Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 10 April 2011 - 18:24
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Oops
Njaee tror faktiskt inte att det läggs ner.
Med intresse som de är nu så tror jag de behöver SF.
Mousasi vs Jardine.
Hur kunde inte Mousasi inte vinna ?
Ett mysterium..
Hade inte en tanke att Jardine ens skulle klara sig igenom rond 1
Redigerat av moparman, 10 April 2011 - 18:39.
Postad 10 April 2011 - 23:08
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Det kommer bli samma grej som med Pride, skillnaden nu är att SF har kontraktet med Showtime, när det löper ut så läggs det säkert ner. 
Du är inte bara jämtemot britter en små rasse, du är en spåkärring också
Postad 11 April 2011 - 08:35
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Sinnessjukt underhållande gala från SF! Wow!
Nick Diaz är fan snart om Anderson på min favoritlista, vilken jäkla fighter alltså! Det är som kommentatorerna sa, den ronden var ju bland de mest underhållande som visats. Herregud! Skönt att britten fick bita i gräset, precis som det ska vara. Men han är ju lätt den engelsmannen jag gillar mest, han är spektakulär som fasen.
Melendez såg farligt bra ut, snabbheten och klippet i nävarna var fantastiskt. Sätt honom mot Frankie snart så vi blir av med tråk-Edgar!
Aoki gjorde det jäkligt snyggt. Kul för JMMA att han vann.
Mousasi-fighten... Alltså bedömningskriterierna och domarna i amerikansk mma får mig att vilja kräkas! 2 strikes fick ju Jardine in på sina nedtagningar, och ändå får han oavgjort? Helt sjukt. Men visst, Mousasis tdd är ju på tok för dåligt. Hade dock ändå ronderna 9-9, 10-9, 10-9 så han borde vunnit tycker jag.
Till sist, Gus som kommentator:
Ta tillbaka Pat snarast!
Tycker fortfarande det är värre med Frank som expertkommentator. Hans key to the fight är så otroligt korkade. Vad menar han med att Mousasis chans är att ta fighten ner på marken? Jaja om man bortser från legenden så var det årets bästa gala, action med massa fighters som gav allt och inte försökte vinna på poäng. Nick Diaz är grym, han är en riktig fighter. Troligtvis den mest underhållande fightern i MMA. Enda chansen att slå honom är att hålla nere honom och vinna på poäng. Men det är inte lätt att hålla nere honom i 5 ronder, eftersom det inte finns en chans att han blir trött. Melendez är nummer 1 i 155 pounds. Fancypants var ganska korkad som gick för clinch och nedtagning, men det är å andra sidan det han gör i alla matcher. Hans standup är troligtvis sämre än Aokis. Snyggt av Aoki. Mousasi vann sin match mot Jardine. Hemskt att Jardine kan vinna rond 1 på några nedtagningar utan att göra något. Ganska självklart att Strikeforce bara fortsätter under Showtime-kontraktet och sedan slår dom ihop alla fighters med UFC. UFC behöver många fighters eftersom dom satsar på att etablera sig på fler platser i världen.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 11 April 2011 - 08:40.
Postad 11 April 2011 - 08:42
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Tycker fortfarande det är värre med Frank som expertkommentator. Hans key to the fight är så otroligt korkade. Vad menar han med att Mousasis chans är att ta fighten ner på marken?
Jaja om man bortser från legenden så var det årets bästa gala, action med massa fighters som gav allt och inte försökte vinna på poäng.
Nick Diaz är grym, han är en riktig fighter. Troligtvis den mest underhållande fightern i MMA. Enda chansen att slå honom är att hålla nere honom och vinna på poäng. Men det är inte lätt att hålla nere honom i 5 ronder, eftersom det inte finns en chans att han blir trött.
Melendez är nummer 1 i 155 pounds.
Fancypants var ganska korkad som gick för clinch och nedtagning, men det är å andra sidan det han gör i alla matcher. Hans standup är troligtvis sämre än Aokis. Snyggt av Aoki.
Mousasi vann sin match mot Jardine. Hemskt att Jardine kan vinna rond 1 på några nedtagningar utan att göra något.
Frank hade inte sin bästa dag igår, han hade oerhört dålig koll på vilka repriser det var som skulle visas t.ex. Men som jag sagt tidigare, jag gillar honom! Gus avskyr jag verkligen. Nästan lika mycket som jag hatar Ron Cruck (stavning?) i Inside MMA. Den mannen är vansinnigt dålig.
Postad 11 April 2011 - 10:12
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Fred2
Inte så säker på att SF tas upp av UFC ..
Vad skulle UFC tjäna på det ?
Behåller de SF så kan de ju köra SF galor och ha de som en plantskola för lovande fighters.
Och varför inte köra superfights ?
Å låta veteraner från UFC som ändå har stor publik gå ner tilll SF å möta hungriga killar..
Tycker jag låter mycket vettigare..
Tycker SF helt klart behövs.
Men vist,jag skulle inte bli förvånad om UFC la ner SF
Postad 13 April 2011 - 07:12
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
"Bevis" för hur horribelt Mousasi-domslutet var samt hur orimligt fixerade domarna i USA är vid nedtagningar (som inte ens leder till något): http://blog.fightmet...ightmetric.htmlSkrattretande!
Postad 13 April 2011 - 07:55
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nedtagningar som inte leder till nå tycker jag knappt ska räknas..
Iaf mycket mycket mindre än idag.
Sjukt som de är idag när man ser vissa desperat försöker få en nedtagning för att vända en rond..
Men Mousasi är ju pinsam.
Att han inte ens klarade av Jardine
Postad 13 April 2011 - 08:17
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
"Bevis" för hur horribelt Mousasi-domslutet var samt hur orimligt fixerade domarna i USA är vid nedtagningar (som inte ens leder till något):
http://blog.fightmet...ightmetric.html
Skrattretande!
Ja verkligen ett horribelt domslut. Jag satt och funderade på under matchen om domarna skulle kunna vara korkade nog att ge Jardine första ronden, man visste att risken fanns. Egentligen tycker jag att domarna har blivit bättre senaste åren på att inte ge värdelösa nedtagningar poäng, man måste i alla fall slå med några tjej-armbågar som brottare är smarta på att använda utan att behöva höja sin posture och riskera att släppa upp han under sig. Nick Diaz har ett underhållande "rant" före matchen i lördags, vissa grejer är helt vansinniga (som att han nästan vill slåss med Ariel Helwani) men hans åsikter om brottar-reglerna i UFC och att MMA håller på att utvecklas åt fel håll är helt rätt. Nick Diaz är riktigt oavsiktligt underhållande som Mayhem Miller brukar säga. Nick Utvecklar vad jag tycker om brottare, armbågar och dom inte så bra reglerna i UFC . nick diaz
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 13 April 2011 - 08:19.
Postad 13 April 2011 - 09:17
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Haha, fasen vad skön han är!
Kommentarerna om armbågarna och lnp-taktiken är 100 % rätt. Jag får ärligt erkänna att jag nuförtiden snabbspolar vissa killars fighter för att de är så j*vla tråkiga. Det gäller bla St Pierre och Fitch. Fitch har jag (förutom mot Penn) inte sett en hel fight med på evigheter. GSP sen Serra är dödligt tråkig. Spänningsmomentet är lite försvunnet för mig eftersom man med 100 % säkerhet kan vara säker på att fighten kommer gå tiden ut. Brottarreglerna i kombination med armbågarna är ju en stor anledning till det. GSP har ju egentligen alla förutsättningar att vara en riktig mördarmaskin, minst lika spektakulär som Anderson och Jones. Därför är det ju enormt trist att han kastar bort det på sin brottning och toppkontroll. Det får mig att vilja se honom riktigt brutalt knockad. Typ som när Franklin knockade Quarry.
Med detta menar jag givetvis inte att brottning är tråkigt, jag har själv brottats mycket fram tills ett par år sedan - men den här typen av brottning som bara går ut på att hindra motståndaren från att röra sig är hemsk och borde motarbetas.
Helwani tycker jag är en ganska trist intervjuare, han är så torr. Enda gången jag gillat honom var när han fick Hows taste my big pee pee-intervjun med Arlovski. Det var stor humor!
Postad 13 April 2011 - 10:48
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Såg lite skumt ut när Diaz vann mot Daley - såg ut som att Daley ramlade och typ knockade sig själv mot golvet (varefter han fick lite pisk till)?
Postad 13 April 2011 - 11:00
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
 Mja, han var ju lite groggy efter behandlingen precis innan och tappade väl balansen helt enkelt. Men visst, man fick ju lite Lesnar-vibbar av den sekvensen!
Postad 13 April 2011 - 11:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Shit vilken crybaby Nick är i intervjun i början..
Stackarn..
Men han har rätt i allt han säger om wrestling å regler.
Men de har vi ju varit eniga om här länge
Postad 13 April 2011 - 13:19
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Shit vilken crybaby Nick är i intervjun i början.. Stackarn..
Men han har rätt i allt han säger om wrestling å regler.
Men de har vi ju varit eniga om här länge 
Nick är riktigt rolig, är komedi så fort han öppnad munnen. Tom Dana tycker Nick är rolig. Spana in Dana efter 2.30 då han pratar om Diaz, haha. DW
Postad 13 April 2011 - 15:55
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Att han inte ens klarade av Jardine
Och Jardine tog väl matchen med rätt så kort varsel oxå...??
Postad 13 April 2011 - 17:19
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
8 dagar har jag för mig gått genom mitt huvud.
Postad 13 April 2011 - 19:54
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja, och tycker ni med handen på hjärtat att Jardine var värd segern? Kolla "den hårda faktan" som jag postade ovan, han blev galet utklassad - stående och på marken. Även första ronden förlorade han klart.
Postad 14 April 2011 - 17:44
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
När vi ändå är inne på roliga intervjuer med Nick Diaz http://www.youtube.c...h?v=tSAQK6y_EXw"Stockton motherfucker!" "Stockton son!"
Postad 14 April 2011 - 18:08
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Finns det någon svensk inom MMA? som är känd?
Postad 14 April 2011 - 19:31
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Finns det någon svensk inom MMA? som är känd?
Alexander Gustafsson är etablerad, kolla i honom! Ingen mer som kollar på TUF? Sjukt mycket white trash i år, tribaltatueringarna är mer frekventa än vanligt.
Postad 14 April 2011 - 19:44
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Alexander Gustafsson är etablerad, kolla i honom!
Ingen mer som kollar på TUF? Sjukt mycket white trash i år, tribaltatueringarna är mer frekventa än vanligt. 
Jotack... Blev väldigt nöjd med utgången av förra fighten kan jag säga. Orkar inte med så självgoda rövslickare som Len är. Fast man upphörs aldrig att förvånas över hur kass cardio de flesta verkar ha i TUF. Känns som att det kan bli lite mer konflikter mellan tränarna i Dos Santos läger faktiskt. Speciellt om Lew fortsätter i samma stil och inte får sin vilja igenom.
Postad 14 April 2011 - 21:48
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag gillar Lew! Men som jag sa tidigare så gillar jag faktiskt Lesnar här - hans inställning är beundransvärd.
Någon som såg St Pierre - Shields Primetime? Tycker det känns som fattigmans HBO, man fyller inte riktigt ut avsnitten fullt ut. Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men: KOM IGEN SHIELDS!
Lär väl tyvärr bli som GSP-Kos II, en jabbfest.
Postad 15 April 2011 - 08:09
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Tror JDS är för vänlig för att det ska bli några riktiga konflikter i hans läger, men vi får se =)
Tycker Len och de andra som gnäller över att någon hänger med andra laget bör fokusera mer på sig själve (vilket även Brock tyckte). Känns ju lite märkligt att direkt misstro sina lagkamrater...
Ännu tycker jag inte att TUF har levererat något riktigt (publikvänligt), som Birkanoff nämnde så verkar alla ha problem med cardion. Känns som om alla ha tagit slut innan tiden är ute hittills. Kan bero på pressen/rutinen?
Jag håller på GSP, Shields har jag svårt för dels pga hans stil och dels efter incidenten med Miller... Tror dock att matchen har god potential att få titeln "Årets sömnpiller" men vi får se vad som händer =D
Postad 15 April 2011 - 10:23
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Tror JDS är för vänlig för att det ska bli några riktiga konflikter i hans läger, men vi får se =)
Tycker Len och de andra som gnäller över att någon hänger med andra laget bör fokusera mer på sig själve (vilket även Brock tyckte). Känns ju lite märkligt att direkt misstro sina lagkamrater...
Ännu tycker jag inte att TUF har levererat något riktigt (publikvänligt), som Birkanoff nämnde så verkar alla ha problem med cardion. Känns som om alla ha tagit slut innan tiden är ute hittills. Kan bero på pressen/rutinen?
Jag håller på GSP, Shields har jag svårt för dels pga hans stil och dels efter incidenten med Miller... Tror dock att matchen har god potential att få titeln "Årets sömnpiller" men vi får se vad som händer =D
Så därför håller du på GSP?  Incidenten med Miller inträffade ju eftersom Miller kom in i buren och började tjafsa. Men självklart är Shields trist, men han gör vad han kan med det han har. Samma sak med Jon Fitch. GSP har alla fysiska vapen i världen men ligger bara på folk. Det gillar inte jag.
Postad 15 April 2011 - 10:41
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Alexander Gustafsson är etablerad, kolla i honom!
Ingen mer som kollar på TUF? Sjukt mycket white trash i år, tribaltatueringarna är mer frekventa än vanligt. 
Det skall jag göra!
Postad 15 April 2011 - 11:31
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Så därför håller du på GSP? 
Incidenten med Miller inträffade ju eftersom Miller kom in i buren och började tjafsa. Men självklart är Shields trist, men han gör vad han kan med det han har. Samma sak med Jon Fitch. GSP har alla fysiska vapen i världen men ligger bara på folk. Det gillar inte jag.
Huvudanledningen till att incidenten med Miller inträffade var att Cesar Gracie-camp är fylld med wannabe thugs/gangsters. Shields kommer i vilket fall som helst få väldigt svårt mot GSP. Det kommer vara en försiktig GSP som jabbar sig till en seger igen. Möjligtvis att han kommer ta ner Shields några gånger, Shields är ju bra i toppkontroll framför allt. Men GSP borde kunde undvika att hamna under Shields, vilket är Shields enda chans att vinna. Shields är bättre än GSP på grappling, men GSP är bättre på allt annat. Många pratar om att Shields tog ner Hendo, men Hendo svingar vilt och bryr sig inte om han blir nedtagen.
Postad 15 April 2011 - 11:38
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Dessutom hade ju Hendo problem med någon disk i ryggen (om det nu stämmer). Och Miller hade ju faktiskt Shields riktigt illa ute, så han är ju inte omöjlig på marken. Shields toppkontroll är ju bra, men frågan är om det räcker mot GSP även om han skulle komma dit?
Ja Diaz-bröderna är för härliga! Stockton 209 baby!
Postad 16 April 2011 - 14:11
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Dessutom hade ju Hendo problem med någon disk i ryggen (om det nu stämmer). Och Miller hade ju faktiskt Shields riktigt illa ute, så han är ju inte omöjlig på marken. Shields toppkontroll är ju bra, men frågan är om det räcker mot GSP även om han skulle komma dit?
Ja Diaz-bröderna är för härliga! Stockton 209 baby!
Ja Hendo var ju trött efter halva första ronden mot Shields och helt slut i början av andra ronden. Mot tex Rampage gick han 5 tuffa ronder med nedtagningar åt båda håll utan att bli direkt trött, så visst var han skadad mot Shields. GSP kommer spöa Shields ganska enkelt.
Postad 16 April 2011 - 16:08
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Jag brukar ha ganska bra kondis då jag går in och kör grapplingmatcher men det är som matcherna suger musten ur en på ett annat sätt, man blir spänd osv /: lär ju vara ännu värre för dom i huset (:
en från våran klubb var och såg senaste strikeforce och inte lite avis alls (; hade träffat daley(gillar inte han för 5 öre) men även cyborg mfl, måste åka dit o träna nångång i livet oxå!
Postad 18 April 2011 - 14:33
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag brukar ha ganska bra kondis då jag går in och kör grapplingmatcher men det är som matcherna suger musten ur en på ett annat sätt, man blir spänd osv /: lär ju vara ännu värre för dom i huset (:
en från våran klubb var och såg senaste strikeforce och inte lite avis alls (; hade träffat daley(gillar inte han för 5 öre) men även cyborg mfl, måste åka dit o träna nångång i livet oxå! 
Kul! Hade också gärna sett en SF-gala, dom är ju galet underhållande. Morsan är från LA och min moster bor i San Jose (ganska nära Cesar Gracies), har tänkt åka förbi och kolla någongång men det har aldrig blivit av. Har bara brottats så dom stryper väl skiten ur mig på 2 s.
Postad 21 April 2011 - 07:39
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Kul! Hade också gärna sett en SF-gala, dom är ju galet underhållande. Morsan är från LA och min moster bor i San Jose (ganska nära Cesar Gracies), har tänkt åka förbi och kolla någongång men det har aldrig blivit av. Har bara brottats så dom stryper väl skiten ur mig på 2 s. 
hehe tycker man ska köra ifall man har chansen !  ne tror du klarar dig ganska bra faktiskt, jag brukar ha ganska "lätt" att veta hur "bjj folk" rör sig och tänker men brottare har jag så jäkla svårt emot. Blir aldrig så kontrollerad som när jag kör emot brottare, dock har dom svårt att avsluta men jäklar vilken kontroll från topp!  tillägg. och ja jag kör fegstilen och släpar rumpan för jag vågar inte riskera att bli kastad(kasträdd som jag är) ;D
Redigerat av Unregistered276d62c1, 21 April 2011 - 07:40.
Postad 21 April 2011 - 08:15
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Tycker du ska åka dit och fråga Nick Diaz om han är rädd eller om han är en b*tch. Don't be scared Homie. Nick är rädd
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 21 April 2011 - 08:18.
Postad 21 April 2011 - 09:06
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
hehe tycker man ska köra ifall man har chansen !  ne tror du klarar dig ganska bra faktiskt, jag brukar ha ganska "lätt" att veta hur "bjj folk" rör sig och tänker men brottare har jag så jäkla svårt emot. Blir aldrig så kontrollerad som när jag kör emot brottare, dock har dom svårt att avsluta men jäklar vilken kontroll från topp! 
tillägg. och ja jag kör fegstilen och släpar rumpan för jag vågar inte riskera att bli kastad(kasträdd som jag är) ;D
Hehe, kontroll är ju en sak men om man bara rullar kan man ju inte göra ett skit mer än att kontrollera. Jag kan ju kontrollera en bjj-kille i all evighet (om jag ens klarar det alltså) men förr eller senare kommer han ju dra ut mig.  Tycker du ska åka dit och fråga Nick Diaz om han är rädd eller om han är en b*tch. Don't be scared Homie.
 Nick är rädd
Haha, ja det vore något! Men säger jag det så får slåss jag ju mot Nick, Nate, Gil och Shields som Mayhem fick göra  Nog för att jag är större till växten än dessa herrar, men jag tror nog att till och med lille Melendez skulle så mig halvt fördärvad! Alla thugzen samtidigt vore inte kul! Läste att på Sherdog Fitch kommer vara borta ett bra tag. Trist för honom. Vinnarna är ju fansen, nu slipper man Fitch i minst 6 månader. #Winning som Charlie Sheen skulle sagt.
Postad 21 April 2011 - 13:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Postad 21 April 2011 - 15:47
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Postad 28 April 2011 - 08:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Har ni gått under jorden ?
Närmar sig UFC helg och knäpptyst
GSP vinner lätt och jag håller tummarna för gammel randy vinner med hjälp av octagon control å några td i slutet av varje rond
Postad 28 April 2011 - 09:06
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Har ni gått under jorden ? Närmar sig UFC helg och knäpptyst
GSP vinner lätt och jag håller tummarna för gammel randy vinner med hjälp av octagon control å några td i slutet av varje rond 
Håller tummarna för Lyoto, tror snarare att han kommer ta ner Randy om han skulle vilja det. Lyoto vinner enkelt på poäng. Hoppas på Shields, men GSP kommer jabba sig till en rekordtråkig poängseger. Aldo-matchen blir skoj i alla fall, dominant seger för Aldo. MMA känns lite dött nu när UFC har dödat all konkurrens. Jag ser fortfarande fram emot Strikeforce tungvikts-turnering, med Overeem. Och det verkar ju som att Hendo ska gå match mot Fedor i sommar. Men annars ser jag mest fram emot Mosley-Pacman, ett riktigt bra fightcamp360-program igen.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 28 April 2011 - 09:07.
Postad 28 April 2011 - 10:24
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Diggar detta cardet som fan. Kommer bli en bra bakfylla må jag säga.
Hoppas innerligt att GSP kör en stand-up fight a la Tekken och tokknockar Shields. Hade varit skönt som fan, speciellt om det blir en liten back and forth fight.
Aldo vs Hominick har jag svårt att välja sida men jag tror att Aldo är för bra helt enkelt.
Gissar på TKO för Machida mot Couture. Såvida inte Randy får upp Machida mot stängslet. Då blir det decision.
En bra bakfylla som sagt.
Postad 28 April 2011 - 12:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Vore ju fint för Randy att avsluta sin karriär med vinst mot fjantdraken
Men tyvärr är de ju knappast troligt att det händer på nått spännande sätt..
Tror dock inte att det är omöjligt att Randy kan kontrollera Draken.
Att Randy blir nedplockad tror jag aldrig lär hända men vi får ju se
Känns som att Aldo lär vinna fast jag måste säga att jag inte sett mycket av nån av dem
Postad 28 April 2011 - 12:41
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Vore ju fint för Randy att avsluta sin karriär med vinst mot fjantdraken Men tyvärr är de ju knappast troligt att det händer på nått spännande sätt..
Tror dock inte att det är omöjligt att Randy kan kontrollera Draken. Att Randy blir nedplockad tror jag aldrig lär hända men vi får ju se 
Känns som att Aldo lär vinna fast jag måste säga att jag inte sett mycket av nån av dem
Man kan kanske tro att Lyoto inte är intresserad av nedtagning. Men han är smart och har tagit ner brottare tidigare, Tex Ortiz kunde inte ta ner honom men han kunde ta ner Tito. Randy har varit som sämst dom matcher där han har hamnat på rygg och det har hänt ett antal gånger.
Postad 28 April 2011 - 14:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ah hade ja glömt...Blir spännande att se
Postad 28 April 2011 - 18:35
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Kollat på senaste TUF?
Det var en hemsk fight att kolla på må jag säga. Tekniken och fotarbetet blev nog utskiten på dass innan match.
Och slagräddare kille än britten får man nog leta efter. Killen kunde lika gärna gjort en Kalib Starnes med tanke på hur ofta han vände ryggen till.
Boxning 101 typ.
För jävligt med Clays finger, men det verkade iaf glädja Brock.
Postad 01 May 2011 - 02:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Iiiiiiiiits tiiiiiime....
Ruggigt bra gala..
Säger bara Karate Kid
Redigerat av moparman, 01 May 2011 - 08:39.
Postad 01 May 2011 - 19:26
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Iiiiiiiiits tiiiiiime.... 
Ruggigt bra gala..
Säger bara Karate Kid 
Steven Seagall är kung helt enkelt. Synd att main event var ett sömnpiller utan dess like. Och svullnaden på Hominick var inte att leka med. Starkt som fan att han höll hela matchen.
Postad 01 May 2011 - 21:36
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Att GSP-Shields skulle bli sjukt tråkig match var ju ingen nyhet direkt. GSP "safe-ar" i varje match numera för han vill ju bli GOAT. Shields är bara så j-a grind-tråkig. GSPs timeade takedowns med 30 sekunder kvar av rond visar ju bara på hur värdelöst "10 point must" poängsystemet är och hur brottare gynnas med deras system att en takedown är värd mer än 30 lowkicks oavsett om man bara ligger i guard och grötar och får motståndarens brösthår mellan tänderna.
Ingen vågar svinga som don frye och takayama gjorde när det begav sig.
Men det kanske är bara jag som ser MMA mer som grym underhållning istället för gravallvarlig sport.
Fast Pablo Garca matchen... Jag trodde det bara var en tidsfråga innan matchen var slut av lowkicks, sen hoppar han in en triangel. Riktigt underhållande match!
Postad 01 May 2011 - 22:46
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Och svullnaden på Hominick var inte att leka med. Starkt som fan att han höll hela matchen.
Hohoho, jo, den var fin. Synd att han var lite kraftlös på slutet, annars hade han ju faktiskt kunnat knäcka honom... edit: Det var även starkt som fan av svullnaden att hålla kvar innehållet hela matchen...
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 01 May 2011 - 22:47.
Postad 02 May 2011 - 00:07
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det hade kunnat bli en riktigt splattereffekt om aldo spräckt svullnaden
Tror faktiskt att GSP hade slagit ut Shield om han inte slutat se på ett öga i rond 2 ..
Syntes ju sen att han hade problem med avståndsbedömmning så att klaga för mycket tycker jag är lite taskigt ändå.
Man hörde ju att gsp var bekymmrad mellan ronderna och coachen bara peppa på han å sa att de inte var nå.
Jag satt och hoppades att han inte skulle skada ögat,hade varit kul för coachen.
Men vist safar han överlag för mycket..
Han hade några väldigt fina lägen att avsluta,som efter headkicken men då står gsp bara stilla.
Postad 02 May 2011 - 12:24
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Hmmmm... http://www.youtube.c...player_embeddedJa jag satt faktiskt ett tag och önskade en armbåge till på Hominicks svulst mest för att få se vad som ville titta ut  Ganska sjuk sekvens när dem visar repris på armbågen som orsakade det hela. Till och med i slow motion så gick det snabbt för pannan att svälla. Pablo Garca ja. Hade 2 scenarion i huvudet under fighten, antingen att det skulle bli en tap out bara på grund av legkicks eller att Jabouin skulle följa upp en leg kick med vänsterkrok och sänka Garca. Så min haka träffade golvet när triangeln helt plötsligt slog till.
Postad 04 May 2011 - 15:54
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Satt verkligen och önskade att fågelskrämman skulle få sig en riktig pärla men så får han in en sån snygg hopp triangel!
Vart ganska paff faktiskt då jag tyckte han var ganska illa ute.
Aldo hade tur i sin match tyckte han blev totalt utboxad.
Och gjorde inte mycket nytta av sina nedtagningar fram till armbåden.
Och synd att Hominicks var så trött det sista då aldo inte ens klarade av att försvara sig.
Han låg ju bara på golvet och tog emot smäll på smäll.
Ruskigt kul gala dock men main matchen var ganska tråkig men det vägde ju dom andra matcherna upp med besked.
Postad 05 May 2011 - 07:38
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ok, I'm back boys! Har varit i Dubai i två veckor och är helt KÄR, vilket ställe. Kunde jag flytta dit så skulle jag göra det på en gång. Har varit i Kalifornien två gånger om året i nästan hela mitt liv (morsan är därifrån) och ser det som hemma nästan lika mycket som Sverige men det är ju rena skämtet jämfört med Dubai - fasen vad jag längtar tillbaka! Någon annan som varit där?
Nog om det och åter till fighten mellan två stentrista killar.
GSP kan dra åt h-e, killen får ju till och med Shields att verka underhållande! Han metod att gå på nedtagning precis innan rondslutet borde straffas med döden.
Shields boxning är verkligen horribelt ful, hans jabb är så risig att man nästan skrattar ihjäl sig och han rör sig som om han hade polio. Konstigt nog klarade han sig ganska hyfsat mot GSP som inte såg bra ut alls.
När Machida transparkade Randy skrek jag rakt ut av lycka, vilken spark!!! Jag har aldrig varit någon Randy-fantast heller, UFC:s snack om han är the greatest ever skrattar man ju åt när man tittar på hans record. Game over direkt för fan. 19-11 och GOAT?
Aldo tycker jag vinner 4 ronder.
Kollar precis som Fred på Fight Camp 360 nu, blir en kul fight i helgen. Håller på Shane (Big Bear!) även om han kommer få storstryk. Manny är alldeles för snabb för honom. Det känns lite B när det inte är HBO som producerar inför-programmen. (Dom slår dock UFC:s primetime och COuntdowns).
Det har varit ett härligt boxningsår so far, jag har tittat betydligt mer på boxning i år än mma och avståndet kommer nog bara växa. Finns många sköna fighter på gång. Wlad ska täppa till käften på engelsmannen och förhoppningsvis kommer Floyd tillbaka för en tune-up mot en southpaw inför Pac.
Postad 05 May 2011 - 11:51
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ok, I'm back boys! Har varit i Dubai i två veckor och är helt KÄR, vilket ställe. Kunde jag flytta dit så skulle jag göra det på en gång. Har varit i Kalifornien två gånger om året i nästan hela mitt liv (morsan är därifrån) och ser det som hemma nästan lika mycket som Sverige men det är ju rena skämtet jämfört med Dubai - fasen vad jag längtar tillbaka! Någon annan som varit där?
Nog om det och åter till fighten mellan två stentrista killar.
GSP kan dra åt h-e, killen får ju till och med Shields att verka underhållande! Han metod att gå på nedtagning precis innan rondslutet borde straffas med döden. Shields boxning är verkligen horribelt ful, hans jabb är så risig att man nästan skrattar ihjäl sig och han rör sig som om han hade polio. Konstigt nog klarade han sig ganska hyfsat mot GSP som inte såg bra ut alls.
När Machida transparkade Randy skrek jag rakt ut av lycka, vilken spark!!! Jag har aldrig varit någon Randy-fantast heller, UFC:s snack om han är the greatest ever skrattar man ju åt när man tittar på hans record. Game over direkt för fan. 19-11 och GOAT? 
Aldo tycker jag vinner 4 ronder.
Kollar precis som Fred på Fight Camp 360 nu, blir en kul fight i helgen. Håller på Shane (Big Bear!) även om han kommer få storstryk. Manny är alldeles för snabb för honom. Det känns lite B när det inte är HBO som producerar inför-programmen. (Dom slår dock UFC:s primetime och COuntdowns). Det har varit ett härligt boxningsår so far, jag har tittat betydligt mer på boxning i år än mma och avståndet kommer nog bara växa. Finns många sköna fighter på gång. Wlad ska täppa till käften på engelsmannen och förhoppningsvis kommer Floyd tillbaka för en tune-up mot en southpaw inför Pac.
Ja jag var riktigt förvånad över hur bra Shields klarade sig mot GSP i standup. Taktiken med nedtagning precis före rondslut borde resultera i rondförlust istället. Jag tycker trots det att med reglerna borde GSP ha vunnit alla ronder, jag blev förvånad över att 2 domare hade bara 48-47 till GSP. Shields ser bedrövlig ut i standup, han åkte ju nästan på stryk i bully beatdown i standup-ronden så det var svagt av GSP att inte kunna prestera mer. Jag håller med om att det ser ut som om det är något fel på Shields när han boxas. Håller med om att Aldo vann 4 ronder och var bara lite hotad i sista ronden. Aldo måste ha haft problem med cutten för han såg trött ut redan efter rond 1. Karatesparken var grym. Machida är rätt man att slå Jones, vi får väl se om UFC vågar ge honom chansen. Hur nära var det att Randy tog ner Machida, ni som trodde på det? Bendo gillar jag, och segern var rättvis. Jag brukar väldigt sällan spela på MMA, men kunde inte låta bli 2 ggr pengarna på Bendo som jag trodde var garanterade pengar. Ja boxning och den signade Hendo-Fedor matchen är det som gäller. Fattar inte hur man kan hålla på Pacmans motståndare, även om det kan vara skoj att hålla på underdogen. Mosley är ju i och för sig väldigt sympatisk.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|