Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2013 - 17:43

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

tänk vad som finns att se! The.Hobbit.An.Unexpected.Journey.2012 :)

Riktigt bra film med en del trevliga basscener :)

Postad 28 February 2013 - 17:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Fanns ju endel nördar här som tyckte det var fränt med bilbana, tänkte att jag måste visa er vad jag har varit och dreglat över idag.

Knäppte som snabbast med mobilen så tyvärr inte dom bästa bilderna.

Postad bild

Postad bild

Postad 28 February 2013 - 17:59

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Skulle det gå att få lite mindre vasst ljud med en sådan här bakom varje högtalare tror ni?

http://www.biltema.s...are-5-st-31605/

Postad 28 February 2013 - 18:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Postad bild

Du gillar ju snoppar Tommy, så hade du bott lite närmare så hade du fått en sådan här tårta utav mig idag på stora dagen.

GRATTIS!!

Postad 28 February 2013 - 19:46

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Enligt många så är det sista platsen det skall upp dämp på, köra den i taket istället kanske hade vart mera nyttigt.

Fast det är ju skit samma vad många tycker, så länge brorsan som ska använda rummet tyckte att det blev betydligt bättre, eller hur ? ;)

Du gillar ju snoppar Tommy, så hade du bott lite närmare så hade du fått en sådan här tårta utav mig idag på stora dagen.

GRATTIS!!

Tack tack. :)

Postad 28 February 2013 - 20:26

Unregistered47f8c37b
  • Unregistered47f8c37b
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Diffusorer är ofta hårda, deras huvudsakliga funktion är att se till att ljudreflexen inte får studsa sammanhållen, utan bryts upp genom att studsas år olika håll. Naturligtvis kan man bygga mellanting som gör lite av varje också. Pyramiderna på skumgummit har dock mer (enbart?) med hantering av ytreflektionen än diffusion att göra.

Tack för svaret! Det gjorde mig en smula klokare, hoppas jag. T.ex. Svanå är alltså diffusorer? "Träbitar" med oregelbundna ytor och liknande? Men att använda pyramidformat skum för att motverka ytreflektion är också bra, antar jag? Eller åtminstone borde det vara betydligt bättre än att inte göra någonting alls?

Postad 28 February 2013 - 22:36

Unregistered47f8c37b
  • Unregistered47f8c37b
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Oj, det finns födelsedagsbarn här i tråden också. Då får man ju passa på att gratulera, innan dagen är slut! Grattis, Bakerman! :D

Postad 28 February 2013 - 22:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Tack tack ! :)

Postad 01 March 2013 - 00:50

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Fått nya grannar idag, får se hur mycket ljud dom tål. Kommer sätta ribban högt så en sänkning fortfarande är många decibel :)

Postad 01 March 2013 - 08:23

pjotor
  • pjotor
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0
Grattis i efterskott Tommy.

Postad 01 March 2013 - 14:32

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Hos bror blev det i alla fall en klar förbättring med dämp bakom.

Kanske kan spela roll att jag även har snevägg bakom?
Vi lyssnade och gjorde även måtningar och det blev ganska stor skillnad, inte lika vasst.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Dämp.jpg   48.09K   0 Antal nerladdningar

Postad 01 March 2013 - 16:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Till er med erfarenhet av RC-bilar...

Köpte den på Tradera.
Har ett litet problem..

Jag får igång den. Går jättefint på tomgång, och jag kan varva upp den.
Problemet är att när jag ökar gasen så kopplar jag ur växellådan.
Om jag testar här nu när inte har den igång så kan jag inte dra den fram och tillbaks med fritt rullande hjul när jag inte gasar. När jag gasar och öppnar spjället i förgasaren så går den att rulla fritt.
Jag får det till att det är precis tvärtom mot hur det ska vara ?

Jag har provat att ställa om knappen på handkontrollen, och då blir det rätt med drivningen. Den går inte längre att rulla fritt när jag gasar, men då blir ju istället förgasaren fel. Då stänger jag ju spjället när jag gasar ?

Pratade nyss med killen jag köpte den av, och han hade provkört en tank innan han sålde den.
Vet inte om jag tror på det..
Är det något som är ihopsatt fel tro ?

Postad 01 March 2013 - 16:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Låter inte detta vettigt att börja med...

"Kontrollera att drevspelet mellan kopplingsklocka och huvuddrev är korrekt. Kugghjulen skall
löpa lätt mot varandra utan att vare sig "greppa" varandra eller glappa. Glappar det kommer
huvuddrevet snart att gå sönder om det inte åtgärdas.
Gör så här för att justera drevspelet:
1. Lossa skruvarna som håller fast motorn en aning. Det räcker att du kan fl ytta på motorn
någon millimeter.
2. Sätt en bit tunnt papper mellan kopplingsklocka och huvuddrev.
3. Tryck motorn (kopplingsklockan) mot huvuddrevet och dra åt skruvarna som håller motorn.
4. Ta bort pappersbiten. Pappersbiten bör nu vara veckad.
5. Färdigt!"

Postad 01 March 2013 - 16:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Du läste ju inte ens vad jag skrev.

Postad 01 March 2013 - 16:54

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Svarade på det du skrev på msn, du/han har inte bara vänt på någon kontakt då?

Jag hade ringd OMEDELBUMS till rcbutiken och hört mig för, det är säkerligen SKITLÄTT att svara på och vanligaste felet rc-noobs ställer till han ;)

Postad 01 March 2013 - 17:37

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Svarade på det du skrev på msn, du/han har inte bara vänt på någon kontakt då?

Jag hade ringd OMEDELBUMS till rcbutiken och hört mig för, det är säkerligen SKITLÄTT att svara på och vanligaste felet rc-noobs ställer till han ;)

Har stått som nummer ett i kön i 45 minuter nu..
Gissar att dom stängt tidigare och åkt hem och supit...

Postad 01 March 2013 - 21:34

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Dåligt drag här idag ? :huh:

Postad 01 March 2013 - 21:45

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1
Såg precis Shawshank Redemption för andra gången. Första gången jag såg den så sa jag att den var bland dom bättre filmer jag sett. Nu efter andra gången så måste jag faktiskt säga att det är den bästa skapelse jag sett alltså. Fy fan så otroligt bra rulle. Helt sjukt.

Skål på eder!

Postad 01 March 2013 - 21:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Såg precis Shawshank Redemption för andra gången. Första gången jag såg den så sa jag att den var bland dom bättre filmer jag sett. Nu efter andra gången så måste jag faktiskt säga att det är den bästa skapelse jag sett alltså. Fy fan så otroligt bra rulle. Helt sjukt.

Skål på eder!

Har sett den ett par gånger. Ett riktigt mästerverk.
Skål tjockis. :)

Postad 01 March 2013 - 21:53

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 2
Jag älskar alla.

Kärlek till er alla, era basberoende puckonötter!

Postad 01 March 2013 - 21:57

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Har sett den ett par gånger. Ett riktigt mästerverk.
Skål tjockis. :)

Skål tunnis!

Postad 01 March 2013 - 21:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag älskar alla.

På bättre humör nu Micke ? :)

Postad 01 March 2013 - 22:17

Peter-N
  • Peter-N
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Till er med erfarenhet av RC-bilar...

Köpte den på Tradera.
Har ett litet problem..

Jag får igång den. Går jättefint på tomgång, och jag kan varva upp den.
Problemet är att när jag ökar gasen så kopplar jag ur växellådan.
Om jag testar här nu när inte har den igång så kan jag inte dra den fram och tillbaks med fritt rullande hjul när jag inte gasar. När jag gasar och öppnar spjället i förgasaren så går den att rulla fritt.
Jag får det till att det är precis tvärtom mot hur det ska vara ?

Jag har provat att ställa om knappen på handkontrollen, och då blir det rätt med drivningen. Den går inte längre att rulla fritt när jag gasar, men då blir ju istället förgasaren fel. Då stänger jag ju spjället när jag gasar ?

Pratade nyss med killen jag köpte den av, och han hade provkört en tank innan han sålde den.
Vet inte om jag tror på det..
Är det något som är ihopsatt fel tro ?

Vad är det? Låter som det är metanolmotor (glödstiftare) Är nu tråkogt nog vääldigt länge sedan jag var aktiv inom rc flygplan / helikopter och bil. men på den tiden ar det centrifugalkoppling så när man ökade varvtalet greppade kopplingen. är inte riktigt med på hur du menar!

Postad 01 March 2013 - 22:31

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jag älskar alla.

Jag är visserligen inte särskilt basberoende men du får iaf all kärlek tillbaka från Uppsalaregionen.

Kul att se dig på mässan, än fast det blev lite väl kort. Du är som vanligt alltid välkommen till Uppsala på musikafton. :) Här finns musik i alla former, vare sig man gillar det eller inte. :)

Postad 01 March 2013 - 22:41

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Är inte heller med på hur du menar.

