* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 20 augusti 2008 - 08:46
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tror tre har en gräns på 5Gb/mån, det innebär att du ska ladda hem över ~160Mb/dag för att överskrida den. De begränsar även hastigheten till 384Kb/s så det är inget att oroa sig för om den går på HSDPA.
Enligt 3 är det ingen gräns utan mobilsurf är detsamma som 3G Turbo, dvs fri datatrafik och som ovan säger så får man kämpa om man ska lyckas överskrida 160mb/dag. Ligger man där omkring hade man stressats ihjäl och blivit inlagd på psyket pga den sega uppkopplingen.
Postad 20 augusti 2008 - 09:08
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
En fråga till er som kör med Dutty's 1.6, någon som upplever lite bugg med blädderklockan? Min tid uppdateras aldrig då telefonen är i viloläge med skärmen släckt och ibland när jag väcker telefonen med power-knappen så kan den börja bläddra 10-45min, först snabbt för att sedan när den börjar närma sig aktuell tid sakta ned. Ser lite roligt ut måste jag säga
Postad 20 augusti 2008 - 09:13
emoffster
-
emoffster
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag uppgraderade min trelåsta diamond igår tack vare guccis filer. Stort tack Telefonen är nu mycket snabbare, men tycker ändå att mottagningen är riktigt dålig! Ska testa med radio -07 idag!
Och så en fråga! När man skriver sms så hade jag innan väldigt liten text på allt. Men efter uppdateringen så har jag rätt stor på det jag själv skriver och mottagarraden. Med scrollhjulet så ändras ju bara texten på de jag fått. Vet nån vart man ändrar det?
Steffe
Inställningar -> Fliken "System" -> "Skärm" -> Fliken "Textstorlek"
Postad 20 augusti 2008 - 09:39
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
En fråga till er som kör med Dutty's 1.6, någon som upplever lite bugg med blädderklockan? Min tid uppdateras aldrig då telefonen är i viloläge med skärmen släckt och ibland när jag väcker telefonen med power-knappen så kan den börja bläddra 10-45min, först snabbt för att sedan när den börjar närma sig aktuell tid sakta ned. Ser lite roligt ut måste jag säga 
Så har det alltid varit med även den oficiella firmware. Dens tarta från den tid det var när du släckte skärmen och bläddrar snabbt fram till den aktuella tiden. (B
Postad 20 augusti 2008 - 09:51
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Så har det alltid varit med även den oficiella firmware. Dens tarta från den tid det var när du släckte skärmen och bläddrar snabbt fram till den aktuella tiden.
(B
Svar nej, så var det inte med min telefon när jag fick den utan detta är något som uppkommit efter att jag installerat Duttys ROM. Installerade förvisso lite andra program i samband med detta, men körde orginal innan i ca 5 dagar och då hade jag inte detta problem.
Postad 20 augusti 2008 - 10:41
Unregisteredcb422a85
-
Unregisteredcb422a85
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Svar nej, så var det inte med min telefon när jag fick den utan detta är något som uppkommit efter att jag installerat Duttys ROM. Installerade förvisso lite andra program i samband med detta, men körde orginal innan i ca 5 dagar och då hade jag inte detta problem.
kör med HTC rom o den bläddrar
Postad 20 augusti 2008 - 10:51
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Samma här
Postad 20 augusti 2008 - 10:51
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hmm okey, kanske är medvetet att den ska bläddra fast den borde ju göra det lite bättre än som det är nu. Hur som så är jag säker på att jag inte hade detta "problem/feature(microsoft)" innan. Ser lite kul ut som sagt, men vill man veta tiden verkligen så är det ju lite segt att vänta 30 sek för att få aktuell tid.
Postad 20 augusti 2008 - 11:24
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
jaha tar det 30sek, då är det något galet, för mig tar det kanske 1-2 sek
Postad 20 augusti 2008 - 12:07
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
För mig tar det också normalt ett par sekunder, men någon enstaka gång har det tagit 20-30 sekunder - men då bläddrade minuterna runt nästan ett helt varv från typ 08:56 till 11:54. ...och med original-ROM från HTC.
Postad 20 augusti 2008 - 12:12
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
mjo, lite det jag menade. i de flesta fall så uppdaterar den bara direkt med aktuell tid, men när den ska fippla med blädderblocket kan det ta ganska lång tid ibland.
Postad 20 augusti 2008 - 14:56
Unregistered0880493d
-
Unregistered0880493d
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Nån som vet hur man avaktiverar de röda och gröna knapparna på skärmen när det ringer? För mej räcker det med dom två fasta lur-knapparna. Kommer bara åt dom andra på touchen av misstag.
Postad 20 augusti 2008 - 15:11
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nån som vet hur man avaktiverar de röda och gröna knapparna på skärmen när det ringer? För mej räcker det med dom två fasta lur-knapparna. Kommer bara åt dom andra på touchen av misstag.
Tjena. Ja det skulle jag också vilja, är helkasst om man till exempel har luren i fickan o de ringer, innan man fått luren i handen har jag flera gånger av misstag antingen svarat eller avvisat samtalet  // Liddan
Postad 20 augusti 2008 - 19:08
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Hej jag köpte denna nalle i går och har problem med telefonboken när man skrollar där så är det ingen hejd på farten .
Det typ snurrar som fan ..Hur fixar man det går ju inte att få tag på rätt kontakt ..
Postad 20 augusti 2008 - 19:09
KonradA
-
KonradA
-
Användare
-
-
187 inlägg
Ingen som kan hjälpa mej? När jag försöker installera .cab-filer på min Diamond så står det bara "*.cab har inte installerats". Har installerat senaste ROMen från HTC men det hjälpte inte.
Jag löste det, vet inte vad som var fel men nu funkar det iaf.
Någon som vet något bra program för sjökort och navigering till sjöss?
Vad var din lösning till problemet? Sitter också fast, får samma meddelande ".cab har inte isntallerats" och vet inte vad jag ska göra? Det är nog inget fel på filerna eftersom jag provat olika som sägs ska fungera. Hur göra jag  ?
Postad 20 augusti 2008 - 19:28
Unregistered0880493d
-
Unregistered0880493d
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Vad var din lösning till problemet? Sitter också fast, får samma meddelande ".cab har inte isntallerats" och vet inte vad jag ska göra? Det är nog inget fel på filerna eftersom jag provat olika som sägs ska fungera. Hur göra jag ?
Först överförde jag filerna via diskläge (INTE active sync) och då funka det inte. Jag överförde bara cab-filen via active sync och då står det att den gör om cab-filen på nått sett. Sedan funka det.
Postad 20 augusti 2008 - 19:29
Mungoose
-
Mungoose
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej jag köpte denna nalle i går och har problem med telefonboken när man skrollar där så är det ingen hejd på farten . Det typ snurrar som fan ..Hur fixar man det går ju inte att få tag på rätt kontakt ..
Det har helt att göra med hur fort du "snurrar igång" den...drar du mjukt med fingret så scrollar den lugnt, drar du snabbt så sätter du spinn på den...en träningssak tror jag...
Postad 20 augusti 2008 - 20:52
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej jag köpte denna nalle i går och har problem med telefonboken när man skrollar där så är det ingen hejd på farten . Det typ snurrar som fan ..Hur fixar man det går ju inte att få tag på rätt kontakt ..
Antingen så kan du hålla kvar fingret och bara dra upp eller ner så rör den sig sakta. Eller så använder du helt enkelt upp och ner knapparna vid zoomknappen.
Postad 20 augusti 2008 - 21:00
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Det har helt att göra med hur fort du "snurrar igång" den...drar du mjukt med fingret så scrollar den lugnt, drar du snabbt så sätter du spinn på den...en träningssak tror jag...
Hmmmm drar jag lungt så knastrar ljudet bara förövrigt händer det inget . Funkar bra åt sidorna men inte upp och ner mysko ..
Postad 20 augusti 2008 - 21:36
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Jag är sjukt sugen på den här telefonen men har några frågor innan jag slår till.
