Helt okej film också
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 16 March 2013 - 11:21
Helt okej film också
Postad 16 March 2013 - 11:30
Målkunden måste väl vara den som vill ha ruskigt fula högtalare ?
ja, kan man köpa ett så fullt funkis hus så måste ju högtalarna matcha!
Postad 16 March 2013 - 11:53
ja, kan man köpa ett så fullt funkis hus så måste ju högtalarna matcha!
Om huset är fullt så är det nog dumt att köpa nya grejjor
Postad 16 March 2013 - 13:28
Släng upp och testa det är det enda som kan ge dig dom rätta svaren, sen är det väl vettigt att utgå ifrån.
Kan du bygga något på höjden så tycker jag du skall prova det med.
True that
Postad 16 March 2013 - 18:16
Skål på er!
Postad 16 March 2013 - 18:33
Snowboard på fm, skoter på em och precis avklarat ett par Staropramen i bastun. Nu nalkas en god middag och därefter Harrys Pub.
Skål på er!
Lät som en trevlig heldag:)
Postad 17 March 2013 - 10:34
Vad är det för idiot som grävt bassängen så långt ifrån hopptornet??
Redigerat av Nattlorden, 17 March 2013 - 10:36.
Postad 17 March 2013 - 15:08
Igår hade whiskyklubben en provning, och jag hamnade bredvid en nykommen medlem i klubben. Tyvärr var det en jättemänniska, som skymde vår skotska föreläsare galet.
Efter ett tag så började vi snacka lite sådär allmänt, och sen kom vi in på intressen. Jag sa att jag gillade ljud och bild.
"Är du också en audiofil", frågade han. "Nä. Men jag gillar bra ljud och bra bild".
Min polare bjöd in (!?) jättemänniskan (jag tror han hette Alex) och hans svåger (han var finne, kommer inte ihåg vad han hette, men det var okej att jag kallade honom Pekka
Först satte vi oss och snackade lite skit, tog en bira och en liten slurk malt.
Det var jättetrevligt. Riktigt trevliga killar.
Pekka berättade att han hade rest över hela världen som ljudtekniker, och jobbat med ganska stora artister, och ganska stora riggar.
Var spännande att höra hans berättelser.
Efter ett tag så blev grabbarna sugna på att gå ner till biorummet och lyssna lite.
När vi kom in i rummet så hade jag bioduken nere, och deras första reaktion var väl som alla andras, att det ser förjävligt ut i mitt rum.
Kablar hängandes överallt, och filmer i högar på golvet.
"Vilka söta små bakkanaler du har, och vad många!" var en annan reaktion.
Jag tog fram min gamla markisvev för att veva upp duken, för dom ville veta vad jag hade för grejer.
När dom undre basarna kom fram så kom det ett "fy fan", när frontarna kom fram kom det ett "FY FAN", och när dom övre basarna kom fram så kom det ett "FYYYYYYY FAAAAAAAAN".
Jag gick ut lite mjukt för att visa min ljudbild och upplösningen i grejerna. Dom där standardlåtarna som alla kör med akustisk gitarr och kvinnosång och sånt.
Dom satt som klistrade. Sa inte ett ljud.
Då slog jag på lite Chris Jones, och då började dom stampa takten direkt.
Nu kände jag att dom var lite uppvärmda, så jag satte på Dream Theater på BD och vred upp lite. Mycket bra ljud på den.
Med lite pådrag känns baskaggarna i hela kroppen.
Fick inga speciella reaktioner då heller, och det kan ju både betyda att det är bra och anus i deras öron.
Nu kände jag att dom var riktigt varma i kläderna, och tänkte att jag skulle skrämma dom lite.
Jag frågade om jag fick dra på lite mer. "Spela så högt du vill", fick jag till svar av båda. Jag sa åt dom att det bara var att säja till om det blev för högt.
Jag drog på Krumelur - Warm Swarm, och drog upp försteget tills MAX lös i displayen..
Den börjar ju ganska försiktigt.. Såg att dom sneglade lite på varandra som att "vad är det här för skit".. Sen brakade det lös..
Båda grabbarna greppade sidorna på fotöljen för glatta livet.
Dom tittade på varandra med skräck i ögonen och skrek
"DET HÄR ÄR FAN DET VÄRSTA JAG HAR VARIT MED OM I HELA MITT LIV !!"
Efter låten så frågade dom ifall jag inte hade några mer roliga såna spår, så jag körde på någon mer Krumelur.
Jag började bli lite sugen på att åka ner till stan, så jag sa att vi kunde köra en sista grej innan vi åkte till stan. Jag slog på kraschscenen i Flight och the phoenix och drog upp på +5dB.
Dom bara satt och log under hela tiden.
När scenen var slut så stängde jag av och sa att det var dags att åka ner en sväng till stan. "Näääää ! Kan vi inte stanna här !!?" sa dom.
Nä, fan, nu åker vi tyckte jag och polaren.
Vi satt kvar en stund, och då sa både jättemänniskan och Pekka att dom aldrig hade hört något som spelat så högt, men ändå så rent.
Dom tyckte också att ljudbilden var helt enorm, att rösterna var speciellt bra, fast att det kantrade lite när man inte satt i mitten.
Precis som jag själv tycker alltså.
Då kom jag på att jag inte hade frågat jättemänniskan om vad han hade hemma, eftersom han klassade sej själ som audiofil ?
"Jag har INGENTING, absolut INGENTING" svarade han då.
Efter ett tag kröp det fram att han hade att par gamla Audio Pro Black Diamond och en hemmabiostärkare i budgetklassen.
"Nu jävlar ska skiten ut, och riktiga grejer ska införskaffas" var det sista jättemänniskan sa när vi gick ut ur rummet.
"Förlåt", svarade jag...
Postad 17 March 2013 - 15:18
Postad 17 March 2013 - 16:34
Postad 17 March 2013 - 18:06
Varför bor man inte granne med dig? Skulle nog till och med kunna lära mig att dricka visky för att få chansen att lyssna på "riktiga" basar
Postad 17 March 2013 - 18:30
Men i .50 cal - scenen så får jag ordentligt med bas.
Varför är det så?
Postad 17 March 2013 - 19:22
Kul läsning, alltid kul att inspirera folk och få feedback på sin anläggning
Av nybörjare med småsystem blir det ju alltid en imponatorfaktor. Det är ju kul att få beröm, men det blir ju inte speciellt konstruktiv kritik.
Bra jobbat, Bagarn. En till på resan som slutar med 40 svepta litrar bas.
Hoppas !
Skitkul läsning bagarn.
Varför bor man inte granne med dig? Skulle nog till och med kunna lära mig att dricka visky för att få chansen att lyssna på "riktiga" basar
Här kommer man inte in om man inte gillar att avnjuta en god malt.
Kollar just på "The Hurtlocker". Jag får verkligen INGEN bas i första scenen, basarna slår inte ens
Det är som om min Bluray-spelare tar bort basen just från den scenen, basarna slår INGENTING
Men i .50 cal - scenen så får jag ordentligt med bas.
Varför är det så?
Gissar att du FORTFARANDE kämpar med dina baslådor utan att ha köpt en mini-DSP eller liknande ?
Där har du i så fall svaret.
Postad 17 March 2013 - 19:24
Precis. Men även när jag spelar en 1hz-ton så slår basarna, men i den scenen så slår inte ens basarnaAv nybörjare med småsystem blir det ju alltid en imponatorfaktor. Det är ju kul att få beröm, men det blir ju inte speciellt konstruktiv kritik.
Hoppas !
Här kommer man inte in om man inte gillar att avnjuta en god malt.
Gissar att du FORTFARANDE kämpar med dina baslådor utan att ha köpt en mini-DSP eller liknande ?
Där har du i så fall svaret.
Postad 17 March 2013 - 19:37
Postar väl samma inlägg här som jag gjorde på Faktiskt.
Du skulle ju inte visat sakerna innan, nu fick dom en liten föraning
Postad 17 March 2013 - 19:50
Nu är brallan så känd så att han får signera!
Steven Wilson... Så likt var det inte va?
Postad 17 March 2013 - 19:58
Nog mest att det är skäggstubben, håret, glasögonen.
Försöker mig på att lyssna in mig lite just nu, dottern är ju tokkär i steven wilson.
När jag såg han komma in på scenen så blev det ett * vafaan brallan ju!* i skallen
Någon annan med, åkerman åkerfält eller något sånt som med är sådär superdupermegabäst, hon hade sett han på stan och fått tunghäfta och kunde inte få fram ett ord.
Postad 17 March 2013 - 20:00
Steven Wilson frontar Porcupine Tree. Också väldigt bra band.
Din dotter har bra smak.
Postad 17 March 2013 - 20:08
Åkerfeldt så var det ja, hennes kompisar fattade inget när hon hade blivit helt tossig och tom börjat böla * han är ju en gammal gubbe pappa, men så jäääääkla bra*
Springer på konsterter som en galning, var och kikade i Filadephiakyrkan igår.
Redigerat av Evil Homer, 17 March 2013 - 20:20.
Postad 17 March 2013 - 20:21
Precis. Men även när jag spelar en 1hz-ton så slår basarna, men i den scenen så slår inte ens basarna
Menar du att du kan spela en riktigt djup sinus och få elementen att börja jobba rejält utan att behöva dra på mer än vanligt på volymkontrollen ? Det tror inte jag.
Det du missar är att dina lådor har fallit av så väldigt mycket nere i lågbasen, så den blir mycket mycket lägre i förhållande till det övriga ljudet. Första scenen i den filmen går ganska djupt.
Scenen med 50 cal ligger ganska högt upp i frekvens, fast med en betydligt högre amplitud.
Dina lådor spelar med full effekt i 50 cal-scenen, men har ingenting kvar att ge i lågbasen under den första scenen.
Så enkelt är det bara.
PM:a mej din adress så kan jag skicka över min nymodifierade mini-DSP till dej.
Det är ju helt hopplöst för dej att sitta där och undra varför du inte har någon lågbas vecka efter vecka.
Det finns bara EN lösning på det, och det är att boosta lågbasen. Inget annat.
Själva programvaran får dock någon annan hjälpa dej med.
Postad 17 March 2013 - 21:00
Postar väl samma inlägg här som jag gjorde på Faktiskt.
Underbar läsning
Postad 17 March 2013 - 22:19
http://www.youtube.c...h?v=1sdFTJ5Mqrc
Postad 17 March 2013 - 23:16
Redigerat av Svenn3SaataN, 17 March 2013 - 23:16.
Postad 18 March 2013 - 08:24
Går det att höra/se om denna bottnar? Eller ska det elementet kunna slå så mycket utan att gå sönder?
Det är skillnad på mekanisk slaglängd och linjär slaglängd.
Det där är inte linjärt kan jag lova.
Postad 18 March 2013 - 11:23
Det är skillnad på mekanisk slaglängd och linjär slaglängd.
Det där är inte linjärt kan jag lova.
Tyckte det lät bra jag
Postad 18 March 2013 - 11:39
Betyder det att den bottnar?Tyckte det lät bra jag
Eller att den bara är väldigt nära?
Postad 18 March 2013 - 16:18
Betyder det att den bottnar?
Eller att den bara är väldigt nära?
Titta här, väldigt enkelt.
Börjar ett element att låta konstigt så sänk, vill du kunna spela högre än vad dom klarar av när det börjar låta konstigt så köp ett gäng till eller köp bättre element, konstigare än så är det inte.
Postad 18 March 2013 - 16:40
Jo, det är jag med på. Frågan var bara om just det elementet i filmen bottnade. När jag har kollat på andra free-air videor så har det också låtit lite, så jag visste inte om det ska låta så eller inte ...Titta här, väldigt enkelt.
Börjar ett element att låta konstigt så sänk, vill du kunna spela högre än vad dom klarar av när det börjar låta konstigt så köp ett gäng till eller köp bättre element, konstigare än så är det inte.
Den här t.ex. spelar ju bara till xmax (enligt texten under videon) och den låter också ...
http://www.youtube.c...h?v=_lLk5B6JGOU
Postad 18 March 2013 - 18:15
Please enlighten me.
Postad 18 March 2013 - 18:56
Jag förstår inte vad som är så ballt med att filma en högtalare som spelar en sinusvåg helt öppet. What´s the fuzz? Vissa verkar ju komma i brallan av det...
Please enlighten me.
Förstår inte heller det.
Dogge. När ett element bottnar så hör du det... Jag lovar...
Mekaniska ljud är det från dom flesta elementen. Det är ju liksom saker som rör sej. Då uppstår oftast någon typ av ljud.
Postad 18 March 2013 - 20:15
Postad 19 March 2013 - 20:30
Postad 20 March 2013 - 13:52
Jag gillar melakolin i Blackfield. Porcupine Tree´s låtar har lite luddigare låtuppbyggnad enligt mig. Jag har svårt att höra vad som är vers osv.Kanske kan denna få dig att trilla dit?
Ibland låter det mest som dom jammar och improviserar. Långa stycken där det händer liksom "inget". Blackfield har en enklare låt uppbyggnad för mig att ta till mig. Typ:Intro,vers,refräng,vers,vers,refräng,slut. Men jag har sett konsert dvd´n med Porcupine Tree och det är grymt bra ljud och musikaliskt skitbra. Jag har som sagt bara svårt att känna den röda tråden genom visa låtar.
Postad 21 March 2013 - 12:48
Fullt ljus insläpp med stark sol samt blixt på kameran, kan nog bli rätt så bra detta.
DSCF4351.JPG 433.99K
4 Antal nerladdningar
DSCF4353.JPG 403.98K
5 Antal nerladdningar
Postad 21 March 2013 - 21:10
Rivit nästan allt i köket, kandlat in nytt, sen är det BARA att riva klart, fixa lite el, såga spår i betonggolvet för vattenburen golvvärme, lägga plattor, skruva ihop nya köket, gjuta betong bänkskivor och hoppad att allt flyter på hahaha.
Ännu en gån så får man pausa bio rummet
Va inte meningen att detta skulle göras, skulle BARA fräscha upp lita haha, ja ja badrummet får vänta.
Sen har man ju jagat kommunen för att dom segat med mitt tillstånd för kompletering utav borrhål till bergvärme.
Har man tur så kanske det kan borras nästa vecka.
Många bollar i luften nu *pust*
Har tänkt på en sak.
Är det bara jag eller tänker alla så.
När det ska köpas massa köksgrejjor, prylar, gardiner, krukor, möbler och allt annat som ska fylla en fonktion så gnäller vi att de e dyrt och onödigt. Många av dessa saker köps för många år framöver men ändå så klagar vi...
Men!
När en HIFI pryl ska köpas in som kostar en heeeel del så tycker vi att det är en vetig sak hahaha.
Ganska sjukt ju...
Redigerat av RobNB, 21 March 2013 - 21:28.
Postad 21 March 2013 - 21:20
Postad 21 March 2013 - 21:25
Fick mig ett gott skratt nu.
Regeringen frågade vad jag skrattar år, efter att jag sa det blev hennes svara "ni är inte kloka"
Hahaha.
Postad 21 March 2013 - 21:33
Postad 21 March 2013 - 22:16
Kalsonger för en femtiolapp är dyrt så in i ****. Bassystem för 150000kr är billigt.
Håller med fullständigt.
Fast jag får inte riktigt samma resultat när jag googlar "mentalt stört ljudrum" varken med eller utan situationstecken...
Redigerat av Bakerman, 21 March 2013 - 22:18.
Postad 22 March 2013 - 07:17
Fast jag får inte riktigt samma resultat när jag googlar "mentalt stört ljudrum" varken med eller utan situationstecken...
Inte jag heller. Google kanske anpassar sökningarna efter vem som gör dem mer än vi vill tro?
Postad 22 March 2013 - 07:34
Postad 22 March 2013 - 08:31
Möjligt. Eller så klickar ni på bilden på ett band som spelar på emergenza. Det råkar vara mitt band.
Tänkte basta lite senare ikväll, tre svettiga tjockisar är det något som lockar herrn
Vad heter bandet?
Redigerat av Evil Homer, 22 March 2013 - 08:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
60 bilder
25 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?