Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 March 2011 - 15:18

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

40 miljoner är bara ett rykte och det kommer aldrig att konfirmeras, det låter ganska lite men å andra sidan skulle Strikeforce ha haft relativt stora skulder enligt ryktet som Zuffa var tvungen att betala.

Ja definitivt bara ett rykte. Det som gjorde det ännu tveksammare var att man menade på att det blev 40 miljoner inklusive skulderna. :D

Jag får nog sluta besöka MHB den dagen Anderson går på en mina och får stryk... :angry:

Haha nej då så långt behöver du inte gå, vad tråkigt det hade blivit annars.

Postad 16 March 2011 - 17:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det verkar som att Evans kommer lämna Jacksons gym, verkar ha blivit lite catfight där nu. Verkar bli lite samma läge som när Sanchez lämnade när GSP blev Jacksons nr 1. Jones har fått lite väl hög svansföring kan jag tycka, men han har nog kört om Rashad.

Postad bild

Postad 16 March 2011 - 18:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Men att Jones har ca 1,5 i odds å Shogun 2.5 tycker jag är extremt märkligt..

Vist har Jones talang men jag tycker inte han har blivit prövad hårt än så länge...

Tror Jones kan få de tugnt mot Shogun

Postad 16 March 2011 - 19:22

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Jag gissar att den här bilden representerar dig kamui rätt bra den dagen spindeln springer in i en fet armbåge och trillar ihop som ett snöre.... chockad, förvirrad men ändå rätt säker på att du måste ha sett fel... :D

Bifogad fil  svullo.jpg   70.64K   0 Antal nerladdningar

Postad 16 March 2011 - 19:37

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Men att Jones har ca 1,5 i odds å Shogun 2.5 tycker jag är extremt märkligt..

Vist har Jones talang men jag tycker inte han har blivit prövad hårt än så länge...

Tror Jones kan få de tugnt mot Shogun

Jag vet inte, rent logiskt borde ju inte Shogun vara så stor underdog - men Jones är ju helt sjuk. Dessutom har ju inte Shogun varit på topp dom gångerna han kommit från knäoperation (Griffin, Coleman). 2.5 gånger pengarna på Shogun kanske är spelvärt?

Synd om Evans som blir "borttvingad" iaf...

Jag gissar att den här bilden representerar dig kamui rätt bra den dagen spindeln springer in i en fet armbåge och trillar ihop som ett snöre.... chockad, förvirrad men ändå rätt säker på att du måste ha sett fel... :D

Bifogad fil  svullo.jpg   70.64K   0 Antal nerladdningar

Not gonna happen buddy! :P

Postad 16 March 2011 - 23:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm....Vist är Jones grym men kolla vilka han mött..
Bader och Vera å Bonnar..Inte direkt toppmotstånd..

Lätt att se ut som en gud när motståndet är kasst..
Borde du väl veta som håller på Silva :D

Ser man till Shogun så har han iaf gått 5 ronder mot Draken i en rätt jämn fight och i andra plockat bältet ..
Får väl säga att Draken då räknades till en av de absolut bästa så..

Känns ändå lite svårtippat...
Jones är livsfarlig och hungrig...
Shogun lång erfarenhet och har mött hårdare motstånd...

Skulle inte förvåna mig om Jones kommer satsa mer på att kontrollera Shogun med wrestling än hålla sig stående

Postad 17 March 2011 - 07:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Mm....Vist är Jones grym men kolla vilka han mött..
Bader och Vera å Bonnar..Inte direkt toppmotstånd..

Lätt att se ut som en gud när motståndet är kasst..
Borde du väl veta som håller på Silva :D

Ser man till Shogun så har han iaf gått 5 ronder mot Draken i en rätt jämn fight och i andra plockat bältet ..
Får väl säga att Draken då räknades till en av de absolut bästa så..

Känns ändå lite svårtippat...
Jones är livsfarlig och hungrig...
Shogun lång erfarenhet och har mött hårdare motstånd...

Skulle inte förvåna mig om Jones kommer satsa mer på att kontrollera Shogun med wrestling än hålla sig stående

Damn you moparman!

Postad 17 March 2011 - 08:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag håller lite på Bisping eftersom alla hatar honom och det gör matcherna (eller framför allt snacket kring matcherna) underhållande. Det betyder inte att jag inte kommer att jubla när han blir knockad. :D

Postad 17 March 2011 - 08:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Angående Shogun så var ju den här rolig, och snyggt gjord!

Postad bild

Postad 17 March 2011 - 13:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Hahaha epic win!

Postad 18 March 2011 - 15:45

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Vad tror ni om helgens gala då?

Rua - Jones
Faber - Wineland
Miller - Shalorus
Marquardt - Miller
CroCop - Schaub

WAR FABER!

Jag är så kluven mellan Jones och Shogun... Shogun kommer från en knäoperation och har inte sett stabil ut då. Han är betydligt mindre och svagare än Jones. Samtidigt så har han ju en killer instinct som är helt sjuk. Jag trodde inte på honom inför Machida-fighterna och tror inte på honom nu heller, jag tror Jones är för vass.

Faber måste vinna, det är min absoluta favoritdvärg och han är alltid med kanonfighter.

Marquardt borde vinna, snyggt av UFC att ha Akiyama på Countdownen :P

Jag vet inte vad det är med Shaub, men något med honom får mig att må illa. Hoppas Crocop sparkar av honom huvudet och skickar honom till kyrkogården. Tyvärr tror jag inte det blir så.

Postad 18 March 2011 - 16:29

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Rua - Jones
Faber - Wineland
Miller - Shalorus
Marquardt - Miller
CroCop - Schaub

WAR FABER!

Jag är så kluven mellan Jones och Shogun... Shogun kommer från en knäoperation och har inte sett stabil ut då. Han är betydligt mindre och svagare än Jones. Samtidigt så har han ju en killer instinct som är helt sjuk. Jag trodde inte på honom inför Machida-fighterna och tror inte på honom nu heller, jag tror Jones är för vass.

Faber måste vinna, det är min absoluta favoritdvärg och han är alltid med kanonfighter.

Jag vet inte vad det är med Shaub, men något med honom får mig att må illa. Hoppas Crocop sparkar av honom huvudet och skickar honom till kyrkogården. Tyvärr tror jag inte det blir så.

Rua - Jones - Hoppas verkligen på Rua, han är den bättre fightern men det är ju hans långa uppehåll som kan skapa problem. Håller dock Rua som knapp favorit och jag kan inte fatta hur bookmakers kan ha en fighter som inte mött någon topp10-fighter som favorit. Jones kommer säkert satsa på att ta ner Shogun, trötta ut honom och försöka vinna på TKO så småningom. Men jag tror inte han kommer ha lika bråttom som vanligt, Shogun är för farlig på marken och stående så det blir konservativ kontroll till en början. Jones fick en väldigt rolig fråga på presskonferensen av ett fan: Tror du seriöst att du kan vinna mot Shogun, förstår du inte vem du ska möta? (ungefär)
Faber- Wineland
Marquardt - Miller
CroCop - Schaub - Tippar med hjärtat, gillar inte Schaub. Om Crocop förlorar antar jag att han lägger av och det är verkligen dags.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 18 March 2011 - 16:30.

Postad 18 March 2011 - 17:23

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Rua - Jones
Faber - Wineland
Miller - Shalorus
Marquardt - Miller
CroCop - Schaub

WAR FABER!

För första gången (tror jag) så tippar vi lika :lol:

Postad 18 March 2011 - 18:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ja Jones är på tok för hypad..
Vist är han djäkligt grym och har en talang utöver de vanliga men som sagt så har ju Jones inte mött motstånd värt just nå än..

Kan inte fatta att Shogun har så dåligt odds...

Jones lär väl försöka wrestla å ta ner Shogun men jag tror inte han får de lätt. .

Jag tror helt klart på vinst för Shogun men vist kan de sluta hur som helst..

Mitt chansbet

Shogun.
Cro-Cop.
Eddie.

50 spänn ger 1574 spänn....

Shogun tror jag som sagt vinner..
Eddie verkar va en riktigt bra och hungrig fighter ...Tror han kan fixa det om stjärnorna står rätt..
Men Cro-Cop....Dår tror jag de hela spricker.

Postad 18 March 2011 - 19:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det intressanta är väl vem Elaka Rune hoppas ska vinna? Då vet vi att det blir tvärtom, var det inte det vi konstaterade för ett tag sen? :P

Postad 18 March 2011 - 19:21

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Rua - Jones - Rua har varit inaktiv för länge och Jones är för stark. GnP

Faber - Wineland - Satsade faktiskt annorlunda på MMAnytts pick 'em men kör med hjärtat här och sätter Faber. Unanimous dec

Miller - Shalorus - Dålig teknik blir Shalorus fall. Rear naked choke i 2:a.

Marquardt - Miller - Snälla Marquardt vinn denna. Tillbaka till gamla takter och kör offensivt. TKO 1:a

CroCop - Schaub - Shaub för ung och för stark för CroCop. TKO 2:a.

Postad 18 March 2011 - 19:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Inaktiv för länge ?

8:e maj 2010 vann Shogun bältet
Är väl inte onormalt länge sen..

Före det 24 okt 2009..

Shogun har en grym killer instinct..
Hoppas på en sjukt bra fight....

Du ställer väl väckaren Kamui ? :P

Postad 18 March 2011 - 20:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Hehe, jag vet inte riktigt. Orkar inte streama!

Postad 19 March 2011 - 07:39

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Rua - Jones - vill att Rua ska vinna men tror jones är för hungrig.

Faber - Wineland - tror faber tar denna men att det kommer vara grymt jämt.

Miller - Shalorus - Miller kommer nog ta detta till marken snabbt och avsluta

Marquardt - Miller - 2a ronden TKO marquardt, hoppas hoppas (:

CroCop - Schaub - CroCop skulle lagt ner redan, Shaub 3e ronden KO

Postad 19 March 2011 - 13:51

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Inaktiv för länge ?

8:e maj 2010 vann Shogun bältet
Är väl inte onormalt länge sen..

Före det 24 okt 2009..

Shogun har en grym killer instinct..
Hoppas på en sjukt bra fight....

Du ställer väl väckaren Kamui ? :unsure:

Ja det är min personliga åsikt. Jones har varit mycket mer aktiv samt detta med Shoguns operation.

Postad 19 March 2011 - 14:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Alltså på pappret har han ju inte varit inaktiv särskilt länge, men operationen och rehabträningen gör ju att det blir lite speciellt. Hade varit kul om Shogun bevisade motsatsen.

Postad 19 March 2011 - 17:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror vi kan komma överens om att det blir ett grymt test av Jones iaf..

I mina ögon har Jones inte mycket att förlora men allt att vinna...

Jaja...Snart får vi veta iaf :-)

Bara de att Shogun är med i båda mina bet..
Han får inte loosa heh..

Visade en jobbarkompis Shogun highlights från Pride å UFC..
Han var imponerad över hur aggresiv Shogun är när han ser chansen..
Såg ju det tydligt mot Machida i andra fighten också.

edit
fasen å..de börjar 0300 inatt :unsure:

Redigerat av moparman, 19 March 2011 - 22:39.

Postad 19 March 2011 - 23:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Perfekt att spela in och gå upp tidigt...
Jones måste fått sin titelmatch rekordtidigt?

Postad 20 March 2011 - 02:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spela in :lol:

Iiiiiiiiits tiiiiime

edit
FY ****S DJÄVLAR I XXX..

Han tappade ut på alla 4 :D

The king is dead,Hail to the king

Redigerat av moparman, 20 March 2011 - 07:02.

Postad 20 March 2011 - 09:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
"Bones" imponerade verkligen! Shogun var blek...