Hur upplever ni telefonens menyer om man jämför med en SonyEricsson av nyare high-end modell? Har själv en W910i just nu som jag faktiskt är grymt nöjd med men är man prylbög så är man. Lite animationer och sådant ser ju trevligt ut men segheten i tex min SE P1i som jag hade när det gällde att tex komma in i ett SMS var inte rolig. Likaså så störde jag mig något fruktansvärt på att vibratorn i telefonen gick igång flera sekunder innan ringsignalen eftersom den var tvungen att laddas in för att spelas upp (eller det kändes så iaf). Likadant var det med SMS-signalen där dom tre klassiska vibrationerna hade hunnit sluta innan ens signalen hade kommit.
Ritar den upp riktiga smileys i SMS? Det är en funktion som jag VERKLIGEN saknade i min Motorola som jag hade tidigare. Kanske man kan installera addons som fixar det om inte annat? Jag har blivit så van vid gula små smileys att "vanliga" text smileys har tappat sin mening av någon anledning.
Hur är det att skriva SMS med telefonen och nu pratar jag om T9 på ett "vanligt" numreriskt tangentbord.
Någon som vet vart man kan pilla på en riktig påslagen telefon typ i Sthlm City eller liknande? Jag har faktiskt redan pillat på den för någon månad sen på Elgiganten men då tänkte jag inte så mycket på den mer än att den var liten och hade snygga menyer för att vara en WM-telefon.
Det finns egentligen två skäl till att jag inte köper en iPhone och det är avsaknaden av MMS och att man är tvungen att köra via Telia (mer eller mindre).
Går det att fixa "riktig" MSN på telefonen?
Postad 20 augusti 2008 - 22:22
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Det är bla texter som detta som får mig att dra öronen åt mig:
Men det är här som problemen börjar visa sig. Touch Diamonds största problem är att den är väldigt långsam. Tydligt är att Touchflo-gränssnittet är en extrem strömslukare som gör telefonen så långsam att det blir näst intill omöjligt att överhuvudtaget göra någonting.
Om du har använt en Iphone, så märker du snabbt att Touch Diamonds gränssnitt inte kommer i närheten av Apple-telefonens jämt och smidigt flytande menyer. Har du inte bekantat dig med Iphone, så lär Touch Diamond få dig att sky mobiltelefoner med touch-bildskärmar för all framtid.
ifrån mobil.se
Postad 20 augusti 2008 - 22:23
Erick
-
Erick
-
Beroende
-
-
1 233 inlägg
Smileys ritar den inte upp i sms, och ja det ligger riktig MSN på den när du tar den ur kartongen! Det går till och med att ta emot filer osv via msn.
Mvh
Erick
Postad 20 augusti 2008 - 22:33
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Smileys ritar den inte upp i sms, och ja det ligger riktig MSN på den när du tar den ur kartongen! Det går till och med att ta emot filer osv via msn.
Mvh Erick
Men finns det inget prog som kan göra så dem ritar upp smileys i sms samt att du har en drös färdiga s,ileys lagrade a´la SE? Jag velar fortf mellan denna & Samsung F480, det skiljer ändå 1500:- mellan dem. Suck, måste bestämma mig imorgon
Postad 20 augusti 2008 - 22:34
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Skicka ett pm med din mail så får du den av mig...
schyst! dessvärre kan jag inte skicka pm här, men jag ska höra med en administratör. Återkommer!
Postad 20 augusti 2008 - 22:47
Gleed
-
Gleed
-
Rookie
-
8 inlägg
Men det är här som problemen börjar visa sig. Touch Diamonds största problem är att den är väldigt långsam. Tydligt är att Touchflo-gränssnittet är en extrem strömslukare som gör telefonen så långsam att det blir näst intill omöjligt att överhuvudtaget göra någonting.
Om du har använt en Iphone, så märker du snabbt att Touch Diamonds gränssnitt inte kommer i närheten av Apple-telefonens jämt och smidigt flytande menyer. Har du inte bekantat dig med Iphone, så lär Touch Diamond få dig att sky mobiltelefoner med touch-bildskärmar för all framtid.
ifrån mobil.se
Det där lät ju mindre bra, jag är själv alldeles på gränsen till att köpa den, men nu blev ja ju lite negativ då. Någon som har en Diamond som kan yttra sig om detta?
Postad 20 augusti 2008 - 22:53
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Det där lät ju mindre bra, jag är själv alldeles på gränsen till att köpa den, men nu blev ja ju lite negativ då. Någon som har en Diamond som kan yttra sig om detta?
Jag håller verkligen inte med, jag tycker den flyter på bra "out of the box" med den nya uppdateringen så funkar det ännu bättre. Den bästa mobilen jag någonsin haft.
Postad 20 augusti 2008 - 23:08
kebabslyna
-
kebabslyna
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Men finns det inget prog som kan göra så dem ritar upp smileys i sms samt att du har en drös färdiga s,ileys lagrade a´la SE?
Jag velar fortf mellan denna & Samsung F480, det skiljer ändå 1500:- mellan dem. Suck, måste bestämma mig imorgon 
det är mycket möjligt att det finns nåt program som fixar det...har för mig det finns något sådant freeware någonstans.. men inte omöjligt heller att dom fixar de i nån uppgradering eftersom du ser smileys i mms...och där är det i princip samma som finns i msn plus några andra... men visst vore det najs om det kom upp i sms som i en SE..så det blir lite mer mobillikt.. men det positiva med denna är att det är mycket snabbare att bläddra bland sms och sånt än en vanlig mobil..iaf min walkmanlur som jag hade innan..tycker den funkar väldigt bra efter uppgraderingen.. sitter och trycker av standybläget hela tiden för jag tycker det är så coolt gränssnitt så sitter och flashar fram och tillbaka för det är snyggt
Postad 21 augusti 2008 - 06:38
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
ifrån mobil.se
Frågan är ju när detta omdömme skrevs, eller rättare sagt, vilken mjukvara som fanns i just den telefonen. Flera har ju vittnat om en seghet innan de installerat uppdateringen. Därefter har jag inte hört några klagomål på att den ska vara seg... Länk?
Postad 21 augusti 2008 - 07:21
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hur upplever ni telefonens menyer om man jämför med en SonyEricsson av nyare high-end modell? Har själv en W910i ...
Min Diamond känns bra mycket snabbare, och ger bättre respons än den W910i jag använder via jobbet. Walkman-användandet av W910i är nu bara ett minne blott på grund av det otroligt sega interfacet jämfört med min Diamond. ...och jämfört med en grannes Iphone 3G så är den lite, men bara lite, segare i responsen. Dock så verkar programmen som släpps till Iphone vara lite duktigare på att snabbt slänga upp en splash-screen som gör att det känns som om saker händer snabbare, men tiden innan man verkligen kan använda programmen är den inte så mycket snabbare på.
Postad 21 augusti 2008 - 08:07
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
ifrån mobil.se
Oseriöst att recensera en Outdated ROM och Manilla -.- Det där va problems from the past. Men jag har aldrig tyckt att den har hackat så extremt mycket som dom tycker den gör..
Postad 21 augusti 2008 - 09:16
zorgin
-
zorgin
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har någon tre användare som har bytat från orginal tre-rom till någon annan rom upplevt att de har förlorat tre-specifika funktioner?
Postad 21 augusti 2008 - 09:38
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Oseriöst att recensera en Outdated ROM och Manilla -.-
Det där va problems from the past. Men jag har aldrig tyckt att den har hackat så extremt mycket som dom tycker den gör..
Jag tror också att det rör sig om samma. Jag upplevde orginalromen som kom från HTC som ganska seg och det blev en otroligt skillnad när jag bytt. Det man dessutom ska ha i beaktning är att Iphone så vitt jag vet funnits ute längre och således borta ha fått ett antal uppdateringar på snabbare ROMs. Har någon tre användare som har bytat från orginal tre-rom till någon annan rom upplevt att de har förlorat tre-specifika funktioner?
Alla genvägar, logos osv försvinner. Telefonen blir precis som om du skulle köpt den i butik utan att den är bunden eller brandad. Personligen så tycker jag bara att de 3-genvägar som funnits vart ivägen och störande. Enda jag gillade var splashlogon när man startade telefonen, den var snygg
Redigerat av trickysaer, 21 augusti 2008 - 09:45.
Postad 21 augusti 2008 - 09:52
zorgin
-
zorgin
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
så allt annat funkar fortfarande i mobilen? såsom tex msn eller andra program?
Postad 21 augusti 2008 - 10:19
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Kolla denna tråd, inte säker på om dom löst det än: http://forum.xda-dev...ad.php?t=414731
Postad 21 augusti 2008 - 10:25
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
så allt annat funkar fortfarande i mobilen? såsom tex msn eller andra program?
Nu vet jag inte vad du menar? Din fråga kanske skulle ha vart om eventuella tilläggstjänster fungerar. Svar på den frågan har jag inte, men alla genvägar osv försvinner ifrån telefonen. Betalar du för tjänster så som MSN Messenger samt 3Music så skulle jag inte rekommandera att installera en hemkokad ROM. Det kommer inom kort en ny officiell HTC-ROM för 3-abonnenter. Den snabbar upp telefonen markant och behåller samtliga 3-inställningar. Kontakta 3s kundtjänst för att få reda på lite mer exakt datum för nya ROMen.
Postad 21 augusti 2008 - 10:28
Onge
-
Onge
-
Användare
-
-
103 inlägg
Tror tre har en gräns på 5Gb/mån, det innebär att du ska ladda hem över ~160Mb/dag för att överskrida den. De begränsar även hastigheten till 384Kb/s så det är inget att oroa sig för om den går på HSDPA.
Med fri surf 3kr/dag så är det helt obegränsad surf, ingen 5Gb gräns som på turbo-3g 199kr/mån. Men det är ju en lägre hastighet som sagt på fri surf 3kr/dag...så e nog ingen fara om det står H på diamanten, kanske bara innebär att täckningen finns men du får inte den hastigheten.
Postad 21 augusti 2008 - 12:09
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
Hur mycket datatrafik används egentligen på en månad. Är medveten om att det är högst personligt, men på ett ungefär.
Har möjligheten att teckna ett tillägg till mitt abonnemang där jag får använda 1Gb per månad för 39 kr eller Fri surf för 99 kr. Så frågan gäller ju om jag tjänar på att teckna mig för Fri surf eller om det borde räcka med 1Gb per månad...
Redigerat av grandstoff, 21 augusti 2008 - 12:10.
Postad 21 augusti 2008 - 13:08
puppyzack
-
puppyzack
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
meep meep =P
hey ja funderar på att skaffa en htc touch pro och de som känner till den vet att den är väldigt lik diamond så ja har en fråga till er som har en. Har kollat runt på forumet och inte fått svar =/ Ja undrar om man kan ha en hotmail email på diamonden asså där på email taben i touchflo. För sökt att hitta info på hotmails sidor men inte få fram det man behöver. Själv har ja en hotmail och skulle kännas typ "NOOOOO!" om det inte gick och man köpt den. om man kan i sånna fall hur? Lägger man in den på outlook och sedan syncar? (kan inte outlook och vet inte om det gå) eller använder man app windows live? eller har ja missat var man hittar info om detta på hotmails sidor? väldigt tacksam för länk då =)
//Zack
Postad 21 augusti 2008 - 13:32
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
meep meep =P hey ja funderar på att skaffa en htc touch pro och de som känner till den vet att den är väldigt lik diamond så ja har en fråga till er som har en. Har kollat runt på forumet och inte fått svar =/ Ja undrar om man kan ha en hotmail email på diamonden asså där på email taben i touchflo. För sökt att hitta info på hotmails sidor men inte få fram det man behöver. Själv har ja en hotmail och skulle kännas typ "NOOOOO!" om det inte gick och man köpt den. om man kan i sånna fall hur? Lägger man in den på outlook och sedan syncar? (kan inte outlook och vet inte om det gå) eller använder man app windows live? eller har ja missat var man hittar info om detta på hotmails sidor? väldigt tacksam för länk då =)
//Zack
Jodå, jag loggade bara in på Windows Live som låg förinstallerat i programs och svarade på någon enstaka fråga, och sedan har jag ett fint kuvert som det faktiskt till och med står Hotmail på under mail-fliken i touchflo. Hela strukturen med kataloger som jag har på hotmail lades in på telefonen - så det är precis som att köra via windows mail, eller en webclient - bara lite mindre skärm dock
Postad 21 augusti 2008 - 13:35
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Nu vet jag inte vad du menar? Din fråga kanske skulle ha vart om eventuella tilläggstjänster fungerar. Svar på den frågan har jag inte, men alla genvägar osv försvinner ifrån telefonen. Betalar du för tjänster så som ... 3Music så skulle jag inte rekommandera att installera en hemkokad ROM.
Har du 3Musik, så kan du fortsätta använda den tjänsten med kokt Rom. Musiken streamas så det är ju inga problem. Jag har själv 3Musik och och kör med Duttys Rom. Du måste dock lägga in länkarna igen till Planet3 så du kommer åt tjänsterna. Till Planet3 är det: mobil.tre.se/portal
Redigerat av crest, 21 augusti 2008 - 13:37.
Postad 21 augusti 2008 - 14:18
zorgin
-
zorgin
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har du 3Musik, så kan du fortsätta använda den tjänsten med kokt Rom. Musiken streamas så det är ju inga problem. Jag har själv 3Musik och och kör med Duttys Rom. Du måste dock lägga in länkarna igen till Planet3 så du kommer åt tjänsterna. Till Planet3 är det: mobil.tre.se/portal
Ok crest. det låter bra, Du kör möjligtvis inte med msn på din diamond?
Postad 21 augusti 2008 - 14:20
tomras
-
tomras
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Kan detta vara det ultimata komplementet till Diamond telefonen om man tänker ge sig iväg på långtur? Fm sändare (få ljudet från gpssen i bilstereon) som tar ström via cigguttaget och som har en USB utgång för laddning av Diamanten? Någon som vet om det kan fungera? Har kört lite med GPSen och märker att det drar en del batteri samtidigt som högtalaren i HTCn knappt hörs.. Så om detta fungerar är det helt grymt Har beställt bilsatsen från Dustin så denna grejen hade satt pricken över iet.... http://www.netonnet....ctionRow1Center
Postad 21 augusti 2008 - 14:29
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ok crest. det låter bra, Du kör möjligtvis inte med msn på din diamond?
Jag använder telefonens Windows Live applikation som finns med i Duttys Fulla version av Romen. Inga som helst problem att använda MSN och Hotmail.
Postad 21 augusti 2008 - 14:49
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Har beställt det större batteriet (1340mAh) från Dustin sedan en tid tillbaka och fick ett mail i dag med nytt preliminärt leveransdatum: 17 oktober...
Redigerat av crest, 21 augusti 2008 - 15:02.
Postad 21 augusti 2008 - 15:01
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Kan detta vara det ultimata komplementet till Diamond telefonen om man tänker ge sig iväg på långtur? Fm sändare (få ljudet från gpssen i bilstereon) som tar ström via cigguttaget och som har en USB utgång för laddning av Diamanten? Någon som vet om det kan fungera? Har kört lite med GPSen och märker att det drar en del batteri samtidigt som högtalaren i HTCn knappt hörs.. Så om detta fungerar är det helt grymt Har beställt bilsatsen från Dustin så denna grejen hade satt pricken över iet....
http://www.netonnet....ctionRow1Center
Tjena. Hur hade du tänkt ansluta FM sändaren? För diamonden har ju inge 3.5mm uttag som standard, isåfall lär du ju köra med ytterligare nån mojäng så du får 3.5 mm. Eller hur har du tänkt? Håller med om att Diamonds högtalare inte är mycket att hänga i julgranden, provade att köra använda GPSen när ja var ute på en tur med familjen för ett par veckor sen, med 2 barn i bilen hörde man inte ett jota från Diamonds lilla högtalare  Min gamla HTC Trinity (P3600) har en betydligt bättre högtalare så ja kör den som GPS för tillfället. // Liddan
Postad 21 augusti 2008 - 15:05
tomras
-
tomras
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Tjena.
