![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 27 november 2010 - 14:41
Postad 27 november 2010 - 14:47
Bilens yttre kan ta skador men även inre, dvs. skadorna påverkar även hur bilen körs.Föresten vad händer med skadorna på bilen. Lagas dom automatiskt efter ett race eller måste man betala för att laga bilen?
Du måste själv reparera skadorna, ju dyrare bil desto dyrare det blir att reparera bilen. Tror dock du måste nå en viss level för att skadorna ska vara avancerade.
Ovanstående info gäller GT läget, vet ej om det gäller Arcade läget.
Postad 27 november 2010 - 14:52
Med bra inställningar tror jag du menar att göra det svårare? Tex. stänga av traction control, skid recovery mm.Hur pass bilkunnig måste man vara för att göra bra inställningar?
Tror inte du behöver vara "bilkunnig" men du måste däremot köra bra med din ratt och ha vant dig vid den.
Om du dock menar hur du konfigurerar och trimmar din bil i Tuning Shop så rekommenderar jag att läsa boken Apex. Den är grymt bra och förklarar när, hur och varför du ska göra vissa saker med bilen. Har du inte Apex så är det sunt förnuft som gäller. Bilar med überprestanda beter sig inte så bra i kurvor, de har en tendens att slira och snurra runt och man inte kan hantera bilen på ett korrekt sätt. Så det gäller inte bara att ösa på med hästkrafter.
Redigerat av King D, 27 november 2010 - 14:54.
Postad 27 november 2010 - 14:56
Föresten vad händer med skadorna på bilen. Lagas dom automatiskt efter ett race eller måste man betala för att laga bilen?
gå in på Gt auto, dvs där du byter olja o tvättar bilen. så har du en ikon för motor och en ikon för karossen..det kostar endel slantar ibland att laga.
Postad 27 november 2010 - 15:05
Det händer alltid på samma ställa när man kör World Championship oavsett bil.
Postad 27 november 2010 - 15:06
Med bra inställningar tror jag du menar att göra det svårare? Tex. stänga av traction control, skid recovery mm.
Tror inte du behöver vara "bilkunnig" men du måste däremot köra bra med din ratt och ha vant dig vid den.
Om du dock menar hur du konfigurerar och trimmar din bil i Tuning Shop så rekommenderar jag att läsa boken Apex. Den är grymt bra och förklarar när, hur och varför du ska göra vissa saker med bilen. Har du inte Apex så är det sunt förnuft som gäller. Bilar med überprestanda beter sig inte så bra i kurvor, de har en tendens att slira och snurra runt och man inte kan hantera bilen på ett korrekt sätt. Så det gäller inte bara att ösa på med hästkrafter.
tror han menar inställningar för fjädringen och hjulvinklar och bromsar och växellådan och ditten och datten
Postad 27 november 2010 - 15:22
tror han menar inställningar för fjädringen och hjulvinklar och bromsar och växellådan och ditten och datten
Det är just därför det är en bra idé att köpa åtminstone Collector's Edition där boken Apex medföljer. Väldigt mycket info i den.
Redigerat av King D, 27 november 2010 - 15:23.
Postad 27 november 2010 - 15:25
Absolut! Alla tre tävlingsformer är riktigt utmanande och det krävs en hel del av föraren, men speciellt Gocart och Rally tycker jag är bland det roligaste i spelet.Vad är det för fel på dom? Tycker de tre är riktigt bra gjorda,
Här kommer bilderna på Signature Edition-utgåvan som jag utlovade.
Själva lådan som allt bilgodis ligger i är gjord av metall och känns väldigt robust, hållbar och inte minst lyxig. Det räcker att man ser lådan så förstår man att det här är en utgåva som andas kvalitet. Den pianoblanka ytan är dock som gjord för att dra till sig fingeravtryck:

Nåväl, tar vi av locket hittar vi själva spelet till vänster, en liten låda uppe till höger och en bok nedanför:

Vi kan ju börja med den lilla lådan och tar man upp den kan man gissa sig till vad den innehåller...

Jo, visst är det en Mercedes-Benz SLS AMG! Det finns flertalet andra bilar i spelet som jag tycker är snyggare, men den här mercan är ändå riktigt läcker och min lilla modell är väl detaljerad och bra gjord:

Okej, om vi fortsätter så hittar vi som sagt spelet uppe till vänster i lådan, men det är ju totalt ointressant just nu.

Vi tar istället en närmare titt på boken som innehåller flertalet vackra bilder på snygga bilar:

Under bildboken ligger en plånbok i äkta läder och i denna finns en liten lapp med instruktioner om tävlingen som alla Signature Edition-ägare kan delta i (förstapriset är en riktig Mercedes-Benz SLS AMG):

Under spelet ligger Apex-boken som är över 200 sidor tjock och fylld med tips om körteknik, tuning, framtida bilteknik och annat. Jag lovar, allt man behöver veta om bilkörning finns med här:

Under Apex-boken ligger en lapp som ger tillgång till fem "ChromeLine"-bilar och sex "Stealth"-bilar (jag har inte kollat upp ännu vilka modeller det är):

Längst ner ligger ett USB-minne (med GT5 och Mercedes-trailers på) och en nyckelring i metall:

Så, det var vad Signature Edition-utgåvan hade att erbjuda. Det är bra kvalitet på allt rakt igenom, men visst är utgåvan väldigt dyr för det man får med. Jag är dock väldigt nöjd att jag valde Signature Edition som den GT-fanatiker jag är och jag ångrar mig inte det minsta.

Postad 27 november 2010 - 15:28
Det är just därför det är en bra idé att köpa åtminstone Collector's Edition där boken Apex medföljer. Väldigt mycket info i den.
jepp den skulle ja med vilja ha, men gratis

Postad 27 november 2010 - 15:32
Vart så en stund för mig, den behövde kanske ta en paus, vad vet jag
Sitter du fast helt eller?
Nej jag kan spela men jag vill ju dra ner laddtiden mellan loppen lite.
Visst ska väl hdd-lampan blinka eller lysa under tiden? Det händer ingenting och fast det står "press O to cancell" så händer det inget när jag gör det utan jag måste trycka på PS-knappen och avsluta spelet :/
Postad 27 november 2010 - 15:55
Någon som vet om det går att göra samma sak i GT5 och i så fall hur?
Postad 27 november 2010 - 15:57
Postad 27 november 2010 - 16:04
Dom finns med på skivan.Kort fråga, de bilar som ingår i CE versionen, finns de för oss som köpt standard versionen eller är det exklusivt för CE? Isåfall har CE fler premiumbilar?
Eller så är alla bilar 100kb stora. Det var det man laddade ner från PSN per bil.
Postad 27 november 2010 - 16:07
Dom finns med på skivan.
Eller så är alla bilar 100kb stora. Det var det man laddade ner från PSN per bil.
Så de går att köpa? Men vad är vitsen med CE versionen? Får man dessa gratis i den versionen?
Postad 27 november 2010 - 16:11
Man får fem bilar gratis i CE-versionen.Så de går att köpa? Men vad är vitsen med CE versionen? Får man dessa gratis i den versionen?
•Audi R8 5.2 FSI quattro Chrome Line Edition
•BMW M3 Coupe Chrome Line Edition
•Lamborghini Murciélago LP 640 Chrome Line Edition
•Mercedes-Benz 300 SL Coupe Chrome Line Edition
•Shelby Cobra 427 Chrome Line Edition
M3an är riktigt skön att köra! Helt klart favoriten av alla bilar.. Igen.
Med CE fick man även boken APEX som nämns några inlägg ovan. Tema till PS3 också vill jag minnas.
Postad 27 november 2010 - 16:14
Så de går att köpa? Men vad är vitsen med CE versionen? Får man dessa gratis i den versionen?
Jag tror att dom bara är stylade på ett speciellt sätt, GT loggor och sånt. Bilarna finns i spelen men i standard utförande. Vet inte om dom har någon speciell setting också redan från början.
Postad 27 november 2010 - 16:24
Postad 27 november 2010 - 16:29
Hehe tänker på den där trophien där man ska ha 1000 bilar i sitt garage. Hoppas man kan ha likadana bilar så man slipper jaga bilar som går på 14,446,126... Hade ju tagit en evighet!Tittade runt lite i "used car dealership" och hittade en Chaparral 2J Race car från 1970, ett värde av 14,446,126. Alot of cash.
Postad 27 november 2010 - 16:32
Postad 27 november 2010 - 16:58
De går att köpa ja, men i Chrome Line versionerna som medföljer med CE har högre prestanda och speciell lack med GT dekal. Så Chrome Line bilarna både är bättre och ser annorlunda ut än de du kan köpa i standard versionerna.
Postad 27 november 2010 - 17:24
Camaro Z28 -69
Håller med, det finns några godingar men Camaro -69..............mmmmmmmmmmmmmm.
Här är min nya kärlek:

Pure Love.....
Postad 27 november 2010 - 17:39
finns det dekaler att sätta på bilarna? jag vill ha dekaler
No idea, har inte lackat någon bil än, ej heller lackat några fälgar så jag vet inte vilka möjligheter det finns.
Postad 27 november 2010 - 17:41
No idea, har inte lackat någon bil än, ej heller lackat några fälgar så jag vet inte vilka möjligheter det finns.
det har jag, men du får inga dekaler bara för att du lackar fälgarna

Postad 27 november 2010 - 18:17
Just installerat spelet. Nogon som har tips vilken bästa bilen är att köpa som första bil o vinna lite flis med?
Sammt om det finns nogra lätta tävlingar i början som betalar hyggligt
Postad 27 november 2010 - 18:23
Hej
Just installerat spelet. Nogon som har tips vilken bästa bilen är att köpa som första bil o vinna lite flis med?
alla tävlingar gräver ju som regel en speciell typ av bil så du kan inte köpa en bra bil och köra massa olika race med den
Postad 27 november 2010 - 18:33
Det tar emot att erkänna men köpte en Honda civic nånting att börja med, kosta 19.980 Cr ny,körde några race så man fick stålar till en RIKTiG bil, sen rullar det på.Hej
Postad 27 november 2010 - 18:35
Håller med, det finns några godingar men Camaro -69..............mmmmmmmmmmmmmm.
Här är min nya kärlek:Red_Bull_Hangar_7_2.jpg 356,75K 1 Antal nerladdningar
Pure Love.....
Nästan bara kört med den och min challenger r/t -70 idag.

Alla andra är så tråkiga som bara kör risbilar.
Okörbarhet ftw!

Postad 27 november 2010 - 18:44
Spenderat några dagar med det här liret. Obegripligt ojämnt. Snacka om kvantitet över kvalitet. Men hyfsat lätt att sålla bort den värsta skiten i alla fall.
Har en fråga dock. Finns det något trick för bra starter? Finns ju ingen kopplingssimulering att tala om. Att aktivera manuell koppling (har pedaler med koppling) hjälper inte mycket. Inte ens då man faktiskt lyckas aktivera kopplingen innan starten går. Överlag tappar man i starten då fokus ligger på att aktivera kopplingen snarare än att reagera på grönt.
Men i övrigt verkar det som man ska köra 100 % gas och ingenting annat? Ligga på varvstoppet är ju lite udda men här fungerar det... Men du blir ändå tokägd av AIn konstant?
Jag har själv en g25a och jag undrar om man verkligen måste aktivera manuel koppling vid varje lopp då jag själv aldrig behöver detta. När jag startar loppet så kan jag bara köra med h-lådan eller paddlarna. Jag kan till och med ändra mitt under loppets gång genom att bara börja använda paddlar istället för h-lådan eller tvärt om.
Är det inte så hör för andra också eller har jag något "fel" !?
Postad 27 november 2010 - 19:23
Postad 27 november 2010 - 19:24

( Hittade ett datorbord som egentligen skulle till tippen som nu får fungera som bord till ratten )
Postad 27 november 2010 - 19:36
Lilleman gör sitt bästa försök för att köra lite GT5

Plattan i mattan ser jag, blir svårt att bromsa där.
Har också en grabb i den åldern, full gas hela tiden

Postad 27 november 2010 - 19:37
varför möter jag porschar i vissa race? har för mig jag har läst i den här tråden att det inte ska finnas någr, har jag fel?
Står det att det är porschar? Jag gissar på att det är RUF:ar annars, då dessa är med i spelet.
Postad 27 november 2010 - 19:39
3½-4 år?
Plattan i mattan ser jag, blir svårt att bromsa där.
Har också en grabb i den åldern, full gas hela tiden
2,5år fullt stamp HELA tiden!
Men kommer han upp i hundra så fixar han faktikst att hålla bilen skapligt på vägen om det är en raka iaf

Postad 27 november 2010 - 19:55
Står det att det är porschar? Jag gissar på att det är RUF:ar annars, då dessa är med i spelet.
nej det har jag inte tänkt på om det står eller inte, dock ser det ut som porschemärket i alla fall, och sajälva bilen är en porsche, RUF? är det typ en kopia eller?
Postad 27 november 2010 - 19:55
Bättre än pappa sin alltså.2,5år fullt stamp HELA tiden!
Men kommer han upp i hundra så fixar han faktikst att hålla bilen skapligt på vägen om det är en raka iaf

Trimningsfirma.nej det har jag inte tänkt på om det står eller inte, dock ser det ut som porschemärket i alla fall, och sajälva bilen är en porsche, RUF? är det typ en kopia eller?
Vanliga Porschar finns inte i spelet.
Postad 27 november 2010 - 19:58
Bättre än pappa sin alltså.
Trimningsfirma.
Vanliga Porschar finns inte i spelet.
så trimmade porschar finns med men inte original? då är det väl fortfarande en porsche?
Postad 27 november 2010 - 19:59
så trimmade porschar finns med men inte original? då är det väl fortfarande en porsche?
Jo en modifierad sådan. Porsche själva vill inte vara med i Spelet.
Postad 27 november 2010 - 20:03
aha på så vis, då ska jag köpa mig en porsche tror jag om det finns nån rolig
Postad 27 november 2010 - 20:05
Nja, fast RUF är inte trimmade porschar, utan i princip ett eget märke då det är ända företaget som har egna chassie-nummer på sina (porsche-)bilar som dock i princip är en porsche från början.
http://en.wikipedia..../Ruf_Automobile
Redigerat av flovv, 27 november 2010 - 20:07.
Postad 27 november 2010 - 21:59
Nja, fast RUF är inte trimmade porschar, utan i princip ett eget märke då det är ända företaget som har egna chassie-nummer på sina (porsche-)bilar som dock i princip är en porsche från början.
http://en.wikipedia..../Ruf_Automobile
Nog kan man alltid dra ett strå längre men jag tyckte det var bäst att ge en simpel förklaring.
Postad 27 november 2010 - 23:08
Det borde finnas en garage ikon när man är inne & skall laga bilen.. riktigt drygt att hoppa ut hela tiden o byta bil o sedan in i GT Auto för att laga den nya bilen.. blir ett j.... hoppande fram o tillbaka.. att dom inte har tänkt på det.gå in på Gt auto, dvs där du byter olja o tvättar bilen. så har du en ikon för motor och en ikon för karossen..det kostar endel slantar ibland att laga.
Postad 27 november 2010 - 23:14
Postad 27 november 2010 - 23:25
http://us.gran-turis...cts/gt5/gtauto/snabb fråga: när man är inne i GT auto där man kan lacka om bilarna och sånt, den längst till höger som heter "racing modifications" oavsett vilken bil man än har så går det ju inte att trycka på den,, varför?
Postad 27 november 2010 - 23:53
Har en gammal logitec till pc:n i källaren men den lär väl inte funka.
Nån som har tips?
Postad 27 november 2010 - 23:55
Vad ska man köpa för ratt till spelet?
Nån som har tips?
https://www.minhembi...howtopic=262879
Postad 27 november 2010 - 23:57
Så länge den har USB så funkar den nog.Vad ska man köpa för ratt till spelet?
Nån som har tips?
Postad 27 november 2010 - 23:59
Tack!
Ok, då får jag nog leta upp den och testa!Så länge den har USB så funkar den nog.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar