Har inte "Amazon", men någon dag så ska jag nog ta mig tiden att hitta en stream.The Grand Tour. Nån mer som kollat? They are back!
Har dock hört mycket gott...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 22 November 2016 - 10:57 Har inte "Amazon", men någon dag så ska jag nog ta mig tiden att hitta en stream. Har dock hört mycket gott... Postad 23 November 2016 - 09:15 Oljemagasinet.se måste man ju tipsa om. Beställde i förrgår 5 liter Castrol Magnatec + filter till min bil och mindre än 24 timmar senare låg det och väntade på mig på utlämningsstället. Bra pris och snabba leveranser!
Idag...kl 14.30...kommer domen. Besiktning av gamla bettan. Håll tummarna! Postad 23 November 2016 - 09:56
Ja det var ju snabbt jobbat, jag beställde originalolja från dackonline.se senast - bäst pris och leverans hem... Kanske inte på 24h men snabbt var det iaf. Postad 19 December 2016 - 21:14
Kör mindre med min v70 diesel nu och funderar över vad man ska byta till.
Sugen på 4x4,automat och bensin. Men den ekvationen är ju istort sett omöjlig för under 150k. Verkar som att istort sett allt som sålts sista åren i den kombon är diesel. Känns som att diesel och korta körningar kan bli dyrt i längden . Fick varning om lågt dieseltryck. Om de var dieselpumpen skulle den kosta 8,5k plus kamrem och vattenpump. Eller nån annan svindyr del . Nu verkar de tack å lov som de bra var diesel filtret som var igensatt men iaf. Man börjar ju fundera. Kört 8000 mil med min körning nu utan större problem men Postad 20 December 2016 - 02:45 Var ute förra veckan och provkörde en Volvo V60 T6 Polestar optimerad dock en snik utan AWD, Har en nyfunnen kärlek för T6an efter den provkörningen.
Annars är min dröm en lågmila S80 V8! Postad 20 December 2016 - 09:57
Ombesiktning avklarad, men att byta styrled (som jag aldrig gjort tidigare) vill jag inte göra om igen. Postad 20 December 2016 - 09:58
dags att sälja den nu då när den är nybesiktad Postad 20 December 2016 - 10:23
Nja. Inte värt att lägga ut annons för en bil som är värd runt 5-10k...bättre köra tills den rasar. Postad 20 December 2016 - 10:24
Det är knappt lönt att hitta någonting nytt till "vettigt pris"! Volvo säljer knappt någon bensinare med AWD, och de som finns är 2 liters 150hk som är så slöa att klockorna stannar! Finns ju alltid Audi, BMW och Mercedes, men då får man dubbla priset nästan om man vill ha lite utrustning. Du kan dock hitta en 10-ans Forester XT för under 150'! Lite burkig i jämförelse med Volvo, men marknadens bästa fyrhjulsdrift och 240hk! Postad 20 December 2016 - 10:30
annons =ca 100kr bil värd 10000kr vinst ca 9900kr
enligt mina beräkningar är det LÄTT värt det Postad 20 December 2016 - 11:08
9900 kr för alla "sista priset kompis"-samtal, nej tack. Redigerat av MrSpokk, 20 December 2016 - 11:09. Postad 20 December 2016 - 11:19
Inre eller yttre? Postad 20 December 2016 - 13:03
Varit inne på en Subaru även innan ja köpte V70 men jag tyckte de låg så högt i pris. Men de verkar ju riktigt bra. Får kanske ta och kolla upp hur de ligger i pris nu Postad 20 December 2016 - 13:10
Har själv bara bytt inre en gång men tycker nog den var besvärligare än de yttre, trångt o jävligt. Postad 20 December 2016 - 14:01
Yttre, inre hade jag aldrig gett mig på ens. Postad 20 December 2016 - 14:30
Man känner sig aldrig så nöjd som när man fixat ett fel på bilen... Postad 21 December 2016 - 09:11
Plus på den. Bytte äntligen till en fabriksny tändkasset på Saaben efter att den gamla dött för gott häromveckan. Varje gång jag startar och det nu inte blir felkod så känner jag en djup tillfredsställelse (delvis även för att Mechanum ville ha 3000 för att byta en del som tar 5 min att byta själv). Postad 21 December 2016 - 09:41
och man känner sig aldrig så besviken och förbannad när man försökt byta en del tre gånger utan att lyckas
har testat att byta länkarm på en gamla bil och försökte tre gånger. varje gång slutade det med att jag monterade ihop den gamla igen. Efter det sa jag till mig själv att jag ALDRIG mer ska röra en bil och det har jag inte gjort heller. Lätt värt att lämna in bilen på verkstad oavsett vad det är för fel. Postad 21 December 2016 - 09:44
Jisses... 10k för att byta tändstift då eller?
