Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Xbox One X

2266 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox One X 2017 1TB (Spelkonsoler) 9 8,56 (74) 3 499:-
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition 2017 (Spelkonsoler) 4 9,25 (7) Inga priser
1 relaterade trÄdar

#2251

Postad 17 september 2020 - 15:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 1
Fundering, som jag sĂ€kert kan svaret pĂ„ redan 😋

Men varför inte ha ett "competetive" grafik lÀge i multiplayer spel?

Menar alla som spelar pÄ pc, sak samma grafikkort spelar ju med nÀstan allt pÄ low för att fÄ högre fps/minska latencyn.

Ge mig det i t.ex Warzone, sĂ„ kanske man fĂ„r 10-20fps mer, och sen DLSS pĂ„ det sĂ„ ger det Ă€nnu mera frames! Och för mĂ„nga Ă€r ju det viktigare Ă€n att spelet ser snyggt ut. Vinna Ă€r allt man vill (till varje pris) 😋

LĂ„t det vara ett val iaf, lĂ€gg till en varningsruta eller whatever. Ge oss fler frames!! 😉

#2252

Postad 22 november 2020 - 01:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 784 inlĂ€gg
  • 0
Inte nog med att min Series X gav upp efter 4 dagar. Nu vill min One X inte vara med heller lĂ€ngre. Den startar men jag fĂ„r ingen signal till skĂ€rmen. Jag misstĂ€nker hĂ„rddisk-krasch dĂ„ konsolen funkat lite halvkass pĂ„ senaste, spel kan ta VÄLDIGT lĂ„ng tid att starta osv, appar likasĂ„. Har fĂ„tt upp problem med saves och den vill att jag ska radera lokala saves för att ladda ner nya via molnet.

Har testat starta den i felsökningslÀget dÄ man hÄller inne eject och sync, konsolen ska pipa till tvÄ ggr men den piper inte ett skit.

NÄn som skickat in sin konsol utanför garantitiden som vet vad det kan kosta eller om det ens Àr vÀrt det?

#2253

Postad 22 november 2020 - 07:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 464 inlĂ€gg
  • 0

NÄn som skickat in sin konsol utanför garantitiden som vet vad det kan kosta eller om det ens Àr vÀrt det?

Blir dyrt :(

 

Sverige
(SEK)
Elite trÄdlös handkontroll 2
1185.00
Xbox One S
2143.75
Xbox One X
2981.25
 

Redigerat av Svante Skoog, 22 november 2020 - 07:58.


#2254

Postad 22 november 2020 - 08:08

little_mac
  • little_mac
  • ForumrĂ€v

  • 525 inlĂ€gg
  • 0

Inte nog med att min Series X gav upp efter 4 dagar. Nu vill min One X inte vara med heller lĂ€ngre. Den startar men jag fĂ„r ingen signal till skĂ€rmen. Jag misstĂ€nker hĂ„rddisk-krasch dĂ„ konsolen funkat lite halvkass pĂ„ senaste, spel kan ta VÄLDIGT lĂ„ng tid att starta osv, appar likasĂ„. Har fĂ„tt upp problem med saves och den vill att jag ska radera lokala saves för att ladda ner nya via molnet.

Har testat starta den i felsökningslÀget dÄ man hÄller inne eject och sync, konsolen ska pipa till tvÄ ggr men den piper inte ett skit.

NÄn som skickat in sin konsol utanför garantitiden som vet vad det kan kosta eller om det ens Àr vÀrt det?

Drygt, inte sĂ„ att du sneglar pĂ„ PS5? Försökte köpa en i veckan men det var stört omöjligt. Idag Ă€r One X vĂ€ldigt billig (för billig) sĂ„ att hitta en beggad i bra skick under 2k Ă€r nog inga problem. 



#2255

Postad 22 november 2020 - 08:24

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlĂ€gg
  • 0

Jag bytte till SSD i min X och det var vÀldigt enkelt. Behöver bara byta disk och ha OS:et pÄ ett USB-minne och ladda in.


Redigerat av New Player, 22 november 2020 - 08:26.


#2256

Postad 22 november 2020 - 08:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 784 inlĂ€gg
  • 0
Ja det dÀr priset lÀr jag ju aldrig betala iaf för att fÄ den lagad.

Har ju precis köpt en Series X sÄ nÄn PS5 stÄr inte pÄ inköpslistan, har ju sett att den konsolen inte heller verkar direkt felfri. Köpa en begagnad One X kÀnns kanske nÄgot trist.

Laga sjÀlv alltsÄ, kÀnner mig inte helt sÀker pÄ att kunna montera ner en konsol men jag har ju inte heller ngt att förlora.
Vad Àr det för hÄrddiskar som sitter i?

#2257

Postad 22 november 2020 - 09:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0

Ja det dÀr priset lÀr jag ju aldrig betala iaf för att fÄ den lagad.

Har ju precis köpt en Series X sÄ nÄn PS5 stÄr inte pÄ inköpslistan, har ju sett att den konsolen inte heller verkar direkt felfri. Köpa en begagnad One X kÀnns kanske nÄgot trist.

Laga sjÀlv alltsÄ, kÀnner mig inte helt sÀker pÄ att kunna montera ner en konsol men jag har ju inte heller ngt att förlora.
Vad Àr det för hÄrddiskar som sitter i?

inte sÄ svÄra att ta isÀr, Àr som en mer kompakt dator.

sitter nÄn 5400rpm disk i. sÄ behövs inget dyrt för att fÄ den att rulla igen. SSD kÀnns ju overkill om du inte ska forrsÀtta köra din X seriöst. vilket laptop disk som helst, men har för mig det Àr enklast (kan ha fel) med samma storlek som innan dvs 1TB. finns guider pÄ Youtube

Redigerat av SKIBBE, 22 november 2020 - 09:41.


#2258

Postad 22 november 2020 - 09:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 784 inlĂ€gg
  • 0

inte sÄ svÄra att ta isÀr, Àr som en mer kompakt dator.

sitter nÄn 5400rpm disk i. sÄ behövs inget dyrt för att fÄ den att rulla igen. SSD kÀnns ju overkill om du inte ska forrsÀtta köra din X seriöst. vilket laptop disk som helst, men har för mig det Àr enklast (kan ha fel) med samma storlek som innan dvs 1TB. finns guider pÄ Youtube


TÀnkte mest komma undan sÄ billigt som möjligt. Antar att en sÄn hÀr funkar? https://www.webhalle...8Mb-ST1000LM048

#2259

Postad 22 november 2020 - 09:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte mest komma undan sÄ billigt som möjligt. Antar att en sÄn hÀr funkar? https://www.webhalle...8Mb-ST1000LM048


utan att vara uppdaterad pÄ Àmnet, sÄ ja den borde funka. men kika du nÄn guide. dÀr dom sÀkert förklarar vad och vad inte funkar.

#2260

Postad 22 november 2020 - 11:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 784 inlĂ€gg
  • 0
KÀnns nÀstan som sjÀlva bytet Àr enklast. Att göra den nya hÄrddisken till en fungerande Xbox-hÄrddisk verkar ju krÄngligare för nÄn som ALDRIG pillar med sÄnt...suck

#2261

Postad 22 november 2020 - 17:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 784 inlĂ€gg
  • 1
Testade med att lÀgga in en factory reset pÄ usb och starta upp konsolen i nÄt felsökarlÀge. Nu funkar skiten igen. j*vla skumt fel ÀndÄ.

TillÀgg: Kan det vara den externa disken som Àr kass och stÀller till det? Tycker att systemet snabbt blir vÀldigt segt och buggigt nÀr jag Àr inne bland spel och appar, uppdaterar, avinstallerar osv. Allt ligger för nÀrvarande pÄ den externa.

Redigerat av La Cucaracha, 22 november 2020 - 17:43.


#2262

Postad 26 november 2020 - 19:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 784 inlĂ€gg
  • 0
Piss! Nu la konsolen av igen. Var vÀl iofs vÀntat att den inte bara skulle plötligt fungera felfritt antar jag. Blir vÀl att byta hÄrddisk ÀndÄ...

#2263

Postad 29 november 2020 - 18:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 784 inlĂ€gg
  • 0
VÀldigt mÀrkligt att byta hdd skulle jag pÄstÄ, följde en guide till punkt och pricka (tror jag) för att lÀgga in filer osv pÄ den nya hÄrddisken. Sen hade man ett USB-minne instoppat för att uppdatera osv. Skulle hÄlla in eject och sync bla bla.
MÀrkliga var att den INTE startade i nÄt lÀge dÀr den skulle uppdatera med usb-stickan (dvs den plingade inte ett antal ggr) utan stod dÀr med Xbox-loggan en stund tills den ville att jag skulle koppla upp mot internet. Gjorde det och loggade in som vanlig, good to go....fattar verkligen noll :P

#2264

Postad 29 november 2020 - 18:59

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 784 inlĂ€gg
  • 2
Lol sÄ slutade den frÀmre usb-porten att fungera helt plötligt istÀllet hahaha! Det gÄr bra nu...

InsÄg nu att jag förstörde den kontakten nÀr jag monterade ihop konsolen. InsÄg inte att det ens satt en kontakt pÄ ett stÀlle som jag bara tryckte ihop. Bra jobbat...

Redigerat av La Cucaracha, 29 november 2020 - 19:34.


#2265

Postad 10 december 2020 - 19:47

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0
Ok! SÄ jag har precis köpt cyberpunk och installerat det pÄ One X:en.
Det jag behöver göra Àr att skapa ett typ "underkonto" eftersom en ny Xbox ska införskaffas och min son kommer fÄ ta över "huvudkontot".
Men nÀr jag lÀser pÄ Xbox-hemsida sÄ kan jag bara vÀlja mellan att lÀgga till ett Microsoft-konto eller skaffa ett barnkonto.

MÄste jag skaffa Ànnu ett Microsoft-konto och sen hutta in det i konsolen? Ett barnkonto vill jag ju inte skaffa, om det finns restriktioner vad gÀller spel mm.
Dom skriver dessutom att jag absolut inte ska vÀlja "skapa nytt konto" för dÄ Àr det precis det jag gör.
Jag vill ju bara ha ett konto till. Hur svÄrt ska det va?

#2266

Postad 10 december 2020 - 21:10

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 inlĂ€gg
  • 0
Xbox konton Àr Microsoft konton. SÄ vill du ha ett nytt konto till dig sÄ skapa det. Men om du redan anvÀnder det befintliga Microsoft kontot till annat som Windows eller har tex dina kreditkort uppgifter associerade med det Àr det en bÀttre idé att skapa nytt konto Ät sonen.

Barn konto Àr för övrigt trevligt till barnen eftersom det lÄter en styra över nÀr pÄ dygnet barnet kan spela och vÀlja ÄldersgrÀnser osv.

#2267

Postad 10 december 2020 - 21:58

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

Xbox konton Àr Microsoft konton. SÄ vill du ha ett nytt konto till dig sÄ skapa det. Men om du redan anvÀnder det befintliga Microsoft kontot till annat som Windows eller har tex dina kreditkort uppgifter associerade med det Àr det en bÀttre idé att skapa nytt konto Ät sonen.

Barn konto Àr för övrigt trevligt till barnen eftersom det lÄter en styra över nÀr pÄ dygnet barnet kan spela och vÀlja ÄldersgrÀnser osv.


Tack för hjÀlpen!
Fungerande prima!



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.