Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 13 June 2011 - 12:55
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Så den funkar ändå inte trots factory reset? Är alla inställningar nollställda varje gång du startar Boxen? Det låter som minnet på moderkortet är trasigt. Har det varit åsknedslag eller liknande? Om du vill så maila någon på Boxee och fråga, men annars skulle jag byta ut den om den uppvisar samma sak hela tiden. Jag har tre stycken rev A1 boxar och de funkar utan några problem.
För att förtydliga! De flesta inställningarna finns kvar. Dock inte att den skall gå till mina lokalafolmer osv. när jag klickar på detta. Och frågan vad jag använder boxeen till kommer upp varje gång jag startar den. Jag väljer å "mest privata filer", men den väljer ändå webbaserat mtrl. Då går jag och kollar så att det står "filer" i inställningar, och det gör det. Knepigt! :-(
Postad 15 June 2011 - 07:46
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
För att förtydliga! De flesta inställningarna finns kvar. Dock inte att den skall gå till mina lokalafolmer osv. när jag klickar på detta. Och frågan vad jag använder boxeen till kommer upp varje gång jag startar den. Jag väljer å "mest privata filer", men den väljer ändå webbaserat mtrl. Då går jag och kollar så att det står "filer" i inställningar, och det gör det.
Knepigt! :-(
Efter 3 factory resets, nyuppläggning av av mappar, Uppdatering *suck* så kom den igång igen, å nu bättre än någonsin. Så nu är allt tjo å tjim igen. Vete fan va den fick sig för spel?
Postad 16 June 2011 - 14:48
Unregisteredae7e2fa8
-
Unregisteredae7e2fa8
-
Användare
-
-
174 inlägg
Min boxee box är helknasig hemma.
Har en Synology 211j NAS.
Boxee Box A2
Den hänger sig dagligen.
Du bläddrar bland covers. Snurrhjulet kommer fram.
Till slut slutat den snurra och bilden är låst. Svarar inte på några kommandon utan får dra strömmen.
Startar en film. Snurrhjulet kommer fram. Hänger sig ofta här också.
Jag har gjort en factory reset.
Jag har stängt av "generate cover image if not found"
Boxxen sitter på fast ethernet och ej trådlöst.
Alla filmer fungerar strålande på NAS:en.
Postad 16 June 2011 - 18:11
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Den hänger sig dagligen.
Först undrar jag vilka media du spelar? BD-ISO verkar ofta hänga sig när snurrhjulet stannar. Den har dock inte hängt sig i de flesta fall utan det kan ta väldigt lång tid innan den indexat alla spår. I annat fall så låter det som time-out problem. Är det möjligen så att du satt diskarna i energispar efter X min av ingen användning? Pröva isf att stänga av detta och se om det hjälper. Uppdatera även fw på Synology ifall du har gammal SMB-mjukvara med någon form av buggar.
Postad 16 June 2011 - 20:09
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Gick tillbaka till Webhallen igår och fick min box utbytt till en ny. Den förra jag hade ville ju inte starta med hjälp av fjärren (menyknappen) och såg att den fjärrkontrollen jag fick med i den nya hade vita bokstäver (min gamla hade gråa) och nu funkar allt som det ska
Köpte även en WD 2 TB extern hårddisk som jag kopplade in i boxee´n, så nu slipper jag springa och hämta laptopen (och koppla in nätverkssladd) när man ska spela lite tyngre filer och det funkar skitbra!
Tyvärr så råkade jag ha några P3 ljudklipp med i filmmappen jag kopierade från datorn så oidentifierade filmer och även vissa identifierade visas nu med en stor SR logga  , i värsta fall så rensar jag biblioteket och scannar av på nytt.
Postad 18 June 2011 - 12:45
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag lyckades med konsten att städa sönder min Box i vardagsrummet. =)
Har demonterat hela boxen för att försöka löda fast en ny DC chassidon och fixa fläkten på samma gång.
Postad 18 June 2011 - 16:29
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Väckt av åska 7.15...
Nu när jag haft Boxeen några dagar o hunnit prova lite mer, så har jag märkt främst två problem:
1. Den kopplar ofta bort sig från nätet, utan uppenbar orsak. Det spelar ingen roll om jag har VPN ansluten eller ej. Boxeen körs trådat till ett Comhem-modem o har ställt in "wired" i nätverksinställningar.
2. Filmer som den spelar upp från en extern Iomega-hårddisk, ansluten med USB, hackar sig fram med både bild o ljud. Boxeen hittar annars alla filmer på Iomega-disken utan problem, som är formaterad FAT32 för att jag använt den tillsammans med Oppo BDP83 som bara läser FAT32.
Någon som vet vad som kan vara fel ? Har faktiskt läst hela tråden igår o kunde inte hitta ngt som gav svar.
O problemen var INNAN åskan 
1. jag får liknande problem med min stationära dator ibland, vet ej om det är för att routern förnyar ip adresserna. 2. Jag har märkt att när Boxen scannar filer samtidigt som man tittar på en film så kan filmen hacka.
Postad 18 June 2011 - 23:18
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
1. jag får liknande problem med min stationära dator ibland, vet ej om det är för att routern förnyar ip adresserna.
2. Jag har märkt att när Boxen scannar filer samtidigt som man tittar på en film så kan filmen hacka.
Nu ikväll provade jag med en annan extern disk, formaterad med Mac OS X extended. Det gick alldeles utmärkt, o Boxeen verkar klara alla slags video"kuvert" o codecs. Utan något som helst hackande. Dock måste man låta Boxeen scanna av disken först. Mycket TV-serier finns att välja på via nätet, men t ex engelska serier som Hustle (Svindlarna) verkar bara kunna ses om man är i UK
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 18 June 2011 - 23:19.
Postad 19 June 2011 - 09:17
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Nu ikväll provade jag med en annan extern disk, formaterad med Mac OS X extended. Det gick alldeles utmärkt, o Boxeen verkar klara alla slags video"kuvert" o codecs. Utan något som helst hackande. Dock måste man låta Boxeen scanna av disken först.
Mycket TV-serier finns att välja på via nätet, men t ex engelska serier som Hustle (Svindlarna) verkar bara kunna ses om man är i UK 
Beroende på vilket paket du har kan du ju byta till UK servers i strongvpn... voila kan du se serierna hehe Vet dom har ett UK/USA för 55 dollar för ett år känns prisvärt.
Postad 19 June 2011 - 12:31
meridian
-
meridian
-
Användare
-
-
158 inlägg
Hänger sig er Boxee ibland?
Nu har min gjort det både igår och idag så man blir ju lite orolig... Visst kan den vara lite seg när man växlar mellan rar.mappar eller onlineprogram men igår frös den helt när jag skulle gå ur ett tv3-program och nyss hängde den sig när jag skulle avsluta en uppspelning från usb-sticka.
Tillfälligheter?
Postad 19 June 2011 - 15:17
sjobas
-
sjobas
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
nu har youtube slutat fungera på min boxee, den spelar inte upp filmerna jag klickar på, men andra sidor med filmer går att titta på, vad kan det bero på?
Postad 19 June 2011 - 16:20
Jansson88
-
Jansson88
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag skulle vilja ha lite hjälp med att strömma ljud från datorn (främst spotify) till min Boxee Box. Antingen så är jag dum i huvudet eller så har jag bara inte hittat lösningen ännu. Och just ja, jag använder mac vilket gör att jag inte riktigt får det att funka, till windows finns ju flera program (?).
Jag är alltså ute efter ett program som kan kapa ljudet på datorn och sedan strömma det till boxeen, t.ex. som Airfoil gör till Airport express. Jag behöver inte kunna byta låt eller söka (även om det vore nice), det gör jag gärna via datorn. Jag vill bara slippa ha en kabel från datorn till receivern.
Någon som kan och vill hjälpa mig ?
Postad 19 June 2011 - 17:56
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Beroende på vilket paket du har kan du ju byta till UK servers i strongvpn... voila kan du se serierna hehe Vet dom har ett UK/USA för 55 dollar för ett år känns prisvärt.
Jag använder overplay.net kostar ca 180 kr för 3 månader, de har ett 30-40 tal länder att välja på (alla ingår), funkar riktigt bra
Postad 19 June 2011 - 17:58
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
nu har youtube slutat fungera på min boxee, den spelar inte upp filmerna jag klickar på, men andra sidor med filmer går att titta på, vad kan det bero på?
Ja det verkar va nåt tekniskt fel enligt boxee själva men dom jobbar på det så snart tebaks förmodligen.
Postad 20 June 2011 - 12:23
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
För er som inte vet det och är medlemmar på lovefilm.se och har ett paket som tillåter streaming så fungerar dessa alldeles utnärkt på Boxee Box. Visst utbudet är skralt än så länge men det fungerar i alla fall. Text i fullskärm fungerar dock dåligt. Den visas i litet fönster men inte i fullskärm.
Finns det en särskild app för Lovefilm, eller går du bara in genom Boxees egen webläsare ? Vudu funkar annars riktigt bra, via VPN-konto (Boxeen finns i Atlanta  , men det varierar mycket beroende på internettrafiken. Någon gång har jag tittat på en hel film i deras HDX-format (1080p) utan ett avbrott, andra gånger har Boxeen buffrat var 30:e sekund o ibland uppmanat välja SD upplösning då bandbredden inte räckte.
Postad 20 June 2011 - 12:28
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Hänger sig er Boxee ibland?
Nu har min gjort det både igår och idag så man blir ju lite orolig... Visst kan den vara lite seg när man växlar mellan rar.mappar eller onlineprogram men igår frös den helt när jag skulle gå ur ett tv3-program och nyss hängde den sig när jag skulle avsluta en uppspelning från usb-sticka.
Tillfälligheter?
Min har sista veckan börjat bete sig konstigt med. Den har funkat klockrent sen dag 1 annars. Men nu igår fick den spunken helt och började hänga sig i menyer, få för sig att logga av/på mig igen utan att jag gjort nåt samt buffrat som en galning på HD-film vilket heller aldrig varit nåt problem innan. Hjälpte inte ens om man körde trådat. Så jag tog och gjorde en factory reset och då kändes allt betydligt rappare igen. Har ingen aning om vad felet kan ha varit men lite irriterande att behöva göra om allting igen.
Postad 20 June 2011 - 12:29
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Finns det en särskild app för Lovefilm, eller går du bara in genom Boxees egen webläsare ?
Vudu funkar annars riktigt bra, via VPN-konto (Boxeen finns i Atlanta , men det varierar mycket beroende på internettrafiken. Någon gång har jag tittat på en hel film i deras HDX-format (1080p) utan ett avbrott, andra gånger har Boxeen buffrat var 30:e sekund o ibland uppmanat välja SD upplösning då bandbredden inte räckte.
Genom Boxees egna webläsare.
Postad 20 June 2011 - 13:00
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
hugeman,
tack för snabbt svar !
Apropå att den hänger sig, så har min gjort det några gånger då jag har försökt spela upp .ts-filer. Allt annat har den spelat upp ritkigt snyggt. Det finns kinesiska (?) tecken i filmanmnet på de filer som den hängt sig på, kan kanske bero på detta. Skall byta namn på filerna o se om det funkar bättre.
edit: spelat upp via extern disk kopplad till USB-porten.
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 20 June 2011 - 13:01.
Postad 20 June 2011 - 14:30
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
New firmware available 1.1.2.19250 -------------------------------------------------------------------------------- New firmware is available or you can manually update it from here http://boxee.zendesk....boxee-softwareNew Features / Enhancements Support for iPhone remote to move the mouse in browser. Bug fix's Thumbnails that were stored on users storage were sometimes deleted. File path was not shown before playing local media file in some language settings. Pushing "Back" button on the “Identify Screen” (if there is an .nfo file), skips ahead instead of canceling. Volume control was slow to respond in some occasions. French preferred audio language ignored when playing .mkv files. Invalid .nfo files cause Boxee to use the details from the last valid .nfo file. Boxee does not play Dolby Digital 5.1 or DTS sound through some receivers connected through HDMI. Several small localization bugs. Audio drops on mkv files with FLAC audio. Ejecting devices shows the device multiple times in the eject dialog. While in browser, focus on a widget causes the keyboard to be disabled in an HTML page. Favorite apps not appearing some times. No audio passthrough when using the TV to pass audio via optical cable. Various fixes with playback of Adobe Flash videos with graphics overlay. Some wireless networks were marked as secure during configuration while they were in fact open. Known Issues Settings > Devices > Pairing Devices is currently a non functional place holder; functionality will be implemented in the near future.
Postad 20 June 2011 - 19:14
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Hmmm... installerade den nya firmware, man har ju inget val. Den verkade installera firmware. startade om, intron med kuben som sätts ihop visades, sedan...svart. Ingenting. Stängde av o satte på Boxeen, samma sak, bara svart skärm efter intron.
Postad 20 June 2011 - 19:26
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hmmm... installerade den nya firmware, man har ju inget val. Den verkade installera firmware. startade om, intron med kuben som sätts ihop visades, sedan...svart. Ingenting. Stängde av o satte på Boxeen, samma sak, bara svart skärm efter intron. 
Läste på boxees forum fler hade samma som dig bara svart,för mig funkar det bra.
Postad 20 June 2011 - 20:08
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Läste på boxees forum fler hade samma som dig bara svart,för mig funkar det bra.
Ja, såg det också, bland annat en som likt mig har en HDMI-> DVI adapter. Ett måste för mig, som har en "gammalmodig" videoprocessor o CRT-projektor.... Nu letar jag tips på hur man manuellt går tillbaka till gamla firmware, om det nu går..
Postad 20 June 2011 - 20:39
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Och fortfarande ser jag inte att DTS-HD drop-outs är fixat
Postad 20 June 2011 - 20:45
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Ja, såg det också, bland annat en som likt mig har en HDMI-> DVI adapter. Ett måste för mig, som har en "gammalmodig" videoprocessor o CRT-projektor....
Nu letar jag tips på hur man manuellt går tillbaka till gamla firmware, om det nu går..
Prova att köra en reset (håll in on knappen i 10-15 sek tror jag det var) men den auto uppdaterar kanske ändå.
Postad 20 June 2011 - 21:04
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
6-7 sekunder + blockera deras server i routern länk till gamla fw http://dl.boxee.tv/v...19092/boxee.iso instruktioner http://forums.boxee....ead.php?t=35225
Postad 20 June 2011 - 22:44
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Suck... Grymt besviken ! Det där med att blockera deras server i routern låter alldeles för avancerat för mig. Bara att inse att jag har en hemmabio-"prydnad" för ca 1900 kr. Om det inte är en medveten fix för att undvika att man kör på en "icke-godkänd" display, så kanske det av ren slump fixar sig vid nästa firmware.
På deras forum säger man att de inte sagt något om att apparaten stödjer DVI, men det har heller inte sagt att man INTE kan använda DVI med en adapter HDMI -> DVI.
Postad 21 June 2011 - 09:00
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det är klart att det är ett fel. Det är inte första gången de misslyckas med sync av displayer. Gäller bara att tillräckligt många klagar på jira och till Marcel. Det man kan säga är att deras process med interna tester och early access är dåligt och sedan Dan slutade har varje uppdatering haft problem. Bästa är som sagt att blockera deras server i routern och manuellt uppdatera varje uppdatering via usb så slipper ni dessa problem och styra själva. rösta ang DVI http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-10224
Redigerat av Unregistered577c6879, 21 June 2011 - 09:36.
Postad 21 June 2011 - 10:03
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
På deras forum säger man att de inte sagt något om att apparaten stödjer DVI, men det har heller inte sagt att man INTE kan använda DVI med en adapter HDMI -> DVI.
Kan tillägga att han som skriver det jobbar inte för Boxee... han är bara moderator på forumet.
Postad 21 June 2011 - 10:05
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Mitt i besvikelsen kom min ironi fram o jag fick upp en text i huvudet, en travesti på Owe Törnqvists (också från Uppsala) gamla klassiker:
Det fanns en hembiokille norr om Torbjörns torg
Han stängde in sig på rummet för han hade sorg
Han hade låda just shoppad
Med DVI var den kopplad
Så fick man inte ha
Nä det var inte bra;
Med DVI ha den kopplad
Postad 21 June 2011 - 10:08
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
=) Om du kan så maila en logg till [email protected]så kanske han snabbare kan lösa problemet. Om du nu lyckas factory reseta. http://boxee.zendesk...ow-do-i-do-that
Postad 21 June 2011 - 12:33
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Suck... Grymt besviken ! Det där med att blockera deras server i routern låter alldeles för avancerat för mig. Bara att inse att jag har en hemmabio-"prydnad" för ca 1900 kr. Om det inte är en medveten fix för att undvika att man kör på en "icke-godkänd" display, så kanske det av ren slump fixar sig vid nästa firmware.
Är lite osäker på hur detta med display sync etc fungerar men när jag byter upplösning mm på en del av mina maskiner så får jag ett meddelande om att skärmen kan bli svart om det ej fungerar, du har ju fått svart skärm per automatik, vad använde du för upplösning innan uppdateringen ? om du använde 1080p eller 1080i så kanske inte just den inställningen fungerar så du kanske kan kolla på en annan tv och ställa in den på t.ex 720p och sedan testa på din projektor igen. Det kanske är så att du kanske behöver byta hdmi adaptern. Detta var bara en tanke men det är enormt retligt att det inte fungerar. Hoppas att det löser sig.
Postad 21 June 2011 - 13:00
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hej ! Jag vill gärna dela med mig av mina erfarenheter av Boxen. Jag hade tidigare en Playon HD mini som jag var ganska nöjd med men när jag läste om Boxen så och dess möjligheter så tvekade jag inte. Jag tycker att Boxen är lite lynnig och oberäknelig, den låser sig ibland, långsam på att uppdatera media, och dålig på att få till musik och film på ett snyggt sätt. (om jag vill lyssna på musik och vill vara säker på att det jag vill lyssna på finns, så väljer jag att att gå in på Lokala mappar och nätverksanslutning och lyssna där eftersom där ligger allt som det gör på disken jag delat ut, detsamma gäller film) Jag har ändrat i setupen så att tv serier visar "alla" då får jag upp en hel del serier idag över 5000 avsnitt av olika serier, väldigt många fungerar i Sverige men jag använder mig av overplay.net för att byta till USA eller UK etc när det inte funkar från Sverige. Jag har upptäckt att man kan spara sidor som favoriter i browsern, och även bläddra tillbaka flera sidor. Jag har upptäckt många bra Appar: dessa är några jag rekommenderar. Bartside TV: en TV app där man kan lägga in olika tv kanaelr etc, b.la Hulu, ChinaTV, BBC iplayer, itv, mm jag provade china tv och lyckades få in en kinesisk film, men det finns mkt nyheter mm på den kanalen/kanalerna. Navi x En underbar app med ett nätverk av filmer, tv serier, radiokanaler etc ett måste enligt mig. SVTplay svtplay funkar helt ok Det var lite om boxen än så länge.
Postad 21 June 2011 - 14:50
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Vet inte vad du menar med oberäknerlig. Jag tycker den gör exakt det man vill.
Du menar kanske att den hängt sig vilket är releterat till mjukvara och nätverksmiljö.
Som exempel kan jag se att om man streamar från en renodlad servermiljö utan några hinder så laddar filerna både fortare och utan att hänga sig pga time-out problem. Lägger jag till en usb-disk via normal Windowsmiljö så tar det i förhållade till ovan både längre tid att ladda filerna samt ökar risken för att Windows gör sitt overk.
Enda gången jag kan få Boxee att hänga sig med flit är att spela en speicell LPCM-rip i rarakriv. Alla andra fall hänger den i princip aldrig om man inte trycker för mycket på knapparna. Har noterat att den hänger sig mer frekvent åter igen om Windows/brandväggar/antivirus är inblandat.
De filer som Boxee inte lyckas skrapa, har du lagt till nfo till de filmerna?
Musikdelen är värdelös pga att den inte prioriteras överhuvudutaget.
Postad 21 June 2011 - 17:16
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Vet inte vad du menar med oberäknerlig. Jag tycker den gör exakt det man vill. Du menar kanske att den hängt sig vilket är releterat till mjukvara och nätverksmiljö. Som exempel kan jag se att om man streamar från en renodlad servermiljö utan några hinder så laddar filerna både fortare och utan att hänga sig pga time-out problem. Lägger jag till en usb-disk via normal Windowsmiljö så tar det i förhållade till ovan både längre tid att ladda filerna samt ökar risken för att Windows gör sitt overk. Enda gången jag kan få Boxee att hänga sig med flit är att spela en speicell LPCM-rip i rarakriv. Alla andra fall hänger den i princip aldrig om man inte trycker för mycket på knapparna. Har noterat att den hänger sig mer frekvent åter igen om Windows/brandväggar/antivirus är inblandat. De filer som Boxee inte lyckas skrapa, har du lagt till nfo till de filmerna? Musikdelen är värdelös pga att den inte prioriteras överhuvudutaget.
Ja det är mest hängningarna, tycker den fryser mest när jag är inne i del appar, streamingen funkar utmärkt både från utdelad dator och direkt vis usb. Det retar mig att inte musik delen är bättre. Jag försökte lägga in en nfo fil men det hjälpte inte verkar som om den inte reagerade på den eller också var den fel gjord. Har du ngt bra tips på program etc för att få till en nfo som funkar med boxen.
Postad 21 June 2011 - 17:36
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Apparna är blandad kompott, vissa av dem är grötiga htmlscript så finns säkert en del att fixa där. Ang nfo så finns det en lång tråd här du kan läsa här: http://forums.boxee....ead.php?t=33055http://forums.boxee....ead.php?t=37197http://support.boxee...ing-an-nfo-fileTror det finns lite olika program som Yanfoe, Ember eller något annat där man kan ställa in parametrar själv. Såg att någon har lagt upp denna sida. Kan vara värt att testa kanske http://nfo.sprocket.dk/
Redigerat av Unregistered577c6879, 21 June 2011 - 17:49.
Postad 22 June 2011 - 18:41
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Lyckades att nå gateway för modemet, och blockera sajten för firmwareuppdateringar. Gjorde sedan ett försök med att resetta, o uppdatera med USB. Den läste USB-stickan, restartade: ingen bild. Gjorde sedan en factory reset utan USB uppdatering. Ingen bild. Bara den grå boxen med texten loading, sedan svart. Så boxen verkar död, jag vet inte vad som är fel.. Boxee boogie
edit: Lumagen videoprocessorn säger "no signal", så Boxeen verkar koppla bort video efter själva bootningen.
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 22 June 2011 - 18:44.
Postad 23 June 2011 - 09:35
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Skam den som ger sig... Första semesterdagen o det spöregnar ute, så varför inte fortsätta med Boxee boogien  Provade nu att koppla in Boxee direkt till den HDFury adapter via HDMI-> DVI kontakt som jag har som sista länk till projektorn. Vad den gör är att bara omvandla digital till analog video, RGBHV, o hantera HDCP.
O se, det funkar ! Boxeen ville naturligtvis först installera nya firmware, inget val, trodde jag hade blockerat detta i modemets gateway, men icke. Men sedan fungerade det ! Jag kunde logga in, o försökte då att ändra upplösnIngen till en som videoprocessorn kan hantera. Den klarar inte 1080p50 el 60 som ingångssignal men däremot 1080p24 eller 1080i. Fick ingen riktigt tydlig bild men det beror på att projektorn måste ställas in exakt för varje upplösning & bildfrekvens, men synkade gjorde den så text på duken gick åtminstone o läsa. Ställde in 1080i på Boxeen som videoupplösning, kopplade sedan tillbaka som förut, d v s med Lumagen videoprocessorn i kedjan också. Med samma resultat. Så det är något i inställningarna på videoprocessorn.
Men nu vet jag att det inte är nya firmware som ställer till det m svart bild och att det fungerar med en DVI adapter också.
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 23 June 2011 - 09:40.
Postad 23 June 2011 - 10:48
olaanderberg
-
olaanderberg
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har en fråga angående något som fungerar dåligt:
När jag streamar musik från datorn (lokala filer) och ska välja artist finns 1000-tals i en lista. Vill jag lyssna på en artist vars namn te.x. börjar på "S" blir det JÄVLIGT många knapptryckningar neråt. För att inte säga omöjligt. Finns det något sätt att hoppa framåt snabbare i listan. I andra listor finns det ju bokstäver på sidan som man kan hoppa snabbare med, men inte i musik/artistlistan?
Kanske en nybörjarfråga men det är ju faktiskt också vad jag är. Har haft boxeen ett par veckor. Skulle vara kul med tips om vilka appar som är bra också. Läste några tips på denna sidan i forumet finns det fler?
Postad 23 June 2011 - 11:50
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Har en fråga angående något som fungerar dåligt:
När jag streamar musik från datorn (lokala filer) och ska välja artist finns 1000-tals i en lista. Vill jag lyssna på en artist vars namn te.x. börjar på "S" blir det JÄVLIGT många knapptryckningar neråt. För att inte säga omöjligt. Finns det något sätt att hoppa framåt snabbare i listan. I andra listor finns det ju bokstäver på sidan som man kan hoppa snabbare med, men inte i musik/artistlistan?
Kanske en nybörjarfråga men det är ju faktiskt också vad jag är. Har haft boxeen ett par veckor. Skulle vara kul med tips om vilka appar som är bra också. Läste några tips på denna sidan i forumet finns det fler?
Ja jag skulle vilja ha nån annan youtube app tex, gillar inte den där leanback verren..annars har jag osså lagt in tidigare nämda repositorys navi-x etc , men mer skulle va kul. Iofs kan man väl alltid surfa in på youtube hehe
Postad 23 June 2011 - 15:37
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Thomas: jag tror ditt problem ligger i att Boxee botar i en upplösning och går sedan över till en annan.
Videoprocessorn på intelchipet arbetar lite annourlunda jämfört med andra spelare.
Väljer man tex match refresh rate så spelar den 2 sek av bildmaterialet för att anslysera datan. Därefter slår den över till rätt frekvens. Det är därför bilden försvinner i 2sek om materialet har en annan upplösning än systemet.
Normalt sett så kollar inga andra spelare på den faktiska datan utan tar bara informationen från containern likt mediainfoprogram.
Postad 23 June 2011 - 17:15
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
ghostlink: Jo, den har en annan upplösning vid boot än senare. men den upplösning som den väljer sedan, även till inloggningssidan där man kan välja app, film etc, borde ju vara den som man ställt in i inställningarna på Boxeen ? Jag har som sagt en extern videoprocessor just för att kunna ta flera olika videosignaler o göra om den till en som passar projektorn bäst o som projektorn är inställd för (bildkonvergens m m ). Den externa klarar upplösning upp till 1080p24 men inte med högre bildfrekvens, inte 1080p50 som Boxeen verkar kunna mata ut. Så om den nya firmwaren ställer in en högre upplösning än detta per "default" så blir bilden svart.
Postad 23 June 2011 - 20:40
mukitelan
-
mukitelan
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej,
Jag hoppas att någon kan ge mig ett bra tips även om svaret säkert finbs någonstans i tråden:
Min dators hårddisk har till slut blivit full och jag behöver nu en extern lagringamöjlighet. Vad skulle ni rekommendera?
Det jag vill är att den ska vara minst 2TB stor och att jag ska kunna placera filer på den trådlöst ifrån datorn.
Sen ska den ju såklart fungera utmärkt med boxee boxen - annars skulle jag inte frågat i denna tråden...
Finns det hårddiskar/NAS som är fullständigt trådlösa som jag kan ställa i garderoben? Eller är det smartare att köpa något som jag kopplar in i min comhem router via sladd?
Postad 24 June 2011 - 07:27
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Hej,
Jag hoppas att någon kan ge mig ett bra tips även om svaret säkert finbs någonstans i tråden:
Jag köpte en WD extern hårddisk på 2 TB (tror jag gav 595 spänn på alina) som jag kopplade till usb porten på boxen för att få så bra hastighet som möjligt när jag ser på film. Tar ner filmer direkt till den externa och du kan fortfarande lägga filer på den från datorn trådlöst och även ta bort filer o greja. Finns säkert fler lösningar på din fråga men så gjorde jag
Postad 25 June 2011 - 13:28
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag köpte en WD extern hårddisk på 2 TB (tror jag gav 595 spänn på alina) som jag kopplade till usb porten på boxen för att få så bra hastighet som möjligt när jag ser på film. Tar ner filmer direkt till den externa och du kan fortfarande lägga filer på den från datorn trådlöst och även ta bort filer o greja. Finns säkert fler lösningar på din fråga men så gjorde jag 
Jag har gjort likadant men har två hårddiskar. Funkar fint.
Postad 25 June 2011 - 14:43
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Sådär. För alla er som har problem med DVI så har Boxee släppt en snabbfix. Den bör bara installeras för de som har problem. Knappkombinationen tar en till bildinställningarna tror jag (eller så är det ett Nintendoskämt =) This firmware(1.1.3.19252) should solve the HDMI >DVI issue only if it was working on the previous firmware(1.1.1.19092)
The new version may be downloaded here. Follow these instructions to install.
After the cube animation has ended wait a minute or so until you can hear the navigation sounds and then from the Boxee remote please select "Up,Right,Down,Left,Up,Right,Down,Left" from the Dpad side and wait for Boxee to reboot.
Thanks
Team Boxee
Redigerat av Unregistered577c6879, 25 June 2011 - 14:44.
Postad 25 June 2011 - 16:06
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Apparna är blandad kompott, vissa av dem är grötiga htmlscript så finns säkert en del att fixa där.
Ang nfo så finns det en lång tråd här du kan läsa här: http://forums.boxee....ead.php?t=33055 http://forums.boxee....ead.php?t=37197 http://support.boxee...ing-an-nfo-file Tror det finns lite olika program som Yanfoe, Ember eller något annat där man kan ställa in parametrar själv.
Såg att någon har lagt upp denna sida. Kan vara värt att testa kanske http://nfo.sprocket.dk/
Jag använder sprocket nu och det fungerar bra, jag kopierar en nfo till en annan film och skriver in det jag behöver på filmer som inte hittas med sprocket. Tack för tipset
Postad 25 June 2011 - 16:29
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hej ! Tänkte ställa några frågor om det går bra. 1. Jag har sett att någon/några använder trådlösa tangentbord, kan man anta att de flesta fungerar till boxen, jag är intresserad av detta., http://www.kjell.com...10000,735095000 och hoppas att det skall fungera. 2. Jag har börjat tagga filmer med http://nfo.sprocket.dk/ vilket fungerar bra, jag kan göra egna nfo filer för de filmer som inte känns igen, frågan är kan man göra detta med musik som inte visas ordentligt jag tänkte mest på omslag till musiken, det är så otroligt retligt att det inte funkar, just nu har jag lagt in 2 Album ett som har omslag och ett som inte har, och jag försöker lura ut hur jag skall få det att funka, jag använder tag & rename och den skapar en bild som heter folder.jpg förslag ? 3. Jag använder NAvi-X appen och där finns en hel del 3D filmer, men jag har inte lyckats att få det att funka, (en del filmer är säkert för papp brillor) när jag kör rippade 3d filmer från USB disken till tv:n via förstärkaren funkar det fint jag ställer då in side by side etc på tv:n men när jag streamar lyckas jag inte få det att funka, är det någon som fått 3D streaming att funka, jag har en 1.3 förstärkare och då vet jag att det inte funkar med "Blu-ray 3D" har provat direkt från boxen till tvn utan resultat, 4. En sista fråga vad anser ni är den mest optimala (bästa) upplösningen av bild, jag tänker både på bildmässigt men även rent praktiskt var det gäller att streama etc. min TV stödjer allt. Fortsatt trevlig midsommar helg /Bengt
Postad 28 June 2011 - 16:26
fransl
-
fransl
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Köpte min Boxee för en vecka sedan och är otroligt nöjd med hur den fungerar.
Jag har bara ett problem: Jag gillar formel 1 och brukar se det via ViaPlay.se. Dessvärre stöder de inte Boxee, och när jag frågar dem, säger de att de inte har några planer på att stödja det heller.
Någon som har något förslag på lösning? Antinge lura ViaPlay att spela på min Boxee, eller så hitta samma material någon annanstans?
/Frans
Postad 28 June 2011 - 17:49
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hej!
Köpte min Boxee för en vecka sedan och är otroligt nöjd med hur den fungerar.
Jag har bara ett problem: Jag gillar formel 1 och brukar se det via ViaPlay.se. Dessvärre stöder de inte Boxee, och när jag frågar dem, säger de att de inte har några planer på att stödja det heller.
Någon som har något förslag på lösning? Antinge lura ViaPlay att spela på min Boxee, eller så hitta samma material någon annanstans?
/Frans
Vad får du för problem ? jag testade voddler men det var problem med flash programmet där, jag har lovefilm.se och där kan jag streama filmer. /Bengt
Postad 28 June 2011 - 18:04
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hej... måste byta ut min AC ryan miniHD... den är långsam när man bläddrar i menyer, och man behöver typ klicka sig fram 7-8ggr innan jag hamnar där filmerna ligger på PCn... händer ibland att 1080p filmer laggar i tunga scener... fågelscenen i 1080p från Planet Earth är ju bara att glömma... sen det här YAMJI eller vad det heter får jag inte att funka, så man får ett mediabiblotek med covers... annars är det bra bild/ljud f.ö... bättre än från min HTPC med XBMC...
Funkar allt detta smidigt på Boxxee? Är den mer lättmanövrerad med, så att man kommer fram till filmerna direkt?
Musik, surf, playkanaler och sånt skiter jag i, då har jag jag HTPC för det...
Tanken är att det ska va smidigt för familjemedlemmarna med att bara starta, dra igång en film smärtfritt... och fungera bra med W7... ACryan miniHD får man ju feppla för att den ska hitta mapen där filmerna ligger i...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|