Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 05 March 2013 - 20:52
Grattis!
Tack, ett tag där trodde jag fan aldrig jag skulle klara av det..
Men nu skrivs det från nya burken! ******** vad snabb den är!!
Nu ska bara windows installera alla 54 trilioner nya uppdateringar...
Postad 05 March 2013 - 22:04
Kör mina fractal i lägsta hastighet och det är helt ok.
Postad 05 March 2013 - 22:32
Köpte en 1TB disk också och stoppade i, men den går ganska tyst.
Känns som en grym dator för under 8kkr!!
Postad 06 March 2013 - 08:15
Är det någon skillnad egentligen?
I manualen står det att det skall vara enkel men tidigare har man ju lärt sig att det ju bara positivt att köra med det för att öka ingångssignalen till en aktiv subwoofer.
Upptäckte att min gamla RCA-kabel var skadad så jag ska köpa en ny av bättre kvalitet på stört. :-)
Postad 06 March 2013 - 08:20
Du kunde inte invänta svar i SVS-tråden? Där jag postade ett svar för några minuter sen
Postad 06 March 2013 - 08:24
Blir en y mera flexibel, jepp
Kostar den mycket mer, nopp
Körde alltså på dubbla y till mina, jag har dubbla sub ut ifrån förstärkaren.
Redigerat av Evil Homer, 06 March 2013 - 08:25.
Postad 06 March 2013 - 08:29
Postad 06 March 2013 - 08:42
Mao inget att tveka på, sen hur stor/liten vinsten är vore väldigt skoj att se.
Men det finns alltså bara fördelar med y så då är det ju klart man kör på en sådan.
Postad 06 March 2013 - 09:26
Tvärtom, så har jag läst att vissa Inuke-ägare fått som lägst distortion med gain på max.
Postad 06 March 2013 - 09:42
Aldrig läst om att du skulle få lägre dist med lägre gain på förstärkaren?
Tvärtom, så har jag läst att vissa Inuke-ägare fått som lägst distortion med gain på max.
Fast du har väl ändå inte lågnivå mellan ditt slutsteg och högtalare?
Det är utnivån ifrån förstärkaren/förförstärkaren som kan sänkas iom att signalen blir starkare i en y, ( obs det är bara något jag har läst inte sett mätningar på )
Postad 06 March 2013 - 09:51
I princip tvärtom vad som händer, om man kör Y-split mot sin subwoofer. Man får sänka gainen mot subwoofern för att in-nivån är högre. Tänker vi lika då
Så jag har aldrig läst eller sett mätningar på att högre in-nivå och lägre gain på subwoofern ska ge lägre dist, bara det motsatta.
Postad 06 March 2013 - 10:02
Att utsignalen klipper är inget ovanligt, om man då kan sänka den än mer är ju inget fel, antimoden jag hade på besök avslöjade detta för mig.
Postad 06 March 2013 - 10:33
Jag är nog inne på att köra dubbla. Känns mer som "hängslen och livrem" att göra det.
Troligtvis dagens i-landsproblem men jag kan verkligen fastna i sådana här beslut......
Postad 06 March 2013 - 13:49
Jonas mot Niklas.
Jag är nog inne på att köra dubbla. Känns mer som "hängslen och livrem" att göra det.
Troligtvis dagens i-landsproblem men jag kan verkligen fastna i sådana här beslut......
Vi är inte emot varandra
Men det finns ju ingen nackdel med att köra en y, det är bara fördelar.
Postad 06 March 2013 - 16:49
Jonas_W: Borde du inte skaffa ett CR80s?
Har förstått att det ska vara ett riktigt bra filter. Kan man välja delningsfrekvens fritt, om inte, vet du vilka man kan välja mellan?
Postad 06 March 2013 - 18:34
Postad 06 March 2013 - 18:42
faktiskt, vad har den hemsidan som inte mhb har? Har inte förstått riktigtSkulle väl kanske ha tagit mig tid någon dag, men jag har redan en byggtråd på faktiskt. En dag så
Postad 06 March 2013 - 18:47
Kunnigare folk är min gissning...faktiskt, vad har den hemsidan som inte mhb har? Har inte förstått riktigt
Postad 06 March 2013 - 20:46
Postad 06 March 2013 - 21:12
Nu jävlar ser jag att Niklas är på g och ska sälja in Svanå på faktiskt. Lycka till!
Vad, många som säger att dom är bra men även jag tycker det är trist att det inte kommer några mätningar som kan visa vad dom egentligen gör.
Enligt Matts så är det ju en automagisk produkt, man "skall" ju inte kunna sitta så nära egentligen.
Postad 06 March 2013 - 21:27
Så länge man inte pressar systemet till dess gräns, och gör man det har man ändå ett för litet system och bör bygga ut.
Postad 06 March 2013 - 21:37
Jag förstår faktiskt dig i det där fallet. Dom hade nog fungerat bra till det ändamål som TS söker. Känns bara som jäkligt fel sida att ta den fighten på, som du också märker. Det var det som jag såg lite komiskt.Vad, många som säger att dom är bra men även jag tycker det är trist att det inte kommer några mätningar som kan visa vad dom egentligen gör.
Enligt Matts så är det ju en automagisk produkt, man "skall" ju inte kunna sitta så nära egentligen.
Matts har säkert koll på sina grejer. Har låtit väldigt trevlig i många rum som har haft Svanåprylar tycker jag.
Varför skulle det göra skillnad när man pressar systemet till dess gräns?Angående Y-split eller inte så tror jag inte att det har NÅGON betydelse.
Så länge man inte pressar systemet till dess gräns, och gör man det har man ändå ett för litet system och bör bygga ut.
Postad 06 March 2013 - 21:37
Eller menar du ifrån igår när jag väste ifrån för att jag inte fick något svar??
Jag tänder till ganska snabbt, men ber folk om ursäkt så är jag inte långsint.
Postad 06 March 2013 - 21:42
Som sagt, det är ju faktiskt en jäkligt smidig lösning för honom som till och med hans fru kanske skulle godkänna.
Postad 06 March 2013 - 21:47
Har förstått att det ska vara ett riktigt bra filter. Kan man välja delningsfrekvens fritt, om inte, vet du vilka man kan välja mellan?
80Hz utan möjlighet att ändra annat än att modda det.
Jag gillar filtret. Det fungerar väldigt bra.
Postad 06 March 2013 - 21:48
Du hörde hur Tommy gnydde som en baby när han fick min monkeypunch eller hur, då tog jag inte ens i...
Jepp filtret funkar fint, stor skillnad hos bagaren med och utan det.
En aningen mer branthet på filtret än hos en förstärkare misstänker jag.
Redigerat av Evil Homer, 06 March 2013 - 21:49.
Postad 06 March 2013 - 21:49
Han gnydde ju för att han skrattade så förbannat.Lura, vad i ****.
Du hörde hur Tommy gnydde som en baby när han fick min monkeypunch eller hur, då tog jag inte ens i...
Postad 06 March 2013 - 21:51
Postad 06 March 2013 - 22:07
Det finns ju en del läger på varje forum.
Postad 06 March 2013 - 22:14
Det är väl bara ett fåtal kvar som fortfarande tjötar om att dämpa dämpa dämpa.
Postad 06 March 2013 - 22:25
Tror nog att det är lika uppdelat fortfarande. Det sprutar ju inte av Svanårum på medlemspresentationerna på faktiskt och det är nog svårt att hitta Inofluff på euphonia. Dock så är nog dom som gapade mest förut mycket tystare nuförtiden. Så det är många saker som har lugnat sig väldigt sedan dom tystnade. Skönt tycker iaf en annan.Njea, det var mera uppdelat förr tycker jag.
Det är väl bara ett fåtal kvar som fortfarande tjötar om att dämpa dämpa dämpa.
Postad 07 March 2013 - 06:19
Aha, ok!
Postad 07 March 2013 - 22:28
0.34 såg man
http://www.youtube.c...h?v=9diuEP3hrYM
Postad 07 March 2013 - 22:56
Postad 07 March 2013 - 22:56
Du har inte vart på bilevent i Norge va?
Doften, det man hör, känslan i backen, det är helt jävla galet!
Bilar med ++600Hk som dom slänger runt som leksaker på banan är en jäkla upplevelse, har man inte vart på detta så GÖR det.
Sen att många norska tjejer är väldigt fina att titta på skadar ju inte heller
Postad 07 March 2013 - 23:40
Såg hitta nemo på BD idag. Ljud och bild-porr. Då syftar jag inte på att fiskarna är nakna.
Jag tyckte det var rena porren redan på DVD-tiden, men BD är åtskilliga strån vassare, misstänker jag?
Postad 08 March 2013 - 16:18
Postad 08 March 2013 - 18:26
Tyckte det var jäkligt gött då jag hörde demoplattan, håller tummarna för att det är lika skönt sound på den riktiga.
Gillar ni mötorhead så gillar ni detta.
http://open.spotify....bWc74seWt4OywxK
Skål och trevlig helg på er! Nu blir det öl från Jamaica, Tyskland, Belgien och Sverige
Ja det var **** vad det skall vara tjusigt då, klämmer en ringsbo 2.8%
Redigerat av Evil Homer, 08 March 2013 - 18:37.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?