Oavsett? Nja.. Men men, de måste ju också tjäna pengar Postad 21 December 2016 - 10:43
Märklig inställning. Det finns massor man kan göra själv utan att behöva vara expert så hur kan vara värt att lämna in bilen oavsett fel? Utöver kostnaden är det ju ett skit att lösa logistiskt jämfört med att lösa det hemma på gården. Postad 21 December 2016 - 10:55
kanske överdrev lite. torkarblad kan jag byta själv (tror jag) samt byta hjul. Men när det gäller att byta delar på en bil så kan jag inte sånt. har ingen lust eller intresse heller och då är det ju bra med verkstad. Postad 21 December 2016 - 11:36
Jag skulle kunna skriva en tämligen lång lista på åtgärder som både min 70-åriga morsa och min 7-åria son (med en pall) skulle kunna klara att göra på bilen efter några minuters handledning. Jag anser att det handlar om intresse och vilja, inte kompetens i första hand. Postad 21 December 2016 - 11:39 För alla hemmafixare finns idag både verkstadshandböcker och framförallt internet. Först och främst Youtube.
Men jag tycker också att kan man byta hjul på bilen, så kan man utan problem även byta bromsbelägg: Lossa hjulen, lossa bromsskivan (en skruv), lossa bromsoket (två skruv, rengör, kopparpasta (smörj), montera tillbaks. Färdigt. Postad 21 December 2016 - 11:43
skrev också att jag inte hade något intresse för det
men sen jag köpte en "nyare" golf så har jag inte behövt göra något med bilen ändå. Vet ju folk som medvetet köper dåliga bilar för att sen reparera och greja med hela tiden, just för att dom kan och tycker det är kul. jag varken kan eller tycker det är kul som sagt så jag betalar gärna för att slippa det.
Sen vad din mamma gör och kan är ganska irrelevant Postad 21 December 2016 - 11:49
Tycker det är tvärtom, för mig i alla fall. Nu när man bor i lägenhet i city är det mer logistik att baxa verktyg från källarförråd till bilen och hitta en plats där man kan fixa jobbet. Fixade en hel del när man hade tillgång till eget garage nu är det helt tvärtom. Redigerat av K1M, 21 December 2016 - 11:49. Postad 21 December 2016 - 12:13
- Haft en massa felmeddelande kring kombiinstrumentet i v70, såg framför mig en hel del investeringar.
+ Spänningsregulatorn i generatorn hade rasat. Bytte och nu helt larmfri. Kostade 2200kr. .. Postad 21 December 2016 - 13:58
Det är förstås indiviuellt. Förr hade jag hus med garage. Nu har jag också lägenhet med källare, så baxande med tex hjul blir det. Däremot har vi hur mycket fri yta som helst att ställa bilen och meka på (området är granne med ett nedlagt industriområde som ägs av hyresvärden). På sommaren blir det även lite mekande vid sommarstugan.
Själv känner jag inga som köper sämre bilar för att "det är kul att meka". Snarare köper man äldre bilar för att man inte har råd med nyare och då kommer mekande "på köpet". Ofta har man då även en begränsad budget för service och gör vad man kan själv av ekonomiska skäl. Postad 21 December 2016 - 14:27
Ok. Känner många som har det intresset att köpa dåliga bilar för att se skruva på. Bara för att dom tycker det är kul. Inte alls ovanligt Postad 21 December 2016 - 16:15
Jag gör mindre och mindre 😀
Serviceavtal och däckhotell+assistans är ju gudomligt. Bor 100 meter från bilfirman också.. Sjukt skönt. Kan inte vara bättre 👍 Postad 21 December 2016 - 16:19
Jag byter inget själv Postad 21 December 2016 - 16:28
Låter grymt bekvämt. Har funderat på däckhotell själv. 😊 Håller med. Borde vara upp till var och en hur man vill göra 😊 Postad 21 December 2016 - 17:15 Var själv sugen på däckhotell för två år sedan när jag köpte ny bil. Fick höra en prislapp på 1000:- som jag uppfattade gällde ett år, visade sig att det bara gällde en säsong så jag valde att spara de 2000:- Rullar på dubbfria däck så jag brukar lägga på de tidigt och ta av de sent för att slippa frysa i snålblåsten... Postad 21 December 2016 - 17:24
500kr/säsong kostar drt här jag bor. Riktigt överkomligt tycker jag. Då tvättar dom fälgarna också. Postad 21 December 2016 - 18:06
1000:- för ett år (två säsonger) tycker jag det kan vara värt med, men för 2000:- per år åker jag hellre ut till farsan och snackar skit samtidigt som man byter däcken i behagligt tempo, helt gratis! Då brukar det oftast ingå middag eller lunch med Postad 22 December 2016 - 10:39
Har aldrig lämnat in en bil på verkstad, litar inte på nån annan så gör allt själv
Postad 22 December 2016 - 12:33
Lite samma här.. men garantijobb får man tyvärr inte göra själv... om man nu inte betalar för delen själv vill säga. Postad 22 December 2016 - 13:15
Har aldrig haft en så ny bil, gillar inte dagens bilar, kör en gammal Bmw nu som bruksbil, väldigt trevlig
Postad 22 December 2016 - 20:16
Däckhotell är riktigt fint, jag har dock mitt gratis så jag kan inte relatera till kostnaden Postad 23 December 2016 - 09:18
Läste en annan tråd om just däckhotell någonstans där folk klagar på att deras däck/fälgar blivit förstörda/repiga, fälgar som aldrig blir tvättade, muttrar/bultar navkapslar som slarvas bort, bultar som dras alldeles för hårt så saker går sönder, mm, mm...
