Call of Duty: Black Ops II (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(8)
|
1 292:- |
Postad 13 February 2013 - 10:44
Postad 14 February 2013 - 07:22
Postad 14 February 2013 - 09:45
samma skit i mw3 tycker jag.....
jepp det är det. det hela började med BO1.
Postad 14 February 2013 - 09:51
Nja där håller ja inte med BO1 e det som laggat minst i mitt tycke, bortsett från första 2 månaderna vill sägajepp det är det. det hela började med BO1.
Mw3 började ja märka av att de inte funka som de skulle när man sköt på nån!!
Postad 14 February 2013 - 09:55
Nja där håller ja inte med BO1 e det som laggat minst i mitt tycke, bortsett från första 2 månaderna vill säga
Mw3 började ja märka av att de inte funka som de skulle när man sköt på nån!!
nu pratar vi inte om "internet lagg" utan om lagcompensation och inbyggt lag i motorn. kolla videorna jag länkade till så förstår du.
jag upptäckte det själv med BO1 när vi hade LAN party. vi körde demolition och motståndarlaget hade plantat sista bomben. jag ligger och disarmar och motståndarna skriker att dem vunnit (bomben sprängdes) men på min skärm så lyckades jag disarma bomben när det var mindre än en sekund kvar och vi vann matchen
Redigerat av beat_strandh, 14 February 2013 - 09:56.
Postad 14 February 2013 - 10:35
Om det är inbyggt lagg compensation i motorn, plus lag compensation för ens lina så förstår man direkt hur det här spelet kan vara så vansinnigt orättvist. Jag har ex aldrig någonsin legat på 0-10 i blops eller mw3. Eller mw2. Blops är nog det som laggat minst måste jag säga. Varför bara inte göra om samma sak?
Postad 14 February 2013 - 10:40
nu pratar vi inte om "internet lagg" utan om lagcompensation och inbyggt lag i motorn. kolla videorna jag länkade till så förstår du.
Nu är du ute och cyklar. Det i videorna handlar om kameran som är osynkad med animationerna. Lag compensation handlar bara om anslutningsbalansering och inte spelmotorn i sig.
Postad 14 February 2013 - 10:44
själv så spelade jag BO1 fram till mars 2011. tröttnade totalt på det spelet. det kan jag inte säga att jag gjort med BO2 och det börjar närma sig mars nu
kommer att fortsätta spela detta spel tills ett nytt kommer ut. om jag vill varva av med något annat CoD ibland blir det defenitivt INTE BO1 och inte heller MW3 för den delen utan MW2 som visserligen hade sina problem med vapen och perk balansering osv men inget jävla inbyggt lagg, lagcompensation. laggade MW2 var det för att det var för hög ping mellan dig och motståndarna vilket är omöjlgit att göra något åt.
Postad 14 February 2013 - 10:53
...men inget jävla inbyggt lagg, lagcompensation. laggade MW2 var det för att det var för hög ping mellan dig och motståndarna vilket är omöjlgit att göra något åt.

Lag compensation har funnits i samtliga CoD-spel, bara olika aggressiv sådan. Och vad tror du att det används till om inte just fixa så att pingen blir jämnare för alla?
Postad 14 February 2013 - 10:57
Nu är du ute och cyklar. Det i videorna handlar om kameran som är osynkad med animationerna. Lag compensation handlar bara om anslutningsbalansering och inte spelmotorn i sig.
nej Birka. kolla på hela videorna istället. det handlar om det du säger, lagcomp och inbyggd latency i motorn.
Postad 14 February 2013 - 10:58
Postad 14 February 2013 - 10:59
nej Birka. kolla på hela videorna istället. det handlar om det du säger, lagcomp och inbyggd latency i motorn.
Som sagt: Osynk mellan kamera och animation.
Postad 14 February 2013 - 11:01
Jag har en briljant lösning. Lag compensation on/off. Då väljer alla att spela efter sina förutsättningar. Alla som spelar med off spelar rakt mot varandra. De som spelar med on spelar med sina förutsättningar och de med kassa linor får därför spela med varandra eller få däng. Tadaaa
ännu bättre - nya banor till MW2
Som sagt: Osynk mellan kamera och animation.
osynk=latency=lagg i hårda drag. sluta nu din gamla get!
Postad 14 February 2013 - 11:04
osynk=latency=lagg i hårda drag. sluta nu din gamla get!
Jag kommer alltid att vara här för att tillrättavisa dina små utsvävningar. Like a dark knight!
And I'm..
Postad 14 February 2013 - 11:19
http://m.youtube.com...h?v=3HzY1lvV3Eo
Jag håller med om allt. Vapnen är riktigt bra. Customiseringen är den bästa i vilket onlineshooter man än spelar. Det är fan briljant med pick 10. Finns inget bättre system. Punkt.
Tyvärr så är själva spelet ospelbart pga latency och compensation. Det går inte att ligga 300 ms bakom varenda jävel. Om man torskar exakt alla jämbördiga närstrider så är det något som är allvarligt fel. Så enkelt är det.
Jag spelar helst inte det här innan en till patch har dykt upp. Jag har mycket roligare i mw3 trots att vi är färre där. Vi spelar iaf på bättre villkor.
Nu får dessa problem lösas. Gör som i första blops, fungerade asbra där. Bästa spelet i codserien med hänsyn till lag. Inget. Nästan. Yay!!!
Postad 14 February 2013 - 11:28
Här har vi en video som säger allt rätt om det är spelet.
Jag håller med om allt. Vapnen är riktigt bra. Customiseringen är den bästa i vilket onlineshooter man än spelar. Det är fan briljant med pick 10. Finns inget bättre system. Punkt.
Tyvärr så är själva spelet ospelbart pga latency och compensation. Det går inte att ligga 300 ms bakom varenda jävel. Om man torskar exakt alla jämbördiga närstrider så är det något som är allvarligt fel. Så enkelt är det.
Jag spelar helst inte det här innan en till patch har dykt upp. Jag har mycket roligare i mw3 trots att vi är färre där. Vi spelar iaf på bättre villkor.
Nu får dessa problem lösas. Gör som i första blops, fungerade asbra där. Bästa spelet i codserien med hänsyn till lag. Inget. Nästan. Yay!!!
Agreed. Gief dedicated servers!
Postad 14 February 2013 - 12:15
Postad 14 February 2013 - 12:31
Postad 14 February 2013 - 15:29
Bf3 är ett så långsamt spel i sig, därav att det inte spelar någon roll om man byter mitt i, man kan ändå få springa fem minuter innan man ser någon. Cod är mer action, så det är bra att man inte kan börja med Class setups mitt i allt anser jag. Börjar man vingla med olika tillbehör hit och dit när man lever så lär man ändå dö direkt.
Hur länge var det du körde BF3? Ett par timmar? Det är ärligt talat lite fånigt att uttala sig om att det är ett långsamt spel efter så kort tid. Får du springa i 5 min för att hitta fiender så har du gjort något galet, det var väldigt sällan jag upplevde det så när jag spelade det. Men BF3 har en större inlärningskurva än CoD så man behöver mer tid att sätta sig in i det, så därför kanske det känns långsamt i början. När man väl lärt sig hur man ska spawna, på flaggorna eller på sina squadmates, så kommer man direkt in i striden om man vill, många gånger mycket snabbare än i CoD, där man ofta spawnar rätt långt bak för att sedan behöva springa en stund dit man ska. Men nu är vi rätt mycket off topic.
Angående att ändra klasser mitt i en match så tänker jag inte att man ska sitta och ändra hela klassen, mer att man snabbt slänger på en ljuddämpare, byter någon perk eller dylikt.
Att byta attachments när man lever behöver inte vara några större problem om det implementeras rätt, det ska inte vara några djupgående menyer, bara ett lager med alla attachments som läggs över vapnet och så väljer man snabbt det man vill byta till. Klarar man inte av att hitta ett bra tillfälle att gömma sig lite för att göra detta så kan man ju göra som vanligt och göra det mellan matcherna, men jag vill ha möjligheten.
Postad 14 February 2013 - 15:58
Att byta attachments när man lever behöver inte vara några större problem om det implementeras rätt, det ska inte vara några djupgående menyer, bara ett lager med alla attachments som läggs över vapnet och så väljer man snabbt det man vill byta till. Klarar man inte av att hitta ett bra tillfälle att gömma sig lite för att göra detta så kan man ju göra som vanligt och göra det mellan matcherna, men jag vill ha möjligheten.
fet idé. vore ballt om silencer fungerade som select fire. fast perks vetefan om det skulle vara bra om man kunde byta i livet. själv skulle jag vilja se hela perksystem göras om till ett klassbaserat (så att perksen för varje klass är klart. då kan treyarch/IW verkligen arbeta med balansen). alltså är det bara dina vapen som du ska kunna alternera men i ännu högre grad än nu och on the fly
Postad 14 February 2013 - 17:11
Här har vi en video som säger allt rätt om det är spelet.
återigen samma skit i mw3.....
kan inte fatta hur du kan ligga så långt efter HELA tiden som du säger.....
måste vara skit bakom spakarna eller probs med ditt internet på nått sätt....
klart man upplever sånna matcher ibland men knappast hela tiden....
Postad 14 February 2013 - 18:08
När du säger det så... jag kan inte streama filmer till min dator från routern exempelvis. Samma trådlöst till min mobil. Ändå säger den att uppkopplingen är bra och nedladdning går snabbt när det är på.återigen samma skit i mw3.....
kan inte fatta hur du kan ligga så långt efter HELA tiden som du säger.....
måste vara skit bakom spakarna eller probs med ditt internet på nått sätt....
klart man upplever sånna matcher ibland men knappast hela tiden....
Vet någon om jag kanske skulle försöka göra något åt det här?
Men jag förstår inte varför det är såna megaproblem i blops 2 och inte i mw3 eller blops. Eller mw2. Ni som kan, ge mig teorier
Postad 15 February 2013 - 08:05
Postad 15 February 2013 - 08:21
När du säger det så... jag kan inte streama filmer till min dator från routern exempelvis. Samma trådlöst till min mobil. Ändå säger den att uppkopplingen är bra och nedladdning går snabbt när det är på.
Vet någon om jag kanske skulle försöka göra något åt det här?
Men jag förstår inte varför det är såna megaproblem i blops 2 och inte i mw3 eller blops. Eller mw2. Ni som kan, ge mig teorier
Bara för att förtydliga lite, menar du att du ALDRIG möter omänskliga fi som varken ligger en sek före dig, instakillar dig, eller är helt odödliga eller ens går att träffa för dom laggar så ********????
Edit: i MW3 menar jag ju såklart
Redigerat av Unregistered6f4e89a3, 15 February 2013 - 08:22.
Postad 15 February 2013 - 08:44
Postad 15 February 2013 - 09:37
Aldrig när vi spelade faktiskt. Inte i närheten av samma sätt som i blops 2. När vi spelat nu och kommit in i 2barmatcher så har det ju varit svårare, men aldrig när man haft full mätare. Visst, smålagg, men även dom mest laggiga matcherna i mw3 är bättre än 99% av blops2 matcherna.
Då får jag nog gratulera dig, antagligen one of a kind,
Vad JAG minns så gapade vi ALLA om just dom grejerna som jag räknade upp.
missförstå mig rätt nu visst faan laggar det titt som tätt i blops2 inge snack om de o ibland helt ospelbart,
MEN
att säga att du aldrig upplevt strulet i MW3 är ren BS och det vet jag till 100% för mitt minne sviker inte lika mycket som ditt tycks göra, både du och jag o alla andra har både svurit,gapat,kramat handkontrollen extra hårt o kanske rent av RQ:at över att folk inte dör osv osv....
att mw3 funkar skapligt nu är ju ganska troligt eftersom det lär vara mindre folk på servrarna (alla pro spelar ju Blops2
Postad 15 February 2013 - 09:43
Sååå, är det någon som tror sig veta om jag ska försöka att fixa det här på något sätt?
Blops 2 såklart. När folk går tillbaka för att spela det gamla spelet så är det fel på det nya. Var väl samma sak i blops vs mw2 gissar jag?MW3 jaa............
Postad 15 February 2013 - 10:24
Sååå, är det någon som tror sig veta om jag ska försöka att fixa det här på något sätt?
eller är det bara att vänta på patchen som lär komma i... februari?
Ska det komma en patch i februari? Har inte hört något om det, visst det lär komma en men när? Det kom ju en för ca två-tre veckor sedan i samband med Revolution DLC till X-box...
Frågan är hur mycket de vågar pilla med nätkoden, finns alltid stora risker när man gör det. Fixar för en del men förstör för fler...
Har varierande lagg, men det är inte många matcher i veckan som inte går att spela.
Postad 15 February 2013 - 10:28
Fyfan säger jag, aldrig mer !SJUTTON!!! nya tag ikväll eller? vi hade det ju så trevligt på alla hjärtans dag tillsammans
Afan , alla hjärtans dag, för mig är alla dagar ett jämntjockt heeelveete, and then you die.
Edit: lagg, bara att gilla läget. Kommer aldrig att fixas för det går inte.
Redigerat av what17ever, 15 February 2013 - 10:31.
Postad 15 February 2013 - 10:33
Postad 15 February 2013 - 11:16
Fyfan säger jag, aldrig mer !
Edit: lagg, bara att gilla läget. Kommer aldrig att fixas för det går inte.
va gjorde ni för skoj tillsammmmmmmans da???
din edit där kan vara det vettigaste du någonsin sagt +1 på den
Postad 15 February 2013 - 11:37
jag tror att det kommer en patch tillsammans med dlc't som förhoppningsvis addresserar problemen som vi alla videor vi länkat till påvisar. förhoppningsvis gör dom något åt killstreaksen också. jag spelar tdm. fem kills innan man får första killstreaken? srsly?
Håller med om att TDM bör de höja poängen för kills till 125 poäng, hade gjort väl för TDM folket.
KC skulle ändras med tycker jag iaf. 100 för taggs från egen kill, 75 för annans kill där den andra får 50 istället för 25 som det är idag. Slutresultatet skulle bli samma, men det skulle löna sig mer att jaga sina egna tags. Som det är idag så förlorar långdistans spelare mer än rushare. Rushare skulle ha mer eller mindre samma förutsättningar.
Postad 15 February 2013 - 11:43
en bandit gör inget bankrån...
![]()
det där kommer inte att glömmas........
Postad 15 February 2013 - 12:15
Att logga in och somna i lobbyn räknas liksom inte, man måste lira i ett party för att det ska bli tango.....eller.......
varit online sen Nio..................
Redigerat av what17ever, 15 February 2013 - 12:15.
Postad 15 February 2013 - 12:17
Visst vet du om att det är en referens på en svala gör ingen sommar, som i en mhbare gör inget mhbpartydet där kommer inte att glömmas........
Postad 15 February 2013 - 12:23
ps: ni som föreslår höjning av poäng som gör att det blir lättare att få killstreaks. skärp er för fan!
Postad 15 February 2013 - 13:13
Postad 15 February 2013 - 13:50
Postad 15 February 2013 - 14:38
En höjning av poäng skulle göra TDM mer likt andra spelsätt. Tar du en fiendeflagga och dödar två i processen får du 600 poäng. Ska man verkligen behöva döda 6 Pers i spelsättet som BARA går ut på just det, för att bli belönad lika mycket när man hjälper laget? I FFA, skulle jag däremot inte vilja se en ökning, då score streaks är väldigt kraftfulla om man inte har ett lag som kan hjälpa till att skjuta ner/kontra dem.
jo du har rätt men för mig passar det utmärkt då jag hatar killstreaks/scorestreaks. tycker det bara sölar ner och förstör.
Postad 15 February 2013 - 14:59
BO2 funkar fiiiint! Drog in två Swarm igår
manligt...... mot bottar....
Postad 15 February 2013 - 15:19
Prövade nåt nytt som visst kallas story mode
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
50 bilder
4 filmer