Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 24 March 2011 - 08:07
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Efter att ha sett Nam Phan mot Garcia så börjar man fan undra vad dom håller på med! Stängde av efter den matchen och vette fan om jag orkar kolla nått mer efter sånna fasoner.
Kan ju bli så ibland, alla tolkar ju fighter olika. För att slippa det får man vinna helt enormt överlägset (som GSP) eller avsluta motståndaren (som Silva och Jones). Då slipper man ju det.  För övrigt är returen mellan Nam och Garcia inställd, Garcia får möta Korean Zombie istället. Blir nog kul.
Postad 24 March 2011 - 13:15
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Vet du varför returen blev inställd? Skada på Nam eller?
Redigerat av TriNitro, 24 March 2011 - 13:16.
Postad 24 March 2011 - 13:36
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Han bröt foten eller något tror jag.
Postad 24 March 2011 - 13:39
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Kan ju bli så ibland, alla tolkar ju fighter olika. För att slippa det får man vinna helt enormt överlägset (som GSP) eller avsluta motståndaren (som Silva och Jones). Då slipper man ju det. 
För övrigt är returen mellan Nam och Garcia inställd, Garcia får möta Korean Zombie istället. Blir nog kul.
Ja de klart är dommarna blinda så kanske Garcia skulle ha vunnit! Han bara vevade på som en j*vla väderkvarn och visst han höll centern av octagonen men det ska man ju inte vinna några matcher på. Nam Pham plocka ju isär Garcia fullständigt med sin teknik. I mellan rond 2 och 3 så ser man ju på Garcia att han är en slagen man. Och bägga fighterna blir ju lika förvånade av resultatet när dom ger Garcia segern. UFC har inte råd med fler sånna tabbar om du frågar mig.
Postad 24 March 2011 - 16:10
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
UFC har inte råd med fler sånna tabbar om du frågar mig.
Råd har dom alltid  Fight-Night nu till helgen grabbar. Ganska bra card faktiskt.
Postad 24 March 2011 - 16:13
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Klart dom har råd, dom betalar ju (relativt) usla löner samtidigt som dom har fina inkomster. Det finns mycket pengar där!
Domarna är ju inte deras egna dessutom, dom utses ju på högre ort.
Postad 25 March 2011 - 01:44
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Hoppas att dom löser dessa problem för man tappar ju intresset för sporten!
Postad 25 March 2011 - 08:37
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Mmm, det är ett problem. Dels för att nedtagningar ger så fantastiskt mycket poäng, och för att det är för få ronder för nuvarande system. Det fungerar kanon i boxning, men när det är färre ronder kan det lätt bli väldigt skumt.
Ett exempel på hur övervärderade nedtagningar är, är när Chuck Liddell tog ner Wand de sista sekunderna på en rond bara för att vinna ronden... Vet inte varför, men det gillade jag inte. Samma taktik vill jag minnas att Kos körde mot Sanchez. Ta ner precis innan rondens slut, du får en nedtagning och vinner ronden men riskerar inte att bli utdragen. Helt ok om man ser till reglerna, men ändå mår jag lite illa av det.
Postad 25 March 2011 - 09:23
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Mmm, det är ett problem. Dels för att nedtagningar ger så fantastiskt mycket poäng, och för att det är för få ronder för nuvarande system. Det fungerar kanon i boxning, men när det är färre ronder kan det lätt bli väldigt skumt.
Ett exempel på hur övervärderade nedtagningar är, är när Chuck Liddell tog ner Wand de sista sekunderna på en rond bara för att vinna ronden... Vet inte varför, men det gillade jag inte. Samma taktik vill jag minnas att Kos körde mot Sanchez. Ta ner precis innan rondens slut, du får en nedtagning och vinner ronden men riskerar inte att bli utdragen. Helt ok om man ser till reglerna, men ändå mår jag lite illa av det.
Håller med till fullo. Är ju inte alltför sällan man ser en snubbe stjäla en rond genom att gå på takedown och sedan ligga på motståndaren utan att vare sig försöka förbättra position eller landa starka slag. Hörde jag Vale Tudo-regler?
Postad 26 March 2011 - 13:58
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Kollar på weigh-ins just nu och **** vad Kris Mccray har blivit rippad. Kände knappt igen honom.
John Hathaway ser fan ut att vara karvad i granit.
*edit*
Och John Madsen har bara blivit tjockare. Definitionen av köttbulle.
Redigerat av Birkanoff, 26 March 2011 - 14:01.
Postad 27 March 2011 - 11:36
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Lyckades för övrigt pricka in 10 rätt på pick 'em utmaningen på MMAnytt.se
Redigerat av Birkanoff, 27 March 2011 - 14:30.
Postad 27 March 2011 - 16:09
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Behövs ingen spoilertag här väl? Iaf, bland de bättre UFN jag har sett (säger inte så mycket iofs). Davis gör det bra, men Lill-Noggen åstadkommer inte mycket från rygg och han har noll klipp i slagen. Såg en gammal George Foreman-fight innan dessutom, vilket gjorde att kontrasten blev enorm. Jäkligt snyggt av koreanen, jag satt och bad till högre makter efter en förnedrande avslutning. Jag avskyr Garcia och hans fjantiga flinande och att han räcker ut tungan och skit. Han tror ju att han visar att slagen inte tar när det är just precis det som han bekräftar genom det beteendet. "Welerviktaren" AJ (sjukt stor) såg riktigt bra ut i kroppen, gött att han dängde engelsmannen också. Han kan nog bli farlig framöver med sin storlek och styrka om han kan klara vikten i fortsättningen.  Hyfsat mycket större än GSP!
Postad 27 March 2011 - 16:52
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Behövs ingen spoilertag här väl?
Iaf, bland de bättre UFN jag har sett (säger inte så mycket iofs). Davis gör det bra, men Lill-Noggen åstadkommer inte mycket från rygg och han har noll klipp i slagen. Såg en gammal George Foreman-fight innan dessutom, vilket gjorde att kontrasten blev enorm.
Jäkligt snyggt av koreanen, jag satt och bad till högre makter efter en förnedrande avslutning. Jag avskyr Garcia och hans fjantiga flinande och att han räcker ut tungan och skit. Han tror ju att han visar att slagen inte tar när det är just precis det som han bekräftar genom det beteendet.
"Welerviktaren" AJ (sjukt stor) såg riktigt bra ut i kroppen, gött att han dängde engelsmannen också. Han kan nog bli farlig framöver med sin storlek och styrka om han kan klara vikten i fortsättningen.
Hyfsat mycket större än GSP!
Drog till med en sån mest för att jag såg den så tidigt  Det är sjukt att Johnson lyckas ta sig ner till 170 måste jag säga. På den bilden så ligger han nog iaf 30 lbs över. Blev sjukt besviken på den fighten då jag hade förväntat mig en slugfest men det visar ju också att han börjar bli en smart fighter med.
Postad 27 March 2011 - 23:14
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
trodde jung skulle köra en scorpion crush först men en twister är ju inte något som är så vanligt o se sådär utanför typ träningen (:
Postad 28 March 2011 - 06:59
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Drog till med en sån mest för att jag såg den så tidigt 
Det är sjukt att Johnson lyckas ta sig ner till 170 måste jag säga. På den bilden så ligger han nog iaf 30 lbs över.
Blev sjukt besviken på den fighten då jag hade förväntat mig en slugfest men det visar ju också att han börjar bli en smart fighter med.
50 lbs till och med! 220 på den bilden.  trodde jung skulle köra en scorpion crush först men en twister är ju inte något som är så vanligt o se sådär utanför typ träningen (:
Vad fick dig att tro att han skulle göra en sån? Han hade väl rygg? Scorpion crunch (som det väl heter?) kommer väl från guard?
Postad 28 March 2011 - 07:09
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
50 lbs till och med! 220 på den bilden. 
Vad fick dig att tro att han skulle göra en sån? Han hade väl rygg? Scorpion crunch (som det väl heter?) kommer väl från guard?
glömde lägga in att det var från garcia jag tänkte, han gick ju på något mission control liknande och någon halvdan variant av crackhead snabbt. fick direkt vibbar om att han skulle försöka på en scorpion crunch då
Postad 28 March 2011 - 07:19
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Aha, då är jag med! Trodde du menade i samma sekvens.  Snyggt gjort var det iaf!
Någon som tror Lesnar kommer använda en twister för att avsluta JDS?
Postad 28 March 2011 - 08:28
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Postad 28 March 2011 - 08:36
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hehe, blir en spännande fight. Jag tror absolut inte Lesnar är chanslös, sätter han en nedtagning tidigt i ronden så får JDS svettas. Blir han träffad så början han givetvis gråta och springer för livet.
Shane Carwin ligger tydligen på 248 lbs nu, han är lite mer slimmad än vad han var senast. Kan bli bra om det innebär bättre cardio!
Postad 28 March 2011 - 08:46
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Hehe, blir en spännande fight. Jag tror absolut inte Lesnar är chanslös, sätter han en nedtagning tidigt i ronden så får JDS svettas. Blir han träffad så början han givetvis gråta och springer för livet.
Shane Carwin ligger tydligen på 248 lbs nu, han är lite mer slimmad än vad han var senast. Kan bli bra om det innebär bättre cardio!
tror lesnar har chans mot dom flesta om han lyckas ta ner dom, tror han är ganska svår att hålla nere ifall han blir nedtagen själv. blev jättebesviken på shane mot lesnar då dom körde, trodde shane hade tränat från ryggen och sedan inte ens märka att en armtriangel var på väg eller veta hur han ska försvara det ):
Postad 28 March 2011 - 08:50
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
tror lesnar har chans mot dom flesta om han lyckas ta ner dom, tror han är ganska svår att hålla nere ifall han blir nedtagen själv.
blev jättebesviken på shane mot lesnar då dom körde, trodde shane hade tränat från ryggen och sedan inte ens märka att en armtriangel var på väg eller veta hur han ska försvara det ):
Såg faktiskt om den fighten för nån vecka sen och blir lika besviken nu som då. Varför var han tvungen att slå sig så ******** trött.
Postad 28 March 2011 - 08:50
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
tror lesnar har chans mot dom flesta om han lyckas ta ner dom, tror han är ganska svår att hålla nere ifall han blir nedtagen själv.
blev jättebesviken på shane mot lesnar då dom körde, trodde shane hade tränat från ryggen och sedan inte ens märka att en armtriangel var på väg eller veta hur han ska försvara det ):
Ja men han var ju helt slut, benen var ju helt borta sa han. Han fick dessutom för sig att triangeln inte satt särskilt bra, för att sedan känna "men vad i...?"  Hade det inte varit en titelfight så tror jag den hade stoppats i första när Lesnar bombarderades av slag. Synd, för Carwin är en enormt underhållande fighter.
Redigerat av Kamui, 28 March 2011 - 08:52.
Postad 28 March 2011 - 09:30
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja men han var ju helt slut, benen var ju helt borta sa han. Han fick dessutom för sig att triangeln inte satt särskilt bra, för att sedan känna "men vad i...?"  Hade det inte varit en titelfight så tror jag den hade stoppats i första när Lesnar bombarderades av slag. Synd, för Carwin är en enormt underhållande fighter.
Ja matchen borde nog ha stoppats i rond 1, synd att han inte fick avslutat Lesnar i sin fosterställning. När rond 2 startade var matchen redan slut, Lesnar kunde avslutat matchen hur han ville. Om han hade velat kunde han lagt Carwin ner och vunnit på vad som helst. Om hans hörna hade ropat ut instruktioner för att göra en twister kunde han säkert klarat av det efter någon minut, Carwin var ju som en grönsak. Snygg twister av zombien i alla fall, riktigt roligt att höra Rogan när han fattade att han gick för en twister. Rogan blev väldigt glad när han fattade det i alla fall, Eddie Bravo blev antagligen ännu gladare. Mission control såg jag inte från Garcia, men det kanske jag missade. Tror knappast att Garcia har någon offensiv kunskap från ryggen, möjligvis vet han hur man låser upp motståndaren. Trist att Lil Nog förlorade mot en UFC-poängbrottare igen. Snygg sub i Bellator (för andra gången): inverted triangle. Bara lite tveksam domarinsats, det ser ut som om han är medvetslös ganska länge.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 28 March 2011 - 11:14.
Postad 29 March 2011 - 07:04
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja matchen borde nog ha stoppats i rond 1, synd att han inte fick avslutat Lesnar i sin fosterställning. När rond 2 startade var matchen redan slut, Lesnar kunde avslutat matchen hur han ville. Om han hade velat kunde han lagt Carwin ner och vunnit på vad som helst. Om hans hörna hade ropat ut instruktioner för att göra en twister kunde han säkert klarat av det efter någon minut, Carwin var ju som en grönsak.
Snygg twister av zombien i alla fall, riktigt roligt att höra Rogan när han fattade att han gick för en twister. Rogan blev väldigt glad när han fattade det i alla fall, Eddie Bravo blev antagligen ännu gladare. Mission control såg jag inte från Garcia, men det kanske jag missade. Tror knappast att Garcia har någon offensiv kunskap från ryggen, möjligvis vet han hur man låser upp motståndaren.
Trist att Lil Nog förlorade mot en UFC-poängbrottare igen.
Snygg sub i Bellator (för andra gången): inverted triangle. Bara lite tveksam domarinsats, det ser ut som om han är medvetslös ganska länge.
Ja den var mycket fin, men inte helt enkelt för domaren att se om han var borta eller inte. UFC verkar ha en ny representant i Brasilien. Det är en lång tråd om henne på Sherdog. Och man förstår varför:  Herre min skapare!
Postad 29 March 2011 - 10:45
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Herre min skapare! 
Och mina arbetskompisar undrar varför jag vill semestra i Brasilien. Etniskt sett så är Brasilien en riktig häxkittel av olika etniciteter och alla dessa blandningar skapar superkvinnor.
Postad 30 March 2011 - 16:13
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja den var mycket fin, men inte helt enkelt för domaren att se om han var borta eller inte.
UFC verkar ha en ny representant i Brasilien. Det är en lång tråd om henne på Sherdog. Och man förstår varför:
Herre min skapare! 
haha, freakiga lår. Jaha då får jag följa UFC på den lokala marknaden i brasilien då, jag som höll mig till Rio Heroes när det gällde Brasilien. Sedan när det gällde Twister i UFC så ser jag att det debatteras om subs som går ut på att attackera ryggraden verkligen ska tillåtas i MMA. Det är ju förbjudet att slå mot bakhuvudet och ryggraden av samma skäl. Jag har inte hört talas om någon som har skadats allvarligt av en Twister, men det är ju ett väldigt farligt område som man attackerar. Jag är inte säker riktigt vad jag tycker, men jag är tveksam till att man ska tillåta det. Man har ju förbjudet liknande lås i vissa grappling-turneringar.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 30 March 2011 - 16:23.
Postad 31 March 2011 - 16:56
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Någon mer som sett nya TUF? Weltervikt suger ju, dom borde kört lhw igen eftersom många går ner en viktklass direkt efter serien. Nu kommer vi få ÄNNU fler i lw... Lesnar såg liten ut, men verkar riktigt trevlig!
Postad 31 March 2011 - 19:35
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Någon mer som sett nya TUF? Weltervikt suger ju, dom borde kört lhw igen eftersom många går ner en viktklass direkt efter serien. Nu kommer vi få ÄNNU fler i lw... Lesnar såg liten ut, men verkar riktigt trevlig!
Såg det precis. Snark på första fighten iaf. Trevlig vettefasen om jag vill kalla honom men iaf mindre douche än vanligt
Postad 01 April 2011 - 07:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Äh han verkar ok ändå, och JDS funkar bra med engelskan också! Men nu när Lesnar blivit mindre är inte storleksskillnaden lika påtaglig, hoppas han bulkar upp sig inför fighten om han inte ska vara helt chanslös.
