Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 03 September 2009 - 11:45

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ni tar väl inte fel på garanti (som är frivillig)
och konsumentköplagen (som hanterar felaktiga varor)
Konsumentköplagen säger att säljaren skall åtgärda
ursprungligt fel. Dvs Tre i detta fall!

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Hur många sidor har ni fyllt med Apps ? Själv har jag 4 sidor fulla nu.

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

disney >>

Det är fortfarande helt ointressant och OT att ha leveransinformation i denna tråden, det finns en separat tråd för det och den får du använda.

Jag kom på det. Tack.

Postad 03 September 2009 - 12:58

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt att jag tar upp detta igen angående 3 och deras beslut om att inte lämna garanti igen.
Jag har nu talat med konsumentverket, med en kommunal konsumentvägledare i min hemkommun. Han säger att 3 inte kan neka mig som kund, de är skyldiga att ta emot varan om är fel eller blir fel på varan då de har sålt den till mig. De kan säga att de tar bort garantin hur mycket de vill, men jag som kund har rätt att reklamera varan om den går sönder enligt konsumentköplagen, de måste ta emot den. Fast det är ju inom rimliga gränser, tappar man den i badkaret så kan man ju ta det på allriskförsäkringen/drulle, för jag förmodar att de inte hade tagit emot den även fast man fått garanti. Men om det är ett tydligt fel på varan så är de skyldiga att ta emot den, annars är det bara att anmäla dom konsumentverket.

Nu känner i alla fall jag mig tryggare och kommer nog köpa den olåst från 3.

Skulle vara schysst om någon annan också kunde ringa till er kommunala konsumentvägledare och kolla så att vi får samma svar.
Här kan söka efter konsumentvägledare i er kommun.
http://www.konsument...umentverket.se/

Postad 03 September 2009 - 14:30

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hur många sidor har ni fyllt med Apps ? Själv har jag 4 sidor fulla nu.

Fyra jag med, fast två av dem är inte riktigt fulla.

Postad 03 September 2009 - 15:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jag har nu talat med konsumentverket, med en kommunal konsumentvägledare i min hemkommun. Han säger att 3 inte kan neka mig som kund, de är skyldiga att ta emot varan om är fel eller blir fel på varan då de har sålt den till mig. De kan säga att de tar bort garantin hur mycket de vill, men jag som kund har rätt att reklamera varan om den går sönder enligt konsumentköplagen, de måste ta emot den. Fast det är ju inom rimliga gränser, tappar man den i badkaret så kan man ju ta det på allriskförsäkringen/drulle, för jag förmodar att de inte hade tagit emot den även fast man fått garanti. Men om det är ett tydligt fel på varan så är de skyldiga att ta emot den, annars är det bara att anmäla dom konsumentverket.

Bra kontroll där. Det är ju precis detta jag har hävdat hela tiden.

Vad det gäller fuktskador så kan Anovo se direkt om telefonen har sådana, detta då telefonen är utrustad med "givare" (brist på bättre ord) som förändras vid kontakt med fukt.

Postad 03 September 2009 - 15:47

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt att jag tar upp detta igen angående 3 och deras beslut om att inte lämna garanti igen.

Nu känner i alla fall jag mig tryggare och kommer nog köpa den olåst från 3.

Skulle vara schysst om någon annan också kunde ringa till er kommunala konsumentvägledare och kolla så att vi får samma svar.
Här kan söka efter konsumentvägledare i er kommun.
http://www.konsument...umentverket.se/

Men garanti och konsumentköplag är två helt olika saker, vilket diskuterats tidigare i tråden. Som köpare har du ALLTID tre års reklamationsrätt och då har du rätt att reklamera varan såvida felet är ett ursprungsfel. De första sex månaderna efter köp åligger det säljaren att bevisa att det inte är ett ursprungsfel, därefter ligger det på köparens ansvar att bevisa att det var ett ursprungsfel. Men om en vara slutar fungera utan yttre påverkan (t.ex. tappskada, fuktskada etc) är det i princip alltid ett ursprungsfel, även om felet inte fanns från början.
Så, även om säljaren hävdar att garantin hävs har köparen alltid konsumentköplagen i ryggen.