1. Vad är det för knapp på handkontrollen du ställer om och vad sker när du ställer om den? Vad är det för radio?
2. Sitter det inte fortfarande kopplingsklocka av centrifugaltyp? Förstår inte vad du menar att den frilägger om du gasar, framför allt inte då den inte är igång...

Normalt sitter det 3st diffar på de fyrhjulsdrivna bilarna (fram/mitten/bak) och drivs av en slungkoppling som sitter på motorn. Denna greppar inte förens vid ett visst varvtal. Om motorn inte är igång så borde den rulla fritt oavsett om du gasar eller inte. Om motorn ÄR igång så borde den rulla fritt på tomgång och sedan börja driva framåt vid ett visst varvtal.

Om kopplingen bränt fast och motorn inte är igång kommer den försöka dra runt motorn om man försöker föra bilen framåt. Det hörs tydligt och man känner kolvvändningarna om man pressar bilen framåt med handkraft. Är motorn igång kommer den driva hela tiden oavsett tomgång. Är det ryckstart kommer den hoppa framåt med rycken.

Kopplingen är busenkel att byta, bara lossa motorn (fyra skruv) och skruva loss skruven på kopplingsklockan.

Ta gärna ett par bilder på hur det ser ut på just din bil. Någon kanske bytt ut delar på den.

Postad 02 March 2013 - 04:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag kom fram till att det var så enkelt att huvuddrevet från motorn hade glidit ifrån drevet till växellådan.
Släppte dom fyra skruven och tryckte intill motorn så att jag såg att kuggarna greppade rejält.
Tyvärr så pajade ju fjädern till dragsnöret när jag skulle dra igång den....

Det börjar inget bra det här....

Postad 02 March 2013 - 09:31

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

På bättre humör nu Micke ? :)

Ja, jag har hunnit träna mer igen och lyssnat på musik i mängder. Att trumspelet börjar släppa igen och det börjar kännas som flowet infinner sig är ganska skönt. Trodde att jag kanske inte skulle få tillbaka det efter ett så långt uppehåll. Verkade som att några veckors metalspelande var riktigt bra för återhämtningen. Annars spelar jag ju rock.

Tror fan jag ska bjuda in till festbjudning snart. Vill bara få motstånden till topparna så att tjockheten i rösterna försvinner. Hur ser det ut i mitten av April? Någon som vill komma och umgås lite här?

Postad 02 March 2013 - 10:17

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Jag kom fram till att det var så enkelt att huvuddrevet från motorn hade glidit ifrån drevet till växellådan.
Släppte dom fyra skruven och tryckte intill motorn så att jag såg att kuggarna greppade rejält.
Tyvärr så pajade ju fjädern till dragsnöret när jag skulle dra igång den....

Det börjar inget bra det här....

Tänk på att kuggen från kopplingsklockan SKALL glappa lite, annars kommer kuggarna på klockan spräckas pga flexet i chassiet när man kör hårt eller hoppar.

För att vara lite "besserwisser" är det ingen växellåda utan huvuddrevet sitter skruvat på mittdiffen. För att få olika köregenskaper kan man ha olika viskositet på oljan i främre, mittre och bakre diffarna.

Både snöret och fjädern kommer gå av fler gånger, ryckstart är smidigt för nybörjare men är djävulens påfund.

Ett tips för att få bättre "väghållning" är att hålla chassit så lågt som möjligt, det skall nästan skrapa i backen. Även här kan man jobba med olika viskositet på oljan i dämparna.

Sedan kan du snåla in munstyckena på fuggen för att få den gå bättre, men glöm inte bort hur mycket och åt vilket håll du skruvar. Om du skruvar in munstyckena så se till att inte dra hårt, då kommer du förstöra prylarna. Man behöver även använda olika värmetal på glödstiftet beroende på temperatur/fuktighet utomhus.

Har man ingen IR-termometer så kan man lägga en loska i kylflänsen, om den (loskan) hoppar och fräser går motorn för varmt. Man skall kunna dra handflatan ganska sakta över kylflänsen utan att bränna sig.

Det är som sagt väldigt mycket att tänka på för att få en glödstiftsmotor att gå riktigt bra, därför mågna tröttnar väldigt fort.

Lycka till med bilen, det är sjukt kul när man fått till det :)

Postad 02 March 2013 - 10:45

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 1

Hur ser det ut i mitten av April? Någon som vill komma och umgås lite här?

JAAAAA!!!! :D

Postad 02 March 2013 - 12:27

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Blir det konstigt om man delar frontarna vid 80hz, och subbarna vid 120hz? Kan basen från frontarna/subbarna ta ut varandra eller något? :huh:

Postad 02 March 2013 - 12:37

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja, jag har hunnit träna mer igen och lyssnat på musik i mängder. Att trumspelet börjar släppa igen och det börjar kännas som flowet infinner sig är ganska skönt. Trodde att jag kanske inte skulle få tillbaka det efter ett så långt uppehåll. Verkade som att några veckors metalspelande var riktigt bra för återhämtningen. Annars spelar jag ju rock.

Tror fan jag ska bjuda in till festbjudning snart. Vill bara få motstånden till topparna så att tjockheten i rösterna försvinner. Hur ser det ut i mitten av April? Någon som vill komma och umgås lite här?

Det är riktigt tråkigt att många bort såpass långt bort, Motala är inte skoj att åka hem ifrån efter en helgs festande men det går.
Stockholm - Trollhättan var galet segt att ta i ett svep kan jag berätta.

Även om man vill lyssna på dina saker så tycker jag det är förbaskat trevligt att grilla, dricka gott och tjöta skit och jävlas lite som är det roligaste.
Så min röst går till Motala då det är överkommligt avstånd för alla, men sen är det ju klart att ni som bor i krokarna av varandra skall köra lite träff, men ni kommer ju sakna den där jobbiga jäveln det vet jag ju ;) :P :D

Blir det konstigt om man delar frontarna vid 80hz, och subbarna vid 120hz? Kan basen från frontarna/subbarna ta ut varandra eller något? :huh:

Mät så ser du, jag fick jämnast och finast resultat av att dela olika när jag hade ML som frontar, detta pga att dom kunde lyfta en svacka högre upp i registret för att dom stog en bit ut i rummet.

Postad 02 March 2013 - 13:09

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det är riktigt tråkigt att många bort såpass långt bort, Motala är inte skoj att åka hem ifrån efter en helgs festande men det går.

Även om man vill lyssna på dina saker så tycker jag det är förbaskat trevligt att grilla, dricka gott och tjöta skit och jävlas lite som är det roligaste.
Så min röst går till Motala då det är överkommligt avstånd för alla, men sen är det ju klart att ni som bor i krokarna av varandra skall köra lite träff, men ni kommer ju sakna den där jobbiga jäveln det vet jag ju ;) :P :D

Motala är ju jävligt nära för alla :D

Postad 02 March 2013 - 13:12

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 1

Så vi ska behöva lida för att du bor i fel ände av landet menar du? :P

Du får väl ta tåget då?? :)

Postad 02 March 2013 - 13:14

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

.....Lycka till med bilen, det är sjukt kul när man fått till det :)

Men för fan... Paja inte mitt intresse innan det ens har börjat !! :lol:
Vettig startlåda för vettiga pengar ?

Skulle vi inte kunna ändra upplägget om tid finnes då ? Att du kommer hit på t.ex fredagen, en pizza, en film och bara två bira. Vi åker upp till Sthlm på lördagmorgonen och tillbaks till mej på söndageftermiddagen, och sen kör lite fiske typ måndag och tisdag ? Då blir det ju inte en massa resa i ett svep ? Träff med allihopa kan vi ju ha här i sommar ändå ?
Men det blir kanske knöligt med veckodagar och så många dagar hemifrån ?

Postad 02 March 2013 - 13:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Ja jo det tål att tänkas på...

Postad 02 March 2013 - 13:52

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Så vi ska behöva lida för att du bor i fel ände av landet menar du? :P

Du får väl ta tåget då?? :)

Lite mysigt att du skulle lida av att jag inte var med på en av träffarna ;)

Postad 02 March 2013 - 14:18

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Klart jag gör, ingen korvfest utan Niklas lixom ba typ! :P

Postad 02 March 2013 - 14:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Jag är sjukt sugen att se/höra hur en sådan setup låter. Om en enkel liten Järfällabo är välkommen dyker jag gärna upp.

Postad 02 March 2013 - 15:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Klart jag gör, ingen korvfest utan Niklas lixom ba typ! :P

Då gäller det ju att Palle inte skall träffa " syster" eller "skall jobba" eller " Jag hör av mig oavsett" ;)

Postad 02 March 2013 - 15:38

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Då gäller det ju att Palle inte skall träffa " syster" eller "skall jobba" eller " Jag hör av mig oavsett" ;)

:D

Postad 02 March 2013 - 15:38

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Får jag bara ett datum så skall jag se till att rita en stor balle i kalendern så jag inte bokar in nått annat.. ;)

Postad 02 March 2013 - 15:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
För det har ju inte bokats så långt i förväg hittills. :D

Postad 02 March 2013 - 15:56

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Fast jag hade varit bokad efter mässan ända sen i julas.. ;)

Postad 02 March 2013 - 16:46

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Jojo men nu var det ju inte enbart mässan vi snackade om va ;):P

Postad 02 March 2013 - 17:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Men för fan... Paja inte mitt intresse innan det ens har börjat !! :lol:
Vettig startlåda för vettiga pengar ?

:ph34r:
Jag slutade köra 2003 (då jag började med bilsport istället) och det har säkerligen hänt saker sedan dess :rolleyes:
Ofta brukar man få vad man betalar för så jag har ingen som helst aning om kvaliteten på dessa två som jag Googlade fram lite snabbt:
http://www.nitrotek....tarter-box.html
http://www.radiostyr...&product_id=595
Annars är det från 600 och uppåt för en låda. Sedan tillkommer 12V-batteri också för att driva.

Förr var inte svänghjulen tillräckligt stora på bilarna med snörstart, starthjulet i lådan kommer inte åt dessa. Ett nytt svänghjul är iofs inte dyrt och det är busenkelt att byta, dock vet jag inte hur det fungerar ihop med snörstarten.

Jag skulle kunna rekommendera en jävla massa saker som kan (och i vissa fall bör) bytas ut för att få bilen riktigt rolig. Men då kommer du få öppna upp plånboken en hel del B)

Postad 02 March 2013 - 18:38

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Eftersom det är här basexperterna håller till slänger jag upp en ny mätbild för att höra vad ni tycker? Jag har nu placerat subben (SVS PC12-Plus) framme vid frontarna istället. Delningfrekvens vid 80 Hz. Fick till en grymt jämn kurva måste jag säga!

Bifogad fil  130302 SVS fram.jpg   98.61K   3 Antal nerladdningar

SVS har ett PEQ-funktion. Men jag kan inte ställa in Hz där. Förstår inte vad det är för fel? Hade tänkt förstärka kring 63 Hz. Någon som använt PEX på SVS?

Postad 02 March 2013 - 18:50

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Eftersom det är här basexperterna håller till slänger jag upp en ny mätbild för att höra vad ni tycker? Jag har nu placerat subben (SVS PC12-Plus) framme vid frontarna istället. Delningfrekvens vid 80 Hz. Fick till en grymt jämn kurva måste jag säga!

SVS har ett PEQ-funktion. Men jag kan inte ställa in Hz där. Förstår inte vad det är för fel? Hade tänkt förstärka kring 63 Hz. Någon som använt PEX på SVS?

Det där var väldigt rakt, har du någon före bild :)

Postad 02 March 2013 - 19:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Du använder inte PEQ för att boosta något utan för att ta ner toppar, men det ser inte ut att behövas hos dig bara att luta sig tillbaka och se nöjd ut :)

Däremot så tycker jag du kan testa att lägga på 2-3db ( mmm litet b bara för ATT ;) ) på subben och lyssna ett tag och se vad du gillar det.

Postad 02 March 2013 - 19:16

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Jajamän, har ett par stycken:

2 st Dynavoice Definition SW-10 placerade vid fronten

Bifogad fil  sub fram inställd.jpg   84.86K   0 Antal nerladdningar

Subben (SVS) placerad bakom soffan

Bifogad fil  130224 SVS före dsp.jpg   98.4K   0 Antal nerladdningar

Har en del DIY-absorbenter i rummet.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistereda20f1f07, 02 March 2013 - 19:18.

Postad 02 March 2013 - 19:22

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Just ja, den där runt 100-125hz ligger ju kvar, du har frontarna på exakt samma ställe skulle jag gissa på?

Testa att flytta fram dom 5-10-15-20cm och visa mätning på var och en av dom flytterna.
Satsar en fulöl på att 125hz kommer gå ner en bit om du gör det, bara skoj att se vad som händer om inte annat :)

Redigerat av Evil Homer, 02 March 2013 - 19:23.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.