Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 07 February 2013 - 13:05
Tycker nog ingen av dom.. Det är för tunna grejer oavsett för att kunna dämpa effektivt över ett brett register.
Senast köpte jag från Thomann. Själva botten av dämpet är jättetunt, men skillnaden mellan topp och botten på "taggarna" är sex centimeter.
Jag valde att köra den med isolering bakom. Det tror jag är bäst om man vill dämpa/diffusera effektivt bredbandigt.
http://www.thomann.d...midenschaum.htm
De på musicstore finns faktiskt 100mm tjocka, men det är kanske tjockleken du syftar på är det största problemet med dessa dämpplattor?
http://www.musicstor...-REC0009442-000
Postad 07 February 2013 - 13:14
Varför inte bara vanlig isolering,men är det utseendet så är jag med på noterna.
Postad 07 February 2013 - 13:25
Nu så här i efterhand kan jag också intyga att Isover Piano fungerar bra
Postad 07 February 2013 - 13:46
För jag är lat och inte orkar klä in det?Varför skum ?
Varför inte bara vanlig isolering,men är det utseendet så är jag med på noterna.
Postad 07 February 2013 - 13:56
Postad 07 February 2013 - 15:47
Varför skum ?
Skum med toppar på dämpar de högre frekvenserna bättre. Det har med ytreflektion att göra alltså.
Postad 07 February 2013 - 15:50
Jag tycker att mina högtalare är ganska vassa, skulle det då kunna bli bättre om jag köpte sådana "skumplattor"?Skum med toppar på dämpar de högre frekvenserna bättre. Det har med ytreflektion att göra alltså.
Postad 07 February 2013 - 15:52
Du diffuserar ju inget med det skummet, tankevurpa?
Skum med toppar på dämpar de högre frekvenserna bättre. Det har med ytreflektion att göra alltså.
Jag tror även att det medför en viss diffussion i dom högre frekvenserna.
Det är ju ett ganska kompakt skum.
Postad 07 February 2013 - 17:24
Dämpa dom högre frekvenserna är väl absolut det enklaste, så det behövs väl inga toppiga skumbitar för det.
Jag tror även att det medför en viss diffussion i dom högre frekvenserna.
Det är ju ett ganska kompakt skum.
Då tror jag att du tror väldigt fel...
Klä in isolering går ju hur snabbt som helst! Regla ut lite, fylla & klä med lite akustiskt stretchigt tyg.
Billigare samt snyggare och dämpar längre ner, snyggare och snyggare jaja det är väl iofs en smaksak.
Postad 07 February 2013 - 22:40
Postad 07 February 2013 - 23:24
Han försöker nog att se cool ut, men tyvärr ser han bara förjävla gay ut...
http://www.youtube.c...eature=youtu.be
Postad 07 February 2013 - 23:47
Jadu, han sa "det kan ju inte lukta gammalt i nya lägenheten"... Seriös killeVarför inte intresserad av begagnat ?
Postad 07 February 2013 - 23:47
Bifogad fil(er)
Postad 08 February 2013 - 00:58
Den här måste ju in här också, bara för att man blir glad av att se den !
hahah, roligaste jag sett på länge
Postad 08 February 2013 - 05:50
Festligt. Skulle fiska med grabben i fjol. Började gräva mask och stötte på en hel den fina kandidater. Jag säger att han ska börja plocka upp dom medan han tittar på mig och säger "Nej pappa det får ju du göra, det är ju äckligt" haha samma sak va det med när fisken skulle dras upp. Barn är för gooa.Den här måste ju in här också, bara för att man blir glad av att se den !
Postad 08 February 2013 - 12:16
Jag läste detta; "With their aluminum cones, rubber surrounds, and fairly small xmax, they are hands down, the cleanest subs I have ever heard. No flopping or distortion, though they are power hungry, running between 400- 800 watts."
Om Dayton Audio RSS460HO-4 18" Reference HO. Frågan är då; Vill man ha litet x-max om man bygger en sub endast för musik?
Postad 08 February 2013 - 15:27
Nej, sambandet är inte entydigt.
Hur är det, du är så fåordig nu förtiden.
Inte riktigt likt dig...
Postad 08 February 2013 - 16:54
Hur är det, du är så fåordig nu förtiden.
Inte riktigt likt dig...
Jag sitter inte vid datorn så ofta längre bara. Fokuserar på vår lägenhet och på yoga för att få ordning på ett par trasiga kroppsdelar (huvud och arm). Så de svar jag skriver brukar skrivas från telefonen på jobbet. Där har jag varken tid eller lust att skriva långa svar, så det blir lite kort utan de utvecklingar av svaret som jag brukar plita ned.
Angående baselement och litet xMax så är det ju redan uppmätt massa basar och konstaterat att det finns element som har långt xMax OCH låg dist, men även baselement med kort slaglängd och HÖG dist. Det är helt enkelt inte ett entydigt samband.
Angående absorption och pyramidskum så verkar det ha med både form och akustisk impedans i materialen att göra som gör att det inte räcker med bara iso-skivor. Men hela sanningen har jag inte förstått ännu tyvärr. Får väl återkomma när jag greppat det hela.
Skrivkramp? Nej då. Bara ändrade prioriteringar.
Jo just det... jag akutrepar med Viperia för att täcka för deras sparkade trummis på Emergenza den 22:a också.
Postad 08 February 2013 - 17:29
Är det positivt med litet x-max om man vill ha bas med lite dist?
Jag läste detta; "With their aluminum cones, rubber surrounds, and fairly small xmax, they are hands down, the cleanest subs I have ever heard. No flopping or distortion, though they are power hungry, running between 400- 800 watts."
Om Dayton Audio RSS460HO-4 18" Reference HO. Frågan är då; Vill man ha litet x-max om man bygger en sub endast för musik?
Det beror nog på vad du vill kunna återge för frekvenser.
Om du sätter gränsen vid kanske 30-40Hz krävs väldigt lite av elementet.
Vill du gå djupare i frekvens måste du kunna svepa mycket luft. Hur du tar dej dit har ingen större betydelse.
Du kan ha jättemånga små element med normal slaglängd, lite större men färre element med mindre slaglängd, eller få jättestora element med lång slaglängd. O allt däremellan.
Sen vill du kanske inte dimensionera så att du måste nyttja hela elementets slaglängd vid normal lyssning om du vill ha låg dist. Då är systemet för litet.
Ju mindre varje element behöver arbeta vid normal lyssning, desto mindre dist får du.
Det är just därför Komorok har byggt ett jättesystem med 24 st långslagiga 12".
Det har han inte byggt för att kunna spela så att öronen blöder, (även att det är en trevlig bonus
Postad 08 February 2013 - 17:55
Postad 08 February 2013 - 17:55
Nu blev frugan genast intresserad utav att haka på till HuvudstadenFokuserar på vår lägenhet och på yoga för att få ordning på ett par trasiga kroppsdelar (huvud och arm).
Postad 08 February 2013 - 18:09
Nu blev frugan genast intresserad utav att haka på till Huvudstaden
Hon pluggar till Yoga instruktör och tycker att du NU är en vetig figur
Jo, lite vet jag iaf.
Postad 08 February 2013 - 19:56
Ska spara mig tills imorgon, Melodifestivalen blir mYcket bättre då (hoppas jag)
Några BD kom på lådan från CDON så TITANIC ska det bli nu. Hoppas på bra tryck.
Postad 08 February 2013 - 22:27
Lär nog behöver EN HEL DEL glas, fyllda med mer alkoholhaltig dryck, för att få melodifestivalen "bra". Framför allt när rikspuckot Shaun Banaun ska vara med...F*N va sugen man blev på ett glas nu då...haha...
Ska spara mig tills imorgon, Melodifestivalen blir mYcket bättre då (hoppas jag)
Postad 09 February 2013 - 01:04
F*N va sugen man blev på ett glas nu då...haha...
Några BD kom på lådan från CDON så TITANIC ska det bli nu. Hoppas på bra tryck.
Har du köpt nya baslådor !!?
Förlåt.....
Redigerat av Bakerman, 09 February 2013 - 01:07.
Postad 09 February 2013 - 01:09
Lär nog behöver EN HEL DEL glas, fyllda med mer alkoholhaltig dryck, för att få melodifestivalen "bra". Framför allt när rikspuckot Shaun Banaun ska vara med...
Han, om någon, lyfter ju en sån där intelligensbefriad tillställning med flera hundra procent !!
Postad 09 February 2013 - 10:33
Lär nog behöver EN HEL DEL glas, fyllda med mer alkoholhaltig dryck, för att få melodifestivalen "bra". Framför allt när rikspuckot Shaun Banaun ska vara med...
Helt rätt haha. Han kommer nog lyfta tävlingen till andra höjdet haha. Tycker att det sk vara mer sådana snillen, har blivit för seriöst och i med det mYcket sämreHan, om någon, lyfter ju en sån där intelligensbefriad tillställning med flera hundra procent !!
Postad 09 February 2013 - 10:39
Har du köpt nya baslådor !!?
Förlåt.....
Just nu duger dom fint. Nästa köp blir Ino. Nu ska allt anna fixas i huset
För övrigt så va det bra tryck i filmen. När båten höll på å sjunka så kändes det som att huset skulle göra lika så. Nu råkar jag tycka att det var najs i mitt rum, nästa gång ska du och jag snYfta till filmen Bakerman
Postad 09 February 2013 - 10:44
Postad 09 February 2013 - 13:51
Postad 09 February 2013 - 14:04
Hell yeah
Social distorsion
Nashville pussy
Glucifer
Black label society
Blood for blood
Black stone cherry
Brand new sin
Behöver du mer?
Redigerat av Evil Homer, 09 February 2013 - 14:11.
Postad 09 February 2013 - 16:15
Orange Goblin
Monster Magnet
High On Fire
El Caco
Turbowolf
Kyuss
Postad 09 February 2013 - 17:41
Raconteurs
Orange Goblin
Monster Magnet
High On Fire
El Caco
Turbowolf
Kyuss
Mycket nytt för mig, så detta skall lyssnas på!
Postad 09 February 2013 - 18:25
Mycket nytt för mig, så detta skall lyssnas på!
Kul, får se om något är omtyckt. Fast egentligen är det ju roligare med låtar som man valt ut för att de just är bra.
Jag fixar!
http://open.spotify....is1d7xjIT86RzeO
Postad 09 February 2013 - 18:29
Häng med till sthlm den 2e mars. High on fire spelar på debaser!High On Fire
Postad 09 February 2013 - 18:41
Häng med till sthlm den 2e mars. High on fire spelar på debaser!
Ja det kanske skulle vara något
Postad 09 February 2013 - 21:16
Postad 09 February 2013 - 21:16
Redigerat av RobNB, 09 February 2013 - 21:17.
Postad 09 February 2013 - 21:17
Tycker du att Sean Banan är bra?Hahahahaha. Rakt till final hahahaha. Tack för era röster gubbar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder

209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?