Spel och konsolförsäljning världen runt
Postad 16 November 2010 - 13:27
På tal om försäljning. Kolla in teorin nedan.
![]()
http://www.aftonblad...ticle8130444.ab
Skulle nog kunna bli en kul dolda kameran serie som MS kan tjäna multum på
Postad 16 November 2010 - 17:46
Skulle nog kunna bli en kul dolda kameran serie som MS kan tjäna multum på
Om Microsoft skulle ha möjligheten att styra kameran remote (tekniskt) så skulle jag nog aldrig köpa skitet. USA har sina regler med patriotic act och massa annat som gör att de kan spionera hej vilt. Apple sökte ju patent för någon teknik som gjorde att man kunde remote styra en stulen iPhone och ta foto på tjuven när han håller i telefonen osv...
Visserligen finns det en del fördelar, men privacy är viktigt, inte tänker man betala och sätta upp en big brother studio hemma hos sig
Jag vet att det är lite långsökt och ett löjligt skvaller som aftonbladet lyft upp men bara att det nämndes gav mig en obekvämlighet. Neä blir ingen kinect för mig.
Postad 16 November 2010 - 18:05
Om Microsoft skulle ha möjligheten att styra kameran remote (tekniskt) så skulle jag nog aldrig köpa skitet. USA har sina regler med patriotic act och massa annat som gör att de kan spionera hej vilt. Apple sökte ju patent för någon teknik som gjorde att man kunde remote styra en stulen iPhone och ta foto på tjuven när han håller i telefonen osv...
Visserligen finns det en del fördelar, men privacy är viktigt, inte tänker man betala och sätta upp en big brother studio hemma hos sig.
Jag vet att det är lite långsökt och ett löjligt skvaller som aftonbladet lyft upp men bara att det nämndes gav mig en obekvämlighet. Neä blir ingen kinect för mig.
O det devierarar på vilket sätt från playstation eye?
Postad 16 November 2010 - 18:34
Postad 16 November 2010 - 19:56
O det devierarar på vilket sätt från playstation eye?
Precis samma regler gäller den manicken. Det där är bara onödigt spekulerande smutskastning. Inget annat.
Nämnde jag playstation eye? :S Jag drog ingen jämförelse utan skrev bara vad jag tyckte om hela grejen efter att ha läst den där artikeln på aftonbladet.
Om jag förstått artikeln rätt så är det microsoft själva som gått ut med en uttalande som de senare tog tillbaka eller ändrade, så smutskastning vet jag inte om det är.
Och självklart gäller det även playstation eye om det visar sig gå på samma spår, jag äger dock ingen playstation eye. Köpte move vid lanseringen, lämna tillbaka den dagen efter... tyckte inte den levde upp till förväntningarna.
Som sagt det här med kamera och övervakning är inget jag tänkt på innan, fick en funderare efter att jag läst den där artikeln.
Redigerat av Unregistered1232, 16 November 2010 - 20:07.
Postad 17 November 2010 - 08:18
Nämnde jag playstation eye? :S Jag drog ingen jämförelse utan skrev bara vad jag tyckte om hela grejen efter att ha läst den där artikeln på aftonbladet.
Om jag förstått artikeln rätt så är det microsoft själva som gått ut med en uttalande som de senare tog tillbaka eller ändrade, så smutskastning vet jag inte om det är.
Och självklart gäller det även playstation eye om det visar sig gå på samma spår, jag äger dock ingen playstation eye. Köpte move vid lanseringen, lämna tillbaka den dagen efter... tyckte inte den levde upp till förväntningarna.
Som sagt det här med kamera och övervakning är inget jag tänkt på innan, fick en funderare efter att jag läst den där artikeln.
No you didnt, thats why i did. Men damn vad alla är känsliga på forumet. Kritiken var inte riktad mot dig utan mot artikeln. Tyckte att det var uppenbart. Men tydligen inte. Att haka upp sig på ett klumpigt utlåtande och vrida det som man gjorde i artikeln är inget annat en blaj. Det finns teknologi som redan har existerat sedan flertalet år tillbaka som man med enkelhet skulle kunna bruka sig av för "spioneri"....varenda jävel har en mobil inte sant....varför dra löjliga paralleller med konsol tillbehör? Oavsett uttalande.....bara korkat. Men som sagt kritiken var inte riktad mot dig.
Postad 17 November 2010 - 10:09
Year to date: 3.500.000
Microsoft's Xbox 360 outsold the Nintendo Wii and Sony PlayStation 3 gaming consoles for the fifth-consecutive month in October, according to new numbers from NPD.
Riding momentum from the recently released Xbox 360 S model, the launch of "Halo: Reach" and excitement for Kinect, the Xbox 360 netted 325,000 units sold in the U.S., Microsoft said. Unit sales were not yet available from Nintendo and Sony.
"The Xbox 360 has generated the most unit sales among the console platforms on a year-to-date basis as of this month," NPD analyst Anita Frazier said in a news release. "The Nintendo DS remains the best-selling hardware system, overall."
Meanwhile, however, the video game industry continued to see slower sales. Year over year, total sales were down 4 percent and hardware sales were down 26 percent in October.
Revenue from accessories, however, was up 18 percent -- driven by Xbox Live point cards and the PlayStation Move motion controller. Now that Microsoft has released Kinect, things are about to really get going. This week, Microsoft reported it sold 1 million Kinects in the first 10 days.
"Due to the success of the Move at retail, and the reported success of the Kinect early in its launch at retail," Frazier said, "specialty controller items should contribute significantly to industry sales during the holiday."
Here were the top 10 game titles for October:
1 NBA 2K11 (Xbox, Wii, PS2, PS2, PSP, PC)
2 Fallout: New Vegas (Xbox, PS3, PC)
3 Medal of Honor (Xbox, PS3, PC)
4 Fable III (Xbox)
5 Star Wars: The Force Unleashed II (Xbox, PS3, Wii, PC, NDS)
6 Halo: Reach (Xbox)
7 Just Dance 2 (Wii)
8 FIFA Soccer 11 (Xbox, Wii, PS3, PS2, PSP, NDS, PC)
9 Madden NFL 11 (Xbox, Wii, PS3, PS2, PSP)
10 WWE Smackdown vs. Raw 2011 (Xbox, Wii, PS3, PS2, PSP)
Redigerat av Audio Code 3, 17 November 2010 - 10:37.
Postad 17 November 2010 - 11:29
Så sant som det var sagt. Hur många har läst användaravtalet till MSN och vet hur informationen som man skriver där registreras? Ändå sitter folk och chattar för glada livet om allt högt och lågt.No you didnt, thats why i did. Men damn vad alla är känsliga på forumet. Kritiken var inte riktad mot dig utan mot artikeln. Tyckte att det var uppenbart. Men tydligen inte. Att haka upp sig på ett klumpigt utlåtande och vrida det som man gjorde i artikeln är inget annat en blaj. Det finns teknologi som redan har existerat sedan flertalet år tillbaka som man med enkelhet skulle kunna bruka sig av för "spioneri"....varenda jävel har en mobil inte sant....varför dra löjliga paralleller med konsol tillbehör? Oavsett uttalande.....bara korkat. Men som sagt kritiken var inte riktad mot dig.
Det är väl rätt så uppenbart att MS kommer att använda information man får ifrån Kinect för olika syften. Gillar man det inte köper man inte produkten.
Postad 17 November 2010 - 12:19
Microsoft added, "Xbox 360 hardware sales have grown 30% year-over-year (October 2010 vs. October 2009) and, at 34% year-to-date growth is the fast-growing console for the first 10 months of 2010."
For October, the 360 console was responsible for six of the top 10 console game titles, including the top four titles overall, "a feat never-before accomplished by a current-generation console," Microsoft boasted.
Additionally, Microsoft revealed that its newest Lionhead RPG Fable III sold 580,000 units, launching as the #2 game in October, while Halo: Reach sold another 315,000 units during the month.
Postad 17 November 2010 - 18:09
http://www.neogaf.co...ad.php?t=413244
Hardware:
New! Nintendo DS - 342k+
New! Xbox 360 - 325k, is now the best selling console year to date, only console that's up year over year
New! PS3 - Under 250k
New! Wii - At least 204k
Varken Castlevania, Enslaved eller Vanquish med på listan.... Fuck it.
Redigerat av Zoiler, 17 November 2010 - 18:13.
Postad 18 November 2010 - 13:29
1. Call of Duty: Black Ops (PS3)
2. Call of Duty: Black Ops (PC)
3. Call of Duty: Black Ops (360)
4. Kinect Adventures (360 Kinect)
5. Kinect Sports (360 Kinect)
6. Football Manager 2011 (PC)
7. The Sims 3 Kvällsnöjen (PC)
8. Farming Simulator 2011 (PC)
9. Dance Central (360 Kinect)
10. FIFA 11 (PS3)
11. Fable III (360)
12. FIFA 11 (360)
13. Kinectimals (360 Kinect)
14. New Super Mario Bros. Wii (Wii)
15. Starcraft II: Wings of Liberty (PC)
16. NHL 11 (PS3)
17. Your Shape: Fitness Evolved (360 Kinect)
18. New Super Mario Bros. (DS)
19. NHL 11 (360)
20. The Sims 3 (PC)
Verkar gå bra för Kinect även i Sverige. Man blir änna sugen på att köpa en. Kanske blir en julklapp till familjen.
Postad 18 November 2010 - 15:11
Tänk på att vara ute i god tid i så fall.Verkar gå bra för Kinect även i Sverige. Man blir änna sugen på att köpa en. Kanske blir en julklapp till familjen.
Postad 18 November 2010 - 15:13
Ja, det är nog bäst. Det verkar onekligen vara en hård åtgång på dem.Tänk på att vara ute i god tid i så fall.
WTF?!8. Farming Simulator 2011 (PC)
Postad 18 November 2010 - 15:16
Kollar du inte på Bonde söker fru på TV4? Varenda bonde som varit med i programmet har haft en dator med farming simulator. Det är typ det första de visar för tjejerna...WTF?!
Postad 18 November 2010 - 19:04
NEW YORK - Video game giant Activision Blizzard said Thursday that Call of Duty: Black Ops has surpassed $650 million in worldwide retail sales in its first five days - setting a new industry record.
The company said the figures "shattered theatrical box office, book and video game sales records for five-day worldwide sell-through in dollars," confirming the game's status as the "largest entertainment launch in history."
Får se om HP7 passerar målsnöret på bättre tid
Postad 18 November 2010 - 21:33
Förra veckans svenska speltopp:
1. Call of Duty: Black Ops (PS3)
2. Call of Duty: Black Ops (PC)
3. Call of Duty: Black Ops (360)
4. Kinect Adventures (360 Kinect)
5. Kinect Sports (360 Kinect)
6. Football Manager 2011 (PC)
7. The Sims 3 Kvällsnöjen (PC)
9. Dance Central (360 Kinect)
10. FIFA 11 (PS3)
11. Fable III (360)
12. FIFA 11 (360)
13. Kinectimals (360 Kinect)
14. New Super Mario Bros. Wii (Wii)
15. Starcraft II: Wings of Liberty (PC)
16. NHL 11 (PS3)
17. Your Shape: Fitness Evolved (360 Kinect)
18. New Super Mario Bros. (DS)
19. NHL 11 (360)
20. The Sims 3 (PC)
Verkar gå bra för Kinect även i Sverige. Man blir änna sugen på att köpa en. Kanske blir en julklapp till familjen.
Det intressanta här är att Xbox 360 kommer på 3:e plats. Trots att spelet har bäst grafik på den samt att alla DLC kommer exklusivt till den först.
Kan det här vara ett tecken på att det finns fler PS3 ägare i Sverige än xbox 360 ägare?
Postad 18 November 2010 - 23:09
Det kanske är ett tecken på att det finns fler PS3-ägare än PC-ägareKan det här vara ett tecken på att det finns fler PS3 ägare i Sverige än xbox 360 ägare?
Postad 19 November 2010 - 00:06
Ursakta stavningen, skriver pa ipad, saknar dom svenska bokstaverna.
Postad 19 November 2010 - 00:12
Det intressanta här är att Xbox 360 kommer på 3:e plats. Trots att spelet har bäst grafik på den samt att alla DLC kommer exklusivt till den först.
Kan det här vara ett tecken på att det finns fler PS3 ägare i Sverige än xbox 360 ägare?
Spelmakarna har gjort rätt som inte lägger ner tid och pengar på att göra lika bra spel till PS3, folk köper skiten ändå.
Postad 19 November 2010 - 10:17
Yes det är ett tecken. Har för mig att detta är återkommande och har visat sig innan.
Kan vara också att piratkopiering är mer allmänt på 360, vi är ju trots allt ett piratland.
Postad 19 November 2010 - 10:20
Bäst grafik?
Postad 19 November 2010 - 10:54
Jag trodde det var allmän kännedom att PS3 säljer mer i eruopa än xbox 360 och tvärtom i USA.Det intressanta här är att Xbox 360 kommer på 3:e plats. Trots att spelet har bäst grafik på den samt att alla DLC kommer exklusivt till den först.
Postad 19 November 2010 - 11:03
Jag trodde det var allmän kännedom att PS3 säljer mer i eruopa än xbox 360 och tvärtom i USA.
Eftersom det "bara" skiljer sig mindre än 2 miljoner så är det svårt att säga. Olika på landsnivå. UK är grönt t ex, i stor skala.
Postad 19 November 2010 - 11:20
Eftersom det "bara" skiljer sig mindre än 2 miljoner så är det svårt att säga. Olika på landsnivå. UK är grönt t ex, i stor skala.
Den för du nog förtydliga en aning. 2 mil enligt vgchartz igen eller? Borde vi helt seriöst inte gå på respektive aktörs årsrapporter? Kom inte med såld till kund kortet nu. Har inte Ms koll på det så lär inte vgachartz ha koll på det heller.
Postad 19 November 2010 - 11:26
Bäst grafik?
bättre/snyggare grafik
Yes det är ett tecken. Har för mig att detta är återkommande och har visat sig innan.
Kan vara också att piratkopiering är mer allmänt på 360, vi är ju trots allt ett piratland.
Hm jo det är sant, finns väl ett antal flashade konsoler där ute.
Redigerat av Unregistered1232, 19 November 2010 - 11:25.
Postad 19 November 2010 - 11:31
Jag trodde det var allmän kännedom att PS3 säljer mer i eruopa än xbox 360 och tvärtom i USA.
Det känner jag till men jag har dock tidigare alltid trott att vi hade fler xbox 360 än PS3 här i Sverige.
Redigerat av Unregistered1232, 19 November 2010 - 11:32.
Postad 19 November 2010 - 11:51
"Bonde söker fru"-effekten eller?
Postad 19 November 2010 - 12:46
bättre/snyggare grafik
, vi såg ju en jämförelse på en annan tråd att det var något bättre.
Hm jo det är sant, finns väl ett antal flashade konsoler där ute.
Ah, eftersom du nämnde tredje plats trodde jag du räknade alla tre plattformarna spelet är släppt på. Och om alla tre är med så är ju PC>360>PS3. Jag tolkade helt enkelt dig fel, sorry!
Postad 19 November 2010 - 13:09
Det gör man ju med konsoler också i dagens läge, men jag menar tror du det finns fler PS3-spelare än PC-spelare i Sverige bara för att den är före? Man kan inte ta det som ett tecken egentligen för piratkopieringen gör att PC-versionen ligger efter, kan vara samma med 360.Inte direkt samma sak da en pc anvands till mycket mer an spel. Samma sak kan man inte saga om konsoler.
Däremot är jag inte emot att det skulle finnas fler PS3 än 360 sålda i Sverige, det är väl konstaterat sedan innan.
Postad 19 November 2010 - 13:15
Ah, eftersom du nämnde tredje plats trodde jag du räknade alla tre plattformarna spelet är släppt på. Och om alla tre är med så är ju PC>360>PS3. Jag tolkade helt enkelt dig fel, sorry!
ah då förstår jag, jo jag var väl ganska otydlig där också.
Postad 19 November 2010 - 13:21
Det gör man ju med konsoler också i dagens läge, men jag menar tror du det finns fler PS3-spelare än PC-spelare i Sverige bara för att den är före? Man kan inte ta det som ett tecken egentligen för piratkopieringen gör att PC-versionen ligger efter, kan vara samma med 360.
Däremot är jag inte emot att det skulle finnas fler PS3 än 360 sålda i Sverige, det är väl konstaterat sedan innan.
Nej, du har rätt där.. jag tänkte inte på piratkopierings faktorn. Men jag tänkte mer på att bilden har förändrats... har för mig att tidigare var det så att kryss lådan alltid låg på topp.. speciellt bland shooter spelen.
Men visst jag skulle väl inte sätta pengar på det enbart från det här, ville egentligen bara skapa en diskussion kring det hela.
Postad 22 November 2010 - 15:01
LW TW Title Developer Label Publisher
1 1 CALL OF DUTY: BLACK OPS TREYARCH ACTIVISION ACTIVISION BLIZZARD
- 2 ASSASSIN'S CREED: BROTHERHOOD UBISOFT (MONTREAL) UBISOFT UBISOFT
- 3 NEED FOR SPEED: HOT PURSUIT CRITERION GAMES EA GAMES ELECTRONIC ARTS
2 4 FIFA 11 EA CANADA EA SPORTS ELECTRONIC ARTS
3 5 JUST DANCE 2 UBISOFT (FRANCE) UBISOFT UBISOFT
12 6 WII PARTY ND CUBE NINTENDO NINTENDO
19 7 WII SPORTS RESORT NINTENDO NINTENDO NINTENDO
6 8 PROFESSOR LAYTON AND THE LOST FUTURE LEVEL 5 NINTENDO NINTENDO
4 9 KINECT SPORTS RARE MICROSOFT MICROSOFT
8 10 NEW SUPER MARIO BROS. WII NINTENDO NINTENDO NINTENDO
England Xbox lista enligt följande
1 Call of Duty: Black Ops (Activision Blizzard)
2 Assassin's Creed: Brotherhood (Ubisoft)
3 Need For Speed: Hot Pursuit (EA Games)
4 FIFA 11 (EA Sports)
5 Kinect Sports (Microsoft)
6 Fable III (Microsoft)
7 Dance Central (Microsoft)
8 Fallout: New Vegas (Bethesda Softworks)
9 Halo: Reach (Microsoft)
10 Motion Sports (Ubisoft)
Postad 23 November 2010 - 16:33
Speciellt märkligt eftersom det ALLTID vi stora multiformatsläpp varit slut/glest med Xbox 360 versionen medans det legat PS3 i drivor? (Hänt tre ggr att de haft 50+ ex av PS3 men helt slut på xbox 360)
Då är det olika butiker olika utgivare jag pratar om, annars hade man ju kunnat ana ett mösnter med leverans/beställmängd.
Men "känslan" är helt klart att fler har Xbox 360?
Postad 23 November 2010 - 22:42
Intressant när det gäller PS3 och Xbox 360
Redigerat av Unregistered1232, 23 November 2010 - 22:57.
Postad 23 November 2010 - 22:52
Speciellt märkligt eftersom det ALLTID vi stora multiformatsläpp varit slut/glest med Xbox 360 versionen medans det legat PS3 i drivor? (Hänt tre ggr att de haft 50+ ex av PS3 men helt slut på xbox 360)
Då är det olika butiker olika utgivare jag pratar om, annars hade man ju kunnat ana ett mösnter med leverans/beställmängd.
Det är den känslan jag haft men... det verkar inte stämma.
Postad 23 November 2010 - 23:00
Jag tror det har med ålder att göra. mer tonåringar med 360 och 18+ för ps3, vilken man kan tänka sig har med priset att göra? Sen till den koppling kan man kanske anta att äldre beställer mer spel online när yngre köper i butik?Speciellt märkligt eftersom det ALLTID vi stora multiformatsläpp varit slut/glest med Xbox 360 versionen medans det legat PS3 i drivor? (Hänt tre ggr att de haft 50+ ex av PS3 men helt slut på xbox 360)
Postad 23 November 2010 - 23:30
Jag tror det har med ålder att göra. mer tonåringar med 360 och 18+ för ps3, vilken man kan tänka sig har med priset att göra? Sen till den koppling kan man kanske anta att äldre beställer mer spel online när yngre köper i butik?
Eller ås är dessa antaganden tagna ur luften eller basreat på vad man vill tro? Finns det någon seriös statistik på det?
Det är den känslan jag haft men... det verkar inte stämma.
I Sverige tror jag nog PS3 är större men globalt har 360 fortfarande en större userbase.
Postad 23 November 2010 - 23:51
Det är mest jag som spekulerar. Men jag vet att jag läst en undersökning om att ps3 hade sin största userbase mellan 18-28. Men jag tror det var kanske 18 månader sen jag läste denm så jag har ingen aning hur det ser ut i dagsläget.Eller ås är dessa antaganden tagna ur luften eller basreat på vad man vill tro? Finns det någon seriös statistik på det?
Postad 24 November 2010 - 10:48
Jag tror det har med ålder att göra. mer tonåringar med 360 och 18+ för ps3, vilken man kan tänka sig har med priset att göra? Sen till den koppling kan man kanske anta att äldre beställer mer spel online när yngre köper i butik?
Jag tror det är PRECIS tvärt om =) Yngre köper online, jagar bästa pris, äldre behöver inte bry sig i större utsträckning och plockar upp spelen i butik direkt, den "intjänade" 50-lappen de förlorar med att inte beställa online rör dem inte lika mycket.
jag vet, för jag är "äldre" =(
Redigerat av Unregistered40880, 24 November 2010 - 10:48.
Postad 24 November 2010 - 11:23
Det är mest jag som spekulerar. Men jag vet att jag läst en undersökning om att ps3 hade sin största userbase mellan 18-28. Men jag tror det var kanske 18 månader sen jag läste denm så jag har ingen aning hur det ser ut i dagsläget.
Jo men 18-28 är en ung ålder, finns äldre som spelar också?
Postad 24 November 2010 - 15:35
Jag !Jo men 18-28 är en ung ålder, finns äldre som spelar också?
Glöm inte bort de äldre spelarna, många 70-talister spelar fortfarande tv-spel och snittåldern blir äldre för varje år som går.
Postad 24 November 2010 - 15:57
Jo de e klart det finns äldre, men om man skulle ta ut en medelålder så tror jag ps3an har högre medel än 360 och wii. Sen finns det såklart folk i alla åldrar som har alla möjliga konsoler. Är själv 28 och kör ps3, 360, wii samt psp.Jo men 18-28 är en ung ålder, finns äldre som spelar också?
Postad 24 November 2010 - 16:03
Jag tror det beror lite på vars man drar gränsen för yngre. jag tror mer 10-16 åringar köper i butik än tillexempel 17-24. Har själv inte sätt många jämnåriga (28) när jag står på game eller gamestop.Jag tror det är PRECIS tvärt om =) Yngre köper online, jagar bästa pris, äldre behöver inte bry sig i större utsträckning och plockar upp spelen i butik direkt, den "intjänade" 50-lappen de förlorar med att inte beställa online rör dem inte lika mycket.
jag vet, för jag är "äldre" =(
Vars drar man igentligen gränsen för äldre inom spelvärlden?
Postad 25 November 2010 - 01:50
Här lite mer relevant info från Japan där Xboxen fått en rejäl boost på konsol sidan
01. Call of Duty Black Ops Subtitled Version (Square Enix, PS3) – 128.922 / NEW
02. Super Fossil Fighters (Nintendo, DS) – 42.829 / NEW
03. Pokemon Black & White (Pokemon, DS) – 39.883 / 4.450.879 (-6%)
04. Super Mario Collection Special Pack (Nintendo, Wii) – 38.219 / 565.928 (-12%)
05. Tactics Ogre (Square Enix, PSP) – 37.350 / 213.503 (-79%)
06. Winning Eleven 2011 (Konami, PSP) – 35.500 / NEW
07. Call of Duty Black Ops Subtitled Version – 30.279 / NEW
08. Tongari Boushi to Mahou to Omise (Konami, DS)) – 24.918 / 65.126 (-38%)
09. Winning Eleven 2011 (Konami, PS3) – 22.383 / 323.803 (-26%)
10. Record of Agarest War 2 (Compile Heart, PS3) – 20.889 / NEW
11. God Eater Burst (Namco Bandai, PSP) – 18.726 / 375.082 (-40%)
12. Criminal Girls (Nippon Ichi, PSP) – 17.855 / NEW
13. Pachige Tamashii CR Evangelion Hajimari no Fukuin (Fields, PS3) – 16.964 / NEW
14. Wii Party (Nintendo, Wii) – 16.814 / 1.208.037 (-4%)
15. Dragon Ball Raging Blast 2 (Namco Bandai, PS3) – 14.632 / 62.241 (-69%)
16. Winning Eleven 2011 (Konami, PS2) – 14.450 / NEW
17. Kirby's Epic Yarn (Nintendo, Wii) – 11.840 / 199.618 (-15%)
18. Wii Sports Resort (Nintendo, Wii) – 11.745 / 26.184 (-19%)
19. Pachige Tamashii CR Evangelion Hajimari no Fukuin (Fields, PSP) – 9.102 / NEW
20. Winning Eleven Play Maker 2011 (Konami, Wii) – 8.105 / NEW
The hardware chart for the same period:
Pos. Console This Week Last Week Dif.
1 PSP 96,601 40,328 +140%
2 PS3 29,058 21,114 +38%
3 Wii 27,851 39,308 -29%
4 DSi LL 21,836 18,711 +17%
5 Dsi 20,550 13,994 +47%
6 X360 7,083 2,686 +164%
7 DS Lite 1,904 1,752 +9%
8 PSP go 1,816 2,727 -33%
9 PS2 1,255 1,233 +2%
Postad 25 November 2010 - 09:23
1. Assassin's Creed: Brotherhood (PS3)
2. Assassin's Creed: Brotherhood (360)
3. Call of Duty: Black Ops (PC)
4. Call of Duty: Black Ops (PS3)
5. Call of Duty: Black Ops (360)
6. Need for Speed: Hot Pursuit (PS3)
7. Need for Speed: Hot Pursuit (360)
8. Kinect Adventures (360 Kinect)
9. Kinect Sports (360 Kinect)
10. The Sims 3 Kvällsnöjen (PC)
11. FIFA 11 (PS3)
12. FIFA 11 (360)
13. New Super Mario Bros. Wii (Wii)
14. New Super Mario Bros. (DS)
15. The Sims 3 (PC)
16. Football Manager 2011 (PC)
17. Farming Simulator 2011 (PC)
18. Starcraft II: Wings of Liberty (PC)
19. Dance Central (360 Kinect)
20. Fable III (360)
Köpte själv spelet som ligger på andra plats (även första) och är än så länge riktigt nöjd!
Finns fortfarande tre Kinect-spel på listan så det verkar tuffa på.
Postad 29 November 2010 - 09:21
Tydligen ska de ha sålts 26 000 Kinect under de första dagarna den fanns ute på marknaden. Låter väldigt lite enligt mig, men å andra sidan finns det väl knappast några 360 där?
http://www.gamesindu...ith-26000-sales
"Kinect exceeds Japanese expectations with 26,000 sales
Microsoft's motion camera Kinect has sold 26,000 units in its first few days of Japanese availability. "
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?