Postad 20 March 2011 - 11:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Härmed tar jag tillbaka att Anderson borde gå upp i lhw! Jones ser ut som Andersons brorsa, fast dubbelt så stark och med ruskigt bra brottning. Det här var en kross i stil med Fedor-Nog I, fy fan vad bra Jones är. Som jag skrev tidigare så är han en av dom där killarna som har såna fysiska gåvor att han får motståndarna att se ut som om de rör sig i slow motion. Kombinera det med en sinnessjuk styrka och en räckvidd som är helt sanslös så får vi en sån här kille. Precis som Roy Jones Jr så är han inte helt hundraprocentig rent tekniskt, men när man är så förkrossande fysiskt överlägsen så kan man ju i princip göra vad som helst ändå. Shogun såg gråtfärdig ut efter första ronden. Storleksskillnaden var ju som när Fedor mötte Hong Man Choi ungefär. Herregud. Ingen 205:a har något annat än a puncher's chance mot JBJ. Wow!
Vilken familj, hans brorsor är ju större versioner av honom. Tur för Cain och Lesnar att inte dom håller på med mma! Fast jag läste att "minstingen" (125 kg?) kör hos Greg Jackson nu när det är strul med NFL. Aj då!

Skönt med en seger för Faber också! Han såg lika snabb ut som vanligt!
Synd med CroCop, men tyvärr så är ju Shaub faktiskt riktigt bra. :D Tyckte du Crocop var med bra fram tills att han blev sänkt. Han har utvecklat "förmågan" att bli knockad spektakulärt. Trist!

Postad 20 March 2011 - 12:13

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
******** j*vlar vad häftig han är, Jones. "Unorthodox" är väl fan bara förnamnet, så jäkla roligt att se. Sen att han nästan är starkare i armarna än vad Shogun är i benen trots hävarmen längden innebär är ju helt sjukt. Han jonglerade ju för s*tan med stackarn... Upp till de stora grabbarna med honom; det finns ingen chans att nån i denna viktklass spöar honom de närmaste fem åren. Frågan är iofs hurdan hans käke är.

Postad 20 March 2011 - 14:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

******** j*vlar vad häftig han är, Jones. "Unorthodox" är väl fan bara förnamnet, så jäkla roligt att se. Sen att han nästan är starkare i armarna än vad Shogun är i benen trots hävarmen längden innebär är ju helt sjukt. Han jonglerade ju för s*tan med stackarn... Upp till de stora grabbarna med honom; det finns ingen chans att nån i denna viktklass spöar honom de närmaste fem åren. Frågan är iofs hurdan hans käke är.

Hehe, lägg ner med Goldie-uttrycken! Det, explosive och classy borde fan förbjudas. Usch!

Jones haka är förmodligen helt ok, Shogun träffade ju med någon enstaka kombination som han inte ens blinkade av. Frågan är dock hur hårt han slog när han var helt slut.

Postad 20 March 2011 - 16:54

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Rua - Jones - vill att Rua ska vinna men tror jones är för hungrig.

Faber - Wineland - tror faber tar denna men att det kommer vara grymt jämt.

Miller - Shalorus - Miller kommer nog ta detta till marken snabbt och avsluta

Marquardt - Miller - 2a ronden TKO marquardt, hoppas hoppas (:

CroCop - Schaub - CroCop skulle lagt ner redan, Shaub 3e ronden KO

var ju ganska klockrent jag hade gissat innan (:
tycker galan var riktigt bra och jones påminner väldigt mkt i stilen med A.Silva, har alltid haft marquardt som favorit men har börjat ledsna lite på hans stil nu /: förstår inte hur han kan vara svartbältare i bjj med så tråkig offensiv guard ):

Postad 20 March 2011 - 16:58

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Jones är ju så sjukt imponerande, inget snack om saken. Och det är ju inget någon kan göra något åt, men när en fighter har såna jäkla överlägset fysiska förutsättningar känns det aldrig som det blir fight på lika villkor och därmed blir det lite halvtråkigt. Själva tävlingsmomentet alltså, man kan ju såklart roa sig åt diverse häftiga och oortodoxa vinster fortfarande :D

Redigerat av TriNitro, 20 March 2011 - 17:00.

Postad 20 March 2011 - 17:22

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Jones är ju så sjukt imponerande, inget snack om saken. Och det är ju inget någon kan göra något åt, men när en fighter har såna jäkla överlägset fysiska förutsättningar känns det aldrig som det blir fight på lika villkor och därmed blir det lite halvtråkigt. Själva tävlingsmomentet alltså, man kan ju såklart roa sig åt diverse häftiga och oortodoxa vinster fortfarande :D

Jo visst kan det vara så, nu såg ju dock inte shogun helt hundra ut fysiskt sett emot hur han har sett ut(tror dock inte det hade gjort någon skillnad nu men).
Han saknade sin killer instinct som var lite trist, såg lite loj o slö ut men hoppas han kommer tillbaka ännu bättre (:

Postad 20 March 2011 - 18:19

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jo visst kan det vara så, nu såg ju dock inte shogun helt hundra ut fysiskt sett emot hur han har sett ut(tror dock inte det hade gjort någon skillnad nu men).
Han saknade sin killer instinct som var lite trist, såg lite loj o slö ut men hoppas han kommer tillbaka ännu bättre (:

Ja det var en kombination av att Jones är fantastiskt bra och att Shogun hade Carwin-cardio - precis som han har haft efter sina operationer...

Appropå fysisk talang... En underbar video med den största fysiska talang (möjligen Karelin som är på samma nivå rent fysiskt) som någonsin sysslat med någon form av idrott. http://www.youtube.c...h?v=nM6yMAvwjkE

Roy Jones Jr, finns ingen som någonsin varit mer underhållande.

:D

Postad 20 March 2011 - 19:38

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Det enda man kan säga om Jon Jones insats är: Imponerande!

Ser verkligen fram emot att se fler fighter med honom, till skillnad mot många andra killar i UFC tycker jag att han konstant bjuder på spänning, ett klart välkommet tillskott...

Postad 20 March 2011 - 21:59

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ja Rua tog matchen alldeles för tidigt efter sin skada. Trist. Rua såg trött ut efter 1 minut. Hans bensparks-Muay thai var lösningen på Machida, men han insåg att han skulle bli nedtagen av Jones efter en benspark.

Visst är Jones imponerande och kommer säkert slå dom flesta, men det handlar om matchups och vem som passar vem. Är ganska säker på att Machidas kontrings-poängkarate skulle slå Jones. Men DW kommer inte låta Machida gå en ny titelmatch på ett tag, Jones kommer säkert krossa Rashad och behålla titeln. Tror Hendo och möjligtvis Rampage kan passa Jones illa också.

Tyckte inte galan var så jätteskoj. Crocop borde lägga av.

Roy Jones Jr är en stor favorit. Skulle älska att se Jones förödmjuka Anderson Silva i en boxningsmatch, hade varit underbart att se.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 20 March 2011 - 22:13.

Postad 20 March 2011 - 22:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm Shogun kanske var i lite dålig form men jag tror framförallt att de beror på att Shogun fick ta duktigt med stryk + att han hade Jones på sig en hel del...Suger nog en hel del mer kraft än å stå å trada med Draken..
Det var fasen smärtsamt att se Shogun vs Jones.

Tror hel*etet fryser till is innan Rashad vinner över Jones

Postad 20 March 2011 - 22:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja Rua tog matchen alldeles för tidigt efter sin skada. Trist. Rua såg trött ut efter 1 minut. Hans bensparks-Muay thai var lösningen på Machida, men han insåg att han skulle bli nedtagen av Jones efter en benspark.

Visst är Jones imponerande och kommer säkert slå dom flesta, men det handlar om matchups och vem som passar vem. Är ganska säker på att Machidas kontrings-poängkarate skulle slå Jones. Men DW kommer inte låta Machida gå en ny titelmatch på ett tag, Jones kommer säkert krossa Rashad och behålla titeln. Tror Hendo och möjligtvis Rampage kan passa Jones illa också.

Tyckte inte galan var så jätteskoj. Crocop borde lägga av.

Roy Jones Jr är en stor favorit. Skulle älska att se Jones förödmjuka Anderson Silva i en boxningsmatch, hade varit underbart att se.

Ja Machidas raka slag kan nog faktiskt passa bättre mot Jones än vad man kan tro.

Hehe, jag får nog hålla med där - RJJ hade givetvis massakrerat Anderson och jag skulle se det med ett leende på läpparna. Men det är ju förmodligen en av få som jag skulle hålla på om han mötte Anderson!

Postad 20 March 2011 - 23:07

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ja Machidas raka slag kan nog faktiskt passa bättre mot Jones än vad man kan tro.

Hehe, jag får nog hålla med där - RJJ hade givetvis massakrerat Anderson och jag skulle se det med ett leende på läpparna. Men det är ju förmodligen en av få som jag skulle hålla på om han mötte Anderson!

Jag hade gråtit av lycka om DW och Andersons crew hade gått med på att låta dumskallen möta Roy Jones Jr i en boxningsmatch, hehe.

Machida ansågs oslagbar när han tog titeln i 205, alla trodde att han skulle ha titeln de närmaste 5 åren. Mot Jones skulle hans stil passa perfekt.

Postad 20 March 2011 - 23:33

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Visst såg Shogun inte ut att vara helt på topp, absolut inte.. Men han fick ta emot hårda träffar från första sekund, det tar musten ur en ganska så snabbt. Tror han kände rätt snabbt att det INTE skulle bli hans dag..
Men att se en sådan otroligt bra striker som Shogun bli så totalt överkörd o slaktad är nästan otäckt..fast på ett bra sätt :D Att Shogun skulle klappa pga av slag trodde jag aldrig, kändes nästan som förnedring.. Tycker det var bra att det officiella blev att Herb stoppade matchen.. Shit vilken våldtäkt matchen ändå var!!!!!

Miller såg också sjukt stark ut, kan bli en intressant fortsättning :lol:

Cro cop såg helt ok ut fram till nedsläckningen, bara börja acceptera att Brendan är en helt ok fighter..

Stark av Faber att jobba sig in i matchen så som han gjorde, han fick inget gratis i första ronden. Har en känsla av att han är ganska jobbig att möta :)

Postad 21 March 2011 - 12:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
För er som såg Klitschko-fighten och trodde Solis filmade: http://sports.espn.g...BOXINGHeadlines

Han pajade knäet REJÄLT i fallet efter Vitalis slägga träffade honom. :)

Postad 21 March 2011 - 13:40

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

För er som såg Klitschko-fighten och trodde Solis filmade: http://sports.espn.g...BOXINGHeadlines

Han pajade knäet REJÄLT i fallet efter Vitalis slägga träffade honom. :)

Eftersom Rich slog ut Chuck fast han brutit armen så tas ingen hänsyn till pajjat knä :)

Slutsats, boxare är mjukisar :)

Postad 21 March 2011 - 13:43

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Enklare att stå upp med bruten hand än med ett knä som är i trasor. :)

Dessutom:

Postad bild

Corey Hill fortsatte ju inte trots att det inte såg så farligt ut! :)

Postad 21 March 2011 - 13:48

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Enklare att stå upp med bruten hand än med ett knä som är i trasor. :)

Marginellt :)

Postad bild
Corey Hill fortsatte ju inte trots att det inte såg så farligt ut! :)

Ingen regel utan undantag :)

Postad 21 March 2011 - 14:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Finns fler, Jason McDonald bröt ju benet i en fight och gav upp direkt! Brutet ben>bruten arm.

Postad 21 March 2011 - 14:10

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Finns fler, Jason McDonald bröt ju benet i en fight och gav upp direkt! Brutet ben>bruten arm.

Vi ska inte ens gå in på hur många boxare som legat kvar på canvasen eller brutit matchen utan att ha blivit träffad speciellt hårt :)

Redigerat av nickeskbg, 21 March 2011 - 14:11.

Postad 21 March 2011 - 14:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ge gärna exempel!

Postad 21 March 2011 - 14:16

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Ge gärna exempel!

Behöver jag det, boxnings sporten är eller har väl varit en av de mest korrupta sporterna eller är jag helt fel ute??

Postad 21 March 2011 - 15:32

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Vet faktiskt inte, det kan hända att det har varit uppgjorda fighter - men inte den här. Var det Ali-Liston du tänkte på? Morrison ska väl ha en uppgjord fight, men sånt är ju svårt att veta när inget bevisas. Det är iaf två fighter av tusentals, inte särskilt utbrett va? Man kan ju tro att GSP fejkade mot Serra också i så fall, det såg ju också hysteriskt dumt ut. Hur som helst så tycker jag inte boxningen ska få den stämpeln bara för att vissa idioter finns. Tennisen har ju (påstås det) haft samma problem. Så länge folk kan tjäna pengar så kommer fusk alltid förekomma. Det gäller både mma, boxning och tennis eller vilka andra sporter som helst.

Undantaget är väl fotboll där alla per definition är veka fuskare som tror att dom är alfahannar. :)

Edit: Googlade lite och hittade en "snillen spekulerar"-tråd på boxingforum, där verkar Oscar DLH komma upp mycket! Mycket lösa antaganden där dock, men underhållande läsning.

Redigerat av Kamui, 21 March 2011 - 16:25.

Postad 21 March 2011 - 17:48

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Vet faktiskt inte, det kan hända att det har varit uppgjorda fighter - men inte den här. Var det Ali-Liston du tänkte på? Morrison ska väl ha en uppgjord fight, men sånt är ju svårt att veta när inget bevisas. Det är iaf två fighter av tusentals, inte särskilt utbrett va? Man kan ju tro att GSP fejkade mot Serra också i så fall, det såg ju också hysteriskt dumt ut. Hur som helst så tycker jag inte boxningen ska få den stämpeln bara för att vissa idioter finns. Tennisen har ju (påstås det) haft samma problem. Så länge folk kan tjäna pengar så kommer fusk alltid förekomma. Det gäller både mma, boxning och tennis eller vilka andra sporter som helst.

Undantaget är väl fotboll där alla per definition är veka fuskare som tror att dom är alfahannar. :)

Edit: Googlade lite och hittade en "snillen spekulerar"-tråd på boxingforum, där verkar Oscar DLH komma upp mycket! Mycket lösa antaganden där dock, men underhållande läsning.

Ja de flesta sporter innehar en viss mängd utav fuskare, o det oavsett förgrening...tror jag i alla fall!
Det där om fotbolls spelare tycker jag var en klockren beskrivning :)

Vad gäller boxning så är det nog alla illvilliga rykten som förekom i tid o otid under speciellt 80-90 talet (tror jag) som jag baserade det hela på, o kanske felaktigt?? Men så fort någon pratade om Don King så var spekulationerna igång, ja så minns jag det i alla fall :)

Mma då? Ja en av de mest uppenbara läggmatchena måste vara den mellan Hendo & Bisping, kan ju vem som helst se. Likaså är väl de flesta av Anderson Silvas matcher mer eller mindre uppgjorda :) ;) :blush: :D :D

Redigerat av nickeskbg, 21 March 2011 - 18:41.

Postad 21 March 2011 - 19:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Risken lär ju bli större ju mer pengar som det handlar om, men samtidigt slår ju polisen till STENHÅRT mot sånt numera i USA. Don King är ju helt klart en skummis, men där handlar det nog mycket om att skydda vissa guldkalvar och inte låta de gå fighter mot trista fighters vilket ju alla gör. Pac och Mayweather vill ju inte gå fighter mot killar som inte säljer PPV, ungefär som att UFC inte vill ge Okami och Fitch några chanser i onödan. Det har väl varit en razzia mot King någon gång, men det fanns inga bevis. Finns som sagt mycket kul att läsa om uppgjord sport nu när jag googlade lite där folk på olika forum spekulerar om huruvida den och den basketmatchen var riggad osv. Mycket skitsnack givetvis som alltid när det gäller foliehattar, men särskilt en hel del sanningar också!

-1 på Anderson-kommentaren! :)

Postad 24 March 2011 - 01:36

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Efter att ha sett Nam Phan mot Garcia så börjar man fan undra vad dom håller på med!
Stängde av efter den matchen och vette fan om jag orkar kolla nått mer efter sånna fasoner.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.