Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 03 June 2011 - 08:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Japp. Inga ändringar där. Delar ut allt enligt konstens regler. Kan se datorn i boxxe (samba) MEn kommer inte "in" i den... Å inte heller i de utdelade mapparna.
Nån som vet hur man gör en hard reset på boxeen? Kommer inte på vad det kan va för fel!?
Om du har Windows Live installerat så plocka bort det asap. Pajjar Samba funktionen totalt.
Postad 03 June 2011 - 09:56
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Börja med att ge datorn och boxee ett fast IP. Reservera DHCP i routern för varje enhet så de inte byter IP. Sedan lägger du till sharen i Boxee genom att manuellt ange IP-nummer och inte genom "datornamn".
Postad 03 June 2011 - 11:39
Svenskgurka
-
Svenskgurka
-
Amatör
-
-
72 inlägg
JAg är sjukt nöjd med min box. Har haft den i två månader och var orolig innan över att jag skule få problem att dela ut över nätverket, men det har fungerat klockrent sedan dag 1.
En sak som jag funderat över är vad man använder minneskortsporten till. Får boxen någon extra funktionalitet när man stoppar i ett minneskort? Lagrar den scannad info där?
Postad 03 June 2011 - 12:58
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Haft min i en vecka nu och efter lite pill så är jag mer än nöjd. Har märkt att om jag kör trådlöst så vill gärna filmer stänga ner sig ibland vilket kan bero på att laptopen som jag har filmerna på tappar anslutningen till dir-655 lite hux flux, men det löser jag genom att köpa en extern hårddisk som jag kopplar till boxeen via usb. Bökade omkring med nätverksinställningar igår på både boxee och windows 7 så nu ser jag boxee i utforskaren så allt material jag tar hem sen lägger jag direkt på externa hdd´n (så fort den inhandlas) Japp. Inga ändringar där. Delar ut allt enligt konstens regler. Kan se datorn i boxxe (samba) MEn kommer inte "in" i den... Å inte heller i de utdelade mapparna.
Nån som vet hur man gör en hard reset på boxeen? Kommer inte på vad det kan va för fel!?
Min började hänga sig igår i menyer och allt möjligt och såg att en annan hade haft liknande problem och eftersom jag uppdaterade till senaste uppdateringen efter att jag skannade mina delade mappar så fick jag resetta inställningarna och den har funkat felfritt sen dess När du startar boxee så håll inne strömknappen i 6 sekunder sen kan du prova att välja reset settings (tror jag att det var) så kanske det funkar med delningen igen. Är det någon här som kan slå på boxen via fjärren? (när den är helt avstängd alltså) det kan inte jag göra men å andra sidan så drar den inte mycket ström i standby...
Postad 03 June 2011 - 13:22
Mutilator
-
Mutilator
-
Rookie
-
3 inlägg
Fortfarande ingen mer som har problem med bilden efter senaste uppdateringen? Jag får ljud med svart bild ibland. Typ varannan gång, hjälper inte alltid o starta om. Sen dagen efter kan det funka hur bra som helst. Skumt alltså.. Funkat klockrent innan sista uppdateringen.
Postad 03 June 2011 - 15:02
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
En sak som jag funderat över är vad man använder minneskortsporten till. Får boxen någon extra funktionalitet när man stoppar i ett minneskort? Lagrar den scannad info där?
Nej ingen extra funktionallitet utan stoppa in ett om du vill spela upp något från kortet bara. Är det någon här som kan slå på boxen via fjärren? (när den är helt avstängd alltså) det kan inte jag göra men å andra sidan så drar den inte mycket ström i standby...
Jag har inga problem att starta den. Trycker bara på menyknappen så går den igång när den är avstängd. Det finns ingen standby på kretsen. Den stänger bara av hdmi-anslutningen om du ställer den i standby. Då drar den 2-3 W mer än vid uppspelning faktiskt. Fortfarande ingen mer som har problem med bilden efter senaste uppdateringen? Jag får ljud med svart bild ibland. Typ varannan gång, hjälper inte alltid o starta om. Sen dagen efter kan det funka hur bra som helst. Skumt alltså.. Funkat klockrent innan sista uppdateringen.
Låter skumt. Pröva att nedgradera till 1.04 och se om det forfarande händer och i så fall reklamera den. Annars kontakta nån på boxee för felsökning.
Postad 03 June 2011 - 15:12
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Kan tillägga att jag kollat på hela The Wire, 6 säsonger och Boxee har funkat perfekt under 64 timmar.
Om de nu bara kunde fixa några av kvarstående buggarna så blir det bra.
Postad 03 June 2011 - 15:28
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Funkat klockrent för mig också. Det enda som inte jag får till är *.nfo men det är mer mitt fel än Boxee. Aldrig haft problem med olika filformat och tv3 och kanal 5 appen har funkat kanon också.
Svinnöjd!
Postad 03 June 2011 - 23:19
Murphy_
-
Murphy_
-
Rookie
-
3 inlägg
Är det möjligen nån som använder VPN funktionen i Boxeen för att komma åt netflix tex? Jag har problemet att den tappar anslutningen då och då... skitstörigt, och jag måste starta om boxen för att det ska rätta till sig. Jag läste nånstans att Boxee hade problem om man hade ett för svårt lösenord (det som kommer som random med VPN hosten) men det verkade inte fungera. Jag använder strongVPN
I övrigt har det fungerat utomordentligt perfekt, streamar bluray från datorn utan konstigheter.
Postad 04 June 2011 - 20:26
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Fortfarande ingen mer som har problem med bilden efter senaste uppdateringen? Jag får ljud med svart bild ibland. Typ varannan gång, hjälper inte alltid o starta om. Sen dagen efter kan det funka hur bra som helst. Skumt alltså.. Funkat klockrent innan sista uppdateringen.
Samma här. Trodde först att det var något med NASen .. men det är det inte. Filmer som har fungerat fint innan senaste FW är nu totalt svarta med ljud. Brukar att hjälpa om jag startar om boxen. Men inte alltid. Skönt att man inte är ensam..  Edit: En fråga... Vad har du för TV? Sony 3d?
Redigerat av Minglarn, 04 June 2011 - 20:27.
Postad 05 June 2011 - 09:02
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Hej
tänkte köpa en boxee box idag.
jag vill inte uppgradera till den nya firmwaren.
det verkar vara mycket problem med den.
gör jag ett aktivt val i menysystemet för att uppgradera eller görs det automatiskt?
Isåfall köper jag den inte.
mvh
Eric
Postad 05 June 2011 - 10:19
Murphy_
-
Murphy_
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej tänkte köpa en boxee box idag. jag vill inte uppgradera till den nya firmwaren. det verkar vara mycket problem med den. gör jag ett aktivt val i menysystemet för att uppgradera eller görs det automatiskt? Isåfall köper jag den inte. mvh Eric
Jag tror det var så (minns inte riktigt trots det var 3 dagar sen jag köpte min haha) att den frågade om man ville uppdatera direkt eller vänta när man installerade den. Dessutom lär det ju komma en ytterligare uppdatering ganska snart! Och den fungerar finemang!
Postad 05 June 2011 - 10:21
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Tack för snabbt svar! Nu åker jag till affären!
Postad 05 June 2011 - 13:00
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Senaste uppdateringen var påtvingad.. kom mitt under en film för mig vilket var lite störande. Kunde inte få borten på annat sätt än att starta uppdateringen.
Postad 05 June 2011 - 14:25
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Alla uppdateringar är tvingade.
Man kan blockera servern i routern om man vill köra valfri version. Har postat inlägg för nån månad sedan om hur det går till.
Postad 05 June 2011 - 14:29
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Dropout buggen är nu "Fixed" i v1.1.2
Ska antagligen ut till EA testare innan den pushas ut på servern.
Får se om de klarat av saken denna gång eller inte...
Redigerat av Unregistered577c6879, 05 June 2011 - 14:31.
Postad 05 June 2011 - 19:49
Svenskgurka
-
Svenskgurka
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Dropout buggen är nu "Fixed" i v1.1.2 Ska antagligen ut till EA testare innan den pushas ut på servern. Får se om de klarat av saken denna gång eller inte...
Släpper de inte uppdatering var 3:e månad nu? Då får vi vänta två månader till antar jag...
Postad 05 June 2011 - 23:33
Keiser
-
Keiser
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Seriöst, ska man behöva stå ut med ljud från två kanaler nu eller är detta en bugg som kommer fixas? Annars går jag ju över till förra versionen, lite av vitsen med en mediaspelare att få bra bild OCH ljud! Riktigt kasst!
Postad 06 June 2011 - 09:26
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Släpper de inte uppdatering var 3:e månad nu? Då får vi vänta två månader till antar jag...
Nej det är version 1.2 som kommer om två månader. Mellanversioner kommer släppas så fort den är klar. Seriöst, ska man behöva stå ut med ljud från två kanaler nu
Kör du PCM och vilka format?
Postad 06 June 2011 - 10:18
Keiser
-
Keiser
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Nej det är version 1.2 som kommer om två månader. Mellanversioner kommer släppas så fort den är klar.
Kör du PCM och vilka format?
Ja då Förstärkaren har några år på nacken så det är PCM som gäller. Jag har hittills bara fått ut 2chfrån samtliga filmer sen uppdateringen, hade inte det problemet innan. Mycket av känslan i filmerna försvinner ju med 2ch...
Redigerat av Keiser, 06 June 2011 - 10:19.
Postad 06 June 2011 - 10:35
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det ska inte hända på samtliga format. Endast True-hd och DD5.1 över PCM pga D-Link inte vill betala licens till Dolby.
Pröva att reseta burken och installera om. Annars är det v 1.04 som gäller.
Postad 06 June 2011 - 10:51
Keiser
-
Keiser
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Det ska inte hända på samtliga format. Endast True-hd och DD5.1 över PCM pga D-Link inte vill betala licens till Dolby. Pröva att reseta burken och installera om. Annars är det v 1.04 som gäller.
Kan vara så att de filmer jag testat sen uppdateringen haft DD5.1. Så detta kommer bestå på kommande uppdateringar också? Känns märkligt att de vill lansera en ledande mediaspelare men snikar in på ledande (?) ljudformat!?
Postad 06 June 2011 - 10:55
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Skriv och klaga till D-Link. Håller med, det är kasst för alla med PCM.
Postad 07 June 2011 - 18:25
Unregistered6a55d5e3
-
Unregistered6a55d5e3
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Idag införskaffade jag mig en boxee box! Jag tycker den verkar väldigt trevlig även om jag kanske hade hoppats på att det fanns lite mer från XBMC än vad det verkar göra i dagsläget.
Jag har några frågor till er som har haft den ett tag.
1. Jag vill köra mina filmer och serier i 16:9, om filmfilen i sig inte är i 16:9 så vill jag att den ska "sträcka" filmen så man slipper att sitta å kolla i 4:3 som är på en del av mina serier. Jag har hittat så att man kan göra det när man väl har startat filmfilen. Men finns det ingenstans där man kan ställa den så att den gör det automatiskt? Så som i vanliga XBMC?
2. Jag hade hoppats på att det fanns en så simpel funktion som att lägga sina filmer i en spelkö. Men jag hittar ingenstans där man kan göra detta??? I XBMC så är det ju bara att trycka "Play" på en mapp så spelar den alla mediafiler i mappen efter varandra. Har jag missat något?
3. Hur gör jag för att skriva tecken som Å, Ä och Ö på t.ex Youtube?
4. Jag googlar och googlar om dessa frågor, men jag verkar bara komma till frågor rörande Boxee-programmet för datorn. Finns det någonstans där jag kan följa arbetet och utvecklingen för firmwaren på Boxee boxen? Jag hittade en sida där man kunde posta förslag o.s.v men det var svårt att hitta något om vad utvecklarna faktiskt försökte fixa, och om det ens gällde för boxen.
Vore tacksam för svar.
zarenpojken
Redigerat av Unregistered6a55d5e3, 07 June 2011 - 19:05.
Postad 07 June 2011 - 19:36
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Du köpte Boxee, inte XBMC... Du får köpa en appletv2 om du ska ha ett xbmc i dagsläget på streamer. 1. Jag vill köra mina filmer och serier i 16:9, om filmfilen i sig inte är i 16:9 så vill jag att den ska "sträcka" filmen så man slipper att sitta å kolla i 4:3 som är på en del av mina serier. Jag har hittat så att man kan göra det när man väl har startat filmfilen. Men finns det ingenstans där man kan ställa den så att den gör det automatiskt? Så som i vanliga XBMC?
Du trycker antingen på "Z" alternativt på mittenknappen, går några steg till höger till kugghjulet -> video -> ställ in format. 2. Jag hade hoppats på att det fanns en så simpel funktion som att lägga sina filmer i en spelkö. Men jag hittar ingenstans där man kan göra detta??? I XBMC så är det ju bara att trycka "Play" på en mapp så spelar den alla mediafiler i mappen efter varandra. Har jag missat något?
Ställ dig på filen, tryck på mittenknappen, gå ett steg uppåt till "Watch later" Filerna finns nu i på Home-> watch later ingen autofunktion finns. 3. Hur gör jag för att skriva tecken som Å, Ä och Ö på t.ex Youtube?
Tror inte det går i youtube appen 4. Jag googlar och googlar om dessa frågor, men jag verkar bara komma till frågor rörande Boxee-programmet för datorn. Finns det någonstans där jag kan följa arbetet och utvecklingen för firmwaren på Boxee boxen? Jag hittade en sida där man kunde posta förslag o.s.v men det var svårt att hitta något om vad utvecklarna faktiskt försökte fixa, och om det ens gällde för boxen.
buggar - http://jira.boxee.tv/browse/BOXEEforum - http://forums.boxee....isplay.php?f=23
Postad 07 June 2011 - 19:38
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Ghostlink: Du e f*n grymm! Härligt med din support här i forumet!
Postad 07 June 2011 - 22:21
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Minns inte om det togs upp i change log men i samband med att time slidern kom
så kan man växla mellan återstående tid genom att trycka på mittenknappen när slidern är blå-markerad.
Lite klumpigt utformat men det funkar.
Postad 08 June 2011 - 14:16
Unregisteredb6fafaca
-
Unregisteredb6fafaca
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Finns en bugg med mp4 avspelning. Ljudet fungerar men bilden blir svart. Tydligen en gammal bugg som har återkommit. Skall rapportera in den senare i dag.
Postad 08 June 2011 - 16:47
Jonmannen
-
Jonmannen
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Någon fler än jag som upptäckt ett enerverande pipande från adaptern när den är insatt i strömuttaget. Jag har importversionen med plugg för svenska uttag. Fick en ny plugg av JME data men den piper ändå. Det är inget monsterljud men det hörs definitivt ifall det är helt tyst t om när jag sitter ända borta i soffan.
Som följdfråga. Går det att köpa en adapter separat som passar boxeen dvs finns det nån standard variant ute i handeln som ger rätt sorts volt eller watt eller vad det nu är  eller måste jag få tag i en orginal som passar i svenskt uttag?
Postad 09 June 2011 - 07:42
jonte
-
jonte
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Jonmannen kolla in inlägg #2235 2240 & 2246 på föregående sida så ska du se att du inte är ensam
Postad 09 June 2011 - 09:48
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det är pga dåliga komponenter i eladaptern som gör att det tjuter av svenskt elnät. Enda sättet att bli av med det är att använda en transformator.
Ibland kan man få adaptrar av D-Link genom deras kontor i England annars får man köpa batterieliminator på Kjell eller Clas Ohlson.
Postad 09 June 2011 - 12:16
Paatrik
-
Paatrik
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Det är pga dåliga komponenter i eladaptern som gör att det tjuter av svenskt elnät. Enda sättet att bli av med det är att använda en transformator. Ibland kan man få adaptrar av D-Link genom deras kontor i England annars får man köpa batterieliminator på Kjell eller Clas Ohlson.
Jag har samma problem med ett svagt tjutande så det låter intressant. Har du lust att länka till en batterieliminator som hade löst problemet? För jag är inte helt med på om det finns sånna med rätt kontakter. Förresten det var någon som frågade tidigare om åäö..man måste gå in i settings och alternativt tangentbord eller nåt sånt och välja svenskt. När man sen ska skriva så trycker man på jordgloben (på det virtuella tangentbordet) så kommer åäö upp. Men det kanske inte funkar just på youtube av nån anledning det minns jag faktiskt inte. Att välja svenska som UI-språk rekommenderar jag däremot inte eftersom man då får lite små störiga buggar..t.ex. så ser man inte filepath när man ska spela upp lokala filer. Det ska lösas i nästa firmware (förhoppningsvis). Men tillsvidare är det bäst att köra på engelska.
Postad 09 June 2011 - 16:02
Aurum
-
Aurum
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hoj! Haft min Boxee ett par veckor och börjar få rätt på inställningar och allt tillsammans med min nya NAS. Har några problem dock.. Det första är givetvis de dropouts som kommer lite då och då med DTSMA, inget att göra åt, bara att avvakta på uppdatering. Mitt andra problem är en massa jättekorta dropouts som kommer kanske varannan minut med DTSMA, inte tillräckligt långa för att min Onkyo 1007 ska avaktivera DTSMA på displayen. Irriterande! Det tredje problemet är ett konstant surrande/pulserande ljud i högtalarna som bara uppkommer med DTSMA, inte de andra ljudformaten. Tror ni att de två sistnämnda kan ha med Boxee Box att göra eller är det förstärkaren som det är fel på? Använder senaste firmware på båda maskinerna.
Postad 09 June 2011 - 16:13
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag har samma problem med ett svagt tjutande så det låter intressant. Har du lust att länka till en batterieliminator som hade löst problemet? För jag är inte helt med på om det finns sånna med rätt kontakter.
Återkommer med artklnr. Mitt andra problem är en massa jättekorta dropouts som kommer kanske varannan minut med DTSMA, inte tillräckligt långa för att min Onkyo 1007 ska avaktivera DTSMA på displayen. Irriterande! Det tredje problemet är ett konstant surrande/pulserande ljud i högtalarna som bara uppkommer med DTSMA, inte de andra ljudformaten. Tror ni att de två sistnämnda kan ha med Boxee Box att göra eller är det förstärkaren som det är fel på? Använder senaste firmware på båda maskinerna.
Det är nog inte fel på din förstärkare. Vet inte om det hänger ihop med första problemet. Borde förhoppningsvis lösas om de fixar drop outs. Vet inte om vi menar samma men bisvärm-surrandet upptäckte jag för första gången igår, men det var inte i samband med DTSMA hos mig utan när man pausade en DD2.0 film. Tror det är någon ny bugg för jag har inte varit med om det tidigare.
Postad 09 June 2011 - 18:05
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Ligger detta bisvärmande på Jira ?
Inga nyheter ang. drop-outs buggen ?
Det är nog inte fel på din förstärkare.
Vet inte om det hänger ihop med första problemet. Borde förhoppningsvis lösas om de fixar drop outs.
Vet inte om vi menar samma men bisvärm-surrandet upptäckte jag för första gången igår, men det var inte i samband med DTSMA hos mig utan när man pausade en DD2.0 film. Tror det är någon ny bugg för jag har inte varit med om det tidigare.
[/quote]
Postad 09 June 2011 - 18:54
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Skriver i denna tråd också:
Köpte en Boxee i förrgår, och samtidigt ett årsabonnemang hos StrongVPN, 90 dollar för deras Lite Open-paket. StrongVPN låter en koppla upp sig till ett "virtuellt nätverk" i många länder, bl a USA. Finns flera företag som "hostar" VPN, men jag hade läst mkt positivt om just StrongVPN. De har support dygnet runt via chat eller om man vill Skype. Det går att byta servern man loggar in på för att hitta den som ger bästa hastighet.
Nu fick jag tillgång till allt som annars är förbehållet amerikanarna, t ex streaming av nya filmer från Vudu ! Enda problemet är att jag inte får upp tillräcklig bandbredd med Vudus eget hastighetstest, bara ca 2 Mbit ner. Minst 4,5 Mbit krävs för att kunna streama 1080p m Dolby Digital ljud. Kör för närvarande trådlöst till Boxee'n, men skall prova med vanlig ethernetkabel också. En nackdel med Boxeen är att den inte kan köra trådlöst på 5 GHz-bandet utan bara på 2,4 GHz som jag tror gör att hastigheten minskar något. På datorn får jag annars ca 60-80 Mbit ner trådlöst med Comhems 50-100 bredband via kabelTV-uttag.
Annars mycket nöjd med Boxee, den fyller det behov som jag har o mer därtill.
Edit: Med Boxee kopplad med nätverkskabel blev det en makalös skillnad, nu räcker hastigheten till o blir över ! Men mycket kablar blir det....
Postad 09 June 2011 - 19:49
Aurum
-
Aurum
-
Användare
-
-
156 inlägg
Återkommer med artklnr.
Det är nog inte fel på din förstärkare. Vet inte om det hänger ihop med första problemet. Borde förhoppningsvis lösas om de fixar drop outs. Vet inte om vi menar samma men bisvärm-surrandet upptäckte jag för första gången igår, men det var inte i samband med DTSMA hos mig utan när man pausade en DD2.0 film. Tror det är någon ny bugg för jag har inte varit med om det tidigare.
Hoppas de löser sig med den nya fixen de har på G. Man kan väl kalla det bisvärmsurrande, ska försöka få fram samma fel som hänt för dig med.
Postad 09 June 2011 - 21:46
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Är det fortfarande ingen som testat kombinationen Boxee box -> Optoma 3D-XL -> 3D-projektor ?
Postad 09 June 2011 - 22:38
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Måste iaf säga att surroundljudet är outstanding!! Aldrig någonsin tror jag att jag fått lika detaljerat och "fint" surroundljud från en dvd.
Helt i klass med Bluray HD ljudformaten. DET tillsammans med den grymma bilden gör ju allt!
Man kan ju stå ut med de små buggarna med all denna excellens! :-)
Postad 10 June 2011 - 09:53
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Såg nu att det redan diskuterats anående VPN o att koma åt Vudu.
När man väl ska skaffa ett konto o betala går det tydligen bara med kreditkort, o man måste ange en fysisk adress o telefonnummer ? Man kan åtminstone inte betala med PayPal ?
Postad 10 June 2011 - 20:15
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Är det någon mer än jag som märkt att det inte manuellt går att uppdatera en mapp.
Tex. när jag trycker scanna mapp på min dvdr mapp, så startar Boxeen lixom om, och startar INTE uppdateringen. Knepigt!?
Postad 12 June 2011 - 06:54
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Väckt av åska 7.15...
Nu när jag haft Boxeen några dagar o hunnit prova lite mer, så har jag märkt främst två problem:
1. Den kopplar ofta bort sig från nätet, utan uppenbar orsak. Det spelar ingen roll om jag har VPN ansluten eller ej. Boxeen körs trådat till ett Comhem-modem o har ställt in "wired" i nätverksinställningar.
2. Filmer som den spelar upp från en extern Iomega-hårddisk, ansluten med USB, hackar sig fram med både bild o ljud.
Boxeen hittar annars alla filmer på Iomega-disken utan problem, som är formaterad FAT32 för att jag använt den tillsammans med Oppo BDP83 som bara läser FAT32.
Någon som vet vad som kan vara fel ? Har faktiskt läst hela tråden igår o kunde inte hitta ngt som gav svar.
O problemen var INNAN åskan
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 12 June 2011 - 06:56.
Postad 12 June 2011 - 07:13
Murphy_
-
Murphy_
-
Rookie
-
3 inlägg
Såg nu att det redan diskuterats anående VPN o att koma åt Vudu.
När man väl ska skaffa ett konto o betala går det tydligen bara med kreditkort, o man måste ange en fysisk adress o telefonnummer ? Man kan åtminstone inte betala med PayPal ?
Jag har strongVPN och det är inga som helst problem, tjänsten fungerar klockrent och jag betalade med mitt visa och uppgav min fysiska adress. De ringde upp mig och bekräftade att det var jag som ville ha det, snabb support också. Inga problem.
Postad 12 June 2011 - 07:41
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Murphy,
Jag var otydlig, jag menar hur man får ett användarkonto hos Vudu o om Vudu godkänner ett svenskt MasterCard betalkort.
Men jag är också supernöjd med StrongVPN, vilken support, dygnet runt o det har dröjt som mest någon minut innan jag fått svar på chatten.
Det tog dock ett tag att komma på att Boxee bara kan använda PPTP-protokollet för VPN, jag hade fått tilldelat en server som var bara SSL (tror jag det heter). Väl inloggad på deras websida, var det lätt att själv byta server i USA, jag valde till sist en i Washinton DC (med PPTP) efter en del testande med hastighet. Fick så nytt välkomst-mail från StrongVPN med nya uppgifter, bara att mata in dem i VPN-settings på Boxeen. Men tyvärr så kopplar Boxeen ner allt som oftast...
Postad 12 June 2011 - 11:08
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
1. Den kopplar ofta bort sig från nätet, utan uppenbar orsak. Det spelar ingen roll om jag har VPN ansluten eller ej. Boxeen körs trådat till ett Comhem-modem o har ställt in "wired" i nätverksinställningar.
2. Filmer som den spelar upp från en extern Iomega-hårddisk, ansluten med USB, hackar sig fram med både bild o ljud. Boxeen hittar annars alla filmer på Iomega-disken utan problem, som är formaterad FAT32 för att jag använt den tillsammans med Oppo BDP83 som bara läser FAT32.
1. Nätverksenheten på Boxee är väldigt känslig. Om den inte har konstant kontakt mot routern så tappar den signalen tex om du maxar linan med någon annat på nätverket. Om du har någon typ av trafikprioritetsval så ställ in att Boxee på top och se om det gör någon skillnad. 2. Om samma filmer inte hackar när de spelas över nätverket så är det väl något med disken. Tror inte det spelar någon roll om den är i FAT32, men du kan ju pröva att formatera om den till NTFS.
Postad 12 June 2011 - 15:33
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Tack Ghostlink,
Tyvärr verkar det inte gå att prioritera någon av LAN-portarna. Disken spelar upp filmer utmärkt kopplad till min Oppo blu-ray spelare eller Macen.
Ikväll skall jag utnyttja min 5.99 dollar "credit" hos Vudu...
Postad 12 June 2011 - 22:08
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Okaaajj. Nu har lillboxen fått spel igen!? Ghostlink får rycka in igen :-)
Helt plötsligt har den slutat visa samtliga bilder. Inte på hemskärmen (youtube links) Inte visar den heller mina filmcovers?
Dessutom - varje gång jag startar så frågar den vad jag gör mest. Kollar lokala filer eller från nätet, samma fråga man får om man gjort tex. factory reset.
+ att den inte går in i lokala filmer direkt när jag väljer detta längre, utan till alla filmer. På nätet.
Detta suger - å jag börjar tröttna lite på nyckfullheten!
Postad 12 June 2011 - 22:31
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Det som verkar fungera i Boxeen, är åtminstone Vudu-appen. Utnyttjade min "credit" o tittade på Sanctum, efter att först ha kollat farten på linan via VPN med Vudus eget bandbreddstest.; nästan 9 Mbit (4,5 är minimum för HDX 1080p). Inga avbrott i förbindelsen men inget annat "störde trafiken". Måste säga att bilden är jättesnygg i 1080p,jag har sett blu-ray filmer som varit sämre !  Det får bli fler filmer om de godkänner svenskt MasterCard. Sensmoral av filmen: låt bli grottdykning....
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 12 June 2011 - 22:33.
Postad 13 June 2011 - 11:51
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Helt plötsligt har den slutat visa samtliga bilder. Inte på hemskärmen (youtube links) Inte visar den heller mina filmcovers?
Så den funkar ändå inte trots factory reset? Är alla inställningar nollställda varje gång du startar Boxen? Det låter som minnet på moderkortet är trasigt. Har det varit åsknedslag eller liknande? Om du vill så maila någon på Boxee och fråga, men annars skulle jag byta ut den om den uppvisar samma sak hela tiden. Jag har tre stycken rev A1 boxar och de funkar utan några problem.
Postad 13 June 2011 - 12:50
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Så den funkar ändå inte trots factory reset? Är alla inställningar nollställda varje gång du startar Boxen? Det låter som minnet på moderkortet är trasigt. Har det varit åsknedslag eller liknande? Om du vill så maila någon på Boxee och fråga, men annars skulle jag byta ut den om den uppvisar samma sak hela tiden. Jag har tre stycken rev A1 boxar och de funkar utan några problem.
OK, hmm. ska kolla när jag kommer hem idag. Det låter ju märkligt att det bara börjar helt plötsligt?! Utan åska!? Vore väl själjva fan om man ska behöva byta redan! Men som sagt GL - Gött å ha dig i denna tråden :-)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|