jag ämnar köpa en telefon idag eller imorgon: Är det värt att köpa Diamond även om man inte kommer exprimentera med en massa tweaks o dyl som kan förverka garantin? Givetvis vill jag pilla med roliga program o apps men är inte så haj på WM så jag brukar vara försiktig med sånt jag inte kan 
Hur är det med sms, kan man använda förgjorda smileys el animerade smileys a´la SE?
Tacksam för snabba råd! 
Det räcker att du uppgraderar den till den senaste officiella ROM .. Mer behöver du inte göra om du inte vill. Det finns inga animerade SMS...Men vem vill egentligen ha sån tjafs
Postad 19 augusti 2008 - 14:53
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
tack så hemskt mycket! det löste problemet, tack och bock!
och så till the issue of battery. är det någon som beställt det större batteriet och fått det? skulle vara intressant att se lite bilder för att jämföra hur pass mkt fetare telefonen blir samt om ni är nöjda och kan ge en uppskattning efter 1-2 veckors användande hur stor skillnaden blir.
Har läst lite löst på diverse forum att noname batteriet på 1800mAh krånglat en hel del. Bla så har GPS:en slutat fungera. Storleken är dubbelt så stort som originalbatteriet, vilket gör att telefonen nästan blir dubbelt så tjock. Det, enligt min mening, tar bort lite av charmen med Diamond som är så smidig och nätt. Det bästa vore om htc själva kunde ta fram en mellanvariant så skulle jag iaf hugga till direkt.
Redigerat av jouh, 19 augusti 2008 - 14:53.
Postad 19 augusti 2008 - 14:58
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Har läst lite löst på diverse forum att noname batteriet på 1800mAh krånglat en hel del. Bla så har GPS:en slutat fungera. Storleken är dubbelt så stort som originalbatteriet, vilket gör att telefonen nästan blir dubbelt så tjock. Det, enligt min mening, tar bort lite av charmen med Diamond som är så smidig och nätt. Det bästa vore om htc själva kunde ta fram en mellanvariant så skulle jag iaf hugga till direkt.
vad jag vet ska det finnas ett på 1350mAh som är htcs egna? också hört om att det strulat med stora batteriet som inte är deras egna. tänker inte beställa något annat än orginal, vill inte ha något strul. men lite som du säger, det är ju en av charmen med luren, men om batteritiden är så här kass nu så lär den knappast vara bättre om ett halvår-år så då kanske man inte har något val.
Postad 19 augusti 2008 - 17:01
Meep
-
Meep
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
vad jag vet ska det finnas ett på 1350mAh som är htcs egna? också hört om att det strulat med stora batteriet som inte är deras egna. tänker inte beställa något annat än orginal, vill inte ha något strul. men lite som du säger, det är ju en av charmen med luren, men om batteritiden är så här kass nu så lär den knappast vara bättre om ett halvår-år så då kanske man inte har något val.
Japp jag läste oxå att batteri-kopiorna kan strula, bland annat fungerade inte GPS:en med nya batteriet. Det var någon som nämnde att batteriet eventuellt levererade för klen spänning för att GPS:en skulle fungera.
Postad 19 augusti 2008 - 17:52
rosentorp
-
rosentorp
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Kan någon bekräfta att Spb GPRS Monitor fungerar för 3G/HDSPA datatrafiken också?? Innan man köper det...
Ja, det fungerar. /Anders
Postad 19 augusti 2008 - 18:25
brb66
-
brb66
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Min torrent med allt du behöver och info.
http://thepiratebay....torrent/4329640
Lycka till 
Snyggt jobbat du är en kanon kille
Postad 19 augusti 2008 - 18:27
k4rhu
-
k4rhu
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Då jag har 3kr/dag surf från tresom innebär att jag bara får surfa i högst 0.384mb/s undrar jag: Kan jag någonstans i mobilen begränsa mobilen såden inte laddar mer äni 3Goch alldrig går över till hsdpa. Jag menar, man märker ju inte och såvipsfår manskitstor räkning ändå fast man har månadsbetalning.
Redigerat av k4rhu, 19 augusti 2008 - 18:28.
Postad 19 augusti 2008 - 18:29
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hur ser man vilken rom ver man har?