Bara efter de erfarenheter jag har med däcksverkstäder när dom INTE varit överbelagda med jobb och sjukt stressade så skulle jag aldrig anlita däckshotell. Ska man bara byta och inte bryr sig om kvalitén på jobbet så kan man ju göra det själv på 10 minuter och spara massor med pengar. Det är ju tvättning och momentdragandet man vill slippa som dom ändå inte utför. Postad 23 December 2016 - 11:26
Lyfter inte ett finger själv. På sin höjd torkarblad om det skulle råka behövas.
Hade man kunnat betala nån för att tanka hade jag övervägt det med. Postad 23 December 2016 - 12:41
Fick min bil lackskyddad igår ! s*tan va nice den blev! Helrekond, lackskydd och motortvätt för 2900kr.... Sveriges billigaste?🤔
Postad 23 December 2016 - 15:44
Tror de tar 2495 på Central bilvård i Karlskoga.
Vet inte om de gör det bra dock men de tvättar utsida och dörrkarmar för endast 99 spänn så inte ens tvätta behöver man göra längre. Postad 23 December 2016 - 17:17
Har aldrig hört talas om någon som varit med om det du säger, iaf inte där jag bor. Mina är finare när jag plockar ut dom än när jag lämnade in, brukar lämna in sketna och kommer tillbaka polerade.
Haha ja det hade vart något, min favorit mack i Italien där är det 2 på varje bil. En som bjuder mig på kaffe och den andra tankar och tvättar fönstren. Det är fanimej fint de. Redigerat av stabbe, 23 December 2016 - 17:16. Postad 23 December 2016 - 19:09
Fasiken.... du ska alltid vara värst! Postad 23 December 2016 - 20:54
Tycker de gör ett bra jobb på mitt serviceställe som även har mina däck.
Aldrig haft problem med skadade fälgar eller nått annat. Gäller ju att hitta ett ställe med bra mekaniker,service osv. Alltid bytt däck på mina gamla bilar men då kändes de som att de nästan kvittade var man lyfte....nyare bilar har ju oftast bara små punkter där man inte kommer åt med "vanlig" domkraft och så är de plast å skit överallt under. Nä bara rulla in på verkstan ,de är grejor det. Bästa vore om lampor,vindrutetorkare,spolarvätska osv ingick också....Bara rulla in 😀👍 Postad 24 December 2016 - 08:09 Haha, i kategorin "arbetsgivar-avgift betald och kollektivavtal råder" så lär dock ditt alternativ vara värst. Postad 29 December 2016 - 20:35
Har börjat fundera lite på en Mercedes e220 cdi gäller modellen som kom 2010. Har ingen koll på Merca Någon som har erfarenhet av den modellen?Bra bil? Orkar inte med om det skall komma massa små fel.
Postad 29 December 2016 - 21:13 Ja, det är den bästa bil du kan köpa av den typen!
Det ställdes en liknande fråga tidigare i tråden då jag skrev flera långa svar, med början med frågan här. Läs det och återkom om det är något mer du funderar över. Postad 29 December 2016 - 21:33
Har haft en e250 -10 i drygt 1,5 år. Felfri än så länge. Grym komfort. Bra utrymmen. Hört att det ska vara en av mercedes bästa och felfriaste modeller enl verkstäder...även enligt dekra är det felfriaste bilen. Men visst alla bilar kan drabbas av fel.
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |