Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 november 2009 - 11:57

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Den här tråden har jag följt med stort intresse då jag hoppades att N900 skulle kunna uppfylla mina krav och min N95:a sjunger på sista versen. Jag behöver en telefon som funkar med Exchange, internet, GPS och självklart att ringa om SMS:a med. Den borde ha möjligheter att köra applikationer direkt från mobilen som gör att vi kan koppla oss mot maskiner och avläsa driftvärden.

Hade en N97:a i två månader som bara blev en stor besvikelse så jag gick tillbaka till en N95 8 GB och begärde att få häva köpet av N97:an. Jag har sen på tre månader inte fått besked om vad reklamationen kommer att resultera i. En gång kom telefonen tillbaka till servicestället utan att felen var åtgärdade, så de fick returnera den direkt med vändande post till Nokia igen.
Jag vägrar helt att ta tillbaka den. Den fungerar ju inte, och det är inte programvaran utan hårdvaran som det är fel på. Vår återförsäljare har reklamerat alla de N97:or de sålt, och har stoppat vidare försäljning, det säger ju en hel del...

Mitt förtroende för Nokia, i och med de undermåliga funktionerna hos N97: an, blev lite naggat i kanten. Hur man sen hittills hanterat reklamationen har ytterligare förbrukat förtroende för dem.
Ska det verkligen ta månader innan man reparerar eller hör av sig till slutkunden?

På mitt företag har köpt Nokia sen början av 90 talet. Det är både för administrationen, säljarna och mina tekniker som ambulerar ute hos kund. Totalt handlar det om några hundratal telefoner de senaste 20 åren. Vi jobbar både inom tätbebyggt område och en hel del ute på landsorten.

Förr hade vi Telia som operatör och sen några år tillbaka nyttjar vi Tele 2. Vi har provat Telenor vilka hade för dålig täckning sen har mina barn Tre och de har inte ens kontakt med nätet i hemmet som ligger knappt en mil utanför den större ort där vi bor. Tre som operator för mitt företag är helt uteslutet, ingen av mina företagarvänner använder heller Tre i tjänsten.

Om man nu försenar releasen av N900 för att ta hänsyn till en operatör som Tre som jag inte upplever som ett naturligt val för företagare tror jag man gör ett misstag.

En stor kundkategori för N900 i och med prislappen borde vara just företagare, och för min del sjönk just Nokias förtroende till en ny lägstanivå.

Jag börjar fundera i andra banor helt enkelt.

Postad 12 november 2009 - 11:58

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0

Från Nokias kundservice:
Nokia N900 började att skeppas ut i tisdags. När den kommer till sverige vet vi dessvärre inte än då det är många länder som ska få telefonen skeppade till sig.

Vi väntar just nu på svar från ledningen om telefonen ska släppas utan att den kommer att fungera med 3:s simkort eller om Nokia väljer att vänta med att släppa den tills det är löst så att man kan använda 3:s simkort i den. Vi beklagar men tyvärr kan vi ej besvara på er fråga då vi väntar på svar från ledningen angående releasen.

Nja nog borde dom kunna ta reda på när den kommer till sverige! Så nokia har ingen koll på vart och när deras grejor skicka och till var? Som sagt man måste om man lägger ner lite tid kunna ta reda på det (alltså Nokia shop).

Postad 12 november 2009 - 12:00

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Nu är det nästan lite komiskt, när "3" börjar få skit för det här och sparkar tillbaka allt på Nokia!

Postad 12 november 2009 - 12:53

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Nu körs apt-get update på min Arch maskin. I maemo 5 sdk då. Dessutom över 3 mobila bredband :P
En häftig detalj som jag la märke till under uppdateringen är ju att maemo använder pulseaudio. Undra om några andra mobiler använder en så komplex ljudserver?

Postad 12 november 2009 - 12:53

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Har nu efter 2 dygn fått detta svar på min förfrågan:

Hej,

Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Vi på Teknisk Support har ingen möjlighet att på något sätt redigera din order,

:P

Vad i hela friden..
Redigera ordern? Teknisk Support?

Postad 12 november 2009 - 12:56

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
en intressant iaktagelse:

om detta stämmer

Från Nokias kundservice:
Nokia N900 började att skeppas ut i tisdags. När den kommer till sverige vet vi dessvärre inte än då det är många länder som ska få telefonen skeppade till sig.

Vi väntar just nu på svar från ledningen om telefonen ska släppas utan att den kommer att fungera med 3:s simkort eller om Nokia väljer att vänta med att släppa den tills det är löst så att man kan använda 3:s simkort i den. Vi beklagar men tyvärr kan vi ej besvara på er fråga då vi väntar på svar från ledningen angående releasen.

att de håller på ta beslut om den ska släppas i sverige, så kommer det nog ta tid från JA till hem till oss:)

Postad 12 november 2009 - 12:56

diterham32
  • diterham32
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Även om jag inte är 3 kund tycker jag inte de har skulden utan all skuld ligger på Nokia för förseningen. Är inte någon nyhet angående simkorten. 3 har de kunder som betalar mest i månaden. 3 har flera exklusiva titlar modeller ifrån SE och kanske ska vara glada att N900 inte är en exklusiv titel till 3. Ska bli min första Nokia på många år men vet inte hur länge till jag väntar.

Postad 12 november 2009 - 13:02

kurt4n
  • kurt4n
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hittade den interljuvade produktchefens twitter:

http://twitter.com/klasstrom

Han verkar då trivas med sin N900:a.
Men vi som förbeställt är ju bara "Svenssons" med
alla tummar mitt i handen.

Det måste vara bäst att skydda oss mot den nya
leksak (och själv kunna vara exklusiv och intressant
ett tag till).

Grr... Han behövde tydligen inte vänta själv i alla fall, bah.

Postad 12 november 2009 - 13:06

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Även om jag inte är 3 kund tycker jag inte de har skulden utan all skuld ligger på Nokia för förseningen. Är inte någon nyhet angående simkorten. 3 har de kunder som betalar mest i månaden. 3 har flera exklusiva titlar modeller ifrån SE och kanske ska vara glada att N900 inte är en exklusiv titel till 3. Ska bli min första Nokia på många år men vet inte hur länge till jag väntar.

3 ska ha skit för att dom använder ickestandard simkort.

Postad 12 november 2009 - 13:09

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Har nu bett dem vidarebefordra min tydliga frågeställning till någon som är i position att ge mig ett svar..

Postad 12 november 2009 - 13:16

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Angående beslutångesten på Nokia

Gissningsvis har de bestämt sig före 15:00 i morgon när Nokia skall vara med på Chatt på Mobil.se
Dessutom är nog "3" inte så glada på Nokia efter alla påhopp och spydd galla de fått på sig.

Hade de varit lite smidiga, kunde de ha funderat lite innan Klas Ström på Nokia gick ut i Mobil.se och sade att de "nog" skulle skjuta på leveranser här i Sverige (för oss intelligensbefriade "Svenssons" som behöver ledning och bättre användarupplevelser än andra Europeer och inte heller kan avgöra själva om vi måste stoppa in Sim-kort för "3").

Glöm inte chatten morgon nu (om ni inte gett upp helt och bestämt er för något icke Nokia redan)

Postad 12 november 2009 - 13:19

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Har nu bett dem vidarebefordra min tydliga frågeställning till någon som är i position att ge mig ett svar..

Vad har du frågat dem om?

Postad 12 november 2009 - 13:26

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Vad har du frågat dem om?

Frågeställningen jag skickade till shop.nokia.se i måndags i sin helhet:

Hej!

Jag har en N900 förhandsbeställd hos Er sedan mitten av Oktober (Ordernr X).
Jag vill säkerställa att ni skickar mitt exemplar av N900 omgående, _utan_ uppdateringen för 3:s SIM-kort.

Enligt ett uttalade från Klas Ström i en artikel publicerad på mobil.se idag* så kommer Nokia Sverige hålla på leveranserna av N900 p.g.a. att programvaran i N900 vid leverans från fabrik ännu inte har stöd för 3:s SIM-kort.**

Vissa har enligt uppgift ringt till Er på shop.nokia.se och fått till svar att Ni _inte_ kommer att hålla på N900. Jag vill få bekräftat att mitt exemplar skickas direkt _utan_ denna uppdatering.

* http://www.mobil.se/...130156-421.html
** Bug 5315, 3 Mobile SIM card rejected: https://bugs.maemo.o...bug.cgi?id=5315]

Postad 12 november 2009 - 13:35

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Avbokade min beställning. N900 känns inte lika kul längre, nöter på min htc hero ett tag till o väntar in en htc hd2 med android i stället.

Postad 12 november 2009 - 13:52

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Avbokade min beställning. N900 känns inte lika kul längre, nöter på min htc hero ett tag till o väntar in en htc hd2 med android i stället.

Det blir nog fler som gör som du om det blir ytterligare förseningar till Sverige. Jag avvaktar ett definitivt svar från Nokia först. Blir det negativt så ser jag mig också om efter andra alternativ. :P

Postad 12 november 2009 - 13:54

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Fast i själva verket är även deras kort standardiserade*, bara i en nyare variant än de gamla som Nokia/Maemo missade att ta hänsyn till i utvecklingen.

* http://en.wikipedia....Identity_Module

Postad 12 november 2009 - 13:55

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Lägg av... *suck* USIM är en standard sedan länge, det är Nokia som skall ha skit som inte har implementerat det i sin senaste telefon när dom har det i alla andra...

Postad 12 november 2009 - 13:59

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Ju längre tystnad från de svenska kostymerna på Nokia om 900:an, ju större chans till avhopp från oss entusiaster.

Man borde tänka på att vi entusiaster/nerdar påverkar rätt många "Svenssons"......

Postad 12 november 2009 - 14:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
klarar ni inte att vänta nån vecka är de ju bara ni köper en sämre telefon....finns ju inget alternativ...och lär inte dyka upp nån bättre på minst 3 månader :-)

Postad 12 november 2009 - 14:16

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

klarar ni inte att vänta nån vecka är de ju bara ni köper en sämre telefon....finns ju inget alternativ...och lär inte dyka upp nån bättre på minst 3 månader :-)

Jag har full förståelse för de som väljer att avbeställa. De är inte ensamma.
Vi konsumenter kan med våra slantar tala om för företag vad vi tycker. Inte bara om företagens produkter, utan även hur företagen agerar.

Postad 12 november 2009 - 14:19

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Inte kul att vänta, det tycker inte jag heller...men den som väntar på något gott...:P

Såvitt jag vet är det inget på väg ut som kan matcha N900 så jag väntar hellre in den. Vad är alternativet om man ska köpa något annat innan den släpps?
Vad är alternativet inom de 3 närmaste månaderna som kan matcha?

Var förresten in på Telia Kungsgatan, Telenor Kungsgatan och Phonehouse Kungsgatan igår och på Telia Fältöversten, Phonehouse Fältöversten och Telenor Östermalmstorg idag...ingen hade några besked eller preliminära leveransdatum.
Telia Fältöversten säljaren sa att de hade ett "program" där kommande telefoner som är på gång inom ett par veckor dök upp..men ingen N900 där inte. Dock skulle de ju få in den, så mycket kunde han säga iaf...

Vet ju redan var 3 har sagt men tänkte kolla vad de sa i butik igår på Kungsgatan, men det var så mycket folk så jag orkade inte vänta. De hade mest troligt sagt v51 eller att de inte har något datum iaf.

Postad 12 november 2009 - 14:20

malavan
  • malavan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Asso det är inte tre veckor som är saken här,varför måste sverige ha den förseningen i hela världen och sen vill dem ha pengar också.
Lol inte mina.

Postad 12 november 2009 - 14:25

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Är det någon fler som fått mailet från Nokia (registrering på maemo.nokia.com) som talar om att N900 kommit? Jag har fortfarande inte fått något. :P

Postad 12 november 2009 - 14:27

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hade väl varit bra konstigt om du kunde köra på ett annat nät än Tre's med en Tre-telefon??? WLAN ok, men det låter ju som telefonbugg och inget som du kan anklaga Tre för.

Stämmer knappast, jag har kört Tre's modem i olika routers utan problem, dock ingen DLink, kanske är DLink du skall skylla på? Dessutom vad skall du med n-draft till ett 3G-modem till, du kommer ändå inte upp i sådana hastigheter med 3G.

Nämen exakt det!! Vi (TRE's kundtjänst och Jag) la in en bogus anslutning som telefonen INTE kan ansluta till för att testa. Med den inställningen vet vi ju att den endast kan ansluta med w-lan och icke sa nicke! Nu har jag en fast avgift för internet hos tre så på det ekonomiska planet bekymrar mig det inte, men tänk om man sitter och tror att man surfar via w-lanet som man är ansluten till så får man kalas räkningen från tre sen hehe.. Mig störde det mest därför det gjorde att jag inte kunde använda mobilen när TRE's nät försvinner titt som tätt. Det glädjer mig att läsa att det finns användare som faktiskt har fungerande TRE-abonnemang. Jag bor i skåne, kanske är därför?

Ang. buggen med w-lanet så är det TRE's programvara som orsakar den och inte Sony Ericsson!

VARFÖR JAG BEHÖVER draft n ???? Därför jag vill göra mer än att surfa! Mina datorer är anslutna i nätverk och har dessutom en NAS-disk! Kollar man på högupplöst film mm vill man att det ska flyta och det gör det inte med g !

Om TRE-modemet funkar på andra routrar är det ju najs! Men låter ju jätte konstigt i mina öron som fått till svar från tre att deras modem endast funkar i deras router eftersom modemet kräver någon programvara som bara finns i just DERAS router. PM.a mig gärna hur du fått detta att funka!

Även om telefonoperatören TRE är väldigt relevant för Nokia n900 framgång just nu så handlar INTE tråden om detta ju!!

Tror det är dax att glida in på Maemos potential exempelvis! Någon som hittat någon RIKTIGT häftig app t.ex?

Btw.. Telia och Tele2 har haft bästa 3G nätet 2år i rad!
http://www.nyteknik....rticle38331.ece

Postad 12 november 2009 - 14:28

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Satt och kollade på progarmmen som finns att ladda ner till N900.
Hittade en FM radio. Det pratades innan om att den inte skulle finnas med direkt när telefonen släpptes, nu har i alla fall något fixat det.
Någon som har koll på hur det går med MMS?

Postad 12 november 2009 - 14:37

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Inte kul att vänta, det tycker inte jag heller...men den som väntar på något gott...:P

.. får alltid vänta för länge.. B)

Ett citat från Two and a Half Men:
Charlie: "I'm making myself crazy over nothing."
Rose: "I do that all the time. It's a great way to fill up a slow weekend."

Postad 12 november 2009 - 14:40

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Hej! Är det någon som är insatt i hur bra n900 kommer vara till spel. Jag gillar bl.a assasins creed och vill spela det. har förstått att man kan ha lixom något app eller något för att köra som om det var annat os? Krävs det att ubisoft släpper till maemo 5 eller går det att fejka att ens n900 kör symbian t.ex ?

Postad 12 november 2009 - 14:42

uffe larsson
  • uffe larsson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
La in en order på Expansys.fi idag bara som gardering - dom är optimister :P

Remaining to be shipped:
Item												Qty Ordered	Qty Remaining	Status
Nokia N900 Media Tablet (EU, QWERTY)	1			 1					Estimated 3 Days

Verkar som att all info pullas från .uk --- så jag tror väl inte alltför mycket på deras beräkning.

Postad 12 november 2009 - 14:50

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Saker som vi måste försöka få svar från Svenska Nokia är:

1. Är det SENAST V49 som telefonerna skickas inom sverige till oss som förbeställt från Nokia?
Dvs har man lagt dem på hyllan här i Sverige i inväntan på ny firmware?

2. Eller är V49 då utvecklings och kvalitetsavdelningarna släppt iväg binären till fabriken i Korea?

3. Om det är alt. 2 ovan: Hur kan Svenska Nokia garantera att fabriken i Korea kan köra ut en SWE/FIN-batch på en gång (dvs med Finland/Svenskt tangentbord) och hur lång tid tar transporten till Sverige med eventuella ompackningar i Europas centrallager? Dvs vilket år kommer den till oss?

Om vi inte har svar på ovanstående innan Mobil.se's chatt kl 15 i morgon, bör vi försöka få svaren där!

Har inte jag svar på ovanstående i morgon kväll (eller sen leverans enlig variant 3), blir det största sannolikhet Android för mig och Godbye Nokia!!

Postad 12 november 2009 - 15:15

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Satt och kollade på progarmmen som finns att ladda ner till N900.
Hittade en FM radio. Det pratades innan om att den inte skulle finnas med direkt när telefonen släpptes, nu har i alla fall något fixat det.

Ja, FM-radion är en av funktionerna jag ser fram emot.

Finns en tråd på maemo.org för de som är intresserade:
http://talk.maemo.or...ead.php?t=32339

Och själva programmet, fmradio, finns här:
http://maemo.nokia.c...ations/fmradio/

Postad 12 november 2009 - 15:35

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag släpper min ilska och slutar spamma här nu ända tills i morgon eftermiddag.

För nu hoppas jag att Nokia Sverige tar sitt förnuft till fånga!

Dessutom har jag fått en liten liten indikation om att det kan se bra ut igen :P
Eftersom jag inte vet om jag kan eller får citera så skriver jag bara att det verkar se bra ut igen...

Postad 12 november 2009 - 15:47

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Dessutom har jag fått en liten liten indikation om att det kan se bra ut igen :P
Eftersom jag inte vet om jag kan eller får citera så skriver jag bara att det verkar se bra ut igen...

Vaaa? Dela med dig NU!!

Postad 12 november 2009 - 16:26

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Svar från klas:
"Hej ,

Vi har beslutat att säljstarta N900 i Sverige senare i år på 1.1 mjukvaran.

Beslutet grundar sig på att vi vill ha en större volym tillgänglig på N900 vid säljstart samt att alla konsumenter
får en bra upplevelse första gången de använder produkten. Även de konsumenter som inte vet vilken typ av SIM kort dom har.
Detta kan vi inte garantera om vi släpper den nu.

N900 1.1 mjukvaran ligger nära i tiden vilket vi också tagit i beaktning.

Ber dig hålla kontakten med shoppen för att få mer information om exakta leveransdatum framöver.

Mvh,
Klas"

Postad 12 november 2009 - 16:32

kurt4n
  • kurt4n
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Svar från klas:
"Hej ,

Beslutet grundar sig på att vi vill ha en större volym tillgänglig på N900 vid säljstart samt att alla konsumenter
får en bra upplevelse första gången de använder produkten. Även de konsumenter som inte vet vilken typ av SIM kort dom har.

Ber dig hålla kontakten med shoppen för att få mer information om exakta leveransdatum framöver.

Mvh,
Klas"

Fick också detta för nån minut sen.. Tack för det lixom ?
Konsumenter som inte ens vet om att de har 3 eller ej bör nog inte ens köpa en sånhär telefon så det är ju bara en massiv dumförklaring. Tvi.

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Skicka ett PM! B)

diterham32
  • diterham32
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
[quote name='NisseGurra' date='Nov 12 2009, 16:26 ' post='2654675']
Svar från klas:
"Hej ,

Mvh,
Klas"

Är det bara Sverige är det riktigt illa. Ge oss bara en datum!!!

Postad 12 november 2009 - 16:39

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Saxat ur Nokia Sveriges pressmeddelande från 2009-08-27:

"Nokia N900 har utvecklats från Nokias tidigare generation av Internet Tablets och breddar urvalet för teknikentusiaster som uppskattar möjligheten att göra flera saker samtidigt och använda internet som de skulle göra på sin dator."

Postad 12 november 2009 - 16:41

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Svar från klas:
"Hej ,

Mvh,
Klas"

Jag fick det också! 2010 med andra ord. Snacka om idioti. Om Nokia hade varit lite förutseende hade problemet med 3's SIM-kort redan varit löst. Nu kommer Nokia förlora en hel del pengar på grund av utebliven julhandel och deras anseende sjunker rejält vad gäller kommunikation, kundvård och pålitlighet. Bra jobbat, Nokia! :P

Redigerat av lostsoul, 12 november 2009 - 17:31.

Postad 12 november 2009 - 16:55

kurt4n
  • kurt4n
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag drog iväg ett snabbt svar på det tidigare mailet och frågade argt om "Tror du att folk som har 3-abbonemang inte är medvetna om det eller? " osv.. fick detta svaret ganska direkt efteråt:

Hej Oskar,

Det handlar verkligen inte om det utan som jag skrev nedan att vi inte kan garantera att alla som får en N900 i sin hand via olika butiker kan använda den. Det handlar inte om de vet vilken operatör de har, givetvis vet de det. Det finns olika typer av SIM kort hos operatörerna, vi på Nokia kan inte garantera att de säljs till konsument med SIM kort som stödjs i 1.0 mjukvaran. Dessutom vill vi ha en större volym tillgänglig innan vi börjar sälja den. Det är egentligen inget konstigt att volymer och produkter kommer till olika marknader olika tillfällen men ja visst är det tråkigt för alla som har väntat länge. Vi pratar som tur är inte om alltför lång tid.

Mvh,

Klas

Lite cred ska han ha för att svara tycker jag allt.. :]

Postad 12 november 2009 - 17:12

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Btw.. Telia och Tele2 har haft bästa 3G nätet 2år i rad!
http://www.nyteknik....rticle38331.ece

Ett stort grattis till din upptäckt!
Själva artikeln du länkade till är publicerad 1 december 2005.

Telia och Tele2 har bästa 3G-nätet
Av: Lars Anders Karlberg
Publicerad 1 december 2005 12:17

Nu är det 2009 har jag för mig...

Redigerat av crest, 12 november 2009 - 17:12.

Postad 12 november 2009 - 17:12

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Jag säger upp min beställning. Tack för ett svar ändå klas(om du läser det här). eller jag väntar till efter chatten imorgon, förresten.

Postad 12 november 2009 - 17:20

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Ha ha ha...starkt jobbat PG..:P

Postad 12 november 2009 - 17:28

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hehe Där fick du mig allt!!! Hehe dunder tabbe. eftersom jag vet att TRE inte har bästa nätet blev jag inte förvånad över artikeln.

Vi tar denna länken då..
http://www.dn.se/eko...bandet-1.924210

Tror frågan gällde ett uttalande ang att Tele2 och Telia var skit utan täckning bara TRE rulade planeten.. eller något i den stilen..

Postad 12 november 2009 - 17:28

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jaha. Det var det..
Jag fick samma klipp-och-klistra-svar från "Head of Portfolio Management, Nordic" jag också för runt en timme sedan..

Nu är jag bara less..

Postad 12 november 2009 - 17:32

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Denna tråd är fylld med komik... och otrooooooligt tålamodsfattiga människor! :P

Postad 12 november 2009 - 17:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Heheh...Jooo de är lite roligt...

Nån vecka hit eller dit är väl inte jordens undergång..

Postad 12 november 2009 - 17:40

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Denna tråd är fylld med komik... och otrooooooligt tålamodsfattiga människor! :P

U BET! Jag har inget tålamod och det är jag stolt över. däremot hinner jag köpa mycket ny teknik och förbruka den innan något nytt roligt dyker upp som man måste testa. är ju inget kul att vänta mellan 1 och 2 månader till när man redan väntat länge och övriga EU kan skaffa nallen. Jag ska försöka med nokia finland eller försöka smugla en via komplett. (men säg inte det till någon)

Postad 12 november 2009 - 17:46

Pooot
  • Pooot
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag kan lika gärna vänta, det är inte det som stör mig.
Det känns bara så otroligt irriterande att just vi, Sverige, skulle behöva vänta. För att 3s simkort ska fungera. Helt otroligt.
3 finns i fler länder men där har det inte varit något prat om detta alls vilket känns, ja, heldumt.

Hur som helst, jag tror och hoppas vi kommer få våra telefoner samtidigt som övriga världen trots allt, hoppet är ju det sista som lämnar en ;)

Postad 12 november 2009 - 17:51

Unregistered15ba78f4
  • Unregistered15ba78f4
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har också fått samma BS mail från klas..
Svarade enligt följande:

Hej igen Klas

Eftersom jag har varken tre eller problem med linux som operativsystem så tycker jag att man borde ha möjligheten att få maila in och bekräfta att ni ska skicka mobilen från nokia shop!
Funderar verkligen på att avbeställa och importera en mobil själv, jag som många andra inser att om ni spekulerar i veckan 49 så kommer vi kanske med lite tur ha mobilen i början av januari.

Ditt argument om att bra upplevelse första gången är ju bara BS, telefonen riktas mot powerusers, testat köra linux nån gång? Man kommer snabbt över att vissa saker inte funkar som de ska men de fixas så småningom osv.

Sen håller inte ditt argument eftersom telefonen verkar ska laneras i de övriga länderna som har problem med 3s simkort, väldigt konstigt tycker alla som sitter i minhembio tråden och diskuterar ditt agerande, du kanske skulle ta en titt på vad folk som tänker köpa telefonen i sverige säger https://www.minhembi...howtopic=240785 jag anser att över 155 tusen sidvisningar säger sitt.

Som många andra så funderar jag på att avbeställa, tyvär kan man inte hålla det man lovar så ska man inte sysla med sånt. Ni på nokia verkar ju verkligen inte göra det, iaf så har ni på svenska nokia väldigt skumm syn på era kunder iaf!

PS nästa gång kan du ju faktiskt skriva ett mail som inte alla får. För du svarade ju inte riktigt på mina frågor.

Mvh

Postad 12 november 2009 - 18:00

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Även jag fick nu svaret
"Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Du har kontaktat Nokia Teknisk Support, vi har tyvärr ingen möjlighet att redigera din order."

Min fråga var när de tänkte leverera N900.
Vem har pratat om att redigera ordern?
Svaret var ju komiskt om inte annat.
Är de något automatsvar de har när de inte kan svara korrekt på frågan?

Redigerat av MagnusBio, 12 november 2009 - 18:03.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.