Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 01 June 2013 - 21:03
Du sitter vid en dator och skriver i en webbrowser på ett publikt forum. Och du oroar dig över att Kinect skall samla information om dig? Hur mycket information tror du samlades när du skrev ditt inlägg?Det är ju som i big brother ffs. Patentet ligger i insamlande av information runt individer. Hur får informationen användas? Nej, det känner vi väl inte till idag.
Jag kan ärligt säga att dom som försvarar det här övervakningssystemet måste verkligen ha köpt ms som märke totalt. Ska man verkligen behöva gå fram och hänga en duk framför kameran om man inte vill bli övervakad? Känner någon till om kameran måste vara riktad mot kontrollen för att allt ska fungera?
Denna var riktigt kul och underhållande:
http://www.youtube.c...h?v=t0H8Sc-SfP0
Postad 01 June 2013 - 21:28
Du sitter vid en dator och skriver i en webbrowser på ett publikt forum. Och du oroar dig över att Kinect skall samla information om dig? Hur mycket information tror du samlades när du skrev ditt inlägg?
http://www.youtube.c...h?v=t0H8Sc-SfP0
Haha rätt skoj!
Var det bara jag som tänkte på avsnittet "the voice" från Seinfeld i slutet av videon?
Postad 01 June 2013 - 22:08
Det är väl lite skillnad mot kamera och mikrofon i vardagsrummet. Man får väl hoppas han inte använder Microsofts "säkra" IE som webbläsare då...Du sitter vid en dator och skriver i en webbrowser på ett publikt forum. Och du oroar dig över att Kinect skall samla information om dig? Hur mycket information tror du samlades när du skrev ditt inlägg?
Redigerat av Unregisteredb92a947c, 01 June 2013 - 22:09.
Postad 01 June 2013 - 22:15
Nej, tänkte samma sak=).Haha rätt skoj!
Var det bara jag som tänkte på avsnittet "the voice" från Seinfeld i slutet av videon?
Postad 01 June 2013 - 22:23
Du sitter vid en dator och skriver i en webbrowser på ett publikt forum. Och du oroar dig över att Kinect skall samla information om dig? Hur mycket information tror du samlades när du skrev ditt inlägg?
Haha de fick med de flesta här på Minhembio. En del näst intill klockrena citat
Postad 01 June 2013 - 22:35
Man får väl hoppas han inte använder Microsofts "säkra" IE som webbläsare då...
Hoppas han även kör Ghostery i läsaren så han slipper bli förföljd av siter som minhembio som säljer hans användarmönster till multinationella företag.
Postad 01 June 2013 - 23:02
På en dator (som jag inte sitter vid fö) så är det varken en kamera eller mic som är på och spelar in vad jag gör och vad jag säger, eller hur? Ditt argument är irrelevant så det sjunger om det.Du sitter vid en dator och skriver i en webbrowser på ett publikt forum. Och du oroar dig över att Kinect skall samla information om dig?
Får jag komma och sätta upp en webkamera hos dig om jag lovar att kameran inte kommer att användas till offentligt visande? Får jag bugga din telefon och sätta miccar i din lägenhet eller hus? Inte? Varför? Jaha, så du tycker att det skulle vara skumt och obehagligt om någon okänd spanade på dig. Aha. Ok. Vad är det för slillnad på mitt förslag och xbone?
Postad 01 June 2013 - 23:27
Jag kommer gapskratta rakt in i Kinect. Det sitter redan massa MS-tjejer och spionerar på mig med nuvarande Kinect, jag har inte meckat med sekretessen.Som det heter "skrattar bäst, som skrattar sist"
.
På det ena förslaget sitter till 100 % en creepy stalker och tittar på dig, på det andra förhindrar du det enkelt genom sekretessalternativVad är det för slillnad på mitt förslag och xbone?
Men, tanken är ju att man ska bli visare med åren och faktum är att det inte var längesedan som du sa att vi vänter tills vi har all info. Vad hände med den goda Zartok =/? Come back!
Redigerat av Zoiler, 01 June 2013 - 23:47.
Postad 02 June 2013 - 00:00
Även om MS har säkra nätverk så lär det inte vara samma sak för många användare och sedan så måste all trafik skickas från det egna nätverket till deras server och inte heller detta är 100% säkert. Nu var det dock inte detta jag avsåg när jag skrev det jag skrev ovan. Vad jag menar med det är att MS säger saker som dels går emot vad de redan sagt (alltså vad någon annan som jobbar för samma företag sagt) och dels att deras uttalanden inte är glasklara. Den senaste veckan har varit ett försök att reparera en del av den skada som dessa orsakat men ju mer de uttalar sig om något ju djupare blir gropen som de håller på att gräva.Jag kommer gapskratta rakt in i Kinect. Det sitter redan massa MS-tjejer och spionerar på mig med nuvarande Kinect, jag har inte meckat med sekretessen.
Det räcker ju bara att läsa den här tråden och andra trådar som diskuterar dessa uttalanden så märker man att folk tolkat vad de sagt på olika sätt.
Redigerat av Jack of all trades, 02 June 2013 - 00:14.
Postad 02 June 2013 - 08:33
All insamling av privat data kommer givetvis att göras av Kinecten och sen kommer DEN informationen skickas till MS. Typ hur många som tittade på ett visst program eller hur många som tittade bort under en läskig scen.
Jag skulle kunna köra med öppet WLAN och broadcasta alla paket utan att någon skulle kunna sno någon videoström från Kinecten. Givetvis när jag kör Skype / Videochat så kommer den att skicka video över nätet; men aldrig annars.
Och jag tror att chansen till att Xone kommer att vara knäckbar remote är noll. Vi pratar inte en windowsburk där alla kan sno mic-inputen på ditt headset eller ta över den inbyggda kameran i laptopen. Kolla bara upp RAT Breeders och vad de hittar på.
Postad 02 June 2013 - 08:56
Xbox 360 och PS3 var ju för de flesta hackare ointressanta. X1 och PS4 kommer nog att bli mycket mer intressant med alla möjligheter (om dom nu säljer så mycket som dom önskar) och då inte minst från statligt subventionerade hackare (tänker på Kina, Nord Korea och andra odemokratiska stater i första hand) och kriminella nätverk. Kan man ta sig in i kärnkraftsverks styrsystem med skadlig kod så borde detta vara en bagatell för den som har intresse och resurser. Som tur är kommer väl ett säkerhetshål som upptäcks täppas till kvickt i alla fall eftersom den ska uppdateras automatiskt.
Nåja, jag antar att det är för att vi bor i lilla trygga Sverige som en del inte bryr sig. Jag antar att det känns lite annorlunda för människor i Egypten, Saudi-Arabien, Kina och liknande länder där staten till och med får hjälp av företag från väst att bygga upp sina censur och övervakningsystem. Regimkritiker, kändisar, homosexuella, det lokala svingergänget etc får väl avstå XBone helt enkelt, men dessa länder är väl kanske inte heller Microsofts eftertraktade marknad. Jag skulle tro att MS med kinect och dess möjligheter har stirrat sig blinda på den riktade annonsmarknaden och att detta kommer som en överaskning för alla ja-sägare där.
Det finns väl bara ett ställe som jag inte skulle ha emot en kamera som stirrar på mig och det är i bilen till en svart låda med alkolås och gps. Det skulle få bort en hel del brott och tokigheter i trafiken och kanske till och med rädda liv. Sen skulle man ju kunna röststyra en massa saker på ett bra och säkert sätt. Skulle en billig svart låda bli ett tvång i framtiden så får väl folk som inte gillar det då avstå bil. Av någon anledning så verkar inte så många hålla med mig.
Kinect och integritetsfrågor verkar vara ett känsligt ämne här, bäst att hålla sig undan, finns annat att fundera på...
Postad 02 June 2013 - 09:59
Nu kanske ni inte läst så mycket historia, men tiden innan andra världskriget dök upp samt gestapotiden med massiv kontroll över människor är något som ni bör läsa mer av innan ni fortsätter att hylla ms för att samla in information av användare utan vetskapen om vad som samlas in för användare bör inte stödjas. Det var en otroligt viktig del i tiden före andra världskriget.
Nej, jag tror inte ms ska påbörja ett världskrig. Det hamdlar om registrering av människor, och det är det som vi bråkat om när ipred dök upp bla.
Postad 02 June 2013 - 10:12
Postad 02 June 2013 - 11:59
Kul att du tycker det, men det är ju du som är på sidan som tycker det är känsligt och tar upp Gestapo och Nordkorea, vi andra bryr oss ju inte eftersom vi ser det som ett icke-problemKinect och integritetsfrågor verkar vara ett känsligt ämne här, bäst att hålla sig undan
Det kommer nog bli samma sak här, även om det framkommer att man kan stänga av Kinecten helt, eller att man kan ställa in sekretessen så ingen data samlas, så kommer det fortfarande heta att man inte kan lita på det. Vissa känner sig helt enkelt aldrig säkra. Det är ju som Humming säger, ingen videofeed kommer att skickas till personer som spelar in video och sedan går igenom banden över miljoner användare, men det spelar ingen roll vad vi säger om detta heller =P.
-_-Nu kanske ni inte läst så mycket historia, men tiden innan andra världskriget dök upp samt gestapotiden med massiv kontroll över människor är något som ni bör läsa mer av innan ni fortsätter att hylla ms för att samla in information av användare utan vetskapen om vad som samlas in för användare bör inte stödjas. Det var en otroligt viktig del i tiden före andra världskriget.
Själv tycker jag att Google, Facebook och mobiltelefoner på öppna nät ger ut aningen mer information än vad detta kan göra, men folk som är anti mot detta använder förmodligen inte dessa heller.
Jo, och nu är det ju inte långt kvar till launch heller, men tror du att det kan komma att förklaras innan dess? Tänkte med tanke på att de gett ett glasklart budskap att de kommer förklara tydligare?Vad jag menar med det är att MS säger saker som dels går emot vad de redan sagt (alltså vad någon annan som jobbar för samma företag sagt) och dels att deras uttalanden inte är glasklara
Redigerat av Zoiler, 02 June 2013 - 12:04.
Postad 02 June 2013 - 15:23
jag tror att vi, genom att kritisera, kommer att få ms att ändra sina ursprungliga tankar.
saken är den att ms medvetet haft det som en strategi att vara otydliga för att sedan forma den ursprungliga tanken bakom.
genom att säga att kinect alltid kommer att vara på så har man varit tydlig med vad som händer. men samtidigt så säger man att det är otydlighet. från att kinect alltid ska vara på så blir det att den går att stänga av. det är också tydligt. men ändå inte. går det att stänga av informationssamling när man pluggat ur elen, andra kontakter eller under tiden man spelar?
tänk på att vi talar om ett enormt företag inom teknik. företagsgruppen lär ha haft tillgång till väldigt duktiga marknadsstrateger, jurister, socialpsykologer osv osv osv. har vi tänkt en tanke så vet redan ms om denna. det har tänkts förut. att vara otydlig är en marknadsstrategi, och har den stora fördelen att företaget hela tiden har ett enkelt svar på kritik, nämligen att "vi aldrig har definierat det på så sätt, vi sa bara ******************** och resten är tolkat".
så vi ska inte tro att det otydliga budskapet från ms inte är genomtänkt. tänk på att det här aldrig har inträffat tidigare i spelhistorien. denna kontroll har aldrig existerat innanför hemmet någonsin (kontroll och buggning av telefoner, ipred ect är mindre varianter av detta). det är väldigt medvetet att man inte definierar något förrän man märker hur hårt motstånd det möter.
tror någon här inne verkligen att självaste ms skulle kunna göra en totalt värdelös, katastrofal presentation, med tanke på hur mycket erfaret folk som ms har i sin stab när det kommer till presentationer ect? inte en chans. man vet vad man gör. sen låter man folket forma tratten över hur mycket som är acceptabelt.
för att dra en slutgiltig liknelse: det kallas för dörren i ansiktet. man kommer med ett helt, totalt orimligt bud som ingen vill acceptera. därefter sänker man budet, vilket i sken av det ursprungliga budet inte får det nya budet att verka farligt. se man on the moon. komikern vill ha typ 30 sekunders statisk bild mitt i en tv-sändning. han går ut och säger att han vill ha 2 minuters statisk bild. cheferna totalvägrar och dom förhandlar ner den statiska bilden till typ en minut eller så. det innebär att cheferna tror att dom förhandlat ner tiden på en statisk bild som visas, där dom egentligen förhandlat upp och överträffat komikerns tanke bakom.
det är det ms gör. och rätt få verkar inse det.
jag tror fortfarande att vi kan få ms att lägga in en riktig privacy setting. där står det att ingen som helst information kommer att samlas in av någon användare över huvudtaget. kinect kommer enbart att finnas till för spel.
minns ni ramaskriet det blev när det blev känt att apples telefoner i hemlighet lagrat information om hur deras användare rör sig?
Postad 02 June 2013 - 15:31
Det är ju trevligt för Microsoft att så många har så hög tilltro till företaget och dess förmåga att ha koll på alla deras anställda, spelutvecklare och säkerhetsystem.
Det kvittar vad jag tycker och tror om Microsofts anställda och deras policy. Kinecternas videofeed kommer inte att gå att sätta på remote. Det är inte som en kamera kopplad till en larmcentral där uttråkade securitasvakter sitter och kollar in i folks hem.
Därimot kommer den ju att samla in en hel del om användarmönstret av de som sitter framför den. Men är man rädd för det borde man dra ut sladden på datorn nu. Tom en oskyldig sida om minhembio har ju ett par pixel-länkar och annat som är till för att följa användaren. Gå till aftonbladet och se Ghostery lista alla webbuggar:
aftonbladet.png 17.61K
0 Antal nerladdningar
Postad 02 June 2013 - 15:39
Du borde nog försöka jobba på ett stort företag någon gång. Hade varit en ögonöppnare hur de egentligen arbetar. Hint: det är inte som du tror.
mobiltelefoner kan se vem jag skickar saker åt, kommunikation och sådant. inga av dessa skulle dock vara lika starka i -säg en domstol- som bildbevis.
Ett bildbevis inte är värt ett piss. Alldeles för enkelt att förfalska. Det du gör med din mobiltelefon därimot...
Kolla upp Lawful Interception t.ex.
Postad 02 June 2013 - 15:54
Ja, och det är bra att folk har klagat, men de har redan ändrat uppfattning tack vare de som gör mycket mer för våra rättigheter än vad vi gör. Mission accomplished. Som läget är nu så kritiserar ni luft, det är ingen från MS som lyssnar här, de har redan hört meddelandet från tusentals gamers och de har sagt att de lyssnar och att mer info kommer. Era inlägg här blir ju då inte konstruktiva, det är bara upprepningar av vad vi redan hört Jack of all trades säga flera gånger varje dag sedan 21:e maj.jag tror att vi, genom att kritisera, kommer att få ms att ändra sina ursprungliga tankar.
Det är en dryg vecka kvar till E3, i det här läget borde vi bara anta vänta-och-se-principen för alla andra diskussioner blir meningslösa när vi ändå inte vet hur de kommer att göra med allt.
Postad 02 June 2013 - 16:24
Postad 02 June 2013 - 16:58
Den går att stänga av. Ja, drar man ut strömsladden så går allt att stänga av. Den måste vara på när boxen används. Jag kan ärligt talat inte förstå hur människor kan försvara det konstant. Vill ni att en kamera filmar er hemma när ni kollar tv och spelar spel? Srsly? Det är ju som i big brother ffs. Patentet ligger i insamlande av information runt individer. Hur får informationen användas? Nej, det känner vi väl inte till idag.
Jag kan ärligt säga att dom som försvarar det här övervakningssystemet måste verkligen ha köpt ms som märke totalt. Ska man verkligen behöva gå fram och hänga en duk framför kameran om man inte vill bli övervakad? Känner någon till om kameran måste vara riktad mot kontrollen för att allt ska fungera?
Ärligt talat, det är löjligt. Eyetoy och kinect (original) hade väl ett MYCKET bättre system, tycker ni inte?
Har mobil på mig och vid mig hela tiden. Så om jag skulle vara rädd för att någon hela tiden kan veta vad jag gör så borde jag nog skippa min mobil först. Alla samtal / alla mail / vart jag är osv.
Så att en kamera vid min tv kan i teorin filma mig hela tiden och i teorin skicka allt till en server och i teorin samla allt i ett arkiv som i teorin microsoft kan sälja.....ja det är ett problem som jag i teorin redan har.
Du inser att konstant uppkoppling med video och ljud skulle ta enorma mängder bandbredd att skicka 24/7........för inte tala om den kapaciteten som Microsoft måste ha för att ta emot, låt oss säga 50 miljoner, denna data från alla användare och sen lagra det.
Frågan är om man verkligen skulle haft någon nytta av informationen. Insamling av vad du söker på via Bing och Google ger betydligt bättre info om dina vanor än att filma dig i en soffa.
Postad 02 June 2013 - 17:04
Postad 02 June 2013 - 17:07
jag läser just om organisation och ledarskap, en masterskurs, samtidigt som jag arbetar inom ett företag. så jag har båda synsätten, dvs både inifrån företaget och utanför det.
nu ska jag säga som jag tror att det är. ms kommer inte att använda den information dom samlar in till ren ondska. istället så kommer man att ge denna informationen till marknadsföringspersonal på företaget som kan tänka fram ideer om hur man kan tjäna pengar på konsumentmönster. helt ärligt. jag tror inte att informationen kommer att användas för mer än det. det tror nog ingen här inne, eller hur?
så varför är jag så mycket emot det? jag gillar inte tanken på subliminala meddelanden, hjärntvätt och liknande. saken är den att vi som individer inte bestämmer över vårt handlande. genom att sätta en gul vimpel vid en produkt i en produkthylla så har ica kunnat påvisa att produkten köptes 30% mer. pga en vimpel, inte för att produkten ändrade sig.
det är detta som ms vill åt. dom vill lära sig hur man sätter digitala vimplar, då detta är ett rätt nytt ämne inom digital marknadsföring. med tanke på hur mycket pengar som ligger i digital marknadsföring och konsumtion, för att inte tala om hur marknaden går mot än mer digitala konsumtioner, så ligger det troligtvis miljarder i den potten. vilket företag skulle inte vilja ha en del av den kakan?
så, det är därför jag är rätt säker på att ms absolut inte kommer att använda den insamlade informationen till ondo. dom kommer att använda den för att tjäna pengar. detta gör dom eftersom man vet på företaget att människor inte agerar enbart som individer.
Postad 02 June 2013 - 17:23
De sa innan konferensen att de skulle ta spelen på E3 så de som blev upprörda över det måste ha missat den informationen. Det var allt annat som sades efteråt som folk blivit förbannade på, det är däremot dåligt.en katastrofalt dålig presskonferens för att presentera en gameingkonsol, det är väl alla med på?
Men om de gör ett super-E3 med bra spelinnehåll och ger raka och tydliga svar inom kort på allt annat så spelar första presentationen ingen roll i slutändan.
Postad 02 June 2013 - 17:34
så, det är därför jag är rätt säker på att ms absolut inte kommer att använda den insamlade informationen till ondo. dom kommer att använda den för att tjäna pengar.
Och inkräkta i användarnas privatliv för att tjäna pengar är inte utav ondo??
Det är fortfarande intrång i användarnas integritet. Vill de ha information om användarna så tycker jag att då får de först fråga så får var och en avgöra om de vill dela med sig av informationen till pyttemjuk eller inte. Dessutom skulle alla ägare vara tvugna att sätta upp skyltar på sina ytterdörrar att lokalen är kameraövervakad.
Postad 02 June 2013 - 17:43
Flyttat 21/5-eventet till två veckor efter E3 och på E3 bara koncentrerat sig på spelen och lite kort visat upp boxen och specsen. Tror inte backlashen de fått efter första visningen blivit alls såhär stor. Först vänt sig till gamers och sen till den övriga målgruppen.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 June 2013 - 17:44.
Postad 02 June 2013 - 19:50
boom: njae... alltså, jag tycker inte att det är av ondo direkt. ondska för mig att att kontrollera människors tankar, viljor ect. att "bara" tjäna pengar på människor är inte helt och hållet av ondo. om man använder det man samlar in till information om hur man ska kunna suga ut människor på mer pengar så är det ju egentligen imo inte hela världen. även fast ms känner till att människor inte fungerar som individer, utan som grupper så kan vi alla fortfarande vara medvetna om detta och inte öka vår konsumtion.
Postad 02 June 2013 - 20:42
Det går ju ut till dem via pressen. På något sätt måste de få ut informationen och det går inte riktigt att presentera de grejerna via en annons.(vilket iofs låter orimligt i sig då få personer som inte är intresserade av tv-spel följer en grand opening)
Postad 03 June 2013 - 09:35
Vill ni att en kamera filmar er hemma när ni kollar tv och spelar spel?
Du har ingen smart tv hemma med kamera och mic?
Vågar du verkligen lita på tex samsung?
Kan du slå av kameran/micen på tvn 100%?
Postad 03 June 2013 - 09:42
jag gillar inte tanken på subliminala meddelanden, hjärntvätt och liknande
Du låter som en klockren foliehatt :-).
Subliminala meddelanden, NLP, hjärntvätt är inget som existerar/fungerar i den utsträckningen som du tror.
Postad 03 June 2013 - 10:16
Nope. Jag har en dum tv utanDu har ingen smart tv hemma med kamera och mic?
Vågar du verkligen lita på tex samsung?
Kan du slå av kameran/micen på tvn 100%?
Nejdu, jag har tillskillnad från dig läst psykologi på universitet i 5 terminer, och känner till lite hur exempelvis primeing av hjärnan fungerar. Det är det systemet som kan göra att en vimpel får oss att köpa en produkt på impuls. Det fungerar inte på alla, men samtidigt så har man förbjudit det inom reklam just eftersom det finns risk för att det fungerar för bra och får en individ att tro att den vill ha någpt som den egentligen inte varit intresserad av.
Utan att gå in längre på primeing så kan jag jämföra det med att hjärnan kan bli triggad att reagera på saker. Experiment har gjorts på tex wordplay. 10 ord med saknade bokstäver, ex r*pe har presenterats för individer som har fått se en våldsam resp neutral film innan. Dom som sett en våldsam film har varit långt mycket mer benägna att fylla i ordet rape istället för rope. Det är en triggning som kallas primeing.
Postad 03 June 2013 - 10:17
Du låter som en klockren foliehatt :-).
Redigerat av Pip, 03 June 2013 - 10:18.
Postad 03 June 2013 - 10:57
Nope. Jag har en dum tv utan
Nejdu, jag har tillskillnad från dig läst psykologi på universitet i 5 terminer, och känner till lite hur exempelvis primeing av hjärnan fungerar. Det är det systemet som kan göra att en vimpel får oss att köpa en produkt på impuls. Det fungerar inte på alla, men samtidigt så har man förbjudit det inom reklam just eftersom det finns risk för att det fungerar för bra och får en individ att tro att den vill ha någpt som den egentligen inte varit intresserad av.
Utan att gå in längre på primeing så kan jag jämföra det med att hjärnan kan bli triggad att reagera på saker. Experiment har gjorts på tex wordplay. 10 ord med saknade bokstäver, ex r*pe har presenterats för individer som har fått se en våldsam resp neutral film innan. Dom som sett en våldsam film har varit långt mycket mer benägna att fylla i ordet rape istället för rope. Det är en triggning som kallas primeing.
Finns inga empiriska belägg för att subliminal messaging har några vidare effekter.
it is believed that one can influence behavior by surreptitiously appealing to the subconscious mind with words and images. If this were true, then advertisers could manipulate consumer behavior by hiding subliminal messages in their ads. The government, or Aunt Hilda for that matter, could control our minds and bodies by secretly communicating to us subliminally. Learners could learn while listening to music embedded with subliminal messages. Unfortunately, "...years of research has resulted in the demonstration of some very limited effects of subliminal stimulation" and no support for its efficaciousness in behavior modification (Hines, 312).
The fact that there is almost no empirical support for the usefulness of subliminal messaging has not prevented numerous industries from producing and marketing tapes which allegedly communicate directly with the unconscious mind, encouraging the "listener" not to steal, or coaching the "listener" to have courage or believe in his or her power to accomplish great things. Consumers spend more than $50 million each year on subliminal self-help products
http://skepdic.com/subliminal.html
Despite the fact that there is no body of empirical support for the notion that subliminal advertising is effective, in 1974 the Federal Communications Commission (FCC) issued an order saying that broadcast outlets that knowingly carry subliminal ads are operating "contrary to the public interest." In September 2000, Senators Ron Wyden of Oregon and John Breaux of Louisiana complained to the FCC about a Republican ad that flashed the word ''RATS'' (or "BUREAUCRATS") across the screen for 1/30 of a second. ''We have reason to believe that broadcasters are airing television advertisements that contain subliminal messages in violation of the public interest,'' they said, apparently oblivious to the fact that something which can't be registered by the brain is unlikely to have any effect on viewers and is unlikely to violate anything except the reasonable bounds of credulity
Jag är alltför bekant med foliehattar då jag debatterar ganska ofta med dessa samt konspirationsnötter, newagare, pseduovetenskapliga tomtar etc.
Om du inte ser att detta är typiska exempel på foliehattsbeteende så är jag benägen att säga att du inte vet vad det är.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 03 June 2013 - 10:57.
Postad 03 June 2013 - 11:03
Kan ju möjligen bero på att det inte var någon gamingkonsol de presentera. De presentera sitt One koncept.en katastrofalt dålig presskonferens för att presentera en gameingkonsol, det är väl alla med på?
Rätt väg att gå? Kan diskuteras. Kunde det gjorts bättre? Tveklöst. Men man kan iaf säga att om man väljer att gå ut med namnet, som återspeglar det helhetstänk MS har med maskinen (One machine fur alles, film, tv, spel, jada, jada), så hade det varit sjukt konstigt om de bara fokuserat på en delmängd (spel).
Sen var de rätt tydliga med att spelfokuset skulle ligga på E3, att halva internet ändå inte skulle förstå det borde de kanske räknat ut dock... De borde vetat att Internet är ofta rätt korkat och DET skrämmer mer än alla kameror och DRM system i hela världen...
Postad 03 June 2013 - 11:28
Sen var de rätt tydliga med att spelfokuset skulle ligga på E3, att halva internet ändå inte skulle förstå det borde de kanske räknat ut dock... De borde vetat att Internet är ofta rätt korkat och DET skrämmer mer än alla kameror och DRM system i hela världen...
Haha, så sant så!
Postad 03 June 2013 - 11:41
Jag är alltför bekant med foliehattar då jag debatterar ganska ofta med dessa samt konspirationsnötter, newagare, pseduovetenskapliga tomtar etc.
Om du inte ser att detta är typiska exempel på foliehattsbeteende så är jag benägen att säga att du inte vet vad det är.
Scumbag Steve.png 730.1K
1 Antal nerladdningar
Postad 03 June 2013 - 11:50
Kan du slanta upp ett par miljarder om det skulle visa sig att du på något sätt misbrukar detta? Om så, ja.På en dator (som jag inte sitter vid fö) så är det varken en kamera eller mic som är på och spelar in vad jag gör och vad jag säger, eller hur? Ditt argument är irrelevant så det sjunger om det.
Får jag komma och sätta upp en webkamera hos dig om jag lovar att kameran inte kommer att användas till offentligt visande? Får jag bugga din telefon och sätta miccar i din lägenhet eller hus? Inte? Varför? Jaha, så du tycker att det skulle vara skumt och obehagligt om någon okänd spanade på dig. Aha. Ok. Vad är det för slillnad på mitt förslag och xbone?
Postad 03 June 2013 - 11:53
Scumbag Steve.png 730.1K 1 Antal nerladdningar
Du är duktig på att hitta bilder men argumenten saknas dessvärre.
Postad 03 June 2013 - 12:20
Du är duktig på att hitta bilder men argumenten saknas dessvärre.
Skulle kunna säga detsamma om dig.
Postad 03 June 2013 - 12:26
Om Homeland Security knackar på hos Microsoft med antiterrorlagen på sin sida och kräver att titta och lyssna genom någons Kinect.... Tror ni att det är tekniskt helt omöjligt då?
Postad 03 June 2013 - 12:34
Om de vill titta på dig i kalsongerna i vardagsrummet tror jag inte det är Kinecten som är den bristande länken.
Postad 03 June 2013 - 12:37
Måste ha missat hans bilderSkulle kunna säga detsamma om dig.
Postad 03 June 2013 - 13:03
Och om du inte skulle ha en Kinect; skulle de då bara rycka på axlarna och ge upp?
Om de vill titta på dig i kalsongerna i vardagsrummet tror jag inte det är Kinecten som är den bristande länken.
Det är klart att det finns massor av sätt att bugga och filma folk men det hindrar inte att det kan kännas lite obehagligt att stirra in i en stor kamera.
Postad 03 June 2013 - 13:05
Måste ha missat hans bilder
. Hans beskrivning av en foliehatt var också helt rätt så jag vet inte riktigt vad ditt argument är. Om man tar upp ord som hjärntvätt och Gestapo i samband med Kinect så blir det tyvärr så att man av andra ses som något av en konspirationsteoretiker oavsett vad man har för utbildning.
ZOILER for president!
Postad 03 June 2013 - 13:10
Måste ha missat hans bilder
. Hans beskrivning av en foliehatt var också helt rätt så jag vet inte riktigt vad ditt argument är. Om man tar upp ord som hjärntvätt och Gestapo i samband med Kinect så blir det tyvärr så att man av andra ses som något av en konspirationsteoretiker oavsett vad man har för utbildning.
Alla vet att Gestapo lever kvar i en speciell underavdelning inom Microsoft. Hjärntvätt är deras ena huvudintresse och det andra är att förverkliga drömmen om att se mig i kalsonger. Därför förväntar jag mig att få en XO gratis på releasedagen.
Postad 03 June 2013 - 13:12
Postad 03 June 2013 - 13:16
Det är just sådant som gör att man bör hålla sig ifrån ämnet, man blir förlöjligad. Jag har inte tagit upp Gestapo och Nord Korea och Kina är är ett problem vad det gäller hackande (det är inte jag som kommit fram till det). Jag ser potentiella risker och tar upp dom, faller inte väl ut. Ja, jag är ofta riskmedveten, jag slår hellre först än väntar på smällen. Bilanalogin var ironi...Kul att du tycker det, men det är ju du som är på sidan som tycker det är känsligt och tar upp Gestapo och Nordkorea, vi andra bryr oss ju inte eftersom vi ser det som ett icke-problem
Detta påminner om en konversation jag hade med en snubbe här för några år sedan som var helt bergfast övertygad om att vi aldrig varit på månen oavsett vad för typ av bevis man lägger fram.
Postad 03 June 2013 - 13:31
Månen var inte riktat mot just dig, utan mot hela sidan som är emot Kinect. Vad vi andra än säger, sekretessalternativ, att det går att stänga av Kinect, internationella regler, whatever, det lugnar ju ingen.Det är just sådant som gör att man bör hålla sig ifrån ämnet, man blir förlöjligad.
Du tror att Nordkorea och kriminella nätverk ser Kinect som intressant pga hackingsmöjligheter. Ja, jag är väl inte lika riskmedveten helt enkelt.
Postad 03 June 2013 - 13:47
Oron är befogad (Formel: Next Gen=Ett steg närmare framtiden, Framtiden=Mega Corps, Mega Corps=Inte så bra för människan) men allt sånt kan man väl ta i en egen tråd med titeln "Xbox - Ett steg närmre framtiden"
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
6 bilder
172 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?