Verkar vara en engelsman med i år igen, jag håller tummarna för att han blir brutalt spöad
Postad 01 April 2011 - 07:39
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
haha, freakiga lår. Jaha då får jag följa UFC på den lokala marknaden i brasilien då, jag som höll mig till Rio Heroes när det gällde Brasilien.
Sedan när det gällde Twister i UFC så ser jag att det debatteras om subs som går ut på att attackera ryggraden verkligen ska tillåtas i MMA. Det är ju förbjudet att slå mot bakhuvudet och ryggraden av samma skäl. Jag har inte hört talas om någon som har skadats allvarligt av en Twister, men det är ju ett väldigt farligt område som man attackerar. Jag är inte säker riktigt vad jag tycker, men jag är tveksam till att man ska tillåta det. Man har ju förbjudet liknande lås i vissa grappling-turneringar.
tycker att twistern är okej att ha i mma ifall man inte rycker in den då är det farligt, dom tävlingarna jag har kört så har inte twister varit ok(iofs inte sneda knälås heller)
Postad 01 April 2011 - 07:50
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Problemet är ju om en kille som exempelvis Palhares (  ) sätter en twister, han drar ju i för kung och fosterland samtidigt som han är sjukt stark vilket ju kanske inte är superbra i alla lägen. Han är ju inte direkt varsam när han får tag på ett ben...  Men det är så försvinnande sällan det kommer uppstå en situation där en twister går att genomföra så problemet är väl knappast stort? Underhållningsvärdet är ju MYCKET större än risken enligt mig
Postad 01 April 2011 - 08:05
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
jag gillar welterviktarna (: dock inte lay and pray ):
Postad 01 April 2011 - 11:01
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Äntligen finns Palhares-fighten för allmän beskådan: http://www.mmalinker...O__UFC_VERSUS_3 Fan vad grym han är!
Postad 03 April 2011 - 20:25
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kyle drar sig ur Mousasi-fighten pga skada, ersättare blir Jardine. Grattis Mousasi!
Postad 07 April 2011 - 07:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vad tror vi om helgens gala då? Nick Diaz vs. Paul Daley Gilbert Melendez vs. Tatsuya Kawajiri Gegard Mousasi vs. Keith Jardine Shinya Aoki vs. Lyle Beerbohm Hoppas Nick täpper till truten på den gapige britten så man slipper höra hans hemska dialekt. Mousasi ska utan bekymmer vinna mot Jardine. Melendez tar hem sin fight också.
Postad 07 April 2011 - 08:02
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Vad tror vi om helgens gala då?
Samma tips: Nick Diaz vs. Paul Daley - farlig match för Diaz, eftersom han kan få svårt att ta ner matchen på marken. Daleys stora svaghet är ju att möta brottare som kontrollerar honom på marken. Gilbert Melendez vs. Tatsuya Kawajiri - The Crusher har inte tränat något i bur och måste nog göra det till nästa gång. Egentligen borde hans brottar/GnP-stil vara perfekt för amerikanska regler/burar och jag hoppas han ska ta segern. Gegard Mousasi vs. Keith Jardine - Mousasis enda svaghet är mot brottare. Shinya Aoki vs. Lyle Beerbohm - Fancypants kan nog ställa till problem för Aoki, men Aoki har tränat lite i bur nu i alla fall. Aoki kan nog få svårt att få fighten till marken, eftersom fancypants är bra på brottning. Normalt sett hade ju Beerbohm tagit fighten direkt till marken, men tror inte han gör det i denna match. Så en tuffare match än man kan tro. Såg första delen i Pacquiao vs Mosley Fightcamp 360 igår, 2 riktigt trevliga fighters. Pacman verkar distraherad av allt möjligt, precis som vanligt. Riktigt snygg produktion och bra dokumentär. Rolig fråga Pacman fick av ett fan: Do you like Justin Bieber because of your new hair cut? hahaha. Måste säga att Pacman ser imponerande ut i sin träning, otroligt snabb och kraftfull.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 07 April 2011 - 08:04.
Postad 07 April 2011 - 08:19
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Samma tips:
Nick Diaz vs. Paul Daley - farlig match för Diaz, eftersom han kan få svårt att ta ner matchen på marken. Daleys stora svaghet är ju att möta brottare som kontrollerar honom på marken. Gilbert Melendez vs. Tatsuya Kawajiri - The Crusher har inte tränat något i bur och måste nog göra det till nästa gång. Egentligen borde hans brottar/GnP-stil vara perfekt för amerikanska regler/burar och jag hoppas han ska ta segern. Gegard Mousasi vs. Keith Jardine - Mousasis enda svaghet är mot brottare. Shinya Aoki vs. Lyle Beerbohm - Fancypants kan nog ställa till problem för Aoki, men Aoki har tränat lite i bur nu i alla fall. Aoki kan nog få svårt att få fighten till marken, eftersom fancypants är bra på brottning. Normalt sett hade ju Beerbohm tagit fighten direkt till marken, men tror inte han gör det i denna match. Så en tuffare match än man kan tro.
Såg första delen i Pacquiao vs Mosley Fightcamp 360 igår, 2 riktigt trevliga fighters. Pacman verkar distraherad av allt möjligt, precis som vanligt. Riktigt snygg produktion och bra dokumentär. Rolig fråga Pacman fick av ett fan: Do you like Justin Bieber because of your new hair cut? hahaha.
Måste säga att Pacman ser imponerande ut i sin träning, otroligt snabb och kraftfull.
Mousasi gjorde ju dock sinnessjukt mycket mer skada på Mo än tvärtom i fighten, Mo såg ju ut som Diego Sanchez efter Kampmann-fighten.  Tittade också på 360 (givetvis), och det slår ju UFC:s inför-program men blir utklassat av HBO:s motsvarighet. Jag är lite kluven. Jag gillar verkligen Shane och unnar honom framgång, men han ser inte alls lika rapp ut längre. Benen är borta, han rör sig dåligt. Efter att ha börjat bra mot Floyd så blev han totalt krossad och det såg ut att sitta kvar i Mora-fighten också  En prime Mosley hade blivit något att bita i för Manny, men nu kommer han köra över honom. Shanes enda chans tror jag är att träffa tungt tidigt i fighten, han har ju bomber i handskarna. Har du koll på i vilken viktklass det blir? Manny är ju okänd med att tvinga folk till skumma catchweights trots att bältet i en högre viktklasss står på spel. Hur som helst, Pac via kross.
Postad 07 April 2011 - 09:52
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Mousasi gjorde ju dock sinnessjukt mycket mer skada på Mo än tvärtom i fighten, Mo såg ju ut som Diego Sanchez efter Kampmann-fighten. 
Tittade också på 360 (givetvis), och det slår ju UFC:s inför-program men blir utklassat av HBO:s motsvarighet. Jag är lite kluven. Jag gillar verkligen Shane och unnar honom framgång, men han ser inte alls lika rapp ut längre. Benen är borta, han rör sig dåligt. Efter att ha börjat bra mot Floyd så blev han totalt krossad och det såg ut att sitta kvar i Mora-fighten också En prime Mosley hade blivit något att bita i för Manny, men nu kommer han köra över honom. Shanes enda chans tror jag är att träffa tungt tidigt i fighten, han har ju bomber i handskarna.
Har du koll på i vilken viktklass det blir? Manny är ju okänd med att tvinga folk till skumma catchweights trots att bältet i en högre viktklasss står på spel.
Hur som helst, Pac via kross.
Det är WBO welterweight bältet som står på spel, menar du att matchen inte skulle gå i welterweight? Oscar de la Hoya var väl catchweight, men jag vet inte om någon annan match. WW är väl 147 pounds.
Postad 07 April 2011 - 10:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag vet inte, det har varit snack om att det skulle vara catchweight fast bältet ändå skulle stå på spel. Mot Margarito stod ju 154-bältet på spel, men man skulle ligga på 150 lbs vid invägning om jag minns rätt? Pacman vägde väl in på 146 eller något så jag förstår att han inte ville att Marg skulle kunna cutta till 154 och sen svälla som fasen. Men det gillade jag inte riktigt. Nu var Pac så överlägsen att han hade spöat Marg även om viktklassen var 160. Men både Floyd och Manny (kanske deras agenter som styr det där) kör såhär ibland vilket är lite fult. Kommer dock inte på några exempel på när PBF gjorde så, men jag utgår från att han är lika god kålsupare han också
Postad 07 April 2011 - 11:23
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag vet inte, det har varit snack om att det skulle vara catchweight fast bältet ändå skulle stå på spel. Mot Margarito stod ju 154-bältet på spel, men man skulle ligga på 150 lbs vid invägning om jag minns rätt? Pacman vägde väl in på 146 eller något så jag förstår att han inte ville att Marg skulle kunna cutta till 154 och sen svälla som fasen. Men det gillade jag inte riktigt. Nu var Pac så överlägsen att han hade spöat Marg även om viktklassen var 160. Men både Floyd och Manny (kanske deras agenter som styr det där) kör såhär ibland vilket är lite fult. Kommer dock inte på några exempel på när PBF gjorde så, men jag utgår från att han är lika god kålsupare han också 
PBF håller inte med dig, han har en del exempel på de la Hoya som PBF mötte i hans viktklass. Sedan går Pacman bara matcher mot fighters som PBF har knäckt. PBF talarJag tycker att Pacman är bäst, även om vissa grejer han säger stämmer.
Postad 07 April 2011 - 11:39
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Han har rätt i mycket av det han säger, Pac tar ju alltid hans leftovers. Men samtidigt så kan ju inte Manny undvika alla killar Floyd spöat, för då finns ju inte så många kvar för honom att möta.
Jag tror och hoppas på Floyd i ett eventuellt möte mot Pacman, jag tror inte Pac kommer åt honom. Och när Floyd läst in sig och känt av motståndarens räckvidd och timing, då är han sinnessjukt bra. Det är om Pac kan knäcka honom psykiskt genom konstant tryck som han kan vinna.
Den största fighten de senaste 10-15 åren om det skulle bli av och den blir jämn som fasen.
Det där med dopningtesterna håller jag med honom till 100 % om, ställer Pacquiao bara upp på det så är det ju bara att köra. Om nu Floyd verkligen vill fightas alltså
Postad 08 April 2011 - 07:49
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Såg ni TUF? Jag kommer på mig själv med att sitta och gilla Brock. F-n!
Sjukt töntig ursäkt av killen som ville åka hem till sin dotter efter 3 dagar. Han vågade ju helt enkelt inte fightas.
Postad 08 April 2011 - 13:16
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Såg ni TUF? Jag kommer på mig själv med att sitta och gilla Brock. F-n!
Sjukt töntig ursäkt av killen som ville åka hem till sin dotter efter 3 dagar. Han vågade ju helt enkelt inte fightas.
De två första avsnitten har ju inte direkt varit intressanta..
Postad 08 April 2011 - 13:30
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
De två första avsnitten har ju inte direkt varit intressanta..
Nej jag håller med Brock om att det var en katastrofalt dålig match nu senast. Brock är lite underhållande, men inte särskilt skoj. Han är nog inte rolig att ha som coach/tränare. Det spekulerades ju om att Bisping skulle vara mot Sonnen i nästa säsong, men det är ju ytterst tveksamt att Sonnen kommer kunna deltaga. Hade dock varit skoj att se Sonnen ta knäcken på Bisping, Bisping hade inte klarat mer än ett par timmar med Sonnen. Nu har Mayhem Miller anmält intresse och det hade också varit skoj att se Mayhem i TUF, det hade dragit upp intresset och underhållningsvärdet extremt mycket. Han hade garanterat spöat Bisping också.
Postad 08 April 2011 - 19:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Thiago Silva avstängd i 1 år och får $33 750 i böter
Enligt Silvas egna ord så vände han helt enkelt ryggen till NSACs inspektör när det var dags för urinprovet, öppnade upp en behållare med syntetiskt urin som han hade gömt i sina shorts, och hällde bara innehållet i provbehållaren.
mmanytt.se
Åh ramaskri igen...
Förstår inte att folk ens höjer på ögonbrynet längre ..
Men trist att han blir borta ett år.
Postad 08 April 2011 - 20:12
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Kollade precis på nya TUF och ja vad ska man säga om fighten... Höll på att klösa ögonen ur skallbenet av frustration. Varför i **** clinchar du hela tiden med en snubbe som uppenbarligen är mycket starkare och när det sedan bryts upp så står man och pekar på var man blev träffad.. Om Javier var deras 2:a bästa så vettefan vad det är för killar som dom släpper in i huset. Angående den stundande SF så blir det i princip en copy paste av era bets med undantaget att jag tror på en miniskräll av Beerbohm. Väldigt intressant gala må jag säga. Nick Diaz vs. Paul Daley Gilbert Melendez vs. Tatsuya Kawajiri Gegard Mousasi vs. Keith Jardine Shinya Aoki vs. Lyle Beerbohm
Postad 08 April 2011 - 20:13
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Thiago Silva avstängd i 1 år och får $33 750 i böter
Enligt Silvas egna ord så vände han helt enkelt ryggen till NSACs inspektör när det var dags för urinprovet, öppnade upp en behållare med syntetiskt urin som han hade gömt i sina shorts, och hällde bara innehållet i provbehållaren.
mmanytt.se
Åh ramaskri igen... Förstår inte att folk ens höjer på ögonbrynet längre .. Men trist att han blir borta ett år.
Samma grej som Randleman gjorde! Fast han hade ju en fejkballe också
Postad 10 April 2011 - 09:57
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Sinnessjukt underhållande gala från SF! Wow! Nick Diaz är fan snart om Anderson på min favoritlista, vilken jäkla fighter alltså! Det är som kommentatorerna sa, den ronden var ju bland de mest underhållande som visats. Herregud! Skönt att britten fick bita i gräset, precis som det ska vara. Men han är ju lätt den engelsmannen jag gillar mest, han är spektakulär som fasen. Melendez såg farligt bra ut, snabbheten och klippet i nävarna var fantastiskt. Sätt honom mot Frankie snart så vi blir av med tråk-Edgar! Aoki gjorde det jäkligt snyggt. Kul för JMMA att han vann. Mousasi-fighten... Alltså bedömningskriterierna och domarna i amerikansk mma får mig att vilja kräkas! 2 strikes fick ju Jardine in på sina nedtagningar, och ändå får han oavgjort? Helt sjukt. Men visst, Mousasis tdd är ju på tok för dåligt. Hade dock ändå ronderna 9-9, 10-9, 10-9 så han borde vunnit tycker jag. Till sist, Gus som kommentator:  Ta tillbaka Pat snarast!
Postad 10 April 2011 - 17:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Riktigt vass gala..
Melendez var ju sjukt vass ..
Gillar Nate på nått konstigt sätt...Skönt att han spöa Big Lips Daley
Men vad alla börjar prata om superfights.
Var de inte de UFC sa inte skulle hända ?
De kanske menade att de inte skulle hända till en början?
Jaja whatever ..Hoppas verkligen på Cain vs Reem
Postad 10 April 2011 - 18:00
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Riktigt vass gala.. Melendez var ju sjukt vass .. Gillar Nate på nått konstigt sätt...Skönt att han spöa Big Lips Daley
Men vad alla börjar prata om superfights. Var de inte de UFC sa inte skulle hända ?
De kanske menade att de inte skulle hända till en början?
Jaja whatever ..Hoppas verkligen på Cain vs Reem 
Jag gillar också Nate, men han fightades inte inatt väl?  Det kommer bli samma grej som med Pride, skillnaden nu är att SF har kontraktet med Showtime, när det löper ut så läggs det säkert ner.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|