Tack så mycket alla! Det är faktiskt rätt lätt när man väl bestämt sig. Det gäller bara att begränsa sig måttligt. Äter man chips och godis varje helg kan man ju äta halva mängden till en början och sen varannan helg. Tror inte på snabbmetoder så mycket för det blir oftast att man unnar sig extra när man är klar.
Mycket bra sagt Johan....och riktigt bra gjort.
Jag själv har börjat med att försöka ta bort en hel del socker man sätter i sig.
Så det jag har gjort är att inte käka godis och kakor, samt dragit ner på sockert i kaffet.
Men sedan har jag även tagit bort smöret på mackorna...så bara nyttigt pålägg som mager kalkon osv....
Smakar egentligen samma som med smör tycker jag så det var inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli.
Sedan så lagar min fru riktigt god men nyttig mat....dvs vi har inga feta grädde eller fet mat, utan hon kryddar till det riktigt gott.
Så det behöver inte vara äckligt för att det skall vara nyttigt.
Kyckling är en del av det vi äter rätt mycket av
Och jag håller med dig fullt ut......bättre att ta små steg än att vilja ha snabba resultat.
Vill man ha snabba resultat, blir det ofta att efter 1 vecka och ibland bara några dagar, så tappar man sugen och skiter i det för att man gått för hårt ut från början...
Redigerat av mstoltz, 09 January 2014 - 18:14.