UK exclusively on HD DVD contains a 12 page booklet and 22 songs on the disc, it's due out November 26th at a retail price of £24.99.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Audio Code 3, 27 oktober 2007 - 12:43.
Postad 27 oktober 2007 - 12:33 UK exclusively on HD DVD contains a 12 page booklet and 22 songs on the disc, it's due out November 26th at a retail price of £24.99. Bifogad fil(er)Redigerat av Audio Code 3, 27 oktober 2007 - 12:43. Postad 27 oktober 2007 - 15:17
HD DVD German Import
Resident Evil:Apocalypse Extended
http://www.hdmovieso...roducts_id=1257 ![]() ![]() Redigerat av henke007, 27 oktober 2007 - 16:05. Postad 27 oktober 2007 - 15:21
länk broken. Postad 27 oktober 2007 - 17:08 inte dumt ![]() Är det nån mer än mig som varit sjuk nog att beställa under siege 2 från Discshop , kul att den släpps här innan den släpps i U.S, inte ens utannonserad där, undrar hur PQ osv är har faktiskt beställt 1.an på köpdagen hade inte tänkt köpa de först på HD men när man sätter i DVD.erna så är de ju gräsliga verkligen.. Sa till Glen att han får importera dem från Sverige haha
Spoiler
Redigerat av henke007, 27 oktober 2007 - 18:12. Postad 28 oktober 2007 - 10:22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() kan bara hålla med, har sett alla utom Sum of all fears och ger PQ 4,5/5 SQ 4/5 <a href="http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=929424" target="_blank">http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=929424</a> Redigerat av henke007, 28 oktober 2007 - 10:27. Postad 28 oktober 2007 - 15:36
Bourne Ultimatum för 180kr. Hämtar upp den i England så det blir ingen frakt, men det är ju ett schyst pris ändå.
Postad 28 oktober 2007 - 20:56 Van Helsing The Fast And The Furious The Fast And The Furious Tokyo Drift Happy Feet Smokin´Aces Riddick Säljes för 140:- styck (20:- frakt). Gick inte ändra priset i annonsen så detta fantastiska erbjudande blir jag tvungen att skriva här.. ![]() Postad 28 oktober 2007 - 20:57 ![]() Jag gick från att ha en film på BD till att ha fem på HD DVD över helgen och en till HD DVD kommer med posten på tisdag! Tyvärr saknar jag en spelare att spela upp BD filmen med, men å andra sidan har jag redan sett den på bio? ![]() Postad 29 oktober 2007 - 10:43 Nicolas Cage (Acteur), et al "Ghost rider [HD DVD]" [HD DVD] Date d'arriv e pr vue : 02.01.2008 - 04.01.2008 Den är framflyttad igen ! Postad 29 oktober 2007 - 10:50
Enligt sidan släpps den imorgon ![]() Tålamod Jokkmokksjocke...du ska få se Nicolas Cage med tupé, jag lovar dig ![]() ![]() Postad 29 oktober 2007 - 11:21
HD DVD Releases (Updated Oct 29)
German
* Tideland - November 7 * Crank - December 3 * Hannibal Rising - December 3 * Neues vom Wixxer - December 3 * Sterben für Anfänger/Death at a Funeral - December 5 * Bug (2006) - December 6 * Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer - December 14 * Death Proof - January 7, 2008 * Planet Terror - February 4, 2008 ** Newly Added ** * Resident Evil: Extinction - February 4, 2008 ** Newly Added ** ![]() http://hddvdformat.blogspot.com/ Redigerat av henke007, 29 oktober 2007 - 11:21. Postad 29 oktober 2007 - 11:24 Köpa, inte köpa, köpa, inte köpa.... what to do ![]() Postad 29 oktober 2007 - 11:28
![]() ![]() Postad 29 oktober 2007 - 11:34 Detta ser jag fram emot. ![]() Postad 29 oktober 2007 - 11:34 ![]() ![]() ![]() ![]() Postad 29 oktober 2007 - 11:46
![]() Postad 29 oktober 2007 - 12:04 Funderar på om jag skulle slå till på dem medans axel har dem till reapris, men är de värda ett inköp? Postad 29 oktober 2007 - 12:07
JA och JA ![]() Postad 29 oktober 2007 - 12:24 ![]() Postad 29 oktober 2007 - 12:34
http://www.avsforum........0448&page=4 här står lite om nya transfern samt några screenshots nere på sida 3.. Nya versionen ska ju vara remastrad och se bättre ut trots det jobbiga källmaterialet, av vad ja läst om ![]() Postad 29 oktober 2007 - 12:43
Har alla 3 Rambo , Sv utgåvorna är nog ingen skillnad mot de andra.. Tycker Bilden är fin på alla 3 kul att se 1.an så fin, inget smuts i bilden och skarpare osv. Ljud är ok även om ljudbilden är daterad, tyckte 3.an hade bäst ljud. Postad 29 oktober 2007 - 12:47 ![]() (Om det inte är något knas runt min prylar vill säga) Postad 29 oktober 2007 - 14:11
Varför tar du inte och stoppar en film i din HD DVD spelare? Jag kan till och med åta mig att låna ut en film till dig om du vill. Eller har du fortfarande ingen spelare? Ska vi göra en deal? Jag lovar att inte komma och ställa försåtliga frågor om något som redan diskuterats i evigheter i någon Blu Ray tråd om du avstår här? För att andra inte ska behöva använda search så hör de flesta europeer inte detta. Precis som amerikaner inte ser/störs av judder på samma sätt som vi europeer gör. Det handlar om vad man är van vid. Postad 29 oktober 2007 - 16:54 Har du något mot mig så finns ignorefunktionen i kontrollpanelen, och om du tycker att något av mina inlägg bryter mot reglerna så kan du anmäla mig, men att "attakera" mig enbart pga mina åsiker är bara löjligt för jag antar att du inte hade bemött inlägget lika om typ, diabolo hade postat det? Postad 29 oktober 2007 - 17:11 ![]() Postad 29 oktober 2007 - 17:11 ja läste om det på AVS, total recall och Rambo är väl de ja läst om.. dock är det ganska överdrivet som mkt annat. Postad 29 oktober 2007 - 17:14
Jag fick hem min idag, kolla snabbt bara och det såg bra ut, ska dock se hela filmen ikväll tror ja så kan editera med ett bättre omdöme, Mpeg2 ![]() högt ![]() Postad 29 oktober 2007 - 20:54 Arriving day-and-date on HD DVD as a 2-Disc Special Edition the HD DVD release includes all of the DVD special features (in HD) alongside several HD exclusives… ![]() Disc 1: Main Feature 1080P Widescreen English, French and Spanish 5.1 Dolby Digital Plus English, English SDH+, French, Spanish and Brazilian Portuguese subtitles Commentary by Michael Bay TRANSFORMERS H.U.D. (Heads Up Display)--In this mode, viewers can access running text-based behind-the-scenes background information on the production during the feature. Users can also watch relevant picture-in-picture b-roll and video with Bay, Spielberg and other filmmakers during select sequences. Transformers Intelligence Mode web-enabled features consist of: Transformation Mode Health Meter Weapon Mode Robot Bio In Scene Indicator Text Ticker GPS Disc 2: Extra Features TRANSFORMERS Tech Inspector - Gives viewers an unprecedented look at the TRANSFORMERS robots through the exquisitely detailed models created by ILM artists. Users can zoom in on each detail for a closer examination and pause and change the rotation of the models. Our World The Story Sparks - Steven Spielberg discusses his love for the franchise and early concept art for the film. Explores how the writers adapted the cartoon into a live-action movie and why Michael Bay is the perfect director for the film. Human Allies - A look at how the actors were selected and their experiences on the set. I Fight Giant Robots - An exploration of the military training that Josh Duhamel and Tyrese Gibson underwent for their roles and the various stunts that the actors were asked to perform. Battleground - A piece on the senior officials from the Department of Defense and Air Force who consulted on the film to give it authenticity and the key locations that the U.S. government provided access to. Their War Rise of the Robots - Explores the interaction between Hasbro designers and Michael Bay to bring the toy line roaring to life. AUTOBOTS Roll Out - Michael Bay discusses working with Chevy and its designers and the modifications that were made to the cars seen in the film. DECEPTICONS Strike - The film's military advisors discuss the "toys" they allowed the production to borrow: F-22 Raptors, Ospreys and A-10 Warthogs. Inside the AllSpark - ILM's digital artists discuss the challenges of bringing the TRANSFORMERS to life. More Than Meets The Eye From Script to Sand: The SKORPONOK Desert Attack - An in-depth look at the making of this particularly epic and challenging scene from initial storyboarding through production and visual effects. Concepts - Early sketch concepts of the robots. Trailers We suspect the language options on the disc may change before the release date but then again they may just distribute the same disc worldwide. Additional info on the HD DVD features from the press release follow… The web-enabled features take advantage of technology that allows the studio to present the content in a new way. These cutting-edge, online features can be updated, providing consumers with an evolving entertainment experience months, or even years, after the disc is physically produced. Initial features include a TRANSFORMERS Intelligence Mode in which an on-screen dashboard over the film provides information about the robots and weapons, their strength levels, character updates and more. Plus, a GPS Locator that can access a map and GPS coordinates. Paramount’s TRANSFORMERS HD DVD connectivity capabilities will reveal additional HD DVD exclusive features at street date and at various time periods in the future. The HD DVD also includes a TRANSFORMERS H.U.D. (Heads Up Display) that lets viewers access running text commentary while watching the film and even view relevant behind-the-scenes footage in a picture-in-picture window. Additionally, viewers can explore the main robots’ individual details in high definition with the TRANSFORMERS Tech Inspector. Bifogad fil(er)Postad 29 oktober 2007 - 21:09
http://www.dvdactive...he-kingdom.html
![]() ![]() Redigerat av diabolo, 29 oktober 2007 - 21:51. Postad 29 oktober 2007 - 21:26 Ska nämligen beställa mina FÖRSTA RÖDA filmer nu som kommer att bli Rambo 1,2,3 och 1 CHRONICLES OF RIDDICK (DIRECTORS CUT). vill helst inte åka på nå extra avgifter osv bara =) tacksam för svar Postad 29 oktober 2007 - 21:49 Postad 29 oktober 2007 - 22:06
Du lär säkert som oss alla andra, slippa betala tull ![]() Nu är dollarna låg, så du tjänar lite grann om du väljer DOLLAR som valuta i dina inställningar. På min senaste beställning så tjänade jag 120kr på att handla med dollar.... men då var det många filmer jag beställde. Redigerat av crest, 29 oktober 2007 - 22:16. Postad 29 oktober 2007 - 22:06
HD DVD och mina tankar är blandade..
OK, såg precis Resident Evil på
![]() min 2:a mpeg2 HD DVD tror ni kan lista ut vilken den andra är, alltså efter alla grymma VC-1 och AVC/MPEG4 överföringar man sett så blir man lite lack på tyskarna när de inte gett denna film en ordentlig VC-1 överföring a la Underworld.. Allt som var så grymt med Underworld i form av grym svärta och noll grain och mackroblocking osv, är kanske inte raka motsatsen här men inte långt ifrån, bägge är ju filmer där mkt utspelas i mörker gröna,gråa och svarta miljöer och denna film hade mått bra av en VC-1 encode tror ja. Det finns mörka scener där bilden klarar sig bra men också flera där grainet syns och svärtan är mer mörkgrå än becksvart.. Det finns dock scener där bilden är mkt bra, skarp bild och bra detaljering och helt ok ansikstoner mm, det är dock lite för många softa scener och inte så mkt pop, har inte sett denna på Dvd så kan ej jämföra med den utgåvan men att denna är bättre kan det ju knappast vara nån tvekan om ändå. Ljudet är denna HD DVD.s stora behållning och där får nog tidigare Dvd utgåvor stå sig rätt slätt, för denna är i klass med Underworld ljudmässigt inte referens men snäppet under, mkt klar dialog och högt ljud från alla kanaler,mäktig bas och detaljerat vid te x skottlossning och andra bakgrundsljud, då ja bara kör DTS fullt ut så kan ja bara referera till vad ja hört på andra utgåvor hittills.. Bild 3/5 Ljud 4,5/5 Fanns en del xtramaterial och trailers på FF 2 och Resident Evil 3 där ja bifogar en liten bild ifrån.. ![]() ![]() ![]() Redigerat av henke007, 29 oktober 2007 - 22:24. Postad 29 oktober 2007 - 22:09
Nästan rätt! De måste egentligen skriva på försändelsen att moms har betalats vid köpet. Till exempel så skriver Amazon.de ut att skatten/beloppet är betalt. Kommer inte ihåg vilken förkortningen det var, men de skriver ut den och det gör även Amazon i England. Står det inget, så kan tullen anta att ingen moms betalats överhuvudtaget och kan då kräva in den. Postad 29 oktober 2007 - 23:35 Nu e den skickad Detail de votre commande n° 402-6542590-8448155 (passee le septembre 04 2007 10:21 MEST): -------------------------------------------------------------------------- Quantite Article Prix Envoyes Sous-total -------------------------------------------------------------------------- 1 Ghost rider [HD DVD] EUR 31,35 1 EUR 31,35 Postad 30 oktober 2007 - 00:07 Vilken film vilken bild vilket ljud! De absolut bästa jag sett! 10/10/10/10/10 ![]() Så ###### coolt att de är orginal rösterna också! växte upp med dem på skychannel. Nu e de bara att vänta på en tvåa! Postad 30 oktober 2007 - 01:32
The shining
Såg precis klart
![]() ![]() Knivskarp bild, Ljudet var som det var, men antar att ljudkällan sög pung också, så det var inte mycket att göra åt den saken hehe. Var nu 10 år sen sisst jag såg på The shining, och Jack Nicholson måste vara världens bästa psycho-skådis nånsin ![]() PQ 5/5 SQ 2,5/5 Såg även klart Poseidon. PQ SQ 4,5 ![]() Redigerat av KingCat, 30 oktober 2007 - 01:50. Postad 30 oktober 2007 - 04:20
New Line Confirms 'Mr. Woodcock' On HD DVD
![]() New Line Home Entertainment has officially announced that they will release Mr. Woodcock on HD DVD soon, though it will not be day-and-date with the DVD release on January 15. Details of the single-disc HD DVD release ($35.99 SRP): 1080p High Definition 16x9 2.35:1 DTS-HD Master Audio 7.1 (English) English [SDH] & Spanish subtitle options Bonus material include: - “Making-of” documentary - Deleted scenes - P.E. “Trauma Tales” featurette - Theatrical trailer - Web Enabled Features (HD DVD-exclusive) Postad 30 oktober 2007 - 15:03 ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |