Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran Turismo 5

4030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker ni? (244 medlem(mar) har röstat)

Fint som snus eller liknar kattskit?

1. Kattskit (10 röster [4.10%])

Procent av omröstning: 4.10%

2. Kattpiss (10 röster [4.10%])

Procent av omröstning: 4.10%

3. Lagom (27 röster [11.07%])

Procent av omröstning: 11.07%

4. Bra (61 röster [25.00%])

Procent av omröstning: 25.00%

5. Riktigt jefvla bra! (136 röster [55.74%])

Procent av omröstning: 55.74%

Rösta Gäster kan inte rösta
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 2 9,2 (44) Inga priser
Gran Turismo 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,55 (46) Inga priser
Sony PlayStation Eye (PS3) (Övriga speltillbehör) 2 7,23 (12) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel (PC/PS3) (Rattar & pedaler) 2 (0) Inga priser
Fanatec Speedster Wireless Gamepad (PC/PS3) (Handkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Driving Force GT (PS3) (Rattar & pedaler) 6 8,36 (27) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Carrera Wheel (PS3/PC) (Rattar & pedaler) 1 7 (1) Inga priser
Logitech G27 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 5 9,34 (34) Inga priser
Gran Turismo 5 - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 6,6 (4) Inga priser
Gran Turismo 5 - Signature Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,2 (4) Inga priser
Thrustmaster T500 RS (PC/PS3/PS4) (Rattar & pedaler) 5 7,25 (3) Inga priser
21 relaterade trådar
Nästa generations Logitech G27 ? (28 inlägg) 9 år sedan
Playseat challenge (21 inlägg) 9 år sedan
Ratt till Gran Turismo 5? (154 inlägg) 13 år sedan
Gran Turismo 5: Prologue (1052 inlägg) 14 år sedan
Logitech G27 racing wheel (31 inlägg) 14 år sedan
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg) 14 år sedan
Playstation eye (13 inlägg) 14 år sedan
Logitech Driving Force Pro Wheel PS3 eller någon annan? (28 inlägg) 15 år sedan
Rattställ Logitech G25 (11 inlägg) 15 år sedan
Logitech G25 och PS3 (87 inlägg) 15 år sedan
Driving Force GT (11 inlägg) 15 år sedan
G25 pedaler (5 inlägg) 16 år sedan
Ny g25? (0 inlägg) 16 år sedan
Bra Ratt till PS3 (7 inlägg) 16 år sedan
Sony Eye (16 inlägg) 16 år sedan
Sony Playstation Eye Camera (6 inlägg) 16 år sedan
Eye toy till ps3 (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med Logitech G25 "Racingwheel" (2 inlägg) 16 år sedan
Frågor om playstation eye (3 inlägg) 17 år sedan
Playstation Eye Spel - nått att ha? (1 inlägg) 17 år sedan
Playstation Eye (8 inlägg) 17 år sedan

Postad 26 november 2010 - 08:22

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Så nu år det testat. Förstår inte all hat. Detta är GT. Detta är vad GT alltid har varit. Segt i början men sjukt beroendeframkallande. Jag förstår inte alla klagomål på skimrande grafik, dåligt ljud samt att det inte går att hantera bilen med vanlig HK. Man måste nog ha en partiell cp skada som endast påverkar handmuskulaturen för att inte kunna styra med HK. Visst ratt ger en absolut mer autentisk upplevelse. Men det går och är sjukt lätt att adekvat hantera bilen med HK.

Grafiken. Visst varierande. Dock kvarstår kör/fartkänslan på samtliga banor. Några av dom äldre banorna är inte snygga, helt sant. FÖr er med skimmer. Ställ in det via display settings. Troligen har eran bildvisare en annan native upplösning än den ni skickar. Alternativt aktivera antiflicker ....även det än variant. Men dom nya banorna. Madrid. Katastrof brutalt snygg med helt makalös fartkänsla.

