* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 11 november 2009 - 19:26
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
"titta ur klas affärsperspektv". Om det vore det bäst ur ett affärsperspektiv borde väl det här beslutet tas av nokia internationellt eftersom three finns i flera länder. Men nej där ska telefonerna säljas!
I Sverige har 3 dygt 900 000 användare. Det är runt 10% av landets befolkning eller drygt 15% av alla svenskar mellan 18-65. Det är vad jag tror är anledningen till att Nokia väljer att vänta.
Postad 11 november 2009 - 19:29
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
ok.var det det som presenterades tidigare i tråden eller vad?
En sak till. Om ni får mail från nokia om att n900 är skickad alternativt försvinner pengar från ert konto, om än bara att tjejen köper en liter mjölk så vill jag att ni postar den infon här!
Redigerat av theclone, 11 november 2009 - 19:31.
Postad 11 november 2009 - 19:38
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
I Sverige har 3 dygt 900 000 användare. Det är runt 10% av landets befolkning eller drygt 15% av alla svenskar mellan 18-65. Det är vad jag tror är anledningen till att Nokia väljer att vänta.
ok, i UK då?
Postad 11 november 2009 - 19:39
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Helt säker på att det är Tre:s fel. Dom vägrar låta Nokia släppa telefonen till oss. Punkt! Om Tre inte hade lagt ner sina GSM-nät så hade allt varit frid och fröjd men istället skall de snåla och det går ut över oss. Jag hoppas Nokia aldrig mer låter Tre skriva avtal med dem. Tre har ju bommat ALLA bra telefoner de senaste två åren. Som tex. N82, N85 mfl. Köp INTE N900 med tre!
Redigerat av Unregistered6144aa51, 11 november 2009 - 19:49.
Postad 11 november 2009 - 19:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tre har ju bommat ALLA bra telefoner de senaste två åren. Som tex. N82, N85
Mmm....Jättebra telefoner *host*
Helt klart en konspiration av Tre
Edit...
Givetvis köper man av Tre om man inte skiter pengar
Redigerat av moparman, 11 november 2009 - 19:49.
Postad 11 november 2009 - 19:49
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Tre har ju bommat ALLA bra telefoner de senaste två åren. Som tex. N82, N85
Mmm....Jättebra telefoner *host*
Helt klart en konspiration av Tre 
Dom är ju det.
Postad 11 november 2009 - 19:59
Unregistered1211
-
Unregistered1211
-
Amatör
-
-
63 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1211, 15 april 2017 - 00:30.
Postad 11 november 2009 - 20:13
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
LOL 63 användare samtidigt i denna tråden, måste vara rekord för hembio.com hehe kul att intresset består :-)
Postad 11 november 2009 - 21:02
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Helt säker på att det är Tre:s fel. Dom vägrar låta Nokia släppa telefonen till oss. Punkt! Om Tre inte hade lagt ner sina GSM-nät så hade allt varit frid och fröjd men istället skall de snåla och det går ut över oss. Jag hoppas Nokia aldrig mer låter Tre skriva avtal med dem. Tre har ju bommat ALLA bra telefoner de senaste två åren. Som tex. N82, N85 mfl. Köp INTE N900 med tre!
3 har väl aldrig haft några GSM-nät? Däremot har de använt Telenors(vodafones) tidigare då deras eget 3g nätverk inte var fullt utbyggt. Tror ju inte 3 bestämmer vad Nokia får göra och inte göra, däremot kan de ju ha gjort ett avtal om just N900 eller rent generellt med Nokia. I så fall finns det ju en bra anledning till att Nokia gjort avtalet med 3. Om det nu är så att de har ett avtal med 3 och inte bestämt sig för att vänta av den anledningen som Klas angav i ett tidigare inlägg. Antagligen har 3 i andra länder inte samma avta(om de nu har ett avtal med 3 i Sverige)l med Nokia och därför släpps telefonerna där fast 3s simkort inte fungerar(verkar inte göra det iaf enligt diverse forum) Undrar också om 3:s nya simkort...har de någon fördel gentemot de äldre som har gsm funktionen? I så fall vad? Lite intressant att "3 Sverige" på Facebook angav att "Nokia lovar oss att vi ska bli först i Sverige med N900, men sånt kan också ändras." Om det nu stämmer och inte "ändras" så antyder ju det att 3 får N900 tidigare, eller minst lika tidigt som alla andra i alla fall, i Sverige alltså...
Postad 11 november 2009 - 21:23
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Japp. Vad man väntar på nu är ju hur Nokia sverige ska göra. Kan ju hoppas att de kan bestämma sig på någon vecka så att man när de första n900 förhoppningsvis leveras nästa vecka vet hur de tänkt och vilka länder man skulle kunna tänka sig att beställa ifrån. Hoppas på klart besked på mobil.se 1500.
Postad 11 november 2009 - 21:51
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Skickade in följande fråga nyss på Nokia Shops webformulär:
[codebox]
Väntar på leveransbesked för beställd telefon.
Kan garantera att telefon efter ev. leverans inte
kommer komma i närheten av 3's simkort någonsin!
Att mjukvaran är i "betastadie" stör mig inte heller
eftersom jag har > 15 års Linux & Unix kompetens.
Min fråga: När levererar ni?
[/codebox]
Undrar om man får något svar och i så fall vad?
Postad 11 november 2009 - 21:56
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Lite intressant att "3 Sverige" på Facebook angav att "Nokia lovar oss att vi ska bli först i Sverige med N900, men sånt kan också ändras."
Och nu måste man hålla vad lovat sin "polare", hur mycket andra kunder än får "lida"! Om det nu är så, fan va lågt!!
Postad 11 november 2009 - 22:07
buan
-
buan
-
Användare
-
-
102 inlägg
http://maemo.nokia.com/
någon som signade up för det här mailet längst ner till höger. Skulle komma när den släpptes. Någon som fått det eller var de det mailet som det snackades om innan i tråden???? JAg blev iallafall blåst på mitt mail.
Jag anmälde mig rätt tidigt. Har inte fått något mail jag heller.. Tack till Gurra101, diterham32 och Mofaza för info om mailet ( http://view.exacttar...6...9741679&r=0 ). "Be the first to get the new Nokia N900"
Postad 11 november 2009 - 22:11
otto zx-7r
-
otto zx-7r
-
Amatör
-
-
96 inlägg
mailet räknade hotmail som "skräp post"
förövrigt stog det mest blaj i det så det kvittar....
Postad 11 november 2009 - 22:14
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
3 har väl aldrig haft några GSM-nät? Däremot har de använt Telenors(vodafones) tidigare då deras eget 3g nätverk inte var fullt utbyggt. Tror ju inte 3 bestämmer vad Nokia får göra och inte göra, däremot kan de ju ha gjort ett avtal om just N900 eller rent generellt med Nokia. I så fall finns det ju en bra anledning till att Nokia gjort avtalet med 3. Om det nu är så att de har ett avtal med 3 och inte bestämt sig för att vänta av den anledningen som Klas angav i ett tidigare inlägg. Antagligen har 3 i andra länder inte samma avta(om de nu har ett avtal med 3 i Sverige)l med Nokia och därför släpps telefonerna där fast 3s simkort inte fungerar(verkar inte göra det iaf enligt diverse forum)
Undrar också om 3:s nya simkort...har de någon fördel gentemot de äldre som har gsm funktionen? I så fall vad?
Lite intressant att "3 Sverige" på Facebook angav att "Nokia lovar oss att vi ska bli först i Sverige med N900, men sånt kan också ändras."
Om det nu stämmer och inte "ändras" så antyder ju det att 3 får N900 tidigare, eller minst lika tidigt som alla andra i alla fall, i Sverige alltså...
Skumma igenom http://en.wikipedia....Identity_Module så får man lite bättre koll på de olika modellerna och implementationerna.
Postad 11 november 2009 - 22:27
buan
-
buan
-
Användare
-
-
102 inlägg
förövrigt stog det mest blaj i det så det kvittar....
Det var inte riktigt det som var poängen.
Postad 11 november 2009 - 22:29
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Jag anmälde mig också till att få info via e-post.
Jag har inte hotmail, men har ändå inte fått brevt.
Det beräknas väl levereras någon gång i framtiden, osäkert när.
Nokia har inte heller dragit några pengar för telefonen än.
Postad 11 november 2009 - 22:33
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag funderar lite på om någon vet hur telefondelen fungerar. är den överordnad alla andra program? går det att ställa in. Hittar ingen info om det. Tex kanske det inte är alltid man vill att en film ska avbrytas när det ringer och ibland kanske man vill det. Någon som sitter och trycker på infon eller har länk?