Postad 03 September 2009 - 17:28

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Konsumentköplagen är alltid lite diffus, säkert ett bra skydd för konsumenten men utfallet av den verkar vara väldigt mycket från "fall till fall". Sen om åf ex inte vill ta emot den i ett garantiärende eller hävdar att det inte var garanti efter undersökning av Anovo i det här fallet så kan man förvisso anmäla dem till allmänna reklamationsnämden - ARN i det läget. Då får man fylla i en blankett som finns att hämta på deras hemsida samt bifoga relaterade handlingar exemplevis kvitto och skicka in. Sista jag hörde i ett annat ärende, någon månad sedan eller så var att handläggninstiden var ca 6 månader... fast en Iphone kund lär vara van att få vänta har jag hört :)

Sen kan man ju alltid hoppas på att det löser sig utan detta besvär, men bara så man vet om spelreglerna =)

Postad 03 September 2009 - 17:47

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Konsumentköplagen är alltid lite diffus, säkert ett bra skydd för konsumenten men utfallet av den verkar vara väldigt mycket från "fall till fall". Sen om åf ex inte vill ta emot den i ett garantiärende eller hävdar att det inte var garanti efter undersökning av Anovo i det här fallet så kan man förvisso anmäla dem till allmänna reklamationsnämden - ARN i det läget. Då får man fylla i en blankett som finns att hämta på deras hemsida samt bifoga relaterade handlingar exemplevis kvitto och skicka in. Sista jag hörde i ett annat ärende, någon månad sedan eller så var att handläggninstiden var ca 6 månader... fast en Iphone kund lär vara van att få vänta har jag hört ;)

Sen kan man ju alltid hoppas på att det löser sig utan detta besvär, men bara så man vet om spelreglerna =)

Hahaha... ja vad är väl 6 månader när man får vänta på allt annat :)

Ja, det är lite diffust, men det är skönt att veta att man har de stora grabbarna bakom sig om 3 skulle krångla, sen kan man ju alltid ringa sverker "ska de vara så, e de så..."

Postad 03 September 2009 - 19:41

Unregisteredb822350c
  • Unregisteredb822350c
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Tjena,

Har funderat ett tag nu på att köpa en Iphone 3GS men blir bara förvirrad av alla olika val från dom olika operatörerna och vilken som blir billigast, har några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig reda ut.

1. Sett att flera här köpt sin Iphone obunden och sen JB:at den för att kunna använda sitt abb hos Tele2 tex, men blir detta verkligen billigare om man tänker använda den till mycket surf? Jag menar, först får man ju lägga ut engångssumman för telefonen och sen måste man ju betala för surfen med tele2 också och undrar mest om man tjänar på att köpa den på detta viset istället för Telias & 3:s erbjudanden där dom bjuder på telefonen?

2. Stämmer det att 3 kan erbjuda högst surfhastighet mellan dom olika operatörerna och isåfall, hur stora är skillnaderna?

3. Vilket alternativ skulle ni säga bli billigast för mig om jag ska köpa denna telefonen? jag tänker använda den till surf nästan dagligen men då mest för att läsa nyheter och inte till spel osv.
Jag har idag inget mobilabbonemang till min nuvarande lur utan kör med kontantkort.

Postad 03 September 2009 - 20:11

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Tjena,

Har funderat ett tag nu på att köpa en Iphone 3GS men blir bara förvirrad av alla olika val från dom olika operatörerna och vilken som blir billigast, har några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig reda ut.

1. Sett att flera här köpt sin Iphone obunden och sen JB:at den för att kunna använda sitt abb hos Tele2 tex, men blir detta verkligen billigare om man tänker använda den till mycket surf? Jag menar, först får man ju lägga ut engångssumman för telefonen och sen måste man ju betala för surfen med tele2 också och undrar mest om man tjänar på att köpa den på detta viset istället för Telias & 3:s erbjudanden där dom bjuder på telefonen?

2. Stämmer det att 3 kan erbjuda högst surfhastighet mellan dom olika operatörerna och isåfall, hur stora är skillnaderna?

3. Vilket alternativ skulle ni säga bli billigast för mig om jag ska köpa denna telefonen? jag tänker använda den till surf nästan dagligen men då mest för att läsa nyheter och inte till spel osv.
Jag har idag inget mobilabbonemang till min nuvarande lur utan kör med kontantkort.

Testa länken ned, den kanske hjälper dig lite.
Själv ska jag köra med Tele2 Snackis 19 öre miuten för 19:- kr i månaden samt paketet med 1 GB surf för 89:- kr månaden, ganska överkomligt tycker jag.

http://www.iphonepriser.com/

Postad 03 September 2009 - 20:29

Unregisteredb822350c
  • Unregisteredb822350c
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Testa länken ned, den kanske hjälper dig lite.
Själv ska jag köra med Tele2 Snackis 19 öre miuten för 19:- kr i månaden samt paketet med 1 GB surf för 89:- kr månaden, ganska överkomligt tycker jag.

http://www.iphonepriser.com/

Tack för länken!

1GB surf för 89:-/mån låter ju riktigt billigt, hur/var kommer du isåfall att köpa din iphone?

Postad 03 September 2009 - 20:47

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Tack för länken!

1GB surf för 89:-/mån låter ju riktigt billigt, hur/var kommer du isåfall att köpa din iphone?

Vet inte riktigt än, letar för fullt efter företag som säljer 32 GB olåst, men eftersom det är brist på iPhone så är det inga som har den på lager. Annars funderar jag på att hugga den från 3 obunden och sedan låsa upp den via dom för 350:- så att jag kan köra med Tele2 istället.

Bäst är det väl att ha försöka ha lite is i magen och vänta tills de finns på lager överallt så att priserna går ner lite. Via blocket kan man köpa den från olika företag helt olåst från fabrik, förmodlingen inhandlade från Italien, Belgien, Hong Kong etc men det spelar ju ingen roll då menyer etc är på svenska, kan väl blite problem med laddaren men de borde ha lagt i svenska laddare tycker man. Bara det att de tar extremt mycket betalt för dom, mellan 10-13.000:- och det tycker jag är lite saftigt.

Jag hojtar till om jag hittar något billigt ställe med olåsta iPhones, hojta gärna till du också om du hittar något :)

Postad 03 September 2009 - 20:54

Unregisteredb822350c
  • Unregisteredb822350c
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag hojtar till om jag hittar något billigt ställe med olåsta iPhones, hojta gärna till du också om du hittar något :)

Absolut, det ska jag göra, tack för hjälpen ;)

Tror också jag ska avvakta lite och se vad som händer prismässigt när det kommer fler lurar till Sverige, borde väl inte dröja så länge till nu tycker man.

Postad 03 September 2009 - 21:08

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Macoteket tar in från Italien som tidigare nämnt på forumet men det är inte direkt billigt, men ska man ha en 16GB kostar det något på 8000:- och närmare 10 000:- för 32GB. Olåst, obundet ochh fullgod garanti.

Det som är bra är att man har garanti hos en stabil återförsäljare och med det menar jag att det iaf inte är någon garageshop som annonserar på blocket ;)

Nackdelen är att vid garantireperation skickas den enligt uppgift till Italien vilket kan ta tid men ska åtminstone inte orsaka merkostnad för kund.

Har man lite is i magen som sagt eller orkar med eventuellt krångel så kan man ju köpa av ex Tre för ca 7600:- som någon hävdade att denne gjort = beställa vi The phone house om jag minns rätt med Telia abonnemang för att sedan säga upp abonnemanget hos telia = kostnadsfritt inom 2 veckor från tecknandet och vips har man en telefon utan bindning för ca 5000-6000:-. Fortfarande låst till Telia men har man tur o det e bra väder kanske The phone house likt Tre erbjuder upplåsning mot avgift och utebliven garanti.

Om man orkar trixa lite vill säga =)

Postad 03 September 2009 - 22:44

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
En liten fundering och fråga. Vad ska ni ha som backuptelefon till er iphone, då den inte tål kyla så bra.

Har funderat på att köpa en, men klarar den inte svenska väderförhållanden verkar det vara bortkastade pengar. Verkar vara orimligt högt pris också. Man får ju inte mycket för pengarna.

Redigerat av Z-man75, 03 September 2009 - 22:46.

Postad 03 September 2009 - 23:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

En liten fundering och fråga. Vad ska ni ha som backuptelefon till er iphone, då den inte tål kyla så bra.

Har funderat på att köpa en, men klarar den inte svenska väderförhållanden verkar det vara bortkastade pengar. Verkar vara orimligt högt pris också. Man får ju inte mycket för pengarna.

Nu kan jag inte veta hur just den senaste modellen, 3GS, fungerar i kyla och svenska vinterförhållanden, men de två övriga modellerna, iPhone och iPhone 3G, fungerar utan några som helst problem även under vinterhalvåret :)

Postad 04 September 2009 - 10:06

malmapagen82
  • malmapagen82
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Är det någon som vet något ställe i Göteborg där de har ett hyfsat sortiment av Iphone tillbehör hemma i butik?
Tycker det är otroligt dåligt utbud i butik.

Postad 04 September 2009 - 11:16

dezoe
  • dezoe
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Är det någon som vet något ställe i Göteborg där de har ett hyfsat sortiment av Iphone tillbehör hemma i butik?
Tycker det är otroligt dåligt utbud i butik.

Macforums butiker på Kungsgatan och Nordstan bör ha en del
Macforum på Hitta.se

Redigerat av dezoe, 04 September 2009 - 11:22.

Postad 04 September 2009 - 12:16

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Har en liten idiotfråga, jag sitter och kollar olåsta iPhones på blocket men det är så många som glömmer skriva vad det är för färg på dom, de har dock ofta lådan med i bild eller bara en bild på lådan. Vilken färg på lådan har den svart iPhonen, svart eller vit, eller kan det variera? Eller har lådorna olika färg på 16GB och 32GB?

Postad 04 September 2009 - 20:27

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Har en liten idiotfråga, jag sitter och kollar olåsta iPhones på blocket men det är så många som glömmer skriva vad det är för färg på dom, de har dock ofta lådan med i bild eller bara en bild på lådan. Vilken färg på lådan har den svart iPhonen, svart eller vit, eller kan det variera? Eller har lådorna olika färg på 16GB och 32GB?

Svart låda svart telefon
Vit låda vit telefon

Postad 04 September 2009 - 23:57

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Är riktigt intresserad av köpa denna telefonen men undrar lite kring upplåsning, är det bara 3 och Phonehouse som idag kan erbjuda upplåsning på köpt Iphone med kontantkort?

Har också sett att det går låsa upp iphone med så kallad "jailbreak", finns det några nackdelar med detta?

Postad 05 September 2009 - 01:04

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Har också sett att det går låsa upp iphone med så kallad "jailbreak", finns det några nackdelar med detta?[/quote]

Jailbreak = kringgår Apples kodsigneringsprocess, dvs. man kan köra osignerad kod på den.

Iphones som är jailbreakade = ingen garanti.

Dock kan man, innan man lämnar in den på ev. service/reparation, återställa mjukvaran till orginal-firmware i iTunes = garantin tillbaka.

Skulle man däremot ha oturen att t.ex. kontakten på undersidan går sönder så kan man ju inte återställa till orginalfirmware = risk för att servicestället vägrar reparera den.

Redigerat av shapic, 05 September 2009 - 01:05.

Postad 05 September 2009 - 03:12

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Har också sett att det går låsa upp iphone med så kallad "jailbreak", finns det några nackdelar med detta?

Jailbreak = kringgår Apples kodsigneringsprocess, dvs. man kan köra osignerad kod på den.

Dock kan man, innan man lämnar in den på ev. service/reparation, återställa mjukvaran till orginal-firmware i iTunes = garantin tillbaka.

Skulle man däremot ha oturen att t.ex. kontakten på undersidan går sönder så kan man ju inte återställa till orginalfirmware = risk för att servicestället vägrar reparera den.

+ Skit med uppdatering om man har otur = Säg att man låser upp den med JB för att kunna använda sin operatör och då inte har den operatör som telefonen är bunden till så vid en ny programvaruuppdatering så måste man (om jag förstått saken rätt) återställa telefonen och uppdatera för att sedan invänta tills JB programvaran är kompatibel att låsa upp den nya versionen av originaltelefonen. Om detta tar tid och man inte har något kort för den operatör telefonen är bunden till så kan man i det läget inte använda telefonen.

Postad 05 September 2009 - 05:02

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Om det inte var i denna tråden så var det "IPhone 3G" (varför det nu skall finnas två trådar för exakt samma sak) jag läste att det tydligen ändå syns om luren varit hackad och att man då nekas garanti. Om det är sant vet jag inte, men jag är säker på att det postats sådana uppgifter i den ena tråden...

Med tanke på hur jobbigt det är att "lagligt" synka sin lur på två datorer och hålla den uppdaterad med leksaksprogrammet iTunes -- vem orkar hacka luren och utföra ännu fler steg? *S*
EDIT: jag har orkat sträcka mig så långt att jag kan synka på två datorer, bortsett från bilder och ringsignaler som iTunes alltid glatt raderar om det är mellan -50C och +70C utomhus. Har varit bra sugen på att JB men orkar inte mer strul än det är redan från bärjan.

Redigerat av maxxess, 05 September 2009 - 05:07.

Postad 05 September 2009 - 07:41

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Hmm, juste, finns det något sätt att synca iPhonen på 2 datorer, utan JB, programvara, enkla ändringar i något registry?

Så här vill jag kunna göra.

Hemma: Synca allt från iTunes på hemdatorn, samt köpa apps etc.

Jobbet: På Jobbet vill jag kunna koppla in den och lyssna på musiken som är iPhonen via iTunes samt synca kontakter och kalender. Kanske köpa något app innan man går hem.

Funkar det?

Redigerat av TheGun, 05 September 2009 - 08:07.

Postad 05 September 2009 - 13:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Om det inte var i denna tråden så var det "IPhone 3G" (varför det nu skall finnas två trådar för exakt samma sak) jag läste att det tydligen ändå syns om luren varit hackad och att man då nekas garanti. Om det är sant vet jag inte, men jag är säker på att det postats sådana uppgifter i den ena tråden...

Med tanke på hur jobbigt det är att "lagligt" synka sin lur på två datorer och hålla den uppdaterad med leksaksprogrammet iTunes -- vem orkar hacka luren och utföra ännu fler steg? *S*
EDIT: jag har orkat sträcka mig så långt att jag kan synka på två datorer, bortsett från bilder och ringsignaler som iTunes alltid glatt raderar om det är mellan -50C och +70C utomhus. Har varit bra sugen på att JB men orkar inte mer strul än det är redan från bärjan.

Nu för tiden när man gör en återställning på en jailbreakad iPhone återställs allting till orginal, dvs. inkl. alla olika unika id-nummer etc.

Absolut, en stor nackdel är att man inte kan uppdatera firmware i iTunes och behålla jailbreak, utan man måste vänta på att Dev Team släpper nya verktyg till ny firmware (brukar dock gå relativt snabbt).

Men denna diskussion kanske mer hör hemma i jailbreak-tråden.

Postad 05 September 2009 - 14:48

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara tipsa om MacWorlds nyutgivna tidning "Allt om iPhone" Jag köpte den precis och det innehåller mycket matnyttigt för både erfarna och nya iPhone-anhängare. Den kostar 99 kr men det kan det ändå vara värt i och med alla tips man får!

Bara ett tips i all välmening..

// aspire

Postad 05 September 2009 - 20:48

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Jag tänkte bara tipsa om MacWorlds nyutgivna tidning "Allt om iPhone" Jag köpte den precis och det innehåller mycket matnyttigt för både erfarna och nya iPhone-anhängare. Den kostar 99 kr men det kan det ändå vara värt i och med alla tips man får!

Bara ett tips i all välmening..

// aspire

Vet inte om jag håller med :) Har haft iPhone sen i juni och tyckte inte att tidningen gav mig något alls - lite menlösa guider och så och inget nytt eller matnyttigt. Inte värt de 99 man betalade

Postad 05 September 2009 - 22:06

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Vad är bästa sättet för att förhindra att damm kommer in under skärmen? Får nog min Iphone snart och jag skulle vilja undvika att detta sker, verkar dock vara ganska vanligt på 3G/3GS. :/

Redigerat av V1p3r, 05 September 2009 - 22:06.

Postad 05 September 2009 - 22:51

Unregistered8351908d
  • Unregistered8351908d
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ngn som kan hjälpa mig med att säga hur man gör backup på Iphone 3gs? KAn man inte göra backup på hela telefonen, med inst, kontakter, sms, osv??

Tack på förhand

Postad 05 September 2009 - 23:45

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Ngn som kan hjälpa mig med att säga hur man gör backup på Iphone 3gs? KAn man inte göra backup på hela telefonen, med inst, kontakter, sms, osv??

Tack på förhand

Den gör en backup på i stort sett allt användarmaterial varje gång du syncar den mot iTunes. "Allt" kanske var fel ord att använda iofs, men åtminstone på sms, inställningar, mailkonton, kontakter, bokmärken etc. Mediafiler tar den inte backup på.

Postad 06 September 2009 - 07:51

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Vad är bästa sättet för att förhindra att damm kommer in under skärmen? Får nog min Iphone snart och jag skulle vilja undvika att detta sker, verkar dock vara ganska vanligt på 3G/3GS. :/

Dels tror jag det kan bero på hur bra ihopskruvad just din blivande lur är, är säkert lite skillnad i kvalitet där ibland tyvärr. Sen så kan det ju vara som så att de som lyckas få till med "damm" innanför skärmen exempelvis har telefonen löst eller i någon halvt dåligt täckande fodral och säg går omkring med den i arbetsbyxornas fickor, säg en sido/knäficka där det brukar kunna samlas en del skit.

Men visst skulle det vara intressant att veta vart skiten tar sig in just innanför skärmen i de lägena det gör det, kanske något sim går att bättra på då? Ex någon skruv som går att dra åt utan att garantin påverkas eller om det är någon glipa framtill som spökar och ex något plastfilmsskydd skulle kunna hjälpa osv.

Postad bild

Postad bild

Postad 06 September 2009 - 10:13

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
har tidigare tipsat om ventmount i tråden. hittade den nu på philips svenska sida. beställde en. lev 1-3 dagar. återkommer med intryck.

http://shop.philips....uctID=130695000

Redigerat av discomega, 07 September 2009 - 05:54.

Postad 06 September 2009 - 11:17

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Dels tror jag det kan bero på hur bra ihopskruvad just din blivande lur är, är säkert lite skillnad i kvalitet där ibland tyvärr. Sen så kan det ju vara som så att de som lyckas få till med "damm" innanför skärmen exempelvis har telefonen löst eller i någon halvt dåligt täckande fodral och säg går omkring med den i arbetsbyxornas fickor, säg en sido/knäficka där det brukar kunna samlas en del skit.

Men visst skulle det vara intressant att veta vart skiten tar sig in just innanför skärmen i de lägena det gör det, kanske något sim går att bättra på då? Ex någon skruv som går att dra åt utan att garantin påverkas eller om det är någon glipa framtill som spökar och ex något plastfilmsskydd skulle kunna hjälpa osv.

[http://regmedia.co.u...3gs_explode.jpg

http://www.insightts...rge-660x495.jpg

Jo, skulle vara mycket intressant att veta vart det tar sig in någonstans. Skulle som sagt helst vilja undvika damm under skärmen då det skulle störa mig ganska rejält.

Redigerat av V1p3r, 06 September 2009 - 11:17.

Postad 06 September 2009 - 14:50

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Ett tips är ju att inte ha det så dammigt hemma eller i den ficka man har telefonen i :)

Jag har haft min 3GS i fickan i flera veckor nu och inte fått ett enda damkorn under displayen.

Ett tips till är ju att torka/blåsa av luren lite då och då :)

Redigerat av bpl, 06 September 2009 - 14:50.

Postad 06 September 2009 - 16:05

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jo, skulle vara mycket intressant att veta vart det tar sig in någonstans. Skulle som sagt helst vilja undvika damm under skärmen då det skulle störa mig ganska rejält.

Har aldrig sett eller hört om någon som fått damm under displayen vid normal användning. Min första generations iphone som jag haft i över 2 år nu har inte fått ett enda dammkorn under displayen.

Redigerat av shapic, 06 September 2009 - 23:06.

Postad 06 September 2009 - 16:20

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

har tidigare tipsat om ventmount tråden. hittade den ny på philips svenska sida. beställde en själv. lev 1-3 dagar. återkommer med intryck.

http://shop.philips....uctID=130695000

Den ser lovande ut! Men hur fäster man den i ventilationsgallret? Det verkar ju bara vara ett vanligt "clips"-fäste på baksidan?

KRÄVER att du återkommer med intryck!! :)

EDIT: Såg precis att detta sköna fäste inkl. billaddare släpps snart.

Postad bild
Postad bild

Ingen info om pris än, men angående releasedatum säger de så här:

NAVIGON: The car kit will be available in october this year. It is a pure iPhone holder exclusevely for the right positioning with charger cable. Only to fix the iPhone (without case).

Redigerat av shapic, 07 September 2009 - 00:27.

Postad 06 September 2009 - 16:44

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Har aldrig sett eller hört om någon som fått damm under displayen vid normal användning. Min första generations iphone som jag haft i över 2 år nu har inte fått ett enda dammkort under displayen.

Har skrivits om det här på forumet om det någon eller några ggr så visst förekommer det, även Apple har sina måndagsex förmodligen.

Postad 07 September 2009 - 00:48

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Spotify för iPhone (och Android) is live ladys and gentlemen :lol: Någon som har Premiumkonto och kan testa och ge en liten recension för alla oss andra som överväger ett Premiumkonto?

Redigerat av shapic, 07 September 2009 - 00:52.

Postad 07 September 2009 - 05:09

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Spotify för iPhone (och Android) is live ladys and gentlemen :lol: Någon som har Premiumkonto och kan testa och ge en liten recension för alla oss andra som överväger ett Premiumkonto?

Nej jag väntar fortfarande på min iPhone, men när den dyker upp så lovar jag att testa! :P

Postad 07 September 2009 - 05:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag har testat den på min 3G och det fungerar väldigt bra, den startar streams snabbt över både wifi och 3g med bra ljudkvalitet, det funkar nästan som spotify på datorn.

Postad 07 September 2009 - 05:24

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Jag har testat den på min 3G och det fungerar väldigt bra, den startar streams snabbt över både wifi och 3g med bra ljudkvalitet, det funkar nästan som spotify på datorn.

Hur funkar det med 'offline-mode'?

Postad 07 September 2009 - 06:00

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
NAVIGON: The car kit will be available in october this year. It is a pure iPhone holder exclusevely for the right positioning with charger cable. Only to fix the iPhone (without case).

Jag har sugkopp till min gps i ena bilen och brodit i andra. Och sugkopp är inte bra. Som någon sa tidigare i tråden så är det väldigt mycket "taxi" och sen får man kröga rygg för att nå den. Nä, undvik sugkopp. :lol:

Dock vore det intressant om Navigons kabel skulle innebära tmc på nåt sätt. Då vore det intressant...

Redigerat av discomega, 07 September 2009 - 06:01.

Postad 07 September 2009 - 08:55

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Annars finns ju redan ett gäng recensioner på iTunesstore samt www.macworld.se

Postad 07 September 2009 - 11:57

brickbrack
  • brickbrack
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Någon som vet hur det fungerar när man har synkat sina spellistor och går ut på 3G, kommer musiken från dessa att streamas ändå fastän man har gjort dem tillgänliga offline?

Skulle kännas rätt onödigt och behöva streama en låt om den redan ligger på telefonen, även om jag inte är i offline-mode.

/snålsurfare

Postad 07 September 2009 - 12:33

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Någon som vet hur det fungerar när man har synkat sina spellistor och går ut på 3G, kommer musiken från dessa att streamas ändå fastän man har gjort dem tillgänliga offline?

Skulle kännas rätt onödigt och behöva streama en låt om den redan ligger på telefonen, även om jag inte är i offline-mode.

/snålsurfare

Såg på en recension att man under Options kunde tvinga Spotify att använda offline mode hela tiden...

Postad 07 September 2009 - 12:37

dezoe
  • dezoe
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Offline är offline = Spellistorna som du laddat som offline playlist har du på telefonen och laddas ej över telenätet
(om det var svar på din fråga - osäker på vad du menar)
BTW: Streaming funkar nästan perfekt över EDGE

Redigerat av dezoe, 07 September 2009 - 12:46.

Postad 07 September 2009 - 12:56

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Hej!
Fick hämta ner itunes igår,då jag blåste rent min dator.
Tidigare så uppdaterade itunes min mobil och synkade med bilder, program musik, nu gör den inte det längre.
Är det någon inställning jag missat ?

Postad 07 September 2009 - 13:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hej!
Fick hämta ner itunes igår,då jag blåste rent min dator.
Tidigare så uppdaterade itunes min mobil och synkade med bilder, program musik, nu gör den inte det längre.
Är det någon inställning jag missat ?

Menar du att den gjorde det automatiskt varje gång du kopplade in iPhonen? Eller menar du att den inte synkar överhuvudtaget, även när du trycker på synk-knappen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.