Någon som vet mer och/eller har erfarenhet av detta?
Postad 25 november 2013 - 14:21
Postad 25 november 2013 - 17:54
Ja, unlocator funkar klockrent. Jag byter region på websidan och drar sedan sladden på Apple TVn så får jag den nya regionen vid nästa uppstart. Jag behöver inte starta om dator eller router utan bara den enhet jag ska titta på.
Websidan är dock lite seg när man ska logga in samt vid regionbyte. En bra sak är att barnen kan fortsätta att se Netflix SE på iPad samtidigt som jag har US på ATVn. Bara att låta bli att ändra dns på paddan.
Ok, tackar för infon.
Får ta och testa det i helgen.
Postad 25 november 2013 - 23:23
En undran. För någon dag sedan började Windows 8-appen beskära Netflix-bilden annorlunda. Filmbilden ges svarta kanter till vänster och höger på allt vi ser. Jag har testat filmer som jag sett tidigare med full bredd (t.ex. Men in Black II) och under ca en minut är det full bredd sedan kommer de svarta kanterna på sidorna. Datorn är kopplad med hdmi --> Yamaha AV-receiver --> LG platt-tv. Jag har inte ändrat något i inställningarna på grafikkortet, i receivern eller i TV:n.
Har märkt precis samma sak, samt att det verkar gå att få bort de svarta kanterna om man backar i streamen, men rätt snabbt är de tillbaka igen. Dvs, det verkar inte vara själva bildmaterialet som är felaktigt utan en bugg i app:en. Jag uppgraderade till Windows 8.1 ung. samtidigt vilket ställde till det med ATIs drivrutiner, men skulle knappast tro att det är där problemet ligger.
Postad 25 november 2013 - 23:35
Postad 26 november 2013 - 09:07
Samsung smart 6 serien och inget nytt här
Postad 27 november 2013 - 14:24
Rega gärna unlocator via denna länk:Ok, tackar för infon.
Får ta och testa det i helgen.
https://unlocator.co...qzmYzfOXxIecosQ
(Då får jag $5 om ni hänger kvar när det blir en betaltjänst.

Jag är helt nöjd. Segheten jag upplevde i helgen verkar ha varit tillfällig och det kom ibland meddelanden om att de uppdaterade eller löste något problem. Men det är som sagt en Beta vi talar om och därför gratis. Inget datum finns angivet om när det blir betaltjänst så det är bara att hålla tillgodo.

Redigerat av agpath, 27 november 2013 - 14:25.
Postad 01 december 2013 - 20:13
jag kan bara välja stereo, oavsett vilka ljudinställningar jag väljer på PS4
Postad 03 december 2013 - 13:19
"Det vore bra om barbie filmen/serien hade svenskt tal min dotter behärskar inte spanska"
Ok...ett exempel på hur det kan gå om man använder unblock/unlocator och glömmer byta tillbaka till SE när barnen ska titta! (Jag har självklart kollat att alla nordiska språk finns på denna titel på SE

Pinsamt att sedan klaga hos SE över språket...

Postad 03 december 2013 - 18:15
Dagens kommentar på Netflix SEs Facebook:
"Det vore bra om barbie filmen/serien hade svenskt tal min dotter behärskar inte spanska"
Ok...ett exempel på hur det kan gå om man använder unblock/unlocator och glömmer byta tillbaka till SE när barnen ska titta! (Jag har självklart kollat att alla nordiska språk finns på denna titel på SE)
Pinsamt att sedan klaga hos SE över språket...
Den knivskarpa och djupa dialogen i Barbie vill man ju inte missa

Dock lite märkligt, för det låter av kommentaren att döma som det inte är en spansktalande familj, så varför då alls peka just till den versionen av NetFlix? Väntar med spänning på fortsättningen

Postad 04 december 2013 - 08:52
De har nog US och där kör de med spansk dubbning som ett alternativ på barnprogrammen. Har sett det på Disney också. Mina ungar bryr sig dock inte om att Tingeling eller Musse talar engelska då det är filmer som de aldrig har sett förut. En kompis vars barns farföräldrar bor i USA och har sett Netflix hos dem blev för övrigt glada när de insåg att deras kompisar såg på samma program som hos deras farmor. Cool!Den knivskarpa och djupa dialogen i Barbie vill man ju inte missa
Dock lite märkligt, för det låter av kommentaren att döma som det inte är en spansktalande familj, så varför då alls peka just till den versionen av NetFlix? Väntar med spänning på fortsättningen

Redigerat av agpath, 04 december 2013 - 08:53.
Postad 04 december 2013 - 15:10
Någon som fått den nya layouten för netflix i sin smart?
Samsung smart 6 serien och inget nytt här
Nope, har en Samsung 2013 och det är samma utseende. Vill ha det nya.
Postad 04 december 2013 - 20:30
Har inte märkt av det eller tänkt på det innan, men har börjat titta på homeland och då fungerar det riktigt dåligt.
Har det att göra med bandbredden? Då tycker jag iofs att kvalitén på materialet borde försämras med?
Jag har en appletv gen3.
Postad 04 december 2013 - 20:38
Postad 04 december 2013 - 21:07
Jag såg samma sak när routern krånglade, verkar som texten är känsligast men bilden var då heller inte bra
Är säkert bandbredden som är problemet. Känns som det är lite instabilt här hemma ibland.
Jobbigt när i inte saker fungerar som dom ska. Dom håller på och projekterar och ska installera fiber i området inom ett halvår man får hoppas att vissa problem upphör då.
Postad 05 december 2013 - 11:46
Är det någon annan som har problem med att textningen uteblir på varannan mening eller mer.
Har inte märkt av det eller tänkt på det innan, men har börjat titta på homeland och då fungerar det riktigt dåligt.
Har det att göra med bandbredden? Då tycker jag iofs att kvalitén på materialet borde försämras med?
Jag har en appletv gen3.
Har problemet med utebliven text hemma också, dock är alltid bilden bra och stabil. Men då har vi ca 50 mbt/s via wifi till TV-datorn. Möjligen kan det handla om instabilitet i mottagningen och/eller i det som kommer in i huset. Kör med appen till Windows 8. Kanhända är det problem med den, Efter uppdateringen till 8.1 blir det svarta kanter till vänster och höger, som jag skrev om här ovan. Kan minnas fel, men problem med förvinnande text hade vi inte innan 8.1. Min gissning är att det är Netflix-appen som inte trivs så bra ihop med 8.1, möjligen spökar också drivrutinerna till grafikortet.
Postad 05 december 2013 - 15:08
Har problemet med utebliven text hemma också, dock är alltid bilden bra och stabil. Men då har vi ca 50 mbt/s via wifi till TV-datorn. Möjligen kan det handla om instabilitet i mottagningen och/eller i det som kommer in i huset. Kör med appen till Windows 8. Kanhända är det problem med den, Efter uppdateringen till 8.1 blir det svarta kanter till vänster och höger, som jag skrev om här ovan. Kan minnas fel, men problem med förvinnande text hade vi inte innan 8.1. Min gissning är att det är Netflix-appen som inte trivs så bra ihop med 8.1, möjligen spökar också drivrutinerna till grafikortet.
Då är det inte ATV som är problemet. Jag kör den trådlöst så det är säkert överföringen som är problemet.
Kollade på top gear igår och då fungerade det, men då är det inga snabba långa dialoger så det känns som texten "hinner" med?
Då är det inte ATV som är problemet. Jag kör den trådlöst så det är säkert överföringen som är problemet.
Kollade på top gear igår och då fungerade det, men då är det inga snabba långa dialoger så det känns som texten "hinner" med?
Postad 05 december 2013 - 20:38
Postad 06 december 2013 - 10:41
Tror inte det. Sony har deal med Starz och Universal med HBO idag. Netflix knep ju Disney framför ögonen på Starz så de lär blir hårt gällande förnyelse med Sony. Ingenting är omöjligt när avtal ska förnyas.Någon som har koll på något Netflix-land har en deal med Sony eller Universal? Annars kan det vara värt att skaffa Viaplay för att kunna se filmer ifrån dem.
Postad 06 december 2013 - 11:30
Tror inte det. Sony har deal med Starz och Universal med HBO idag. Netflix knep ju Disney framför ögonen på Starz så de lär blir hårt gällande förnyelse med Sony. Ingenting är omöjligt när avtal ska förnyas.
tycker det är så konstigt att man inte vill kunna "sälja" sina filmer till så många som möjligt utan att man "tror" det är mer lönsamt att bestämma vem som får sälja. Mediebranschen verkar vara mer politik än ekonomi.
Postad 06 december 2013 - 12:52
Avtalet med Starz gäller ju till 2021 så det är en stund. Well, well får jag fundera på om det är värt att ha viaplay trots allt.Tror inte det. Sony har deal med Starz och Universal med HBO idag. Netflix knep ju Disney framför ögonen på Starz så de lär blir hårt gällande förnyelse med Sony. Ingenting är omöjligt när avtal ska förnyas.
Postad 06 december 2013 - 16:58
tycker det är så konstigt att man inte vill kunna "sälja" sina filmer till så många som möjligt utan att man "tror" det är mer lönsamt att bestämma vem som får sälja. Mediebranschen verkar vara mer politik än ekonomi.
Håller med, samma misstag som skivbranschen höll på med gällande musik. Utan att på något sätt förespråka det så är det lätt komiskt att de olika piratalternativren tycks erbjuda bättre innehåll i högre kvalité och dessutom ha minst lika bra användargränssnitt. Inte ens för oss som faktiskt vill betala för innehållet finns nån fullgod tjänst utan vi behöver ha flera abonnemang på olika ställen för samma sak. Ung som att ha konto på Spotify, Wimp, Rhapsody m.fl. för att få höra den musik man vill ha. NetFlix känns som det bästa alternativet i dagsläget men hade gärna betalat det dubbla för att få ett bättre innehåll.
Redigerat av improwise, 06 december 2013 - 17:01.
Postad 08 december 2013 - 15:57
Helst om man fixar åtkomst till Netflix usa.
Sjukt nöjd med Netflix..
Alltid hittar man nån serie man inte sett :-)
Postad 08 december 2013 - 17:14
Postad 08 december 2013 - 19:41
Postad 08 december 2013 - 19:47
Postad 08 december 2013 - 19:57
Postad 09 december 2013 - 11:43
Nästa stolle på Netflix SE's Facebook som inte fattat att man bara kan se en region i taget:Den knivskarpa och djupa dialogen i Barbie vill man ju inte missa
"Jag hade satt mig i soffan en kväll för att se på klassikern eyes wide shut... Snacka om att jag blev förvånad när talet på filmen var dubbat till spanska..."
Den filmen finns inte på Netflix SE!

