Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017

5776 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V (TV) 8 9.537036 (53) Inga priser
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V (TV) 9 8.53846 (38) Inga priser
LG C7 55" OLED (TV) 8 9.166666 (29) Inga priser
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V (TV) 8 8.681818 (21) Inga priser
LG E7 55" OLED (TV) 9 (0) Inga priser
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V (TV) 7 7.4 (4) Inga priser
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V (TV) 9 (0) Inga priser
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V (TV) 9 (0) Inga priser
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V (TV) 5 7.666666 (2) Inga priser
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V (TV) 7 (0) Inga priser
LG 55" Full HD - 55EG9A7V (TV) 4 (0) Inga priser
56 relaterade trådar
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud (2 inlägg) 1 år sedan
OLED-tv (4912 inlägg) 2 år sedan
75"+ (1660 inlägg) 3 år sedan
TV vs projektor (16 inlägg) 5 år sedan
Kanalkartan har ändrats (1 inlägg) 5 år sedan
Märkligt problem med LG OLED 65B7 (25 inlägg) 6 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 6 år sedan
LG oled 55B7V Smart TV eller inte (3 inlägg) 6 år sedan
Lång tid att växla till/från TV-Guide på LG OLED (1 inlägg) 6 år sedan
LG OLED 65C7V defekt bild (7 inlägg) 7 år sedan
55" för max 15 000 kr? (8 inlägg) 7 år sedan
OLED 65", QLED 75" eller LED 85"? (17 inlägg) 7 år sedan
rådgiving av ev köpa av tv oled (5 inlägg) 7 år sedan
TV-Köp - 55-65" - Budget - max ~25k. (16 inlägg) 7 år sedan
Vilken LG enbart för att spela på? (2 inlägg) 7 år sedan
Hjälp, vilken TV av dessa skulle ni köpa? (11 inlägg) 7 år sedan
65" Sony/LG/Samsung LCD eller Oled? (6 inlägg) 7 år sedan
Liknande LG OLED 55” (10 inlägg) 7 år sedan
Lite frågor kring ny tv. (4 inlägg) 7 år sedan
Ny 55:a- samsung Q6F eller NU7455 (10 inlägg) 7 år sedan
Kan man acceptera denna grad av banding OLED? (32 inlägg) 7 år sedan
Problem LG OLED55B7V (13 inlägg) 7 år sedan
LG OLED55B7V hittar bara analoga kanaler (12 inlägg) 8 år sedan
OLED55B7V tappar bild vid HDR (3 inlägg) 8 år sedan
Ojämn ljusstyrka på pixlar - OLED65C7V (6 inlägg) 8 år sedan
Hjälp mig att välja 65 tums. Oled vs LCD LG OLED65C7V vs Sony 65XE9305 (7 inlägg) 8 år sedan
LG 65SK8500 vs Samsung QE65Q7F (5 inlägg) 8 år sedan
Sony KD-65ZD9 eller LG OLED65C7V (7 inlägg) 8 år sedan
LG OLED55B7V eller Sony KD-65XE9005 (30 inlägg) 8 år sedan
Ny tv... LG OLED? Eller LCD? (9 inlägg) 8 år sedan
LG B7,C7,E7 inställningar och bildkalibrering (71 inlägg) 8 år sedan
Samsung QE55Q7F vs. LG OLED55B7V (2 inlägg) 8 år sedan
OLED65B7V, 65XE9305 el. 65DX900E. Vilken skall jag köpa? (41 inlägg) 8 år sedan
Dags att slå till? (23 inlägg) 8 år sedan
Köpråd Receiver? - 4K från dator till TV (1 inlägg) 8 år sedan
LG Oled 55 c7v slocknar när man släcker ljus i huset (7 inlägg) 8 år sedan
Bästa 65" LED max 20K (2 inlägg) 8 år sedan
LG OLED55B7V och Plex via iPhone? (7 inlägg) 8 år sedan
Pristråd OLED (288 inlägg) 8 år sedan
sony 75xe 9405 vs sony kd65 A1 (17 inlägg) 8 år sedan
Tjejkompis behöver ny TV (5 inlägg) 8 år sedan
Köpråd på high-end TV - LG OLED 65" eller Sony LCD 75" (3 inlägg) 8 år sedan
LG 55EG9A7V eller LG 55B7V? (18 inlägg) 8 år sedan
Vilken 65" tv under black friday? (33 inlägg) 8 år sedan
Sony A1 55" eller LG C7V 65" (1 inlägg) 8 år sedan
LG 65E6V eller LG 55B7V (11 inlägg) 8 år sedan
Sony A1 el LGB7 - Black friday och Singles Day (14 inlägg) 8 år sedan
LG OLED55B7V eller Philips 55POS9002 (20 inlägg) 8 år sedan
Lurigt problem med satellitmottagning med LG OLED65C7V smart TV (6 inlägg) 8 år sedan
LG OLED C7V - Sony Bravia A1 (8 inlägg) 8 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 8 år sedan
LG OLED55B7 / 65B7 (72 inlägg) 8 år sedan
1080p LG oled vs 4k LG oled (10 inlägg) 8 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 8 år sedan
köpa 2017 års OLED ... (2 inlägg) 9 år sedan

Postad 29 November 2017 - 10:25

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Precis, men du kan aktivera Netflix fram till 23/12. Alltså finns bannern fram tills dess.

Hur vet de när man köpt TVn?

Postad 29 November 2017 - 10:25

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

En CA-modul ger ingen bild i sig. Den avkodar den krypterade TV-signalen, och det är sen TV'ns (eller boxens) bildbahandling som avgör hur bra bilden blir. Så det blir en bildkvalitet i paritet med andra digitala bildsändningar som man tar emot i TV'n helt enkelt.

Det går utmärkt att spela in kanaler med en ansluten USB-disk. Men du kan bara spela in en kanal åt gången, och det går inte att titta på något annat under den tid som inpelningen pågår. Det finns bara en mottagare...
med en Tivo får du ev. en mottagare till och kan därför spela in på en kanal och titta på en annan. Det kan ev vara en finess som avgör åt boxens håll, beroende på vad man har för behov.

Hmmm, precis, men jag antar att TVns bildbehandling eller depkryptering/avkodning (vad nu den gör) är bättre på tex en ny modern Oled TV vs Tivon och därför ger en något bättre bildupplevelse?

Om de har fel i sina slutsatser i denna tråd vore det helt toppen om du lägger till någon kommentar där. :-)
https://www.minhembi...howtopic=331466

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 11:23.

Postad 29 November 2017 - 10:30

RogerL65
  • RogerL65
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Precis, men du kan aktivera Netflix fram till 23/12. Alltså finns bannern fram tills dess.

Ja, blir intressant att se. Om postnord hittar min TV nån gång, för står iaf 23/11 som inköpsdatum på mitt kvitto. Men netonnet tog bort kampanjen från sin sida redan 23:e så tvivlar på att jag får några fria månader.

Postad 29 November 2017 - 10:36

RitteT
  • RitteT
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Jag har dock inte fått upp bannern.

Är både din TV och Netflix uppdaterade?

Postad 29 November 2017 - 10:54

RitteT
  • RitteT
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hur vet de när man köpt TVn?

Det är just det som är poängen, det vet de inte. Men du ska kunna styrka datumet ifall de frågar.

Postad 29 November 2017 - 11:10

mazzer
  • mazzer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Fick min 65C7 i går och den har en så otroligt bra bild. Går från en 55" Panasonic VT50 och det är ett sådant lyft av färgerna, ljusstyrkan, svärtan och skärpan. Skönt också att slippa Panasonicens horisontella banding och buzz. C7:ans fjärrkontroll var även en riktigt trevlig upplevelse.

Vår plasma har klarat sig i 14000 timmar utan permanenta inbränningar och är inte det minsta orolig över att gå över till OLED.

Mitt exemplar har minimal banding men det var inget som syntes under normalt tittande, eller i t.ex. Xboxens dashboard, utan det krävdes gråa testpatterns för att framkalla det så inget jag bryr mig om.

Även jag beställde min den 23/11 och har inte sett skymten av en Netflix-banner så jag kontaktade LG:s support:

LG Support Det du kan testa då är att återställa TV:n till ursprungliga inställningar.
LG Support Därefter låta TV:n stå på med internet anslutet, utan att gå in i Netflix-appen.
LG Support Då bör bannern dyka upp efter ett tag senast.

Om inte det fungerar fanns det potentiellt möjlighet att få en Netflix-kod istället.

Postad 29 November 2017 - 11:15

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Duger min gamla Onkyo TX-NR727 till min nya LG OLED55B7V eller vad ska jag titta på för recievers om jag ska skaffa nytt?

Det är just det som är poängen, det vet de inte. Men du ska kunna styrka datumet ifall de frågar.

ok, beställde min i Söndags så hoppas det går. 

Postad 29 November 2017 - 11:31

nickeleo
  • nickeleo
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Fast det är ju ingen fraktkostnad för de som beställt från NetonNet?

Jo, om man valde Expressfrakt så var det 159:- i fraktkostnad. Jag pratade med Netonnet igår och de skulle ta bort fraktkostnaden för mig. Han sa att PostNord har fått "väldigt mycket mer volymer" än vad som var förväntat och han tyckte att jag skulle avvakta åtminstone till torsdag innan jag gjorde något.

Då hade jag redan anmält till PostNord och de hörde av sig imorse och sa att de håller på att lokalisera mitt kolli och hör av sig så fort de vet något!

Postad 29 November 2017 - 11:45

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Fick min 65C7 i går och den har en så otroligt bra bild. Går från en 55" Panasonic VT50 och det är ett sådant lyft av färgerna, ljusstyrkan, svärtan och skärpan. Skönt också att slippa Panasonicens horisontella banding och buzz. C7:ans fjärrkontroll var även en riktigt trevlig upplevelse.

Vår plasma har klarat sig i 14000 timmar utan permanenta inbränningar och är inte det minsta orolig över att gå över till OLED.

Mitt exemplar har minimal banding men det var inget som syntes under normalt tittande, eller i t.ex. Xboxens dashboard, utan det krävdes gråa testpatterns för att framkalla det så inget jag bryr mig om.

Även jag beställde min den 23/11 och har inte sett skymten av en Netflix-banner så jag kontaktade LG:s support:

Om inte det fungerar fanns det potentiellt möjlighet att få en Netflix-kod istället.

Om du är nöjd gå från en panasonic plasma som är 5 år borde en annan bli nöjd gå från en panasonic plasma 10 år

Men det är lite ironiskt hur vissa rapportera bilden när de fått C7

Ett par har klagat ett par är nöjda

Postad 29 November 2017 - 11:46

RogerL65
  • RogerL65
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jo, om man valde Expressfrakt så var det 159:- i fraktkostnad. Jag pratade med Netonnet igår och de skulle ta bort fraktkostnaden för mig. Han sa att PostNord har fått "väldigt mycket mer volymer" än vad som var förväntat och han tyckte att jag skulle avvakta åtminstone till torsdag innan jag gjorde något.

Då hade jag redan anmält till PostNord och de hörde av sig imorse och sa att de håller på att lokalisera mitt kolli och hör av sig så fort de vet något!

Vet inte om jag ska höra med netonnet med, fast har ju fått 2 andra delar av leveransen. Bara 55B7V som idag uppdaterats till försenad av okänd anledning. Vet inte om det är en hel lastbil som försvunnit då många som beställde tidigt saknar sin B7

Redigerat av RogerL65, 29 November 2017 - 11:47.

Postad 29 November 2017 - 11:48

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 1

Det kommer troligtvis krävas soundbar till C7

Har sett några på NON för 1000 lappen borde räcka för mina behov?

Bor ändå i hyreslägenhet så kan ändå inte dra på fullt

Postad 29 November 2017 - 11:58

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Om du är nöjd gå från en panasonic plasma som är 5 år borde en annan bli nöjd gå från en panasonic plasma 10 år

Men det är lite ironiskt hur vissa rapportera bilden när de fått C7

Ett par har klagat ett par är nöjda

Tycker man har läst om betydligt fler rent lyriska ägare än missnöjda.

Problemet är väl också att det varierar enormt om folk lämnar in för kaliberering, vad det är för typ av kalibreringstjänst (hur bra de utför kalibreringen), om man försöker kalibrera (ställa in) själv eller om man enbart köper TVn i butik och inte gör något alls?

Möjligt folk missar helheten ibland också, kvalitetén ut beror ju förutom kalibreringen enormt mycket på signalkällan också, vilket format som visas etc.

Däremot är så klart inbränning lite oroande om det nu är så att det relativt enkelt inträffar på LG Oled men detta verkar långt ifrån utrett ännu.

Det svider så klart i kassan, att köpa en 65 tums Oled, förväntningarna blir skyhöga och folk kanske tror att bara för att de nu pungar ut med en jäkla massa pengar så betyder det per automatik att de nu har världens bästa TV, riktigt så enkelt är det ju inte. Köp en sprillans BMW M5 eller en Tesla och du kommer ändå hitta vissa saker du blir besviken på.

Storleken gör ju en hel del för upplevelsen också, dvs även om man gått på en billigare 65 eller 75 tummare blir upplevelsen fantastisk  ändå om man jämför med denna 11 år gamla Samsung LCDn man hade. ;-)

Inte en chans att jag skulle köpt LG Oled 65 tum om det inte vore för att prisnivån var något bättre nu under black friday helgen, min smärtgräns var väl egentligen runt 15 lapp för en jäkla TV men nu tänjde jag på den, får skylla på frugan också. ;-)

Däremot känner jag att valet 65 tum vs 55 ändå var helt rätt trots att prisskillanden på 9 lapp mellan dessa båda var lite löjlig. 65-75 är vad man vill ha i vardagsrummet, blir en exceptionellt mycket bättre upplevelse.

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 13:56.

Postad 29 November 2017 - 12:04

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Tycker man har läst om betydligt fler rent lyriska ägare än missnöjda.

Problemet är väl också att det varierar enormt om folk lämnar in för kaliberering, vad det är för typ av kalibreringstjänst (hur bra de utför kalibreringen), om man försöker kalibrera (ställa in) själv eller om man enbart köper TVn i butik och inte gör något alls?

Möjligt folk missar helheten ibland också, kvalitetén ut beror ju förutom kalibreringen enormt mycket på signal källan också, vilket format som visas etc.

Däremot är så klart inbränning lite oroande om det nu är så att det relativt enkelt inträffar på LG Oled men detta verkar långt ifrån utrett ännu.

Det svider så klart i kassan, att köpa en 65 tums Oled, förväntningarna blir skyhöga och folk kanske tror att bara för att de nu pungar ut med en jäkla massa pengar så betyder det per automatik att de nu har världens bästa TV, riktigt så enkelt är det ju inte. Köp en sprillans BMW M5 eller en Tesla och du kommer ändå hitta vissa saker du blir besviken på.

Jag har sett C7 A1 mata 720P material så där blir jag troligtvis lika nöjd som jag kört med SD material nu

Enda skillnaden jag såg på alla i den butiken var OLED hade så klart bättre svärta

Nu kanske man tar steget med HD kanaler och HDMI borde man bli ännu mer nöjd

Det som personer klagat på innan med OLED är kanske för priset 36K får man det för 23K nåt annat

Hoppas jag blir nöjd med min för jag anser man knappt kan få en mer stilren snyggare TV än C7 idag

Postad 29 November 2017 - 12:15

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Jag har sett C7 A1 mata 720P material så där blir jag troligtvis lika nöjd som jag kört med SD material nu

Enda skillnaden jag såg på alla i den butiken var OLED hade så klart bättre svärta

Nu kanske man tar steget med HD kanaler och HDMI borde man bli ännu mer nöjd

Det som personer klagat på innan med OLED är kanske för priset 36K får man det för 23K nåt annat

Hoppas jag blir nöjd med min för jag anser man knappt kan få en mer stilren snyggare TV än C7 idag

Visst sved det lite i kassan men jag är nöjd och det var på tiden att jag bytte ut vår LE40M61BX från 2006 (som jag dock är nöjd med). Skillnaden mellan 65 och 40 tum är också så skön, behagligare att se på, kanske speciellt nu när man hunnit bli 47 år (fy f-n) och kanske inte ser lite knivskarpt som förr. ;-)

Designen är fin och är väl en av orsakerna till att frugan blev besatt av den, själv läser jag specarna. ;-)

Det enda jag försöker reda ut och analyserar nu är om jag ska skippa Tivo boxen till förmån för CA-modul/kort in i TVn istället. ;-)

Ja, har du nu investerat i en Oled TV tycker jag du bör sikta på HD kanaler etc för att nyttja TVns kapacitet (jag gjorde så) även om det kan bli en liten investering till beroende på abonnemang etc. Att först investera i en super modern TV men sedan mata den med en icke högupplöst signal/källa blir lite konstigt, då kunde man på sätt och vis lika gärna köpt en billigare TV kan jag tycka? Sedan varierar det väl hur folk använder TVn, en del spelar, en del streamar i huvudsak, laddar ner filmer, blue ray etc. Alla kanske helt enkelt inte tycker det är värt ett abonnemang som ger HD TV, jag tycker dock helt klart att det ökar upplevelsen.

HD vs inte HD är också en intressant grej/upplevelse om man inte är van speciellt när allt blir så uppförstorat, man kan nästan uppleva bilden som provocerande skarp i vissa lägen och att kanalerna som inte matar ut HD i vissa fall kan vara något behagligare/mjukare att se på. Men summa summarum så föredrar jag ändå upplevelsen HD kanalerna ger. :-)

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 12:43.

Postad 29 November 2017 - 12:21

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Visst sved det lite i kassan men jag är nöjd och det var på tiden att jag bytte ut vår LE40M61BX från 2006 (som jag dock är nöjd med). Skillnaden mellan 65 och 40 tum är också så skön, behagligare att se på, kanske speciellt nu när man hunnit bli 47 år (fy f-n) och kanske inte ser lite knivskarpt som förr. ;-)

Designen är fin och är väl en av orsakerna till att frugan blev besatt av den.

Det enda jag försöker reda ut och analyserar nu är om jag ska skippa Tivo boxen till förmån för CA-modul/kort in i TVn istället. ;-)

Ja, har du nu investerat i en Oled TV tycker jag du bör sikta på HD kanaler etc för att nyttja TVns kapacitet (jag gjorde så) även om det kan bli en liten investering till beroende på abonnemang etc.

Jag kör med Telia och de har idiotabonnemang tvilling och då ryker hd kanalerna

Tvilling kör jag endast för att komma åt det inspelningsbara materialet på den andra boxen

Försöker hitta ett alternativ men det tycks vara få, med C7 kan man koppla in USB hårddisk men då är det bara på den TV man kan se det inspelningsbara.

Postad 29 November 2017 - 12:33

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Jag kör med Telia och de har idiotabonnemang tvilling och då ryker hd kanalerna

Tvilling kör jag endast för att komma åt det inspelningsbara materialet på den andra boxen

Försöker hitta ett alternativ men det tycks vara få, med C7 kan man koppla in USB hårddisk men då är det bara på den TV man kan se det inspelningsbara.

Ok, vet ej vilka alternativ som skulle kunna vara lämpliga för dig men det kan du säkert få hjälp med här. Oftast är den här typen av forum långt bättre än den hjälp man får i butiker (går knappt att jämföra). I övrigt finns det säkert diverse olika coola lösningar att hantera inspelat/lagrat samt streamad media i hemmet mellan olika skärmar (tv apparater, paddor, datorer etc) men inte heller här kan jag ge råd. Jag är bra på data men ligger lite efter när det gäller avancerad mediahantering och inte förrän nu jag har ett premium TV abonnemang förutom det som ingick gratis via hyran i vår brf. ;-)

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 13:33.

Postad 29 November 2017 - 12:40

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Är både din TV och Netflix uppdaterade?

TVn skulle de uppdaterat i butiken åt mig innan leverans men jag får dubbelkolla att den har aktuell version. Är det ok att göra online uppdatering eller bör man köra via USB sticka?

Uppdateringen för 65C7V tar jag väl härifrån?

http://www.lg.com/se...elNum=OLED65C7V

Netflix är garanterat uppdaterad, vet inte ens om det gick att starta den utan att först uppdatera Netflix appen?

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 12:42.

Postad 29 November 2017 - 12:55

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Så nu ska TVn upp på väggen. Har betong/lättbetongvägg och funderar på om det ens är möjligt utan att riska att den ramlar ned, hehe. Tips på något slimmat som har lite inställningsmöjligheter var gäller positionering osv? Gissar att man inte borrar perfekt rätt nämligen..

Postad 29 November 2017 - 13:01

RitteT
  • RitteT
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

TVn skulle de uppdaterat i butiken åt mig innan leverans men jag får dubbelkolla att den har aktuell version. Är det ok att göra online uppdatering eller bör man köra via USB sticka?

Netflix är garanterat uppdaterad, vet inte ens om det gick att starta den utan att först uppdatera Netflix appen?

Precis, tanka ner den från sidan.

Postad 29 November 2017 - 13:01

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Besynnerligt vad folk är rädda för att hänga upp sin tv😉
Med rätt skruv/plugg anpassat för väggens material kan du hänga upp vad som helst utan risk.

Postad 29 November 2017 - 13:09

Unregistered7bb1c05f
  • Unregistered7bb1c05f
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Så nu ska TVn upp på väggen. Har betong/lättbetongvägg och funderar på om det ens är möjligt utan att riska att den ramlar ned, hehe. Tips på något slimmat som har lite inställningsmöjligheter var gäller positionering osv? Gissar att man inte borrar perfekt rätt nämligen..

Jag har hängt upp min 50-tummare på en lättbetongvägg...inga problem.

Rätt plugg för just den betongen och inte för korta skruv så är det lugnt. 

Lycka till  :D

Postad 29 November 2017 - 13:30

Stith
  • Stith
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Mig veterligen blir det likadant på Youtube-app samt Netflix, första gången man överhuvudtaget startar dom får du en flagga om att "du behöver uppdatera appen...".

Då hamnar man på LG Content Store's sida för resp. och "Uppdatera" är enda du kan välja. Efter det är gjort kan du sedan starta själva appen.

Jag har nu senaste månaden plöjt varenda tråd/video rörande OLED på alla möjliga sidor. Funderar lite fortfarande på om det är "självklart man ska uppdatera" direkt, samt om OLED Light/Contrast ska stå på 100/100 på Cinema mode (av oro för ev. större risk då för IR/BI) som många rekommendationer verkar vara(trots att det inte direkt verkar finnas någon standard/rätt/fel i dagsläget för HDR).

Har fortfarande min på 03.60.09(tror jag det var), default från butik.(tillv. datum 12/10 -17)

Vet inte vad som egentligen ska förbättras just med 04.xx.xx då många där verkar har fått fix på vissa saker men istället fått andra buggar och då försökt nedgradera(i vissa fall lämnat igen så de fått en ny TV med äldre firmware).

I detta forum har jag iofs inte sett direkt någon som nedgraderat eller bytt TV(som vissa på AVSforum), pga så pass stora problem med nyare FW. Kanske något skiljer EU vs USA-modeller, eller så bara betydligt mer folk som skriver där -> även mindre problem blir mer synliga.Plus att de verkar använda TV mer till annat än att just se TV/film och helt andra tjänster på andra plattformar.

Vad säger ni andra ägare ? Har alla uppdaterat sina rakt av nu efter Black Friday-vågen, ni som fått era ?

Som avslutning kan jag säga TV'n i sig är helt otrolig och ser det väldigt svårt att någonsin kunna gå tillbaka till LED LCD igen :) På ett sätt lite glad att XE930 aldrig kom i samma prisnivå som denna, då hade det hade det kunnat bli den och man hade gått miste om denna bild.

WebOS med fjärren får mig fundera varför ingen annan har liknande välfungerande OS och styrning, smidigare får man leta efter, stort plus!

Redigerat av Stith, 29 November 2017 - 13:32.

Postad 29 November 2017 - 13:55

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Jaha efter att ha beställt en 55" TV då jag fått information om att posten kan leverera på förmiddagar så kan jag nu bara få leverans på eftermiddag eller kväll i mitt postnummerområde.

Postad 29 November 2017 - 14:11

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Som avslutning kan jag säga TV'n i sig är helt otrolig och ser det väldigt svårt att någonsin kunna gå tillbaka till LED LCD igen :) På ett sätt lite glad att XE930 aldrig kom i samma prisnivå som denna, då hade det hade det kunnat bli den och man hade gått miste om denna bild.

WebOS med fjärren får mig fundera varför ingen annan har liknande välfungerande OS och styrning, smidigare får man leta efter, stort plus!

Enda TV jag egentligen var intresserad av var EX930 som lägst låg den på 19990 kr på ELG för "klubbmedlemmar" tyvärr slog man inte till då

Sen dök C7 upp med tokraset 13K och såldes för 1000 lappen billigare än än EX930 man hade ångrat sig inte bokat den

Så jag tvekar mellan EX930 och C7

Postad 29 November 2017 - 14:38

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Pratade precis med LG support om Netflix och precis som ni säger måste man ha senaste firmware och Netflix uppdaterat. I vissa fall krävs även en fabriksåteratällning och det är det som återstår för mig att testa. Jag körde följande sekvens som kanske ställde till det.
1 startade med gammal fw
2 uppdaterade Netflix
3 uppdaterade fw
4 efter ny fw så dök det upp ytterligare en Netflix update som jag körde
5 nu ska jag prova återställning.
Annars får LG aktivera manuellt via nån kod men det tar någon dag.

Postad 29 November 2017 - 14:42

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Mig veterligen blir det likadant på Youtube-app samt Netflix, första gången man överhuvudtaget startar dom får du en flagga om att "du behöver uppdatera appen...".
Då hamnar man på LG Content Store's sida för resp. och "Uppdatera" är enda du kan välja. Efter det är gjort kan du sedan starta själva appen.

Jag har nu senaste månaden plöjt varenda tråd/video rörande OLED på alla möjliga sidor. Funderar lite fortfarande på om det är "självklart man ska uppdatera" direkt, samt om OLED Light/Contrast ska stå på 100/100 på Cinema mode (av oro för ev. större risk då för IR/BI) som många rekommendationer verkar vara(trots att det inte direkt verkar finnas någon standard/rätt/fel i dagsläget för HDR).

Har fortfarande min på 03.60.09(tror jag det var), default från butik.(tillv. datum 12/10 -17)
Vet inte vad som egentligen ska förbättras just med 04.xx.xx då många där verkar har fått fix på vissa saker men istället fått andra buggar och då försökt nedgradera(i vissa fall lämnat igen så de fått en ny TV med äldre firmware).

I detta forum har jag iofs inte sett direkt någon som nedgraderat eller bytt TV(som vissa på AVSforum), pga så pass stora problem med nyare FW. Kanske något skiljer EU vs USA-modeller, eller så bara betydligt mer folk som skriver där -> även mindre problem blir mer synliga.Plus att de verkar använda TV mer till annat än att just se TV/film och helt andra tjänster på andra plattformar.

Vad säger ni andra ägare ? Har alla uppdaterat sina rakt av nu efter Black Friday-vågen, ni som fått era ?

Rapporteras ju om flera bildförbättringar och bättre motionhantering på 4.70 ...kolla Vincent Youtube klipp på hdtvtest. Sedan krävs det nog för att få Netflix promo

Postad 29 November 2017 - 15:09

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Pratade precis med LG support om Netflix och precis som ni säger måste man ha senaste firmware och Netflix uppdaterat. I vissa fall krävs även en fabriksåteratällning och det är det som återstår för mig att testa. Jag körde följande sekvens som kanske ställde till det.
1 startade med gammal fw
2 uppdaterade Netflix
3 uppdaterade fw
4 efter ny fw så dök det upp ytterligare en Netflix update som jag körde
5 nu ska jag prova återställning.
Annars får LG aktivera manuellt via nån kod men det tar någon dag.

Hmmm, när man uppdaterat fw, återställer etc påverkar det kalibrering och inställningar som gjorts tidigare?

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 15:54.

Postad 29 November 2017 - 15:32

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
För er som uppgraderat fw på denna, har ni kört via usb-sticka eller via wifi?

När jag nyss försökte att leta efter uppdateringar i menyn via wifi sa den att det inte fanns några.

Och då har jag även 03.60.09.

Redigerat av masse70, 29 November 2017 - 15:34.

Postad 29 November 2017 - 15:38

Alex73
  • Alex73
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

För er som uppgraderat fw på denna, har ni kört via usb-sticka eller via wifi?

När jag nyss försökte att leta efter uppdateringar i menyn via wifi sa den att det inte fanns några.

Och då har jag även 03.60.09.

Jag gjorde oxå flera försök via menyn innan jag tröttnade och drog ned det på ett usb stick och gick den vägen istället

Postad 29 November 2017 - 15:51

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Det här verkar jäkligt udda, kan det verkligen stämma??

https://www.prisjakt...t.php?o=4095124

Själv tror jag att denna oerhört missnöjda person är lite ute och cyklar, att stämpla C7 som generellt ljussvagare än B7 med luddig referens till google sökningar?

Citerar:

"Köpte först en b7 men lämnade tillbaka och köpte en c7 när EG körde blackfriday. Framförallt var det foten på B7 som störde, den är nästan 4cm djupare jämfört med C7. Gjorde att jag inte kunde skjuta in mediabänken mot väggen och samtidigt ha LG SJ9 soundbar framför tvn. Med C7 får det precis plats.

Det negativa är att C7 känns betydligt ljussvagare än B7, enligt LGs kundtjänst ska det inte finnas några skillnader mellan modellerna mer än fot och ram. Men en snabb sökning på Google säger annorlunda, enligt flera mätningar verkar C7 ha 5-10% lägre ljusstyrka än B7. I verkligheten känns det mer än så, sen vet jag inte om jag möjligtvis fått ett måndagsex av min C7.

Efter ett par dagars ytterligare användare måste jag säga att även skärpan känns sämre på C7, har försökt pilla lite med inställningar men inte hittat något som kommer i närheten av bilden på B7. Sänker därför betyget."

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 15:53.

Postad 29 November 2017 - 16:02

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Att C7 ska vara ljussvagare tror jag inte på men kan mycket väl vara så att han fick ett dåligt exemplar. Finns som sagt några på avforums som har stor erfarenhet som lämnat tillbaka en C7/E7 pga banding sedan fått ett nytt exemplar som har varit ljussvagare och haft sämre skärpa och mer brus i bilden och att dra upp OLED light har inte hjälpt. Har nog sett 5 olika personer nämna det på avforums men detta är första gången någon här nämner det.

Tror dock inte det är vanligt alls men det händer uppenbarligen.

Postad 29 November 2017 - 16:05

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Att C7 ska vara ljussvagare tror jag inte på men kan mycket väl vara så att han fick ett dåligt exemplar. Finns som sagt några på avforums som har stor erfarenhet som lämnat tillbaka en C7/E7 pga banding sedan fått ett nytt exemplar som har varit ljussvagare och haft sämre skärpa och mer brus i bilden och att dra upp OLED light har inte hjälpt. Har nog sett 5 olika personer nämna det på avforums men detta är första gången någon här nämner det.

Tror dock inte det är vanligt alls men det händer uppenbarligen.

Ja, men att peka ut C7 och sänka den i betyg, rimligen borde väl i så fall B7 finnas i lika många dåliga exemplar, att B7A skiljer sig något vet jag men C7V och B7V ska ju vara totalt identiska med undantag av fot och ram eller blåljuger LG om detta?

Det som den missnöjda personen ska/måste göra är att byta ut sitt måndagsex av C7.

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 16:12.

Postad 29 November 2017 - 16:05

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Gött man fått HBO play innan man får ny TV, Förutom de övriga 20 filmkanaler man redan har :)

Netflix blir bonus :D

Postad 29 November 2017 - 16:10

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Gött man fått HBO play innan man får ny TV, Förutom de övriga 20 filmkanaler man redan har :)

Netflix blir bonus :D

Jag börjar bli lite orolig över alla jäkla abonnemangskostnader man åker på nu för tiden dock. ;-)

Spotify, Dropbox, Netflix, Viaplay, Com Hem, Bahnhof, Mathleaks (till dottern), you name it......

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 16:11.

Postad 29 November 2017 - 16:12

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0

Ja, men att peka ut C7, rimligen borde väl i så fall B7 finnas i lika många dåliga exemplar, att B7A skiljer sig något vet jag men C7V och B7V ska ju vara totalt identiska med undantag av fot och ram eller ljuger LG om detta?

Jag har en C7. Superljus och superskarp. Om man ställer in den så.
Drar vanligtvis ner skärpekontrollerna för att undvika skärningsartefakter på mina displayer. Men på normalinställning så är det skarpt.

Det finns fler kontroller för skärpa och kantskärpa. Så det är aningen rörigt.  Dessutom om man drar på brusreducering så minskar den upplevd skärpa lite också.

Postad 29 November 2017 - 16:29

Jdad
  • Jdad
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Idag kom den äntligen, C7V, och nu står den på plats och ser mäktig ut :) Upp på väggen kommer senare.

Jag har följt spörsmålen kring Netflix och undrar om konsensus är att man måste uppdatera FW för att få det att fungera? 

En smula märkligt att den måste laddas ner och köras via USB, undrar varför den inte kan dras direkt via Ethernet än. Tillverkningsdatum är november 2017 men FW i den är "bara" 03.60.09.

(Jag tillhör de som fick lägga min beställning innan det blev fredag, vilket ju enkelt kan bevisas via orderbekräftelse från EG på mail).

Bara hunnit börja titta lite i inställningarna men det enda jag gjort är att ändra till isf för ljust rum (den för mörkt rum gav rätt mörk bild men jag har för all del rätt mkt ljus på i vardagsrummet). Har sett att det länkats till olika inställningstips här men har ännu inte hunnit fördjupa mig i dem.

MEN... jag blir inte klok på hur man får fjärren att styra TV-boxen? Valde fabrikat i menyn och sen var det tre grejor man skulle klicka på skärmen? Händer ingenting när jag testar. Tips?

Postad 29 November 2017 - 16:35

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Idag kom den äntligen, C7V, och nu står den på plats och ser mäktig ut :) Upp på väggen kommer senare.

Jag har följt spörsmålen kring Netflix och undrar om konsensus är att man måste uppdatera FW för att få det att fungera? 

En smula märkligt att den måste laddas ner och köras via USB, undrar varför den inte kan dras direkt via Ethernet än. Tillverkningsdatum är november 2017 men FW i den är "bara" 03.60.09.

(Jag tillhör de som fick lägga min beställning innan det blev fredag, vilket ju enkelt kan bevisas via orderbekräftelse från EG på mail).

Bara hunnit börja titta lite i inställningarna men det enda jag gjort är att ändra till isf för ljust rum (den för mörkt rum gav rätt mörk bild men jag har för all del rätt mkt ljus på i vardagsrummet). Har sett att det länkats till olika inställningstips här men har ännu inte hunnit fördjupa mig i dem.

MEN... jag blir inte klok på hur man får fjärren att styra TV-boxen? Valde fabrikat i menyn och sen var det tre grejor man skulle klicka på skärmen? Händer ingenting när jag testar. Tips?

Vad har du för box? För mig gick det bättre när jag valde Com Hem istället för Tivo via menyn/bilden enhetsanslutningar (tror den hette så). Går i och för sig också enkelt att få Tivo fjärren att styra LGn men lyckades inte hitta någon knapp för att få upp LGn menyn när jag körde via Tivo fjärren.

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 29 November 2017 - 16:38.

Postad 29 November 2017 - 16:42

Unregisteredea8824e3
  • Unregisteredea8824e3
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Jag kör med HDR Standard på min E6a, den ska va mest korrekt enligt folk, vet inte om det är samma på årets modeller dock men det antar jag  :unsure: sedan stänger jag av alla bildförbättringar såklart. Ser inte varför game mode skulle vara bättre för film? när du spelar så klart för lägre latens men inte film :)

Jag hoppas att det blir mindre artifakter, åtminstone på min gamla TV.

Får jag fråga: använder Du REC.2020 eller REC.709 på Madvr med denna TV?

Redigerat av Unregisteredea8824e3, 29 November 2017 - 16:47.