Hur hade du tänkt ansluta FM sändaren? För diamonden har ju inge 3.5mm uttag som standard, isåfall lär du ju köra med ytterligare nån mojäng så du får 3.5 mm. Eller hur har du tänkt? Håller med om att Diamonds högtalare inte är mycket att hänga i julgranden, provade att köra använda GPSen när ja var ute på en tur med familjen för ett par veckor sen, med 2 barn i bilen hörde man inte ett jota från Diamonds lilla högtalare  Min gamla HTC Trinity (P3600) har en betydligt bättre högtalare så ja kör den som GPS för tillfället.
// Liddan
Ja det har jag redan beställde Jay jay, nånting för de medföljande lurarna var helt odugliga... så det är ju redan klart.. Men mest intressant om det fungera att ladda genom fmsändarens USB?
Postad 21 augusti 2008 - 15:15
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Tjo jäkla flöjt ...Vinner aldrig annars ,å började ge upp hopp om internet tävlingar över huvud taget .
Så går man å vinner en Diamant via Telenor.se´s tävling !
Postad 21 augusti 2008 - 15:23
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hur mycket datatrafik används egentligen på en månad. Är medveten om att det är högst personligt, men på ett ungefär.
Har möjligheten att teckna ett tillägg till mitt abonnemang där jag får använda 1Gb per månad för 39 kr eller Fri surf för 99 kr. Så frågan gäller ju om jag tjänar på att teckna mig för Fri surf eller om det borde räcka med 1Gb per månad...
I detta fall, tror jag det räcker gott och väl. Om du inte riktigt vet hur mycket du använder elelr om du ens kommer använda så verkar du inte vara någon stor surfare. Du kan enkelt hålla koll på trafiken. Märker du dig att det ökar med tiden så går det alltid uppgradera till fri surf. Men min poäng från början var iaf att jag tror du klarar dig bra på 1gb i vilket fall för att du har inte batteri till att surfa särskillt länge per dag med diamonden. Om du nu inte ska ha den som modem till datorn och då kör med extern strömkälla samtidigt. Batteri tiden är extremt kass. Skulle jag ens få för mig att surfa 10min på min skulle jag bara ha batteri halva dagen. Får hoppas att detta löser sig med vidare ROMs. Efter att ha sett hur det nya batteriet samt lucka ser ut tänker jag absolut inte skaffa det.
Postad 21 augusti 2008 - 15:30
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Har beställt det större batteriet (1340mAh) från Dustin sedan en tid tillbaka och fick ett mail i dag med nytt preliminärt leveransdatum: 17 oktober... 
Jo, det kommer inte in förrens 11oktober till leverantörerna. I övrigt, har du sett bilden på det? Det är fruktansvärt.. Hepp mina IMG taggar fungerade inte, länk kommer här. BIld: http://wmpoweruser.c...08/07/hump3.jpg
Redigerat av yuion, 21 augusti 2008 - 15:33.
Postad 21 augusti 2008 - 15:48
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jo, det kommer inte in förrens 11oktober till leverantörerna. I övrigt, har du sett bilden på det? Det är fruktansvärt..
Hepp mina IMG taggar fungerade inte, länk kommer här.
BIld:
http://wmpoweruser.c...08/07/hump3.jpg
Det där är väl ändå 1800 mAh? 1340 mAh ser ut som det vanliga bara det att det är lite tjockare, alltså inte en tjock klump som det är på 1800 mAh. Ang. smileys: Jag har lyckats få fram en smileylista två gånger i min telefon när jag skrivit sms, men jag har inte en aning om hur jag kommit dit, vet ni? Tackar! // Anders
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|