Vu+ Duo
(Digitalboxar)
|
3
|
(16)
|
Inga priser | |
Vu+ Solo
(Digitalboxar)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Vu+ Uno
(Digitalboxar)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Vu+ Uno C/T
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Vu+ Ultimo
(Digitalboxar)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
GigaBlue Quad HD 2xS2
(Digitalboxar)
|
1
|
(0)
|
5 280:- | |
Vu+ Solo2
(Digitalboxar)
|
3
|
(18)
|
Inga priser | |
Vu+ Duo2
(Digitalboxar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Vu+ Duo2 2xS2
(Digitalboxar)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Vu+ Zero
(Digitalboxar)
|
4
|
(2)
|
789:- | |
Vu+ Solo SE V2 2xS2
(Digitalboxar)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
Vu+ Solo 4K 2xS2
(Digitalboxar)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
Vu+ Duo 4K
(Digitalboxar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Vu+ Duo 4K SE
(Digitalboxar)
|
4
|
(0)
|
4 890:- |
Vu+ Solo 4K (3 inlägg)
|
10 år sedan |
*NY* VU+ Ultimo - Triple tuner, PVR, Enigma2 (36 inlägg)
|
12 år sedan |
Dreambox DM800HD se (58 inlägg)
|
12 år sedan |
Bästa boxen Canal Digital 2011 (18 inlägg)
|
13 år sedan |
VU+ Duo inspelning över nätverket (3 inlägg)
|
14 år sedan |
Vu+ Solo (3 inlägg)
|
15 år sedan |
VU+ Solo Satellit Mottagare (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 26 January 2013 - 23:26
Postad 27 January 2013 - 19:06
Vad jag har läst mig till säger vissa att det fungerar det lite si och så. Medans andra är nöjda med resultatet.
Postad 30 January 2013 - 21:30
Har testat att söka med satellites XML som finns i openpli från igår och bytt ut den mot en ny ifrån satellites.eu, men samma resultat hela tiden.
CDs Sagem 101st, visar alla kanaler felfritt. med alla kablar. Problemet då jag inte fick in några kanaler var att innerledaren i fkontakten var för kort skalad. Räckte precis in i CD- boxen men inte i Solon. Men det är ju åtgärdat sen några dar.
Setup: Vu solo2 med Openpli.
Tunerkonfig: Tuner À
Konfigläge. enkel
Läge- Singel
Satellit - 0,8w intelsat 10-02.. Thor 5/6 Ku Band
Skicka diseqc -nej
Tuner är satt som "lika med A"
Mycket tacksam för tips.
Postad 30 January 2013 - 23:12
Var lite för snabb när jag tog ut segern...Får in alla kanaler, men på de flesta hd kanalerna blir det "mosaikbild". De flesta sd-kanalerna fungerar bra och några cmore hd. Men i övrigt är det mosaik. Bytte mitt original CD lnb mot ett Miracle Quad från webhallen, men ingen skillnad. Har provat alla fyra kablarna ifrån lnb:et, men samma sak på alla.
Har testat att söka med satellites XML som finns i openpli från igår och bytt ut den mot en ny ifrån satellites.eu, men samma resultat hela tiden.
CDs Sagem 101st, visar alla kanaler felfritt. med alla kablar. Problemet då jag inte fick in några kanaler var att innerledaren i fkontakten var för kort skalad. Räckte precis in i CD- boxen men inte i Solon. Men det är ju åtgärdat sen några dar.
Setup: Vu solo2 med Openpli.
Tunerkonfig: Tuner À
Konfigläge. enkel
Läge- Singel
Satellit - 0,8w intelsat 10-02.. Thor 5/6 Ku Band
Skicka diseqc -nej
Tuner är satt som "lika med A"
Mycket tacksam för tips.
Använder du CA-modul? För då måste man ställa in Hi-bitrate någonstans, annars pixlar det på HD-kanalerna.
Postad 31 January 2013 - 18:58
verkligen!
Postad 31 January 2013 - 22:54
Postad 31 January 2013 - 22:55
Postad 01 February 2013 - 12:00
Jag har en VU+ Uno med blackhole 1.7.9 och undrar om någon vet hur man gör för att spela in till en server/nas?
Postad 14 February 2013 - 09:09
Tjena,
Jag har en VU+ Uno med blackhole 1.7.9 och undrar om någon vet hur man gör för att spela in till en server/nas?
Det var ett tag sedan jag körde med blackhole, men principen är att du mountar ett bibliotek på din server/nas och ändrar inställning för var dina inspelningar ska ligga. Vill minnas att det finns stöd för att göra hela proceduren i någon meny i blackhole istället för att gå in och hacka manuellt.
Det finns nog lite mera instruktioner om du letar längre bak i tråden, runt juni/juli 2010.
Redigerat av bkd, 14 February 2013 - 09:10.
Postad 14 February 2013 - 11:52
Det var ett tag sedan jag körde med blackhole, men principen är att du mountar ett bibliotek på din server/nas och ändrar inställning för var dina inspelningar ska ligga. Vill minnas att det finns stöd för att göra hela proceduren i någon meny i blackhole istället för att gå in och hacka manuellt.
Det finns nog lite mera instruktioner om du letar längre bak i tråden, runt juni/juli 2010.
Då skall jag testa lite hemma och fortsätta leta vidare.. Tack för svaret.
Postad 14 February 2013 - 12:03
oscam.conf
[global]
logfile = /var/log/oscam.log
maxlogsize = 500
nice = -1
WaitForCards = 1
preferlocalcards = 1
saveinithistory = 1
[dvbapi]
enabled = 1
user = user
au = 1
#[cs378x]
port = 12345@0B00:000000;23456@093E:000000
[webif]
httpport = 8888
httpuser =
httppwd =
httpallowed = 127.0.0.1,192.168.1.1-192.168.1.255
oscam.server
[reader]
label = viasat
enable = 1
protocol = internal
detect = cd
device = /dev/sci0
boxid = xxxxxxxx
cardmhz = 357
mhz = 357
au = 1
EMMCache = 1,1,2
group = 1
caid = 093E
[reader]
label = canal_digital
enable = 1
protocol = internal
detect = cd
device = /dev/sci1
cardmhz = 357
mhz = 357
au = 1
EMMCache = 1,1,2
group = 2
caid = 0B00
oscam.user
[account]
user = user
pwd = user
group = 1,2
au = 1
caid = 093E,0B00
ident = 093E:000000;0B00:000000
[account]
user = user1
pwd = user1
group = 1,2
au = 1
caid = 093E,0B00
ident = 093E:000000;0B00:000000
Postad 15 February 2013 - 19:57
Ta ta bort "staketet" i raden #[cs378x] i oscam.conf på servern.
Klientfiler
oscam.conf
[global] logfile = /var/log/oscam.log maxlogsize = 500 nice = -1 WaitForCards = 1 preferlocalcards = 1 saveinithistory = 1 [dvbapi] enabled = 1 user = user1 au = 1 [cs378x] port = 12345@0B00:000000;23456@093E:000000 [webif] httpport = 8888 httpuser = httppwd = httpallowed = 127.0.0.1,192.168.1.10-192.168.1.255
oscam.server
[reader] label = viasat protocol = cs378x device = server ip,23456 user = user1 password = user1 caid = 093E group = 1 au = 1 [reader] label = canal_digital protocol = cs378x device = server ip,12345 user = user1 password = user1 caid = 0B00 group = 2 au = 1
beson
Postad 16 February 2013 - 07:52
Postad 16 February 2013 - 11:13
Jag har en dreambox 500c, men i ärlighetens namn har jag inte riktigt förstått mig på cccam, oscam och allt det där till 100% trots att jag pillat en hel del. Nu kanske man inte behöver just de komponenterna för att bara få boxen att lira och visa bild på enklaste sätt?
Har även läst att en del byter kondensatorerna i sina Vu+boxar. Är det ett måste?
Postad 16 February 2013 - 11:39
Hej! Jag ska flytta till hus och där känns Canal Digital som ett bra val, dels för bildkvalitet och dels för att de inte har pairing av digitalboxar. Vu+ känns som ett bra val av box, men frågan är ju då hur mycket "dator- och nätverksvana" man behöver få de grundläggande inställningarna för att fungera? Finns bra guider?
Jag har en dreambox 500c, men i ärlighetens namn har jag inte riktigt förstått mig på cccam, oscam och allt det där till 100% trots att jag pillat en hel del. Nu kanske man inte behöver just de komponenterna för att bara få boxen att lira och visa bild på enklaste sätt?
Har även läst att en del byter kondensatorerna i sina Vu+boxar. Är det ett måste?
PLi verkar vara det lättaste att begripa för nybörjaren. Bra guidehjälp kan du få här, eller på Wiki avdelningen i PLi forumet.
http://openpli.org/wiki/HomePage
Kondensatorerna byter man den dan nätdelen börjar krångla.
Postad 16 February 2013 - 19:44
Hej! Jag ska flytta till hus och där känns Canal Digital som ett bra val, dels för bildkvalitet och dels för att de inte har pairing av digitalboxar. Vu+ känns som ett bra val av box, men frågan är ju då hur mycket "dator- och nätverksvana" man behöver få de grundläggande inställningarna för att fungera? Finns bra guider?
Du bör för enkelhetens skull få din box med på ditt LAN, endera trådbundet eller trådlöst.
Om du bara ska köra CD och inte känner dig bekväm med images och configfiler, så flasha OpenPli och ladda ner cccam från pluginsmenyn, så fungerar det utan configfiler.
beson
Postad 18 February 2013 - 09:38
Okej, alltså inget meck med satellites.xml och sånt? Jag har inget problem med xml-filer, jag har editerat såna för bland annat xbmc. Men när det har krånglat på min dreambox så blir man osäker. Men med andra ord, OpenPli med tillhörande cccamplugin gör att inga övriga tweaks behöver göras?Du bör för enkelhetens skull få din box med på ditt LAN, endera trådbundet eller trådlöst.
Om du bara ska köra CD och inte känner dig bekväm med images och configfiler, så flasha OpenPli och ladda ner cccam från pluginsmenyn, så fungerar det utan configfiler.
beson
I förlängningen kommer jag säkert vilja tweaka mer, till exempel använda den som backend i XBMC. Men till en början ska det bara fungera!
Tack!
Tack för tipset!!PLi verkar vara det lättaste att begripa för nybörjaren. Bra guidehjälp kan du få här, eller på Wiki avdelningen i PLi forumet.
http://openpli.org/wiki/HomePage
Kondensatorerna byter man den dan nätdelen börjar krångla.
Redigerat av henke19822, 18 February 2013 - 09:40.
Postad 18 February 2013 - 19:25
På Canal Digitals box har jag inget sånt problem.
Kör open pli.
Postad 18 February 2013 - 19:51
EPG visar bara två program framåt vilket är irriterande, alltid haft det så gör man så man ser lång tid framåt, vilka program som ska gå.
Kör open pli.
Med CrossEPG får du 6-8 dagars EPG på dom flesta kanaler.
Ladda ner pluginet CrossEPG Downloader
Aktivera "Rytec Sweden XMLTV"
Du kan schemalägga nedladdningen till en viss tid varje dygn.
Du kan också ratta in Motors TV en kort stund, så får du EPG ca 1 vecka framåt på i stort sett alla kanaler.
beson
Postad 18 February 2013 - 19:59
Vix fungerar också bra.
http://www.world-of-...e.com/forum.php
Jag kör VIX också, och det fungerar perfekt.
Kanske lite enklare för en newbie att använda OpenPli, eftersom du kan ladda ner cam direkt från pluginsmenyn.
Men det är absolut inte svårt heller att ladda en cam i VIX.
beson
Postad 18 February 2013 - 20:26
Med CrossEPG får du 6-8 dagars EPG på dom flesta kanaler.
Ladda ner pluginet CrossEPG Downloader
Aktivera "Rytec Sweden XMLTV"
Du kan schemalägga nedladdningen till en viss tid varje dygn.
Du kan också ratta in Motors TV en kort stund, så får du EPG ca 1 vecka framåt på i stort sett alla kanaler.
beson
Tack ska testa detta senare.
Postad 18 February 2013 - 20:40
EPG visar bara två program framåt vilket är irriterande, alltid haft det så gör man så man ser lång tid framåt, vilka program som ska gå.
Kör open pli.
Jag kör också Open PLi och jag gillar Coolmans EPG. Den finns nånstans i Pluginlistan.
Postad 18 February 2013 - 21:48
Postad 18 February 2013 - 22:01
Tack för tipsen.Jag kör VIX också, och det fungerar perfekt.
Kanske lite enklare för en newbie att använda OpenPli, eftersom du kan ladda ner cam direkt från pluginsmenyn.
Men det är absolut inte svårt heller att ladda en cam i VIX.
beson
Nu får ni inte missförstå, jag är inte orädd för att editera filer, FTPa eller SSHa mig in i boxen och installera diverse images eller addons. Men jag har haft lite problem med min Dreambox och comhem, det har inte funnits några vettiga guider och då är jag körd. Speciellt med tanke på att jag inte har fått fullt grepp om komponenter som oscam, cccam, newscamd och andra grejer. Jag provar mig gärna på tweaks och roligare images, så länge det finns forum och stöd.
Men det glädjer mig att se hur hjälpsamma alla indvider är i den här tråden. I många andra trådar på prisjakt/minhembio är det surare miner. Cred till er!
Postad 19 February 2013 - 10:41
Cross epg fick jag inte att fungera alls, Coolmans som jag hade testad förut visade bara två kanaler nu också framåt, kollade på inställningar men hittade inget där att som skulle ändras eller så?
Det finns en plugin som heter EPGRefresh. I den kan du schemalägga kanalbyte till en viss kanal under en viss tid för att låta boxen uppdatera EPG-informationen. Själv har jag ställt in att den ska använda Motors TV kl 04.00 varje morgon under 10 minuter.
Nackdelen är förstås att du inte kan ha två samtidiga inspelningar igång under tiden EPG:n uppdateras.
Postad 19 February 2013 - 16:16
Postad 19 February 2013 - 16:23
Hade tydligen EPGrefresh, ställde in Motors TV nu verkar det fungera
Bra att det funkar. Nu får du väl testa Coolmans EPG igen då
Postad 19 February 2013 - 19:33
Ladda ner under Plugins-> Extensions "xmltvimport" och xmltvimport-rytec
Tryck sedan blå knapp på fjärren , här finner du nu EPGImport , gå in och aktivera , sätt klockslaget som den ska hämta EPG, tryck blå knapp, bläddra ner och markera Rytec Sweden XMLTV med ok knappen tryck grön för att spara ,tryck grön igen för att spara. Klart !
Vill du ladda ner EPG genast tryck gul knapp i EPGImport så startar nedladdningen, stäng sedan ner menyn så fortsätter nedladdningen. Därefter kommer EPG uppdateras automatiskt varje dag och med EPG 7 dgr framåt
Bifogad fil(er)
Redigerat av Hakon, 19 February 2013 - 19:43.
Postad 19 February 2013 - 19:58
Tack för den fina instruktionen med bilder, men hur ser EPG'n ut då? Kan du, eller har du lust, att fixa några bilder på det?Rätt EPG ? ..............
Postad 19 February 2013 - 22:49
Bra att det funkar. Nu får du väl testa Coolmans EPG igen då
Har fortfarande Coolman installerad fast med den kan man inte zappa på samma sätt med kanallistan igång. Får se om jag behåller den troligen inte. Kanske provar den Hakon tipsade om.
Redigerat av hellfog, 19 February 2013 - 22:55.
Postad 20 February 2013 - 10:31
Postad 20 February 2013 - 20:49
Men BlackHole funkar väll med många usb-turners?Ja kör man satellit är det en prisvärd box om man klarar sig utan dom extragrejer som dm8000 ger som t.ex 4 tuners och inbyggd DVD spelare.
Det kan vara viktigt som sagt att säga att man kan inte ha CD och ta in marksända TV6 med den här som man kan med dm8000 eller CD's egna boxar.
Postad 20 February 2013 - 22:22
Du har inte råkat välja Thor C-band istället för KU-band då? Det är ett vanligt misstag.Har nu flashat in sensate Blackhole 2.0 b, men vid kanalsökning får jag inga kanal alls. min setup är thor (0,9) & astra (5.0). i satfinder är mottagningen kanon på båda tuners men vid sökning hittar jag inget..... Nån som har stött på liknande problem, och kanske har en lösning?
Postad 20 February 2013 - 22:30
Funktionen finns hos både Canal Digital och Boxer och går ut på att en inspelning av ett program sker oavsett dag och tid som det sänds. Det är alltså snarare programmets identitet än veckodag eller klockslag som triggar inspelningen.
Postad 21 February 2013 - 18:05
Redigerat av Hakon, 21 February 2013 - 18:05.
Postad 22 February 2013 - 10:40
Du kan ju välja autotimer för att spela in en viss serie.
Autotimer funkar bra, ex spelade in alla avsnitten av M.A.S.H (ca 250 avsnitt) som gick på olika tider på dygnet, och aldrig på samma klockslag. Autotimer letade upp alla avsnitten och fick spelat in dom i kronologisk ordning. Repriser fick inte spelas in vilket ej heller gjordes.
Tack för informationen. Det verkar fungera som ett bra alternativ till den funktion som Canal Digital kör med just nu.
Trots vissa brister, som t.ex. att man i onödan spelar in olika säsonger, är det en bra funktion om man inte vill behöva lusläsa programtablåer för att övervaka när serier tillfälligt avbryts, byter tid eller startar igen efter något uppehåll.
Postad 23 February 2013 - 09:27
Du har inte råkat välja Thor C-band istället för KU-band då? Det är ett vanligt misstag.
hur gör man det felet? och hur rättar jag till det?
Postad 23 February 2013 - 20:25
Tacksam för svar.
Postad 02 March 2013 - 07:13
Image Black Hole 2.01
Vilken befrielse från den gamla skiten!!!
Nu skall jag bara lära mig den nya boxen
Redigerat av Unregistereda19a0bc3, 02 March 2013 - 07:14.
Postad 12 March 2013 - 19:54
Postad 12 March 2013 - 20:34
Redigerat av Unregistered4b65ce4d, 12 March 2013 - 20:34.
Postad 12 March 2013 - 20:57
Tryck på gul knapp för att komma till subtitles?Hur blir jag av med min danska undertext på SVT1?
Postad 13 March 2013 - 06:39
Nu har jag fixat in BlackHole 2.0.1 på en VU+Solo2 + uppdaterat men hur får man in Mgcamd i burken ?
Jag använde denna Tspanel 6.8 men såg att Tspanel 6.9 finns med.
Finns på Comhit med installationsinformation
Redigerat av Unregistereda19a0bc3, 13 March 2013 - 06:40.
Postad 14 March 2013 - 19:59
Tack för det , körde igång mgcamd mha. TspanelJag använde denna Tspanel 6.8 men såg att Tspanel 6.9 finns med.
Finns på Comhit med installationsinformation
Postad 15 March 2013 - 00:25
Mer intresserad att veta hur man lyckats få dansk undertext överhuvudtaget på SVT1.Tryck på gul knapp för att komma till subtitles?
Postad 17 March 2013 - 12:30
Postad 17 March 2013 - 13:10
http://www.canaldigi...TV-upplevelse-/
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Vu+ Solo 4K
5 bilder
104 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna