Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 [PS3]

4523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 5 8.11111 (26) 199:-
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8.076922 (12) Inga priser
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 November 2011 - 18:32

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0
Ny trailer för Back to Karkand
http://www.youtube.c...h?v=emGXp-qRrVg

Postad 28 November 2011 - 18:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Hade en känsla av att det gick som på räls igår, såg på bf3stats att så var fallet också! Man blir ju riktigt nöjd när sådana siffror uppenbarar sig :)

Time 02:42:58 Score 209 870 SPM 1287.81

WTF!?!? :blink:

Hur bär sig karln åt!?

Här trodde man låg hyfsat till med en SPM på drygt 400.... :(

I call cheatstatpadbooster!

Redigerat av masse70, 28 November 2011 - 18:42.

Postad 28 November 2011 - 20:57

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
meen hur svårt ska det va att fixa team speaken!...
bryr mig inte om att karkand kommer en vecka tidigare på PS3.
tack vare ett par hundra timmar i BF2 träsket på pc så kan jag bara ruska på huvudet och konstatera att dom har gort det igen...typ...

programera spelet-fixa buggar-Släp spelet-extra kartor sen..punkt!!

Edit: kommer ändå spela :blush:

OWC,står det inte Gulf of oman! :lol:

Redigerat av Fahla, 28 November 2011 - 21:11.

Postad 28 November 2011 - 22:59

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Det e väl mappacket som heter back to karkand, karkand-banan heter väl bara karkand? =)

Redigerat av novaland, 28 November 2011 - 23:03.

Postad 28 November 2011 - 23:12

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Kartan heter Strike at Karkand.

Postad 29 November 2011 - 07:47

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Jag fick det att fungera.

Behövde inte ens knapra in någon kod utan skrev in min hotmail och vilket område, sedan fick jag fram koden.

Är det den koden man skickar till personen som man skall gebort GF 1943 till ?

Postad 29 November 2011 - 09:07

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Yes.

Postad 29 November 2011 - 09:26

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Yes.

Kanon, får fixa det idag då :)

edit: såg nu att man ha email & password till sitt EA Konto.. måste kolla upp det.
har inget minne av att jag har skapat ett EA Konto.

Redigerat av Unregisteredc2d1da48, 29 November 2011 - 09:33.

Postad 29 November 2011 - 10:11

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
tror det är samma som ditt psn-login då åtminstone mitt var det.

Postad 29 November 2011 - 10:49

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Och samma som man loggar in på battlelog oxå tror jag? Det var det iaf för mig...

Postad 29 November 2011 - 11:38

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Ok får kolla på det när jag kommer hem, har inte passwordet för PSN i huvudet.

Och samma som man loggar in på battlelog oxå tror jag? Det var det iaf för mig...

Har aldrig varit in på battlelog..

Postad 29 November 2011 - 11:57

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Ok får kolla på det när jag kommer hem, har inte passwordet för PSN i huvudet.

Blev själv otroligt förvånad när jag skrev in passwordet på battlelog första gången (stämmer ju att det är samma som psn som Pip skrev) och det var rätt. PSN-lösen skriver man ju aldrig in i normala fall så jag var helt säker på att det skulle vara helt kört att komma ihåg. Fast, det var nog mer tur än minne att det blev rätt där..haha

Postad 29 November 2011 - 12:04

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Blev själv otroligt förvånad när jag skrev in passwordet på battlelog första gången (stämmer ju att det är samma som psn som Pip skrev) och det var rätt. PSN-lösen skriver man ju aldrig in i normala fall så jag var helt säker på att det skulle vara helt kört att komma ihåg. Fast, det var nog mer tur än minne att det blev rätt där..haha

Ja man var ju tvungen att ändra PSN lösen efter attacken mot sony, kommer ihåg den gammla men inte den nya, den är lite mer komplicerad.
så den skall vara riktigt säker.

Postad 29 November 2011 - 12:05

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

mitt är det inte....

Postad 29 November 2011 - 12:07

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

mitt är det inte....

Jaha blir roligt när man kommer hem o får testa sig fram..

Postad 29 November 2011 - 12:54

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Nu har jag börjat komma in i spelet efter några timmars spelande...gillar det mycket!

Några frågor (ja, jag började läsa tråden från början men det tar för lång tid...)
Hur använder jag medic kittet? har fattat att det går att slänga det på marken....sen då?
Ibland står det "offer ammo"... vad gör jag då?
Hur *** mutar jag andra spelare??
När ska det gå att använda mic är det tänkt egentligen? Det fanns väl i CoD4 redan 2007???
Ibland kan jag inte respawna, är det en bug eller en "feature" ;-) Bilden blir suddig när jag trycker på X för att deploya.

Ledsen om jag är lite lat som inte orkar lesa hela tråden från början,
Adda gärna mig om ni vill ha med en rookie! PSN: h0gb3rg

Postad 29 November 2011 - 12:59

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

mitt är det inte....

Att du alltid skall vara udda :D

Tror man var tvungen att göra ett EA-account via Bad company förr i tiden och då tror jag att jag valde mina PSN-uppgifter sedan har dessa förts över till Battlelog etc etc.

Postad 29 November 2011 - 13:06

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

mitt är det inte....

inte mitt i heller. inte använda samma lösenord på olika sites pojkar! :)

Att du alltid skall vara udda :D

Tror man var tvungen att göra ett EA-account via Bad company förr i tiden och då tror jag att jag valde mina PSN-uppgifter sedan har dessa förts över till Battlelog etc etc.

Precis så här är det, där valde jag ett nytt för just EA och det fördes sen över till battlelog.

Postad 29 November 2011 - 13:24

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Nu har jag börjat komma in i spelet efter några timmars spelande...gillar det mycket!

Några frågor (ja, jag började läsa tråden från början men det tar för lång tid...)
Hur använder jag medic kittet? har fattat att det går att slänga det på marken....sen då?

...Sen healar den ju personer. Om du vill reviva så får du vänta tilld u har revive kitte och använda det på en död person. Healing kittet e ju bara för att återskapa lite hälsa åt nära behövande människor...

Ibland står det "offer ammo"... vad gör jag då?

tryck på select så säger den "Here's some ammo for you!" ifall personen i fråga har missat att du är en ammogubbe och har just lämnat ett paket ammo.

Hur *** mutar jag andra spelare??
När ska det gå att använda mic är det tänkt egentligen? Det fanns väl i CoD4 redan 2007???

gå in med <Start> och teams & squad så ska man kunan trycka fyrkant på personen i fråga man vill muta... har jag för mig.

Ibland kan jag inte respawna, är det en bug eller en "feature" ;-) Bilden blir suddig när jag trycker på X för att deploya.

Ledsen om jag är lite lat som inte orkar lesa hela tråden från början,
Adda gärna mig om ni vill ha med en rookie! PSN: h0gb3rg

Den suddiga bilden är en feature.. vänta till countern uppe till höger har gått ner till noll och visar "deploy", då ska du kunna spawna.. =)

Postad 29 November 2011 - 13:38

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Den suddiga bilden är en feature.. vänta till countern uppe till höger har gått ner till noll och visar "deploy", då ska du kunna spawna.. =)

Försöker man spawna på någon som sitter i ett fordon och får den suddiga bilden kan det bero på att fordonet är fullt, då får man välja något annat ställe att spawna på..

Angående mutningen, det hade varit bra att veta för någon vecka sedan när man hamnade i en squad med två araber... Inte lätt att få ut något av deras snack kan jag lova.. :)

Postad 29 November 2011 - 14:31

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0

gå in med <Start> och teams & squad så ska man kunan trycka fyrkant på personen i fråga man vill muta... har jag för mig.

Testade precis detta men fick det inte att fungera. Det fungerade på detta sätt i BC2, men de verkar ha ändrat det. Det enda sättet jag hittat i BF3 är att i squad-menyn längst ner på VOIP välja "off" för att muta hela laget, men det är ju inte optimalt alls.

Redigerat av OWC, 29 November 2011 - 14:31.

Postad 29 November 2011 - 15:24

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Testade precis detta men fick det inte att fungera. Det fungerade på detta sätt i BC2, men de verkar ha ändrat det. Det enda sättet jag hittat i BF3 är att i squad-menyn längst ner på VOIP välja "off" för att muta hela laget, men det är ju inte optimalt alls.

Då får man glatt fortsätta lyssna på arabiska när man spelar ibland då.. ;)

Postad 29 November 2011 - 21:03

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
http://battlelog.bat...54775736306733/

PS3 uppdateringen inom kort. :-) Skönt att de fixar till ljudet när man klättrar på en stege. Det har man ju retat sig på. ;)

Postad 29 November 2011 - 21:15

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

http://battlelog.bat...54775736306733/

PS3 uppdateringen inom kort. :-) Skönt att de fixar till ljudet när man klättrar på en stege. Det har man ju retat sig på. ;)

Kommer inte in där. Kan du inte klippa och klistra? Eller rättare sagt, har de fixat input-lag som gör BF3 ospelbart? Alla andra tweaks kan ju kvitta innan det är klart.

Postad 29 November 2011 - 21:50

smiskzor
  • smiskzor
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Kommer inte in där. Kan du inte klippa och klistra? Eller rättare sagt, har de fixat input-lag som gör BF3 ospelbart? Alla andra tweaks kan ju kvitta innan det är klart.

BATTLEFIELD 3 PLAYSTATION 3 CLIENT UPDATE NOV 30TH

General fixes

• Significant improvements to the Squad Join interface, full details in this earlier blog post
• Removed FIND ME A SQUAD option
• Allow players to join empty Squads alone, thus having 1/4 Squad members
• Change order of options to LEAVE SQUAD, INV A FRIEND, SWITCH TEAM
• Disable Privacy flag when 1 man Squad
• Reset Privacy flag from Private to Public when Squad drops to 1 player
• All occupied Squads will now show up colored blue on the Squad selection screen
• Players who choose not to join Squads will also show up as Blue in the "Not in a Squad” line
• Squads that are currently empty will display as white -- if you wish to join an empty Squad, you can choose the first one marked with white text
• Added round duration and ticket summary at end of round screen
• Fixed sound for when climbing ladders
• Fixed and issue with some weapons' sounds in first person view
• Fixed a swim sound loop error
• You should no longer be able to damage a friendly vehicle when sitting in an open position
• Grenades now drop to ground if you get killed while attempting to throw it
• Spawn protection now should work in Conquest so you no longer should spawn too close to enemies
• You should no longer spawn too close to enemies in TDM and SQDM
• Fix for missing input restriction during intro movie, causing players to potentially fall and die while watching movie if moving controller (or having a controller with a bad stick zone)
• Combat areas on Kharg Island in Rush mode tweaked in order to disallow defenders to access the carrier ship after first base is taken and being able to enter the AA gun
• Fixed a problem with revived players not being able to get suppressed
• Fixed a problem with the camera when being revived in co-op
• Spotting VO now plays when spotting from MAV/EOD bot
• Fixed several issues regarding the kill card, including showing wrong weapons used for the kill
• Fixed that sometimes you would be stuck on a black screen when kicked from server
• Fixed so when a team captures two flags at the same time, the UI does not show wrong owner of the flag
• Fixed a problem where the capture progress bar was shown as friendly when the enemy was capturing
• Fixed a problem with the bipod deploy sound
• Fixed a problem that you could be spawned in with no weapons after being killed while using the EOD bot
• Fixed problems with health bars not displaying health properly when using EOD bots
• Fixed a problem with flickering name tags
• Fixed a problem where you could damage friendly helicopters
• Fixed a problem where you could get stuck in the co-op menu when attempting to join the session twice
• You should now be able to spot explosives
• You should no longer spawn in home base if your selected spawn point is disabled while waiting to spawn (e.g. if your teammate dies right before you are about to spawn)
• Damage from bullets will now continue to cause damage even after the firing user is dead
• Fixed several client crashes
• Fixed a problem where players could get stuck in the join queue
• Fixed the repair icon on the minimap
• Fixed a problem with changing camera on certain vehicles
• Fixed a problem with the grenade indicator when in guided missile mode
• Fixed a problem where the machine could hard lock when joining a public coop game
• Fixed a problem where the headset attached icon would not show up in the UI
• Fixed a problem with the falling antenna on Caspian Border. It should now more instantly kill anyone in its falling path
• Fixed a problem where tank turrets would turn too slow
• Fixed a bug on co-op mission "Exfiltration" where you could end up outside the vehicle and not being able to enter it again, thus blocking the mission
• Fixed a problem where a user can become invulnerable after being resurrected
• Fixed a problem with the M60 reload sound
• Fixed a hang in terrain streaming, causing the user to get stuck on black screen under special circumstances in single player
• Fixed a problem where the enemy would not be able to get a road kill on a user that was using the SOFLAM
• Fixed soldiers disappearing in the mortar kill cam
• Fix for Type88 and MG36 zoom in animation offset when in supported shooting mode (using bipods)

Balance changes

• Increased the damage of helicopter miniguns, AA guns, and jet cannons against infantry
• Increased the damage of helicopter miniguns against jeeps
• Reduced the physics impact of AA guns and jet cannons so players under attack from these weapons no longer should lose control
• Increased the damage of the 44 Magnum slightly
• Increased the range and minimum damage of the .357 Round from the MP412 Rex
• Increased the range of all .45cal and 9mm weapons
• Slightly increased the range of the P90 and MP7 and PDW-R
• Slightly increased the range of the 5.56mm PDW-R and decreased the minimum damage at long range
• Slightly increased the minimum range of the Mk11, SVD, and M39 EMR 7.62mm rifles
• Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons
• Reduced the damage from FIM-92 and SA-18 IGLA missiles against aircraft
• Increased the damage and range of the 40mm BUCK rounds
• Reduced the damage .50cal weapons do against helicopters
• Updated T90 canister shell tweaks to match Abrams canister shells

Postad 29 November 2011 - 21:56

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

BATTLEFIELD 3 PLAYSTATION 3 CLIENT UPDATE NOV 30TH

General fixes

• Significant improvements to the Squad Join interface, full details in this earlier blog post
• Removed FIND ME A SQUAD option
• Allow players to join empty Squads alone, thus having 1/4 Squad members
• Change order of options to LEAVE SQUAD, INV A FRIEND, SWITCH TEAM
• Disable Privacy flag when 1 man Squad
• Reset Privacy flag from Private to Public when Squad drops to 1 player
• All occupied Squads will now show up colored blue on the Squad selection screen
• Players who choose not to join Squads will also show up as Blue in the "Not in a Squad” line
• Squads that are currently empty will display as white -- if you wish to join an empty Squad, you can choose the first one marked with white text
• Added round duration and ticket summary at end of round screen
• Fixed sound for when climbing ladders
• Fixed and issue with some weapons' sounds in first person view
• Fixed a swim sound loop error
• You should no longer be able to damage a friendly vehicle when sitting in an open position
• Grenades now drop to ground if you get killed while attempting to throw it
• Spawn protection now should work in Conquest so you no longer should spawn too close to enemies
• You should no longer spawn too close to enemies in TDM and SQDM
• Fix for missing input restriction during intro movie, causing players to potentially fall and die while watching movie if moving controller (or having a controller with a bad stick zone)
• Combat areas on Kharg Island in Rush mode tweaked in order to disallow defenders to access the carrier ship after first base is taken and being able to enter the AA gun
• Fixed a problem with revived players not being able to get suppressed
• Fixed a problem with the camera when being revived in co-op
• Spotting VO now plays when spotting from MAV/EOD bot
• Fixed several issues regarding the kill card, including showing wrong weapons used for the kill
• Fixed that sometimes you would be stuck on a black screen when kicked from server
• Fixed so when a team captures two flags at the same time, the UI does not show wrong owner of the flag
• Fixed a problem where the capture progress bar was shown as friendly when the enemy was capturing
• Fixed a problem with the bipod deploy sound
• Fixed a problem that you could be spawned in with no weapons after being killed while using the EOD bot
• Fixed problems with health bars not displaying health properly when using EOD bots
• Fixed a problem with flickering name tags
• Fixed a problem where you could damage friendly helicopters
• Fixed a problem where you could get stuck in the co-op menu when attempting to join the session twice
• You should now be able to spot explosives
• You should no longer spawn in home base if your selected spawn point is disabled while waiting to spawn (e.g. if your teammate dies right before you are about to spawn)
• Damage from bullets will now continue to cause damage even after the firing user is dead
• Fixed several client crashes
• Fixed a problem where players could get stuck in the join queue
• Fixed the repair icon on the minimap
• Fixed a problem with changing camera on certain vehicles
• Fixed a problem with the grenade indicator when in guided missile mode
• Fixed a problem where the machine could hard lock when joining a public coop game
• Fixed a problem where the headset attached icon would not show up in the UI
• Fixed a problem with the falling antenna on Caspian Border. It should now more instantly kill anyone in its falling path
• Fixed a problem where tank turrets would turn too slow
• Fixed a bug on co-op mission "Exfiltration" where you could end up outside the vehicle and not being able to enter it again, thus blocking the mission
• Fixed a problem where a user can become invulnerable after being resurrected
• Fixed a problem with the M60 reload sound
• Fixed a hang in terrain streaming, causing the user to get stuck on black screen under special circumstances in single player
• Fixed a problem where the enemy would not be able to get a road kill on a user that was using the SOFLAM
• Fixed soldiers disappearing in the mortar kill cam
• Fix for Type88 and MG36 zoom in animation offset when in supported shooting mode (using bipods)

Balance changes

• Increased the damage of helicopter miniguns, AA guns, and jet cannons against infantry
• Increased the damage of helicopter miniguns against jeeps
• Reduced the physics impact of AA guns and jet cannons so players under attack from these weapons no longer should lose control
• Increased the damage of the 44 Magnum slightly
• Increased the range and minimum damage of the .357 Round from the MP412 Rex
• Increased the range of all .45cal and 9mm weapons
• Slightly increased the range of the P90 and MP7 and PDW-R
• Slightly increased the range of the 5.56mm PDW-R and decreased the minimum damage at long range
• Slightly increased the minimum range of the Mk11, SVD, and M39 EMR 7.62mm rifles
• Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons
• Reduced the damage from FIM-92 and SA-18 IGLA missiles against aircraft
• Increased the damage and range of the 40mm BUCK rounds
• Reduced the damage .50cal weapons do against helicopters
• Updated T90 canister shell tweaks to match Abrams canister shells

Inte ett skit om VOIP, som jag trodde och befarade :(

Postad 29 November 2011 - 22:06

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Ingen fix av det kritiska alltså. Ska man behålla spelet och hoppas på förändring och plocka upp det igen då eller vad tror ni?

Man känner sig rätt blåst.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 November 2011 - 22:07.

Postad 29 November 2011 - 23:39

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0
En massa bra fixar. Synd bara att de ska nerfa min G3:a. :(

Postad 29 November 2011 - 23:52

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Det är en massa bra fixar, också några mindre bra. Men jag tycker det är så konstigt att de aldrig yttrar ett ord om VOIP mer än att "Vi arbetar på det". Och det uttalandet har jag bara sett på deras twitter. De kan åtminstone upplysa om att de har stora problem med att fixa problemet, skulle göra mig mindre besviken iallafall. Mitt headset ligger bara där och dammar :(

Postad 30 November 2011 - 00:06

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
http://asia.playstat...onDetail/251070

Hmm vad tror ni om det där, Dec 7th. PS3 datum eller tror ni det gäller alla plattformar? Gissar på PS3 , skulle vara lite för bra om vi fick det imorgon :)

Postad 30 November 2011 - 00:25

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0

Jag är väldigt nyfiken på vad som menas med den här fixen överhuvudtaget?

Redigerat av OWC, 30 November 2011 - 00:25.

Postad 30 November 2011 - 00:28

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Jag är väldigt nyfiken på vad som menas med den här fixen överhuvudtaget?

Haha ja, kanske nåt internt skämt? Jag förstår iallafall ingenting av det där :)

Postad 30 November 2011 - 01:57

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Då kommer ni också få uppleva nerfade stingers nu, kör flyg och helikopetrar mer eller mindre ostört nu för det är i princip omöjligt att skjuta ner skiten med stingers som det är nu.

Jävla idioter som kom på den idén...

Postad 30 November 2011 - 03:35

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0
Jo, det är lite på gott och ont. Jag gillar verkligen att flyga helikopter så ur det perspektivet kommer det bli bra, men det kommer nog göra mer skada än nytta.

Kommer nerfade stingers även påverka heat seekers på plan och helikoptrar eller är de oförändrade?

Redigerat av OWC, 30 November 2011 - 03:55.

Postad 30 November 2011 - 08:05

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Tack för kul spel i går h0gb3rg1 och OWC. OWC du var ju på fel lag och det är fegt att döda en rookie som mig, 3 ggr på raken dessutom! Hoppas att du tog emot mitt meddelande med glimten i ögat, det var inget illa menat i alla fall :)

Postad 30 November 2011 - 08:16

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Inte ett skit om VOIP, som jag trodde och befarade :(

NÄ helt otroligt, jag undrar om dom maxat så mycket till PS3 versionen att dom helt enkelt inte kan få in mer bandbredd i nätkoden för VOIP. Är iaf en skam och DICE/EA borde skämmas GROVT!

Ingen fix av det kritiska alltså. Ska man behålla spelet och hoppas på förändring och plocka upp det igen då eller vad tror ni?

Man känner sig rätt blåst.

Blåst smått då hela poängen med MP är spela med dina vänner och teamspela ihopa med kommunikation. vilket EA själv gjort reklam för.....

Det är en massa bra fixar, också några mindre bra. Men jag tycker det är så konstigt att de aldrig yttrar ett ord om VOIP mer än att "Vi arbetar på det". Och det uttalandet har jag bara sett på deras twitter. De kan åtminstone upplysa om att de har stora problem med att fixa problemet, skulle göra mig mindre besviken iallafall. Mitt headset ligger bara där och dammar :(

ja ssame here, mitt nya headset känns ju som ett värt köp.... även om 7.1 ljud vid sena vardagar jag känns fint :)

Då kommer ni också få uppleva nerfade stingers nu, kör flyg och helikopetrar mer eller mindre ostört nu för det är i princip omöjligt att skjuta ner skiten med stingers som det är nu.

Jävla idioter som kom på den idén...

asså jag personligen lackar som fan att man behöver 3000000000000000 rakter för att döda en jävla soldat på marken medans dom kan smeka iväg en jävla stinger och säga hejdå helikopter! medans den spelaren samtidigt ser sin stinger närma sig helikoptern och sen BOOM!.....
Är dock inte bra om dom är sjukt svåra att få ner :/ kan kanske vara en bra sak ändå så squads och lagmedlemmar kan förstå att det räcker inte med en kille som skjuter stingers, ser dom en Apache som kommer så fram med stingers allihopa och få ner den jävlen! :)

Redigerat av Unregistered70c626f4, 30 November 2011 - 08:17.

Postad 30 November 2011 - 08:20

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
En liten inflikning bara från en icke PS3 ägare. Varför kör ni inte istället Skype?

Såvitt jag vet ska ju det finnas på PS3?

Även om jag fattar att alla vill få igång VOIP, men detta är väl absolut bättre än ingenting?

Själv kör jag enbart SKype när jag lirar online på Pc och har alltid föredragit det framför andra tredjepartsprogram samt ev inbyggdfa VOIP-lösningar.

Postad 30 November 2011 - 08:23

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

En liten inflikning bara från en icke PS3 ägare. Varför kör ni inte istället Skype?

Såvitt jag vet ska ju det finnas på PS3?

Även om jag fattar att alla vill få igång VOIP, men detta är väl absolut bättre än ingenting?

Själv kör jag enbart SKype när jag lirar online på Pc och har alltid föredragit det framför andra tredjepartsprogram samt ev inbyggdfa VOIP-lösningar.

Skype på PS3? nä inte hört talas om. Men däremot kör vi många skype på datorerna samtidigt, vilket jag börjar tröttna på , dessutom kan jag inte använda mitt ps3 surround headset då, utan bara mitt gamla orginal headset vilket känns ganska förlegat. Jag köpte mitt surround headset för att främst använda till just BF3 :(

Postad 30 November 2011 - 08:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
http://www.ps3skype.com/

Varför har du tröttnat på Skype till pcn?

För du kan ju inte skylla på Skype för att din dator inte är komptibel med ditt ps3-headset?

Finns ju gått om lurar till pc för samma ändamål.....

Postad 30 November 2011 - 08:42

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
masse det handlar inte om det utan att jag tror Dragon har köpt ett par Sony 7.1 lurar och du kan inte få skype ljud ut ur dom samtidigt som du får spelljud.

Utan då får man lösa det med ett annat vanligt headset och ljud genom TV:n eller hemmabion.

Suger väldigt mycket purjo.

Demon vad tycker du om att man lägger upp en video där man först bryter sönder skivan sedan hoppar sönder fodralet, tänder eld på allt för att sedan pissa ut elden. Allt kommer självklart läggas upp på youtube. :D B)

Postad 30 November 2011 - 08:45

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Jo det fattade jag med.

Men jag bara menade att det ju finns surround-headset till pc som funkar även till skype, thats all.

Postad 30 November 2011 - 09:01

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Sony’s Asia PlayStation Store lists Battlefield 3 Back To Karkand with a release date on December 7, 2011. Since PlayStation 3 owners will get Back to Karkand (and all other DLC) one week earlier, that means that Back To Karkand will hit the PC and Xbox 360 platforms on December 14.

Postad 30 November 2011 - 09:34

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Jo det fattade jag med.

Men jag bara menade att det ju finns surround-headset till pc som funkar även till skype, thats all.

ja men någon gräns får det bli, nya sony 7.1 lurar cirka 800:- + limited edition 600:- + ytterliggare ett par nya lurar som kommer kosta en bit över 1000:- vilket blir en kostnad på över 2000:- MINST, för att kunna spela ett spel så man kan prata med varann. inte ok enligt mig när EA/DICE lovat att ge ett MP spel som dom lovat bli toppen ut av MPfpsspel där dom markerat teamplay som en essentiel faktor som behövs för att få ut max ut av spelet. inte bra när konkurrerande spel får det att fungera utmärkt.....

Postad 30 November 2011 - 10:04

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Ibland så buggar det rejält och man kan inte spawna trots att man försöker ta en egen spawnplats utanför ett fordon och countern är nere.

Postad 30 November 2011 - 10:55

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

ja men någon gräns får det bli, nya sony 7.1 lurar cirka 800:- + limited edition 600:- + ytterliggare ett par nya lurar som kommer kosta en bit över 1000:- vilket blir en kostnad på över 2000:- MINST, för att kunna spela ett spel så man kan prata med varann. inte ok enligt mig när EA/DICE lovat att ge ett MP spel som dom lovat bli toppen ut av MPfpsspel där dom markerat teamplay som en essentiel faktor som behövs för att få ut max ut av spelet. inte bra när konkurrerande spel får det att fungera utmärkt.....

Hur är det tänkt att det skall fungera?

Jag stör mig på att man inte kan snacka mellan matcherna, att man inte kan snacka innan man anslutit till någon server. Så att det fungerar som en teamtalk i spelet och inte bara på kartan.

Någon som tror att detta kommer funka i deras fix, om det nu kommer någon? Eller blir fixen bara att ljudet fungerar bättre?

Postad 30 November 2011 - 11:27

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Skrev till CM Manager på twitter och fick åter samma svar som alla "vi arbetar på det" inget tid, ETA, eller möjligen planerad till. Det är absolut viktigare att fixa småbuggar som absolut inte påverkar spelet så mkt som en fungerande VOIP funktion......

Postad 30 November 2011 - 11:56

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0
Men de kan ju inte bara strunta i att fixa andra buggar bara för att de inte hittat en fix för VOIP. Det skjuter ju bara alla andra problem på framtiden. Även om det är mindre allvarliga buggar, så måste de fixas, och om de är enklare att fixa än VOIP, så är det lika bra att de får det ur världen så att de kanske kan lägga mer resurser på VOIP t ex.

De ger antagligen ingen ETA på det för att de inte vet, det hjälper ju ingen om de säger ett datum som de sedan inte kan leva upp till.

Postad 30 November 2011 - 12:04

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Men de kan ju inte bara strunta i att fixa andra buggar bara för att de inte hittat en fix för VOIP. Det skjuter ju bara alla andra problem på framtiden. Även om det är mindre allvarliga buggar, så måste de fixas, och om de är enklare att fixa än VOIP, så är det lika bra att de får det ur världen så att de kanske kan lägga mer resurser på VOIP t ex.

De ger antagligen ingen ETA på det för att de inte vet, det hjälper ju ingen om de säger ett datum som de sedan inte kan leva upp till.

Där tycker vi olika, jag tycker personligen att jag kan leva med alla buggar och glitches som vi har idag om VOIP hade fungerat. Men om det nu är som du säger att dom kan utföra arbete på buggar samtidigt som dom jobbar med VOIP utan att det minskar arbetet eller tiden på vad det kommer ta för en lösning är ok. Även om jag inte personligen tror det.

Postad 30 November 2011 - 12:13

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Jo det fattade jag med.

För mig känns det helt fel att använda en pc/mac till nåt som ska fungera på en konsoll. Som att ni som spelar bf3 på pc skulle använda ps3:an för enbart VOIP Det gör ni väl inte ? :)

Som Cel och Pip skriver är så jag tänker.

Postad 30 November 2011 - 12:24

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Hur är det tänkt att det skall fungera?

Jag stör mig på att man inte kan snacka mellan matcherna, att man inte kan snacka innan man anslutit till någon server. Så att det fungerar som en teamtalk i spelet och inte bara på kartan.

Någon som tror att detta kommer funka i deras fix, om det nu kommer någon? Eller blir fixen bara att ljudet fungerar bättre?

Du ska kunna prata med din inbjudna squadvänner innan du joinar en server, sen ska du kunna prata hela tiden utom när en nya bana laddas då det inte är något som spelet inte klarar. var samma vid BF2BC2.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.