Humax BXR-HD
2479 svar till detta ämne
Postad 09 January 2013 - 08:51
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Jag har läst lite om denna TV-mottagare och den verkar intressant.
Inte tillräckligt, uppenbarligen, för i inlägget innan hade du fått svar på din nästa fråga annars ...  Kan jag spela in ett program, flytta över det till en USB-sticka för att titta på det i min dator?
Nej. Det kan man inte på någon Box där man kan använda Programkort, för de kanalerna är ju Kodade = Kopieringsskyddade. Istället kan du ju skaffa en Tv-Mottagare till din datorn, för några hundringar, och spela och titta där.
Postad 09 January 2013 - 12:06
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Hur mångar kanaler klarar den av att spela in på samtidigt som man tittar på en annan kanal? Det står att den har två mottagare, alltså borde den klara minst en kanal samtidigt som jag ser på en annan.
Tack!
I princip så är det så. Man kan även spela in två kanaler samtidigt. Men utöver detta kan Humax + varianten utnyttja att att flera kanaler sänder på samma mux, så i praktiken kan man ibland spela in flera kanaler. Boxers kanaler ligger utspridda på 7 muxar (eller som Teracom kallar det "Nät"). På Teracoms hemsida Hitta rätt tv-mast kan man efter valt någon ort gå vidare till: "Visa utbud av TV kanaler", se hur kanalerna är fördelade. Så sammanfattningsvis: Som ordet "Personal" i PVR syftar på så kan man inte flytta inspelningarna. Min erfarenhet är att två mottagare är ett minimum, Jag har för övrigt en extra box när det krisar. Om nu bara Humax kunde fixa till de allvarliga buggarna som apparaten besitter så skulle jag kunna rekommendera den. /Tor
Postad 09 January 2013 - 12:25
Thomas_L
-
Thomas_L
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Tack för svar! Inte tillräckligt, uppenbarligen, för i inlägget innan hade du fått svar på din nästa fråga annars ... 
Mja, i manualen står det " När en fil flyttas till en annan lagringsplats kopieras den. Videoinspelningar kan dock inte kopieras till andra lagringsenheter.". Detta var lite kryptiskt så därför tänkte jag att det är bäst att fråga  Nej. Det kan man inte på någon Box där man kan använda Programkort, för de kanalerna är ju Kodade = Kopieringsskyddade.
Istället kan du ju skaffa en Tv-Mottagare till din datorn, för några hundringar, och spela och titta där.
Lustigt och synd, om jag förstått rätt rör det sig om MPEG-4 kodade filer och de borde gå att flytta. Jag fortsätter att leta
Postad 09 January 2013 - 12:30
Thomas_L
-
Thomas_L
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Tack för svar! I princip så är det så. Man kan även spela in två kanaler samtidigt. Men utöver detta kan Humax + varianten utnyttja att att flera kanaler sänder på samma mux, så i praktiken kan man ibland spela in flera kanaler.
Boxers kanaler ligger utspridda på 7 muxar (eller som Teracom kallar det "Nät"). På Teracoms hemsida Hitta rätt tv-mast kan man efter valt någon ort gå vidare till: "Visa utbud av TV kanaler", se hur kanalerna är fördelade.
Så sammanfattningsvis: Som ordet "Personal" i PVR syftar på så kan man inte flytta inspelningarna. Min erfarenhet är att två mottagare är ett minimum, Jag har för övrigt en extra box när det krisar. Om nu bara Humax kunde fixa till de allvarliga buggarna som apparaten besitter så skulle jag kunna rekommendera den. /Tor
Då är den ungefär som vår nuvarande DVB-T Sagembox, jag tror att den har två tuners för vi kan spela in flera kanaler. Antalet varierar beroende på vilka kanaler det är. Synd det där med att man inte kan flytta inspelningarna, det kunde man ju med sin gamla VHS. Humaxen blir ju inte direkt intressantare med tanke på att den drygt ett år efter lansering fortfarande har frimware av undermålig kvalitet... Jag letar vidare
Postad 09 January 2013 - 12:31
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Lustigt och synd, om jag förstått rätt rör det sig om MPEG-4 kodade filer och de borde gå att flytta. Jag fortsätter att leta
Går att göra med den engelska versionen av HD+, men då tappar du annan funktionalitet som text-TV och lite annat. https://www.minhembi...howtopic=277474
Postad 09 January 2013 - 22:08
Jimsan75
-
Jimsan75
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Det äro, liksom..., en ganska onödig funktion enär man icke kunna kopiera ut det redigerade sedan ... 
Tycker jag inte, då man har 500 giggs hårddisk i den så får det ju plats en hel del inspelningar. Om man spelat in nånting och vill spara det, för framtida bruk eller nånting är svårt att få tag på i BD, så vill man väl kunna klippa bort onödigt material och spara "några megabajt". Många bäckar små, som det heter 8-)
Postad 09 January 2013 - 22:14
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Usla j_vla Boxer...
Vet nån om 1.00.8 (eller ja den senaste som finns för manuell uppdatering), löser problemen med att det rätt vad det är står "kanalen är kodad" när man kollar på inspelat material?
Slår man av uppspelningen och kollar på samma kanal som det materialet som nyss buggade ur står det samma, att "kanalen är kodad"..
En omstart av boxern löser det, men det är sjukt irriterande.
Jag vänder mig mot Boxer, för att det är er jag köper tjänsten av, hur ni sen löser det med Humax är inte intressant för mig!
Postad 10 January 2013 - 15:31
clark
-
clark
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har nu gjort två kanalsökningar men inte hittat någon BBC Entertainment. Hur skall man kunna avgöra om den är något att ha? Varje gång man sökt kanaler får man dessutom skapa om hela favoritlistan så det finns ju en gräns för hur skoj det kan bli... Är det kortet det är fel på, tro?
Postad 10 January 2013 - 15:53
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Har nu gjort två kanalsökningar men inte hittat någon BBC Entertainment.
Bor du så till att Nät 7 ligger i VHF-bandet? Har du i så fall en antenn som tar in VHF? På nät 7 ligger även C More Hockey/Fotboll/Kids, C More First HD/Live HD, Travel Channel, MTV Live HD, Nat Geo HD och TV4 News så om du saknar alla dessa så tyder det på att du inte får in den muxen. På Teracoms sida kan du se vilken kanal Nät 7 ligger på där du bor, kanal 4-11 är VHF i detta fall.
Postad 10 January 2013 - 19:03
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Har nu gjort två kanalsökningar men inte hittat någon BBC Entertainment.
Är det kortet det är fel på, tro?
Kortet har inget med det att göra, för den kanalen sänds fritt nu så inget kort behövs, så det är nog bara det att du inte söker/har inte antenn för det nät den ligger på, läs inlägget innan mitt.
Postad 10 January 2013 - 21:01
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
MPEG-4 är videokodningen ja. Sen är sändningarna av de flesta kanalerna krypterade med en krypteringsalgoritm också. Den heter DVB-CSA och är känd. Men precis som för de flesta krypteringar så behöver man en nyckel. Den kommer från kortet och byts till en ny ca var 3:e sekund. Då får du leta förgäves. Antingen tar du en mottagare som går att köra knäckt mjukvara på som hdr-fox t2 men då får du inte all funktionalitet som tv-guide, serieinspelningar osv. och då kan du kopiera ut programmen eller så får du nöja dig med att inte kunna kopiera ut dem. Humaxen blir ju inte direkt intressantare med tanke på att den drygt ett år efter lansering fortfarande har frimware av undermålig kvalitet...
Jag letar vidare
Lycka till med att hitta någon bättre. Om du gör det kan du ju säga till vad du hittade...
Postad 14 January 2013 - 12:45
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
MPEG-4 är videokodningen ja. Sen är sändningarna av de flesta kanalerna krypterade med en krypteringsalgoritm också. Den heter DVB-CSA och är känd. Men precis som för de flesta krypteringar så behöver man en nyckel. Den kommer från kortet och byts till en ny ca var 3:e sekund.
Då får du leta förgäves. Antingen tar du en mottagare som går att köra knäckt mjukvara på som hdr-fox t2 men då får du inte all funktionalitet som tv-guide, serieinspelningar osv. och då kan du kopiera ut programmen eller så får du nöja dig med att inte kunna kopiera ut dem.
Lycka till med att hitta någon bättre. Om du gör det kan du ju säga till vad du hittade... 
Får hålla med dig på den fronten. Trots allt strul med den så är Humax HD+ det minst dåliga alternativet just nu för Boxer. Den som hittar nån bättre Boxerbox än denna får gärna tjoa till i den här tråden
Postad 14 January 2013 - 14:30
emplant
-
emplant
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Någon som provat den senaste uppdateringen för HD+ ? Är det några problem med den, de har inte lagt upp den för autoinstallation ännu?
Postad 14 January 2013 - 15:06
dreadlox
-
dreadlox
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon som provat den senaste uppdateringen för HD+ ? Är det några problem med den, de har inte lagt upp den för autoinstallation ännu?
Jag kör 1.00.08 just nu. Text-TV buggen verkar vara fixad (d.v.s. att Text-TV slutade funka efter att man tittat på en inspelning). Men problemet att hela boxen flippar ut om man pausat eller tittat i chase-play på ett program som samtidigt spelas in är kvar ( https://www.minhembi...7) Så jag hoppas att de jobbar vidare och försöker lösa även de kvarstående buggarna. Folk här verkar ha upplevt hängningar även med 1.00.08, något som jag inte upplevt (men jag märkte inga hängningar på 1.00.07 heller)
Postad 14 January 2013 - 15:40
frk gas
-
frk gas
-
Användare
-
-
136 inlägg
Min hänger sig allt oftare med 1.00.07 och inte bara i chaseplay. I morse tex så hade den hängt sig under inaktivitet. Texttv bryr jag mig inte överhuvudtaget om , men när det blir upp till 5-6 hängningar på ett enda program så skrattar man inte längre.
Postad 14 January 2013 - 17:44
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag kör 1.00.08 just nu. Text-TV buggen verkar vara fixad (d.v.s. att Text-TV slutade funka efter att man tittat på en inspelning). Men problemet att hela boxen flippar ut om man pausat eller tittat i chase-play på ett program som samtidigt spelas in är kvar (https://www.minhembio...7)
Så jag hoppas att de jobbar vidare och försöker lösa även de kvarstående buggarna. Folk här verkar ha upplevt hängningar även med 1.00.08, något som jag inte upplevt (men jag märkte inga hängningar på 1.00.07 heller)
Har du testat 1.00.04 (eller vad nu nergraderingsversionen heter)? Börjar ju bli sjukt less på chaseproblemet.
Postad 15 January 2013 - 00:59
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Har du testat 1.00.04 (eller vad nu nergraderingsversionen heter)? Börjar ju bli sjukt less på chaseproblemet. 
Jag har kört 1.00.04 länge nu utan några problem, helt klart den bästa och stabilaste mjukvaran till denna box i nuläget. Upplevde slumpmässiga hängningar i samband med paus och navigering i inspelningsmenyn både med 1.00.07 och 1.00.08. 1.00.04 har aldrig hängt sig för mig. Fattar inte varför Boxer lägger upp en ny mjukvara i luften som enbart försämrar boxen. Se min tidigare post om ni vill nedgradera och förhindra att boxen auto-uppdaterar sig själv: https://www.minhembi...2
Postad 15 January 2013 - 10:18
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Jag har kört 1.00.04 länge nu utan några problem, helt klart den bästa och stabilaste mjukvaran till denna box i nuläget. Fattar inte varför Boxer lägger upp en ny mjukvara i luften som enbart försämrar boxen.
Kanske löser de senare ett allvarligt fel som många har skrivit om. Se exempelvis mitt inlägg nr #2049: Fel 2. Betalkanaler helt borta. Felet har koppling till Boxers programkort. En ändring av kortinformationen från Boxer kunde starta felet. En ytterligare ändring kunde laga felet.Det var det som kunde temporärt fixas med ett nytt programkort från Boxer. Det har på senare tid varit tyst om detta fel, så jag gissar att man åtminstone lyckats fixa detta fel. Då exempelvis alla C+ kanalerna kunde försvinna så är väl detta felet att betrakta som ytterst allvarligt. /Tor
Redigerat av Åskviggen, 15 January 2013 - 10:20.
Postad 15 January 2013 - 23:28
dreadlox
-
dreadlox
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ja 1.00.04 var betydligt stabilare, men även den hade problem med chaseplay samtidigt som man spelar in (hoppar ur chaseplay/paus när inspelningen tar slut). Så man får kludda även i 1.00.04 för att undvika buggen - kan lika gärna köra 08:an då...
Postad 17 January 2013 - 14:18
husar
-
husar
-
Rookie
-
7 inlägg
Postad 18 January 2013 - 10:25
Calmboy
-
Calmboy
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag kör 1.00.08 just nu. Text-TV buggen verkar vara fixad (d.v.s. att Text-TV slutade funka efter att man tittat på en inspelning). Men problemet att hela boxen flippar ut om man pausat eller tittat i chase-play på ett program som samtidigt spelas in är kvar (https://www.minhembio...7)
Så jag hoppas att de jobbar vidare och försöker lösa även de kvarstående buggarna. Folk här verkar ha upplevt hängningar även med 1.00.08, något som jag inte upplevt (men jag märkte inga hängningar på 1.00.07 heller)
Jag använder också chaseplay väldigt mycket, det är ett stort problem eftersom man inte kan stänga av boxen och starta upp igen eftersom man har en pågående inspelning på gång, man får då vänta till alla inspelningarna är klara innan man kan spela upp något. Jag kör med 1.00.08. Kan Boxer Teknik kommentera när det kommer någon lösning på detta?
Postad 18 January 2013 - 10:48
Frestar
-
Frestar
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ja det börjar bli dags att fixa chaseplay problemet nu.
Redigerat av Frestar, 18 January 2013 - 10:52.
Postad 22 January 2013 - 09:18
jofalk
-
jofalk
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Oj. Trodde jag skulle byta upp mig till en felfri box när jag valda Humax. Men nu har jag läst här.
Djupt trött på Sagem rt90 med hd. Den gör som den vill. Och på Sagem hittar dom inte buggarna.
Men Humax måste väl ändå ha färre buggar i programvaran??? Hoppas jag.
Postad 22 January 2013 - 13:09
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Oj. Trodde jag skulle byta upp mig till en felfri box när jag valda Humax. Men nu har jag läst här. Djupt trött på Sagem rt90 med hd. Den gör som den vill. Och på Sagem hittar dom inte buggarna. Men Humax måste väl ändå ha färre buggar i programvaran??? Hoppas jag.
Med 1.00.04 mjukvaran var boxen rätt bra trots att det så klart fanns buggar i den också, sen kom 1.00.07 och 1.00.08 som gjorde boxen ostabil och inte heller fixade några av de allvarligaste buggarna i 1.00.04.
Postad 28 January 2013 - 12:03
Unregistered5e27366b
-
Unregistered5e27366b
-
Rookie
-
7 inlägg
Någon som får flerkanaligt ljud att fungera på Svenska kanaler med 1.00.08? Fungerar på Danmarks HD.
Postad 08 February 2013 - 18:23
Mheel
-
Mheel
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Har köpt denna box idag på netonnet. Då min sagem strulade med bitfel hela tiden. Har ett problem. När jag går in och kollar signalstyrka får jag bara det på tuner 1 inget på tuner 2. Sätter jag ett programm på inspelning och byter kanal är bilden kass d.v.s ingen mottagning. Har jag misst något. Eller är tuner 2 kass.
Postad 08 February 2013 - 19:39
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Har köpt denna box idag på netonnet. Då min sagem strulade med bitfel hela tiden. Har ett problem. När jag går in och kollar signalstyrka får jag bara det på tuner 1 inget på tuner 2. Sätter jag ett programm på inspelning och byter kanal är bilden kass d.v.s ingen mottagning. Har jag misst något. Eller är tuner 2 kass.
När man kollar signalstyrka så ser man alltid bara på tuner 1. Så det betyder inget. Den kanal du byter till funkar bra om du inte har någon pågående inspelning eller? Om ja så verkar det som om tuner2 är dålig. Åk och byt, netonnet brukar vara ganska sjyssta på sånt.
Postad 09 February 2013 - 12:37
arvesen
-
arvesen
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej! Har nedgraderat boxen till 1.00.04 och nu när jag startar om boxen så startar den alltid på tv3, oavsett vilken kanal jag var på när jag stängde av! någon som har en lösning?
Postad 09 February 2013 - 18:39
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
När man kollar signalstyrka så ser man alltid bara på tuner 1. Så det betyder inget. Den kanal du byter till funkar bra om du inte har någon pågående inspelning eller? Om ja så verkar det som om tuner2 är dålig. Åk och byt, netonnet brukar vara ganska sjyssta på sånt.
Det var nog inte din Sagem det var fel på, låter som din signal. Mottagarna jobbar olika, Sagem verkar mata båda mottagarna samtidigt, och Humax verkar mata en tuner del, och sedan när den andra behövs matas båda och då dyker problemet upp även med din Humax. I min värld så är Sagem bättre på signalen än Humax, det verkar som om Humax inte klarar av att mata båda, där Sagem visade bitfel. Bara min gissning.
Postad 10 February 2013 - 21:07
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hej,
Någon som vet om Humax BXR HD är Hdmi CEC kompatibel?
Försökt finna info om detta utan resultat.
Redigerat av HC77, 10 February 2013 - 21:07.
Postad 11 February 2013 - 18:13
Mheel
-
Mheel
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Det var nog inte din Sagem det var fel på, låter som din signal. Mottagarna jobbar olika, Sagem verkar mata båda mottagarna samtidigt, och Humax verkar mata en tuner del, och sedan när den andra behövs matas båda och då dyker problemet upp även med din Humax. I min värld så är Sagem bättre på signalen än Humax, det verkar som om Humax inte klarar av att mata båda, där Sagem visade bitfel. Bara min gissning.
Hade fått in på olika master med nya boxen. Körde en manuell kanalsökning och nu fungerar allt perfekt. Vet med 100% att sagem boxen är kass. När jag hade den boxen inkopplad och min tvs inbyggda mottagare efter visade den bitfel och en signalstyrka mellan 50-75% kopplade förbi boxen och fick 83% i signalstyrka och inga bitfel. Har kört med den nya boxen sen i fredags och inte ett enda synligt bitfel.
Postad 11 February 2013 - 22:57
harrborg2
-
harrborg2
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hej,
Någon som vet om Humax BXR HD är Hdmi CEC kompatibel?
Försökt finna info om detta utan resultat.
Svar: Icke kompatibel.
Postad 16 February 2013 - 13:40
daniel_bj
-
daniel_bj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej!
Jag försöker hjälpa min pappa med hans nyinköpta BXR-HD+. Det verkar som att RF-Loopen för antennsignalen inte fungerar riktigt som den ska. Han vill även kunna använda sin TV med inbyggd DVB-T2 mottagare utan att ha igång boxen, men det fungerar inte. Bara när boxen är igång så går det att få in TV-kanaler på TV'n. Men om man stänger av boxen, så försvinner bilden på den kanal som TV'ns inbyggda mottagare visar. Detta händer ca en minut efter att boxen stängts av.
