Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Pro

2679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 February 2017 - 08:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Man tycker att detta borde bli standard även med Pro-patchade spel. Lata spel som Dishonored 2 som inte gör annat än ett 4K-läge utan supersampling och bara bjuder på typ 5 fps stabilare framerate borde kunna bli boostade i 1080p som alternativ.

Postad 06 February 2017 - 08:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Tydligen kommer det ett boost mode i FW 4,5 som förbättrar alla gamla PS4 spel, finns filmer på Youtube om detta redan där folk har fått beta versionen av den där många spel nu ligger mellan 30-60 fps. Har själv skickat en inbjudan om att få vara med i 4,5, bara hoppas man hinner med, annars lär den väl komma rätt snart.  

Postad 06 February 2017 - 08:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 3

Tydligen kommer det ett boost mode i FW 4,5 som förbättrar alla gamla PS4 spel, finns filmer på Youtube om detta redan där folk har fått beta versionen av den där många spel nu ligger mellan 30-60 fps. Har själv skickat en inbjudan om att få vara med i 4,5, bara hoppas man hinner med, annars lär den väl komma rätt snart.  

https://www.minhembi...83#entry4409283

Jag menar... läser du inte ens det senaste inlägget i trådar innan du skriver, människa?

Postad 06 February 2017 - 11:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
:D

Postad 06 February 2017 - 12:16

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

PS4 PRO blev ju helt plötsligt värd väldigt mycket mer :) Nice med boosten!

Postad 06 February 2017 - 12:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag tyckte att pro var värt att köpa enbart för att det var större hårddisk, ny handkontroll, betydligt tystare och ny garanti, det var ju fett värt att byta in ps4an där också. när man dessutom fick vissa spel propatchade så var det ju bara grädde på moset. nu får man ju bara ännu mer hela tiden. extremt bra värde för pengarna. även om man bara har en 1080-tv.

fast det sista har jag hela tiden skrivit =)

Postad 06 February 2017 - 14:13

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Full = 0...255
Begränsad = 16...235
Om du har något PC-läge på din TV så finns sannolikhet att full är korrekt. På LG:s apparater skall svartnivån i så fall ligga på "hög". Enda sättet att vara helt säker på att inställningarna matchas är med hjälp av en testbild som visar de allra mörkaste skuggnyanserna bit för bit. Om alla är med så har du gjort rätt.

Kör ju på spelläget. Men PS4 rekommenderar auto såvida inte tvn känner av fel. Borde vara korrekt med auto?
Ny tv borde väl känna av RGB läge rätt?

Postad 06 February 2017 - 14:25

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Du har väl en B6:a? Enda sättet att aktivera RGB på den är att markera ingången som PC. Du ska absolut inte använda auto på Ps4:an för den TV:n då du kan välja mellan fullnivåer och videonivåer. Välj istället full och (svartnivå) hög.

Postad 06 February 2017 - 14:48

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Du har väl en B6:a? Enda sättet att aktivera RGB på den är att markera ingången som PC. Du ska absolut inte använda auto på Ps4:an för den TV:n då du kan välja mellan fullnivåer och videonivåer. Välj istället full och (svartnivå) hög.

Okej så om jag kör spelkonsoll som läge, ska jag köra full och svartnivå hög.

Ändrar jag till PC ikon ökar input-lagen. 

Vill ändå vara kvar i "spelkonsoll" läge, dvs. ikontypen på ingången.

RGB aktiveras inte i spelkonsoll läge?

Postad 06 February 2017 - 22:09

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Blev antagen till 4.5 beta i fredags och har spelat GTA Online som en besatt under helgen. Flyter på finfint downtown Los Santos när man kör Stunt Races tack vare Boost Mode. Frigging love it.

Postad 07 February 2017 - 11:58

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Jag upplever att min redan ganska tysta Pro blivit ännu tystare med 4.5. Kan givetvis vara inbillning men BF1 upplevdes väsentligen tystare igår, speciellt i menyerna mellan rundorna i multiplayer där fläkten ofta ville gå upp i varv tidigare. 

Postad 07 February 2017 - 12:45

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Jag upplever att min redan ganska tysta Pro blivit ännu tystare med 4.5. Kan givetvis vara inbillning men BF1 upplevdes väsentligen tystare igår, speciellt i menyerna mellan rundorna i multiplayer där fläkten ofta ville gå upp i varv tidigare. 

Tänkte på stödet för externa hårddiskar. Knappast värt att köpa SSD som extern va?

Yes. Men kör full -->låg nu. Spelkonsoll-läge. PC läge ger oerhört mycket mer inputlag.

Postad 07 February 2017 - 13:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Varför i hela friden kör du fullnivåer på konsolen och videonivåer på TV:n?! Allt grått kommer att bli kolsvart, likväl allt ljust blir kritvitt. Until Dawn och Resident Evil 7 blir i princip ospelbara under nattscenerna.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 07 February 2017 - 13:06.

Postad 07 February 2017 - 13:42

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
När ska dom fixa så det där sköter sig automatisk på bästa sätt. Det där är ju rena grekiskan för en annan. Jag testar att köra PC läge med full och hög svartnivå som nån med koll skrev här innan, får se om jag upplever nåt inputlag. Har E6.

Postad 07 February 2017 - 14:34

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

När ska dom fixa så det där sköter sig automatisk på bästa sätt. Det där är ju rena grekiskan för en annan. Jag testar att köra PC läge med full och hög svartnivå som nån med koll skrev här innan, får se om jag upplever nåt inputlag. Har E6.

Rena grekiskan var det ja! Känner att jag måste hem och kolla lite i inställningarna för jag ska hamna på banan igen :-)

Postad 07 February 2017 - 14:44

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Varför i hela friden kör du fullnivåer på konsolen och videonivåer på TV:n?! Allt grått kommer att bli kolsvart, likväl allt ljust blir kritvitt. Until Dawn och Resident Evil 7 blir i princip ospelbara under nattscenerna.

Ska jag köra limited --> svartnivå låg då?

Vad gäller i spelkonsoll läge?

Postad 07 February 2017 - 14:48

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Grekiskan hur? Förstår man skillnaden mellan standarderna är det hela väldigt simpelt och jag gör ett sista försök.

En ordlek på åtta bitar har 256 variabla nivåer (om vi räknar noll som en nivå) som i en gråskala sträcker sig från svart till vitt. Det vill säga blir bilden gradvis ljusare ju högre värde man har. I fallet med Ps4:an kan den då skicka ut ett färgdjup på åtta bitar (mer med HDR) så vi använder den som exempel.

Om du väljer fullnivå på Ps4:an kommer den att skicka ut information på alla 256 nivåer och då är det viktigt att bildvisaren också visar dessa korrekt. Till saken hör den att alla filmer, TV-program och dyl endast har information mellan 16 och 235, vilket ger oss 220 variabla nivåer. Därför finns ett begränsat läge på Ps4:an som använder 16 som referensnivå för svart och 235 som referensnivå för vitt så att inte bilden blir skit på de apparater som saknar ett läge för fullnivå. Om dessa referensnivåer inte matchar varandra finns två utvägar:

1. Spelkonsolen skickar ut videonivå och bildvisaren visar fullnivå: Svärtan blir grå och kontrasten låg, väldigt blaskig bild.

2. Spelkonsolen skickar ut fullnivå och bildvisaren visar videonivå: Låg- och högdagrar försvinner, väldigt "förstörd" bild.

Personligen rekommenderar jag alltid att använda fullnivå för spelkonsoler och datorer under förutsättningen att bildvisaren är kapabel till att visa upp signalen korrekt. Om den inte gör det (gäller främst en del äldre TV-apparater) rekommenderar jag videonivåer för spelkonsoler och datorer. För film, TV-serier etc. bör alltid videonivåer användas. Det absolut viktigaste är att man inte blandar ihop lägena för då blir bilden pannkaka.

På LG:s apparater innebär svartnivåerna helt enkelt...

Låg = 16...235

Hög = 0...255

Så för begränsad, använd låg. För fullnivå, använd hög.

Postad 07 February 2017 - 14:59

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Inte läst nån så där bra förklaring innan. Inte heller letat ska tilläggas. 

Postad 07 February 2017 - 16:26

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Grekiskan hur? Förstår man skillnaden mellan standarderna är det hela väldigt simpelt och jag gör ett sista försök.

En ordlek på åtta bitar har 256 variabla nivåer (om vi räknar noll som en nivå) som i en gråskala sträcker sig från svart till vitt. Det vill säga blir bilden gradvis ljusare ju högre värde man har. I fallet med Ps4:an kan den då skicka ut ett färgdjup på åtta bitar (mer med HDR) så vi använder den som exempel.

Om du väljer fullnivå på Ps4:an kommer den att skicka ut information på alla 256 nivåer och då är det viktigt att bildvisaren också visar dessa korrekt. Till saken hör den att alla filmer, TV-program och dyl endast har information mellan 16 och 235, vilket ger oss 220 variabla nivåer. Därför finns ett begränsat läge på Ps4:an som använder 16 som referensnivå för svart och 235 som referensnivå för vitt så att inte bilden blir skit på de apparater som saknar ett läge för fullnivå. Om dessa referensnivåer inte matchar varandra finns två utvägar:

1. Spelkonsolen skickar ut videonivå och bildvisaren visar fullnivå: Svärtan blir grå och kontrasten låg, väldigt blaskig bild.

2. Spelkonsolen skickar ut fullnivå och bildvisaren visar videonivå: Låg- och högdagrar försvinner, väldigt "förstörd" bild.

Personligen rekommenderar jag alltid att använda fullnivå för spelkonsoler och datorer under förutsättningen att bildvisaren är kapabel till att visa upp signalen korrekt. Om den inte gör det (gäller främst en del äldre TV-apparater) rekommenderar jag videonivåer för spelkonsoler och datorer. För film, TV-serier etc. bör alltid videonivåer användas. Det absolut viktigaste är att man inte blandar ihop lägena för då blir bilden pannkaka.

På LG:s apparater innebär svartnivåerna helt enkelt...

Låg = 16...235

Hög = 0...255

Så för begränsad, använd låg. För fullnivå, använd hög.

Men du jag skrev verkligen fel i förr förra posten. Jag menade att jag kör RGB fullständig och svartnivån hög.

Men tackar för förklaringen :) Bara för man åldras slutar man inte lära sig ;)

Postad 07 February 2017 - 23:52

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag upplever att min bild blir bäst om jag kör RGB fullständig och hög svartnivå när jag spelar Ps4, tittar jag på en Blu ray film så funkar dock inte hög svartnivå, blir grådassig bild utan då är låg svartnivå bättre.

Har en E6.

Postad 08 February 2017 - 08:20

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Ja, det är för att Blu-Rayfilmer innehåller information i det begränsade spektrumet (16...235) och inte det fullständiga. Mao gör du helt rätt. :)

Postad 08 February 2017 - 09:22

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Ja, det är för att Blu-Rayfilmer innehåller information i det begränsade spektrumet (16...235) och inte det fullständiga. Mao gör du helt rätt. :)

Tack för att du har tålamod med oss! Jag måste erkänna att det här är långt utanför mitt tekniska kunnande :-)

Så, jag kan göra RGB fullständig på alla källor (spel och Blu ray-filmer via Ps4) och bara ändra svartnivån (hög för spel och låg för film) ? Jag behöver inte ändra inställningarna för RGB i Ps4an också?

Återigen tack för tålamodet

Postad 08 February 2017 - 09:45

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Hm, jag rekommenderar generellt sett YCbCr för filmuppspelning men om du inte ser några fel i RGB så skulle jag inte oroa mig. Fast jag har för mig att Ps4:an skickar ut YCbCr vid Blu-Rayuppspelning oavsett?

I vilket fall ska svartnivån som sagt ligga på låg vid filmvisning. :)

Postad 08 February 2017 - 10:05

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hm, jag rekommenderar generellt sett YCbCr för filmuppspelning men om du inte ser några fel i RGB så skulle jag inte oroa mig. Fast jag har för mig att Ps4:an skickar ut YCbCr vid Blu-Rayuppspelning oavsett?

I vilket fall ska svartnivån som sagt ligga på låg vid filmvisning. :)

Ska kolla upp om den gör :-)

Postad 08 February 2017 - 12:59

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Jag upplever att min bild blir bäst om jag kör RGB fullständig och hög svartnivå när jag spelar Ps4, tittar jag på en Blu ray film så funkar dock inte hög svartnivå, blir grådassig bild utan då är låg svartnivå bättre.

Har en E6.

Upplever ingen jättestor skillnad på Begränsad->Låg , Full->Hög. 

Men kör begränsad och låg nu. 

Även ändrat till PC ikon på inputen.

Postad 08 February 2017 - 19:47

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Efter att ha ändrat svartnivån samt RGB läge har den svarta laddningssidan i tex BF1 blivit blandat med ljust. Inte alls kolsvart som innan.

Försvinner när man är inne i själva spelet men dyker upp i menyer osv. Något vitt i de svarta.

Postad 08 February 2017 - 21:04

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1
Beast Mode tester
https://youtu.be/ftBB3ffc5A8

Postad 08 February 2017 - 23:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Högre klockning, men fortfarande är halva GPUn oanvänd verkar det som. Ett steg i rätt riktning iaf.

Postad 08 February 2017 - 23:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Högre klockning, men fortfarande är halva GPUn oanvänd verkar det som. Ett steg i rätt riktning iaf.

Jag tänker mer: utnyttjar långt ifrån all kraft, ändå så bra prestandaboost i vissa spel, helt utan optimering.

Men det spelar mindre roll då det bara är de opatchade gamla spelen detta gäller för.

Postad 09 February 2017 - 00:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Den högre klockningen har ju en avgörande betydelse för exempelvis Until Dawn som tappar rutor rätt så rejält vid närbilder och dylikt. Hade gärna upplevt det spelet i låst 30b/s.

Postad 09 February 2017 - 07:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Varför har det kunnat bli kompatibilitetsproblem om båda kärnorna skulle ha varit aktiva? Det hade ju gett en ordentlig boost i spel som är cpu-krävande och har unlocked frames.

Postad 09 February 2017 - 09:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Varför har det kunnat bli kompatibilitetsproblem om båda kärnorna skulle ha varit aktiva? Det hade ju gett en ordentlig boost i spel som är cpu-krävande och har unlocked frames.

GPU-krävande menar du?

Inte säkert att det ger så mkt. Kan vara så att minnesbandbredden flaskar, icke-optimerade spel lär väl inte använda Polaris minnes-komprimering.

Schysst att de öppnade upp alla klockor iaf men fr.o.m. typ nu så hoppas jag Pro-optimering blir obligatoriskt i alla nysläppta spel (kanske det redan är?)

Postad 09 February 2017 - 09:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

hoppas jag Pro-optimering blir obligatoriskt i alla nysläppta spel (kanske det redan är?)

Pro-stöd är redan obligatoriskt. Men man har ju inget krav på sig att göra underverk däremot, utan kan göra minsta möjliga. Att Yakuza 0 t.ex. inte har någon optimering beror på att det redan släpptes i Japan för något år sedan, men alla nya måste ha Pro-patch.

Däremot inte Pro-"optimering" iofs :).

Postad 09 February 2017 - 10:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Det är vad som sägs ja men vad är egentligen källan?

Postad 09 February 2017 - 10:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Stod det inte i de där läckta dokumenten? I Sonys FAQ står det "så gott som" alla.

Following PS4 Pro’s launch on November 10 in North America, virtually all new PS4 game releases moving forward will be able to take advantage of PS4 Pro capabilities on day one, or in some cases shortly after launch via a downloadable update

Men om vi säger att det inte redan finns ett definitivt krav så ser jag inte vad det blir för skillnad mot att införa ett hundraprocentigt krav, eftersom typ alla spel ändå har det. Alla spel jag har spelat iaf. Det som betyder något är snarare hur bra de gör det, men svårt att sätta krav på att de ska göra allt de kan för att optimera, det löser sig väl lite självt dock iom att det är bra marknadsföring och försäljning om de jobbar lite extra med det.

Postad 09 February 2017 - 14:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Just ja, var det där "virtually" som förbrylla lite. Men ja, läget är i praktiken bättre än jag trodde.

Låst 30 (eller 60) fps och minst native 1080p borde man kunna begära som lägst.

Och om OG-versionen redan erbjuder detta: >1080p upplösning (+ supersampling vid 1080p output).

Och det efterlevs ju förövrigt tämligen bra i praktiken, förutom några snesteg. Det stora hål-huvudet är väl att de "glömmer" supersampling vid 1080p output, idiotiskt.

Krav utöver det är inte realistiskt nej.

Postad 09 February 2017 - 17:27

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Har sålt min ordinarie Ps4:a och tänker slå till på en Pro på CDON då den kostar 3990 kr ikväll mellan 18:00 till midnatt. FW 4.50 är helt enkelt så pass lovande att jag överväger att uppgradera.

Postad 09 February 2017 - 20:49

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag slog också till för 3990 för två veckor sedan. Har hunnit spela en hel del i veckan och är sjukt positiv över skärpan och flytet som finns i Pro uppdaterade spelen.

Nu till min fråga till alla er andra med ett Pro, fläkten? Min är absolut inte högljud. Inte som man sett andra på nätet där fläkten varvar upp till max o låter något otroligt.
Däremot har jag ett annat otroligt irriterande fenomen, min fläkt går i väldigt oregelbundet varvtal. Jag hör fläkten varva upp för att lika snabbt varva ned o så upp o ner o upp o ner, ja ni fattar. Jag blir galen på att höra detta så fort det blir tyst i spelet.
Känns detta igen? Eller har ni alla fläktar som går i stadiga varvtal?
Som tex mitt gamla original Ps4 lätt som ett jetplan under hårt jobb men i ett stadigt "jetmode". Alla lägen på fläkten hade stadiga varvtal, inte lät den som en fjortonårings första gasrulle.

Postad 09 February 2017 - 22:33

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Jag slog också till för 3990 för två veckor sedan. Har hunnit spela en hel del i veckan och är sjukt positiv över skärpan och flytet som finns i Pro uppdaterade spelen.
Nu till min fråga till alla er andra med ett Pro, fläkten? Min är absolut inte högljud. Inte som man sett andra på nätet där fläkten varvar upp till max o låter något otroligt.
Däremot har jag ett annat otroligt irriterande fenomen, min fläkt går i väldigt oregelbundet varvtal. Jag hör fläkten varva upp för att lika snabbt varva ned o så upp o ner o upp o ner, ja ni fattar. Jag blir galen på att höra detta så fort det blir tyst i spelet.
Känns detta igen? Eller har ni alla fläktar som går i stadiga varvtal?
Som tex mitt gamla original Ps4 lätt som ett jetplan under hårt jobb men i ett stadigt "jetmode". Alla lägen på fläkten hade stadiga varvtal, inte lät den som en fjortonårings första gasrulle.

Svårt att veta då jag sällan hör fläkten. Men vill minnas att den går jämnt när den drar på!

Postad 10 February 2017 - 07:54

Max Power
  • Max Power
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Blev en för mig med, även uncharted 4 och bf1 som var lite nedsatta på cdon:s rea. Nu längtas det kan ni tro, inte provat ps4 än utan bara ps3

Postad 10 February 2017 - 12:15

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

om en vecka blir de PRO här nuvarande PS4 går 24h med BF1 ligger i kvalet eller valet om att plocka ut PS3an ur tv hyllan står mest bara samlar damm 

Postad 13 February 2017 - 09:02

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Pro-patchen till Fallout:

http://kotaku.com/th...ut-4-1792219285

Postad 13 February 2017 - 19:16

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0
Körde BF1 med polaren i helgen. Tv vid tv, jag med pro, han med vanliga. Jag 4k, han 1080.

Och jösses vilken skillnad. Vilket bättre flyt de är med pro:n. Helt sjukt när man sitter bredvid varandra.

Postad 13 February 2017 - 20:01

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Körde BF1 med polaren i helgen. Tv vid tv, jag med pro, han med vanliga. Jag 4k, han 1080.

Och jösses vilken skillnad. Vilket bättre flyt de är med pro:n. Helt sjukt när man sitter bredvid varandra.

varför dumpade du inte en side by side snutt video så man fick se

Postad 13 February 2017 - 21:12

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Det bästa i BF1 tycker jag med pro med SSD är att banorna i multiplayer laddas så extremt mycket fortare. det är typ ingen väntetid, medan med vanliga och vanlig hårddisk så tar det typ en minut innan det har laddat klart. När vi får för oss att byta server så är min sambo med sin Pro typ klar direkt medan jag är inne c:a 2 minuter senare.. :P

Postad 13 February 2017 - 21:25

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Nu är min Ps4 Pro igång. Blir att köra lite The Last Guardian ikväll.

Postad 13 February 2017 - 22:20

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

varför dumpade du inte en side by side snutt video så man fick se

Mycket bra fråga. Har inget bra svar :(

Postad 14 February 2017 - 11:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Mycket bra fråga. Har inget bra svar :(

Jag har ett bra svar. Du har garanterat inte en nog bra kamera för att påvisa den skillnaden, och de flesta har nog inte en nog bra bildkälla för att kunna påvisa den bildkvalitén som du inte kunnat fånga upp med din inte nog bra kamera :D

Postad 15 February 2017 - 07:16

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Suttit i helgen med RE7 med en polare.vi körde spelet på varsin 1080p tv, jag med PRO och han med originalet. Vi kunde inte se någon skillnad alls mellan versionerna. Nu pausade vi inte och letade detaljer. Sjukt liten skillnad egentligen på PRO o vanliga mot vad man hade förhoppningar om. Kan tänka mig att 4K gör skillnad sen.

Postad 15 February 2017 - 08:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Suttit i helgen med RE7 med en polare.vi körde spelet på varsin 1080p tv, jag med PRO och han med originalet. Vi kunde inte se någon skillnad alls mellan versionerna. Nu pausade vi inte och letade detaljer. Sjukt liten skillnad egentligen på PRO o vanliga mot vad man hade förhoppningar om. Kan tänka mig att 4K gör skillnad sen.

Njae, en 4K tv kommer inte göra nån större skillnad för just RE7. Det renderar bara i 2240x1260. Det är förövrigt av samma anledning som inte heller ni ser nån större skillnad mot OG PS4.

Trist att de inte mäkta med mer. Man undrar hur "Candyland" fick till den video Zoiler postade tidigare...

Redigerat av pacman, 15 February 2017 - 08:28.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.