Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
!*!Killzone 2-klantråd!*! (2491 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 26 February 2009 - 15:20
Postad 26 February 2009 - 15:23
Av det lilla jag hann lira igår fick jag mest ett rörigt intryck, vilket såklart kommer att bli bättre med mer speltid i fingrarna. Vissa är ju sjukt duktiga redan nu. Jobbigt om man då "kommer efter" redan dag två
Postad 26 February 2009 - 15:23
Jag har spelat hela dagen, från klockan 1100 till nu utan problem.Funkar inte att spela online just nu, de fixar nog med nått
Postad 26 February 2009 - 15:24
Fan nu kan jag inte heller logga in
- felkod från nätverket:- 10
Så brukar det ju i regel vara på de allra flesta spel en liten tid i början när dom är nya och ALLA ska in och spela... det brukar lösa sig efter ett tag...!!
Postad 26 February 2009 - 15:25
Ehh.. when is coming the patch? I still get the error and cant play killzone online.
Soon. is being tested internally. Any changes have to be thoroughly verified that they don't break anything else before being put live. I'll keep you up to date.
Seb Downie - Producer - Guerrilla Games "
Postad 26 February 2009 - 15:27
" TotalReturn wrote:
Ehh.. when is coming the patch? I still get the error and cant play killzone online.
Soon. is being tested internally. Any changes have to be thoroughly verified that they don't break anything else before being put live. I'll keep you up to date.
Seb Downie - Producer - Guerrilla Games "
som om det kunde bli värre..
att utvecklarna/utgivarna aldrig lär sig inför stora spelreleaser.
iallafall, de som vill adda mig som friend får gärna göra det - PSN: Serapim
har beställt ett logitech vantage USB headset, får leva med mitt knagliga BT headset så länge
Redigerat av bono82, 26 February 2009 - 15:28.
Postad 26 February 2009 - 15:29
Får väl hålla utkik efter dom och memorera så man har lite koll. Är som värst i början innan man lärt sig hantera vapnen och skjuter vilt på allt som rör sig.Finns ju ammo"boxar" på några ställen dock inte hittat på alla banor ännu =) men det blir nog bättre sedan när man har lite folk i sitt lag som kan bygga upp dom. Får ju nästan 300 skott till min M82:a när jag tar ammo ifrån dom.
Förbannat snålt med ammo ja. Går dock rätt fort att få "Good Conduct"-badgen, då blir det lite uthärdligare.
Får se till att fixa den lite snabbt så man slipper ta en match mot nåns shotgun med puffran... inte gått så bra hittils
Postad 26 February 2009 - 15:34
Får väl hålla utkik efter dom och memorera så man har lite koll. Är som värst i början innan man lärt sig hantera vapnen och skjuter vilt på allt som rör sig.
Får se till att fixa den lite snabbt så man slipper ta en match mot nåns shotgun med puffran... inte gått så bra hittils
Revolvern är riktigt nice tycker jag faktiskt...övning ger färdighet...
Postad 26 February 2009 - 15:34
jag är online!
Spoiler
Då ska jag kanske testa igen, jag var online precis men blev utkastad.
Postad 26 February 2009 - 15:35
Postad 26 February 2009 - 15:36
Det är bara 12 ranker i spelet... inte 99 eller liknande som i ett RPG eller 65 som i COD5.Lirade fan 2 h igår och knappt 2 levels, det är segt i mina ögon. Och då fick jag på notan absolut inget nytt.
Som sagt jämför jag med andra levelsystem, inte ens i rpg världen kan det går såhär slött.
Nog för att jag inte är bra men ändå. Man tröttnar ju om man inte blir belönad.
Man låser upp något vid varje rank, förutom de första som egentligen bara tillåter squads eller klaner.
Man blir belönad för lite annat än bara poäng också. Exmpelvis, minst 10 kills i en runda 8 gånger ger dig mer startammonution, inga teamkills i en runda 8 gånger ger dig mer granater vid spawn. 10% eller mer av totala killsen ger dig mer poäng per kill.
För att nå max rank krävs det 2800 poäng totalt över de 12 ranker man går upp, vilket går relativt snabbt. Men sen som frass3 säger så är det inte alldeles lätt att låsa upp sekundäregenskaperna på de olika klasserna, det kräver mer tid och tålamod. Samt skills.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 February 2009 - 15:39.
Postad 26 February 2009 - 15:38
jag är så irriterad över att jag är sämst hela tiden,, känns som jag kan skjuta ett helt magasin rätt på dom utan att dom dör,, sen sjuter dom mig lite och jag är död med en gång,, fortfarande helt omöjligt att springa omkring och skjuta om man kommer nära en gubbe,, på så sätt tycker jag cod är 100ggr bättre
Vänta tills jag kommer in så har du någon att döda
Redigerat av jimel, 26 February 2009 - 15:40.
Postad 26 February 2009 - 15:41
Postad 26 February 2009 - 15:45
Postad 26 February 2009 - 15:46
Postad 26 February 2009 - 15:46
Postad 26 February 2009 - 15:49
jag har försökt komma in i mp i 2 tim nu, börjar inse att jag inte kommer in....snart
Ehh, om du hade läst några poster bakåt här i tråden så hade du inte behövt sitta och försöka i 2h.
Jag kan lova dig att det märks här när dom har servrarna igång och patchen ute.
Postad 26 February 2009 - 15:50
Du får gärna avreagera dig på mig i mpjag är så irriterad över att jag är sämst hela tiden,, känns som jag kan skjuta ett helt magasin rätt på dom utan att dom dör,, sen sjuter dom mig lite och jag är död med en gång,, fortfarande helt omöjligt att springa omkring och skjuta om man kommer nära en gubbe,, på så sätt tycker jag cod är 100ggr bättre
Postad 26 February 2009 - 15:55
Postad 26 February 2009 - 15:55
Det finns inget att göra åt det. Det händer mig ungefär en gång i månaden. Det börjar lite smått. Lite svag huvudvärk, nästan samma känsla som om man sovit dåligt eller möjligtvis för lite. Men jag vet så väl vad som väntar mig.. Jag tar en värktablett, den hjälper inte, jag får ont i magen. Värken ökar gradvis under dagen och till slut blir den olidlig. Känns som att huvudet ska sprängas av minsta ljud jag hör. Jag får rödsprängda ögon likt Helghast-soldaterna. Jag mår så dåligt att jag vill gå och spy. Det enda som hjälper är att gå och lägga sig. Det är bara jag och mamma som har det här problemet i familjen. Nej, jag ska inte ha mens! Jag har fått ett underbart migränanfall!
Vilken timing! Men efter att ha väntat i nästan fyra år så kunde inte ens migränen hålla mig borta från att spela detta i några timmar igår!
Jag spelade först lite SP. De två första banorna på högsta svårighetsgraden. Snyggt? Ja det får man väl säga
Ville inte slösa för många timmar av min dyrbara speltid denna dag på SP. Visste inte när migränen skulle bli för jobbig så att jag skulle få gå och lägga mig. Brukar bli värre när jag spelar.
Dags för MP! Jag gillar kontrollen bättre i MP. Det går lite snabbare och smidigare tycker jag. Känslan i sniperbössan var också skön. Jag orkade bara med några timmar men det gick ganska bra. Gick plus i k/d trots migränen
Ni får gärna adda mig om ni vill. Alltid roligare att spela med svenskar..
psn-id: smellymarq
Postad 26 February 2009 - 16:06
Delar din frustration andreassofus. Obegripligt hur man kan skjuta ett helt mag i skallen på folk utan resultat för att sekunden senare bli träffad av EN kula = död. Antar det är en fråga om känsla men just nu känns det mest som ett "allt eller inget" vid varje duell. Men det roligaste är ändå att närstrid är mkt effektivare än att skjuta fienden. Hade 4 kills i rad igår när jag sprang runt o slog folk i skallen
jo det är ju säkert inget fel på spelet, bara på den som sitter med kontrollen (jag) MEN jag gillar fortfarande kontrollen bättre på cod serien
nu har jag spelat fps i ett år ca och inte ens första dagen när jag spelade cod4 så var det så här svårt,, förstår faktiskt inte varför dom har gjort det SÅ jobbigt att styra en gubbe
men jag ska inte ge upp,, det är fortfarane sjukt roligt (oftast)
finns dock ett par banor jag inte gillar,, den där det flyger sand överallt så man inte ser absolut nånting och en annan där det brukar va fullt krig i nån trappa, förstår ni
Postad 26 February 2009 - 16:09
Är det bara jag som fått lite väl mycke Killzone på hjärnan? T ex igår när man skulle gå och lägga sig halv tre på morgonen efter en hel dags spelande så var det enda jag kunde tänka på KILLZONE! jag såg sikten lite här och där samt nån helghast tror jag kikade fram ibland.
Inte nog med det, ett flertal gånger där jag försökt logga in på icke killzone relaterade sidor så skriver jag "killzone 2" i användarnamnsrutan osv.
Hann förövrigt lira en match med TDM, S&D och assasination innan jag blev utkastad nyss och kommer inte in igen. Det stillade inte abstinensen kan jag lova!
Postad 26 February 2009 - 16:10
Ogillar även sandbanan.. Den med trappan är ganska rolig, lätt att få kills, haha.
Ska väl lite till senare ikväll, Vi ses då grabbar
EDIT: Syftade på andreassofus inlägg ovan
Redigerat av eRensson, 26 February 2009 - 16:12.
Postad 26 February 2009 - 16:15
Lite oflyt där där Smellymarq.
Är det bara jag som fått lite väl mycke Killzone på hjärnan? T ex igår när man skulle gå och lägga sig halv tre på morgonen efter en hel dags spelande så var det enda jag kunde tänka på KILLZONE! jag såg sikten lite här och där samt nån helghast tror jag kikade fram ibland.
Inte nog med det, ett flertal gånger där jag försökt logga in på icke killzone relaterade sidor så skriver jag "killzone 2" i användarnamnsrutan osv.![]()
Hann förövrigt lira en match med TDM, S&D och assasination innan jag blev utkastad nyss och kommer inte in igen. Det stillade inte abstinensen kan jag lova!
Är faktiskt samma här mer eller mindre, argh vad jag vill spela MP nu!
Tänkte också på killzone när jag skulle lägga mig, och direkt när jag vaknade drog jag igång spelet och försökte spela online, kom in i 5 minuter och blev sen utslängd.
Hoppas det funkar ikväll dock, spelade spelet i 12 timmar igår, dock SP och sen MP i några timmar.
Postad 26 February 2009 - 16:29
ID:SWE-666
Hmm...Lever nå så länge att ammo brist blir ett problem ?
Hehe ja men det kan ju bero på att jag är LITE för triggerhappy då och då
Postad 26 February 2009 - 16:39
Ett tips är att stanna upp, croucha och skjuta. Att stå upp och skjuta eller från höften och samtidigt röra på sig gör träffbilden enorm. Kommer du springandes mot någon och tömmer ett magasin, och han hukar sig och siktar så fäller han dig snabbare.jag är så irriterad över att jag är sämst hela tiden,, känns som jag kan skjuta ett helt magasin rätt på dom utan att dom dör,, sen sjuter dom mig lite och jag är död med en gång,, fortfarande helt omöjligt att springa omkring och skjuta om man kommer nära en gubbe,, på så sätt tycker jag cod är 100ggr bättre
Postad 26 February 2009 - 16:41
Jag börja med FPS på konsoll igår, förstår vad du menar
Ogillar även sandbanan.. Den med trappan är ganska rolig, lätt att få kills, haha.
Ska väl lite till senare ikväll, Vi ses då grabbar
EDIT: Syftade på andreassofus inlägg ovan
kanske lätt o få kills men ännu lättare att dö
Postad 26 February 2009 - 16:43
Helghast-snubbarna har ju röda (lysande) ögon vilket gör dom väldigt synliga. På vilket sätt syns "humans" så det blir s.a.s rättvist?
Postad 26 February 2009 - 16:44
Ett tips är att stanna upp, croucha och skjuta. Att stå upp och skjuta eller från höften och samtidigt röra på sig gör träffbilden enorm. Kommer du springandes mot någon och tömmer ett magasin, och han hukar sig och siktar så fäller han dig snabbare.
de ska ja testa,, men problemet är ju om han kommer mot mig och skjuter hej vilt och ja sätter mig på huk och tar upp siktet,, då börjar han ju danska omkring runt om mig och då hinner manabsolut inte med, eftersom allt går i slowmotion, men jag ska testa och se om det hjälper för som det är nu är det nästan inget kul att spela, spelar mycket sämre idag än va ja gjorde igår, ändå va ja typ sämst igår, då kan ni tänka er hur dåligjag är idag
Postad 26 February 2009 - 16:46
Anyone up for som COD4?
Postad 26 February 2009 - 16:49
Jag brukar inte ta upp siktet om han inte är väldigt långt bort. väldigt korta burstar mot huvudet/överkropp. Antingen ståendes eller på knä.de ska ja testa,, men problemet är ju om han kommer mot mig och skjuter hej vilt och ja sätter mig på huk och tar upp siktet,, då börjar han ju danska omkring runt om mig och då hinner manabsolut inte med, eftersom allt går i slowmotion, men jag ska testa och se om det hjälper för som det är nu är det nästan inget kul att spela, spelar mycket sämre idag än va ja gjorde igår, ändå va ja typ sämst igår, då kan ni tänka er hur dåligjag är idag
ISA har blå lysande lampor på sina uniformer.Har bara kört SP än så länge, men har en MP-fråga...
Helghast-snubbarna har ju röda (lysande) ögon vilket gör dom väldigt synliga. På vilket sätt syns "humans" så det blir s.a.s rättvist?
Postad 26 February 2009 - 16:49
Har bara kört SP än så länge, men har en MP-fråga...
ISA (eller vad dom nu heter, humans) lyser blått, undefär lika lätt att se
Edit: för seg
Redigerat av Unregisteredb7e5102f, 26 February 2009 - 16:50.
Postad 26 February 2009 - 16:50
Ähh, nu har jag lirat Skirmish ett tag för att lära mig banorna ännu bättre men nu har jag tröttnat.
Anyone up for som COD4?
kommer om det är fler som kommer,, inte för att jag inte vill spela med dig brittan men det är kul om vi är fler
Postad 26 February 2009 - 17:09
Postad 26 February 2009 - 17:20
Tror jag körde runt i stridsvagnen tills uppdraget var slut. Efter att man skjutit sönder fiendens stridsvagn så kom det lite gubbar med rocket launchers och sen tog det slut har jag för mig.Ja var och hämtade mitt ex idag och började lira SP en stund men när ja kommer till uppdraget när man får pansarvagn första gångnen och dom bombar så händer de inget efter det.. när ja trycker pil upp så visar den bredvid rico men när ja springer fram händer ingenting :S har prövat att lira om de några gånger men de blir samma sak varje gång.. nån annan som har haft samma problem? annars himmla gött lir!
Postad 26 February 2009 - 17:23
Tror jag körde runt i stridsvagnen tills uppdraget var slut. Efter att man skjutit sönder fiendens stridsvagn så kom det lite gubbar med rocket launchers och sen tog det slut har jag för mig.
okej för mig så står alla gubbarna bara still... de finns inga kvar att döda heller.. är väl en bugg antagligen
Postad 26 February 2009 - 17:43
Jag skulle väldigt gärna vilja joina MHB-klanen. Mitt ID är Fr0ggeh som är på forumet, alltså med en nolla, inte ett "o". Ska vi lira nåt ikväll eller?
Postad 26 February 2009 - 17:47
Var det bara jag som tyckte ljudet från dom som pratade hackade nästan hela tiden?
Jag hade samma problem men allt annat ljud flöt på OK. Har fast lina och 100/10 Mb så bredbandet borde inte vara något problem. Kör inte med mik är det bättre om man får talet via miken?
Men det är inte mitt största problem och vad då självmord som om jag avsiktligt missade dörröppningen men handgranaten så den studsade tillbaka.
Mvh
Yves
Redigerat av Yves, 26 February 2009 - 17:55.
Postad 26 February 2009 - 17:49
Börjar förstå lite nu. Men funderar på micen, hur gör man för att prata, eller gör man det hela tiden.
Redigerat av Unregistered24235, 26 February 2009 - 18:22.
Postad 26 February 2009 - 18:08
Postad 26 February 2009 - 18:30
Postad 26 February 2009 - 18:34
Postad 26 February 2009 - 18:41
Kan det vara så att den inte dyker upp i listan för att det är fullt?
Postad 26 February 2009 - 18:43
Misstänkte att jag inte skulle få nåt snabbt svar. Alla sitter ju och spelar!
Kan det vara så att den inte dyker upp i listan för att det är fullt?
vi lirar i servern som heter mhb inget lösen just nu
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
!*!Killzone 2-klantråd!*!
22 bilder
30 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?