Ljudet. Helt ok. Vet inte riktigt vad ni förväntade er av en mazada miata??? NU har jag iofs en rätt vass ljuduppsättning hemma, vilket givetvis kan bidra en del. Låter säkerligen annorlunda via tv-högtalare.

Summa summarum. Helnöjd. Det här är GT. Den GT det alltid har varit. Med snyggare grafik och extra allt. Eller som pizzabagarna säger. Med allting på! :)

Postad 26 november 2010 - 08:39

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Har spelat 5-6 timmar och tycker att spelet är helt ok. Lite för hypat men hoppas på mycket uppdateringar och fixar. Har inte direkt något att gnälla på förutom styrningen och känslan när man kör i chase-camen. Det känns som man styr bakgrunden och inte bilen. Jag kör inte i den vyn men när ma nändå har den där så kunde den vara mycket bättre implementerad. Det är noll känsla i chase-cam. Aja, man spelar väl vidare ikväl antar jag, allt för många timmar :)

Postad 26 november 2010 - 09:03

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Det verkar som i de flesta bilarna jag kört hittils så sätts förarsätet för mig på höger sida istället för vänster sida när man kör med cockpit view. Finner detta väldigt irriterande då man är van att sitta på vänster sida i verkliga livet.

Vet ni om det finns någon inställning som sätter en default förarsätessida? eller är det så att på de flesta bilar så kan man bara sitta på höger sida?

Jag misstänker att det är så här för mig i och med att jag köpte mitt GT5 från Dustin Home som tydligen sålde den brittiska utgåvan av GT5. Britterna har ju vänstertrafik så de blir väl glada för det men inte jag :/. Jag har provat att ändra språkinställning i XMB till svenska istället för engelska som jag hade tidigare men det gav ingen effekt :)

Har med vilken bil det är. Tror t.ex. att alla japanska bilar är högerstyrda. M.a.o. de länder som har vänstertrafik så sitter ratten till höger. Jänkarbilarna är ju vänsterstyrda.

Postad 26 november 2010 - 09:55

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0

Kart e fan omöjligt o köra med handkontroll :D

Så det är inte enbart för mig det är svårt.. :)

Ratt måste inhandlas.. Blir att bita i det sura äpplet helt enkelt. Julklapp till sig själv ;)

Postad 26 november 2010 - 10:05

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Jag har inget att klaga på när det gäller ljudet, visst det kunde vart lite tyngre men överlag så är det helt ok.

För ni som inte är nöjda med det har väl vart och ställt in att ni har 5.1 och ändrat dynamiken?

Postad 26 november 2010 - 10:08

Unregistered8947db47
  • Unregistered8947db47
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
hmm ljudet har ballat ur nu. hade på dts 5,1 utan problem förut. nu hör man inte ordentligt helt plötsligt o måste slå på stereo för att höra bilen mm..hel mysko

Postad 26 november 2010 - 10:13

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Kart e fan omöjligt o köra med handkontroll :)

Nej då... Kör med DS3 men jag kan säga att det kliar rejält i fingrarna efter en g27 elleer liknande. Ska till gbg idag så det blir väll ett stop i Bäckebol och kika in på mediamarkt och se vad som finns

Postad 26 november 2010 - 10:17

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

På G25 trycker man ner växelspaken och lägger i sexans växelläge prova om det funkar på G27´an

Detta funkar inte för mig :/
När jag gör det så står det att backen är i, "R", men inget händer när jag gasas, det är precis som bilen bara dör ... dock trycker jag på en knapp, tror det är fyrkant, så backar bilen fin fint !

EDIT: Kan ju vara så att jag inte tryckt ner den ja ... hmm, det kanske är det jag missat !!

Redigerat av flovv, 26 november 2010 - 10:18.

Postad 26 november 2010 - 10:44

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Någon som har testat med 3d-brillor än? Hur fungerar det? Blir framraten mycket lidande?

Postad 26 november 2010 - 11:08

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Vart kul igår kerren å polly med våra rejs,surt att jag var tvungen att åka. Hoppas det blir mer av det ikväll!

Tyckte det var riktigt roligt det där med att bilarna slumpades och så (trots min skitbil jag fick mot pollys Mitsu GTO! :rolleyes: ) men kan man även välja att köra mot varann med sina egna bilar om man vill?? Kanske inte så roligt än eftersom många här inne redan blitt miljonärer och har ett respektfullt garage medan en annan bara har smyg bilar där :(

Sen är det nog inte många här som har haft kerren som kommentator,vilket han gjorde mkt bra!,under ett lopp mellan mig å polly då han inte fick vara me! :D

Polly ser till att fixa nytt headset idag!!

Fick spelet igår äntligen! en dag försenat och som extra tack så var hela fordralet totalt sönder och i smulor, ###### tur att skivan inte fått skador!

Jag ska bara fixa lite cars sen är jag med också boys! övertygat brodern att köpa med ;)
ja Kerren som kommentator i fin skånska är vad som gäller! ;)

fick spelat 3 timmar igår, fixade B och A licens samt Sunday cup och FF cupen och lite annat smått. A-10 mission var ju lagom svårt att fixa guld! fick lite -TROLIGT! skrik kl 23 på kvällen ;) härligt :)

tar 5min sen får man GT känslan!
GFX: är inte så pass skarp och grym som jag hade hoppats men inget jag gråter över precis!
'
Kontroll: Köra med DS3 och analoga spakarna är som alltid totalt omöjligt och får bli Dpadden som man kört med på GT1-4. annars tycker jag att det känns helt ok, man kan inte få så pass stor känsla med skitbilar som har över/understyrning deluxe och har chassi och bromsar som man bara vill sälja och aldrig mer se bilj-ä-v-l-e-n! ;)
så det kommer bara bli bättre.

Licenserna: precis samma nivå som i GT4 när det gäller guldpokalerna, vill säga att vill du ta Guld på A-10 och med stor sannolikhet på dom senare med (inte där än) så lär du få pressa och hitta tiondelar efter tidondelar för att få den!. det är hållbarhet :D Drömmer redan om Guldpokalen på sista S licensen, den lär ju vara lagom lätt B)

Var är mina kära Missions? finns special events men där är inte ett mission ala 34 som i GT4 :(

aja ses ikväll! :)

10% @ A-Spec | 0% @ B-Spec

//Cel oao

Postad 26 november 2010 - 11:09

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Detta funkar inte för mig :/
När jag gör det så står det att backen är i, "R", men inget händer när jag gasas, det är precis som bilen bara dör ... dock trycker jag på en knapp, tror det är fyrkant, så backar bilen fin fint !

EDIT: Kan ju vara så att jag inte tryckt ner den ja ... hmm, det kanske är det jag missat !!

Börjar du använda växelspaken så måste du även använda kopplingen... Testa det så kommer det gå galant!

Postad 26 november 2010 - 11:15

Hench
  • Hench
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag har en g25 med WSP och FF fungerar riktigt bra med den tycker jag, riktigt trevlig känsla!! Har ställt min FF på 6/10 just nu, men skall testa att höja till 7 då jag tycker det kunde vara lite mer "force" ;)

Tack för svar, kommer bli kalas!
Fick svar från tillverkaren som sa att det skulle ta runt två veckor pga. väldigt beställningstryck, och det tackade han GT5 för :)

Postad 26 november 2010 - 11:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

"We received a lot of demands for having more regulations placed on the online play. We're going to perform an update on the 27th that will include things like max power restrictions and weight restrictions," Yamauchi said.

Patch/update kommer imorgon

Postad 26 november 2010 - 11:17

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

alltså jag måste fråga igen.
hur tjänar man pengar när bilarna man måste ha i dom olika racen kostar mer än vad man får när man vinner?

nu är jag på level 11 och har 11580kr och typ 5 bilar i mitt garage.
jag kan ju inte fortsätta spela nu eftersom jag inte har rätt bilar.. vad har jag gjort för fel? :)

Så som jag har förstått det av det lilla jag kört, så kan man bara få pengar en gång från special events. Men tävlingarna i A-specs kan du kör hur många gågner du vill o fortfarande få pengar. Så ta någpn tävling du lätt fixar så får du dels pengar för varje bana du vinner på o sedan även extra pengar när du vinner turneringen.

Postad 26 november 2010 - 11:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Så som jag har förstått det av det lilla jag kört, så kan man bara få pengar en gång från special events. Men tävlingarna i A-specs kan du kör hur många gågner du vill o fortfarande få pengar. Så ta någpn tävling du lätt fixar så får du dels pengar för varje bana du vinner på o sedan även extra pengar när du vinner turneringen.

aha tackar för det trajkan.
då ska jag leta upp några sånna race som jag fixade med handkontroll,
då kan jag öva dom banorna med ratten.
blir rätt drygt bara eftersom man vann typ 4100kr i dom första racen. tråkigt att behöva köra dom 100ggr föratt kunna köpa en vettig bil :)

Postad 26 november 2010 - 11:26

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

aha tackar för det trajkan.
då ska jag leta upp några sånna race som jag fixade med handkontroll,
då kan jag öva dom banorna med ratten.
blir rätt drygt bara eftersom man vann typ 4100kr i dom första racen. tråkigt att behöva köra dom 100ggr föratt kunna köpa en vettig bil :)

Jo jag vet, men precis som du säger så kan man se det som en chans att lära sig banorna. Dessutom får du 3*4100+9000=21300 Cr om du vinner en tävling vilket brukar gå rätt fort

Postad 26 november 2010 - 11:42

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Hmm nu har jag med lite klagomål på ljudet, har kört in i div räcken och betongräcken och det låter inte ett jota.

Kommer väl lite updateringer på det snart, hoppas på det iaf.

Postad 26 november 2010 - 11:51

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Så nu år det testat. Förstår inte all hat. Detta är GT. Detta är vad GT alltid har varit. Segt i början men sjukt beroendeframkallande. Jag förstår inte alla klagomål på skimrande grafik, dåligt ljud samt att det inte går att hantera bilen med vanlig HK. Man måste nog ha en partiell cp skada som endast påverkar handmuskulaturen för att inte kunna styra med HK. Visst ratt ger en absolut mer autentisk upplevelse. Men det går och är sjukt lätt att adekvat hantera bilen med HK.

Grafiken. Visst varierande. Dock kvarstår kör/fartkänslan på samtliga banor. Några av dom äldre banorna är inte snygga, helt sant. FÖr er med skimmer. Ställ in det via display settings. Troligen har eran bildvisare en annan native upplösning än den ni skickar. Alternativt aktivera antiflicker ....även det än variant. Men dom nya banorna. Madrid. Katastrof brutalt snygg med helt makalös fartkänsla.

Ljudet. Helt ok. Vet inte riktigt vad ni förväntade er av en mazada miata??? NU har jag iofs en rätt vass ljuduppsättning hemma, vilket givetvis kan bidra en del. Låter säkerligen annorlunda via tv-högtalare.

Summa summarum. Helnöjd. Det här är GT. Den GT det alltid har varit. Med snyggare grafik och extra allt. Eller som pizzabagarna säger. Med allting på! :)

Håller med dig fullständigt. Kör dock med en logitech pro ratt men HK funkar!

Testat lite och tycker det är likt de gamla spelen och att känslan är kvar. Visst är grafiken blandad men under tiden man kör tänker jag inte på det. Fast jag kör ju så fort att jag inte hinner se mig om..

Postad 26 november 2010 - 11:53

Gecco
  • Gecco
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Någon som har något tips på hur f*n man kan ta guld på Nascar Intermediate Special Eventen men orginalhandkontroll? Satt typ 3 timmar å frustade igår kväll, klarade silver på¨första å brons på andra.... Jag kanske bara behövera träna mer men det känns mer eller mindre stört omöjligt.

Postad 26 november 2010 - 11:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Någon som har något tips på hur f*n man kan ta guld på Nascar Intermediate Special Eventen men orginalhandkontroll? Satt typ 3 timmar å frustade igår kväll, klarade silver på¨första å brons på andra.... Jag kanske bara behövera träna mer men det känns mer eller mindre stört omöjligt.

är det då du ska köra innanför och utanför konerna?
i så fall har jag också stora problem med det, även med ratt :)
orkade inte med att försöka ta guld då jag inte har tålamod till sånt

ok att en handkontroll åker i väggen, men det känns onödigt att kasta iväg ratten ;)

Postad 26 november 2010 - 11:59

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Hmm när kan man börja med turbokiten på bilarna, måste man upp till en viss level innan dom är tillgängliga ?

Postad 26 november 2010 - 12:06

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Det är ett skämt att butikerna inte förberett sig bättre. Varken G25 eller G27 finns att handla någonstans...

Postad 26 november 2010 - 12:08

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

vart förvånad..fick en kod från cdon^^ dock ingen rolig bil enligt mitt tycke men men..den kommer säkert till användning..gratis är gott.. (Mazda 787B stealth model)

Du enligt dom som provat så är det där en grymt bra bil faktiskt.

Postad 26 november 2010 - 12:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Jo jag vet, men precis som du säger så kan man se det som en chans att lära sig banorna. Dessutom får du 3*4100+9000=21300 Cr om du vinner en tävling vilket brukar gå rätt fort

vart hittar du dom där tävlingarna som du pratade om?
valde en som heter "japanese 90´s challenge"
det borde ju va en tävling tänkte jag. fanns 2 race att välja på där, vann bägge racen men fick bara 10000kr per race ja, inte så som du sa, men jag antar att jag inte har kört rätt race?

Postad 26 november 2010 - 12:17

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Om det är den med konorna? Jag slet mitt hår och fick aldrig till det, men så stängde jag av ASM och då gick det att få guld, tydligen tappar du lite i fart med ASM i kurvorna.

Postad 26 november 2010 - 12:18

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0

Det är ett skämt att butikerna inte förberett sig bättre. Varken G25 eller G27 finns att handla någonstans...

Eller så kan du vända på det?
Dvs, det är ett skämt att ett spel kan sälja rattar för 3 lax...

Postad 26 november 2010 - 12:30

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Vart kul igår kerren å polly med våra rejs,surt att jag var tvungen att åka. Hoppas det blir mer av det ikväll!

Tyckte det var riktigt roligt det där med att bilarna slumpades och så (trots min skitbil jag fick mot pollys Mitsu GTO! :D ) men kan man även välja att köra mot varann med sina egna bilar om man vill?? Kanske inte så roligt än eftersom många här inne redan blitt miljonärer och har ett respektfullt garage medan en annan bara har smyg bilar där ;)

Sen är det nog inte många här som har haft kerren som kommentator,vilket han gjorde mkt bra!,under ett lopp mellan mig å polly då han inte fick vara me! B)

Polly ser till att fixa nytt headset idag!!

Haha, ja det var riktigt roligt :) Och kerren skulle kanske satsa på en karriär som en kommentator?

Funderar att gå ner till Kjell och köpa det billigaste HSet som dom har...

Jag är ialf på att lira ikväll/natt!

Ot: Fungerar vilket Blåtands headset till PS3an?

Redigerat av Hampuz, 26 november 2010 - 12:34.

Postad 26 november 2010 - 12:32

Unregistered8947db47
  • Unregistered8947db47
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Hmm när kan man börja med turbokiten på bilarna, måste man upp till en viss level innan dom är tillgängliga ?

vissa bilar går inte att trimma med turbo osv..olika från bil till bil.

Postad 26 november 2010 - 12:38

perperub
  • perperub
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

är det då du ska köra innanför och utanför konerna?
i så fall har jag också stora problem med det, även med ratt :)
orkade inte med att försöka ta guld då jag inte har tålamod till sånt

ok att en handkontroll åker i väggen, men det känns onödigt att kasta iväg ratten B)

Jag vet inte om det spelar någon roll, men jag har satt styrningen i options till "professional", dvs minimalt med hjälp.
Sedan har jag bara ett råd: Håll i ratten och gasa på så fixar ni dem! ;) Nascars har bättre grepp i kurvorna än man (jag) tror (trodde).

Edit: Angående vår kära Volvo C30; Vilken skön liten rackare! Trots över 300hk så går den ruggigt stabilt, kanske tackvare framhjulsdriften. Kommer nog att fortsätta leta hästar i den, den var ju riktigt rolig. :D

Redigerat av perperub, 26 november 2010 - 12:40.

Postad 26 november 2010 - 12:41

Unregisteredb0ee40a0
  • Unregisteredb0ee40a0
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Någon som har testat med 3d-brillor än? Hur fungerar det? Blir framraten mycket lidande?

Testade en stund när jag körde Training B men gillade det inte alls. Justerade inte effekten alls utan slog bara på utan att ändra något annat så det kanske går att få bättre. Tyckte dock att jag såg dubbelt vilket jag inte upplevt alls i andra spel med 3D-funktion.

Postad 26 november 2010 - 12:43

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Haha, ja det var riktigt roligt :) Och kerren skulle kanske satsa på en karriär som en kommentator?

Funderar att gå ner till Kjell och köpa det billigaste HSet som dom har...

Jag är ialf på att lira ikväll/natt!

Ot: Fungerar vilket Blåtands headset till PS3an?

Jag är på ikväll...är sambo fri ikväll!!! ;)

Postad 26 november 2010 - 12:45

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

vart hittar du dom där tävlingarna som du pratade om?
valde en som heter "japanese 90´s challenge"
det borde ju va en tävling tänkte jag. fanns 2 race att välja på där, vann bägge racen men fick bara 10000kr per race ja, inte så som du sa, men jag antar att jag inte har kört rätt race?

Jag kommer ihåg att det fans en clubman cup i beginner eventet tror jag där man får den summan jag nämnde, kräver dessutom ingen speciell bil har jag för mig, min civic på +390hk fixade cashen rätt lätt :)
Men att få 10000 per race är väl inte så dumt det heller...

Redigerat av Unregistered6651b852, 26 november 2010 - 12:50.

Postad 26 november 2010 - 12:47

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Man måste använda den analoga styrspaken.. Hitta ett grunläge som svänger lagom o sen balansera med små delikata rörelser fram och tillbaka... Det går juh säkert allra bäst med ratt men det har jag ingen än så länge...

Postad 26 november 2010 - 12:51

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

hmm ljudet har ballat ur nu. hade på dts 5,1 utan problem förut. nu hör man inte ordentligt helt plötsligt o måste slå på stereo för att höra bilen mm..hel mysko

Hade samma problem igår,motorljudet försvinner ibland när man kör ? Dock är känslan med g25 och riktig racestol underbar :)

Postad 26 november 2010 - 12:57

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har råkat ut för att Ghost-car försvinner efter att man kört om en bana några gånger när man ska skaffa de olika körkorts-delarna? Hände på del 4 (högersväng) under första körkortet. Bugg eller feature?

Postad 26 november 2010 - 13:02

evo_danne
  • evo_danne
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Man skulle väl kunna lägga in en egen playlist med låtar som man har på PS3 HDD?

Isf hur gör man nu detta?

Postad 26 november 2010 - 13:06

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man använder kortet man får med Signature Edition för att vara med i tävlingen?

Postad 26 november 2010 - 13:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Jag kommer ihåg att det fans en clubman cup i beginner eventet tror jag där man får den summan jag nämnde, kräver dessutom ingen speciell bil har jag för mig, min civic på +390hk fixade cashen rätt lätt ;)
Men att få 10000 per race är väl inte så dumt det heller...

ok då tror jag ja vet vilken du menar.
nej 10000kr går väl bra.

har ytterliggare ett par frågor.
jag kör en 4wd bil, och så fort jag bromsar med den så vrider sig bilen, ska det vara så?

det där med att trimma bilar, att ni har olika hästar fast samma bil, ska man göra på nåt speciellt sätt när man trimmar eller är det inte bara att köpa det värsta av allt? borde inte det ge mest hästar?

är ingen bilexpert så gnäll inte om det är dumma frågor :)

Postad 26 november 2010 - 13:08

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Börjar du använda växelspaken så måste du även använda kopplingen... Testa det så kommer det gå galant!

Hehe, klart jag använder kopplingen med h-lådan, det är det som är tjusningen med h-lådan en lnligt mig!!
Skall kolla om det inte är så att jag ine tänkte på att jag måste trycka ner den för att få i backen.

Postad 26 november 2010 - 13:10

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Man skulle väl kunna lägga in en egen playlist med låtar som man har på PS3 HDD?

Isf hur gör man nu detta?

Det gör du via options och sen sound options.

EDIT: "Audio" options heter det.

Redigerat av King D, 26 november 2010 - 13:15.

Postad 26 november 2010 - 13:31

perperub
  • perperub
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

det där med att trimma bilar, att ni har olika hästar fast samma bil, ska man göra på nåt speciellt sätt när man trimmar eller är det inte bara att köpa det värsta av allt? borde inte det ge mest hästar?

Det stämmer bra, d.v.s. att det värsta av allt = flest hästkrafter. Om det sedan är optimalt för just det fordonet att (i vissa fall) få brutalt många hästkrafter är dock inte lika säkert. Man måste ju klara av att tygla alla hästar också... Anledningen till att vi har olika många i t.ex. våra Volvo C30 är att vi har valt att trimma olika mycket.

Postad 26 november 2010 - 13:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Det stämmer bra, d.v.s. att det värsta av allt = flest hästkrafter. Om det sedan är optimalt för just det fordonet att (i vissa fall) få brutalt många hästkrafter är dock inte lika säkert. Man måste ju klara av att tygla alla hästar också... Anledningen till att vi har olika många i t.ex. våra Volvo C30 är att vi har valt att trimma olika mycket.

det är så enkelt ja : då gäller det ju också att köpa bättre däck så man får lite fäste.

sjukt roligt förresten att köra med ratt, blir en helt annan känsla
får köpa mig en bättre i julklapp till mig själv, dock är det svårare att räta upp bilen om man har fått sladd, än å länge klarar jag det bättre med kontroll, men det kommer nog det med

Postad 26 november 2010 - 13:47

perperub
  • perperub
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Det dök upp en fråga om däckval. Mjuka, medium eller hårda?

Mitt svar blir att man ska fundera på hur långa lopp man kör med just den bilen. Där jag är nu, på beginner i A-spec, är racen sällan längre än 3-5 varv. Under den korta tiden hinner däcken knappt ens bli varma, än mindre hinner de nötas ut. Jag kör därför nu i början med mjuka, d.v.s. soft då de ger bäst fäste direkt. Senare under spelet med då man rattar (alt. "handkontrollar" :)) snabbare fordon och loppen är längre, ja då kan det bli aktuellt med hårdare däck.

Rätta mig gärna om jag tänker fel.

Postad 26 november 2010 - 13:50

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Mitt svar blir att man ska fundera på hur långa lopp man kör med just den bilen. Där jag är nu, på beginner i A-spec, är racen sällan längre än 3-5 varv. Under den korta tiden hinner däcken knappt ens bli varma, än mindre hinner de nötas ut. Jag kör därför nu i början med mjuka, d.v.s. soft då de ger bäst fäste direkt. Senare under spelet med då man rattar (alt. "handkontrollar" :)) snabbare fordon och loppen är längre, ja då kan det bli aktuellt med hårdare däck.

Har inte kollat än förslitning av däck, men det brukar vara i GT-spelen att de senare högre nivåerna brukar ha förslitning på däcken. Medan de första ligorna inte finns någon förslitning alls.

Postad 26 november 2010 - 13:57

Tigglypuff
  • Tigglypuff
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har inte kollat än förslitning av däck, men det brukar vara i GT-spelen att de senare högre nivåerna brukar ha förslitning på däcken. Medan de första ligorna inte finns någon förslitning alls.

Man ser ju redan i allra första beginner-eventet däckstemperaturen nere i hörnet (om man kör den vyn?) så jag skulle tro att däckslitage är med redan från början. Men som nån sa innan så är det ju lite blygsammare bilar och kortare lopp så det märks ju knappt..

/T

Postad 26 november 2010 - 13:59

Gecco
  • Gecco
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Om det är den med konorna? Jag slet mitt hår och fick aldrig till det, men så stängde jag av ASM och då gick det att få guld, tydligen tappar du lite i fart med ASM i kurvorna.

Man måste använda den analoga styrspaken.. Hitta ett grunläge som svänger lagom o sen balansera med små delikata rörelser fram och tillbaka... Det går juh säkert allra bäst med ratt men det har jag ingen än så länge...

Och får testa med det, jag hittar inte nått bra läge med min analoga spak så känns som om bilen vobblar fram å tillbaka varje gång man kommer åt den där spaken!
Blir väl till å försöka lite mera eller skaffa en ratt :)

Postad 26 november 2010 - 14:12

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag har inte hunnit spela så mycket ännu men hur e det med banor där det regnar? Finns det sådana? I så fall ska man nog undvika slicks på just dessa blöta banor.

En fråga till: Kan man ändra i inställningarna så att man får gasa med r1 eller r2 istället? Lättare att varierar gaspådraget med dessa kanske jämfört med x-knappen

Redigerat av Unregistered6651b852, 26 november 2010 - 14:14.

Postad 26 november 2010 - 14:20

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har råkat ut för att Ghost-car försvinner efter att man kört om en bana några gånger när man ska skaffa de olika körkorts-delarna? Hände på del 4 (högersväng) under första körkortet. Bugg eller feature?

Du kanske kom åt triangel-knappen, vilket slår av/på Ghost.
Samma sak hände mig nämligen...

Postad 26 november 2010 - 14:26

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Du kanske kom åt triangel-knappen, vilket slår av/på Ghost.
Samma sak hände mig nämligen...

Ahaaa, tack för svaret. Kan ha o göra med att jag blev lite förbannad när jag inte fixade skiten o råkade leka frisbee med josticken

Postad 26 november 2010 - 14:46

Unregistered8947db47
  • Unregistered8947db47
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Man ser ju redan i allra första beginner-eventet däckstemperaturen nere i hörnet (om man kör den vyn?) så jag skulle tro att däckslitage är med redan från början. Men som nån sa innan så är det ju lite blygsammare bilar och kortare lopp så det märks ju knappt..

/T

har då inte märkt av nån slitning. det som visas nere i hörnet är ju typ grepp på däcken bara.lyser starkt rött när man tappar greppet sen blir det blått igen. som sas tidigare så är det säkert som dom gamla spelen. bara o köra med mjukaste tills man kör på expert elr nått typ..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.