Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 September 2011 - 07:05

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Nu har jag problem igen med att skärmen släcks av inom 10 sekunder. Jag har ju stängt av "energisparläge". När jag titta i "skärm timeout" så är inget markerat.
Borde inte 15 eller 30 sekunder vara det?

Postad 05 September 2011 - 08:44

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Tack för svar Arbu11

Har testa med batteriet utan lycka. Har även testat med opera men resultatet är detsamma. Kan inte surfa men alla andra appar kan skicka och ta emot data.
Om ja går in och manuellt väljer telia som operatör så kan jag surfa fram tills att skärmsläckaren går på, sen är det stopp igen

Postad 05 September 2011 - 08:48

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Nu har jag problem igen med att skärmen släcks av inom 10 sekunder. Jag har ju stängt av "energisparläge". När jag titta i "skärm timeout" så är inget markerat.

Prova att markera 1minut då. Eller försvinner det?

Postad 05 September 2011 - 09:46

thestargazer
  • thestargazer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej

Knepigt, jag har samma problem med min Galaxy 2s. Skärmen slocknar efter ca 10 sek oavsett om jag valt 15 eller 30 sek i menyn.
En annan grej jag inte blir klok på är skärmlåset och den 4-siffriga PIN-koden man kan välja. Hos mig funkar det ett tag, men när jag plötsligt ska göra nåt med luren så har både skärmsläckaren (viloläget) och kravet på PIN-kod försvunnit! Jag klickar på hemknappen och vips så ligger alla appar där - helt "oskyddade"! Jag gör om manövern med PIN-koden och så funkar det 5-6 ggr, sen är det likadant igen. Snacka om uselt skärmlås, eller gör jag nåt fel?

Postad 05 September 2011 - 12:35

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Tjaba!

På min telefon är et inte samma styrka på ljuset på hemma knappen o den andra längst ner till vänster... Den till vänster lyser lite svagare,nån som har likadant?

Postad 05 September 2011 - 12:53

thestargazer
  • thestargazer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tjaba!

På min telefon är et inte samma styrka på ljuset på hemma knappen o den andra längst ner till vänster... Den till vänster lyser lite svagare,nån som har likadant?

Kollade precis på på min, men jag upplever att de lyser lika starkt (svagt...).
Har du kollat i ett mörkt rum eller "bara" i dagsljus?

Postad 05 September 2011 - 13:08

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Dagsljus,pilknappen lyser starkare än den andra nere till vänster,inte jätte men det syns

Postad 05 September 2011 - 13:37

thestargazer
  • thestargazer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Dagsljus,pilknappen lyser starkare än den andra nere till vänster,inte jätte men det syns

Hmm, jaaa kanske är det så på min ändå. Men det är väldigt lite och jag undrar om det inte beror på att pilens form gör att den fångar upp ljuset bättre än strecken på den vänstra knappen. Den grafiska utformningen, helt enkelt.
Men det är en ren spekulation...

Postad 05 September 2011 - 13:40

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Ok skönt att höra så det inte är nåt fel på min ;)

Postad 05 September 2011 - 13:42

thestargazer
  • thestargazer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nu när jag ändå är online kan jag ju passa på att fråga om någon råkar/råkat ur för detta:

När jag tar emot mejl med en bilaga, t ex en bild, så kan jag inte öppna bilagan direkt i mejlet när den laddats upp - jag får bara meddelandet "bifogad fil kan inte visas".
Jag kan visserligen spara bilden och öppna den genom att gå in i "Mina filer" men det kan ju inte vara meningen? Tanken är ju att man ska kunna klicka på bilden direkt i mejlet så att man får se den direkt.

Postad 05 September 2011 - 14:01

thestargazer
  • thestargazer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Bifogad fil  SC20110830_201207.jpeg   31.35K   0 Antal nerladdningar

Nu när jag ändå är online kan jag ju passa på att fråga om någon råkar/råkat ur för detta:

När jag tar emot mejl med en bilaga, t ex en bild, så kan jag inte öppna bilagan direkt i mejlet när den laddats upp - jag får bara meddelandet "bifogad fil kan inte visas".
Jag kan visserligen spara bilden och öppna den genom att gå in i "Mina filer" men det kan ju inte vara meningen? Tanken är ju att man ska kunna klicka på bilden direkt i mejlet så att man får se den direkt.
[/quote]

P.S. Bifogar en skärmdump för att förtydliga

Postad 05 September 2011 - 17:51

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Har testa med batteriet utan lycka. Har även testat med opera men resultatet är detsamma. Kan inte surfa men alla andra appar kan skicka och ta emot data.
Om ja går in och manuellt väljer telia som operatör så kan jag surfa fram tills att skärmsläckaren går på, sen är det stopp igen

Ditt sista hopp är nog att köra en fabriksåtersällning på din mobil! ;)

Edit: Minns inte hur det var, men funkar det med WIFI får du kolla igenom dina inställningar igen!

Redigerat av Arbu11, 05 September 2011 - 20:59.

Postad 05 September 2011 - 20:22

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Originalbrowser har slutat funka för mig över mobila nätverket.
Programmet startar men ingen sida laddas. Över wifi funkar den.
Andra applikationer funkar över mobila nätverket.

Har testat att nollställa all data. Testat att starta om telefonen.

Någon som har nått tips?
Bästa alternativet till originalbrowsern?

Jag har Telenor men jag hade samma problem. Kolla med Telia om du kan använda nån annan åtkomstpunkt för mobilsurf. Jag får min browser att fungera om jag använder services.telenor.se men inte om jag använder internet.telenor.se (som ger mig bättre fart enligt bredbandskollen (appen). Nu var det iofs ett tag sedan jag provade, det kanske funkar nu.

Postad 06 September 2011 - 06:49

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

På min första laddning så körde jag ca 4 dagar med sparsamt användande (kollade mail några ggr per dag, samt lite andra småsaker, autosynk och datatrafik var påslaget) innan jag satte den på laddning så hade jag 22% kvar (så hade klarat ytterligare en dag).

Denna laddning har jag använt den klart mer än sist, just nu har den varit igång 28 timmar varav 1 timme har displayen varit på och just nu ligger batteriet på 67%.

Om original batteriet laddas i 3h. Hur är det med ett batteri på 3000mhA eller mer, laddas dessa i 6h?

Postad 06 September 2011 - 10:01

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Den känns klart skönare att hålla i med det tjockare batteriet.
Baksidan känns även den mer solid än originalet(och sitter kanon utan glapp) samt att den är i blank finish så det matchar resten av telefonen.

Har precis införskaffat min Samsung Galaxy S2 i9100 och det där lät trevligt, tycker just baksidan på mobilen är en lite akilleshäl. Känns plastig och inte av någon vidare kvalite i standardutförande. Vad kostar det här tjockare batteriet med tillhörande lucka?

Edit: Får be om ursäkt, ser att du postat länk på förra sidan. Tack! :P

Sen har jag en fråga om själva mobilen mer.

Jag skulle vilja ha en "ljudprofil" där det är både ringsignal och vibrator, en tyst där det bara är vibrator och en där det varken är ringsignal eller vibrator, skulle vilja kunna växla mellan dessa snabbt uppe i notificationbaren eller nåt liknande. Jag får inte ihop det i ljudmenyn, finns bara alltid, aldrig, endast i tyst och först när inte i tyst. Just nu verkar det som att den enda lösningen är att ladda ner någon app? Eller hur gör ni?
Är det den här "simple sound widget som är lösningen"?

Faktiskt en grej som jag saknar från de gamla mobilerna, de olika ljudprofilerna man kunde ställa in ;) .

Redigerat av genstruktur, 06 September 2011 - 10:15.

Postad 06 September 2011 - 10:30

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Verkar vara många som "sucktar" efter nytt större batteri,själv jag hittade denna variant som jag beställde för snart 2 veckor sedan får väl se hur det är med kvaliteén den borde vara på gång snart tycker man ;-)

http://www.dealextre...galaxy-s2-91182

Postad 06 September 2011 - 10:41

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Tjo ska nog testa min första samsung med hybriden galaxy note. Tyvärr har den ingen egen råd ännu så jag frågar här. Någon som kört tv ut och kollat filmer på tvn. Hur upplever ni kvaliteten om man jämför med uppspelning från en dator?

Redigerat av theclone, 06 September 2011 - 10:42.

Postad 06 September 2011 - 13:13

equi
  • equi
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Edit: Okay, Nokia lurarna lät mycket bättre när jag kopplade bort "fjärrkontrollen". Medföljande lurar var nog bara för bumliga för min smak... så frid och fröjd B)

Upplever ljudet hemskt dåligt när jag lyssnar på musik. Tror det är 160kbps VBR. Har provat både de medföljande lurarna och de från mina gamla Nokia (som i kombination med Nokia 5800 låter mycket bättre).

Har kollat igenom inställningarna och använt de olika EQ-inställningarna, 5.1-ljud och effekter.. men det låter bara mer eller mindre illa vad jag än väljer.

Klarar inte standardspelaren ("Musik") av dessa mp3-filer? Komprimera med nå andra inställningar? Ska jag använda nån annan spelare? Eller kan jag inte förvänta mig att SGS2:an ska låta bättre än så här?

Redigerat av equi, 06 September 2011 - 13:23.

Postad 06 September 2011 - 15:03

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Edit: Okay, Nokia lurarna lät mycket bättre när jag kopplade bort "fjärrkontrollen". Medföljande lurar var nog bara för bumliga för min smak... så frid och fröjd B)

Upplever ljudet hemskt dåligt när jag lyssnar på musik. Tror det är 160kbps VBR. Har provat både de medföljande lurarna och de från mina gamla Nokia (som i kombination med Nokia 5800 låter mycket bättre).

Har kollat igenom inställningarna och använt de olika EQ-inställningarna, 5.1-ljud och effekter.. men det låter bara mer eller mindre illa vad jag än väljer.

Klarar inte standardspelaren ("Musik") av dessa mp3-filer? Komprimera med nå andra inställningar? Ska jag använda nån annan spelare? Eller kan jag inte förvänta mig att SGS2:an ska låta bättre än så här?

Kör med Poweramp själv, kanske låter Samsungen ändå lite sämre än min gamla HTC Wilfire.

Edit: Själv pillade jag runt i telefonboken. Om man scrollar upp/ner nu så ser man hur profilbildern laddas allt eftersom, lite störande. Upplevde inte att det var så innan, försökt hitta vad det var jag ändrade men kan inte få till det. Några idéer?
Mvh/
Genis

Redigerat av genstruktur, 06 September 2011 - 18:19.

Postad 06 September 2011 - 19:12

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Edit: Själv pillade jag runt i telefonboken. Om man scrollar upp/ner nu så ser man hur profilbildern laddas allt eftersom, lite störande. Upplevde inte att det var så innan, försökt hitta vad det var jag ändrade men kan inte få till det. Några idéer?
Mvh/
Genis

Jag har samma, riktigt tråkigt faktiskt... Beror väl på att du lagt in fler bilder som måste ladda, tror inte att det går att ändra med någon inställning. Vore dock kul om allting skulle flyta på fint!

Postad 06 September 2011 - 22:15

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Verkar vara många som "sucktar" efter nytt större batteri,själv jag hittade denna variant som jag beställde för snart 2 veckor sedan får väl se hur det är med kvaliteén den borde vara på gång snart tycker man ;-)

http://www.dealextre...galaxy-s2-91182

det var detta batteri pack jag köpte.har bara använt det större batteriet snart en vecka och är riktigt nöjd,förut laddade jag mobilen direkt när jag kom hem efter jobbet,med denna klarar jag mig tills det är dags att sova,har ungefär mellan 20-40% kvar när jag laddar den över natten.använder mobilen på samma sätt som innan jag bytte batteriet.Visst blev den mycket större på baksidan men tycker den är lättare att hålla i nu.bara positivt än så länge..

Postad 06 September 2011 - 22:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag har samma, riktigt tråkigt faktiskt... Beror väl på att du lagt in fler bilder som måste ladda, tror inte att det går att ändra med någon inställning. Vore dock kul om allting skulle flyta på fint!

Mja alltså, har inte lagt in fler. Möjligt att jag länkade med Facebook eller Google eller nåt, känns om det laddar i realtid eller nåt? Den gör även samma i samtalsloggen, men då är det lustiga att jag ofta har ringt samma personer och alltså samma bild som skall laddas men om man scrollar en "sida" ner snabbt skall den ändå ladda bilden igen på samtalet längre ner. Men har inte lagt in fler bilder på SD eller något sådant. Bah! Blir galen på mig själv när man skall pilla på saker som redan funkar B) .

Men alltså, känns lite skumt Samsungen klarar allt annat galant men inte detta?

Är det fler som upplever att kontaktbilderna laddas såhär?

(Får pilla vidare med detta! ;) )

Annars är det en riktigt fin telefon. Surfar till och med på minhembio med den nu, smidigt!

Redigerat av genstruktur, 06 September 2011 - 22:58.

Postad 07 September 2011 - 06:08

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

det var detta batteri pack jag köpte.har bara använt det större batteriet snart en vecka och är riktigt nöjd,förut laddade jag mobilen direkt när jag kom hem efter jobbet,med denna klarar jag mig tills det är dags att sova,har ungefär mellan 20-40% kvar när jag laddar den över natten.använder mobilen på samma sätt som innan jag bytte batteriet.Visst blev den mycket större på baksidan men tycker den är lättare att hålla i nu.bara positivt än så länge..

Fick då mitt batteri i går,, satte i det i mobilen och det var i princip helt tomt ,,tog 4.5 timmar att ladda det till fullt,
nu på morgonen har jag 95% kvar och "estimated left" 112timmar så det skall bli intressant att se hur länge man kan ha det innan laddning krävs igen,,tar väl som sagt ett antal laddningar innan batteriet är maxat,,,
Hade vart helt suveränt om man kunde ha det iallafall 2 fulla dagar om man skulle glömma att ladda en natt

Postad 07 September 2011 - 09:45

Unregistered7d077550
  • Unregistered7d077550
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Bifogad fil  334634_10150268959702461_576062460_7996291_2094272_o.jpg   214K   0 Antal nerladdningar

Jag har lyckats spräcka skärmen på min galaxy s2a. Har ingen drullle och reparation på de flesta ställen kostar 2500kr. Så jag tänkte att jag själv ska operera min mobil. Köpte en ersättnings display från Kina för ca 900kr och nu väntar jag på leverans. Är det någon på detta forum som har reparerat sin galaxy s2a själv och sitter inne med massa kunskap så skulle jag vara intresserad.

Postad 07 September 2011 - 10:55

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jag har lyckats spräcka skärmen på min galaxy s2a. Har ingen drullle och reparation på de flesta ställen kostar 2500kr. Så jag tänkte att jag själv ska operera min mobil. Köpte en ersättnings display från Kina för ca 900kr och nu väntar jag på leverans. Är det någon på detta forum som har reparerat sin galaxy s2a själv och sitter inne med massa kunskap så skulle jag vara intresserad.

trist som fasiken.
Här finns en guide: http://forum.xda-dev...d.php?t=1175772

Postad 07 September 2011 - 13:36

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
thestargazer>> Kolla pa en jobbarkompis mobil,o den lös lika starkt pa bada sa antingen har vi en svagare lampa eller sa börjar den pajja....

Postad 07 September 2011 - 14:30

thestargazer
  • thestargazer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

thestargazer>> Kolla pa en jobbarkompis mobil,o den lös lika starkt pa bada sa antingen har vi en svagare lampa eller sa börjar den pajja....

Ooops, tack för info... ;)
Men jag hade nog inte ens tänkt på det om du inte hade frågat så jag tror jag låtsas som om jag inte sett det... ;)

Jag är mer brydd över att jag inte kan öppna de förbaskade bilagorna direkt i mejlen (måste spara först, idiotiskt) ;)

Postad 07 September 2011 - 16:11

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Köpte den från ebay från nedan köpare.

http://www.ebay.co.u...ME:L:OU:GB:1123

Nu vet jag inte hur ditt läderfodral ser ut men telefonen blir ca dubbelt så tjock där batteriet sitter.
Jag vet att det finns några skydd och att fler är på G (iaf vad jag har läst).
Finns mer info på xda-developers forum bla annat.

Funderar på att slå till på det där batteriet och luckan(som jag också tror gör telefonen snyggare, orginalluckan är sådär snygg). Men, knappt 100kr känns lite billigt, misstänksamt billigt? ;)

Kostar ju inte mycket att prova iofs.
Går den nya lucka att använda till orginalbatteriet också? Kan man använda luckan om batteriet visar sig vara kasst ;)

Postad 08 September 2011 - 08:28

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Funderar på att slå till på det där batteriet och luckan(som jag också tror gör telefonen snyggare, orginalluckan är sådär snygg). Men, knappt 100kr känns lite billigt, misstänksamt billigt? ;)

Kostar ju inte mycket att prova iofs.
Går den nya lucka att använda till orginalbatteriet också? Kan man använda luckan om batteriet visar sig vara kasst ;)

Tja mitt kostade ca 170:- inkl frakt.

Kan ge en liten uppdatering igen.

Har nu kört 2d och 2 timmar av dom så står röstsamtal för 3 timmar och display ca 2 timmar.
Plus lite spelande (ca 20 min) samt att 3g bakgrunsdata och autosynk är igång (plus bluetooth stora delar).

Har nu 25% kvar så det är klart godkänt jämfötr med original.

Ang luckan så tror jag det kan bli problem då den nya luckan håller det större batteriet på plats, du kan säkert använda den större luckan med original batteri men du kanske isf får säkra det med ngn tejpbit så det inte glappar (jag har dock inte testat men jag misstänker att det kommer glappa utan ngn slags tejp).

Men som du säger det är inga större pengar så är du inte nöjd så....well

Postad 08 September 2011 - 08:52

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Tja mitt kostade ca 170:- inkl frakt.

Har nu kört 2d och 2 timmar av dom så står röstsamtal för 3 timmar och display ca 2 timmar.

Var kan man kolla det?

Postad 08 September 2011 - 10:09

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Var kan man kolla det?

Inställningar / Om Telefonen / Status (här ser du % kvar)
Inställningar / Om Telefonen / Batterianvändning (här ser du utnyttjande och kan klicka på resp stapel för att se hur många % den stapeln utgör av hittills utnyttjat batteri.)

Postad 08 September 2011 - 17:47

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Första laddningen sedan i tisdag med det nya tjocka batteriet håller än och fortfarande 25% kvar,,
skall köra det tomt så kanske det håller 3 dygn på första laddningen sedan borde det ju bli bättre efter en 10-15 laddningar,,kan man få det att hålla en arbetsvecka är man grymt nöjd,,,
betalade $17 (ca 110:-) för ett tjockt 3500mah + ett 1800mah och ett bakstycke, inkl fri frakt var riktigt bra pris

En fråga när jag ändå håller på
kör ju green power appen som man kan ställa in så det körs på night mode (minimalt energi) på natten
men saknar egentligen en "snabb"knapp så man snabbt med en knapptryckning kan aktivera night mode även ibland på dagen när man vet att man inte skall använda mobilen så man sparar maximalt med batteri
finns den funktionen ,eller måste man in i programmet och "pilla"

Postad 09 September 2011 - 07:24

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Det låter trevligt! Kan du ta en bild på telefonen med det nya bakstycket så att man får en uppfattning om hur den ser ut? Hur tjock blir den?

Mvh Henke

Postad 09 September 2011 - 10:16

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
så här ser min ut vet inte om andra har samma ,den blir inte lika smäcker längre men inget större att oroa sig för dock,,,

ähhhh va fan funkar inte ogiltigt format mm,,,
skiter det när det ska va så j*vla skitnödigt,,,,,,,,,,,,,,

Redigerat av Tom666, 09 September 2011 - 10:20.

Postad 09 September 2011 - 22:41

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om den här telefonen? :(

Postad 10 September 2011 - 05:47

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om den här telefonen? ;)

Hahaha, den frågan var man icke beredd på!

Telefonen är ju klart bättre än alla konkurrenter jag har testat, men likt Iphone är överskattad så skulle jag väl tycka att den här är det också lite grand! :( Men att gå från en "smart-dumbphone" (Nokia N97 -.-) till det här var en stor skillnad så, jag är ju glad över den och den funkar bra förutom vissa grejer som dummar sig, men det är nog mitt egna fel! ;) (Blir att ta bort lite program och sen återställa mobilen så ska nog allt funka fint)!

Postad 10 September 2011 - 09:06

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Nu är det så igen. Varför?
Jag vill ju inte ha 10 sekunder, och sen så finns ju inte detta alternativ. Det minsta är 15 sekunder. Så var kommer dessa 10 sekunder ifrån?

Jag hinner ju inte läsa inlägg i FB eller andra forum. Jag får varje gång (jag tror att det är efter varje laddning) ställa om det.
RETLIGT

Postad 10 September 2011 - 09:26

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om den här telefonen? :(

Om du ska köpa en kör på den vita, är betydligt mer snyggare än den svarta. Vita har kromdetaljer som ger lite lyx känsla, även om den liknar en konkurrent ganska mycket ;)

Postad 10 September 2011 - 10:55

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Jag har redan köpt den o den är svart,sag att det finns vit nu :( typiskt,jag köpte min för 1 v sen,jag tycker den är bra dock saknar jag iphone.....

Postad 10 September 2011 - 22:24

popovi
  • popovi
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
det känns lite dumt att man måste ha datanätverk påslaget hela tiden för att den ska skicka och ta emot mms meddelande, på andra telefoner behöver man inte ha det på hela tiden, kanske det är bara samsung som hittar på såna dumheter, i övrigt är telefonen perfekt, jäkla snabb är den och det gillar jag

Redigerat av popovi, 10 September 2011 - 22:25.

Postad 10 September 2011 - 23:10

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
utveckla att den är snabb... märker inte så stor skilnad mot min gamla iphone 3gs? Vad har ni för kompileringsnr på eran? O hur uppdaterar man denna lur?

Postad 10 September 2011 - 23:28

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Min dog igår...

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Repa eller köpa ny för 4200:-?

Postad 11 September 2011 - 10:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vad exakt är det för fel ?

Postad 11 September 2011 - 11:53

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

SKulle gissa på skärmen. :)

Postad 11 September 2011 - 13:00

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Den ramlade ner på marken och fick en stötskada som nu spridit sig så man ser inte ett skit på skärmen.

Postad 11 September 2011 - 18:19

majnt
  • majnt
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har ett problem.

När det ringer är min ringsignal dämpad i de första 4 sekunderna - som om jag hade alternativet "stegrande ringsignal". Men jag hittar ingen inställning vart jag skulle kunna ändra det. Riktigt irriterande när man har en låt som ringsignal och den hörs inte för än 4 sekunder in i låten. Är det någon som vet hur jag ändrar så att jag får samma volym hela tiden?

Tack på förhand /Majnt

Postad 11 September 2011 - 18:36

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Jag har ett problem.

När det ringer är min ringsignal dämpad i de första 4 sekunderna - som om jag hade alternativet "stegrande ringsignal". Men jag hittar ingen inställning vart jag skulle kunna ändra det. Riktigt irriterande när man har en låt som ringsignal och den hörs inte för än 4 sekunder in i låten. Är det någon som vet hur jag ändrar så att jag får samma volym hela tiden?

Tack på förhand /Majnt

Säkert att det inte är låtens fel? Att den börjar lite tyst/inte på direkten? :)

Har inte heller sett någon inställning för stegrande ringsignal så tror nog inte att det finns... Råkar inte vara så att nånting täcker för högtalaren då? :P Har märkt att högtalaren blir väldigt tyst när den täcks! :D

Postad 11 September 2011 - 18:55

majnt
  • majnt
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Säkert att det inte är låtens fel? Att den börjar lite tyst/inte på direkten? :)

Har inte heller sett någon inställning för stegrande ringsignal så tror nog inte att det finns... Råkar inte vara så att nånting täcker för högtalaren då? :P Har märkt att högtalaren blir väldigt tyst när den täcks! :D

Det är inget med högtalaren, har gjort tester då jag hållt i telefonen så att högtalaren inte täcks.
Vet att det är så på min jobbtelefon som är en Samsung B2100, och inte heller där kan jag välja bort någon stegrande funktion. ****s irriterande. Har fan lust att redigera om låtarna så att dom är helt tysta i 4-5 sekunder och sen börjar. Då får man då iallafall början av låten med på sin ringsignal.

Postad 11 September 2011 - 19:07

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Det är inget med högtalaren, har gjort tester då jag hållt i telefonen så att högtalaren inte täcks.
Vet att det är så på min jobbtelefon som är en Samsung B2100, och inte heller där kan jag välja bort någon stegrande funktion. ****s irriterande. Har fan lust att redigera om låtarna så att dom är helt tysta i 4-5 sekunder och sen börjar. Då får man då iallafall början av låten med på sin ringsignal.

Stämmer det du säger, att den är lite tyst i början... Det är väl för att inte skrämma slag i personen man ringer till! Prövade alltså på min, och det handlar bara om ca 1 sekund som den är lite tystare, dvs. inte alls mycket... Så, pröva byt ringsignal och se om du fortf. stör dig på denna en sekund! :)

Postad 11 September 2011 - 20:30

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Min ringsignal är också lite tystare i början.

Själv köpte jag ett sådant där copter displayskydd och satte på. Men.......gillade inte känslan på skärmen och tyckte även att den så fina skärmen på galaxyn nu inte var alls så crisp längre. Tror jag kör utan skydd.
Är ju ändå gorilla glas, borde ju vara apstarkt?;-)
Har ni fått repor på era skärmar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.