Nä verkar inte vara officiellt. Kanske bara test...nästa UHD sändning är väl till helgen.
Viasats Viaplay - är det något att ha?
Postad 19 September 2018 - 12:07
Nä verkar inte vara officiellt. Kanske bara test...nästa UHD sändning är väl till helgen.
Postad 19 September 2018 - 15:21
Vad är ditt första intryck av 4k via Apple TV?
Dag var det lite rörigt igår när det inte fungerade alls först, kikade lite seriös idag. Tycker att det ser riktigt bra ut, kanske inte riktigt lika skarp bild som med Ultran men flyter på som det ska. Ljudet verkar vara också i skapligt fas nu. ![]()
Är detta officiellt? (har inte fått någon notis om det.. oavsett vore det kanon)
Förra gången de testade så försvann Ultra hd sändningen direkt, nu finns den kvar att se i efterhand. Jag tror personligen att med den officiella tvOS12 så blev denna även det per automatic
Vi får väl se.!
Postad 19 September 2018 - 17:28
Postad 19 September 2018 - 17:39
Hur ser ni att det är en uhd-sändning? (Jag kanske idiotförklarar mig själv här men där är väl ingen logga och ATVn skickar ju ut 4k ”per automatik”)
Då är vi två - har själv letat men inte hittat någon ultra sändning, bara den vanliga. Är det LFC-PSG som ska finnas?
Postad 19 September 2018 - 17:40
Sändningen har Ultra HD logga .! Kan garantera att det syns skillnad genom bildkvalitén, även utan logga ![]()
Bifogad fil(er)
Redigerat av mcmike, 19 September 2018 - 17:42.
Postad 19 September 2018 - 17:52
Hittade den. Ligger under ’Övrig sport’ igår. Trevligt!
Lättast är att söka på Alla sporter så hittar man den. Och japp finns UltraHD logga och klar skillnad i kvaliten jämfört med vanliga HD sändningen 😀
Postad 19 September 2018 - 17:53
Redigerat av lajbanson, 19 September 2018 - 17:53.
Postad 19 September 2018 - 17:54
Man kan även söka som vanligt, så ser man lite kommande sändningar med.!
Bifogad fil(er)
Redigerat av mcmike, 19 September 2018 - 17:56.
Postad 19 September 2018 - 18:17
Man kan även söka som vanligt, så ser man lite kommande sändningar med.!
Tack för det, snyggt!
Postad 19 September 2018 - 18:29
I slutet av sändningarna så visas också kommande, de brukar uppdateras..! Så kommande F1 är i UHD, som vanligt kan man säga nu ![]()
Bifogad fil(er)
Redigerat av mcmike, 19 September 2018 - 18:30.
Postad 19 September 2018 - 18:34
Postad 19 September 2018 - 20:23
Postad 20 September 2018 - 19:32
Liverpool-Chelsea 29/9 är något att se fram emot. De är verkligen heta i år LFC.
Ser fram emot Liverpool / Newcastle och även mot Arsenal på plats under mellandagarna
Sorry för lite O.T!
Redigerat av mcmike, 20 September 2018 - 19:33.
Postad 23 September 2018 - 09:28
Har kikat på några filmer nu med senaste betan inlagd i apple tv:n, utan textproblem! Kan inte vara någon tillfällighet nu, ett tips.! ![]()
Postad 23 September 2018 - 13:27
Jag tror personligen att med den officiella tvOS12 så blev denna även det per automatic
Vi får väl se.!
Ack, så fel man hade.!
Postad 23 September 2018 - 13:53
Postad 23 September 2018 - 18:13
Ack, så fel man hade.!
Stön... Trots att det fungerar perfekt på Apple TV 4K så vill de inte köra det. Handlar det om att de saknar rättigheter för det?
Postad 23 September 2018 - 18:22
Stön... Trots att det fungerar perfekt på Apple TV 4K så vill de inte köra det. Handlar det om att de saknar rättigheter för det?
Ren spekulation! Men de kan ju ha/haft något avtal ev med Google då Viaplay film / serier 2-3 månader ingått vid köp ev en chromecast tidigare?
Postad 25 September 2018 - 15:54
Postad 25 September 2018 - 19:07
Ingen som kan bekräfta om 5.1 ljud fungerar på Chromecast ultra?
Fick ut 5.1 ljud förr, på Netflix och tror det var en Samsung 3, men nu med One Plus får jag bara 2.0 på både Viaplay och Netfix. Behöver inte vara mobilens fel utan kan vara en uppdatering till Sony Receivern som förstört DD+.
Och texting på Viaplay fungerar nu varken för TV OS12 eller Android Pie. Okej, kommer fram i början på min APTV 4 men efter en stund blir det 7 minuters delay tills man stänger filmen och sätter på den igen, då fungerar det ett litet tag till.
Vi väntar Viaplay....
Postad 25 September 2018 - 19:41
Postad 25 September 2018 - 19:55
Kan tipsa att man med en vanlig chromecast om man nu har en, så fungerar UHD sändningarna med bättre bild än den vanliga sändningen ![]()
Postad 27 September 2018 - 10:49
Ingen som kan bekräfta om 5.1 ljud fungerar på Chromecast ultra?
Har funkat tidigare men inte nu av någon anledning, mailade supporten förra veckan men inget svar ännu.
Postad 28 September 2018 - 05:31
Har funkat tidigare men inte nu av någon anledning, mailade supporten förra veckan men inget svar ännu.
Men är väll minst ett halvår sedan 5.1 genom Chromecast fungerade till Netflix, HBO och Viaplay (hann dock aldrig testa Viaplay efter de fick 5.1 så gissar att det fungerat)?
Postad 28 September 2018 - 06:13
Har själv aldrig fått ut någon DD ljud, märkligt måste jag säga?Har funkat tidigare men inte nu av någon anledning, mailade supporten förra veckan men inget svar ännu.
Redigerat av mcmike, 28 September 2018 - 06:15.
Postad 28 September 2018 - 07:58
Någon här som vet hur man kan få tillgång till Golfkanalen nu när det är Ryder Cup? Har Canal Digital via satellit med Viasat sport-paketet.
Postad 28 September 2018 - 16:52
Ja mycket golf lär det bli denna helg genom Viaplay ![]()
Redigerat av mcmike, 28 September 2018 - 16:52.
Postad 28 September 2018 - 20:35
Man får ut DD ljud Netflix/CC Ultra, men det finns andra trådar att diskutera det i.!
Har själv aldrig fått ut någon DD ljud, märkligt måste jag säga?
Det har som sagt fungerat utmärkt. De flesta filmer och serier har haft det. Det går själva ut med att de sänder i 5.1.
https://kundservice.....se/ljudformat/
Postad 28 September 2018 - 22:23
Bifogad fil(er)
Redigerat av mcmike, 28 September 2018 - 22:25.
Postad 29 September 2018 - 10:59
Hur är bildkvalitén på uhd stream jämfört med satellit hd?
UHD stream mot parabol HD? UHD bättre givetvis.
UHD stream mot parabol UHD? Parabol UHD alla dagar
Postad 29 September 2018 - 11:12
Då jag själv tycker HD innehållet via satellit inte är lika bra som tidigare (något har dom gjort) kan jag väl säga att enligt eget tycke så ser UHD sändningar på Viaplay med Chromecast ibland bättre ut men oftast som en bra 1080p bluray.
Mer bitrate hade verkligen inte skadat.
Postad 29 September 2018 - 12:41
Spännande att se imorgon om UHD sändningarna kommer att fungera genom äpplet? Reprisen mellan Liverpool / Paris fungerar fint iallafall just nu F1 kvalet sänds imorgon!
Skulle vilja kontrollera om F1 Qualifying visas i UHD genom viaplay på Apple TV 4K som börjar strax?
Postad 29 September 2018 - 13:01
Det visas och fungerar med UHD ![]()
Redigerat av mcmike, 29 September 2018 - 13:02.
Postad 29 September 2018 - 13:08
Det visas och fungerar med UHD
Tackar ![]()
Pratade precis med Viaplay och deras svar är att dom inte stödjer Apple TV utan bara Chrome Cast eller en PC med Gen 7 Intel CPU.
Lite frustrerande då jag vill skaffa ett Viaplay abonnemang men helst vill undvika att lägga till mer hårdvara.
Men med tanke på att du just nu bevisligen tittar på 4K via Apple TV så är det väl bara en tidsfråga innan dom stödjer Apple TV officiellt.
Redigerat av Tomgot, 29 September 2018 - 13:10.
Postad 29 September 2018 - 13:22
Tittar också via Apple tv här, ser riktigt bra ut.Tackar
Pratade precis med Viaplay och deras svar är att dom inte stödjer Apple TV utan bara Chrome Cast eller en PC med Gen 7 Intel CPU.
Lite frustrerande då jag vill skaffa ett Viaplay abonnemang men helst vill undvika att lägga till mer hårdvara.
Men med tanke på att du just nu bevisligen tittar på 4K via Apple TV så är det väl bara en tidsfråga innan dom stödjer Apple TV officiellt.
Postad 29 September 2018 - 13:28
Kundtjänst ger jag personligen inte så mycket för, de har inte riktigt koll vilket syns i de senare inläggen bl,a ![]()
De har provat tidigare med lika bra framgång, för att sedan försvinna igen. ![]()
Redigerat av mcmike, 29 September 2018 - 13:29.
Postad 29 September 2018 - 13:50
Kundtjänst ger jag personligen inte så mycket för, de har inte riktigt koll vilket syns i de senare inläggen bl,a
De har provat tidigare med lika bra framgång, för att sedan försvinna igen.
Jag gav upp och signade för Viaplay för 399/Mån.
Får hoppas att dom skärper sig annars kan man ju alltid säga upp det efter en Månad.
F1 ser riktigt najs ut nu i alla fall.
Edit: en bonus är att man kan se Ryder cup nu, trodde det krävde ett separat abonnemang för Viasat Golf.
Redigerat av Tomgot, 29 September 2018 - 13:52.
Postad 29 September 2018 - 14:02
Viaplay UHD fungerar i alla fall på CD 4K One Place Satellitbox via Viaplayappen. Såg lite på F1 utan buffring.
Postad 29 September 2018 - 15:02
Edit: en bonus är att man kan se Ryder cup nu, trodde det krävde ett separat abonnemang för Viasat Golf.
Då den kanalen "ingår", så sänder de en hel del golf om man nu är intresserad av det ![]()
Postad 29 September 2018 - 15:36
Då den kanalen "ingår", så sänder de en hel del golf om man nu är intresserad av det
Jag reagerade bara på att om man skaffar Viasat sport via tex Comhem så ingår inte all golf, tex Ryders cup utan måste betala separat för Viasat Golf.
Jag är inget fan av golf men det är nånting med sista dagen och att spöa jänkarna som lockar, speciellt på bortaplan ![]()
Postad 29 September 2018 - 16:39
Jag reagerade bara på att om man skaffar Viasat sport via tex Comhem så ingår inte all golf, tex Ryders cup utan måste betala separat för Viasat Golf.
Jag är inget fan av golf men det är nånting med sista dagen och att spöa jänkarna som lockar, speciellt på bortaplan
Spelas ju i Frankrike, så är hemmaplan. Men fattar vad du menar
Postad 29 September 2018 - 17:02
Kommande vecka kommer två champions league matcher att sändas i UHD. Lovande utveckling, då jag inte kan minnas att det sänds UHD / fotboll från Italien tidigare ![]()
https://viaplay.se/s...tra-hd/20538772
https://viaplay.se/s...tra-hd/20538773
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 filmer
10 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?