Det beror nog mycket på att de får till bättre och bättre avtal i Norden nu när det uppenbart går mycket bra för Netflix.Intressant. Jag har dock märkt att många tv-serier kommer ut fortare nu på Netflix, om det beror på att Netflix producerar själv och på så sätt sätter lite press på de andra bolagen eller inte kan man diskutera. Frågan är om det blir samma sak med filmer också.
Postad 30 oktober 2013 - 10:16
Postad 30 oktober 2013 - 11:30
Fast samma sak på Netflix USA, många serier ligger bara en säsong bakom. Och sedan har vi The Killing säsong och i UK var det samma sak med Breaking Bad om jag fattat saken rätt. Skall bli intressant att följa utvecklingen.Det beror nog mycket på att de får till bättre och bättre avtal i Norden nu när det uppenbart går mycket bra för Netflix.
Postad 30 oktober 2013 - 11:46
Kör netfliix via apple-tv. Mestadels funkar allt enligt önskemål. Det problem som kan uppstå är att jag under korta, men återkommande, tappar bildkvalitet. På 92 tum blir det väldigt påtagligt. Antar att det är instabilt bredband som är orsaken, men till frågan.
Kan man få netflix att buffra mer?
Postad 30 oktober 2013 - 12:07
Nej, det enda du kan justera är bitraten och det finns ingen anledning att sätta annat än till den högsta då Netflix justerar automatiskt beroende på din anslutning för tillfället. (Möjligheten finns endast för att de som har volym-tak ska ha möjlighet att justera ned.). Jag tycker att det buffrar tillräckligt. Gick från 100 Mbit till 7 Mbit och märker ingen skillnad på Apple TVn. Fortfarande Super HD med flyt och bra bild.Hej
Kör netfliix via apple-tv. Mestadels funkar allt enligt önskemål. Det problem som kan uppstå är att jag under korta, men återkommande, tappar bildkvalitet. På 92 tum blir det väldigt påtagligt. Antar att det är instabilt bredband som är orsaken, men till frågan.
Postad 30 oktober 2013 - 12:15
Hej
Själv sitter jag på 4g mobilt bredband 30mb. Har aldrig haft problem med Netflix, flyter på hur bra som helst och bildkvalitén är superbra. Kör ATV trådlöst till routern.
Postad 31 oktober 2013 - 08:40
Det gäller fortfarande bara filmer som Netflix producerar själva. Ett "litet" faktum som de svenska skribenterna gärna glömmer att nämna efter att kanske inte ha läst eller sett vad Sarandos egentligen sade (sådär i förbigående under ett drygt 20 min långt tal). Lustigt att allt som säga av uppsatta personer ska genera stora rubriker...Båda tummarna upp!
Postad 31 oktober 2013 - 13:17
Det andra är att det är ibockat att HTML5 ska användas istället för Silverlight! Detta har jag bara läst om på bloggen häromdagen så det måste vara helt nytt.
Jag har haft problem på min iMac som säger att jag ska installera om Silverlight. Detta har hänt flera gånger under någon veckas tid. Men om HTML5 är ibockat ska jag väl inte behöva Silverlight?
Edit:
Förklaringen kan vara att de enbart har implementerat HTML5 på Chrome (som jag kör på min laptop, medan jag kör Firefox på iMac), men inställningen finns även om jag loggar in via IE...
Edit 2: Nu verkar de ha varit för snabba med att lägga till funktioner i webläsaren igen. Den kör fortfarande på Silverlight trots att man val HTML5. Bara att vänta då, det lär ju uppenbarligen komma snart.
Redigerat av agpath, 31 oktober 2013 - 13:47.
Postad 31 oktober 2013 - 13:54

Redigerat av Christopher_A, 31 oktober 2013 - 15:28.
Postad 05 november 2013 - 18:41
Postad 06 november 2013 - 21:51
Postad 07 november 2013 - 00:04
Tycker bildkvalitén som är i dag räcker gott och väl, vore bättre om de spenderade pengarna på att köpa in fler filmer istället...
De verkar ha pengar så att det räcker och blir över. Fler filmer (i betydelsen nya filmer snabbare, mängden är knappast något problem) blir det först när filmbolagen/distributörerna börjar bli villiga att släppa ifrån sig dem. Nu vill de gärna att de först ska passera bio. dvd och kabel-TV. Avtalssystemet inom film borde helt klart göras om och bli mer likt det vi ser inom musik. Först då kommer Netflix bli som Spotify.
Postad 07 november 2013 - 07:58
Postad 07 november 2013 - 18:01
The Walt Disney Co. og Netflix har i dag offentliggjort et nyt eksklusivt samarbejde der betyder, at streamingtjenesten vil lave fire helt nye serier med kendte superhelte fra Marvel. Serierne, som ikke bliver animation, får premiere i 2015.
De fire serier vil basere sig på karakterne; Daredevil, Jessica Jones, Iron Fist og Luke Cage. Alle serierne bliver på minimum 13 episoder og kulminerer senere i en The Defenders-miniserie hvor et dreamteam af superhelte går sammen om at klare de onde kræfter.
“Marvel’s film, såsom Iron Man og The Avengers, er enorme favoritter på vores streamingtjeneste i hele verden. Ligesom Disney, er Marvel et kendt og elsket brand” udtaler Ted Sarandos, indholdschef hos Netflix. “Vi er meget begejstrede for at samarbejde med Disney og Marvel, om dette helt unikke og kreative projekt.”
“Denne aftale er helt unik i sit omfang og størrelse, og styrker vores forpligtelse til at levere Marvel’s indhold på tværs af alle platforme. Netflix tilbyder en utrolig platform for den slags historiefortællinger, der er Marvels specialitet,” siger Alan Fin, direktør for Marvel Entertainment.
Aftalen gælder i flere år og man vil kunne se de første superhelte-serier på Netflix Danmark i starten af 2015. I 2009 købte The Walt Disney Co. forlaget Marvel Entertainment.
Postad 11 november 2013 - 12:41
Trevligt, men hade önskat att dom koncentrerade sig på att maxa kvaliteten på nuvarande upplösning innan dom tog sig ann 4k.
Jag kan inte klaga på den nuvarande upplösningen, betade av Orange is the new black i veckan, bilden blev otroligt bra på min 104 tums projektorduk. Det underliga var dock att jag fick bättre bild via PS3-appen än via Apple-TV:n. Nån annan som upplever samma fenomen?
Postad 11 november 2013 - 13:47
Vad har du ställt in Apple TVn på för upplösning?Jag kan inte klaga på den nuvarande upplösningen, betade av Orange is the new black i veckan, bilden blev otroligt bra på min 104 tums projektorduk. Det underliga var dock att jag fick bättre bild via PS3-appen än via Apple-TV:n. Nån annan som upplever samma fenomen?
Postad 13 november 2013 - 10:36
"Den nya Netflix-upplevelsen". Vadå upplevelse? Vad är det för svenska? Tur att "upplevelsen" bara kommer till xbox och Smart-TV. Vi med Apple TV lär nog slippa, då Apple själva designar den appen.vill ni se en superbra reklamfilm för Netflix?!!
Se INTE denna....
https://www.youtube....h?v=gVnB4KBxQOM

Postad 13 november 2013 - 20:53
Blir intressant att se hur/om AppleTV "upplevelsen" påverkas.
Postad 14 november 2013 - 06:02
Postad 14 november 2013 - 08:32
Ge dig till tåls :-)
Postad 14 november 2013 - 13:35
Vad har du ställt in Apple TVn på för upplösning?
Auto. Och Apple-Tvn har valt 1080p HD - 60 hz
Postad 14 november 2013 - 13:49
Projektor sa du? Har du ATV och PS3 på olika ingångar?Auto. Och Apple-Tvn har valt 1080p HD - 60 hz
Postad 14 november 2013 - 14:01
Både PS3:an och Apple TVn är kopplade med HDMI-kablar till min reciever, med en HDMI-kabel från recievern till projektorn.Projektor sa du? Har du ATV och PS3 på olika ingångar?
Jag får en känsla av att det är mitt trådlösa nätverk som spökar lite med Apple TVn. Jag ska fippla lite med det i helgen för att se om det går att hitta något där.
Postad 14 november 2013 - 16:08
Allt rullas inte ut överallt samtidigt andreasssofus.
Ge dig till tåls :-)
tack för svar. Jag var inte direkt otålig jag bara undrade hur det låg till eller om jag missat något

Postad 15 november 2013 - 15:22
Postad 15 november 2013 - 15:35
Postad 15 november 2013 - 15:56
Postad 18 november 2013 - 09:22
Så har ju web-versionen sett ut länge nu.Ser bra ut, inget att klaga på. Allt finns kvar och snyggare presenterat
Postad 20 november 2013 - 11:53
Postad 20 november 2013 - 17:45
Så har ju web-versionen sett ut länge nu.
Som jag sagt innan, webbversionen utklassar ju alla andra gränssnitt, synd bara att SuperHD (och DD har jag för mig?) inte är tillgängligt där, då kunde man skicka Windows 8 appen dit den hör hemma....
Postad 21 november 2013 - 08:22
Inte ens HD 720p finns för alla titlar som har Super HD på TV-ansluten enhet. Endast stereo-ljud pga att Silverlight inte klarar DD.Som jag sagt innan, webbversionen utklassar ju alla andra gränssnitt, synd bara att SuperHD (och DD har jag för mig?) inte är tillgängligt där, då kunde man skicka Windows 8 appen dit den hör hemma....
Postad 22 november 2013 - 15:40
http://netflixsverig...e-tv-i-sverige/
Det ska vara gratis, till skillnad från unblock-us. Visserligen beta, men det ser seriöst ut. Ska testa i helgen tänkte jag.
Det är ett danskt företag!

Redigerat av agpath, 22 november 2013 - 15:46.
Postad 22 november 2013 - 19:23
Någon som testat unlocator på Apple TV:
http://netflixsverig...e-tv-i-sverige/
Det ska vara gratis, till skillnad från unblock-us. Visserligen beta, men det ser seriöst ut. Ska testa i helgen tänkte jag.
Det är ett danskt företag!
Det ser lite skumt ut?
Policy, Kontakta oss etc leder ingenstans?
Postad 22 november 2013 - 22:50
En reflektion: Netflix SE har fler animerade filmer från Dreamworks och Pixar än vad US har! US hat däremot mer klassisk Disney.
Annars är US tv-seriernas himmelrike! Inga säsonger saknas av favoritserierna. :-)
Redigerat av agpath, 22 november 2013 - 22:53.
Postad 22 november 2013 - 23:54
Postad 23 november 2013 - 01:07
Ser hur bra ut som helst i IpadSom jag sagt innan, webbversionen utklassar ju alla andra gränssnitt, synd bara att SuperHD (och DD har jag för mig?) inte är tillgängligt där, då kunde man skicka Windows 8 appen dit den hör hemma....
Postad 23 november 2013 - 10:19
Postad 24 november 2013 - 11:52
Har testat unlocator ett par timmar nu. Funkar utmärkt på både iMac osx (Firefox) och Apple TV. I Firefox var jag dock tvungen att ta bort autoproxy som verkar vara default. Ingen proxy så funkar det. Alltså inget annat än att manuellt ställa dns och starta om. Imorgon blir det att testa att byta region och se hur smidigt det går utan att behöva konfa om ATVn när ungarna vill ha svenskt tal.
En reflektion: Netflix SE har fler animerade filmer från Dreamworks och Pixar än vad US har! US hat däremot mer klassisk Disney.
Annars är US tv-seriernas himmelrike! Inga säsonger saknas av favoritserierna. :-)
Är du fortfarande nöjd med deras tjänst?
Postad 24 november 2013 - 20:14
Eftersom personen jag ska besöka inte har bredband så tänkte jag fixa ett kontaktkort eftersom det jag har nu skulle bli uppslukande i ett nafs.
Så tittar på på denna sida
https://support.netf...om/sv/node/4707
Så blir det ca 0,7 GB för ett avsnitt (beroende hur långa de är och jag valde medium.)
Jag undrar om någon vet att det kan stämma?
Det abb jag siktar på är detta
http://www.hallon.se...ontantkort/stor
Postad 25 november 2013 - 08:54
Ja, unlocator funkar klockrent. Jag byter region på websidan och drar sedan sladden på Apple TVn så får jag den nya regionen vid nästa uppstart. Jag behöver inte starta om dator eller router utan bara den enhet jag ska titta på.Är du fortfarande nöjd med deras tjänst?
Websidan är dock lite seg när man ska logga in samt vid regionbyte. En bra sak är att barnen kan fortsätta att se Netflix SE på iPad samtidigt som jag har US på ATVn. Bara att låta bli att ändra dns på paddan.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar