Postad 09 August 2012 - 17:06
Försökte precis kolla på Kylie's 3D konsert på blu-ray, men fick det inte att funka. TVn eller blu-ray spelaren verkar inte känna av att det är en 3D-film.
När jag trycker på 3D-knappen på fjärren får jag bara upp 2D->3D och 2D. Vet inte vad jag ska hitta på- 3D är på i blu-ray spelaren.
Kör 65VT50 och Oppo BDP-93. HDMI-kablarna är Supra HF100 så de ska klara 3D.
Hjälp jag är helt nollställd här. Tack
Problemet löst. När jag testade 2D skivan fick jag helt plötsligt 3D signal. Otroligt!!! Hur svårt kan det vara att märka skivorna rätt.
Postad 09 August 2012 - 17:44
Problemet löst. När jag testade 2D skivan fick jag helt plötsligt 3D signal. Otroligt!!! Hur svårt kan det vara att märka skivorna rätt.
Hehe, den är ju för jäklig! Fan vad man hade kunnat felsöka på en sån sak!
Postad 09 August 2012 - 20:53
Får det inte att funka hur skall man koppla finns ju inga uttag i bak på vt50 typ component .
Har en avr 255 stärkare.
Har funkat galant på alla andra tv apparater man haft men denna verkar ju vara för ny för WII eller jag som missat något.
Postad 09 August 2012 - 20:56
Postad 09 August 2012 - 22:47
Är det "brus"/kornighet i källan vill jag se det...det hör till och skall vara där.Hur brusig bilden blir beror på källan. Är källan högupplöst så blir bilden naturligtvis bättre. Är filmen filmad med en 16mm-kamera får man räkna med mera "brus". Det kan i sin tur bero på filmkornens storlek. Jag vet faktiskt inte om det finns finkornig 16mm-film. Men det borde det göra tycker jag då man använder mindre filmkorn till filmning i dagsljus.
men det jag tänkte på i mitt inlägg var det ökända plasmabruset, pulsviddmoduleringen.
Postad 10 August 2012 - 04:52
Postad 10 August 2012 - 07:12
Om det är som på ST50 får du komponent-ingång genom en adapter-sladd du fick med TVn.
Får kika på det om jag hittar någon sådan.
du har ingen bild på hur den ser ut för hittar bara en scart adapter till tv och det hjälper ju inget.
Tack för hjälpen
Löste det
Mvh Peter
Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 10 August 2012 - 07:42.
Postad 10 August 2012 - 07:19
Vad tror du om 65" på 3 meter?Den varierar från tillverkare till tillverkare. Jag har en Kuro och blir inte särskild störd av dens pulsviddmodulering när jag sitter nära. Jag tror Panasonics teveapparater faktiskt har mindre PWM än Kuro, men jag är inte hundra.
Postad 10 August 2012 - 07:24
Är du säker på att det inte bara är placebo?Problemet löst. När jag testade 2D skivan fick jag helt plötsligt 3D signal. Otroligt!!! Hur svårt kan det vara att märka skivorna rätt.
Bäst du testar blint för att vara på den säkra sidan...
Postad 10 August 2012 - 07:42
Hur var det nu med bilden på ST50. Kom vi fram till att det är ca 0,4-0,5 cm runt hela ramen som inte visar bild (oavsett ovarscan inställningar mm). På min ST50 är det så oavsett källa, Bluray, HTPC och Digital-TV via Telia.
Så var det på min iaf.
Om man tittar riktigt nära så ser man var pixlarna slutar (TVn avstängd).
Postad 10 August 2012 - 08:09
Tveklöst är det så. Kuro är "Mr Chaos" i jämförelse.Jag tror Panasonics teveapparater faktiskt har mindre PWM än Kuro, men jag är inte hundra.
Postad 10 August 2012 - 11:17
Vad tror du om 65" på 3 meter?
Får min 65ST50Y idag, sitter nog något närmare än 3 meter så i kväll kan jag nog svara på den frågan
Postad 10 August 2012 - 11:24
det vore snällt!Får min 65ST50Y idag, sitter nog något närmare än 3 meter så i kväll kan jag nog svara på den frågan
Hur det är med buzzing och IR får jag väl också erfara
Postad 10 August 2012 - 11:28
Postad 10 August 2012 - 21:50
det vore snällt!
Sitter som sagt på knappa 3 meter, kanske 2,7-2,8. SD från digital-tv funkar hyggligt, HD och fullHD är klockrent, kan se lite plasmabrus om signalen inte är riktigt bra men inget som stör.
Postad 11 August 2012 - 10:53
Ett tips är att du får vara mer försiktig än vad du kanske behövde vara för några år sen med en plasma med att köra 4:3 eller tydliga loggor och köra menyer från BD/DBVD skivor för länge. Tvätta nån timme var tredje dag kan jag råda dig till den första månaden, annars får du sitta för länge som jag gör i mitt fall.Får min 65ST50Y idag, sitter nog något närmare än 3 meter så i kväll kan jag nog svara på den frågan
Hur det är med buzzing och IR får jag väl också erfara
Kör du bra signal typ BD/HD är det nog inga problem med 65". Uppskalning av annat material kanske görs bäst externt....
Postad 11 August 2012 - 11:12
Köper inte riktigt det där. Finns ju fler defekter än screen-door att ta hänsyn till när man ska bestämma "lämpligt avstånd".Strunta i hur många meter du sitter ifrån plasman. Sätt gränsen för hur nära du kan sitta genom att titta när pixlarna precis inte syns. Där är maxgränsen.
Postad 11 August 2012 - 14:04
Köper inte riktigt det där. Finns ju fler defekter än screen-door att ta hänsyn till när man ska bestämma "lämpligt avstånd".
Själv ser jag krypningarna på mkt längre håll än jag ser pixlarna, eller kanske snarare mellanrummet mellan dem då. Upplever dock att Panasonics 2012 modeller är mkt bättre än 2011 på detta, iaf vad jag sett i butik
Postad 11 August 2012 - 18:38
Köper inte riktigt det där. Finns ju fler defekter än screen-door att ta hänsyn till när man ska bestämma "lämpligt avstånd".
Det har du rätt i. Jag tänker faktiskt på screen-door (myggnät) mest när det gäller hur nära man kan sitta utan att upptäcka pixlar. Vissa artefakter blir dock tydligare ju närmare man sitter, som tex att det "kryper" i ytor som är stiila när man tittar riktigt nära. Jag antar att det är själva avkodningen man ser jobba?
Kanske du pacman, som har stor kunskap, exakt vet vad detta är? Är det "avkodningen" man ser i realtid så att säga?
Postad 11 August 2012 - 22:37
Jag gissar att det är plasmabruset jag frågade om tidigare, dvs en artefakt av plamsateknologin.Vissa artefakter blir dock tydligare ju närmare man sitter, som tex att det "kryper" i ytor som är stiila när man tittar riktigt nära. Jag antar att det är själva avkodningen man ser jobba?
Kanske du pacman, som har stor kunskap, exakt vet vad detta är? Är det "avkodningen" man ser i realtid så att säga?
Postad 12 August 2012 - 04:30
Jag har varit och kollat både på vt50 i två butiker och ST50. Ingen av dom gav mig någon wow känsla överhuvudtaget, jag var förvånad på sätt och vis hur tråkig bilden var i butik, som alltid har dom ganska taskig källa i butik, men på expert lät dom mig faktiskt streama via DLNA 1080p..då fick man se lite vad TVn gick för men som sagt, rummet skulle varit mörkt..för att kunna bilda sig en uppfattning igentligen, men sedan har jag sett på yotube hur det blir en helt annan tv när man använder den i ett mörkt rum. Jag kollar bara på tv i mörkt rum i stort sett.. var av den anledning inne på UT50 men dessvärre kan man inte kallibrera den lika bra..som st50...annars hade den varit perfekt för mig.
Jag vill ha 55 tummaren av st50, dessvärre kostar den några tusen extra, men jag har inga planer på att beställa den från sverige då priserna är på tok för dyra där, smärtgränsen går vid 12 000. Man kan finna dessa priser i bland annat frankrike och polen. Men något säger mig att frakten från frankrike blir dyrt, sånna fall billigare från polen, om man nu hittar någon butik man litar på dvs. Det hade varit optimalt att beställa från tyskland, t.e.x amazon.de men priserna är till min stora förvåning nästan samma som i sverige. Från Amazon.fr kan man inte köpa tvn om man bor i sverige... (men finns många andra affärer i frankrike)
Jag undrar om någon vet vad det är för skillnad mellan TX-P55ST50 och P55STW50, den sistnämda verkar jag främst hitta på tyska siter. Jag vet att det är viss skillnad mellan t.e.x amerikanska och europeiska modeller. Jag vet att dom flesta tror det bara är olika modell nummer men om man läser på forum osv verkar det vara små skillnader mellan olika regionala modeller. Vore t.e.x intressant att veta om STW50 är en senare förbättrad version, t.e.x mindre buzzing eller något annat som folk har klagat på mkt..
Om någon vet någon sida där man kan jämföra priser eller någn shop man kan beställa ifrån så ge gärna tips!
Den enda jag känner till är http://geizhals.at/, som indexerar tyska och polska sidor, som ni ser dom polska priserna rockar..men frågan är om det är nån av dom butikerna det går att lita på, som svensk konsument är det ju svårt att veta... Men kan kanske vara värt att ta risken, jag vet iallafall att jag inte vill spendera 15 000 som de svenska priserna är, då jag planerar att uppgradera till oled inom kanske 2-3 år.
Redigerat av Redstar84, 12 August 2012 - 04:31.
Postad 12 August 2012 - 08:48
Postad 12 August 2012 - 09:30
Postad 12 August 2012 - 09:32
Har efter mycket läsande på internet kommit fram till att jag skall köpa en Panasonic 42ST50Y nästa månad.
Var först ute efter en LEDLCD, men har varit mycket besviken på "flytet i inzoomningar" och betraktningsvinklar på dessa i butiker. När jag sedan fick se en kompis nya LCD-Samsung i SD-sändning var valet spikat!
Dvs plasma för min del...
Innan köp vill jag dock fråga några saker till er kunniga:
1) Det finns en sak jag är lite orolig över när det gäller plasma. Vet inte vad fenomentet kallas, och vet inte om 2012-modellerna har fått bort problemet (har inte sett någon fysisk TV än, då ingen butik haft inne ST)..... men för några år sedan kunde man i vissa (SD?) sändningar se en typ "gelé"-bubbla kring varje spelare.
Är detta fenomen kvar?
2) Min huvudprioritet är inte smart-funktionerna, men när de ändå är där undrar jag:
- Man man se SVT-play på ett enkelt sätt? (tyckte jag läste någon som hade problem med detta?)
- Kan man se streamde sändningar via internet på TV:n?
- Jag har Telia bredbands-TV, och undrar om min box fortfarande behövs, eller om den inbygd i TV:n?
Det verkar som om boxers box är inbygd, därav frågan.
Postad 12 August 2012 - 09:44
Postad 12 August 2012 - 09:48
Rimner>> Några gelébubblor ska du inte behöva få sålånge tvn är vettigt inställd och materialet inte innehåller nått tokigt... Hur var din polares LCD inställd förresten?
Du kommer behöva ha kvar din Telia-box.
Redigerat av pacman, 12 August 2012 - 09:52.
Postad 12 August 2012 - 09:50
Gelébubbla? Kan ha varit någon bildförbättring som inte var avstängd och släpade i bilden. När man testar teve i butik måste man ALLTID ta fram fjärren och justera bilden. Det kan finnas massa konstiga effekter påslagna.
Oki. Kan ha varit TV-butiken som inte gjorde sitt jobb då.
Detta var som sagt typ 3 år sedan när jag letade men extremt irriterande. Försäljaren sade att det berodde på utsändningen vilket jag inte trodde på. Jag har sett det på andra plasmor efter det, typ som en osynlig "ram" runt alla konturer. Men ditt svar lugnar mig i alla fall om det bara var var en inställningshistoria
Postad 12 August 2012 - 09:55
Postad 12 August 2012 - 09:55
...nja..försäljaren kan ha haft rätt. Runt föremål skapas ibland knixiga pixlar när de rör sig i tevesändningar. Detta kan bero på sunkig avkodning. Vill du verkligen se fenomenet ska du se hur vatten ser ut på simtävlingar i direktsändningar. Det är rena pixelfesten med små kvadrater som dansar omkring.
Pacman har dock rätt i att du inte ska vara orolig att det är något fel på teven. Det är oftast källan som ställer till det istället. Dessutom hann han före med svaret. Snabb som en kobra!
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 12 August 2012 - 09:57.
Postad 12 August 2012 - 09:59
Tack, det var lugnande!Redstar>> W är bara en variant i ST50 serien, precis som de E och Y modeller som finns här. Den förbättrade ST50 lär heta ST60.
Rimner>> Några gelébubblor ska du inte behöva få sålånge tvn är vettigt inställd och materialet inte innehåller nått tokigt... Hur var din polares LCD inställd förresten?
Vet tyvärr inte hur hans TV var inställd. Jag reagerade bara på att jag hade betydligt bättre SD-bild på min gamla tjock-TV Sony triniton 32" vilket jag tyckte var konstigt. Han är inte så tekniskt bevandrad så jag tror han kör med standardinställningar från fabrik. Antar de kanske är anpassade till HD/fullHD sändningar. Tycker en TV för 10 000 annars borde presterad bättre i SD, som ju ändå är rätt vanlig utsändning 2012´s mediavärld.
Postad 12 August 2012 - 10:06
rimnersvallen
...nja..försäljaren kan ha haft rätt. Runt föremål skapas ibland knixiga pixlar när de rör sig i tevesändningar. Detta kan bero på sunkig avkodning. Vill du verkligen se fenomenet ska du se hur vatten ser ut på simtävlingar i direktsändningar. Det är rena pixelfesten med små kvadrater som dansar omkring.
Pacman har dock rätt i att du inte ska vara orolig att det är något fel på teven. Det är oftast källan som ställer till det istället. Dessutom hann han före med svaret. Snabb som en kobra!
Jag är iofs medveten om att insignalen är A och O. Är den dålig är det inte så mycket man kan göra. Ang. simtävlingsexemplet så menar du att insignalen eller TV´s prestanda (typ uppdateringen) som orsakar pixelfesten?
Postad 12 August 2012 - 10:08
Postad 12 August 2012 - 10:12
Senare på kvällen plockade jag fram min gamla inkörnings-DVD och tänkte låta den snurra några timmar, dels för att det aldrig kan skada att bränna in panelen lite jämnt över hela ytan men även för att undersöka om det fanns några döda eller på annat sätt felaktiga pixlar. I princip direkt så ser jag vad jag först trodde var en död (svart) pixel ganska centralt i bilden något neråt och åt höger. När jag kollade närmare så såg jag att det var som en liten ring på ca 4mm runt pixeln och även att det buktade ut lite svagt. När jag nu kollat i dagsljus så inser jag att det är en liten svart partikel som ligger mellan glaset och filtret som ju är nån slags plastfilm. De har alltså inte varit helt rent när filmen applicerades på glaset.
I ärlighetens namn är det mycket svårt att se det när man har rörliga bilder på men blir det en enfärgad ljus yta så kan man hinna se det. I dagsljus och avstängd så ser man ganska tydligt att det buktar ut lite på det stället. Vet inte hur detta hanteras av inwarehouse och/eller Panasonic, jag förutsätter att man får den utbytt för ett sådant här fel, de kan väl aldrig hävda att det är ok att det ligger en främmande partikel mellan glaset och filmen som är så pass stor att man tydligt ser och även känner den med fingret? Men hur går processen till, hur lång tid tar det?
Den har ingen nämnvärd buzzing och inte sett något spår av IR trots att jag kollat på tex. Eurosport HD och några filmer med vit textning. Såg The Hunger Games igår som är typ 2,20 lång och på min gamla Panasonic C3 såg man alltid ljusare fält där textningen varit efter en långfilm men inget alls på denna trots att jag kollade noga. Men om jag byter den och får en med helt ok panel så kanske jag får en med buzzing och/eller IR istället
Vad säger ni?
Postad 12 August 2012 - 10:13
Det överlägset vanligaste felet folk gör, ser det ständigt, är att då de ser något problem så klagar de på tvn fast felet ligger i insignal eller inställning. Vad som krävs för bra bild borde med det sagt vara självklart för alla...
Standardinställningen är inställd för att vara pajjas och duger inte till vare sig SD eller HD.
Redigerat av pacman, 12 August 2012 - 10:19.
Postad 12 August 2012 - 10:29
Jag tycker du ska byta ut teven. Den där utbuktningen låter inte roligt. Du kommer att sitta och tänka på den hela tiden. Hade den suttit på framsidan så kunde du busat lite själv med en skalpell och kanske kunnat skära lite i bulan så att den satte sig.
Kontakta du tillverkaren så ska du se att de kommer göra något. Vad de gör vet jag inte, men troligtvis får du en helt ny teve vilket förkortar tiden för att något ska strula. Jag kan inte tänka mig att de lossar på glaset och försöker ta bort bulan själva. Det låter helkrångligt.
Postad 12 August 2012 - 12:48
Aldrig får man vara riktigt glad
Fick hem min 65ST50 från inwarehouse i fredags, monterar upp den på väggen, kopplar in alla kablar, startar upp den, gör alla initiala inställningar, stänger av alla "bildförbättrare" samt ställer den i true cinema-läget, sätter på The Dark Knight och inser att den har sjukt bra bild. Nöjd och glad satt jag där och tittade och kände att nu har jag träffat precis rätt i vad jag velat ha i bildkvalitet och storlek till ett överkomligt pris.
Senare på kvällen plockade jag fram min gamla inkörnings-DVD och tänkte låta den snurra några timmar, dels för att det aldrig kan skada att bränna in panelen lite jämnt över hela ytan men även för att undersöka om det fanns några döda eller på annat sätt felaktiga pixlar. I princip direkt så ser jag vad jag först trodde var en död (svart) pixel ganska centralt i bilden något neråt och åt höger. När jag kollade närmare så såg jag att det var som en liten ring på ca 4mm runt pixeln och även att det buktade ut lite svagt. När jag nu kollat i dagsljus så inser jag att det är en liten svart partikel som ligger mellan glaset och filtret som ju är nån slags plastfilm. De har alltså inte varit helt rent när filmen applicerades på glaset.
I ärlighetens namn är det mycket svårt att se det när man har rörliga bilder på men blir det en enfärgad ljus yta så kan man hinna se det. I dagsljus och avstängd så ser man ganska tydligt att det buktar ut lite på det stället. Vet inte hur detta hanteras av inwarehouse och/eller Panasonic, jag förutsätter att man får den utbytt för ett sådant här fel, de kan väl aldrig hävda att det är ok att det ligger en främmande partikel mellan glaset och filmen som är så pass stor att man tydligt ser och även känner den med fingret? Men hur går processen till, hur lång tid tar det?
Den har ingen nämnvärd buzzing och inte sett något spår av IR trots att jag kollat på tex. Eurosport HD och några filmer med vit textning. Såg The Hunger Games igår som är typ 2,20 lång och på min gamla Panasonic C3 såg man alltid ljusare fält där textningen varit efter en långfilm men inget alls på denna trots att jag kollade noga. Men om jag byter den och får en med helt ok panel så kanske jag får en med buzzing och/eller IR iställetSamtidigt känns det mindre kul med ett sådant fel på en TV i den här kalibern när man lagt 22k och risken är att jag kommer att bara sitta och försöka se pricken varje gång jag kollar på något.
Vad säger ni?
Reklamera tv.
Betalar du dessa pengar så ska du vara nöjd.
Du kommer att bli galen i längden.
Hade en trasig pixel en bit ovanför mitten av skärmen.
Såg den så fort de blev tex blå himmel.
Blev cp ju längre tiden gick
Tror de var LG plasma som också hade några ägare som fått skräp på samma sätt som dig
Postad 12 August 2012 - 13:46
Men jag ska ringa Inwarehouse imorgon och kolla hur man gör detta.
Postad 12 August 2012 - 16:02
Postad 12 August 2012 - 17:04
Rimner>> Sanningen är den att om du inte har koll på inställingarna så är det extremt vanskligt att bedömma prestandan.
Det överlägset vanligaste felet folk gör, ser det ständigt, är att då de ser något problem så klagar de på tvn fast felet ligger i insignal eller inställning. Vad som krävs för bra bild borde med det sagt vara självklart för alla...
Standardinställningen är inställd för att vara pajjas och duger inte till vare sig SD eller HD.
Jag kommer ställa in min TV på de rekommenderade inställningarna från ett HDTV-test från Storbritannien och hoppas det fungerar bra.
Låter annars mycket skumt om de lägger in bildförbättringsprogram som inte fungerar? Jag tror personligen att majoriteten av de som köper TV kör med standardinställningarna.
Jag förstår att det finns kalibreringsprogram, men ett sådant är för avancerat för att följa med TVn´s programvara? Är det dyrt?
Postad 12 August 2012 - 19:54
Vet inte hur vanligt buzz är men jag har iaf klarat mig från tydlig buzz. Det finns vid ljusa scener om volymen är på noll och det är helt tyst i rummet så kan jag höra en liten ökning av buzz, men inte särskilt mkt.Jo, det är den slutsatsen jag också kommit fram till, känns lite jobbigt bara, risken att man får ett exemplar med buzzing och/eller IR, tiden tills man får hem den nya och sen det logistiska, inte helt enkelt att hämta och lämna en 65" TV, kartongen är enorm.
Men jag ska ringa Inwarehouse imorgon och kolla hur man gör detta.
Jag skulle reklamera och hoppas på ett bra ex.
Postad 12 August 2012 - 20:37
Exakt samma nivå på buzzingen, dvs irriterande.
FAN!
Postad 12 August 2012 - 20:48
Min huvudprioritet är inte smart-funktionerna, men när de ändå är där undrar jag:
- Man man se SVT-play på ett enkelt sätt? (tyckte jag läste någon som hade problem med detta?)
- Kan man se streamde sändningar via internet på TV:n?
- Jag har Telia bredbands-TV, och undrar om min box fortfarande behövs, eller om den inbygd i TV:n?
Det verkar som om boxers box är inbygd, därav frågan.
Postad 12 August 2012 - 21:47
du behöver ha kvar din Telia-box som tidigare besvarats i tråden.
SVT play funkar ej på min ST50
Postad 13 August 2012 - 01:05
Jag har en Sony STR-DG 500 Receiver
https://www.prisjakt...ukt.php?e=91085

Den är aldrig använd, har bara stått i sin låda en massa år.
Men den har ju Dolby 5.1, som räcker för mig
Nu har jag anslutit HD-box och en PC med HDMI till TV'n.
Men det blir ju inte så mycket till ljud.
Skall jag göra så att jag köper en optisk sladd och ansluter den från optisk utgång på TV till optisk ingång på Receiver.
Det bör väl vara det ända jag behöver ansluta, förutom dom 5 högtalarna och subben
Kommer det att funka?
Kan man stänga av ljudet på TV'n så att bara det optiska ljudet går ut till receivern
Jag vill ju inte ha både ljud från TV och receivern
Eller skall jag investera i en modern Receiver med en gäng HDMI mm HD-ljud....
Postad 13 August 2012 - 04:36
Som sagt, även om prisskillnaden mellan st50 i tyskland och sverige var minimal, är den betydligt större på VT50 modellen, för nästan samma pris får man ju VT50 i tyskland.. och att beställa från tyskland känns ju tryggt iallafall för mig, jag har köpt nästan alla elektronik jag har från tyskland.
Postad 13 August 2012 - 07:26
Vet inte hur vanligt buzz är men jag har iaf klarat mig från tydlig buzz. Det finns vid ljusa scener om volymen är på noll och det är helt tyst i rummet så kan jag höra en liten ökning av buzz, men inte särskilt mkt.
Jag skulle reklamera och hoppas på ett bra ex.
Samma med min, omöjligt att höra om det inte är en i princip helvit bild och volymen på noll. Det blir till att reklamera min, ska ringa och kolla hur man går tillväga och hur länge man blir av med den.
Kollade lite längre på Eurosport HD i går och efter det kunde jag se svaga spår av loggan men efter några minuter var de borta igen.
Postad 13 August 2012 - 09:58
Eller är det bara så att det är fler som köper ST50 och därför blir det fler som skriver om den?
Postad 13 August 2012 - 10:20
Bra fråga men då problemet tycks variera med exemplar krävs det väl typ att nån jämför 5 st VT med 5 st ST för att ge nån säkert svar.Är det mindre problem (buzzing, defekter etc) med den dyrare TX-P65VT50Y än med den billigare TX-P65ST50Y?
Eller är det bara så att det är fler som köper ST50 och därför blir det fler som skriver om den?
Postad 13 August 2012 - 11:40
Funderar på att införskaffa en ny TV i ST50-serien men jag vet inte om jag vill ha en på 50 eller 55". Tycker det är svårt att motivera 5000kr mer för 5" extra. Blir det verkligen så stor skillnad i upplevelse? De ställen jag varit och kikat på har inte haft de två storlekarna bredvid varandra så det är svårt att jämföra. Är det någon som har någon erfarenhet att dela med sig av? =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Bildkalibrering
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?