Postad 19 augusti 2008 - 18:44
-Raven-
-
-Raven-
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hur ser man vilken rom ver man har?
om du inte känner det på smaken så finns det nog en etikett på flaskan
Postad 19 augusti 2008 - 19:14
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
om du inte känner det på smaken så finns det nog en etikett på flaskan 
hehe , hittade det till slut efter lite letande, fick precis hem telefonen osv, har ver 1.9 något sånt, dett bör väl vara dena nyaste? och är det något mer jag bör göra som är viktigt?
Postad 19 augusti 2008 - 19:22
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Bekräftat datum på det större orginal batteriet från HTC inkls ny lucka.
Saxat från vår återförsäljar sida på brightpoint:
"BATTERI+BATTERILUCKA HTC TOUCH DIAMOND (BP E270)
Produkten är beräknad att komma in.2008-10-11."
Brightpoint är förövrigt den sida jag tror de flesta återförsäljare huvudsakligen beställer sina saker. De brukar vara ganska snabba på att få in saker. Exakt inköps pris tänker jag inte avslöja men det ligger runt strax över 200kr. Räkna med att de flesta butiker kommer ta ut 349kr.
Redigerat av yuion, 19 augusti 2008 - 19:24.
Postad 19 augusti 2008 - 19:56
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Slängde in tomtom idag, klart mycket bättre än google maps skiten som var där innan.
Postad 19 augusti 2008 - 20:09
Peter B
-
Peter B
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Går det att ha 2 simkort i den?
Postad 19 augusti 2008 - 20:17
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Jag har problem med klaxon alarmklocka. Jag ställer in klockan på en viss tid och när det är dags för den att ringa låter det inte, utan när jag trycker på strömbrytaren (knappen på toppen) så börjar det ringa. Kan någon hjälpa mig att rätta till problemet?
Postad 19 augusti 2008 - 20:22
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
Nej man kan inte använda 2 simkort i diamond
Postad 19 augusti 2008 - 20:31
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Nej man kan inte använda 2 simkort i diamond
Konstigt egentligen att det inte används mer? Himla smidigt att ha funktionen. Någon som vet varför?
Postad 19 augusti 2008 - 20:53
kebabslyna
-
kebabslyna
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Konstigt egentligen att det inte används mer? Himla smidigt att ha funktionen. Någon som vet varför?
för att tillverkarna säljer en extra mobil med varje kort typ...dom e ju inte dumma
Postad 19 augusti 2008 - 21:06
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag har problem med klaxon alarmklocka. Jag ställer in klockan på en viss tid och när det är dags för den att ringa låter det inte, utan när jag trycker på strömbrytaren (knappen på toppen) så börjar det ringa. Kan någon hjälpa mig att rätta till problemet?
inget tips för dig där, annars kan jag rekommendera pTravelAlarm varmt.
Postad 19 augusti 2008 - 21:40
brb66
-
brb66
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Så där nu låste jag upp min Diamant samt sparkade ut TRE samt uppdaterat till senaste romen..samt fröar jag på tpb till alla som vill göra likadant
Postad 19 augusti 2008 - 21:41
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
för att tillverkarna säljer en extra mobil med varje kort typ...dom e ju inte dumma
Kan vara så, annars sitter det i flera modeller utanför norden/europa. SÅ det används ju på andra håll.
Postad 19 augusti 2008 - 21:51
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Kan vara så, annars sitter det i flera modeller utanför norden/europa. SÅ det används ju på andra håll.
dessa är ju replikor typ på vanliga telefoner, ser likadana ut. skrevs om en sån sajt tidigare. känns ju mest intressant för typ knarklangare och liknande?
Postad 19 augusti 2008 - 22:12
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
dessa är ju replikor typ på vanliga telefoner, ser likadana ut. skrevs om en sån sajt tidigare. känns ju mest intressant för typ knarklangare och liknande? 
Finns en del vanliga lurar med funktionen också. Njae, jag hade uppskattat funktionen. Det hade varit bra att vara nåbar på 2olika nummer via samma lur.
Postad 19 augusti 2008 - 22:13
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Vart hittar man denna telefon billigast?
Jag behöver ha Telia abb men det kanske är billigare att köpa den från någon annan o sen kasta deras abb (men ändå betala för det såklart)
Postad 19 augusti 2008 - 22:24
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Det går om du köper till en liten adapter tydligen såg jag på nån hemsida... Så där nu låste jag upp min Diamant samt sparkade ut TRE samt uppdaterat till senaste romen..samt fröar jag på tpb till alla som vill göra likadant
Jätte snällt  Jag skapade torrenten och har haft igång den sen jag skapade den... har laddat upp typ nästan 1,5GB hittils haha http://thepiratebay....torrent/4329640 för er som vill låsa upp eran 3 telefon utan att pröjsa en massa  (Kräver flashning av SPL...) Jag rekomenderar att du kör in Dutty's 1.6 ROM... han arbetar för fullt med 1.7 men han vill göra nått "lite extra" som jag inte får skvalra till någon  men det lär dröja ett par veckor till... OCH så rekomenderar jag alla som har flashat hitils att köra in senaste .07 Radion--- Lika bra som .05 men bättre GPS och UMTS/3G Hantering  OPS... glömde skriva aningen bättre batteritid oxo
Redigerat av Gucci, 19 augusti 2008 - 22:27.
Postad 19 augusti 2008 - 22:24
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
inget tips för dig där, annars kan jag rekommendera pTravelAlarm varmt.
hade velat ha någon gratis.
Postad 19 augusti 2008 - 22:40
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
hade velat ha någon gratis.
Skicka ett pm med din mail så får du den av mig...
Postad 19 augusti 2008 - 22:41
Lagasse
-
Lagasse
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nu har jag inte i närheten av läst igenom hela den här tråden då det var närmast löjliga 75 sidor att plöja, så ni får ursäkta eller radera inlägget  Till saken! Snubblade över den här utomordentligt vackra luren idag och gjorde en riktig jawdropper. Är i behov av ny mobiltelefon, och har funderat på en SE C902 innan, men sen såg jag den här och blev helt tjock av glädje och upphetsning  Jag har dock aldrig använt smartphone, men det är väl bara en fråga om att lära sig  Detta medför också att jag inte har någon kunskap om program i sådana eller liknande, så det här är min jungfruresa kan man säga  Har ett par frågor om den här också. * Har noterat att det är GPS på den. "Ska" man köpa GPS-program, eller är dom gratis? Och om man "ska" köpa dem, ligger det nåt på pirategay eller liknande så man kan slanga hem? *Hur är hållbarheten på de här små läckerbitarna? Nåt speciellt som tenderar att gå sönder? *Har läst mig till på omdömessidan på prisjakt att originalfirmwaren är skitseg. Hur gör man för att byta sån och var får man tag? "Ska" man köpa dessa också? Om jag fattade "Gucci" rätt här ovan så finns det också folk som utvecklar egna firmwares, OS eller program? Förklara gärna för mig då jag är helt grön på det här! MVH Fredrik
Postad 19 augusti 2008 - 22:45
Unregistereda349202f
-
Unregistereda349202f
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
min htc diamond står hela tiden på GSM trots att jag har 3G abonnemang. i inställningarna verkar de inte gå att låsa den till 3GB...finns bara GSM och WCDnått att välja på...någon som vet något? jag har senaste firmwaren.
Jag hade samma problem med mitt tele2-abb. Efter att ha ändrat fram och tillbaka mellan WCDMA (=3G) och Auto i bandinställningarna så löste sig problemet automatiskt på ngt magiskt sätt och nu funkar det klockrent. Har för övrigt nya ROMen installerad.
Postad 19 augusti 2008 - 22:54
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Har ett par frågor om den här också. * Har noterat att det är GPS på den. "Ska" man köpa GPS-program, eller är dom gratis? Och om man "ska" köpa dem, ligger det nåt på pirategay eller liknande så man kan slanga hem? *Hur är hållbarheten på de här små läckerbitarna? Nåt speciellt som tenderar att gå sönder? *Har läst mig till på omdömessidan på prisjakt att originalfirmwaren är skitseg. Hur gör man för att byta sån och var får man tag? "Ska" man köpa dessa också? Om jag fattade "Gucci" rätt här ovan så finns det också folk som utvecklar egna firmwares, OS eller program? Förklara gärna för mig då jag är helt grön på det här! MVH Fredrik
Ska försöka så gått det går. * Ja TomTom är gratis men inte Kartorna, men dom finns att hitta i sidan du påpekade. Kan bara vara lite svårt att få kartorna "crackade". * Hållbarheten är ok, men det är ingen studs boll  Den Repar snabbt, eller snabbt och snabbt, den blir repig ifall du är oförsiktig, så jag rekommenderar ett DisplaySkydd / Skyddsfilm. Det kommer med en men extra finns här: http://www.screengua...mond-p-790.html* Finns 2 sidor med info om Flashning: http://forum.xda-dev...ad.php?t=416211http://www.modmydiamond.info/Cooked ROM's "brukar" inte säljas, vissa delar köps dock av företag som sedan marknadsför dom (Som till exempel Vito Winterface). Men det finns snälla själar vid: http://forum.xda-dev...splay.php?f=430som laga egna ROM's och delar med sig av dom till oss, Där är det egentligen bara smak och tycke som bestämmer vilken du ska ha. Vissa är bra andra mindre bra och buggiga... så.. ja... thats right about it i suppose.. Hoppas det gav dig lite klarhet i det hela. Men ett sista ord från mig bara: SNÄLLA läs på BRA innan du Flashar eller nått... Det är inte farligt på något sätt att Flasha men görs det fel så har du en fin servett vikt i alla fall... EDIT: Dutty skrev det här för inte så länge sen: New rom will be hopefully available by this weekend new Build, drivers, updated apps and also new radio also MS voice command version. Plus ett nytt skin som kommer få den o se prydlig ut sa han O_o v1.7 till helgen alltså
Redigerat av Gucci, 19 augusti 2008 - 23:02.
Postad 19 augusti 2008 - 23:05
Lagasse
-
Lagasse
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ska försöka så gått det går. * Ja TomTom är gratis men inte Kartorna, men dom finns att hitta i sidan du påpekade. Kan bara vara lite svårt att få kartorna "crackade". * Hållbarheten är ok, men det är ingen studs boll Den Repar snabbt, eller snabbt och snabbt, den blir repig ifall du är oförsiktig, så jag rekommenderar ett DisplaySkydd / Skyddsfilm. Det kommer med en men extra finns här: http://www.screengua...mond-p-790.html * Finns 2 sidor med info om Flashning: http://forum.xda-dev...ad.php?t=416211 http://www.modmydiamond.info/
Cooked ROM's "brukar" inte säljas, vissa delar köps dock av företag som sedan marknadsför dom (Som till exempel Vito Winterface). Men det finns snälla själar vid: http://forum.xda-dev...splay.php?f=430 som laga egna ROM's och delar med sig av dom till oss, Där är det egentligen bara smak och tycke som bestämmer vilken du ska ha. Vissa är bra andra mindre bra och buggiga... så.. ja... thats right about it i suppose..
Hoppas det gav dig lite klarhet i det hela. Men ett sista ord från mig bara:
SNÄLLA läs på BRA innan du Flashar eller nått... Det är inte farligt på något sätt att Flasha men görs det fel så har du en fin servett vikt i alla fall...
Det jag markerade där har jag lärt mig med mp3spelaren jag hade förr också... det tog cirka två evigheter att få igång flashningen av firmwaren på grund av alla varningar... "är du säker?" cirka 147 gånger, "Stäng inte av eller bryt strömmen" 666 gånger. Ungefär. Men tack för att du lade fram det  Om jag har fattat det rätt så kan man få ny originalfirmware också, stämmer det? Nåt i stil med att originalfirmwaren som brukar vara installerad är seg och drar batteri medan den nyare är lite bättre på de flesta aspekter där. Som jag har läst ut det så är det alltså en nyare firmware men utvecklad av HTC själva? Eller är jag ute och cyklar i nattmössan?  Hur menar du då med att "cracka" kartorna till TomTom då, måste man göra det för att få dem att fungera? Ursäkta en novis och alla hundra frågor, men jag är bra nyfiken, då det i bästa fall blir inköp på måndag! *hoppas på bra avlöning* Edit: EDIT:
Dutty skrev det här för inte så länge sen:
New rom will be hopefully available by this weekend
new Build, drivers, updated apps and also new radio also MS voice command version.
Plus ett nytt skin som kommer få den o se prydlig ut sa han O_o
v1.7 till helgen alltså 
Vad innebär det här med ROM då? Är det liksom gränssnittet i hela telefonen, eller är det ett program, eller hur är det?  MVH Fredrik
Redigerat av Lagasse, 19 augusti 2008 - 23:07.
Postad 19 augusti 2008 - 23:09
Onge
-
Onge
-
Användare
-
-
103 inlägg
jag har orig v1.37, och min har alltid gjort så.
Återigen, det har jag också. Du kanske blandar ihop det med val av länder i väderlistan? v1.39 har bokstavlista, vilket inte v1.37 har.
/M
Nej det var inte väderlistan, glömde att kolla om den också ändrat utseende. Det var i alla kontakter, innan formateringen hade jag bokstäverna ovanpå, 2 bokstäver i varje ruta, nu satt de till höger uppifrån å ner..en bokstav per ruta. Och när man ändrade program i startrutan så slajdade dom inte ur bild som förut utan kom direkt vilket var lite tråkigare. Skumt iaf att det blev så när man formaterade om den i samma gamla ROM. Tyvärr var då radiomottagningen kass med luren på mitt jobb så fick sälja den å köpa en SE C902.
Postad 19 augusti 2008 - 23:17
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Om jag har fattat det rätt så kan man få ny originalfirmware också, stämmer det? Nåt i stil med att originalfirmwaren som brukar vara installerad är seg och drar batteri medan den nyare är lite bättre på de flesta aspekter där. Som jag har läst ut det så är det alltså en nyare firmware men utvecklad av HTC själva? Eller är jag ute och cyklar i nattmössan? 
Hur menar du då med att "cracka" kartorna till TomTom då, måste man göra det för att få dem att fungera?
Vad innebär det här med ROM då? Är det liksom gränssnittet i hela telefonen, eller är det ett program, eller hur är det? 
MVH Fredrik
Original Firmware finns oxo ja och det är väl egentligen att rekomendera ifall du inte vill bryta garantin du har, men man kan alltid "gömma" att du har haft en annan ROM i den sen innan då... Tror inte man får prata om "crackning" här så du får ta och hitta information om det någonannanstans, och nej du behöver inte göra det för att få dom att fungera ifall du köper dom... Ok, en grund för dig, hoppas du kan lite hur en dator fungerar HardSPL är grunden i din telefon, se den som BIOS på ditt moderkort. Radio är Drivrutinen som tar hand om alla in och utgående antenner som din mobil har, Som GPS, Telefonen 2G/3G, WiFi etc. Äldre drar mer batteri och är sämre (som Radio .03). Nyare är bättre på allt, och defenetivt Batteri Tid (Som .07 då) ROM är själva OSet i mobilen, ROMen innehåller 2 saker, OS (Vilken är Windows Mobile då) Och Manilla ( Vilket är gränsnittet även kallat TouchFlo 3D) sedan uppdaterar dom alltid programen runtomkring vid varje ny ROM som dom släpper. En sak bara, låt inte komplexiteten avskräcka dig bara, för du kan klara dig bra med Officiella Roms som HTC släpper, och dom är 100% säkra när det handlar om Garantin MEN Dom blir aldrig lika bra eller snabba som Cooked ROM's är och alltid blir...
Postad 19 augusti 2008 - 23:19
Lagasse
-
Lagasse
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Original Firmware finns oxo ja och det är väl egentligen att rekomendera ifall du inte vill bryta garantin du har, men man kan alltid "gömma" att du har haft en annan ROM i den sen innan då...
Tror inte man får prata om "crackning" här så du får ta och hitta information om det någonannanstans, och nej du behöver inte göra det för att få dom att fungera ifall du köper dom...
Ok, en grund för dig, hoppas du kan lite hur en dator fungerar
HardSPL är grunden i din telefon, se den som BIOS på ditt moderkort.
Radio är Drivrutinen som tar hand om alla in och utgående antenner som din mobil har, Som GPS, Telefonen 2G/3G, WiFi etc. Äldre drar mer batteri och är sämre (som Radio .03). Nyare är bättre på allt, och defenetivt Batteri Tid (Som .07 då)
ROM är själva OSet i mobilen, ROMen innehåller 2 saker, OS (Vilken är Windows Mobile då) Och Manilla ( Vilket är gränsnittet även kallat TouchFlo 3D) sedan uppdaterar dom alltid programen runtomkring vid varje ny ROM som dom släpper.
En sak bara, låt inte komplexiteten avskräcka dig bara, för du kan klara dig bra med Officiella Roms som HTC släpper, och dom är 100% säkra när det handlar om Garantin
MEN
Dom blir aldrig lika bra eller snabba som Cooked ROM's är och alltid blir...
Nu klarnade det till ganska bra  Tack så hemskt mycket! Om det blir inköp så kanske det är lika bra att åtminstone börja uppdatera med officiella medel då så man inte lökar ur garantin  Bra hjälp där! Uppskattas mycket  Nu är det bara till att vänta till lön  MVH Fredrik
Postad 19 augusti 2008 - 23:20
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Nej det var inte väderlistan, glömde att kolla om den också ändrat utseende. Det var i alla kontakter, innan formateringen hade jag bokstäverna ovanpå, 2 bokstäver i varje ruta, nu satt de till höger uppifrån å ner..en bokstav per ruta. Och när man ändrade program i startrutan så slajdade dom inte ur bild som förut utan kom direkt vilket var lite tråkigare. Skumt iaf att det blev så när man formaterade om den i samma gamla ROM. Tyvärr var då radiomottagningen kass med luren på mitt jobb så fick sälja den å köpa en SE C902.
Det där med slajdandet ni snackar om är bara Manilla (TouchFlo 3D) det handlar om och inte ROM version. Den med mest 3D animationer är Manilla .30 Den nyare heter .38 MEN Man kan köra med äldre Manilla på nyare ROM, så jag kör Duttys 1.6 MEN Gammla Manilla .30 så jag njuter av 3D effekterna ändå. OCH .30 funkar bättre med nyare ROM än den gör med den gamla original ROM'en den kom med... EDIT: Inte att rekomendera dock för gamla .30 är ganska buggig  men jag älskar 3D Effekter OK!!!
Redigerat av Gucci, 19 augusti 2008 - 23:27.
Postad 20 augusti 2008 - 00:26
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Efter några dagars användning såg jag att min Diamond hade lite gula fläckar i skärmens nederkant. RIngde återförsäljaren som erbjöd DOA. Så nu blir det att skicka in den och hoppas att den man får inte är likadan. Lite trist när man konfat den precis som man ville ha den.
Postad 20 augusti 2008 - 04:46
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
Efter några dagars användning såg jag att min Diamond hade lite gula fläckar i skärmens nederkant. RIngde återförsäljaren som erbjöd DOA. Så nu blir det att skicka in den och hoppas att den man får inte är likadan. Lite trist när man konfat den precis som man ville ha den. 
Jag fick hem min telefon igår , och har också märkt att det finns en liten gul fläck länget ner på skärmen , men ska/bör jag skicka in telefonen pga av detta . Egentligen så bryr jag mig inte om detta eftersom jag har 2 års garani om något händer med telefonen , eller vad säger ni?
Postad 20 augusti 2008 - 07:04
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Skicka ett pm med din mail så får du den av mig...
...hemskt gärna ett pm till mig också...orginalet suger ju!
Postad 20 augusti 2008 - 07:08
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Då jag har 3kr/dag surf från tresom innebär att jag bara får surfa i högst 0.384mb/s undrar jag: Kan jag någonstans i mobilen begränsa mobilen såden inte laddar mer äni 3Goch alldrig går över till hsdpa. Jag menar, man märker ju inte och såvipsfår manskitstor räkning ändå fast man har månadsbetalning.
Tror tre har en gräns på 5Gb/mån, det innebär att du ska ladda hem över ~160Mb/dag för att överskrida den. De begränsar även hastigheten till 384Kb/s så det är inget att oroa sig för om den går på HSDPA.
Postad 20 augusti 2008 - 07:55
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag uppgraderade min trelåsta diamond igår tack vare guccis filer. Stort tack
Telefonen är nu mycket snabbare, men tycker ändå att mottagningen är riktigt dålig!
Ska testa med radio -07 idag!
Och så en fråga!
När man skriver sms så hade jag innan väldigt liten text på allt.
Men efter uppdateringen så har jag rätt stor på det jag själv skriver och mottagarraden.
Med scrollhjulet så ändras ju bara texten på de jag fått.
Vet nån vart man ändrar det?
Steffe
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|