* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 20 August 2008 - 20:43
fastball
-
fastball
-
Användare
-
-
143 inlägg
uppdaterar för dom som inte läst "The iPhone 2.0.2 software update "improved communication with 3G networks," said Apple spokeswoman Jennifer Bowcock." första bekräftandet/kommentaren från Apple om 3g mottagningsproblemet http://www.informati...cleID=210102100kanske bara sköt lösplugg i första uppdateringen  inför denna, som det snackats lite om men inte sett något skriftligt om... O2 in the UK are finally admitting there is a problem with the iPhone 3G!
Here is an email from a member of the iPhone team:
Further to our telephone conversation on 20th August 2008, I can confirm that a case has been raised with Apple with regards to the signal and service issues with their new 3G iPhones.
Apple have advised that they are presently working on a fix for this issue and hope to have resolved with the latest software updates.
They are advising to download the latest software 2.0.2 however, they have not provided an accurate timescale when this issue will be fully resolved.
från Apple forum  kan finnas lite hopp kanske...
Redigerat av fastball, 20 August 2008 - 20:44.
Postad 20 August 2008 - 21:28
fastball
-
fastball
-
Användare
-
-
143 inlägg
ger 15-20 % chans att en firmware kan fixa problemet
Postad 20 August 2008 - 21:50
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
ger 15-20 % chans att en firmware kan fixa problemet 
Vad baserar du den beräkningen på?
Postad 20 August 2008 - 22:12
fastball
-
fastball
-
Användare
-
-
143 inlägg
Postad 20 August 2008 - 22:51
fastball
-
fastball
-
Användare
-
-
143 inlägg
Att&T http://www.youtube.c...h?v=Z-YafawLrVA  nog en del som känner igen sig...
Redigerat av fastball, 20 August 2008 - 22:56.
Postad 20 August 2008 - 22:59
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Det är en viss fördel att komma med ett textbaserat svar så att dina två senaste inlägg inte istället bara räknas som det de ser ut som - spaminlägg. Edit : Vad mottagningsmätaren visar är oväsentligt då jag inte tror att Apple's mjukvara riktigt kan avläsa den faktiska mottagningen på rätt sätt. Jag var t ex igår i absolut centrala delarna av Malmö, hade givetvis fullt blås vad det gäller 3G-täckning men den visade ändå ett värde på inte lägre än -90. Det viktiga är inte vad mätarna visar utan vilken prestanda man får ut av nätet.
Redigerat av zinned78, 20 August 2008 - 23:02.
Postad 20 August 2008 - 23:19
fastball
-
fastball
-
Användare
-
-
143 inlägg
vi har nog väldigt olika definition på spam fattar inte vad du menar..men apples telefon för mottagning av 3g signaler är ett skämt -90 och du är nöjd...fint då edit: apple nu stämda för detta http://www.pcmag.com...,2328519,00.asp
Redigerat av fastball, 20 August 2008 - 23:54.
Postad 20 August 2008 - 23:42
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Det här är jo så jäkla bra!  Det verkar finnas mycket användbart "godis", nu när telefonen är "öppen". Jag vet att frågan har varit uppe tidigare, men jag försöker igen: Finns det någon bra site/repository med beskrivning av alla fina apps som finns till Cydia, eller till Installer för den delen? Har hittat en del recensioner på apps från båda App Store och Cydia hos Appple Iphone Apps, men det kanske finns andra bra sites? www.appleiphoneschool.com har en hel del matnyttigt. Annars, finns det nån progress på mjukvaruhack på 3Gn?
När det väl kommer en mjukvaruupplåsning så ser du det nog med största sannolikhet på detta forum i form av en GIGANTISK post med GIGANTISKA tecken  Annars kan du lägga in en rss på denna blog. Och sen vänta....
Postad 21 August 2008 - 00:31
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Edit : Vad mottagningsmätaren visar är oväsentligt då jag inte tror att Apple's mjukvara riktigt kan avläsa den faktiska mottagningen på rätt sätt. Jag var t ex igår i absolut centrala delarna av Malmö, hade givetvis fullt blås vad det gäller 3G-täckning men den visade ändå ett värde på inte lägre än -90. Det viktiga är inte vad mätarna visar utan vilken prestanda man får ut av nätet.
Det är relevant vad mätaren visar (*3001#12345#*). Då det är status på vad mottagaren i Iphonen kan ta emot, hur känslig den är. Vad nätet presterar är oväsentligt då det också hänger på om mottagaren kan ta emot det korrekt och rent. Är det människor som upplever problem med otillräcklig 3G-funktionalitet på sin Iphone, så är det de parametrarna som de kan luta sig mot. ger 15-20 % chans att en firmware kan fixa problemet 
Fick en "ny" iphone efter konstanterande av diverse fel på min tidigare iphone bla icke fungerande 3G-rx/tx, kass batteri, kvalitétsproblem med finish och så allmänt buggig. Än så läng ser det inte helt ljust ut för den "nya" telefonen. Men jag sågar den inte helt av då jag vill ha lite mer tid att testa den. Jag återkommer, men min linje som jag hållit hela tiden verkar inte vara skriven i sand. Mvh 123456
Redigerat av 123456, 21 August 2008 - 01:25.
Postad 21 August 2008 - 06:19
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Några sidor bak i denna tråden har jag för mig att någon upplevde något liknande problem som sedan löstes genom att i iTunes köra "Auktorisera dator". Har du testat? 
Tack för tipset! Ska testa det nästa gång jag synkar telefonen. Mvh AlexanderE
Postad 21 August 2008 - 07:32
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Ju lägre signal telefonen får, desto mer effekt får den använda för att kommunicera med masten, således blir batteritiden lidande. Så vilket "värde" (dbm) som den visar är väldigt relevant.
Postad 21 August 2008 - 07:57
Noblee
-
Noblee
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Bah, vet inte vad jag ska göra.
Köpa en Telia-låst lur och hoppas på att de låser upp den inom en månad eller köpa den gamla iPhonen?
Postad 21 August 2008 - 08:15
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Bah, vet inte vad jag ska göra.
Köpa en Telia-låst lur och hoppas på att de låser upp den inom en månad eller köpa den gamla iPhonen?
Köp inte en 3G iphone iaf. Är ju bara massa problem med dem. Jag kommer vänta en generation till tills de löst 3G problemet.
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 August 2008 - 08:15.
Postad 21 August 2008 - 09:12
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
edit: apple nu stämda för detta http://www.pcmag.com...,2328519,00.asp
Hmm.. Undrar om vi i Sverige kan gå med i en grupptalen?
Postad 21 August 2008 - 09:35
r_mattsson
-
r_mattsson
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Postad 21 August 2008 - 12:27
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
fattar inte vad du menar..men apples telefon för mottagning av 3g signaler är ett skämt -90 och du är nöjd...fint då
Nej, jag är inte nöjd då jag inte får ordentliga HSDPA-hastigheter där jag borde. För övrigt, om man har en pinne 3G-täckning eller fem gör ingen praktisk skillnad för mig förutom möjligtvis vilken bandbredd har jag tillgång till. Det är relevant vad mätaren visar (*3001#12345#*). Då det är status på vad mottagaren i Iphonen kan ta emot, hur känslig den är. Vad nätet presterar är oväsentligt då det också hänger på om mottagaren kan ta emot det korrekt och rent. Är det människor som upplever problem med otillräcklig 3G-funktionalitet på sin Iphone, så är det de parametrarna som de kan luta sig mot.
Nja, jag menar nog mer cyniskt än så. Jag tror inte att Iphone kan avläsa vad för mottagning den har på ett vettigt sätt och visa det för användaren. Jag anser att dessa minusvärden och staplar är oväsentliga då jag inte har någon praktisk skillnad om jag har en pinne i 3G nät eller om jag har fem pinnar. Jag får exakt samma prestanda ut nätet. Därav är mätaren oväsentlig. Ju lägre signal telefonen får, desto mer effekt får den använda för att kommunicera med masten, således blir batteritiden lidande. Så vilket "värde" (dbm) som den visar är väldigt relevant.
Vad det gäller batteritiden så var det inte något jag kände till. Men för övrigt så tror jag som jag skrev ovan.
Postad 21 August 2008 - 16:24
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Uppgraderade till pwn:at 2.0.1 (lagom till att 2.0.2 vart pwn:at, såklart) och tycker fortfarande det kan gå sjukt segt att skriva SMS - är det program som körs i bakgrunden som äter telefonens minne?
Iallafall, uppgraderade från pwn:at 2.0 till pwn:at 2.0.1 och använde mig av en backup när allt var klart. Efter det fungerade inget program från AppStore (kraschade tillbaka till hemskärmen) och inte heller mailprogrammet.
Om någon annan fått samma problem så fixade det sig genom att köra Boss Prefs "Fix User Dir Permissions" för mailen och sedan delete:a ett nedladdat program och ladda ned det igen från AppStore (endast ett gick bra - alla övriga började fungera då). Inställningarna för just det programmet lär ju dock försvinna när man gör så. Givetvis är det fullt möjligt att det fungerar att bara ladda ned ett nytt program från AppStore - men det är inget jag kan bekräfta.
Redigerat av zbrannigan1, 21 August 2008 - 16:34.
Postad 21 August 2008 - 16:50
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Jag har fått ett nytt problem med min iphone som jag inte trodde existerade.
Helt plötsligt en morgon när jag skulle dra till jobbe så så peta jag in lurarna i öronen och drog igång musikspelaren. Till min förvåning fanns det inte en enda låt kvar. Hade syncat kvällen innan och då gick det alldeles utmärkt att lyssna. Testade att synca en gång till och det står att den kopierar över låtar, men när syncningen e klar finns inte en enda låt på iphonen. Ibland så står det under general-->about att det finns låtar, men inte när man öppnar musikspelaren. Ibland står det att det finns 0 låtar, men lik förbannat så är det 6gb som upptas av musik...
Nu ett par veckor senare uppstår samma problem, drar till jobbet allt e frid å fröjd å musiken spelar. 9 timmar senare ska man hem å då e musiken borta! Va faaasen e det för skit jag drabbats av? Är det nån mer än jag som lider av detta extremt jobbiga problem?
Ska väll tillägga att jag kör iphone gen1, firmware 2.0.1 pwnd. Men detta problem kan ju knappast bara drabba oss gen1 användare..
Postad 21 August 2008 - 17:07
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag har fått ett nytt problem med min iphone som jag inte trodde existerade.
Helt plötsligt en morgon när jag skulle dra till jobbe så så peta jag in lurarna i öronen och drog igång musikspelaren. Till min förvåning fanns det inte en enda låt kvar. Hade syncat kvällen innan och då gick det alldeles utmärkt att lyssna. Testade att synca en gång till och det står att den kopierar över låtar, men när syncningen e klar finns inte en enda låt på iphonen. Ibland så står det under general-->about att det finns låtar, men inte när man öppnar musikspelaren. Ibland står det att det finns 0 låtar, men lik förbannat så är det 6gb som upptas av musik...
Nu ett par veckor senare uppstår samma problem, drar till jobbet allt e frid å fröjd å musiken spelar. 9 timmar senare ska man hem å då e musiken borta! Va faaasen e det för skit jag drabbats av? Är det nån mer än jag som lider av detta extremt jobbiga problem?
Ska väll tillägga att jag kör iphone gen1, firmware 2.0.1 pwnd. Men detta problem kan ju knappast bara drabba oss gen1 användare..
Kanske är iTunes databas som blir korrupt, ska bl a kunna hända om man försöker synca med Linux och Amarok - vilket just nu inte går - och iTunes därefter vill återställa telefonen. Men du har inte gjort något med telefonen mellan det att musiken finns där och att den inte finns där?
Redigerat av zbrannigan1, 21 August 2008 - 17:09.
Postad 21 August 2008 - 17:13
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Nix inte gjort ett smack. Har väll legat i fickan, kanske skickat ett sms eller ringt lite..
Tycker detta är katastrof, inte fasen kan väll musiken autoraderas. Det som stör mig mest är att i itunes så står det klart å tydligt att det finns 5gb musik på luren, men om jag öppnar musikspelaren i iphonen så står det att det inte finns en enda låtjävel. Blir faan galen på detta skit. Va ere för smörja det här
Postad 21 August 2008 - 18:21
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Nix inte gjort ett smack. Har väll legat i fickan, kanske skickat ett sms eller ringt lite..
Tycker detta är katastrof, inte fasen kan väll musiken autoraderas. Det som stör mig mest är att i itunes så står det klart å tydligt att det finns 5gb musik på luren, men om jag öppnar musikspelaren i iphonen så står det att det inte finns en enda låtjävel. Blir faan galen på detta skit. Va ere för smörja det här 
Man får inte förvänta sig så mycket av just musik- och telefonfunktionerna hos iPhone. Jag har en plupp 3g-mottagning och lyckats få in 0 låtar till iPod-funktionen. iPod + mobil = ganska dålig mp3-spelare och ganska dålig mobil.
Redigerat av zbrannigan1, 21 August 2008 - 18:37.
Postad 21 August 2008 - 21:32
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Man får inte förvänta sig så mycket av just musik- och telefonfunktionerna hos iPhone.
Jag har en plupp 3g-mottagning och lyckats få in 0 låtar till iPod-funktionen.
iPod + mobil = ganska dålig mp3-spelare och ganska dålig mobil.
Vad är det som är dåligt med iPodbiten om jag får fråga?
Postad 21 August 2008 - 22:32
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Vad är det som är dåligt med iPodbiten om jag får fråga?
Till att börja med så har jag ingen dator med Windows eller Mac OS hemma, detta innebär att jag ska behöva gå och köpa ett nytt operativsystem för att kunna föra över musik till min (musik-)telefon som jag betalat 5500 SEK för (operatörslåst pris!). Sedan kan man tycka att spelaren borde: - Synca via WiFi och inte endast USB. - Ha stöd för DAAP (är väl t o m utvecklat av Apple!). - Kunna lägga till en låt i en Play Que. - Klara av fler än en On-The-Go-Playlist. - Kunna starta ett album/en spellista på en vald låt och sedan slumpa resten av låtarna. Jag har inte kunnat använda musikspelaren sedan 2G-versionen så reserverar mig för att någonting av detta nu finns eller redan fanns då men jag lyckades missa det. Jag har inga förväntningar på att Apple ska ge ut en Linux-version av iTunes, men de fem punkterna jag listade kan jag inte förstå varför dom inte finns i musikspelaren. Dessutom verkar inte musikspelaren alltid fungera (se längre upp i tråden). I praktiken borde iPhonen kunna ha en likadan musikspelare som valfri favoritspelare på datorn, som bygger ett bibliotek från musikfiler hämtade från en plats i telefonens filsystem. Jag är dock nöjd bara jag kan få föra över min musik till telefonen.
Postad 21 August 2008 - 22:43
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Till att börja med så har jag ingen dator med Windows eller Mac OS hemma, detta innebär att jag ska behöva gå och köpa ett nytt operativsystem för att kunna föra över musik till min (musik-)telefon som jag betalat 5500 SEK för (operatörslåst pris!).
Sedan kan man tycka att spelaren borde:
- Synca via WiFi och inte endast USB. - Ha stöd för DAAP (är väl t o m utvecklat av Apple!). - Kunna lägga till en låt i en Play Que. - Klara av fler än en On-The-Go-Playlist. - Kunna starta ett album/en spellista på en vald låt och sedan slumpa resten av låtarna.
Jag har inte kunnat använda musikspelaren sedan 2G-versionen så reserverar mig för att någonting av detta nu finns eller redan fanns då men jag lyckades missa det.
Jag har inga förväntningar på att Apple ska ge ut en Linux-version av iTunes, men de fem punkterna jag listade kan jag inte förstå varför dom inte finns i musikspelaren.
Dessutom verkar inte musikspelaren alltid fungera (se längre upp i tråden).
I praktiken borde iPhonen kunna ha en likadan musikspelare som valfri favoritspelare på datorn, som bygger ett bibliotek från musikfiler hämtade från en plats i telefonens filsystem.
Jag är dock nöjd bara jag kan få föra över min musik till telefonen.
Vilken telefon kan det här?
Postad 21 August 2008 - 23:05
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Vilken telefon kan det här?
Det är möjligt att ingen telefon klarar av detta, men iPhone ska väl ligga i framkant? Iallafall i en musikmobilmarknad? Det är väl egentligen inget som är något vidare avancerat? Min jailbreakade 2G iPhone kunde uppdatera musiken med Linux via WiFi, de tre sista punkterna är väl vad man förväntar sig av en standard mp3-spelare. DAAP-stöd var bara en trevlig funktion jag kom att tänka på och något som vore ganska logiskt eftersom det är utvecklat för iTunes av Apple.
Postad 22 August 2008 - 00:12
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Till att börja med så har jag ingen dator med Windows eller Mac OS hemma, detta innebär att jag ska behöva gå och köpa ett nytt operativsystem för att kunna föra över musik till min (musik-)telefon som jag betalat 5500 SEK för (operatörslåst pris!).
Dessutom verkar inte musikspelaren alltid fungera (se längre upp i tråden).
Ja du...Windows sitter på ca 90% av marknadsandelarna, MacOS har ca 8%, sedan sitter Linux på någonstans mellan noll och två procent, visst är det märkligt att inte Apple utvecklar Linux-stöd för iPod/iPhone? Att inte musikspelaren skulle fungera är ju ytterst märkligt, tala om udda fall. Det är ju givetvis något snett på den enstaka luren, personligen skulle jag gissa att problemet är historia om man kör en återställning.
Postad 22 August 2008 - 00:47
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Det är bra många fler än mig som tycker iTunes är extremt oanvändbart och svårförstått. Förstår inte varför man inte får peta över musik från mer än en dator? Nej, då vill den radera allt först. Helt f***ing överdrivet sämst! Från Apples manual: (källa: http://support.apple...p;locale=sv_SE)Dock är den första datorn du ansluter iPod till dess "hemmadator" och musikbiblioteket från denna dator kopieras till iPod. När du ansluter iPod till en annan dator visas en varningsruta med detta meddelande:
"iPoden "iPod" är synkroniserad med ett annat iTunes-bibliotek. Vill du radera denna iPod och synkronisera med detta iTunes-bibliotek?"
"En iPod kan synkroniseras med enbart ett iTunes-bibliotek åt gången. Radering och synkronisering ersätter innehållet i denna iPod med innehållet i detta iTunes-bibliotek."
Om du vill ta bort musikbiblioteket på iPod och göra den andra datorn till iPods "hemmadator", klickar du på Radera och synkronisera. iTunes kommer att ta bort alla låtar och spellistor på iPod, och kopierar sedan musikbiblioteket och spellistorna från den nya hemmadatorn till iPod.
Det är nog ett stort antal som har tillgång till mer än en dator. Hemma, på jobbet, i stugan, på landet, blabla... Men som tur är så finns det omvägar för att få så basala saker att fungera. http://www.andrewgra...-computers.htmlMin iPhone är, trots sina brister, ett under i användarvänlighet. Samma med OS X i min MacBook, men när det kommer till iTunes så...jag förstår inte hur det kan vara så sjukt tröganvänt. EDIT: Som jag har förstått det så ska det gå att peta över musik från fler datorer när man ställt in iPod/iPhone i manuellt läge. Men det fungerar INTE. Den vill verkligen radera allt på hela jorden först. Varför?
Redigerat av peppe eng, 22 August 2008 - 10:59.
Postad 22 August 2008 - 01:32
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Ja du...Windows sitter på ca 90% av marknadsandelarna, MacOS har ca 8%, sedan sitter Linux på någonstans mellan noll och två procent, visst är det märkligt att inte Apple utvecklar Linux-stöd för iPod/iPhone?
Att inte musikspelaren skulle fungera är ju ytterst märkligt, tala om udda fall. Det är ju givetvis något snett på den enstaka luren, personligen skulle jag gissa att problemet är historia om man kör en återställning.
Nu är det inte Apples marknadsanalys jag kritiserar, utan mp3-spelaren i iPhone. För att kunna lägga in musik man kan spela upp i iPhone krävs en databas som endast iTunes i dagsläget klarar av att skriva. Att Apple begränsar sina kunder till sitt program är givetvis ett medvetet och strategiskt val av dem, det ändrar dock inte min åsikt.
Redigerat av zbrannigan1, 22 August 2008 - 01:44.
Postad 22 August 2008 - 07:19
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Det är bra många fler än mig som tycker iTunes är extremt oanvändbart och svårförstått. Förstår inte varför man inte får peta över musik från mer än en dator? Nej, då vill den radera allt först. Helt f***ing överdrivet sämst!
Från Apples manual: (källa: http://support.apple...p;locale=sv_SE)
Det är nog ett stort antal som har tillgång till mer än en dator. Hemma, på jobbet, i stugan, på landet, blabla... Men som tur är så finns det omvägar för få så basala saker att fungera.
http://www.andrewgra...-computers.html
Min iPhone är, trots sina brister, ett under i användarvänlighet. Samma med OS X i min MacBook, men när det kommer till iTunes så...jag förstår inte hur det kan vara så sjukt tröganvänt.
EDIT: Som jag har förstått det så ska det gå att peta över musik från fler datorer när man ställt in iPod/iPhone i manuellt läge. Men det fungerar INTE. Den vill verkligen radera allt på hela jorden först. Varför?
Om du jailbreakar din telefon kan du använda 2 olika itunesbibliotek.
Postad 22 August 2008 - 07:23
fastball
-
fastball
-
Användare
-
-
143 inlägg
zbrannigan1, du har helt rätt...mycket att önska när det gäller music/video/podcast funktioner...
verkar som man inte vill göra det bättre...för kan man göra det man gjort borde det ju inte vara så svårt
tjejen köpte en ipod (classic) jag höll på att bli galen på den, bla artists, så jag började använda composer fältet
för hela album istället för artist
det är lite surt
Postad 22 August 2008 - 07:55
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Nu är det inte Apples marknadsanalys jag kritiserar, utan mp3-spelaren i iPhone. För att kunna lägga in musik man kan spela upp i iPhone krävs en databas som endast iTunes i dagsläget klarar av att skriva.
Att Apple begränsar sina kunder till sitt program är givetvis ett medvetet och strategiskt val av dem, det ändrar dock inte min åsikt.
Låter som open Moko är en bättre plattform för dig om jag skall vara ärlig. iPhonen är verkligen inte något som passa alla, den leder (låser) in folk på ett visst spår och försöker man avvika det så försvinner allt som heter användarvänlighet. Men det måste väl finnas program till Linux? Det finns ju alternativ till iTunes på PC och Mac, dock kräver väl de flesta jailbeak i dagsläget.
Postad 22 August 2008 - 08:45
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Låter som open Moko är en bättre plattform för dig om jag skall vara ärlig. iPhonen är verkligen inte något som passa alla, den leder (låser) in folk på ett visst spår och försöker man avvika det så försvinner allt som heter användarvänlighet.
Men det måste väl finnas program till Linux? Det finns ju alternativ till iTunes på PC och Mac, dock kräver väl de flesta jailbeak i dagsläget.
Yes, Open Moko är något som är väldigt intressant. Annars gillar jag verkligen iPhone, jag är ju trots allt inne på min andra version. Att Apple låser in en var något jag givetvis var medveten om, med jailbreak går det ju dock att låsa upp det mesta. Tyvärr måste man ju sitta och hoppas att alla grymma program och tweaks som fanns förut ska portas till 2.0. Som det är nu klarar endast iTunes av krypteringen till iTunesDB då Apple ändrade i den till iPhone 2.0. Till iPhone 1.1.4 och lägre gick det att föra över musik till telefonen, trådlöst, via flera olika program. Förhoppningsvis kommer en väg runt detta för nya FW också.
Postad 22 August 2008 - 09:09
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Om du jailbreakar din telefon kan du använda 2 olika itunesbibliotek.
Jag har senaste 1-2 dygnen kämpat med detta, så om det skulle finnas en fin liten guide för detta, så skulle jag bli <så glad
Postad 22 August 2008 - 12:22
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
Är det någon som vet om det går att plocka bort operatörslåset på en iPhone3G (köpt i sverige av telia..) *utan* att jailbreaka den ?
Postad 22 August 2008 - 12:36
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Givetvis går det, efter 12 månader kan du köpa en upplåsningskod av Telia.
Postad 22 August 2008 - 13:15
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
Givetvis går det, efter 12 månader kan du köpa en upplåsningskod av Telia.  Jo, det förstås, men jag tänkte mer i termer av 'i dag', känns lite trist att tjacka en pryl nu, stoppa den i en låda och vänta ett år...
Postad 22 August 2008 - 13:16
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Givetvis går det, efter 12 månader kan du köpa en upplåsningskod av Telia.
Har jag inte läst något om, vart står det?
Redigerat av Unregistered828ccd15, 22 August 2008 - 13:17.
Postad 22 August 2008 - 14:27
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Är det någon som vet om det går att plocka bort operatörslåset på en iPhone3G (köpt i sverige av telia..) *utan* att jailbreaka den ?
Du kan inte ta brot operatörslåset genom "jailbreak" (än). Det som fungerar är att använda så kallade "turbosim", Smartsim, Rebelsim och vad de nu heter. Jag har i 3 veckor kört med ett "I-Smart" som hade den nackdelen att det låser upp telefonen, men enbart i 2G (GSM) nätet. Jag har nu fått hem ett Rebelsim från England. Det har den fördel att det fungerar med 3G också - så äntligen har jag nu 3G i min Iphone 3G  Tyvärr så fick jag jo nu bekräftat att även min lur har pissig 3G täckning ... Men vad skulle man annars förvänta? Jag beställda ett par stycken extra, så om någon är intresserade, så kan ni jo höra av Er på ett PM (annars kan ni jo själva beställa hos Rebelsim.
Postad 22 August 2008 - 16:05
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Har jag inte läst något om, vart står det? På Telias hemsida:Operatörslås
SIM-kortet som tillhör ditt abonnemang kan du använda i vilken gsm-telefon som helst under förutsättning att telefonen inte är operatörslåst.
Operatörslås innebär att mobilen är knuten till en viss operatör och under denna tid kan du inte använda SIM-kort tillhörande andra operatörer i telefonen. Därefter kan du, mot en avgift, låsa upp telefonen.
Om din mobil är operatörslåst till Telia kan du 12 månader efter inköpstillfället låsa upp den i närmaste Teliabutik. På inköpsbeviset framgår om mobiltelefonen är operatörslåst.
Postad 22 August 2008 - 21:10
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
- Kunna lägga till en låt i en Play Que. - Klara av fler än en On-The-Go-Playlist.
Båda dessa punkter har jag då lyckats med i min tele. Du kan ju skapa en on the go playlist, lägga till låtar, spara den och sedan börja på en ny.
Postad 22 August 2008 - 21:35
zbrannigan1
-
zbrannigan1
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Båda dessa punkter har jag då lyckats med i min tele. Du kan ju skapa en on the go playlist, lägga till låtar, spara den och sedan börja på en ny.
Jag tänkte mer att man lyssnar på musik och bläddrar bland ens låtar så kan man välja en låt som startas när den man lyssnar på för tillfället spelats klart. Går det att spara playlisten i telefonen och börja på en ny, eller måste man spara den i iTunes för det?
Postad 22 August 2008 - 22:52
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag tänkte mer att man lyssnar på musik och bläddrar bland ens låtar så kan man välja en låt som startas när den man lyssnar på för tillfället spelats klart.
Går det att spara playlisten i telefonen och börja på en ny, eller måste man spara den i iTunes för det?
Går att spara i telen och börja på en ny:)
Postad 22 August 2008 - 23:11
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
Du kan inte ta brot operatörslåset genom "jailbreak" (än). Det som fungerar är att använda så kallade "turbosim", Smartsim, Rebelsim och vad de nu heter.
Super ! Tack ! Hittade denna sida http://www.any-network.com/ och beställde ett därifrån, någon som testat just den ?
Postad 23 August 2008 - 07:23
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Igår slog man till och köpte en Iphone 3g 16gb svart. Helt underbar telefon verkligen det bästa jag köpt känns det som!
Tyvärr verkar jag fått tag i ett exemplar utan 3g mottagning =/ Har bara edge hemma i lägenheten eller ibland 0-1 pinne 3g. Trist då jag har Tele2 3g modem till min dator och där har jag full pott jämt på mottagningen.
Nu gör det mig inte så mycket då jag ändå kör wlan hemma och jag litar på att Telia byter ut den ifall Apple inte fixar problemet. Batteriet drar ut snabbt också för man pillar ju på den här underbara leksaken exakt hela tiden och växlandet mellan 3g/edge hela tiden lär ju göra sitt också.
I övrigt så sjukt bra telefon
Postad 23 August 2008 - 10:22
Lindis.
-
Lindis.
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ignorera detta om programmet redan nämts i tråden:
En polare hittade en irc-klient på appstore igår, rooms heter den och den är väldigt basic. Man quittas när man går till huvudmenyn men man kan iaf logga in på vilken server man vill och skriva, läsa, sedan logga ut. Kostade sju spänn men kan nog komma till användning för många. Versionsnummer v0.5 tyder på att vidarutveckling är på gång.
Postad 23 August 2008 - 11:18
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Ignorera detta om programmet redan nämts i tråden:
En polare hittade en irc-klient på appstore igår, rooms heter den och den är väldigt basic. Man quittas när man går till huvudmenyn men man kan iaf logga in på vilken server man vill och skriva, läsa, sedan logga ut. Kostade sju spänn men kan nog komma till användning för många. Versionsnummer v0.5 tyder på att vidarutveckling är på gång.
Alla program quitas när man går till hemskärmen. Det är så iPhonen är konstruerad. En push tjänst skall komma i september (finns dock rykten som säger att det dröjer längre) som låter programdistributören att skicka ut meddelanden även om programmet är inaktivt.
Postad 23 August 2008 - 16:18
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Igår slog man till och köpte en Iphone 3g 16gb svart. Helt underbar telefon verkligen det bästa jag köpt känns det som! Tyvärr verkar jag fått tag i ett exemplar utan 3g mottagning =/ Har bara edge hemma i lägenheten eller ibland 0-1 pinne 3g. Trist då jag har Tele2 3g modem till min dator och där har jag full pott jämt på mottagningen. Nu gör det mig inte så mycket då jag ändå kör wlan hemma och jag litar på att Telia byter ut den ifall Apple inte fixar problemet. Batteriet drar ut snabbt också för man pillar ju på den här underbara leksaken exakt hela tiden och växlandet mellan 3g/edge hela tiden lär ju göra sitt också. I övrigt så sjukt bra telefon 
Läs igenom tråden så får du tips på hur du sparar in på batteriet. Sen så är din telefon knappast defekt. Får du bra /hyffsad 3G utomhus så är det inget fel på din iPhone. De flesta verkar ha samma problem. Antennen är för svag för att få mottagning innanför betongväggarna. Får se om det är något som mjukvara kan fixa eller nåt som vi alla får leva med. Apropå batteri. Körde bil idag och hade GPS:en igång hela tiden. Batteriet drog slut på 1 timme och 20 minuter. Känns som att en schysst kabel till cigarettutaget är prio om man skall använda GPS:en under hela bilvägen.
Postad 23 August 2008 - 16:25
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Vilket är det billigaste sättet att få tag på telefonen? Numera kan man ju "låsa upp" operatörslåset med rebel sim. Finns det tex någon som exporterar/importerar den från Schweiz?
Postad 23 August 2008 - 17:35
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Vilket är det billigaste sättet att få tag på telefonen? Numera kan man ju "låsa upp" operatörslåset med rebel sim. Finns det tex någon som exporterar/importerar den från Schweiz?
Jag har försökt genom en kompis i Geneve. Men de är (eller har i alla fall varit länge) slut i alla butiker där!
Postad 23 August 2008 - 23:19
Carlgren
-
Carlgren
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jaha nu har min kära Iphone 3G gått sönder
Den hittar ingen täckning alls och när jag ringde till kundtjänst sa dom att det är ett känt mjukvarufel, har även problem om man skriver sms att de laggar, samt att listen e vass och sticker upp någon mm på högersidan.. Hoppas att dom ger mig en ny telefon direkt så man slipper vänta 100år på en ny.
bara hålla tummarna nu och vanda upp till Telia butiken imon
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|