Postad 29 November 2017 - 16:53

Jdad
  • Jdad
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Vad har du för box? För mig gick det bättre när jag valde Com Hem istället för Tivo via menyn/bilden enhetsanslutningar (tror den hette så). Går i och för sig också enkelt att få Tivo fjärren att styra LGn men lyckades inte hitta någon knapp för att få upp LGn menyn när jag körde via Tivo fjärren.

Jag har en Arris, tror den heter 4301, från Telia. Den skiner blankt i LGs fjärr :)

Postad 29 November 2017 - 17:07

Unregisteredaa36c725
  • Unregisteredaa36c725
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Fick precis hem min LG65C7, yay, dock hittar jag inte några skruvar att fästa foten i TV:n med. Borde de ligga i lådan med manualerna och fjärren eller sitter de tejpade på något obskyrt ställe? Har letat överallt i emballaget men hittar inga.

Postad 29 November 2017 - 17:15

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0

Fick precis hem min LG65C7, yay, dock hittar jag inte några skruvar att fästa foten i TV:n med. Borde de ligga i lådan med manualerna och fjärren eller sitter de tejpade på något obskyrt ställe? Har letat överallt i emballaget men hittar inga.

De låg i manuallådan.

Postad 29 November 2017 - 17:16

Unregisteredea8824e3
  • Unregisteredea8824e3
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Kan inte Du vara en assjyst lirare och mäta höjd och bredd på kartongen? :blush:

Funderar på om vi kan få in den i baksätet på en S80. :huh:

Postad 29 November 2017 - 17:20

Unregisteredaa36c725
  • Unregisteredaa36c725
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

De låg i manuallådan.

Tack, det var jag som var idiot. Trodde för mitt liv inte att de små små små skruvarna kunde vara avsedda för foten, men tydligen var de det. Tack.

Kan inte Du vara en assjyst lirare och mäta höjd och bredd på kartongen? :blush:

Funderar på om vi kan få in den i baksätet på en S80. :huh:

Jorå 168*93*23 cm.

Postad 29 November 2017 - 17:25

Stith
  • Stith
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Rapporteras ju om flera bildförbättringar och bättre motionhantering på 4.70 ...kolla Vincent Youtube klipp på hdtvtest. Sedan krävs det nog för att få Netflix promo

Så sant, kom på efter min post att såklart en av de större ändringarna var att Technicolor-läget tillkom som jag läst mycket om. Dock när jag plöjde LG OLED 2017 Calibration...-tråd på AVSForum igår verkar de inte ha kunnat se någon egentlig skillnad alls gentemot ISF-lägena. Det största man missar är väl då kanske motion-hanteringen som Vincent gick igenom på sin video hmmm...får fundera.

Gjorde ju en total miss på C7'ans inputs och min gamla box har endast komposit/scart så har inte kunnat kolla TV HD-content med ny box då ekonomin tog sig en känga denna månad :)

Redigerat av Stith, 29 November 2017 - 17:30.

Postad 29 November 2017 - 17:35

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Jag har en Arris, tror den heter 4301, från Telia. Den skiner blankt i LGs fjärr :)

Du går via enhetsanslutningar och väljer sedan ut Arris eller har du tittat om Telia finns i den stora listan?

Postad 29 November 2017 - 17:37

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Ja, men att peka ut C7 och sänka den i betyg, rimligen borde väl i så fall B7 finnas i lika många dåliga exemplar, att B7A skiljer sig något vet jag men C7V och B7V ska ju vara totalt identiska med undantag av fot och ram eller blåljuger LG om detta?

Det som den missnöjda personen ska/måste göra är att byta ut sitt måndagsex av C7.

Fast han ska ge väl ge sitt sitt betyg baserat på hur han upplever den ändå? Det är ju såklart möjligt att det finns samma exemplar med B7 men nu hände det för honom med C7 och då får han ge betyget efter de förutsättningarna. Skulle han byta den mot en annan C7 och bli nöjd uppdaterar han säkert betyget.

Postad 29 November 2017 - 17:38

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Det här verkar jäkligt udda, kan det verkligen stämma??

https://www.prisjakt...t.php?o=4095124

Själv tror jag att denna oerhört missnöjda person är lite ute och cyklar, att stämpla C7 som generellt ljussvagare än B7 med luddig referens till google sökningar?

Men jisses, det är ju en användare här som skrivit om det där. Senast igår.

Det finns två alternativ: måndags-ex eller användarfel. Gå tillbaka i tråden så kan du läsa mer om det.

Redigerat av p1er, 29 November 2017 - 17:42.

Postad 29 November 2017 - 18:21

Unregisteredc03597a1
  • Unregisteredc03597a1
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hur får jag Timeshift att fungera?
Har en 1TB WD extern HDD.

Kan inte se vart jag formaterar om hårddisken och hur man sätter igång Timeshift?

Postad 29 November 2017 - 18:24

Unregistered7e591ba6
  • Unregistered7e591ba6
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Känner mig som en idiot men vart uppdaterar jag firmware?

Postad 29 November 2017 - 18:28

Unregisteredea8824e3
  • Unregisteredea8824e3
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Var beställde Ni Er TV ifrån? Är Ni nöjda?

Är detta denna TV av de som finns ute nu, som har en bild som är mest lik den bild som plasmor hade? :unsure:

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.