Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 September 2011 - 16:16

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

SGS2 har ingen LED som blinkar vid missade sms/samtal mm..
Finns div lösningar..
En som gör att touchknapparna lyser/blinkar..
Å ett program som tänder ikoner på skärmen .

Finns ett program som heter lcd density men de funkar inget vidare med touchwiz.
Funkar däremot med adw launcher ex men vissa program som swiftkey x gillar inte inställningar under 200.
Dialern kan se mysko ut men det går att byta ut till en annan ..
Det gör en grym skillnad,blir som en ny telefon när man slipper ha ikoner för blinda .
Ryms mycket mer i listor osv också

Vet du möjligtvis vad programmet som gör att touchknapparna lyser/blinkar? Lite konstigt att telefonen inte är utrustad med led diod...

Köpte min telefon hos 3, och det fanns lite 3 program i telefonen. Kanske därför inte det går att uppdatera till 2.3.4 ännu? Det brukar väl ta några extra veckor innan operatörer godänner mjukvaran. Blev faktiskt lite förvånad över att 3 hade lagt in saker.

/Mange

Postad 22 September 2011 - 19:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bln control heter programmet.
Funkar dock bara med vissa kernel.

Noled heter de andra programet.
Kan hända du behöver root.

Finns program där du kan frysa all skit du inte vill ha kvar.
Kräver root..

Vill du flasha kan du köra in en ny clean rom

Postad 23 September 2011 - 15:55

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Tack moparman, noled verkar fungera utan root. Känns mycket bättre nu när man kan se på displayen om man fått sms/missat samtal.

Är det någon mer än jag som köpt telefonen från 3? Provade att leta mjukvara "over the air" men inget hittades. Har fortfarande 2.3.3.

/Mange

Postad 23 September 2011 - 19:21

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0
Funkar fint efter uppdateringen till 2.3.4.... dock osäker om batteri tiden blivit bättre.... använder den som tungt jobbande kontorstelefon= mail, facebook, twitter osv....

Dock lite tweeks är noterade...:)

Postad 24 September 2011 - 08:43

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Noled heter de andra programet.
Kan hända du behöver root.

Stort tack för tipset om NoLED! Det var en riktig höjdare. Gillar dessutom att man kan visa batteristatus under laddning. :)

Mvh... /AudioSmurf

Postad 24 September 2011 - 09:18

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Funkar fint efter uppdateringen till 2.3.4.... dock osäker om batteri tiden blivit bättre.... använder den som tungt jobbande kontorstelefon= mail, facebook, twitter osv....

Dock lite tweeks är noterade... :)

Du har en obrandad telefon eller? Synd att 3 tryckt in en massa skräp så att den inte går att uppdatera när det släpps nu mjukvara.

/Mange

Postad 24 September 2011 - 09:21

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Stort tack för tipset om NoLED! Det var en riktig höjdare. Gillar dessutom att man kan visa batteristatus under laddning. :)

Mvh... /AudioSmurf

Ja riktigt bra faktiskt. Märkte en sak med denna app. Jag hade ställt in touchknapparna att lysa hela tiden när skärmen är på. Sen när man fick sms lös de hela tiden samtidigt när noled ikonen blinkade på displayen. Ställde in touchknapparna på sex sek, och då slocknade de efter sex och det var bara noled som blinkade på skärmen.

/Mange

Postad 25 September 2011 - 02:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bara roota och uppdatera själv så slipper man brandat skräp och får de nyaste långt före "alla" andra

Postad 25 September 2011 - 18:06

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

Du har en obrandad telefon eller? Synd att 3 tryckt in en massa skräp så att den inte går att uppdatera när det släpps nu mjukvara.

/Mange

Japp... som tur är;)

Postad 25 September 2011 - 18:29

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Hur får man telefonen att synka med kies. Jag lyckas inte det står bara att enheten inte funkar med Kies. Vad gör jag för fel?

Postad 25 September 2011 - 19:15

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Skaffade ett samsungkonto via telefonen, mest för att nå samsungs appstore. Inte för att den är bättre än market, men för att testa. För att ladda ner därifrån blev man tvungen att bocka i att telefonen ska kunna ta emot program från andra, samt att den var mer sårbar för diverse annat.

Är det riskfritt att godkänna andra program än market?

/Mange

Postad 26 September 2011 - 08:40

axe19
  • axe19
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Efter den nya uppdateringen så strular min polaris office, kan inte öppna excell filer, nån som vet hur man ska lösa det? när jag får ett mail med en bifogad fil o ska öppna den, så får jag ett fel meddelande....

Redigerat av axe19, 26 September 2011 - 08:46.

Postad 26 September 2011 - 16:10

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Är det bara jag som upplever problem med surf. Det känns som telefonen ofta "tappar" mottagningen om jag surfar. Går jag in på inställningar och stänger av och sedan sätter på surf har jag täckning igen och det funkar. Samtal bryts faktiskt oxå tämligen ofta när jag pratar...oavsett om jag går eller åker bil.

Riktigt irriterande faktiskt. + att jag kan sitta på ett å samma ställe...har mottagning ena sekunde för surf...nästa sekund dör det helt och det går iten att surfa =(

Har absolut ingen aning vad problemet kan vara. Dock verkar mobilen ha lite svårt när det växlar mellan 3G och H... Men väldigt tidigt i denna tråd fanns det ett tips av någon person, vet inte vem så kan tyvärr inte ge några credits, men jag tar alltså inte credit för tipset...

Jag hade problem med att den tappade kontakt med allt vad dataöverföring heter, men läste ett tips att man kunde prova att knappa in *#*#9900#*#* och inaktivera 'fast dormancy', vilket löste alla mina bekymmer. Surfningen blev dessutom mycket rappare.

Skaffade ett samsungkonto via telefonen, mest för att nå samsungs appstore. Inte för att den är bättre än market, men för att testa. För att ladda ner därifrån blev man tvungen att bocka i att telefonen ska kunna ta emot program från andra, samt att den var mer sårbar för diverse annat.

Är det riskfritt att godkänna andra program än market?

/Mange

Ingenting är riskfritt! ;) Sålänge du inte laddar ner för mycket skit och från företag man inte hört gott om så bör du klara dig! ;) Läs alltid recensioner! ;)

Redigerat av Arbu11, 26 September 2011 - 16:11.

Postad 28 September 2011 - 07:55

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

Efter den nya uppdateringen så strular min polaris office, kan inte öppna excell filer, nån som vet hur man ska lösa det? när jag får ett mail med en bifogad fil o ska öppna den, så får jag ett fel meddelande....

Jag har oxå fått detta:( inte lyckats fixa det än tyvärr.......

Postad 28 September 2011 - 16:15

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Har haft telefonen i drygt en vecka och har börjat upptäcka att den startar om sig själv. De senaste dagarna har detta hänt nästan varje dag. Telefonen är från 3 och har versionen 2.3.3. Provade att hitta den nya 2.3.4 men fann den inte på kies. 3 har väl inte godkänt den ännu. Är detta något jag bör oroa mig för? Det borde väl vara mjukvarurelaterat?

Upptäckte även idag att jag kunde höra mig själv när jag pratade i telefonen. En svag typ "robotröst".

Vad tror ni?

/Mange

Postad 28 September 2011 - 18:32

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Inte mkt hjälp till dig Mange tyvärr men min S2:a med 2.3.3 har jag inte ens tänkt att uppdatera. Har inga problem alls och ser inte nyttan i att uppdatera just nu. Jag har en obrandad lur köpt på Elgiganten.

Det skall ju givetvis inte behövas och är kanske inte helt riskfritt men har du funderat på att lägga in en ROM som är obrandad?

/AudioSmurf

Postad 28 September 2011 - 19:18

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Har väl funderat på att lägga in en obrandad rom. Men har inte "vågat" ta det steget ännu. Telefonen är lite för dyr för att gambla med känner jag. Har inte hittat en originalrom att ladda ner heller. Är lite osäker på hur man gör. Skulle behöva en utförlig guide.

Det är ju inte det att det finns 3 prylar som gör att jag vill lägga in ny rom. I mitt fall beror det ju på att telefonen startat om sig själv, vilket jag inte alls gillar. Kan ju iof bero på någon app som gör telefonen "konstig". Installerade Noled häromdagen och kanske beror det på den, vad vet jag.

Visst man kan ju alltid skicka in den på service men det tar ju ett antal veckor. Tror ändå att detta måste vara mjukvarurelaterat. Fick tipset om att återställa telefonen i fabriksåterställning, kanske gör så.

Läste någonstans att lg optimus x2 också hade en period av att reboota, får luska vidare.

/Mange

Postad 29 September 2011 - 13:45

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Har Noled installerad ett tag nu. Fungerade jätte bra tills en ny version av appen installerades eller widgetlocker. Men mitt problem är att den inte visar sms notifiering. Den fungerar med missade samtal.

Varför är det så?

Postad 29 September 2011 - 20:02

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
sen jag uppdaterade till 2.3.4 så startar den om av sig själv ofta.hände alldeles nyligen och använde inte telefonen alls,hade den liggande på bordet.så fruktansvärt irriterande..

Postad 29 September 2011 - 20:26

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

sen jag uppdaterade till 2.3.4 så startar den om av sig själv ofta.hände alldeles nyligen och använde inte telefonen alls,hade den liggande på bordet.så fruktansvärt irriterande..

Vet hur det känns. Inte kul alls.

Men hur fick du tag i 2.3.4? Jag kollar kies varje dag, men den hittar ingen nyare version.

Min version heter PDA:KF4/PHONE:KF2/CSC:KF1 (HTS)

/Mange

Redigerat av magnus76, 29 September 2011 - 20:31.

Postad 29 September 2011 - 21:06

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Vet hur det känns. Inte kul alls.

Men hur fick du tag i 2.3.4? Jag kollar kies varje dag, men den hittar ingen nyare version.

Min version heter PDA:KF4/PHONE:KF2/CSC:KF1 (HTS)

/Mange

uppdaterade via kies på datorn

Postad 02 October 2011 - 07:26

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Om man vill få bort det som 3 lagt in, räcker det med en hardreset? Volymknapp i viss ordning och så? Eller måste man helt enkelt lägga in en ny mjukvara?

Provade en factoryreset i menyn, men telefonen blev ju bara som den var när jag fick den, alltså 3 saker.

Någon som vet om lcd densidy fungerar utan att telefonen är rootad?

/Mange

Redigerat av magnus76, 02 October 2011 - 08:15.

Postad 02 October 2011 - 08:52

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Om man vill få bort det som 3 lagt in, räcker det med en hardreset? Volymknapp i viss ordning och så? Eller måste man helt enkelt lägga in en ny mjukvara?

Provade en factoryreset i menyn, men telefonen blev ju bara som den var när jag fick den, alltså 3 saker.

Någon som vet om lcd densidy fungerar utan att telefonen är rootad?

/Mange

Nej du måste slänga in en ny rom! ;)

Postad 02 October 2011 - 08:55

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Nej du måste slänga in en ny rom! ;)

Attans då. Hade önskat en superduper enkel lösning. Hoppas 3 släpper uppdateringen snart.

Innan jag gjorde en factoryreset i menyn hade jag nya market. Men nu efter den proceduren hade jag den gamla igen. Den uppdaterar sig själv helt eller? Gillade den nya marketen bättre.

/Mange

Postad 02 October 2011 - 14:40

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har provat en del olika video uppspelningsprogram och olika filmer/serier i 1080p och de funkar smärtfritt i Diceplayer, mPlayer och nVideoplayer.
Men inte i någon av dessa videospelare kan jag hoppa framåt och bakåt i filmen/serien (snabbspola) utan jag måste kolla från början till slut. Pausa fungerar dock fint. 720p filer kan jag "spola" framåt å bakåt i, men inte en enda av de 1080p filerna jag har provat har jag kunna spola i.

Gör jag något fel?

Redigerat av Mayflyy, 02 October 2011 - 15:19.

Postad 02 October 2011 - 19:07

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har provat en del olika video uppspelningsprogram och olika filmer/serier i 1080p och de funkar smärtfritt i Diceplayer, mPlayer och nVideoplayer.
Men inte i någon av dessa videospelare kan jag hoppa framåt och bakåt i filmen/serien (snabbspola) utan jag måste kolla från början till slut. Pausa fungerar dock fint. 720p filer kan jag "spola" framåt å bakåt i, men inte en enda av de 1080p filerna jag har provat har jag kunna spola i.

Gör jag något fel?

Ja.

Skämt åsido... Vet inte om du gör något fel men... Har du prövat den inbyggda videospelaren? Tycker den är kanon!

Annars tror jag att det finns program som heter typ... Vplayer och MoboPlayer, pröva att göra det du önskar med dem... Låter konstigt att du inte kan spola! ;) 720-1080p eller inte liksom, det ska ju gå! ;)

Postad 02 October 2011 - 22:13

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Ja.

Skämt åsido... Vet inte om du gör något fel men... Har du prövat den inbyggda videospelaren? Tycker den är kanon!

Annars tror jag att det finns program som heter typ... Vplayer och MoboPlayer, pröva att göra det du önskar med dem... Låter konstigt att du inte kan spola! ;) 720-1080p eller inte liksom, det ska ju gå! ;)

Fick svar från ett annat ställe nu. Det e ju FAT filsystem på telefonen, och FAT fixar ju inte filer över 4GB, när man då kör in filer som är större så kapas dom till just 4GB och därav blir det problem med spolning och eventuellt annat också.

Postad 02 October 2011 - 22:23

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Fick svar från ett annat ställe nu. Det e ju FAT filsystem på telefonen, och FAT fixar ju inte filer över 4GB, när man då kör in filer som är större så kapas dom till just 4GB och därav blir det problem med spolning och eventuellt annat också.

Jahaaa, men åhhh... Heh, var ju lite obvious iofs! ^^ Mm, synd då! :P Tack för att du dela med dig av infon iaf! :P

Postad 04 October 2011 - 22:11

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har haft telefonen i drygt en vecka och har börjat upptäcka att den startar om sig själv. De senaste dagarna har detta hänt nästan varje dag. Telefonen är från 3 och har versionen 2.3.3. Provade att hitta den nya 2.3.4 men fann den inte på kies. 3 har väl inte godkänt den ännu. Är detta något jag bör oroa mig för? Det borde väl vara mjukvarurelaterat?

Upptäckte även idag att jag kunde höra mig själv när jag pratade i telefonen. En svag typ "robotröst".

Vad tror ni?

/Mange

Samma sak hände mig, fick tipset tidigare i tråden att låta mobilen stå med laddningsluckan nedåt i t ex fickan så att damm inte kommer in där. Tips är också att lägga in lås så att man inte råkar trycka på något själv.

Inte nog med att telefonen starta om sig själv hos mig, ljudet uteblev också. Jag hade den på service men de hitta inte något fel.

Allt detta började efter jag uppdaterade telefonen, så man får nog köra lite att på inte ändra på ett vinnande koncept :/

Postad 05 October 2011 - 19:23

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Varför har jag alla bilder/foto samlade på samma ställe. Även skivomslag finns bland tagna foton. Det vill jag inte ha. Jag vill bara att foton ska visas.

Postad 05 October 2011 - 20:52

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Jahaaa, men åhhh... Heh, var ju lite obvious iofs! ^^ Mm, synd då! :P Tack för att du dela med dig av infon iaf! :P

Nja det är väl EXT 4 på SGS2 och det filsystemet har inga såna begräsningar.
Däremot är det väl så att SD cardet är FAT32 tyvärr.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 05 October 2011 - 20:56.

Postad 05 October 2011 - 20:56

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Dubbelt..

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 05 October 2011 - 20:56.

Postad 05 October 2011 - 22:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Vi var väl några som diskuterade ljudkvaliten förut i tråden? Hittade den här nyss

https://market.andro...locktrial&hl=sv

Tyckte själv att den gjorde bra skillnad. Slipper höja preouten i Poweramp lika mycket nu, eftersom volymen höjs en 30% med appen. Summa summarum, högre och bättre ljud! Är riktigt nöjd nu! :rolleyes:

Redigerat av genstruktur, 06 October 2011 - 11:59.

Postad 06 October 2011 - 20:34

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
När jag uppdaterade firmware så hängde den sig efter 8% efter 2H drog jag ur sladden och naturligtvis bootade inte telefonen. Någon mer som varit med om något liknande?

Misstänker att min PC (Netbook med Atom) är för långsam, provade emergency firmware download med samma resultat.

Som tur var så funkade med min betydligt snabbare jobbdator, så ifall någon mer drabbas av samma problem, prova med en snabbare dator!

Postad 06 October 2011 - 21:04

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej, 3 frågor bara.

Har en G2 och undrar om man kan få mailkonton med domän som innehåller å, ä & ö att fungera & hur?

Jag har försökt men inte lyckats. Är det nån som fått det & fungera? Finns det nån app på android market som fixar det?

Postad 07 October 2011 - 02:12

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Går i tankar om att ev. skaffa min första smartphone, spännande!
Läste på bäst-i-test att denna telefon Samsung GT-i9100 Galaxy S II är den (överlägset) bästa smartphonen på marknaden.

- Ja, bättre än Iphones- och HTC's flaggskepp. Intressant.

http://www.bast-i-te...smartphone.html

Det viktigaste för mig när det gäller val av mobiltelefon är att den har ett lågt sar-värde.
Det har länge pågått diskussioner gällande strålning från mobiltelefoner och åsikterna är olika.
Jag väljer att ta det säkra före det osäkra och följer därför TCO's rekommendationer på max 0.8 i sar-värde.
- Samsung Galaxy S II har, om jag förstått det rätt, endast 0.338.

"På Mobilfakta får du information om mobilstrålning med mera!"
Här finner man också lista på mobiler och dess sar-värden.
http://www.mobilfakta.se

Redigerat av Unregistered1659, 07 October 2011 - 02:26.

Postad 07 October 2011 - 07:50

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
nu finns 2.3.5 att ladda ner via Kies på datorn.

Postad 07 October 2011 - 07:53

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
nu finns 2.3.5 att ladda ner via Kies på datorn,någon som vet om denna version har den nya boot loadern?

Postad 07 October 2011 - 09:23

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Kul för er som kan hämta 2.3.5. Själv är man fortfarande låst till 2.3.3. Tre är ju inte direkt snabba med att släppa mjukvaran.

Någon annan med 3 som hört när de släpper ny mjukvara? Pratade med dem för ca två veckor sedan, och fick svaret att den snart skulle komma.

/Mange

Postad 07 October 2011 - 13:10

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag har problem med Kies, det står att Kies ska uppdateras innan jag kan uppdatera telefonen. Men när jag försöker med detta så poppar det upp att nätverksanslutningen bröts utan att den gjort det. Nån som varit med om detta? Gick det använda något annat program än Kies? Vilket?

Postad 07 October 2011 - 14:08

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Jag har problem med Kies, det står att Kies ska uppdateras innan jag kan uppdatera telefonen. Men när jag försöker med detta så poppar det upp att nätverksanslutningen bröts utan att den gjort det. Nån som varit med om detta? Gick det använda något annat program än Kies? Vilket?

finns ett program som heter Odin,skulle rekommendera att läsa på ordentligt hur man gör först,tydligen har dom lagt in ny boot loader i vissa fw som gör att man inte kan uppdatera via telefonnen om man uppdaterat via denna,kan läsa mer på XDA eller Googla på det,inget jag rekommenderar,skulle nog ominstallera Kies,tycker inte alls om Kies som bara strular hela tiden.

Postad 07 October 2011 - 14:14

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

det hjälpte mig en gång att ta ut minnes kortet

Postad 08 October 2011 - 08:41

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

det hjälpte mig en gång att ta ut minnes kortet

Provat att ominstallera men det hjälper inte, får väl skicka till supporten.
Nån som hittat några nyheter i senaste uppdateringen? Har samsung någon blogg likt SE där de skriver vad som kommer i uppdateringarna?

Postad 08 October 2011 - 12:17

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mej och svara på mitt förra inlägg (9 inlägg upp)?

Ang. att få maildomän med å, ö & ö att fungera på SG2. Behöver man nån app från android market?

Redigerat av Agent47, 08 October 2011 - 20:15.

Postad 08 October 2011 - 19:14

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Installerade kies på datorn och uppdaterade till 2.3.5 precis. Tog en lite en stund men fungerade fint!
Telefonen känns lite rappare, sen känns det även som ljudet blivit litterär bättre tycker jag(när man lyssnar på musik), vad anser ni?

Postad 09 October 2011 - 10:51

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Har sedan länge tyckt att ui i galaxy s2 inte riktigt hänger med när man drar i det. vill veta om andra har samma problem. (batteritiden har också blivit riktigt usel, 40% under 8 timmar på natten när den ej används) mpotsvarande för ihpne och galaxy s är nån enstaka procent.
(nu har dessa ej någon widget som pollar data.) har ett copterdisplayskydd.
men det kommer man ej ifrån att ui inte riktigt hänger med, när jag tex drar fingret hastigt fram och tillbaka över skärmen så har oftast inte den börjat skrolla tillbaka, så effekten som uppstår är att den skrollar åt motsatt håll när jag drar fingret snabbt fram och tillbaka över skärmen. Har inte detta problem hos galaxy s eller iphone. ui skall vara hårdvaruaccelererat vilket jag betvivlar. Har vanligen romen 2.3.5 (senaste) och har ej rootat.

så dålig batteritid och segt grännsitt. har andra det? (stock rom)

Postad 09 October 2011 - 10:59

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Har sedan länge tyckt att ui i galaxy s2 inte riktigt hänger med när man drar i det. vill veta om andra har samma problem. (batteritiden har också blivit riktigt usel, 40% under 8 timmar på natten när den ej används) mpotsvarande för ihpne och galaxy s är nån enstaka procent.
(nu har dessa ej någon widget som pollar data.) har ett copterdisplayskydd.
men det kommer man ej ifrån att ui inte riktigt hänger med, när jag tex drar fingret hastigt fram och tillbaka över skärmen så har oftast inte den börjat skrolla tillbaka, så effekten som uppstår är att den skrollar åt motsatt håll när jag drar fingret snabbt fram och tillbaka över skärmen. Har inte detta problem hos galaxy s eller iphone. ui skall vara hårdvaruaccelererat vilket jag betvivlar. Har vanligen romen 2.3.5 (senaste) och har ej rootat.

Under natten bör din telefon inte dra mer än 1% per timme ungefär... Möjligen 2, så nej, nåt är fel. Återställ mobilen, kolla vad som drar batteri (Inställningar > Om telefonen > Batterianvändning) och allt sånt där!

phew, verkar vara en hel del strul med denna lur...

Inte mer än någon annan smartphone skulle jag vilja säga! ;)

Postad 09 October 2011 - 11:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nej..Absolut inte segt ui.
Testat nån annan launcher ?

Du har ju nått som är knas med sån strömförbrukning.
Bör inte dra mer än 1% /timma typ

Postad 09 October 2011 - 12:22

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Installerade kies på datorn och uppdaterade till 2.3.5 precis. Tog en lite en stund men fungerade fint!
Telefonen känns lite rappare, sen känns det även som ljudet blivit litterär bättre tycker jag(när man lyssnar på musik), vad anser ni?

Den känns lite rappare, men kan ju vara placebo! ^^ Däremot märkte jag en ny sak (tror jag?) och det är att när man går in på inställningar t.ex., och scrollar så långt ner det går (så det tar stopp) så kommer det upp en blå grej som visar att det var slutet av sidan! ;) Det måste vara nytt, känner inte igen det ^^

Postad 09 October 2011 - 14:05

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har inga problem med att UI skulle vara segt på något sätt.
Första dagarna hade jag problem med att batteriet laddade ur för snabbt. Det var wlan relaterat och sedan dess stänger jag av wlan när jag ej använder det. Då har jag inga problem. Har du wlan på?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.