* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 16 augusti 2008 - 04:28
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Alltså, varför kan inte alla som gör programmen samarbeta, just nu har jag 3 program för en "budget" för alla har funktioner som den andra saknar :/
Jag har för mig att det kallas för marknadsekonomi
Postad 16 augusti 2008 - 10:23
Unregistereda721d0ad
-
Unregistereda721d0ad
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har en fråga.
Jag är supernöjd med min iPhone verkligen, men har aldrg blivit kompis med iTunes riktigt. Det jag vill göra är att föra över bilder på mina album till telefonen, vilket jag trodde man gjorde genom att markera "musik" under "iPhone", och välja "Hämta bildmaterial till album".
Men det funkar inte sen när jag tittar i min iPhone. Har jag missat något?
Kanske beror på att Artist/Album är felstavat i dina mp3:ors id3-tag. Alternativt kan det vara ovnliga artister/album så att itunes databas inte hittar dem Har du provat att lägga till albumcover manuellt?
Postad 16 augusti 2008 - 14:27
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag, personligen ser inga nackdelar med att jailbreaka då det bara är att återställa telefonen i iTunes om man vill ta bort jailbreaket.
Är det verkligen så? Så man riskerar inte att telefonen kraschar och inte går att återställa efter att man har jailbreakat? Har du jailbreakat din telefon?
Postad 17 augusti 2008 - 00:05
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Är det verkligen så? Så man riskerar inte att telefonen kraschar och inte går att återställa efter att man har jailbreakat? Har du jailbreakat din telefon?
När man jailbreakar sin iPhone (nu för tiden) så är det i princip en lite modifierad återställningsfil (firmware) man återställer telefonen med. Alltså; Programmet PwnageTool skapar en återställningsfil åt dig, en exakt likadan som Apples egna återställningsfiler fast lite lite modifierad så att osignerad kod kan köras i telefonen. Sen när programmet skapat denna återställningsfil så återställer du telefonen precis som du normalt sett skulle återställa telefonen, fast istället för att välja apples återställningsfil så väljer du den återställningsfil du precis skapade med PwnageTool. Om du sen vill ta bort jailbreak så återställer du telefonen med apples återställningsfil. Det är med andra ord en ganska harmlös procedur eftersom man i dagsläget inte kan låsa upp telefonen (Unlock) och därför inte heller pillar i basbandet och flashar om det etc etc. Ja, jag har jailbreakat.
Redigerat av shapic, 17 augusti 2008 - 00:06.
Postad 17 augusti 2008 - 08:54
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Har du ett bibliotek liggandes på servern med databas och allt så håller du bara inne shift eller alt när du startar iTunes på HTPCn och väljer det iTunes biblioteket. Testa så förstår du nog .
Nu fungerar det bra. Har ett bibliotek på servern, som båda HTPC och laptoppen anstlutar till. Dock så upplever jag att Itunes blir väldigt mycket slöare när jag kör mot servern. Att tex uppdatera Album art på 1 låt tar ungefär 1 minut :'( Någon andra som upplever samma sak, eller är jag ensam om att köra mot ett server bibliotek?
Postad 17 augusti 2008 - 10:29
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Finns det en ORB kunnig i denna tråd, så tar jag gärna emot hjälp. Det känns att jag är 95% i mål, men strömningen fungerar inte: https://www.minhembi...howtopic=206238
Postad 17 augusti 2008 - 17:23
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
När man jailbreakar sin iPhone (nu för tiden) så är det i princip en lite modifierad återställningsfil (firmware) man återställer telefonen med. Alltså; Programmet PwnageTool skapar en återställningsfil åt dig, en exakt likadan som Apples egna återställningsfiler fast lite lite modifierad så att osignerad kod kan köras i telefonen. Sen när programmet skapat denna återställningsfil så återställer du telefonen precis som du normalt sett skulle återställa telefonen, fast istället för att välja apples återställningsfil så väljer du den återställningsfil du precis skapade med PwnageTool.
Om du sen vill ta bort jailbreak så återställer du telefonen med apples återställningsfil. Det är med andra ord en ganska harmlös procedur eftersom man i dagsläget inte kan låsa upp telefonen (Unlock) och därför inte heller pillar i basbandet och flashar om det etc etc.
Ja, jag har jailbreakat.
kan man ha de vanliga appsen pluss installer å cyndia om man jailbreakar?
Postad 17 augusti 2008 - 18:49
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
När man jailbreakar sin iPhone (nu för tiden) så är det i princip en lite modifierad återställningsfil (firmware) man återställer telefonen med. Alltså; Programmet PwnageTool skapar en återställningsfil åt dig, en exakt likadan som Apples egna återställningsfiler fast lite lite modifierad så att osignerad kod kan köras i telefonen. Sen när programmet skapat denna återställningsfil så återställer du telefonen precis som du normalt sett skulle återställa telefonen, fast istället för att välja apples återställningsfil så väljer du den återställningsfil du precis skapade med PwnageTool.
Om du sen vill ta bort jailbreak så återställer du telefonen med apples återställningsfil. Det är med andra ord en ganska harmlös procedur eftersom man i dagsläget inte kan låsa upp telefonen (Unlock) och därför inte heller pillar i basbandet och flashar om det etc etc.
Ja, jag har jailbreakat.
Ok, och du har en Iphone 3G? kan man ha de vanliga appsen pluss installer å cyndia om man jailbreakar?
Detta undrar jag också, riskerar man att förlora de apps man har köpt och laddat ner hittils? Alltså att de inte går att köra in från datorn igen, för jag förutsätter att telefonen rensas helt när man isåfall lägger in en modifierad firmware. Dessutom, vad tas med i en backup som görs när man synkar? Kommer denna backupen att läggas tillbaka efter att man har jailbreakat luren? Kommer man att tappa alla SMS som man hittills har mottagit i telefonen?
Postad 17 augusti 2008 - 21:02
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Ja Appstore funkar med jailbreakad telefon också
Postad 17 augusti 2008 - 21:09
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Ok, och du har en Iphone 3G?
Detta undrar jag också, riskerar man att förlora de apps man har köpt och laddat ner hittils? Alltså att de inte går att köra in från datorn igen, för jag förutsätter att telefonen rensas helt när man isåfall lägger in en modifierad firmware.
Dessutom, vad tas med i en backup som görs när man synkar? Kommer denna backupen att läggas tillbaka efter att man har jailbreakat luren? Kommer man att tappa alla SMS som man hittills har mottagit i telefonen?
En backup i itunes sparar allt utom media dvs låtar och videos. Alla inställningar, dina kontakter, sms, bokmärken, etc kommer du med lätthet kunna få tillbaka genom efter de du jailbreakat. Du kommer kunna ha appstore samtidigt som installer och cydia, det är inga problems alls. Kör så det ryker!
Postad 17 augusti 2008 - 22:18
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
En backup i itunes sparar allt utom media dvs låtar och videos. Alla inställningar, dina kontakter, sms, bokmärken, etc kommer du med lätthet kunna få tillbaka genom efter de du jailbreakat. Du kommer kunna ha appstore samtidigt som installer och cydia, det är inga problems alls. Kör så det ryker!
en bra step by step länk på hur man gör nån?
Postad 17 augusti 2008 - 22:24
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Postad 17 augusti 2008 - 23:55
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
nu vart jag nästan sugen på att jailbreaka min:/
Postad 17 augusti 2008 - 23:55
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Det har varit en hel del tutande angående 3G-mottagningen. Själv kom jag upp i blott 360 kbps i snitt med iNetworktest( http://i.dslr.net/tinyspeedtest.html säger att den ligger på 1400+ hela tiden?) och var missnöjd tills jag såg att dessvärre fanns det ingen Turbo 3G där jag befinner mig för tillfället. Det ska visst finnas Turbo 3G! Hmf! Måste nog ringa och gnälla på Trögia imorgon. Jag ska även kolla upp hastigheten när jag åker hem till Stockholm nästa gång. Ett par matnyttiga länkar. Kanske skåpmat för en del, men ändå: http://www.telia.se/...ngskartahomerun[url="http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/tackningskartor/utbyggnad3g-gsm/utbyggnaden.page"%20target="_blank"> http://www.telia.se/...age[/url] [url="http://www.mobiltbredband.net/tekinfo.html"]http://www.mobiltbredband.net/tekinfo.html[/url] På tal om inget... Ååh vad jag längtar tills iPhone PocketGuitar kommer till App Store!
Redigerat av peppe eng, 18 augusti 2008 - 00:05.
Postad 18 augusti 2008 - 00:16
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Windows: http://www.appleipho...n-20-jailbreak/
Är det någon som vet: Enligt punkt 12, så skall man välja bort "Activate", om man har en AT&T telefon som redan är aktiverat. Jag antar att det samma gäller om man har en "Telia lur"? Ok, men nu är det så att jag har en Telia lur, som jag har ett "smartsim" i, och som jag använder i Tele2's nät. Telefonen är dock aktiverat hos Apple med Telias sim. Så nu undrar jag: Skall jag välja att låta jailbreakprocessen "aktivera" telefonen med mitt Tele2 kort i telefonen? Eller skall jag istället sätta i Teliakortet innan jailbreak, och låta Itunes aktivera telefonen på nytt? Någon som vet? /J
Postad 18 augusti 2008 - 00:23
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Lindhardsen >> Jag förutsätter att vi Telia-kunder INTE ska ha denna rutan förbockad. Vad det gäller ditt simkort så tycker jag att du borde köra med Telia-sim i under denna processen. En backup i itunes sparar allt utom media dvs låtar och videos. Alla inställningar, dina kontakter, sms, bokmärken, etc kommer du med lätthet kunna få tillbaka genom efter de du jailbreakat. Du kommer kunna ha appstore samtidigt som installer och cydia, det är inga problems alls. Kör så det ryker! 1) Det låter bra...har vi någon mer här som har jailbreakat sin eller ändå sitter med kunskapen att de kan bekräfta att man inte blir av med inställningar, skickade/mottagna SMS, köpta program från AppStore o dyl ? 2) Sedan har jag ett, ja lite pinsamt problem...när WinPwn ska skapa den modifierade ipsw-filen så lägger den tydligen in all data i RAM-minnet under denna processen. Detta innebär att man bör ha över 300 MB RAM-minne på PC'n man använder för att göra detta. Där sitter jag i skiten, pinsamt nog  Jag använder just nu en gammal burk med endast 256 MB minne, finns det något sätt man kan komma runt detta eller har vi någon vänlig själv här som skulle kunna åta sig att skapa en modifierad ipsw-fil som man sedan kan ladda ner?
Redigerat av zinned78, 18 augusti 2008 - 00:25.
Postad 18 augusti 2008 - 00:25
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Är det någon som vet: Enligt punkt 12, så skall man välja bort "Activate", om man har en AT&T telefon som redan är aktiverat. Jag antar att det samma gäller om man har en "Telia lur"?
Ok, men nu är det så att jag har en Telia lur, som jag har ett "smartsim" i, och som jag använder i Tele2's nät. Telefonen är dock aktiverat hos Apple med Telias sim.
Så nu undrar jag: Skall jag välja att låta jailbreakprocessen "aktivera" telefonen med mitt Tele2 kort i telefonen? Eller skall jag istället sätta i Teliakortet innan jailbreak, och låta Itunes aktivera telefonen på nytt?
Någon som vet?
/J
Alltså, det du gör nu är ju endast att skapa en återställningsfil, som du _sedan_ ska återställa telefonen med i iTunes. Med andra ord spelar det ingen roll vilket simkort du har i telefonen när du skapar din återställningsfil. Så nej, jag skulle rekommendera dig att inte aktivera den då den aktiveras automatiskt när återställningen är klar. "Uncheck ‘Activate Phone’ and continue to next step if you have a carrier-specific iPhone that has already been activated " "Your iPhone will automatically activate itself in iTunes upon completion of the restore."
Redigerat av shapic, 18 augusti 2008 - 00:46.
Postad 18 augusti 2008 - 00:26
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Jag använder just nu en gammal burk med endast 256 MB minne, finns det något sätt man kan komma runt detta eller har vi någon vänlig själv här som skulle kunna åta sig att skapa en modifierad ipsw-fil som man sedan kan ladda ner?
Du har ett pm om 5...
Postad 18 augusti 2008 - 00:34
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Lindhardsen >> Jag förutsätter att vi Telia-kunder INTE ska ha denna rutan förbockad. Vad det gäller ditt simkort så tycker jag att du borde köra med Telia-sim i under denna processen.
Det spelar ingen roll vilket sim du har i telefonen när du skapar ipsw filen.
1) Det låter bra...har vi någon mer här som har jailbreakat sin eller ändå sitter med kunskapen att de kan bekräfta att man inte blir av med inställningar, skickade/mottagna SMS, köpta program från AppStore o dyl ?
Du kan vara lugn Så länge du gjorde en backup i iTunes innan...
2) Sedan har jag ett, ja lite pinsamt problem...när WinPwn ska skapa den modifierade ipsw-filen så lägger den tydligen in all data i RAM-minnet under denna processen. Detta innebär att man bör ha över 300 MB RAM-minne på PC'n man använder för att göra detta. Där sitter jag i skiten, pinsamt nog Jag använder just nu en gammal burk med endast 256 MB minne, finns det något sätt man kan komma runt detta eller har vi någon vänlig själv här som skulle kunna åta sig att skapa en modifierad ipsw-fil som man sedan kan ladda ner?
Finns färdiga att ladda ner lite överallt på nätet. Ett tips till alla som ska pwna sin lur med Winpwn: Under sista fliken, Partition Resizer, dra upp mätaren till 550mb så slipper ni eventuella problem med platsbrist innan Cydia startats för första gången. Här finns också en bra faq från BigBoss.
Redigerat av shapic, 18 augusti 2008 - 00:42.
Postad 18 augusti 2008 - 11:27
Kortskägg
-
Kortskägg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Alltså, kan någon ge förslag på de bästa program / apps som man kan få med jailbreakad lur som inte App store har? Det måste ju vara det som avgör om det är värt att jailbreaka, eller? Finns det någonstans på nätet man kan se vilka program man kommer åt med breakad lur?
Postad 18 augusti 2008 - 12:29
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Alltså, kan någon ge förslag på de bästa program / apps som man kan få med jailbreakad lur som inte App store har? Det måste ju vara det som avgör om det är värt att jailbreaka, eller? Finns det någonstans på nätet man kan se vilka program man kommer åt med breakad lur?
Winterboard, Bossprefs och MxTube är de appliktioner jag "inte kan leva utan" WInterboard gör så att jag kan ändra utseendet på ALLT, t.ex. byta ut det fula tangentbordet till ett annat. Bossprefs är en app som förenklar att sätta på / stänga av Edge, 3G, Wifi, Bluetooth, Airplane Mode, etc etc. Sen så kan man gömma andra programikoner bakom Bossprefs så att det slipper bli så många ikoner på springboard. Jag kommer t.ex. åt Winterboard, Poof, Settings, Installer, Appstore och Cydia genom att först gå in i Bossprefs och sen därifrån gå in i respektive apps... svårt att förklara, måste nog se för att förstå. Bossprefs ger också andra möjligheter, t.ex. som att byta ut batterimätaren till en sifferbaserad mätare, dvs man kan se mer exakt hur mkt batteri det är kvar. MxTube är som youtube-appen, fast med möjlighet att ladda ner klippen till telefonen istället för att titta på de senare. Klockren app.
Postad 18 augusti 2008 - 12:39
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Min kompis tappade sin iPhone i helgen, finns det något sätt att spåra den utan att ha lagt in någon speciell programvara? Antagligen har någon stulit/hittat den och använder den själv.
Postad 18 augusti 2008 - 16:21
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Såg att de håller på att bygga en 3G-täckningskarta över hela världen med Iphone. Bara att deltaga här: http://blog.wired.co...one-global.htmlEnligt macrumors.com så skall Steve Jobs kommenterat 3G-problematiken i ett mail enligt följande: We are working on some bugs which affect around 2% of the iPhones shipped, and hope to have a software update soon. SteveDvs softwarefel enligt Steve ( eller macrumors  )
Postad 18 augusti 2008 - 18:59
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
hur ere med försäkringen om ja jailbreakar? vi säger att jag tappar telefonen och den pajar, å sen e jailbreakad? eller jag får nått skit som pajar mjukvaran?
Postad 18 augusti 2008 - 19:12
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Nu har jag jailbreaket idag (enligt guiden ovan), och allt fungerar fint! Dock så tyckte jag att det tog väldigt lång tid (2 timmar +), eftersom att man må göra en restore efter jailbreaken. Men nu ikväll ser jag att det har kommit en ny Quick PWN metode. Då går det mycket snabbare. Noter dock att denna är i Beta än så länge!
Postad 18 augusti 2008 - 20:07
Unregistered31523d77
-
Unregistered31523d77
-
Användare
-
-
126 inlägg
Jailbrekade min i natt också, verkar rätt trevligt måste jag säga
Postad 18 augusti 2008 - 21:02
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
En fråga! Hamnar inte "jailbreak" i samma fack som piratkopiering av spel och filmer eller att chippa/manipulera sin spelkonsol dvs något som är olagligt och inte får diskuteras i den här tråden då det bryter mot forumets regler. Eller är det rent av så att det är lagligt att jailbreaka sin iPhone?
Inget illa menat mot er som diskuterar ämnet jag är bara lite undrande!
Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 18 augusti 2008 - 21:03.
Postad 18 augusti 2008 - 21:43
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
En fråga! Hamnar inte "jailbreak" i samma fack som piratkopiering av spel och filmer eller att chippa/manipulera sin spelkonsol dvs något som är olagligt och inte får diskuteras i den här tråden då det bryter mot forumets regler. Eller är det rent av så att det är lagligt att jailbreaka sin iPhone?
Inget illa menat mot er som diskuterar ämnet jag är bara lite undrande! 
Nej det är inte olagligt att jailbreaka sin iPhone, lika lite som att det skulle vara olagligt att chippa sin spelkonsol  Det är däremot olagligt att ladda ner crackade app-store-spel som egentligen kostar pengar och lägga in dem på din jailbreakade iPhone. Lika olagligt som att ladda ner Halo 3 och spela på din chippade Xbox.
Postad 18 augusti 2008 - 21:43
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Har faktisk ingen aning hur det är rent legalt, med jailbreak - eller för den delen vad forumreglarna säger om att diskutera chippat Xbox (om det nu är samma sak?).
Men om det är ett problem, så är jag säker på att en snäll moderator vänligt, men bestämt talar om det för oss;)
Postad 18 augusti 2008 - 21:45
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
hur ere med försäkringen om ja jailbreakar? vi säger att jag tappar telefonen och den pajar, å sen e jailbreakad? eller jag får nått skit som pajar mjukvaran?
Får du "nåt skit" som "pajar" mjukvaran så är det ju bara att återställa. Tappar du telefonen så att den "pajar" så återställer du telefonen med apples orginal firmware och sen lämnar du in den på service.
Postad 18 augusti 2008 - 21:52
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Har faktisk ingen aning hur det är rent legalt, med jailbreak - eller för den delen vad forumreglarna säger om att diskutera chippat Xbox (om det nu är samma sak?). Men om det är ett problem, så är jag säker på att en snäll moderator vänligt, men bestämt talar om det för oss;)
Nämnde chippat xbox bara som en liknelse. Hursomhelst så vill jag nu sätta en parantes runt det jag skrev i förra posten att den inte är olagligt att jailbreaka, jag är inte så säker längre. Men jag har ett starkt minne av att jag läst på flera ställen att iPhone Dev Team som skapat Pwnage medvetet skapat det på ett sätt att det inte ska bryta mot några lagar...
Redigerat av shapic, 18 augusti 2008 - 21:57.
Postad 18 augusti 2008 - 23:18
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Oh! 2.02 finns tillgänglig nu!
Postad 18 augusti 2008 - 23:35
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Japp, vore jo trevligt att se vad den innehåller - alltså mer än bara “Bug Fixes”. Edit: Hmm... Enligt *RYKTEN*, så skall det vara bättre 3g täckning på G:) Finns det någon som kan bekräfta det?
Redigerat av Lindhardsen, 18 augusti 2008 - 23:43.
Postad 19 augusti 2008 - 00:30
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Tack som f#n, crApple! 2.02 är inne i luren och helt plötsligt får jag inte 3G längre. Bara edge.
EDIT: Det löste sig efter jag gjorde en "hårdreset", inte en vanlig. Dock fortfarande sunkig 3G-hastighet.
Redigerat av peppe eng, 19 augusti 2008 - 02:35.
Postad 19 augusti 2008 - 02:54
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Sådär!
Då har man jailbreakat sin Iphone 3G med allt vad det innebär, tog ganska precis 1 timme och 55 minuter från start tills att iTunes hade lagt tillbaka backupen. Just att lägga tillbaka backupen tog en evinnerlig tid, på progressmätaren hade den en halv pinne kvar i över 45 minuter!
Nu har man alltså Cydia istället för Installer som jag förstår det och genom detta kan man lägga in andra applikationer, det ska bli intressant att utforska. Någon som har tips på saker man bör lägga in, á la Prefs o dyl som man gjorde när man gick igenom samma procedur med sin gamla iPod Touch...?
Postad 19 augusti 2008 - 06:31
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Lindhardsen:Som jag förstår så använder du Tele2 med Rebel SimCard? Fungerar 3G och GPRS med ditt Tele2 abonnemang? Eller var du tvungen att jailbreaka den för att Tele2s 3G och GPRS ska fungera? iPhone 3G som Telia säljer har ju deras GPRS inställningar? Jag funderar på att köpa iPhone 3G men vill använda mitt Tele2 abonnemang.
Postad 19 augusti 2008 - 06:50
ChoAtic
-
ChoAtic
-
Användare
-
-
189 inlägg
Nu har min vita iPhone också börjat få dessa sprickor. Runt kameran och runt knappen på ovansidan.. Hur ska jag göra, eller rättare sagt, hur har ni andra med sprickor gjort? Känns fördjävligt alltså..  Är annars jättenöjd med telefonen..
Postad 19 augusti 2008 - 07:31
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Tack som f#n, crApple! 2.02 är inne i luren och helt plötsligt får jag inte 3G längre. Bara edge.
EDIT: Det löste sig efter jag gjorde en "hårdreset", inte en vanlig. Dock fortfarande sunkig 3G-hastighet.
har läst fler som klagat på både 3gn och gpsen att den blivit sämre eller obefintilg efter uppdateringen?
Postad 19 augusti 2008 - 07:40
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
har läst fler som klagat på både 3gn och gpsen att den blivit sämre eller obefintilg efter uppdateringen?
Hade 4-5 staplar hela vägen mellan Malmö-Lund idag. Ungefär som igår, lite bättre. Fast det kan ju lika väl vara en tillfällighet.
Postad 19 augusti 2008 - 08:27
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Lindhardsen: Som jag förstår så använder du Tele2 med Rebel SimCard? Fungerar 3G och GPRS med ditt Tele2 abonnemang? Eller var du tvungen att jailbreaka den för att Tele2s 3G och GPRS ska fungera? iPhone 3G som Telia säljer har ju deras GPRS inställningar?
Jag funderar på att köpa iPhone 3G men vill använda mitt Tele2 abonnemang.
Jo, jag har Rebelsim, men jag har inte alls fått det att fungera  Dock så har jag bra kontakt med killarna på rebelsim, och ett nytt kort är på väg på posten. Om man kollar deres feedback på Ebay, så verkar det jo som att andra är mycket nöjda. Så jag tror och hoppas på att det kommer att fungera med båda GSM och 3g under veckan. Jag skall höra av mig, när nye kortet kommer. Vad jag däremot använder nu, är ett I-Smart som denna. Den fungerar utmärkt med Tele2, men bara med 2g (även om att jag har jailbreakat) - så jag håller verkligen tummarna för att jag får ett Rebelsim som fungerar som utlovat...
Postad 19 augusti 2008 - 08:31
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Vad finns det för möjligheter till rtsp-streaming på denna telefon? Det enda jag känner till är betatestning av VLC, finns det någon annan möjlighet?
Postad 19 augusti 2008 - 09:36
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Mjo, min GPS är alltid lite svajjig tills det att jag har tagit ut den i det fria och låtit den få lokalisera mig ordentligt med hjälp av satelliter. Samma för syster och svågers. Är det bara inbillning eller finns det fler som upplevt det så?
Postad 19 augusti 2008 - 09:55
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
...på App Store, varför står det ALLTID Popularitet: 0 hämtningar? På ALLA program!
Postad 19 augusti 2008 - 10:29
Unregisteredde7fe50d
-
Unregisteredde7fe50d
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej!
Jag har letat och letat, men utan resultat. Så nu vänder jag mig till er. Finns det någon IRC app till iPhone?
Förvånar mig att det inte dykt upp än...
Postad 19 augusti 2008 - 11:50
raul
-
raul
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej!
Jag har letat och letat, men utan resultat. Så nu vänder jag mig till er. Finns det någon IRC app till iPhone?
Förvånar mig att det inte dykt upp än...
Om du har jailbreakat telefonen så finns det i Cydia en irc klient som heter IRCm.
Postad 19 augusti 2008 - 13:49
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Uppdaterat till 2.0.2 och ser ingen större förbättring, men å andra sidan har jag inte upplevt några större problem tidigare heller.
Postad 19 augusti 2008 - 14:09
Unregisteredde7fe50d
-
Unregisteredde7fe50d
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
finns det någon risk med att jailbreaka telefonen? Och hur går man till väga? 
Något jag behöver tänka på?
Postad 19 augusti 2008 - 14:13
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
finns det någon risk med att jailbreaka telefonen? Och hur går man till väga?  Något jag behöver tänka på?
Om du gå ritllbaka bara en sida i tråden, så vill du hitta ** Denna **  . Det är den guide som flera av oss har använt senaste 2 dagarna. Och nej, det skall inte vara någon fara att jailbreaka, eftersom att du kan återställa med original firmware.
Postad 19 augusti 2008 - 14:17
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
finns det någon risk med att jailbreaka telefonen? Och hur går man till väga?  Något jag behöver tänka på?
Processen är jättelätt men tar en stund, för mig tog det igår 1 timme och 55 minuter. Jag använde dessa instruktioner! Där står allt du behöver tänka på, inga problem alls.
Postad 19 augusti 2008 - 14:17
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Riskerna är väldigt små. Här har du ett gäng guider till lite allt möjligt. Läs noga innan du gör något och följ en väletablerad guide noga. Du kan kvadda din telefon om du gör något dumt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|