Postad 09 December 2011 - 08:07
Postad 09 December 2011 - 08:16
Varför kan inte fler "starkare" öl tapps på 25cl flaskor? Det är för fan den perfekta mängden av en imperial stout eller barey wine...
+1
Drack för övrigt en Limfjordsporter igår. http://beeradvocate....rofile/954/3091
Inte otrevlig alls.
Postad 09 December 2011 - 09:42
Varför kan inte fler "starkare" öl tapps på 25cl flaskor? Det är för fan den perfekta mängden av en imperial stout eller barey wine...
Både håller med och inte. Exempelvis flaskor som De Molen Hel & Verdoemenis (Turkey BA) känns alldeles för små när man dricker dom (eftersom ölen är så tokigt bra)
Jag tycker 33 ofta är perfekt. Det är näst intill för lite för de riktigt bra, och inte för mkt för de öl som inte är så märkvärdiga. Problemet tycker jag hamnar hos de flaskorna som Stone och Cigar City mm kör. 65cl. Då är det väldigt mkt att dricka om det är en stark öl (vilket de oftast har) och man blir helt enkelt för dragen på en sådan flaska för att dricka mer efteråt om man hade tänkt sig det. De flaskorna är ju dock perfekt kanske om man vill dela med någon.
+1
Drack för övrigt en Limfjordsporter igår. http://beeradvocate....rofile/954/3091
Inte otrevlig alls.
Riktigt prisvärd porter!
Postad 09 December 2011 - 13:26
Andra ölen som testade var Tres Blueberry Stout som jag faktiskt tyckte var riktigt trevlig. Luktar blåbärsris som är fullt med blåbär i slutet av sommaren, smak och känsla är en fyllig stout med en skaplig beska som sedan rundar av i en eftersmak av blåbär. Får nog beställa ett par till av den, borde funka ruskigt bra till ostbricka, kanske skulle skoja till nyårsmiddagen med den som avslutare.
Postad 09 December 2011 - 16:02
Fan inte jag iallafall! Var inne och betalade förskottet runt 20/11 ffs!
Redigerat av BrittBastard, 09 December 2011 - 16:03.
Postad 09 December 2011 - 16:11
Och amber lager var lika dålig. Smakar blärgh.
Redigerat av maximm, 09 December 2011 - 16:13.
Postad 09 December 2011 - 16:36
När jag inhandlar öl ryker mer eller mindre alltid de välhumlade först just pga smakförlusten den får av tid.
Postad 09 December 2011 - 16:39
Tar bara öl som liknar Yeti nu (vill minnas att den är "brödig" även om det var ett tag sen)
Närke Stormaktsporter
North Coast Old Rasputin
Mikkeller Black Hole (samt varianter)
De Molen Hemel & Aarde
De Molen Rasputin
Flying dog Gonzo
Hoppin Frog BORIS (oatmeal stout, lagrad)
Dieu Du Ciel Peche Mortel
Det är några i samma stil som Yetil .Det finns fler men alla dessa vill jag enligt mitt "minne" tro är bättre än. Med det menar jag visserligen inte att Yeti är dålig, Snarare att dessa helt enkelt är bättre. De kan dock vara svårare att få tag på än yeti. Alla dessa tror jag dock går att få tag på i sverige. Jag har utlämnat de öl jag inte tror går att köpa i sverige.
Var kan jag få tag på BORIS här hemma? Och finns det några andra imperial stouts man kan snappa upp på beställning?
Postad 09 December 2011 - 16:49
Var kan jag få tag på BORIS här hemma? Och finns det några andra imperial stouts man kan snappa upp på beställning?
Boris tror jag ska gå att privatimportera men jag har dålig koll på privatimport då jag aldrig nyttjat det. Boris the crusher oatmeal stout tror jag fullständiga namnet är (finns flera boris) Makalöst bra stout är det. Och det är ett typiskt exempel på en sån öl jag snackade om innan, man vill ha en stor flaska av XD
Hittade boris.
http://www.brill.se/pdf/prislista.pdf
RB
http://www.ratebeer....-crusher/65881/
Postad 09 December 2011 - 16:53
Founders
Imperial Stout 10,5%
Den är också riktigt god.
Three Floyds
Mikkeller Ruggoop 10,4% (samarbete m Mikkeller)Inte en stout men en barleywine. Jag har druckit Mikkeller Three floyds boogoop och den var sjukt god. Jag misstänker att denna säkert är i samma klass, helt klart värd att testa iallaf tror jag.
Redigerat av Sgart, 09 December 2011 - 16:54.
Postad 09 December 2011 - 17:03
http://www.ratebeer....h-weasel/97034/
Redigerat av maximm, 09 December 2011 - 17:03.
Postad 09 December 2011 - 17:28
Postad 09 December 2011 - 17:51
Jag blev helt överväldigad... Tog några bärtz och drog. Ska dit lite längre om några dagar.
Plockade detta idag
Dales Pale Ale är riktigt fin tycker jag....
Postad 09 December 2011 - 17:56
Bifogad fil(er)
Postad 09 December 2011 - 18:53
Denna kan jag verkligen rekommendera! Drack en igår och idag var jag och köpte 4 st till
En av de få jag skippade från decembersläppet (som inte var vinkällarutbudet)
Måste jag verkligen åka och köpa en sån då
Själv har jag min santas little helper på uppvärmning just nu. Blev aldrig någon igår så tar den ikväll istället.
Någon i Lund som vill dela på ett 12p Beer Geek Brunch Weasel, 89kr falskan?
Grymt bra öl för övrigt.
Postad 09 December 2011 - 19:42
En av de få jag skippade från decembersläppet (som inte var vinkällarutbudet)
Måste jag verkligen åka och köpa en sån då? hmm..
Ja det tycker jag faktisktHar precis öppnat en av mina 4 som jag köpte idag....
Själv har jag min santas little helper på uppvärmning just nu. Blev aldrig någon igår så tar den ikväll istället.
Grymt bra öl för övrigt.
Postad 09 December 2011 - 22:15
Japp, både jag och min polare har fått våra. Jag delbetalade så sent som 29/11 och den trillade in i förrgår.Nån som har fått "kassen" med julöl från Elixir än?!
Fan inte jag iallafall! Var inne och betalade förskottet runt 20/11 ffs!
Postad 09 December 2011 - 22:25
Någon i Lund som vill dela på ett 12p Beer Geek Brunch Weasel, 89kr falskan?
Jag är ju ofta i Malmö, men 6 flaskor är lite mycket för min del, hinner knappt dricka allt när jag köper två av varje jag vill ha
Postad 09 December 2011 - 22:36
Drack Malakias igår, jag hade missat att det var en rökig öl. Har provat ett par rököl tidigare och verkligen inte gillat dem, men den här var faktiskt helt okej, även om det nog inte är något jag skulle köpa igen. Kändes som att dricka en islaywhisky, fast en öl, så att säga.
Sitter och suger på en Malakias just nu och det är en riktigt spännande smakupplevelse för mig som gillar riktigt tjärig whisky från islay. Har blandade känslor för denna öl då jag älskar den för dess smak och rökighet men ändå blir jag bara besviken att jag inte sitter med en redig whisky i handen istället. Undra om det inte är bättre med en fin ale och en god islay vid sidan om istället. . . Helt klart värd en test iaf!
Redigerat av Unregistered291b229b, 09 December 2011 - 22:37.
Postad 09 December 2011 - 22:58
Btw, var strax utanför Kansas City för jobbets räkning för ett par veckor sedan. Restaurangerna/barerna hade bra utbud på micro, men i affärerna, t.o.m i de liqour store som jag besökte var det riktigt illa! Mest exotiska var typ Sierra... inte ok. Och då finns det ändå ett antal lokala micro i närområdet.
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 10 December 2011 - 07:08.
Postad 09 December 2011 - 22:59
Har nog inte smakat nån dålig öl från Hoppin´ Frog. Har dock faktiskt inte smakat Mean Manalishi 8,2% som kanske är mest intressant för mig "på pappret" då det är en DIPA.
The Crusher är enligt mig mycket bättre än Barrel Aged.
Redigerat av BrittBastard, 09 December 2011 - 23:00.
Postad 09 December 2011 - 23:15
Postad 10 December 2011 - 00:38
Japp, både jag och min polare har fått våra. Jag delbetalade så sent som 29/11 och den trillade in i förrgår.
Jag har inte fått min ännu, kanske får kolla upp med systemet om de ligger och väntar.
Postad 10 December 2011 - 07:23
Fick även med mig åtta flaskor Brewdog Winter Porter, dessa fick jag beställa till mitt lokala Systembolag (Torslanda), som för övrigt är riktigt svaga på micro och ale i synnerhet. De tar in väldigt små volymer och oftast inte alls.
EK
Postad 10 December 2011 - 08:51
Det blev även en K-9 Cruiser Winter Ale igår kväll. Har vän faktiskt Oppigård, då den i min mening hade mer komplex smak, K-9 var mer som en vanligt ale.
Fick även med mig åtta flaskor Brewdog Winter Porter, dessa fick jag beställa till mitt lokala Systembolag (Torslanda), som för övrigt är riktigt svaga på micro och ale i synnerhet. De tar in väldigt små volymer och oftast inte alls.
EK
Jag har för mig att jag hört att Amhult har fått rätt bra sortiment på senare tid.
Postad 10 December 2011 - 17:59
Jag har för mig att jag hört att Amhult har fått rätt bra sortiment på senare tid.
Det har blivit bättre men är långt ifrån bra, det är sällan de tar in de intressanta nyheterna. De saknar även vissa givna "obligatoriska" ale så som London Pride.
Iofs jämför jag med Östrogen där jag bodde för en tre fyra år sedan, där var det ett par killar i personalen som var genuint intresserade av micro och Ale, på Amhult känner jag inte att det finns intresse bland personal och butikschefef, inte för mer än mainstream öl och vin.
EK
Postad 10 December 2011 - 19:23
Postad 10 December 2011 - 20:01
I Beat You som är andra halvan tycker jag inte är så jättebra.
Postad 10 December 2011 - 20:55
Ikväll dricker jag en riktig julöl.
Bifogad fil(er)
Postad 10 December 2011 - 22:59
Postad 11 December 2011 - 11:28
Faktiskt bättre än jag trodde. Luktade först rätt mkt rök, men efter att ha luftats ett tag luktade den mkt mer moget och man började känna av råsockret som den är bryggd på. Smaken var mustig och go, tror detta är en kanonöl om man vill lagra också.
Drack den igår med, jag orkade inte dricka upp hela. Den var för maffig i smaken och jag blev mätt!
Får ta resten idag.
Postad 11 December 2011 - 14:42
Postad 11 December 2011 - 21:32
Postad 11 December 2011 - 21:39
Yes det var det kring min flaskas mynning med. Kan ju vara så att smaken var som den skulle.Jag hade väldigt mycket rost i min santas helper kapsyl också. Var rost kring mynningen på flaskan också. Smakade gott ändå tyckte jag.
Postad 12 December 2011 - 20:52
Postad 12 December 2011 - 21:44
Tycker det här var en riktig höjdare, inte superfyllig, utan lite lättare på tungan än en del andra, samtidigt som den har en schysst beska och ett najs litet sting i halsen av vad jag efter ha läst på flaskan antar är chilin. Skönt att de inte kryddat på den i samma omfattning som There is no santa, för det här är klart bättre!
Postad 12 December 2011 - 22:09
Redigerat av -Q-, 12 December 2011 - 22:10.
Postad 15 December 2011 - 08:30
Nån som har smakat på någon av ölen än?
Jag kommer nog ha svårt att hålla mig ifrån att INTE smaka en redan ikväll...
EDIT: Apropå danska bryggerier, är det nån som har testa någon av Stronzos öl?
Jag gillar flaskorna iallafall, cleana och snygga.
Redigerat av BrittBastard, 15 December 2011 - 08:35.
Postad 15 December 2011 - 08:54
Ah, äntligen! Igår hämtade jag ut den danska "julkassen" från Elixir Wine.
Nån som har smakat på någon av ölen än?
Jag kommer nog ha svårt att hålla mig ifrån att INTE smaka en redan ikväll...
EDIT: Apropå danska bryggerier, är det nån som har testa någon av Stronzos öl?
Jag gillar flaskorna iallafall, cleana och snygga.
En man som badar i grisblod räcker för att jag ska vilja prova en iallaf.
No comments XD
Drack förresten Great Divides Smoked Yeti igår. Det var ingen höjdaröl.
Postad 15 December 2011 - 13:38
Postad 15 December 2011 - 13:47
SYSTEMBOLAGET ÄR HELT JÄVLA VÄRDELÖSA! Beställde ett kolli med öl på releasedagen (1 dec) och ringde idag upp kundtjänst för att höra vad de håller på med, och får veta att min beställning har makulerats 2 gånger och nu är beställd en 3:e gång när sortimentet är slutsålt. dvs jag kommer inte se röken av mina öl som jag väntat på i ett helt år sedan senaste släppet!!!!! HATA
Vilka öl beställde du?
Precis.Smoked Yeti? Menar du Smoked Baltic Porter?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?