Programvaran i boxen = 1.00.07
Någon som känner igen problemet? Något tips? Har vi missat någon inställning på boxen?
Postad 16 February 2013 - 14:12
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
Hej!
Jag försöker hjälpa min pappa med hans nyinköpta BXR-HD+. Det verkar som att RF-Loopen för antennsignalen inte fungerar riktigt som den ska. Han vill även kunna använda sin TV med inbyggd DVB-T2 mottagare utan att ha igång boxen, men det fungerar inte. Bara när boxen är igång så går det att få in TV-kanaler på TV'n. Men om man stänger av boxen, så försvinner bilden på den kanal som TV'ns inbyggda mottagare visar. Detta händer ca en minut efter att boxen stängts av.
Programvaran i boxen = 1.00.07
Någon som känner igen problemet? Något tips? Har vi missat någon inställning på boxen?
Skulle tro att "MENU Inställningar System Strömhantering" [Energispar i Standby]= OFF löser problemet. (Bruksen s 53).
Postad 16 February 2013 - 14:21
daniel_bj
-
daniel_bj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Skulle tro att "MENU Inställningar System Strömhantering" [Energispar i Standby]= OFF löser problemet. (Bruksen s 53).
YES! Energisparläget ställde till det. Stort tack, janb! Min pappa hälsar och tackar också.
Postad 17 February 2013 - 18:43
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
YES! Energisparläget ställde till det. Stort tack, janb! Min pappa hälsar och tackar också.
Annars är ju det bästa/lättaste att köra med en vanlig Splitter, likt denna:  Direkt på antennkabeln, så går den ju in i både Tv & Box samtidigt. http://www.kjell.com...ntakt-tv-p39400
Redigerat av Kung Nu, 17 February 2013 - 18:44.
Postad 17 February 2013 - 18:51
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Funkar säkert med splitter om man har tillräckligt stark signal. Dämpar med 3 db.
Postad 18 February 2013 - 13:39
daniel_bj
-
daniel_bj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jo, en splitter hade såklart fungerat också. Men i lördags, när jag hjälpte min pappa med boxen, så var den snabbaste lösningen att stänga av energisparläget. Någon splitter hade vi inte tillhands just då.
(Lite skumt att energisparläget är på i fabriksinställningarna, tycker jag...)
Postad 18 February 2013 - 14:07
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Kanske är bäst att skaffa en splitter ändå.
Om jag inte missminner mig så går boxen ner i energisparläge efter tre (?) timmar, oavsett vad som står i inställningarna om på och av. I alla fall har den gjort det med någon tidigare version av mjukvaran. Rätta mig gärna om den har slutat med dessa dumheter.
Postad 18 February 2013 - 14:54
daniel_bj
-
daniel_bj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Kanske är bäst att skaffa en splitter ändå.
Om jag inte missminner mig så går boxen ner i energisparläge efter tre (?) timmar, oavsett vad som står i inställningarna om på och av. I alla fall har den gjort det med någon tidigare version av mjukvaran. Rätta mig gärna om den har slutat med dessa dumheter.
Bra tips! Om pappa upptäcker att bilden på tv'n försvinner trots att vi satte energispar = av, så får han skaffa en splitter. Jag lär höra ifrån honom om det krånglar.
Postad 18 February 2013 - 15:49
Liverpoolarn
-
Liverpoolarn
-
Användare
-
-
142 inlägg
Någon som hört om det är någon ny programvara på väg ut snart som ska fixa problemet med chase-play och att man måste bryta strömmen till boxen innan man kan kolla klart på inspelade program?
Postad 18 February 2013 - 18:31
emplant
-
emplant
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag fick detta svar i fredags när jag frågade när 1.00.8 skulle läggas in för autoinstallation:
"Hej,
Det kom en uppdatering i höstas, dock vet vi inte när nästa uppdatering kommer att komma.
Med vänlig hälsning
Nathalie Persson
Boxer Kundservice"
(Dock var det inte svar på min fråga, de verkar ju inte läsa frågan innan dom svarar.)
Postad 18 February 2013 - 21:00
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Kanske inte helt rätt tråd men jag chansar lite.
Vårt nuvarande boxerpakets bindningstid går ut om ett litet tag. Är det någon som vet vad man ska beställa för paket för att få 1-5 i HD? Jag kan inte hitta TV3HD i något paket eller tillval alls. Men uppenbarligen så går den att få eftersom jag har den idag.
Postad 19 February 2013 - 00:51
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Skall du ha kanal 1 till 5 hd. så får du ta mix paketet och lägga till Hd paketet som tv3 Hd ligger i ensam alena.
Men för att få tv3 Hd så måste du ringa kundtjänst, För på deras hemsida finns det inget Hd paket att välja.
sen att lägga ut Hd kanalerna på ett fler paket är för mig helt idiotiskt. varför inte ha det som innan ett Hd paket
där alla hd kanaler ligger,och det betalar man för.
Postad 21 February 2013 - 20:50
JohanJ
-
JohanJ
-
Användare
-
-
129 inlägg
Jag antar att det inte bara är jag som nu fått i alla fall fem dagars epg på SVT1 HD och SVT2 HD. Visserligen verkar priset vara att man bara får fem dagars epg även på övriga kanaler.
Postad 21 February 2013 - 21:09
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag antar att det inte bara är jag som nu fått i alla fall fem dagars epg på SVT1 HD och SVT2 HD. Visserligen verkar priset vara att man bara får fem dagars epg även på övriga kanaler.
Samma för mig. Hoppas det bara är tillfälligt för detta orsakar problem för serieinspelningar som fastnar.
Postad 22 February 2013 - 07:33
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Samma för mig. Hoppas det bara är tillfälligt för detta orsakar problem för serieinspelningar som fastnar.
Hur menar du att serieinspelningar fastnar pga längre EPG? mvh Per
Postad 22 February 2013 - 07:42
JohanJ
-
JohanJ
-
Användare
-
-
129 inlägg
Jag hade också, för första gången, problem med serieinspelningar förra fredagen (Skavlan, På spåret). Men det är i alla fall glädjande att vi nu har fem dagars epg på SVT. Även om det är långt till de fjorton dagar som verkligen skulle vara användbart. Hur menar du att serieinspelningar fastnar pga längre EPG?
mvh
Per
Jag tror inte att problemet är att epg-n nu är längre -- jag tror hellre att det är relaterat till ändringen i sig; att det blev en - engångshändelse eller ej - bieffekt av att man ändrade på något...
Redigerat av JohanJ, 22 February 2013 - 07:43.
Postad 22 February 2013 - 17:38
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hur menar du att serieinspelningar fastnar pga längre EPG?
mvh
Per
Det är bara på SVT HD som det blivit längre EPG, på alla övriga kanaler var det tidigare 7-dagars EPG, men nu är det bara 5. Detta resulterar i att gamla program ligger kvar i inspelningslistan (för program som sänds 1 gång i veckan), men det är väl mer ett irritationsmoment då boxen ändå uppdaterar listan när den får EPG-data för när nästa avsnitt sänds. Dock är det bra med längre EPG på SVT HD, men tråkigt att de måste förkorta den på övriga kanaler.
Postad 25 February 2013 - 08:11
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Det är bara på SVT HD som det blivit längre EPG, på alla övriga kanaler var det tidigare 7-dagars EPG, men nu är det bara 5. Detta resulterar i att gamla program ligger kvar i inspelningslistan (för program som sänds 1 gång i veckan), men det är väl mer ett irritationsmoment då boxen ändå uppdaterar listan när den får EPG-data för när nästa avsnitt sänds. Dock är det bra med längre EPG på SVT HD, men tråkigt att de måste förkorta den på övriga kanaler.
OK nu förstår jag. Tack för förklaringen. Per
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|