Postad 09 december 2013 - 13:22
Postad 10 december 2013 - 19:38
Postad 10 december 2013 - 21:59
Bilden blir väldigt pixlig och oskarp på något sätt. Den hackar inte utan bara det andra.
Riktigt störande och jobbigt att titta på.
Kör 24mb från Telia . Kan det vara så att det inte hinner ladda riktigt eller vad kan det bero på? Någon som vet eller har några idéer ?
Redigerat av andreassofus, 10 december 2013 - 21:59.
Postad 10 december 2013 - 22:04
Postad 10 december 2013 - 22:59
Postad 11 december 2013 - 05:54
Med 24 hinner den säkert med, men får du 24? Det låter som nåt fel med uppkopplingen
Jag brukar ligga på mellan 12-14 mb. Har bredbands-tv och det tar väl 8mb har jag för mig.
Kanske det blir för lite kvar då för att streama?
Postad 11 december 2013 - 09:14
Jag har Telia 7 Mbit och får Super HD utan problem. Buffringen anpassas efter hastigheten så det ska inte vara några problem, tar bara något längre innan en film startar.Jag brukar ligga på mellan 12-14 mb. Har bredbands-tv och det tar väl 8mb har jag för mig.
Kanske det blir för lite kvar då för att streama?
Postad 11 december 2013 - 09:24
Jag har Telia 7 Mbit och får Super HD utan problem. Buffringen anpassas efter hastigheten så det ska inte vara några problem, tar bara något längre innan en film startar.
Så vad tror du är problemet då?
Postad 11 december 2013 - 09:27
Kan det vara Sony Network som strular igen? Har varit problem med det tidigare och nu har ju både du och Benkke med PS4 klagat. (Jag har ATV och det är mest av eller på där då den är mycket känslig för wifi-störningar.)Så vad tror du är problemet då?
Postad 11 december 2013 - 09:30
Postad 11 december 2013 - 10:07
Kan det vara Sony Network som strular igen? Har varit problem med det tidigare och nu har ju både du och Benkke med PS4 klagat. (Jag har ATV och det är mest av eller på där då den är mycket känslig för wifi-störningar.)
Jag har ps3 och inte ps4 men det kanske inte spelar någon roll .
Kan jag kolla ifall jag har samma problem om jag kollar på datorn eller kan man inte jämföra på det viset?
Postad 11 december 2013 - 11:21
Du kan se aktuell bitrate via Silverlight på datorn. Finns kanske möjlighet att se bitrate på PS3 också?Jag har ps3 och inte ps4 men det kanske inte spelar någon roll .
Kan jag kolla ifall jag har samma problem om jag kollar på datorn eller kan man inte jämföra på det viset?
Ska det inte vara så med den filmen?Vad jag klagade på var just den d´filmen, Splinter. Jag har aldrig sett nåt liknande
Postad 11 december 2013 - 12:33
Redigerat av andreassofus, 11 december 2013 - 12:33.
Postad 11 december 2013 - 13:36
Tittar du via webläsare så använder du Silverlight, annars lär du inte se något. Vad bredbandskollen visar säger inget om streaminghastigheten för aktuell film då bredbandskollen endast testar mot utvalda servrar.Jag har aldrig använt silvertight men jag använder bredbandskollen och brukar landa på 12-14 mb
Postad 11 december 2013 - 13:42
Tittar du via webläsare så använder du Silverlight, annars lär du inte se något. Vad bredbandskollen visar säger inget om streaminghastigheten för aktuell film då bredbandskollen endast testar mot utvalda servrar.
Ok jag förstår inte riktigt. Vad ör det jag ska göra? Vad är silvertight för något?
Postad 11 december 2013 - 14:26
Microsofts video-plugin. Alla kommandon för att kolla tex bitrate:Ok jag förstår inte riktigt. Vad ör det jag ska göra? Vad är silvertight för något?
http://www.avsforum....nd-kb-shortcuts
Postad 11 december 2013 - 14:55
Microsofts video-plugin. Alla kommandon för att kolla tex bitrate:
http://www.avsforum....nd-kb-shortcuts
ok jag kör mac. undrar hur jag kollar det där då?
så det räcker inte bara att göra en mätning på bredbandshastigheten alltså?
sorry för summa frågor men jag är inte så haj på detta med datorer

Postad 11 december 2013 - 15:41
Om du läser länken så finns instruktioner för både PC och Mac.ok jag kör mac. undrar hur jag kollar det där då?
så det räcker inte bara att göra en mätning på bredbandshastigheten alltså?
sorry för summa frågor men jag är inte så haj på detta med datorer
Det är riktigt att hastigheten ditt bredband har inte säger hur en viss streamingtjänst kommer att funka. Bara att du inte har ett problem just med din externa uppkoppling.
Postad 12 december 2013 - 11:20

Postad 12 december 2013 - 22:57
Någon som upplevt detta? Har en lösning?
Tittar via apple-tv.
Postad 13 december 2013 - 09:01
Har du felanmält filmerna via webben? Har du kollat om det blir rätt om du kollar med web-läsare?De senaste 2 filmerna jag sett har haft problem med texten. Tidvis faller ungefär varannan rad bort.
Tittar via apple-tv.
Postad 13 december 2013 - 12:41
Har haft samma problem via AppleTV och iPad de senaste veckorna.De senaste 2 filmerna jag sett har haft problem med texten. Tidvis faller ungefär varannan rad bort.
Tittar via apple-tv.
Hoppar man tillbaka 10s på paddan så är det samma textning som fallit bort varje gång så det har nog inte med nätet att göra.
Eftersom det tar ett antal sekunder att spola så tror jag inte att det är buffrat i paddan, eller vad tror ni?
MVH Peter
Redigerat av Unregistered522aea83, 13 december 2013 - 18:01.
Postad 13 december 2013 - 20:07
De senaste 2 filmerna jag sett har haft problem med texten. Tidvis faller ungefär varannan rad bort.
Tittar via apple-tv.
Det är lika för mig genom båda mina atv...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar