Två bitar utav alla dom var det så att jag fick göra rent, annars då var det bara att köra på.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 24 February 2013 - 20:08
Två bitar utav alla dom var det så att jag fick göra rent, annars då var det bara att köra på.
Postad 24 February 2013 - 20:08
Ville höra SVS men det hade dom ej för demo och jag fick veta att dom ska sluta men SVS i Sverige. Generalagenten slutar med det eftersom försäljningen inte går så bra...
Antar att nästa steg för mig blir ett eget bygge om inte Ino övertygar mig för annat
Redigerat av RobNB, 24 February 2013 - 20:08.
Postad 24 February 2013 - 20:22
Postad 24 February 2013 - 22:51
Har MYCKET mera bana att lägga ut, goa fall i hastigheten längs med banan som det är redan men man kan visst slänga på någon " booster cable" för att få stabil nivå längs med banan.
Jag och el är inget som skall kombineras så får snällt vänta tills dom hittas istället för att göra nya.
Grymt! Det där var fan inte illa, fick man ju mindervärdeskomplex så det heter duga!Finns faktiskt så att vi kan lägga upp fyra spår om det finns intresse
Ev även sex spår, men det blir nog rätt bökigt.
Om Niklas F bjuder in till dans så valsar jag mer än gärna runt hans bana med ett par Chimay innanför västenEtt par öl och bilbana. Låter som en helkväll i sommar.
Postad 24 February 2013 - 22:54
Om Niklas F bjuder in till dans så valsar jag mer än gärna runt hans bana med ett par Chimay innanför västen
Vill du dansa vals med Niklas på hans dansbana...?
Postad 24 February 2013 - 23:01
Postad 25 February 2013 - 08:24
Vi har ju tillgång till en stuga med +20 bäddar i precis vid vänerns strand, vardagsrummet där nere är ordentligt stort så där skulle vi kunna testa den fyrfiliga varianten isf.
Postad 25 February 2013 - 10:49
http://www.flashback...hbacks-historia
Postad 25 February 2013 - 13:57
Denna tråden verkar ju diskutera allt mellan himmel och jord men här kommer lite funderingar från min sida som jag hoppas ni kan svara på:
Hade tidigare två st Dynavoice Definition SW-10 or vilket gav denna kurvan:
sub fram inställd.jpg 84.86K
5 Antal nerladdningarHar nu bytt upp mig till en SVS PC12-Plus vilekt i dagsläget ger denna kurvan och vad jag tycker gott med bas:
130224 SVS före dsp.jpg 98.4K
5 Antal nerladdningarNu till mina frågor:
1. vad tycker ni om kurvan? vad kan förbättras?
2. Tänkte använda PEQ och höja vid ca 63 Hz, är det en bra ide?
3. Saknas det lågbas tycker ni, kan man få ut ännu mer från denna grymma pjäs eller krävs det två stycken?
Postad 25 February 2013 - 14:21
Postad 25 February 2013 - 14:48
Lite rumsberoende variationer får man stå ut med, det lär ändra sig om du bara flyttar mikrofonen en bit. Många basar är bra sätt att minska dessa fluktuationer. Tycker det behöver lyftas under 30Hz, ja och det måste det ju elektrisk hjälp till, bara sätta in en till hjälper ju inte.
Fel fel fel.
Hej på er basknarkare!
Denna tråden verkar ju diskutera allt mellan himmel och jord men här kommer lite funderingar från min sida som jag hoppas ni kan svara på:
Hade tidigare två st Dynavoice Definition SW-10 or vilket gav denna kurvan:
Har nu bytt upp mig till en SVS PC12-Plus vilekt i dagsläget ger denna kurvan och vad jag tycker gott med bas
Nu till mina frågor:
3. Saknas det lågbas tycker ni, kan man få ut ännu mer från denna grymma pjäs eller krävs det två stycken?
Kika över i rummet var du kan tänka dig att placera subben, den har mycket mera info neråt än vad mätningarna visar så en omplacering av den så kommer du vinna mycket mera output i det absolut lägsta registret.
brukar stänga av resten av systemet då jag mäter, på mätningarna så har du med dina frontar eller hur?
Redigerat av Evil Homer, 25 February 2013 - 15:02.
Postad 25 February 2013 - 18:23
jag hade sänkt lite vid 120hz kanske 3-4dB och sen höjt lite vid 63hz för att få en jämnare kurva, men som Niklas F var inne på, prova placera om lite först för att kanske hitta ett ännu bättre läge så att djupbasen kanske självmant kommer upp lite, eventuelt kan du boosta lite under 30hz då.
2 st är ju aldrig en dum idé, desto fler desto bättre!
Postad 25 February 2013 - 18:27
Man ska vara medveten om att det är en portad sub, så att lyfta fram till avstämningsfrekvensen är en sak, under är kanske ingen hit
Postad 25 February 2013 - 18:28
Postad 25 February 2013 - 18:30
Hur är portarna pluggade? Är det inte en sån där som går att stämma av olika?
Jo, på SVS PB13 är det t.ex. 20Hz, 15Hz, 10Hz samt sluten (gamla steget). Med nya steget tog de bort 10Hz om jag minns rätt.
Är nog väldigt likt på PC12-Plus, fast möjligen andra avstämningar.
Redigerat av Jonas__W, 25 February 2013 - 18:30.
Postad 25 February 2013 - 19:01
Men absolut, det är ju klart värt att prova! Kostar inget och det kan ju bli riktigt bra, vem vet
Testa testa!
Postad 25 February 2013 - 19:05
Något kan vi allt få till här i sommar, BBQ bilbana och öl låter väldigt trevligt.
Vi har ju tillgång till en stuga med +20 bäddar i precis vid vänerns strand, vardagsrummet där nere är ordentligt stort så där skulle vi kunna testa den fyrfiliga varianten isf.
Jag skulle ju kunna ta med mej en leksak också...
Postad 25 February 2013 - 19:13
Frågan är hur länge man får gasa innan någon av grannarna kommer och säger till att nu får det vara bra bara.
Postad 25 February 2013 - 19:36
Stugan/huset som jag har tillgång till ligger utanför Vargön.
Postad 25 February 2013 - 20:17
Gardesanna kanske? Där är det fint. Själv så bor jag i Vargön.I Trollhättan har vi två banor, en för asfaltsracer och en för din bil. Varenda kotte som var där körde just din modell.
Stugan/huset som jag har tillgång till ligger utanför Vargön.
Postad 25 February 2013 - 21:03
Postad 25 February 2013 - 22:02
Men hittade en med brallan i hans favoritoutfit.
Postad 25 February 2013 - 22:09
Nu är han ju mycket tunnare, fast med stor ölmage.
Postad 25 February 2013 - 22:12
Att köpa en till för ca 13 000 kr är inte direkt aktuellt just nu..... Tror hellre frugan,tar en resa för de pengarna. ;-)
Ja, jag körde denmed frontar vid mätningen. Delade vid 80 Hz.
Postad 25 February 2013 - 22:30
Man kan knappt tro att det är han på den bilden. Måste varit den perioden som han tränade en massa.
Nu är han ju mycket tunnare, fast med stor ölmage.
Man kan ju om man vill ( med lite våld ) se likheterna med hans broder Hmmpz.

Tack för snabba och bra svar! Subben är portad till lägsta frekvensen 16 Hz. Kommer placera om den då jag faktiskt tyckte det lät bättre med den i främre högra hörnet.
Att köpa en till för ca 13 000 kr är inte direkt aktuellt just nu..... Tror hellre frugan,tar en resa för de pengarna. ;-)
Ja, jag körde denmed frontar vid mätningen. Delade vid 80 Hz.
Testa även att testa den övre avstämingen, tycker man förlorar för mycket SPL på att tuna dom lägre.
Det märker du snabbt om den börjar frusta och flåsa.
Postad 25 February 2013 - 22:42
Man kan ju om man vill ( med lite våld ) se likheterna med hans broder Hmmpz.
Jag ser nog ännu mer likheter med en kille på detta forumet, efter han blivit full, hängt av sej peruken, och slocknat på golvet...
Bifogad fil(er)
Postad 25 February 2013 - 22:44
( ps du vet om att depp är snygg som ******** va? )
Redigerat av Evil Homer, 25 February 2013 - 22:45.
Postad 25 February 2013 - 22:55
Förövrigt tänker jag sova i hojhjälmen och superlimma visiret om det blir träff i sommar...
Postad 25 February 2013 - 22:55
Kolla noggrannare så får du se.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Bakerman, 25 February 2013 - 22:55.
Postad 25 February 2013 - 23:25
Så klickar jag på länkar som du skickade förut, nu är datorn blockad håller verkligen tummarna att jag kan köra Scan över nätverket.
Postad 26 February 2013 - 00:51
Den tackar vi för bagar)"!)=(")¤"!!½)¤!"?!
Det där ser ju jävligt skumt ut också, "din olaglig verksamhet" Har haft något likande förut och då funkade detta http://utanvirus.se/ukash-virus
Redigerat av Unregistered27d7f146, 26 February 2013 - 00:54.
Postad 26 February 2013 - 00:52
Postad 26 February 2013 - 08:17
OK, då vet jag. Det huset ligger riktigt fint till. Brukar bli nordkroken man hamnar på när solen värmer på sommarenNordkroken, det stora röda huset som du ser om du tittar upp ifrån stranden.
Postad 26 February 2013 - 09:57
Virus/trojan/autostart som blockerar datorn, lurar folk att betala in pengar. Du kan ju tro att dom har fått ett par att slanta upp, farbror bosse 56år har vart ute och porrsurfat och tagit hem någon rulle så får han upp sånt här.
Farbror Niklas F menade du väl?
Det talades om Nordkroken, är det fint? Gardesanna (eller Gaddesanda som det står på skyltarna) har man ju varit en hel del gånger på, men Nordkroken har jag inte ens hört talas om.
Postad 26 February 2013 - 10:19
Den tackar vi för bagar)"!)=(")¤"!!½)¤!"?!
Tjena Farbror.
Detta är inga problem. Bara att logga in på ditt adminkonto och ta bort denna användare. skapa en ny med inte samma namn. vipps borta. glöm ej att kopiera ev viktiga dokument/filer som ligger på just denna userprofil. Det är alltså viktigt att man aldrig surfar med Adminkonto och att man har fler std.user på datorn. För dom som enbart har ettkonto och just då adminkonto som man använder är det desstå mörkare. nu och framtiden.
Så till er andra. Tipset ovan är en bra vägledning.
Postad 26 February 2013 - 10:28
Nordkroken är fint, inte helt olikt Gardesanna.Det talades om Nordkroken, är det fint? Gardesanna (eller Gaddesanda som det står på skyltarna) har man ju varit en hel del gånger på, men Nordkroken har jag inte ens hört talas om.
http://www.badkartan...dkroken,_Vänern
Postad 26 February 2013 - 10:40
Mera kompakt sand och inte så flygig som den är på gaddis, inte så mycket folk heller. Jag tar det alla dagar i veckan framför det andra stället. Men så har vi tillgång till det stora huset samt mor har sommarstuga där och en go vän som har en gård med massa djur som ungarna älskar att hälsa på med.Farbror Niklas F menade du väl?
Svenskan på den där bilden är undermålig, men det kan säkerligen göra "Bosse 56" tillräckligt skraj för att han ska pröjsa.
Det talades om Nordkroken, är det fint? Gardesanna (eller Gaddesanda som det står på skyltarna) har man ju varit en hel del gånger på, men Nordkroken har jag inte ens hört talas om.
Man hörde att Avast plingade i bakgrunden så den hade allt hittat och jobbade på att ta bort det under tiden. Jag som hade lite brått och klickade fel när varningen kom upp första gången bara. Efter ett par omstarter så gick det till slut att komma in och då körde jag en full system scan och den hittade inget, så nu håller jag på med en bootscan vilket tar en jäkla tid.Tjena Farbror.
Detta är inga problem. Bara att logga in på ditt adminkonto och ta bort denna användare. skapa en ny med inte samma namn. vipps borta. glöm ej att kopiera ev viktiga dokument/filer som ligger på just denna userprofil. Det är alltså viktigt att man aldrig surfar med Adminkonto och att man har fler std.user på datorn. För dom som enbart har ettkonto och just då adminkonto som man använder är det desstå mörkare. nu och framtiden.
Så till er andra. Tipset ovan är en bra vägledning.
Postad 26 February 2013 - 10:56
Man hörde att Avast plingade i bakgrunden så den hade allt hittat och jobbade på att ta bort det under tiden. Jag som hade lite brått och klickade fel när varningen kom upp första gången bara. Efter ett par omstarter så gick det till slut att komma in och då körde jag en full system scan och den hittade inget, så nu håller jag på med en bootscan vilket tar en jäkla tid.
Bra. Dock fungerar det inte alltid. Finns varianter på detta virus som en del antivirus inte fixar. Därför är det alltid bra att inte använda adminkonto som användarkonto till allt. Använder man alltid ett std.konto och råkar klicka fel...eller att någon fd. kompis försöker skoja, kan viruset inte komma åt systemfiler. Då finns alltid alternativet som jag skrev om ovan.
Postad 26 February 2013 - 11:02
Postad 26 February 2013 - 11:13
Postad 26 February 2013 - 11:30
Kör jag en "felsäkert läge" så startar datorn om nästan direkt när den bootat upp. Det är lite knöligt att surfa via tvn som jag gör just nu.
Vilket värde har nyckeln "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell", den ska ha explorer.exe.
Edit: Har för mig att syrran fick det här, startade i felsäkert läge med nätverk och laddade hem Norton Power Eraser eller om det var malwarebytes, körde så var det klart.
Hade det varit min egen dator hade jag blåst om den.
Postad 26 February 2013 - 11:51
Hjälper inte att hålla in shift vid uppstart det bli samma resultat iaf, kör jag felsäkert läge med nätverk så bootar datorn om i samma veva som när den visar startmenyn.
Postad 26 February 2013 - 11:51
Nordkroken är fint, inte helt olikt Gardesanna.
http://www.badkartan...en,_V%C3%A4nern
Mera kompakt sand och inte så flygig som den är på gaddis, inte så mycket folk heller. Jag tar det alla dagar i veckan framför det andra stället. Men så har vi tillgång till det stora huset samt mor har sommarstuga där och en go vän som har en gård med massa djur som ungarna älskar att hälsa på med.
Där ser man! Man kanske skulle ta och göra ett besök i sommar. Gaddis har jag inte heller besökt på, ja säkert 15 år i alla fall. Nordkroken ser ut att påminna lite om gaddis i och med att det ser ut som en "mysig badvik"?
Postad 26 February 2013 - 12:13
Blåsa om är jag inte sugen på då jag har massa info jag inte vill tappa.
Hjälper inte att hålla in shift vid uppstart det bli samma resultat iaf, kör jag felsäkert läge med nätverk så bootar datorn om i samma veva som när den visar startmenyn.
Försök accessa disken från annan dator för att kopiera data som du vill behålla. Därefter kan du installera om maskinen. Var noga med att i fortsättningen inte använda adminkontot som useraccount.
Postad 26 February 2013 - 12:40
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?