Postad 11 november 2009 - 22:48
pko
-
pko
-
Användare
-
-
212 inlägg
Japp. Vad man väntar på nu är ju hur Nokia sverige ska göra. Kan ju hoppas att de kan bestämma sig på någon vecka så att man när de första n900 förhoppningsvis leveras nästa vecka vet hur de tänkt och vilka länder man skulle kunna tänka sig att beställa ifrån. Hoppas på klart besked på mobil.se 1500.
Allvarligt talat så måste de väl redan ha bestämt om de ska sälja telefonen med existerande mjukvara eller inte? Om den ska säljas utan 3-uppgradering, så kan man ju hoppas att de redan lagt in en beställning av telefonen från fabriken (annars lär det ju ta två veckor extra ändå). Och de kan ju inte ta hem x antal pallar telefoner som de sen inte kan sälja för att de har fel mjukvaruversion? De lär ju inte sitta och uppdatera telefonerna till ny mjukvara här. Iofs så är det ju nordiskt tangentbord så de kan ju kränga telefonerna i finland/norge/danmark istället.. Till svenskar som näthandlar.. Borde rimligen komma ett officiellt uttalande om detta imorgon eller på fredag, längre än så kan de ju knappast dra på det
Postad 11 november 2009 - 22:51
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Ok, har nu följt denna tråd i 76 sidor & måste kommentera nåra saker......en hel del OT
Ang nokias försening så var det likadant med n95'an, från första notisen till att jag fick luren tog ca 10 mån.
inte nokias starka sida att lev snabbt direkt..gäller iofs andra oxå, tex SE.
Kundsupport får ALLTID info sent om spec, lev osv.....gäller alla företag, detta för att ingen ska försäga sig.
Att 3's sim inte funkar är ju inte deras fel, skyll på nokia & maemo! känd bugg.
Att olika leverantörer har avtal med olika tillverkare är ju inte direkt ovanligt, felia fick väl iphone först?
Linux som os är i många fall helt klart att föredra framför windows.
Man hör ofta om drivisar som saknas i linux, min erfarenhet är precis tvärtom.
Just nu kör jag med moon os, en derivat på ubuntu, ni som köper denna lur borde verkligen kolla upp linux.
Då kommer ni nog få möjlighet att verkligen uttnyttja dess fulla potential!
Kör dock vista / 7 då vissa program kräver detta.
Men men, även jag sitter här & dreglar över denna lur, vill ha nu.
Tyvär så tar det tydligen nån vecka extra då jag har 3.
Det kan jag dock stå ut med då vinsten i inköp & abb är klart bäst med just 3.
Sitter med ett löpande abb så när den finns i lager så blir det en beställning direkt!
Har varit mycke spekulationer om när den kommer & det är väll helt OK, känns dock som att vissa inte har
uppnått byxmyndig ålder ännu då tongångarna ibland är väl höga, kanske jag som börjar bli gammal?
Postad 11 november 2009 - 23:07
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Jag funderar lite på om någon vet hur telefondelen fungerar. är den överordnad alla andra program? går det att ställa in. Hittar ingen info om det. Tex kanske det inte är alltid man vill att en film ska avbrytas när det ringer och ibland kanske man vill det. Någon som sitter och trycker på infon eller har länk?
Länge sen jag läste det men jag minns det som att det skulle vara en diskret liten förfrågan som dök upp eller så var det så att filmen pausades medan du fick avgöra om du skulle svara eller ej. Beskrivs noggrannare i nån länk tidigare i tråden
Postad 11 november 2009 - 23:14
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Om inte Tre fanns så skulle vi få telefonen imorgon...
Jag hatar Tre.
Postad 11 november 2009 - 23:18
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
bara att alla hemsöker chatten på mobil på fredag och klas
Redigerat av Unregisteredb1c4c722, 11 november 2009 - 23:19.
Postad 11 november 2009 - 23:37
Xenom
-
Xenom
-
Användare
-
-
121 inlägg
xenom
vad yrar du om? har haft Tre flera år och aldrig har jag haft problem me wlan eller nå annat...de enda som Tre stoppat in i min tytn2 var en bakgrundsbild..... bra att nå kan ge mig en mobil billigt :-)
Jo det är såhär att jag köpte en SE W995 hos TRE. Allt ok så långt.. Efter några dagar började nätet strula som vanligt med TRE och vad som då hände var att jag inte kunde surfa med telefonen längre wtf.. Ok går in i inställningar för internet och då visar det sig att det är en LÅST inställning Jag kommer alltså bara åt internet genom att använda 3G-uppkopplingen.. Hmm.. föresten näsrmare bestämt TRE's 3G-uppkoppling! Efter som nätet strular som f*n ringer jag till TRE's kundtjänst (Den är förövrigt väldigt bra!! De försökte verkligen hjälpa mig!) Iaf vi klurar tillsammans och för att testa det lägger vi in en 'bogus'-inställning för nätuppkoppling och väljer w-lan, men icke telefonen fortsätter surfa i TRE's 3G nät (när det finns) och tillåter ingen annan internettrafik. För övrigt finns det mer sådana grejer TRE håller på med! Bl.a kan man inte plugga in deras 3G-modem i annat än DERAS routers! Som såklart inte stödjer n-draft  Har en D-Link själv med USB-ingång för bl.a 3G-modem. Ville få det att funka så gick till 3store och fick till svar att tyvärr TRE's modem kräver en programvara som bara finns i TRE's specifika Huawei router. Trist sa hon i affären, har en d-link router själv som det inte funkar på... är väl knappat Tre fel? den här buggen har ju som tagits upp flera ggr funnits länge och borde ha fixats av Nokia.....
Aldrig haft bättre operatör än Tre dom rånar inte en å kn***ar dig r**en som Felia :-)
moparman... Vad har nu Telia med detta att göra?? Telia har tveklöst bästa teckningen i Sverige men smakar det så kostar det heter det, men faktiskt så behöver det ju inte göra det. Flera andra operatörer går i Telias nät Halebop bl.a och har nog faktiskt aldrig ringt billigare och stabilare än med dem! Jag håller med om att Telia 'rånar' en, billigt talat såklart, först fick jag inte säga upp mitt abonnemang för de påstod att jag hade bindningstid som jag INTE hade och när det var löst och jag fått en skriven bekräftelse med slutdatum osv så skickade de ändå räkning. Jag ringde och förklarade och fick den "bortplockad" tog nån vecka så fick jag en påminnelse.. suck* men det ordnade sig med uppsägningen och för en vecka sedan fick jag faktiskt en nordea-check på 249:- som de tagit för mkt betalt TYDLIGEN... hehe det roliga med det är att det kostar 45kr att lösa in den.. De har väl ff mitt kontonummer eller så kan de väl ta kontakt och om inte för att åtminstone be om ursäkt fråga hur jag vill ha pengarna JISSES.. MEN påstå INTE att TRE är bättre på något vis. Deras nät låg nere nästan konstant i 3 veckor för mig och svackar hela tiden. Illa nog såklart, men att när man ringer till mig fick meddelandet att numret finns inte är SJUUKT!! Idiot som man är har man hemnumret hos dem dessutom och som arbetsökande under den perioden är det inte så najs att min (tacka gud för det) nuvarande arbetsgivare ringer till min telefon och får det meddelandet.. klart han undrade vad jag var för en bluff som gett ett nummer som inte finns wtf!! n900:an ska köpas med comviq abonnemang så får jag lägsta månadskostnaden och kan stoppa in vilket sim jag förbannat väl vill.. Halebop t.ex  Fast är ju bunden till TRE möget i 17 månader till dessvärre, men det åker in i en gammal lur som funkar som ett extra modem via bluetooth till laptopsen och de 100kr som blir över i potten efter den bundna internetkostnaden antar jag får gå till sms via datorerna och typ spel och sånt.. Tappa tråden lite där och hela inlägget är ganska OT men kanske något relevant i debatten... Tre debiterade mig för en telefon jag inte beställt, Debiterade både mig och mitt ex på dubbel abb-kostnad på båda våra fakturor. Plus tagit ut skumma avgifter mm... Så moparman ligg inte här inne och påstå att TRE är några änglar som kör 'Raka puckar' !! Det är faktiskt bara Halebop som jag upplevt gör det!! Typ kickar billigaste kostnader, Bästa nät, Aldrig klydd och då och då bara sådär bjuder på fria MMS osv.. Förutom att de var först på GRATIS SMS påriktigt och GRATIS till hemtele mm mm mm Riktigt grymma faktiskt!! Hehe vet inte vilket abonnemang/operatör som blir bäst på n900, men tror ändå Nokia missat för mkt för att inte komma med en efterföljare väldigt snart!! Missförstå mig inte jag SKA ha den, men batteriet är skam och utan LED skärm särskilt. Skärmen som inte går att vinkla, det lilla tangentbordet som inte är mkt bättre än på vilken gammal nalle som helst jämför med HTC Touch Pro2 ex som tjejen har. Sen kunde den gott haft stöd för dubbla mem-kort, och har jag uppfattat rätt att den inte funkar som handdator i "upprätt" läge?? Hehe där har vi nackdelen för tjejens htch touch pro2 föresten. Man måste fälla ut tangentbordet för att skärmen ska gå vidvinkel... Löjligt! Ball att det är linux dock och har ni tänkt på en sak Grabbs and Girls??? Attans vad vi är inne på 2000-talet nu
Postad 11 november 2009 - 23:52
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Om inte Tre fanns så skulle vi få telefonen imorgon... Jag hatar Tre.
Snälla gör det (hata) tyst framöver, du har ju inte en aning... N900 har inte levererats till någon konsument ännu i något land vad jag har sett (den är på väg ut till butiker/leverantörer dock), så lägg ner.. och väx upp... Det är faktiskt Nokia som gjort en telefon som inte klarar befintliga standarder.
Postad 11 november 2009 - 23:58
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Postad 12 november 2009 - 00:05
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nyss postat på talk.maemo.org: http://talk.maemo.or...;postcount=2843och samma text i annan tråd av samma person. http://talk.maemo.or...p;postcount=383Hoppas källan inte är "pålitlig" och vi inte måste vänta till >V49! Ger upp snart och köper mig en Android av något slag...
Postad 12 november 2009 - 00:07
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Jo det är såhär att jag köpte en SE W995 hos TRE. Allt ok så långt.. Efter några dagar började nätet strula som vanligt med TRE och vad som då hände var att jag inte kunde surfa med telefonen längre wtf.. Ok går in i inställningar för internet och då visar det sig att det är en LÅST inställning Jag kommer alltså bara åt internet genom att använda 3G-uppkopplingen.. Hmm.. föresten näsrmare bestämt TRE's 3G-uppkoppling!
Hade väl varit bra konstigt om du kunde köra på ett annat nät än Tre's med en Tre-telefon??? WLAN ok, men det låter ju som telefonbugg och inget som du kan anklaga Tre för. Bl.a kan man inte plugga in deras 3G-modem i annat än DERAS routers! Som såklart inte stödjer n-draft Har en D-Link själv med USB-ingång för bl.a 3G-modem. Ville få det att funka så gick till 3store och fick till svar att tyvärr TRE's modem kräver en programvara som bara finns i TRE's specifika Huawei router. Trist sa hon i affären, har en d-link router själv som det inte funkar på...
Stämmer knappast, jag har kört Tre's modem i olika routers utan problem, dock ingen DLink, kanske är DLink du skall skylla på? Dessutom vad skall du med n-draft till ett 3G-modem till, du kommer ändå inte upp i sådana hastigheter med 3G. moparman... Vad har nu Telia med detta att göra?? Telia har tveklöst bästa teckningen i Sverige men smakar det så kostar det heter det, men faktiskt så behöver det ju inte göra det. Flera andra operatörer går i Telias nät Halebop bl.a och har nog faktiskt aldrig ringt billigare och stabilare än med dem!
Stämmer på 2G, men när det gäller 3G har Tre den överlägset bästa täckningen, flera oberoende tester har visat det. MEN påstå INTE att TRE är bättre på något vis. Deras nät låg nere nästan konstant i 3 veckor för mig och svackar hela tiden. Illa nog såklart, men att när man ringer till mig fick meddelandet att numret finns inte är SJUUKT!! Idiot som man är har man hemnumret hos dem dessutom och som arbetsökande under den perioden är det inte så najs att min (tacka gud för det) nuvarande arbetsgivare ringer till min telefon och får det meddelandet.. klart han undrade vad jag var för en bluff som gett ett nummer som inte finns wtf!!
Tråkigt att du råkat illa ut, men det stämmer inte för alla abonnenter som Tre har. Jag har haft Tre i flera år och aldrig drabbats av några längre avbrott eller andra konstigheter. Självklart är täckningen sämre i glesbefolkade områden, men den är riktigt bra i sydsverige/småland där jag bor. Körde Tele2 på jobbet ett tag och det var katastroftäckning. Telia var ok, men Tre har varit bäst för mig. Så skipa nu skitsnacket om att Tre är den stor bov i detta drama. Det är faktiskt Nokia som missat att implementera en "ny" (förmodligen flera år gammal) standard för USIM som sannolikt flera leverantörer kommer gå över på så småningom när man släpper 2G-näten. Nokia har inte skött saker och ting så bra kan man väl konstatera, men nu är ju telefonen på G, det är ju bara att härda ut några dagar/någon vecka till. Jag är övertygad om att vi snart har den i våra händer. (Och nej, jag jobbar inte på Tre, jag är kund (nöjd sådan) och betalar gladeligen flera hundra till dom varje månad.)
Postad 12 november 2009 - 00:11
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Nyss postat på talk.maemo.org: http://talk.maemo.or...;postcount=2843 och samma text i annan tråd av samma person. http://talk.maemo.or...p;postcount=383
Hoppas källan inte är "pålitlig" och vi inte måste vänta till >V49!
Ger upp snart och köper mig en Android av något slag...
Hoppet finns ju fortfarande att nokiashop skickar ut sina telefoner till oss som beställt därifrån. Men inte till operatör och återförsäljare. Det är det enda raka.
Redigerat av theclone, 12 november 2009 - 00:12.
Postad 12 november 2009 - 00:16
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Xenom
Inte sagt att Tre är bäst för alla....Dock har inte jag haft minsta lilla problem med dom och jag bor i Piteå..
Haft Tre i minst 4 år...
Dock är inte täckningen bäst här uppe om jag åker inår landet men det är jag full medveten om.
Sen att du har extremt dålig erfarenhet är ju en annan sak...
Kan bara säga att Halebop har massor med krångel med inställningar....
I nästan varje tråd är de folk med Halebop som har problem..
I övrigt verkar Halebop också ha rätt bra priser med abb
Postad 12 november 2009 - 00:20
Xenom
-
Xenom
-
Användare
-
-
121 inlägg
Snälla gör det (hata) tyst framöver, du har ju inte en aning... N900 har inte levererats till någon konsument ännu i något land vad jag har sett (den är på väg ut till butiker/leverantörer dock), så lägg ner.. och väx upp... Det är faktiskt Nokia som gjort en telefon som inte klarar befintliga standarder.
Tråkigt att Nokias mjukvaru-team Maemo inte tänkt på detta Oh ja!
Postad 12 november 2009 - 01:48
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Jag beklagar grabbar. Telefonen kommer att komma V49. Alla verkar vara eniga om detta. Pratade med tre stycken från Nokia, bland annat Johan Strejby och han försäkrade att det var tidigast V48.
Ringde även 20:20 och Bp och de visste inte men de hade fått höras om V49 i Sverige.
Vi har leveransbesked, vi har pris på telefon, vi har kunskap om den och vi har diskuterat förseningen. Låt oss nu avvakta och vänta tills den hamnar i våra händer och då kan vi diskutera den på allvar.
Men som sagt, av alla jag pratat med och av alla jag frågat så är det tidigast V48 men V49 är helt säkert. Tre har inte med saken att göra, Nokia gjorde fel, och ville rätta till det, de sa vad felet var och plötsligt hamnade det på Tre. Jag gillar inte tre heller, men man ska vara saklig, dem har faktiskt inte med saken att göra. Det är Nokia som tog beslutet och det är Nokia som försenade telefonen.
//Mobilproffs
Redigerat av Unregistered45806226, 12 november 2009 - 02:33.
Postad 12 november 2009 - 01:58
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Off-Topic: ON Jag beklagar gays.
*fniss* Tror du har generaliserat lite över köparna av denna telefon... http://sv.wikipedia.org/wiki/GayOff-Topic: OFF
Postad 12 november 2009 - 02:03
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Jag beklagar grabbar. Telefonen kommer att komma V49. Alla verkar vara eniga om detta. Pratade med tre stycken från Nokia, bland annat Johan Strejby och han försäkrade att det var tidigast V48. Ringde även 20:20 och Bp och de visste inte men de hade fått höras om V49 i Sverige. Vi har leveransbesked, vi har pris på telefon, vi har kunskap om den och vi har diskuterat förseningen. Låt oss nu avvakta och vänta tills den hamnar i våra händer och då kan vi diskutera den på allvar.
Men som sagt, av alla jag pratat med och av alla jag frågat så är det tidigast V48 men V49 är helt säkert. Tre har inte med saken att göra, Nokia gjorde fel, och ville rätta till det, de sa vad felet var och plötsligt hamnade det på Tre. Jag gillar inte tre heller, men man ska vara saklig, dem har faktiskt inte med saken att göra. Det är Nokia som tog beslutet och det är Nokia som försenade telefonen. //Mobilproffs
Fyfan, säger jag bara. Blir det här verklighet så ser jag mig om efter annat. Först ska uppdateringen bli klar till vecka 49 (osäkert). Sen börjar kedjan om igen: leverans från fabrik till leverantör och sedan slutligen till kund. Det blir nog nästa år för Sveriges del efter allt strul. Lysande, Nokia!
Redigerat av lostsoul, 12 november 2009 - 02:44.
Postad 12 november 2009 - 02:35
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Off-Topic: ON
*fniss* Tror du har generaliserat lite över köparna av denna telefon... http://sv.wikipedia.org/wiki/Gay Off-Topic: OFF
Haha fixat nu
Postad 12 november 2009 - 07:53
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hittade den interljuvade produktchefens twitter: http://twitter.com/klasstrom
Han verkar då trivas med sin N900:a. Men vi som förbeställt är ju bara "Svenssons" med alla tummar mitt i handen. Det måste vara bäst att skydda oss mot den nya leksak (och själv kunna vara exklusiv och intressant ett tag till).
Postad 12 november 2009 - 08:06
torsten85
-
torsten85
-
Amatör
-
-
58 inlägg
förstås inte varför nokia väntar på tre denna gången.
Tre brukar ju komma ut med sina nokia telefoner långt efter att dom kommit ut på marknaden.
Hade tre förr och var sugen på nokia E65 så köpte den i en vanlig butik sen kom det till tre någon månad senare.
Lika dant var det med n97. Köpte den när den kom ut. Sen var jag hos tre å skulle låsa upp min gamla n95, å försäljaren blev förvånad att den redan var ute haha. Tog väl typ 1-2 månader innan man kunde köpa den gör tre.
Så varför vänta på tre denna gången?
Postad 12 november 2009 - 08:28
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Men som sagt, av alla jag pratat med och av alla jag frågat så är det tidigast V48 men V49 är helt säkert.
Om nu Nokia garanterar att utveckling och test skall vara klart till V49, sedan skall telefonerna skeppas från Korea och jultider m.m lika med tidigast mitten av januari. Betänk att de telefoner som vi skulle fått (av första SWE/FI batchen) nu säkerligen går till finnarna också. För inte låter de "våra" telefoner ligga på lager och flashar om dem här inte. Det blir att gå stelbent ett tag efter att blivit så pass RXV KNXXXADE av Nokia!
Postad 12 november 2009 - 08:38
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Men den stora fråga är ju egentligen varför ska Nokia Sverige vänta med att leverera pga 3 simkortsproblemet om dom inte gör det i något annat land?
Postad 12 november 2009 - 08:40
Spettet
-
Spettet
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Vad är 900 000??? Telia har ca 5,5 miljoner och T2 har ca 3,5 miljoner mobila kunder. Så jag förstår att vi i Sverige måste vänta på den "stora" operatören 3.
Postad 12 november 2009 - 09:22
Ethale
-
Ethale
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Fick precis mail från en återförsäljare i Malmö där jag har bokat den. Där de meddelade att den är försenad och att den planeras att finnas i deras lager v50. Bara att hålla tummarna
Postad 12 november 2009 - 09:24
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Ringde Nokia Shop nyss ny när de öppnade.
"Telefonisterna" på Nokia Shop har nu ingen aning om status (längre) på N900:an!
Det kanske kan vara läge att fråga den ansvarige för Nokia Shop: Per Bergquist 0841008471
När jag ringde hade han mobilsvar...
(Och det kanske var tur, jag är lite trött på det hela! Men någon annan kanske kan vara trevligare...)
Postad 12 november 2009 - 09:38
torsten85
-
torsten85
-
Amatör
-
-
58 inlägg
frågade 3 på facebook angående förseningen
Fick detta svar:
Det är Nokia som beslutat när dom lanseras sina produkter, inte vi. Om ni är missnöjd med nokias beslut, skäll på dom, inte på oss. Vi har inte varit delaktiga i beslutet
Postad 12 november 2009 - 10:04
torsten85
-
torsten85
-
Amatör
-
-
58 inlägg
pratade med megastore i dag. Där jag har min bokning sen 24 september, köplats 2
Föreslog för honom att dom skulle ta in telefonen från finland. Men då påstod han att telefonerna är landsspecificka å bara ett språk installerat? Kan det stämma?
Och om du skulle ta in från finland så skulle inte nokia sverige bli glada på dom.
Men han skulle ta upp det med deras inköps chef
Redigerat av torsten85, 12 november 2009 - 10:11.
Postad 12 november 2009 - 11:15
diterham32
-
diterham32
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Från Nokias kundservice:
Nokia N900 började att skeppas ut i tisdags. När den kommer till sverige vet vi dessvärre inte än då det är många länder som ska få telefonen skeppade till sig.
Vi väntar just nu på svar från ledningen om telefonen ska släppas utan att den kommer att fungera med 3:s simkort eller om Nokia väljer att vänta med att släppa den tills det är löst så att man kan använda 3:s simkort i den. Vi beklagar men tyvärr kan vi ej besvara på er fråga då vi väntar på svar från ledningen angående releasen.
Postad 12 november 2009 - 11:18
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Om nu Nokia garanterar att utveckling och test skall vara klart till V49, sedan skall telefonerna skeppas från Korea och jultider m.m lika med tidigast mitten av januari. Betänk att de telefoner som vi skulle fått (av första SWE/FI batchen) nu säkerligen går till finnarna också. För inte låter de "våra" telefoner ligga på lager och flashar om dem här inte.
Det blir att gå stelbent ett tag efter att blivit så pass RXV KNXXXADE av Nokia!  Precis! Situationen som Nokia har skapat är helt sanslös (och smaklös).
Postad 12 november 2009 - 11:25
raptor18
-
raptor18
-
Användare
-
-
200 inlägg
Från Nokias kundservice: Nokia N900 började att skeppas ut i tisdags. När den kommer till sverige vet vi dessvärre inte än då det är många länder som ska få telefonen skeppade till sig.
Vi väntar just nu på svar från ledningen om telefonen ska släppas utan att den kommer att fungera med 3:s simkort eller om Nokia väljer att vänta med att släppa den tills det är löst så att man kan använda 3:s simkort i den. Vi beklagar men tyvärr kan vi ej besvara på er fråga då vi väntar på svar från ledningen angående releasen.
Så här svarar man! Bra svar från dem. Det enda jag litar på
Postad 12 november 2009 - 11:29
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
pratade med megastore i dag. Där jag har min bokning sen 24 september, köplats 2
Föreslog för honom att dom skulle ta in telefonen från finland. Men då påstod han att telefonerna är landsspecificka å bara ett språk installerat? Kan det stämma? Och om du skulle ta in från finland så skulle inte nokia sverige bli glada på dom. Men han skulle ta upp det med deras inköps chef
Det är möjlig, om än lite krångligt, att ändra språket, eller nu kanske det blivit lättare. Herregud det är ett 80% öppet os.
Postad 12 november 2009 - 11:31
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Så här svarar man! Bra svar från dem. Det enda jag litar på
Bättre sent än aldrig. Bara det kan komma något definitivt nu. Nokia har haft all tid i världen.
Postad 12 november 2009 - 11:57
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Skeppas från Korea?!
Om jag inte är helt ute nu så bygger nokia alla sina topp-lurar i Finland! (Min N82 säger "made in finland") Var så för något år sedan iallafall. =)
Och det skulle inte förvåna mej ett dugg om noika har metoder att efteruppdatera de lurar de har på lager som är byggda före ny mjukvaruversion. alternativt att dom bygger lurar så dom är halv färdiga tills den nya flash-driven med ver. 5.1 kommer och bygger färdigt luren då. Och när de väl börjar leverera till sverige, så kommer nog de länder som redan har fått en eller två batchar få vänta tills Sverige har kommit i kapp.
Ang att nokia väljer att vänta tills 5.1 kommer, kan bero på hur den svenske "power user" kunden ser ut. Dom har kanske gjort bedömningen att så många av dom har tre, att det skulle komma surt i efterhand. Ned ringd kundservice, bad will mm.
Förstår om många är missnöjda över förseningen. Men säger dom v49, så har don säker själva räknat högt. Buissnins 101. Blir det försenat så överdriv lite så bli kunden nöjd när den kommer "tidigare".
Vad jag menar är: Varför ta fan i båten före han kravlar i själv?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|